Jump to content

Spaans voetbal

Fabian.
 Share

Recommended Posts

Had de 3-2-2-3 wel willen zien, maar daar lijkt het dus niet op. Tja, ik vind het niks. Weer Pique, geen Araujo. Weer Busquets, geen Frenkie voor de defensie. Nja, ben ook wel benieuwd naar die nieuwe jongen. En vooral op de aangekondigde accenten. Slimmer vooruit pressen, offensieve overtallen, dominanter aan de bal, etc. Zijn ook wel open deuren bij een club als Barca, hoor. Gewoon de huisstijl, zeker sinds Guardiola. In principe komt Xavi ook over als een Guardiola-copycat. 

17 minuten geleden zei Socrates:

Had de 3-2-2-3 wel willen zien, maar daar lijkt het dus niet op. Tja, ik vind het niks. Weer Pique, geen Araujo. Weer Busquets, geen Frenkie voor de defensie. Nja, ben ook wel benieuwd naar die nieuwe jongen. En vooral op de aangekondigde accenten. Slimmer vooruit pressen, offensieve overtallen, dominanter aan de bal, etc. Zijn ook wel open deuren bij een club als Barca, hoor. Gewoon de huisstijl, zeker sinds Guardiola. In principe komt Xavi ook over als een Guardiola-copycat. 

Ja ben ook zeker benieuwd naar hoe aanvallend hij De Jong gaat neerzetten en hoe dat uit gaat pakken. 

Gaat in ieder geval weer een erg zware wedstrijd worden maar dat ben ik dit seizoen wel gewend.

16 minuten geleden zei cimbomcu:

Ja en niemand gaat Pique en Busquets nu eruit zetten, die 2 zijn ook altijd al redelijk traag geweest.

Nee, niet op het huidige niveau. En Pique is er al vaker naast gezet. Niet jij weer beginnen met het natte vingerwerk hè, hebben al genoeg aan de afdeling tokkierechts hier.

Pique en Eric is echt een dramatisch duo. Sowieso speelt Pique weer als een bejaarde. Overal te laat, moet zich constant corrigeren. Mingueza ook heel matig en Memphis is vandaag ook weer een ontzettende kutspits.

Alle geluk van de wereld hier, twee keer de paal en Dimata die vrij in kon koppen in de rug van Pique. Had nu ook allang 1-3 kunnen staan.

Het is wel weer duidelijk, Xavi begint net zo naïef als Valverde en Koeman. Jammer.

26 minuten geleden zei delichris:

Ik lees net dat Aguero moet stoppen met voetballen. Wel zonde voor Barcelona, want een fitte Augero kan altijd belangrijk zijn voor hun.

Ik denk dat het eerder voor hem zelf erg zonde is. Barcelona is er denk ik minder rouwig om, hij kostte namelijk 8 miljoen per jaar en is al sinds een aantal jaar niet meer fit te krijgen. Die is er puur gekomen om Messi blij te maken

Zojuist zei La Pulga:

Ik denk dat het eerder voor hem zelf erg zonde is. Barcelona is er denk ik minder rouwig om, hij kostte namelijk 8 miljoen per jaar en is al sinds een aantal jaar niet meer fit te krijgen. Die is er puur gekomen om Messi blij te maken

Barcelona maalt niet om geld :P 

3 minuten geleden zei delichris:

Barcelona maalt niet om geld :P 

10 jaar geleden inderdaad niet nee.

Nu moeten ze echt wel even troep verkopen, zou Coutinho niets voor ManUtd zijn? Leuk 5 wedstrijdjes meedoen per seizoen. Krijgen jullie als dubbeldeal Dembele er bij, die doet ook wel 5 wedstrijden mee.

18 minuten geleden zei La Pulga:

10 jaar geleden inderdaad niet nee.

Nu moeten ze echt wel even troep verkopen, zou Coutinho niets voor ManUtd zijn? Leuk 5 wedstrijdjes meedoen per seizoen. Krijgen jullie als dubbeldeal Dembele er bij, die doet ook wel 5 wedstrijden mee.

Ruilen dan met Maguire?

2 uur geleden zei Socrates:

Las een gerucht over Frenkie naar United. Met de juiste trainer.. Zeker als ze met twee voor de defensie blijven spelen, kan hij mooi weer op z'n plekkie linkscentraal. 

Frenkie weer met Donny op het middenveld :) Met Bruno Fernandes erbij zit daar genoeg voetbal in, maar verdedigend misschien niet realistisch.

Op 21-11-2021 om 17:19 zei FlyD:

Frenkie weer met Donny op het middenveld :) Met Bruno Fernandes erbij zit daar genoeg voetbal in, maar verdedigend misschien niet realistisch.

Frenkie is niet wijs als ie bij een ander zinkend schip gaat spelen....

Hij kan net zo goed naar Bayern Munchen, City , Chelsea of Liverpool desnoods.

12 uur geleden zei Kyrill:

Frenkie is niet wijs als ie bij een ander zinkend schip gaat spelen....

Hij kan net zo goed naar Bayern Munchen, City , Chelsea of Liverpool desnoods.

United is en blijft een van de grootste clubs ter wereld, met een enorme hoeveelheid potentie. Dat het nu even niet goed gaat wil niet zeggen dat wanneer de juiste trainer aan het roer komt, dat zo blijft. 

5 minuten geleden zei ElMarcos:

United is en blijft een van de grootste clubs ter wereld, met een enorme hoeveelheid potentie. Dat het nu even niet goed gaat wil niet zeggen dat wanneer de juiste trainer aan het roer komt, dat zo blijft. 

Ja en Arsenal heeft ook na United en Liverpool meeste PL titels gewonnen. En Feyenoord is nog steeds traditionele top 3 club. Wil nog niet zeggen ineens wel weer goed gaat met juiste trainer. SAF is eigenlijk tot niet gaan verjongen voor zijn vertrek. Moeten accepteren komende jaren Liverpool, City en Chelsea weg gaan lopen van de rest. Wie er onder 4e,5e of 6e wordt anything goes... 

18 minuten geleden zei Kyrill:

Ja en Arsenal heeft ook na United en Liverpool meeste PL titels gewonnen. En Feyenoord is nog steeds traditionele top 3 club. Wil nog niet zeggen ineens wel weer goed gaat met juiste trainer. SAF is eigenlijk tot niet gaan verjongen voor zijn vertrek. Moeten accepteren komende jaren Liverpool, City en Chelsea weg gaan lopen van de rest. Wie er onder 4e,5e of 6e wordt anything goes... 

Ben ik niet met je eens. United heeft nog altijd een prima selectie waarin ook voldoende jonge spelers zitten die nog mee kunnen. Centraal achterin moet het beter en iemand moet daar gewoon een fatsoenlijk middenveld formeren. Dat maakt een wereld van verschil. Voorin hebben ze voldoende spelers die het verschil kunnen maken, maar dan moet de rest ook kloppen.

Waarom moet het hier constant over Arsenal gaan? 

De Jong moet onder Xavi gewoon blijven, kan hij genoeg van leren en de ideale leermeester voor hem. Ben benieuwd hoe die het gaat neerzetten wanneer Pedri terug komt en ook Fati + Dembele. Volgens mij heb je dan echt een heerlijke selectie en als Braitwaite terug is dan kan onze leeuw met zijn vingers in zijn oor lekker banken en nadenken over zijn volgende club. Nog nooit heeft er een speler zo weinig toegevoegd als onze lieve Memphis die denkt dat hij elke wedstrijd heerlijk voetbalt. Fati - Braitwaite - Dembele zie ik wel zitten, al is het maar de vraag hoelang die gasten fit blijven. Trincao mag van mij ook wel nog een kansje krijgen al heb ik liever dat ze die verkopen voor een aantal miljoen en proberen achter Neres te gaan. 

Natuurlijk heb ik liever een Antony maar die lijkt mij onbetaalbaar. 

Het is trouwens al 12 uur na de wedstrijd en nog steeds geen bericht dat Dembele gister geblesseerd is geraakt tijdens zijn sprintje, toch wel een record.

Edited by La Pulga

Ik ben met je eens dat Frenkie nergens heen moet gaan. Ik zou eerst eens kijken hoe het gaat met hem onder Xavi. Wanneer die het goed neerzet, dan kan hij echt prima renderen. Het is en blijft gewoon een fenomenale voetballer. Dat gaat er uiteindelijk ook in Barcelona wel (weer) uitkomen. 

Pedri zal wel één van de CAM's worden. Met Gavi zou ik nu zeggen.

Kans dat als Frenkie niet gauw zijn waarde laat zien, hij Nico naast Busquets gaat zetten. 

Mocht Fati weer fit zijn, zou ik hem in de spits gooien. Memphis verkloot alles. Dan maar twee van Alba/Baldé/Dest/Dembele/Ez Abde op de wingerposities. Je kan ook Dembele op links met Dest op rechts.