Chiemel Geplaatst 30 augustus 2020 Share Geplaatst 30 augustus 2020 (bewerkt) 1 uur geleden zei ForzaUtreg: Euh, gewoon logisch aangezien Messi volgens kamp Messi geen speler meer is van Barcelona Als de berichten een beetje kloppen, hadden ze dit voor 1 juli moeten aangeven, maar vonden Messi en partners dat het nu ook nog wel kon omdat het seizoen langer doorliep. Ze kunnen wel iets vinden, maar uiteindelijk zijn zulke dingen vaak vrij eenvoudig en gaat het om wat op papier staat. Mja, dat kunnen wij niet lezen. 30 augustus 2020 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Saint Geplaatst 30 augustus 2020 Share Geplaatst 30 augustus 2020 2 uur geleden zei ForzaUtreg: Euh, gewoon logisch aangezien Messi volgens kamp Messi geen speler meer is van Barcelona Zijn contract loopt gewoon tot medio 2021. Dus hij is gewoon speler van Barcelona. De discussie gaat over de clausule van €700M, waarvan LaLiga vandaag gezegd heeft dat deze nog rechtsgeldig is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ForzaUtreg Geplaatst 30 augustus 2020 Share Geplaatst 30 augustus 2020 (bewerkt) 4 minuten geleden zei The Saint: Zijn contract loopt gewoon tot medio 2021. Dus hij is gewoon speler van Barcelona. De discussie gaat over de clausule van €700M, waarvan LaLiga vandaag gezegd heeft dat deze nog rechtsgeldig is. Euh, nee. Messi komt niet opdagen omdat volgens zijn kamp de clausule om het contract te ontbinden geactiveerd en geldig is en hij daarom dus geen speler van Barcelona meer is "Messi will not appear at the PCR tests as instructed by his attorneys. After Tuesday's burofax, the contract with Barça is terminated and going to the tests would be contradictory." https://twitter.com/EduPolo/status/1299766901392977920?s=19 30 augustus 2020 bewerkt door ForzaUtreg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 30 augustus 2020 Share Geplaatst 30 augustus 2020 Hoe dan ook. Messi heeft een probleem, want hij is gewoon speler van Barcelona. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 30 augustus 2020 Share Geplaatst 30 augustus 2020 https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/942652/-barcelona-heeft-serieuze-interesse-en-denkt-aan-ruildeal-voor-memphis-.html Daar gaan we, Nederlands elftal bij Barca incoming. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 30 augustus 2020 Share Geplaatst 30 augustus 2020 Heb verdomme vrijdag het uitshirt van Lyon besteld met Memphis. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 31 augustus 2020 Share Geplaatst 31 augustus 2020 12 uur geleden zei Thierryvane: Heb verdomme vrijdag het uitshirt van Lyon besteld met Memphis. Want je ging er ff vanuit dat hij wel bij Lyon zou blijven, ondanks dat ze al een jaar bezig zijn met geruchten? Wijnaldum naar Barca schijnt ook serieus te worden. Ik heb nou niet echt het idee dat hij Barca gaat versterken. Past ook niet echt in het plaatje dat ze willen gaan verjongen. Het zou mij niet meer zoveel verbazen als ze straks een elftal hebben staan die nog zwakker is dan die van nu. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 31 augustus 2020 Share Geplaatst 31 augustus 2020 1 uur geleden zei Chiemel: Want je ging er ff vanuit dat hij wel bij Lyon zou blijven, ondanks dat ze al een jaar bezig zijn met geruchten? Wijnaldum naar Barca schijnt ook serieus te worden. Ik heb nou niet echt het idee dat hij Barca gaat versterken. Past ook niet echt in het plaatje dat ze willen gaan verjongen. Het zou mij niet meer zoveel verbazen als ze straks een elftal hebben staan die nog zwakker is dan die van nu. De combi Barca - Memphis zie ik nog niet echt zitten, nee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 31 augustus 2020 Share Geplaatst 31 augustus 2020 5 minuten geleden zei Thierryvane: De combi Barca - Memphis zie ik nog niet echt zitten, nee. Ik had het by Memphis niet specifiek over Barca, meer dat hij al het hele jaar roept naar een grotere club te willen. En wat betreft Barca had ik het over Wijnaldum. Maar ook Depay kan je je afvragen inderdaad, die rendeert mogelijk het beste als hij de centrale man voorin is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Saint Geplaatst 2 september 2020 Share Geplaatst 2 september 2020 Op 30-8-2020 om 14:51 zei ForzaUtreg: Euh, nee. Messi komt niet opdagen omdat volgens zijn kamp de clausule om het contract te ontbinden geactiveerd en geldig is en hij daarom dus geen speler van Barcelona meer is "Messi will not appear at the PCR tests as instructed by his attorneys. After Tuesday's burofax, the contract with Barça is terminated and going to the tests would be contradictory." https://twitter.com/EduPolo/status/1299766901392977920?s=19 Schiet mij maar lek. “Volgens Spaanse media hangt er veel af van dat gesprek. Messi senior zou puur naar Catalonië zijn gekomen om de vertrekwens van zijn zoon in te willigen. Kamp-Messi hoopt een manier te vinden om zijn tot medio 2021 doorlopende contract te ontbinden.” VI Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 4 september 2020 Share Geplaatst 4 september 2020 Hij blijft, kan ik in ieder geval nog een seizoen mijn username en foto behouden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 4 september 2020 Share Geplaatst 4 september 2020 Goed statement wel. Vertrekwens "Ik was niet gelukkig en ik wilde vertrekken. Het werd me niet toegestaan en ik zal bij de club blijven, om een juridische strijd te voorkomen. Het bestuur van de club, geleid door president Josep Maria Bartomeu, is een ramp", zegt Messi tegen Goal. "Toen ik mijn vrouw en kinderen vertelde dat ik weg wilde, was dat een enorm drama. De hele familie begon te huilen, mijn kinderen wilden Barcelona niet verlaten, en ze wilden ook niet van school veranderen. Maar ik keek naar het grote plaatje en ik wil meedoen op het hoogste niveau, titels winnen, meedoen in de Champions League. Je kunt winnen of verliezen, want het is een zware competitie, maar je moet wel meedoen om de prijzen", vervolgt Messi. "Strijd er tenminste voor en laat het team niet uit elkaar vallen zoals in Rome, Liverpool, Lissabon." Messi doelt daarmee op de verloren wedstrijden van Barcelona tegen AS Roma (3-0), Liverpool (4-0) en Bayern München (8-2), die in 2018, 2019 en 2020 uitschakeling in de Champions League betekenden. "Dat alles bracht me ertoe na te denken over mijn vertrek." "Mateo (één van zijn zonen, red.) is nog jong, hij realiseert zich niet wat het betekent om ergens anders heen te gaan en daar een nieuw bestaan op te bouwen", vervolgt Messi. "Maar Thiago is ouder en hij vroeg me naar de situatie. Ik wilde niet dat hij iets zou weten over een vertrek. Hij huilde en zei me: laten we niet vertrekken. Ik herhaal: het was een lastige situatie. Het was een hele lastige beslissing." Contractuele situatie "Ik dacht en was er zeker van dat ik transfervrij mocht vertrekken, de president zei altijd dat ik aan het einde van het seizoen kon beslissen of ik bleef of niet", vervolgt Messi. "Nu klampen ze zich vast aan het feit dat ik het niet voor 10 juni heb gemeld, maar op die dag zaten we nog middenin het seizoen van LaLiga, als gevolg van deze vreselijke coronacrisis, die het seizoen heeft verlengd. Dat is de reden waarom ik doorga bij deze club. De president heeft gezegd dat ik alleen weg mag als een club mijn clausule van 700 miljoen euro betaalt, en dat is onmogelijk. Daarom blijf ik." "Er was een andere optie: ik had een rechtszaak kunnen aanspannen. Maar ik zou nooit een rechtszaak beginnen tegen Barcelona, omdat het de club is waar ik van houd", gaat Messi verder. "Het is de club die me alles heeft gegeven. Het is de club van mijn leven, ik heb mijn leven hier gevormd. Barcelona heeft mij alles gegeven en ik heb de club alles gegeven. Het is nooit in mij opgekomen om Barcelona voor de rechter te slepen.” "Ik houd van Barcelona en ik ga nergens een betere plek vinden dan hier. Maar ik heb nog steeds het recht om te beslissen. Ik was op zoek naar nieuwe doelen en uitdagingen. En ik zou de volgende dag kunnen terugkeren, want hier in Barcelona heb ik alles. Mijn zoon, mijn familie, ze zijn hier opgegroeid en komen hier vandaan. Er was niets mis mee om weg te willen. Ik had het nodig, de club had het nodig en het zou goed zijn voor iedereen. Mijn vrouw steunde me, met alle pijn die ze daarbij voelde van dien." Ruzie met Bartomeu "Ik heb de club, inclusief de president, verteld dat ik weg wilde. Ik heb dat al het hele jaar gezegd, omdat ik geloofde dat het tijd was om opzij te stappen", zegt Messi. "Ik was van mening dat de club meer jonge, nieuwe spelers nodig had en ik vond dat mijn tijd bij Barcelona erop zat. Ik vond dat jammer, omdat ik altijd heb gezegd hier mijn carrière af te willen sluiten. Het was een heel moeilijk jaar, ik heb veel moeten doorstaan tijdens trainingen, wedstrijden en in de kleedkamer. Alles werd heel erg lastig voor mij en er kwam een moment waarop ik begon na te denken over nieuwe ambities. Mijn beslissing kwam niet voort uit het resultaat in de Champions League tegen Bayern München. Nee, ik dacht hier al veel langer over na. Ik heb er met de president over gepraat, en hij heeft altijd gezegd dat ik aan het eind van het seizoen kon beslissen. Hij heeft zijn woord niet gehouden." "Door het jaar heen heb ik de president verteld dat ik wilde vertrekken, dat de tijd was gekomen om nieuwe doelen te zoeken in mijn carrière. Hij zei me telkens: we zullen praten, maar niet nu. Hij gaf me geen idee wat hij nou echt bedoelde. Met het versturen van de burofax maakte ik officieel bekend dat ik weg wilde en gebruik wilde maken van de optie om te vertrekken. Ik wilde geen chaos creëren of ruzie maken met de club: ik wilde officieel maken dat ik mijn beslissing had genomen. Als ik de burofax niet had gestuurd, was er niets gebeurd, alsof we gewoon normaal doorgaan. De club verwijt me dat ik het niet voor 10 juni deed, maar ik herhaal: we zaten middenin het seizoen, het was niet het moment. Maar buiten dat nog: de president heeft me altijd gezegd: als het seizoen over is, beslis je of je blijft of vertrekt. Hij heeft nooit een datum genoemd. Ik wilde simpelweg duidelijk maken dat ik ging vertrekken, het was niet om een ruzie te starten", aldus Messi. "De waarheid is dat er bij deze club al heel lang geen beleid meer is, ze jongleren maar wat en dichten een paar gaten als die verschijnen. Zoals ik al eerder zei, heb ik altijd gedacht aan het welzijn van mijn gezin en de club." De toekomst "Ik ga door bij Barça en mijn houding zal niet veranderen, hoe graag ik ook wilde vertrekken. Ik zal mijn best doen. Ik wil altijd winnen, ik ben competitief en hou er niet van om iets te verliezen. Ik wil altijd het beste voor de club, voor het team en voor mezelf." Messi vindt dat het beleid van Barcelona ertoe heeft geleid dat de club al vijf jaar de Champions League niet wist te winnen. "Ik heb destijds gezegd dat we niet de versterkingen hebben gekregen om de Champions League te winnen." Messi weet niet hoe de samenwerking met Ronald Koeman, de nieuwe trainer van de club, zal verlopen. "Ik weet niet wat er gaat gebeuren. Er is een nieuwe trainer met nieuwe ideeën. Dat is goed, maar we moeten kijken hoe het team reageert en of het ons de mogelijkheid geeft om op topniveau te concurreren. Wat ik wel kan zeggen is dat ik mijn best ga doen voor Barcelona." Messi geeft toe dat de twijfels in de media over zijn toewijding aan Barcelona hem hebben geraakt. "Ik heb me niet alleen gevoeld, want de mensen dichtbij me stonden altijd aan mijn zijde. Dat is genoeg voor mij en dat geeft me kracht. Dingen die ik hoorde van journalisten, dat ik me niet genoeg in zou zetten voor Barça, hebben me wel geraakt en heb ik denk ik niet verdiend. Het heeft me veel geleerd over wie echt en wie nep is. Deze voetbalwereld is erg ingewikkeld en er zijn veel 'nepmensen'. Deze gebeurtenis heeft me laten inzien wie de 'nepmensen' zijn. Het deed me pijn toen mijn liefde voor deze club in twijfel werd getrokken. Het maakt niet uit of ik vertrek of blijf, mijn liefde voor Barça zal nooit veranderen." "Bepaalde dingen die zijn gezegd en gepubliceerd, hebben me veel pijn gedaan, vooral de dingen die onwaar waren. Het heeft me ook pijn gedaan dat de mensen zeiden dat ik Barcelona voor de rechter wilde slepen voor eigen gewin. Zoiets zou ik nooit doen. Ik herhaal: ik wilde vertrekken en ik stond in mijn recht, want in mijn contract stond dat ik kon vertrekken. Het is niet zo van: ik vertrek en dat is het. Ik wilde weg en het deed me veel pijn. Ik wilde vertrekken omdat ik de laatste jaren van mijn carrière blij wilde doormaken. De laatste tijd heb ik geen geluk gevonden bij de club", zegt Messi. "Ik stel altijd het belang van de club voorop. Ik heb Barcelona in het verleden heel vaak kunnen verlaten. Ik had ieder jaar de kans om te vertrekken en de kans om elders meer geld te verdienen", benadrukt Messi. "Ik heb altijd gezegd dat dit mijn huis is. Dat is wat ik voelde, en dat is wat ik voel. Het was moeilijk om te concluderen dat ik beter elders kon zijn. Ik had het gevoel dat ik een nieuwe uitdaging en nieuwe doelen nodig had." "Zoals gewoonlijk ga ik nu mijn best doen voor de club”, blikt Messi vooruit naar de toekomst. "We zullen ons best doen om onze doelen te halen. Hopelijk kan ik de mensen die het zwaar hebben wat geven. Ik heb afgelopen seizoen zware momenten gekend, maar het is hypocriet om dat over jezelf te zeggen, als je het vergelijkt met de mensen die het tijdens de coronacrisis écht zwaar hebben gehad. Ik hoop dat we het coronavirus voor eens en altijd kunnen overwinnen en terug kunnen keren naar het normale leven", besluit Messi. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 4 september 2020 Share Geplaatst 4 september 2020 Na dit alles doet hij volgens mij voor het eerst zelf zijn mond open om aan te geven dat hij gewoon blijft. Afhankelijk van hoe het loopt, zie ik hem straks ook 'gewoon' bijtekenen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 4 september 2020 Share Geplaatst 4 september 2020 Je doet net alsof hij altijd was gebleven. Als je een beetje goed leest, kom je erachter dat hij gewoon weg wou. Eerder al. Het is puur door die vertrekclausule van die 700m dat hij nu maar blijft omdat hij niet naar de rechter wil stappen. Maar zelf wou hij gewoon vertrekken en liefst naar City natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 4 september 2020 Share Geplaatst 4 september 2020 Idd, duidelijker lees ik het niet hoor dat die gewoon weg wil maar zich genoodzaakt voelt om te blijven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 4 september 2020 Share Geplaatst 4 september 2020 Ik vind het opzich wel jammer dat hij blijft. Hij geeft zelf aan niet gelukkig meer te zijn bij Barcelona en een nieuwe uitdaging zoekt. Gun het hem dan ook voor 100millies ofzo. City is echt wel gek genoeg om dat bedrag neer te leggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 9 september 2020 Share Geplaatst 9 september 2020 https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/943990/-memphis-is-akkoord-met-barcelona-en-kan-samen-gaan-spelen-met-wijnaldum-.html Goh, alsof mijn week niet erg genoeg was komt dit er nog bovenop. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 9 september 2020 Share Geplaatst 9 september 2020 Ligt er natuurlijk heel erg aan hoe men wil spelen, maar in principe komt Memphis toch iets te kort om bij Barca als spits te spelen. Sowieso is de enige positie waar je Messi nog moet willen die van valse spits. Scheelt wel dat hij hoogstwaarschijnlijk niet super veel hoeft te kosten. Als de keuze dan tussen 25m voor Memphis of 90m voor Lautaro is, doe dan Memphis maar. Wijnaldum is tamelijk lachwekkend. Heeft weinig bij Barca te zoeken. Kan hoogstens naast De Jong in een wat meer defensief-dynamische rol spelen, maar je hebt ook Pjanic al. Ze kozen beter voor een wat jongere middenvelder en áls je dan toch per sé een oude middenvelder moet hebben, ga dan voor Thiago. Kan in elk geval nog uitstekend voetballen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 9 september 2020 Share Geplaatst 9 september 2020 Ben zelf ook geen fan van de Wijnaldum > Barca transfer, maar noem is een wat jongere middenvelder op die er direct staat? Vind het een lastige positie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 9 september 2020 Share Geplaatst 9 september 2020 10 minuten geleden zei Thierryvane: Ben zelf ook geen fan van de Wijnaldum > Barca transfer, maar noem is een wat jongere middenvelder op die er direct staat? Vind het een lastige positie. Anouar, Tonalli (ook al gaat ie naar AC, had Barcelona kunnen oppikken), Thiago (iets ouder maar 10x beter), die Franse guy die gister zijn debuut heeft gemaakt en onlangs is Pjanic gekomen. Dan heb je al sowieso Frenk - Busje - Pjanic en dan op de bank Puig, Roberto en Alena. Coutinho kan ook nog op het middenveld. Verder kan Barca het altijd proberen bij Verrati die zijn basisplaats kwijt is aan Marquinhos. Wijnaldum is typisch zo'n aankoop dat als Koeman daar nooit trainer was hij nooit in beeld zou komen. En dan is Koeman over 4 maandjes weg en dan rot Wijnaldum in Barca B en gaat ie volgend jaar transfervrij naar Inter. Zelfde voor Depay maar die heeft wel wat restwaarde, die zou em dan gaan chillen naar Roma voor 20 miljoen. Sinds wanneer is het scouten in Brazilië ook zo moeilijk geworden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 9 september 2020 Share Geplaatst 9 september 2020 Saúl, Rodri, Lo Celso, Soler, Merino, Aouar, Caqueret, Bruno Guimarães, Renato Sanches, Domínguez, Camavinga, Soumaré.. Niet allen direct realistisch, sommige niet meteen top, maar in mijn beleving nog altijd verstandiger dan het aantrekken van Wijnaldum. Allemaal vrij complete middenvelders met potentie die je best in kan denken in een rol als RCM naast De Jong. Ik geloof zelf overigens ook dat Puig dat op termijn zou kunnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 9 september 2020 Share Geplaatst 9 september 2020 Ik denk eigenlijk dat Wijnaldum niet komt voor de RCM positie, maar voor een ander type speler die op de nummer 10 positie kan spelen. Iemand die wel enigszins voetballend vermogen heeft, maar ook diepgang. Een soort betere Vidal zeg maar. Als hij voor RCM komt, is het zeker een belachelijke aankoop. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 9 september 2020 Share Geplaatst 9 september 2020 Dan vind ik het nóg belachelijker juist. Op de RCM kan hij (zoals in zijn rol bij Liverpool) nog enigszins wat ballen afpakken en druk zetten. Op tien komt hij voor Barca gewoon voetballend vermogen tekort. Daarnaast hebben ze met Griezmann al iemand die op tien zou moeten spelen en heb je Coutinho nog achter de hand. Ook Pedri en Puig wil je nog wat speelminuten geven dit seizoen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
misterhille Geplaatst 9 september 2020 Share Geplaatst 9 september 2020 (bewerkt) Wat moet Barca überhaubt met Depay... Voorin heb je Griezmann, Coutinho, Dembele, Messi, Fati en Suarez(nog niet officieel vertrokken). 6 Spelers voor 3 posities, al kunnen er wel een paar naar t middenveld maar dan kun je toch beter een goeie middenvelder kopen? Dan halen ze misschien Wijnaldum, maar dat is toch ook niet iemand die iedere wedstrijd het verschil gaat maken... Achterin zou ik Upemacano(ofzoiets) van Leipzig wel bij Barca willen zien 9 september 2020 bewerkt door misterhille Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 12 september 2020 Share Geplaatst 12 september 2020 Gaar dat Barca nergens te zien is. Ja op Barcatv waar je alleen een abbo kan kopen voor 40 euro per jaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten