Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×

Spaans voetbal

Fabian.

Aanbevolen berichten

Dybala en Griezmann in dit systeem gaat niet werken. Je hebt nu Semedo die de gehele rechterkant kan bestrijken waardoor Messi meer in het centrum kan positioneren. Haal je Dybala of Griezmann - die achter de spits spelen - en zet je ze op links, verneuk je het helemaal en Messi naar rechts is dus niet de bedoeling.

Lijkt mij dat Coutinho de beste kandidaat is. Hangend vanaf links. Goed schot, heerlijke dribbel. En anders Ousmane Dembele halen. Heerlijke dribbelaar een kan beide voeten gebruiken wat hem nog onvoorspelbaarder maakt.

Ousmane is een rechtsbuiten. Zou dus een redelijk slechte aankoop zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Griezmann vind ik een aanvaller, net als Dybala. En als je dan bij Barcelona één van de drie aanvallers bent, zou Griezmann of Dybala dat perfect kunnen vanaf links.

Stik in mn ontbijt hier van t lachen.

Griezmann vanaf links anno 2017 man man man man. Straks ga je ook nog zeggen dat we Messi als keeper kunnen gebruiken. Fuck ouwe. :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke om even serieus antwoord op hier te geven. Ik snap de gedachte wel maar ik geloof dat je als veel Atleti ziet en ik denk persoonlijk dat je dat niet doet, dan snap je wel waarom het niet gaat werken. Zijn kenmerk is door de laatste jaren heen echt hangende spits geworden, de aanval draait om hem en dat past sowieso niet in Barca's systeem. Als je die dude vrij laat ergens rond 20 meter van je doel af ben je serieus fucked. Verder is onze Grizi niet de allersnelste, wat een Neymar of Dembele meer heeft. Gok trouwens dat ze voor Coutinho gaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch een vermakelijke wedstrijd gezien gisteren, ondanks dat ik het idee had dat Real wat 'zakelijk' aan het voetballen was. Na de eerste tien minuten dacht ik nog; oh, dit gaat een leuke wedstrijd worden. In de eerste tien minuten kwam de meeste dreiging namelijk van de Engelsen. En die Lukaku, pff wat een beest is dat hè?! Die kerel heeft een puike wedstrijd gespeeld hoor, buiten die ene enorme misser, die had gewoon tegen de touwen gemoeten. Maar verder heb ik hem al zijn duels zien winnen, geen enkel keer balverlies geleden en een doelpunt meegepikt. Pure klasse. Die gaat nog wel wat betekenen voor Mourinho dit jaar.

En toen opeens, na een minuut of twaalf, die kopbal op de lat van Casemiro. Daarna werd Real sterker en sterker en had Man Utd toch eigenlijk niets meer te vertellen. Maar die Casemiro, wat een speler is dat joh! In mijn ogen de stille motor van Real en gisteren zeker man van de wedstrijd. Hij was overal. Zag hem een aantal keren prima tackelen op het middenveld, een aantal keren ingrijpen in de laatste linie en ook nog eens een aantal keren gevaarlijk voor doel komen. Zijn doelpunt was dan ook dik verdient, ondanks dat het eigenlijk buitenspel was.

Maar Man Utd, man, man, man.. Het was allemaal veel te traag. Omschakelingen durfden ze niet aan, veel balverlies, balletje terug, balletje opzij, linies kort op elkaar houden, etc. Het leek wel alsof ze bang waren. Natuurlijk is het typerend voor de speelstijl van Mourinho maar het was echt een drama. Lingard deed niets goed, Mkhitaryan had één goede steekpass maar daarmee is ook alles genoemd. Pogba viel weer eens tegen. Valencia ben ik sowieso geen fan van. Matic was nog redelijk maar werd ook compleet overlopen door het middenveld van Real. Herera was nergens, al liet hij in de eerste tien minuten wel aardige dingen zien. Rashford had ook beter op de bank kunnen blijven zitten. Drama.

Hulde voor Zidane trouwens. Volgens mij echt een klasse trainer. Gewoon één van de jongens en gaat pas boven de groep staan wanneer dat nodig is. Heeft al die vedettes toch dicht bij elkaar gebracht en er een hecht team van gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:-D mij elke keer een beetje belachelijk lopen maken en lopen pronken met je zogenaamde voetbalkennis die zicht ernstig beperkt tot het geilen op spelers wiens naam op -ic eindigt.

Kun je wel weer tof lopen te doen, maar last time I checked is Griezmann een aanvaller en is-ie linksbenig. Tuurlijk weet ik ook wel dat hij al een tijdje centraal speelt bij Atléti en Frankrijk, maar daarvoor heeft hij bij Sociedad ook vaak genoeg vanaf links gespeeld. En zoals ik al zei -als je tenminste goed hebt gelezen - ben je niet een klassieke linksbuiten bij Barcelona als je in hun systeem de meest linker aanvaller bent. Hoe vaak kwam Neymar niet 1 op 1 met de keeper. Zeker met een Jordi Alba die constant over je heen dendert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar Man Utd, man, man, man.. Het was allemaal veel te traag. Omschakelingen durfden ze niet aan, veel balverlies, balletje terug, balletje opzij, linies kort op elkaar houden, etc. Het leek wel alsof ze bang waren. Natuurlijk is het typerend voor de speelstijl van Mourinho maar het was echt een drama. Lingard deed niets goed, Mkhitaryan had één goede steekpass maar daarmee is ook alles genoemd. Pogba viel weer eens tegen. Valencia ben ik sowieso geen fan van. Matic was nog redelijk maar werd ook compleet overlopen door het middenveld van Real. Herera was nergens, al liet hij in de eerste tien minuten wel aardige dingen zien. Rashford had ook beter op de bank kunnen blijven zitten. Drama.

Best matig van Real dan om nog zo in de problemen te komen tegen zo'n dramatisch team.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:-D mij elke keer een beetje belachelijk lopen maken en lopen pronken met je zogenaamde voetbalkennis die zicht ernstig beperkt tot het geilen op spelers wiens naam op -ic eindigt.

Kun je wel weer tof lopen te doen, maar last time I checked is Griezmann een aanvaller en is-ie linksbenig. Tuurlijk weet ik ook wel dat hij al een tijdje centraal speelt bij Atléti en Frankrijk, maar daarvoor heeft hij bij Sociedad ook vaak genoeg vanaf links gespeeld. En zoals ik al zei -als je tenminste goed hebt gelezen - ben je niet een klassieke linksbuiten bij Barcelona als je in hun systeem de meest linker aanvaller bent. Hoe vaak kwam Neymar niet 1 op 1 met de keeper. Zeker met een Jordi Alba die constant over je heen dendert.

Denk dat als je met een linkspoot op links gaat spelen liever wilt dat hij 1 op 1 met de rechtsback gaat dan dat hij de kans krijgt om 1 op 1 met de keeper te komen. Tevens als je Griezmann dus naar zijn linker dwingt heb je niks aan Alba. Griezmann moet blijven waar die zit, heeft in dit systeem niks te zoeken. Messi staat daar al.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat als je met een linkspoot op links gaat spelen liever wilt dat hij 1 op 1 met de rechtsback gaat dan dat hij de kans krijgt om 1 op 1 met de keeper te komen. Tevens als je Griezmann dus naar zijn linker dwingt heb je niks aan Alba. Griezmann moet blijven waar die zit, heeft in dit systeem niks te zoeken. Messi staat daar al.

Zoals iemand hier gister (?) al ergens postte, ben wel een beetje klaar met een rechtspoot op links en visa versa. En als je bij Barça in de voorhoede staat maakt het niet of je nu rechts of links bent. Vind dat persoonlijk nogal overrated.

Maar goed, ik moet er om denken dat ik zeg want voordat je het weet stikt Sanel weer in z'n ontbijt en dat wil ik natuurlijk niet op m'n geweten hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals iemand hier gister (?) al ergens postte, ben wel een beetje klaar met een rechtspoot op links en visa versa. En als je bij Barça in de voorhoede staat maakt het niet of je nu rechts of links bent. Vind dat persoonlijk nogal overrated.

Maar goed, ik moet er om denken dat ik zeg want voordat je het weet stikt Sanel weer in z'n ontbijt en dat wil ik natuurlijk niet op m'n geweten hebben.

Het zou in principe kunnen vind ik. Dan moet je met klassieke buitenspelers gaan spelen die echt in de 1:1 gaan komen. Zou dan wel de back naar binnen laten komen of 3 at the back.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Best matig van Real dan om nog zo in de problemen te komen tegen zo'n dramatisch team.

Manchester United is geen dramatisch team, de speelwijze was dramatisch (zoals we dat inmiddels kennen van Mourinho) en sommige spelers leken de meest vreemde taken toebedeeld gekregen. Zo stond Lingard op linksback(?) terwijl die toch het liefst als aanvallende middenvelder speelt. Pogba leek wel een centrale verdediger, zo ver als hij achteruit stond. Real was niet matig, Real was zeer zakelijk en zijn in mijn ogen niet echt in de problemen gekomen. Wel best matig om zo'n uitspraak te doen, zonder enige vorm van argumentatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou in principe kunnen vind ik. Dan moet je met klassieke buitenspelers gaan spelen die echt in de 1:1 gaan komen. Zou dan wel de back naar binnen laten komen of 3 at the back.

Die 3 voorin hebben toch helemaal geen vaste positie die wisselen toch veelvuldig met elkaar af. Voorhoede Griezman, Messi, Suarez zou prima kunnen.

bewerkt door Pino
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Manchester United is geen dramatisch team, de speelwijze was dramatisch (zoals we dat inmiddels kennen van Mourinho) en sommige spelers leken de meest vreemde taken toebedeeld gekregen. Zo stond Lingard op linksback(?) terwijl die toch het liefst als aanvallende middenvelder speelt. Pogba leek wel een centrale verdediger, zo ver als hij achteruit stond. Real was niet matig, Real was zeer zakelijk en zijn in mijn ogen niet echt in de problemen gekomen. Wel best matig om zo'n uitspraak te doen, zonder enige vorm van argumentatie.

Rel heeft na de 2-0 toch echt wel teveel kansen weggeven om van 'zakelijk' te spreken, zoals de kansen van Lukaku en Rashford. Vind de uiteindelijke statistieken (16-13 schoten, 6-6 schoten op doel, 2.98-2.14 expected goals) ook helemaal niet zo slecht voor United tegen het beste team ter wereld. Real won verdiend, maar termen als 'niets meer te vertellen' en 'drama' zijn echt zwaar overdreven.

Over de tactiek: wingback is voor Lingard echt een prima positie. Heeft er de inhoud voor, doet z'n verdedigende werk. Dat Pogba wel een centrale verdediger leek wordt echt wel tegengesproken door de feiten hoor:

[twitter]

[/twitter]

Gaat integendeel een stuk hoger spelen dit jaar met de komst van Matic.

bewerkt door Hansje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tweede helft kregen ze al wat meer kansen ja, maar voor rust was het echt dramatisch. Pogba bij die ene counter ook, zoiets kan niet gebeuren hoor. Dan heb je gewoon een beperkt inzicht of je wil hem gewoon niet geven. Verder stond United met 10 man tegen de 16 aan, kan toch niet zeg. En dan nog kansen weggeven ook :D Vind het maar een matig team. Mogen blij zijn als ze komend jaar 4e worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites