Jump to content
Doe mee met de jubileumeditie van het MU Worldvisionsongfestival! ×

Spaans voetbal

Fabian.

Recommended Posts

Denk dat als je met een linkspoot op links gaat spelen liever wilt dat hij 1 op 1 met de rechtsback gaat dan dat hij de kans krijgt om 1 op 1 met de keeper te komen. Tevens als je Griezmann dus naar zijn linker dwingt heb je niks aan Alba. Griezmann moet blijven waar die zit, heeft in dit systeem niks te zoeken. Messi staat daar al.

Zoals iemand hier gister (?) al ergens postte, ben wel een beetje klaar met een rechtspoot op links en visa versa. En als je bij Barça in de voorhoede staat maakt het niet of je nu rechts of links bent. Vind dat persoonlijk nogal overrated.

Maar goed, ik moet er om denken dat ik zeg want voordat je het weet stikt Sanel weer in z'n ontbijt en dat wil ik natuurlijk niet op m'n geweten hebben.

Zoals iemand hier gister (?) al ergens postte, ben wel een beetje klaar met een rechtspoot op links en visa versa. En als je bij Barça in de voorhoede staat maakt het niet of je nu rechts of links bent. Vind dat persoonlijk nogal overrated.

Maar goed, ik moet er om denken dat ik zeg want voordat je het weet stikt Sanel weer in z'n ontbijt en dat wil ik natuurlijk niet op m'n geweten hebben.

Het zou in principe kunnen vind ik. Dan moet je met klassieke buitenspelers gaan spelen die echt in de 1:1 gaan komen. Zou dan wel de back naar binnen laten komen of 3 at the back.

Best matig van Real dan om nog zo in de problemen te komen tegen zo'n dramatisch team.

Manchester United is geen dramatisch team, de speelwijze was dramatisch (zoals we dat inmiddels kennen van Mourinho) en sommige spelers leken de meest vreemde taken toebedeeld gekregen. Zo stond Lingard op linksback(?) terwijl die toch het liefst als aanvallende middenvelder speelt. Pogba leek wel een centrale verdediger, zo ver als hij achteruit stond. Real was niet matig, Real was zeer zakelijk en zijn in mijn ogen niet echt in de problemen gekomen. Wel best matig om zo'n uitspraak te doen, zonder enige vorm van argumentatie.

Het zou in principe kunnen vind ik. Dan moet je met klassieke buitenspelers gaan spelen die echt in de 1:1 gaan komen. Zou dan wel de back naar binnen laten komen of 3 at the back.

Die 3 voorin hebben toch helemaal geen vaste positie die wisselen toch veelvuldig met elkaar af. Voorhoede Griezman, Messi, Suarez zou prima kunnen.

Edited by Pino

Manchester United is geen dramatisch team, de speelwijze was dramatisch (zoals we dat inmiddels kennen van Mourinho) en sommige spelers leken de meest vreemde taken toebedeeld gekregen. Zo stond Lingard op linksback(?) terwijl die toch het liefst als aanvallende middenvelder speelt. Pogba leek wel een centrale verdediger, zo ver als hij achteruit stond. Real was niet matig, Real was zeer zakelijk en zijn in mijn ogen niet echt in de problemen gekomen. Wel best matig om zo'n uitspraak te doen, zonder enige vorm van argumentatie.

Rel heeft na de 2-0 toch echt wel teveel kansen weggeven om van 'zakelijk' te spreken, zoals de kansen van Lukaku en Rashford. Vind de uiteindelijke statistieken (16-13 schoten, 6-6 schoten op doel, 2.98-2.14 expected goals) ook helemaal niet zo slecht voor United tegen het beste team ter wereld. Real won verdiend, maar termen als 'niets meer te vertellen' en 'drama' zijn echt zwaar overdreven.

Over de tactiek: wingback is voor Lingard echt een prima positie. Heeft er de inhoud voor, doet z'n verdedigende werk. Dat Pogba wel een centrale verdediger leek wordt echt wel tegengesproken door de feiten hoor:

[twitter]

[/twitter]

Gaat integendeel een stuk hoger spelen dit jaar met de komst van Matic.

Edited by Hansje

Tweede helft kregen ze al wat meer kansen ja, maar voor rust was het echt dramatisch. Pogba bij die ene counter ook, zoiets kan niet gebeuren hoor. Dan heb je gewoon een beperkt inzicht of je wil hem gewoon niet geven. Verder stond United met 10 man tegen de 16 aan, kan toch niet zeg. En dan nog kansen weggeven ook :D Vind het maar een matig team. Mogen blij zijn als ze komend jaar 4e worden.

Als je zo goed als hen bent maakt het echt weinig uit. Waarom zie jij het dan mislukken?

Omdat hij vanaf links telkens op zijn rechter uitkomt, daar waar je hem liever centraal of via rechts wilt hebben. Dan kan hij gelijk zijn linker gebruiken. Nu moet hij linksom of al centraal komen, maar daar staan Suarez en Messi meestal al.