neva Geplaatst 28 oktober 2021 Share Geplaatst 28 oktober 2021 Zou dan eerder nog voor Gallardo gaan of een andere trainer van buitenaf. Ik denk namelijk dat je met Xavi (nog) een clubicoon verneukt. Heb gisteren een stukje gekeken, kijk niet zo vaak Spaans voetbal, maar het was echt werkelijk niet om aan te gluren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 28 oktober 2021 Share Geplaatst 28 oktober 2021 7 uur geleden zei Socrates: Hoera, het werd eens tijd. Gallardo of Xavi. Zal laatstgenoemde wel worden. Allemaal prima zolang hij durft de veteranen op een zijspoor te zetten. Hij heeft nog met die gasten samen gespeeld, dus ik vraag het me af. Kun je niet beter eerst een half jaar of anderhalf jaar een trainer neerzetten die alle uitgerangeerde voetballers eruit werkt en dan Xavi brengen? Lijkt me lastig om spelers aan de kant te schuiven met wie je als speler zulke grote successen had. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 28 oktober 2021 Share Geplaatst 28 oktober 2021 29 minuten geleden zei ElMarcos: Kun je niet beter eerst een half jaar of anderhalf jaar een trainer neerzetten die alle uitgerangeerde voetballers eruit werkt en dan Xavi brengen? Lijkt me lastig om spelers aan de kant te schuiven met wie je als speler zulke grote successen had. Klopt. Natuurlijk heeft Koeman het qua resultaten niet goed gedaan (spel kan ik niet beoordelen, te weinig wedstrijden voor gezien), maar kijkende naar de namen op het veld vraag ik me toch echt af of het op korte termijn beter gaat worden. Vrees dat dit ontslag niks uit gaat maken voor de resultaten en alleen maar geld (gaat) kost(en). Desalniettemin onvermijdelijk volgens de voetbalwetten in de top. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 28 oktober 2021 Share Geplaatst 28 oktober 2021 (bewerkt) Wat een gelul. Onvermijdelijk wegens schijtopstellingen, slecht spelersmanagement en ontzettend pover voetbal zonder idee erachter. En 'kijkende naar de namen' moet je nog steeds van Granada, Cádiz en Rayo Vallecano winnen. En überhaupt iets beter voetballen. Al stel je vijf middenvelders op. Maar Koeman maakt spelers eerder slechter dan beter. Frenkie en Memphis droegen het Nederlands elftal voor Koeman, maar gaan sinds ze dagelijks met hem werken steeds meer lijken op Maher en Mahi. 28 oktober 2021 bewerkt door Socrates Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 28 oktober 2021 Share Geplaatst 28 oktober 2021 Ik hoop in ieder geval Dest niet meer op rechtsbuiten te zien maar gewoon rechtsback. Demir, Puig en Nico wat meer spelminuten en juist Gavi iets meer rust anders krijg je hetzelfde als met Pedri dit seizoen. Verder mag het snel januari worden en Dembele en Coutinho lekker verkopen zodat je wat ruimte heb voor transfervrije spelers. Roberto mag trouwens ook vertrekken maar ik denk niet dat iemand die ooit zal willen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 28 oktober 2021 Share Geplaatst 28 oktober 2021 42 minuten geleden zei Socrates: Frenkie en Memphis draagde het Nederlands elftal voor Koeman, maar gaan sinds ze dagelijks met hem werken steeds meer lijken op Maher en Mahi. Helaas waar. Bij vlagen zie je hun potentieel, maar veel te weinig voor spelers van dat kaliber, die eigenlijk dragende spelers zouden moeten zijn. Enneh, "draagde"? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 28 oktober 2021 Share Geplaatst 28 oktober 2021 Citaat Xavi Hernández en FC Barcelona zijn eruit: de huidige trainer van Al-Sadd volgt Ronald Koeman vrijwel zeker op in Camp Nou. Dat melden Spaanse media. Xavi zou ingestemd hebben met een meerjarig contract. Hij wordt de opvolger van Koeman, die na de nederlaag bij Rayo Vallecano (1-0) de wacht werd aangezegd door clubpresident Joan Laporta. Hij ziet in Xavi de ideale opvolger van de Nederlandse trainer. Nu er een persoonlijk akkoord is met Xavi, moet Barcelona overeenstemming zien te bereiken met Al-Sadd. De Qatarese club heeft recht op een afkoopsom van één miljoen euro. Xavi krijgt in Camp Nou gezelschap van assistenten Óscar Hernández - zijn broer - en Sergio Alegre. Iván Torres gaat aan de slag als fysiektrainer. Lees meer 'Barcelona pakt meteen door en kijkt wat nodig is om Xavi aan te kunnen stellen' De verwachting is dat Barcelona de komst van Xavi donderdag al officieel gaat maken. Het is echter de vraag of de voormalige middenvelder meteen naar Catalonië komt. Albert Capellas leidt donderdag de training en Sergi Barjuán, trainer van Barça B, zit vermoedelijk op de bank tegen Alavés (zaterdag). Op dit moment ligt het voor de hand dat Xavi tijdens de interlandperiode van begin november gaat instappen. Frenkie de Jong, Sergiño Dest, Memphis Depay en Luuk de Jong krijgen dan te maken met één van de grootste spelers uit de clubgeschiedenis. Heb er geen vertrouwen in maar laat mij graag verrassen. Xavi zijn opvolger gaat zeker Iniesta worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 28 oktober 2021 Share Geplaatst 28 oktober 2021 @Lazy ben je teleurgesteld dat hij ontslagen is? Of begrijp je het inmiddels wel dat Koeman de laan uit ligt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 28 oktober 2021 Share Geplaatst 28 oktober 2021 (bewerkt) Jammer dat Suley geen lid hier is. O ook wel jammer hoe hij praat over de aankoop van Luuk de Jong. 28 oktober 2021 bewerkt door La Pulga Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Azpi Geplaatst 28 oktober 2021 Share Geplaatst 28 oktober 2021 (bewerkt) 8 hours ago, La Pulga said: Heb er geen vertrouwen in maar laat mij graag verrassen. Xavi zijn opvolger gaat zeker Iniesta worden. Xavi aanstellen op basis van 2 jaar manager van Al-Sadd wellicht verrast hij, hij was in ieder geval een intelligente voetballer. 28 oktober 2021 bewerkt door Azpi Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 28 oktober 2021 Share Geplaatst 28 oktober 2021 https://speld.nl/2021/10/28/luuk-de-jong-koeman-is-een-prima-trainer-maar-niet-goed-genoeg-voor-fc-barcelona/ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 28 oktober 2021 Share Geplaatst 28 oktober 2021 3 uur geleden zei Azpi: Xavi aanstellen op basis van 2 jaar manager van Al-Sadd wellicht verrast hij, hij was in ieder geval een intelligente voetballer. Naja Xavi aanstellen op basis van zijn jaren Barcelona ervaring. Heeft niks met Al-Sadd te maken. Dat hij te onervaren is dat is logisch maar ook Guardiola had 0 ervaring. Die had alleen ter beschikking van een iets ander team. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 28 oktober 2021 Share Geplaatst 28 oktober 2021 50 minuten geleden zei FlyD: https://speld.nl/2021/10/28/luuk-de-jong-koeman-is-een-prima-trainer-maar-niet-goed-genoeg-voor-fc-barcelona/ Een van hun slechtste artikelen ooit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 29 oktober 2021 Share Geplaatst 29 oktober 2021 17 uur geleden zei Kyrill: @Lazy ben je teleurgesteld dat hij ontslagen is? Of begrijp je het inmiddels wel dat Koeman de laan uit ligt? Sorry wat? 🤨 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 29 oktober 2021 Share Geplaatst 29 oktober 2021 9 uur geleden zei Kyrill: Een van hun slechtste artikelen ooit. ok Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 29 oktober 2021 Share Geplaatst 29 oktober 2021 2 uur geleden zei Lazy: Sorry wat? 🤨 Jij hebt heellang en tot zeer recent, volgehouden dat Koeman het wel goed doed en deed bij Barcelona. Dat er niks mis was met zijn prestaties en dat het niet aan hem lag.... Maar dan kan ik er nu dus vanuit gaan, niet meer zo over denkt... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 29 oktober 2021 Share Geplaatst 29 oktober 2021 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 29 oktober 2021 Share Geplaatst 29 oktober 2021 Zelf halen neem ik aan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 29 oktober 2021 Share Geplaatst 29 oktober 2021 1 uur geleden zei neva: Ik dacht het Getafe taktiek was, penalty stip ontoegankelijk maken. Granada speelt zelf thuis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 29 oktober 2021 Share Geplaatst 29 oktober 2021 Op 23-9-2021 om 11:29 zei Lazy: Heeft niets met verdedigen van Koeman te maken. Ik heb nergens gezegd dat Koeman de Messias is die Barcelona naar nieuwe hoogtes gaat brengen. Ik zeg dat het ontslaan van Koeman geen enkel nut heeft omdat dit Barcelona simpelweg niet heel veel beter kan. Als je zag hoe dat Granada speelde na die vroege lucky 0-1 dan zijn er weinig tot geen ploegen tegenwoordig die dat soort voetbal echt kapot kunnen spelen... Hetgeen Barcelona moet doen is punten harken in deze situatie, maakt niet uit hoe en dat begrijpt Koeman heel goed. Als Barcelona namelijk geen CL voetbal haalt gaan ze financieel nog verder naar de klote. En dat gaat - afgezien van de laatste 2 duels - ook gewoon prima. Ze hebben nu 2 duels minder gespeeld dan Real en Atletico en als ze die beide winnen staan ze 'gewoon' tweede. Kampioen worden ze niet, CL winnen ze ook niet (al zijn er gekkere dingen geweest), maar CL voetbal halen volgend seizoen is cruciaal in deze situatie. En wie willen ze nu aan gaan stellen die het aantoonbaar beter kan én de komende jaren kan bouwen? Roberto Martinez? Die al jaren betonvoetbal speelt met de beste generatie Belgische voetballers aller tijden en nog niets heeft gepresteerd? Of Xavi, die ervaring als coach op het niveau Derde Divisie heeft? Geweldige voetballer hoor, maar dat moet dan DE verlosser zijn die de club er weer bovenop helpt? Hoe naïef wil je zijn... die gaat komen in het rijtje met Pirlo, Cocu, Henry... (overigens grappig feitje: Xavi speelt al geruime tijd in een 3-5-2 formatie in Qatar) 2 uur geleden zei Kyrill: Jij hebt heellang en tot zeer recent, volgehouden dat Koeman het wel goed doed en deed bij Barcelona. Dat er niks mis was met zijn prestaties en dat het niet aan hem lag.... Maar dan kan ik er nu dus vanuit gaan, niet meer zo over denkt... Dat is niet waar. Zie ook mijn comment van paar weken terug waarin ik nergens zeg dat Koeman het goed doet en alleen zeg dat het ontslaan van Koeman niet heel veel zin zou hebben omdat met het niveau van deze selectie een andere trainer het niet heel veel beter zal kunnen en gaan doen. En ik ben er nog steeds heilig van overtuigd dat een Xavi, Martinez of wie er dan ook allemaal op het lijstje staan het niet beter gaan doen met deze selectie. Barcelona is al jaren aan het afzakken qua spel en dat begon eigenlijk al in het laatste seizoen onder Enrique. Onder Valverde en Setien werd het alsmaar slechter met aankopen als Paulinho en Vidal en die lijn heeft Koeman vrolijk doorgezet. Ondertussen verbloemde Messi een hoop door 40 goals en 30 assists per seizoen maar nu dat wegvalt zie je pas hoe matig het elftal eigenlijk is. Van de 29 selectie spelers die Barcelona heeft zijn er misschien 4 (Frenkie, Pedri, Ter Stegen en Fati) die op dit moment in een beter elftal het gewenste niveau dat Barcelona nastreeft zouden kunnen halen. De rest is OF over de top (Pique, Busquets etc), OF simpelweg niet goed genoeg (Depay, Umtiti, Coutinho, Dembele en Lenglet etc) OF hebben de wel potentie om er te komen maar zijn nog lang niet op het gewenste niveau dat je als Barcelona zou na moeten streven (de Araujo's, Dest's, Nico's en Gavi's). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 29 oktober 2021 Share Geplaatst 29 oktober 2021 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 30 oktober 2021 Share Geplaatst 30 oktober 2021 Matchday! Letsgoooooo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Azpi Geplaatst 30 oktober 2021 Share Geplaatst 30 oktober 2021 Barcelona richting conference league Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 31 oktober 2021 Share Geplaatst 31 oktober 2021 13 uur geleden zei Azpi: Barcelona richting conference league Ach maakt ook niets uit. Iedereen in Spanje worstelt met zijn vorm. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 31 oktober 2021 Share Geplaatst 31 oktober 2021 Toch goed nieuws die blessure van Pique. Die goal van Alaves was ook exemplarisch. Busquets en Pique voorbij gespeeld alsof het houten palen waren. Je mist nog steeds kwaliteit voorin, maar in elk geval al wat meer de Barca-stijl gezien. Korte combinaties, wat hoger baltempo.. Zeker toen Puig erin kwam. Fijn ook dat deze coach aan kwam zetten met een jong dribbelaartje en Luuk de Jong op de bank hield. Dat is al een verbetering tov Koeman. Maar goed, nu ook met Nico en Agüero weer als uitvallers.. Maak nu maar eens een deftige opstelling. Ter Stegen; Dest, Mingueza, Eric, Baldé; Puig, Busquets, Gavi; Abde, Memphis, Alba. Zoiets maar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten