Jump to content
Wegens succes verlengd! Bestel nu jouw Mystery United shirtje met korting. Gebruik de code 'manutd' 🔥 ×

Spaans voetbal

Fabian.

Recommended Posts

Ik wacht ff met mijn oordeel over Paulinho. Weiger te geloven dat hij zonder plan/idee gekocht is. Al is 40 miljoen € voor iemand van 29 best veel.

Straks het debuut van Fernando trouwens Soof, neem aan dat je gaat kijken ;)

Zou de Turkse competitie intensiever willen volgen, maar niet op tv in NL :( Vast ergens samenvattingen te downloaden/streamen, maar dat kost me te veel moeite.

Ik wacht ff met mijn oordeel over Paulinho. Weiger te geloven dat hij zonder plan/idee gekocht is. Al is 40 miljoen € voor iemand van 29 best veel.

Zou de Turkse competitie intensiever willen volgen, maar niet op tv in NL :( Vast ergens samenvattingen te downloaden/streamen, maar dat kost me te veel moeite.

Haha ligtv.com.tr

Verschil tussen Barcelona en Real Madrid is inderdaad vrij pijnlijk, niet alleen op het veld maar ook daarnaast. Geen idee wie Perez adviseert nu maar die mensen mogen hele dikke bonussen krijgen. Kern zit fantastisch in elkaar, bouwen volop voor de toekomt (Asensio, Theo) terwijl ze volgens mij de laatste jaren nog netto winst maken op de transfermarkt ook. En daar tegenover staat Barcelona met een steeds ouder wordende kern, een stokkende aanvoer uit La Masia en de ene vage transfer na de andere.

Waarom gaat Barça eigenlijk niet vol voor Eriksen? Akkoord dat Neymar ook moet vervangen worden, maar Dembele én Coutinho is toch wel iets te veel van het goede vind ik. Ik zou één van beide halen voor op links en dan Eriksen voor centraal op het middenveld, want Iniesta is ook stilaan aan vervanging toe.

Of Thiago desnoods proberen terug te halen.

Vergeet Ceballos niet, stond ook in belangstelling van Barcelona maar koos terecht voor Real.

Eriksen inderdaad. Denk ook niet dat Coutinho de rol van Iniesta beter zou invullen dan Eriksen. Als je dan Coutinho en Dembele haalt, kun je beter een van de twee niet halen en Eriksen erbij ja.

Barcelona word even weggespeeld joh... mja ook niet zo gek met zon middenveld... mag toch hopen dat er nog zeker 2 top middenvelders en een fatsoenlijke linksbuiten bij gaan komen, anders zie ik het somber in... ze hebben veel te lang geteerd op die gouden lichting uit de "Guardiola"periode

Even alles bijgelezen na de beide Supercup wedstrijden. Wel grappig hoe overdreven hier soms gereageerd wordt.

De heenmatch had Barça imo gewoon kunnen winnen. Vond Real daar weinig bijzonder in de eerste helft en hoewel Barça zelf niet top was hadden ze wel het overwicht. Dat er op de counter kansen kwamen na de nogal gelukkige 0-1 is te verwachten, maar de 1-2 kwam wel nogal uit de lucht. Op dat moment was Barça echt aan het drukken.

Gisteren enkel eerste helft gezien, daarin was Real natuurlijk wel oppermachtig. Vreemde opstelling ook bij Barça, bizar slecht positiespel en weinig vechtlust. Je kunt verliezen, zeker op Madrid, maar op deze manier? Alba en Umtiti die op links nooit hun niveau haalden, Masch ongeconcentreerd, Busq slordig, Gomes die weer zijn kneiterharde best deed om zo weinig mogelijk aan de bal te moeten komen of in duel te gaan.

Nu, wat Barça betreft. Dingen als "als Messi kapt dan stort het helemaal in" zijn ook onzin natuurlijk. Laatste jaren vaak genoeg lange tijd zonder een geblesseerde Messi moeten spelen en het is nooit ingestort. Nog geen anderhalf jaar geleden onder andere met 0-4 gaan winnen in Bernabeu met een Messi die pas laat tweede helft half-fit inviel. Het is ook niet zo dat er nu opeens allemaal prutsers rondlopen. Het probleem is dat het tactisch niet goed meer staat en dat van de huidige kern gewoon teveel spelers onder hun niveau acteren. Los daarvan lopen er natuurlijk wel te weinig spelers die een beslissende actie hebben, in vergelijking met enkele jaren geleden. Teveel geteerd op MSN, te weinig uitgekeken om je kern in diepte te versterken met creatief talent.

Als Coutinho en Dembele zouden komen kun je weer een eind verder, maar ik reken er nog altijd niet op, zeker niet met dit bestuur. Met Neymar die vertrokken is was dit het ideale moment geweest om komend seizoen eens te zeggen: fuck it, dit jaar richten we ons op een make over van de kern, zoals Laporta destijds heeft gedaan, om dan vanaf volgend jaar weer te vlammen. Zou ik perfect mee kunnen leven. Maar zoiets past ook moeilijker in het huidige klimaat dan 10 jaar geleden, bovendien heb je een sportief board nodig die doordacht genoeg is om zoiets te bewerkstelligen en dat hebben we nu ook niet. Het lijkt erop dat het doorbijten wordt.

Wat Real dan betreft vind ik ook wel dat het optimisme opeens wel heel hard gaat. Begrijp me niet verkeerd, op dit moment zijn ze ook gewoon het beste team ter wereld, maar er is een bepaalde perceptie ontstaan eind vorig seizoen en begin dit seizoen die ik (nog) niet helemaal geplaatst vind. Je hoeft eigenlijk nog maar gewoon eens dit topic terug te lezen, wat er doorheen vorig seizoen gezegd werd. Ik heb toen best ook erg vaak Real wedstrijden zitten kijken, en de eerste driekwart van het seizoen ging het bijna alleen maar over hoe matig Real voetbalde, hoe veel onverdiende (en lucky) overwinningen ze haalden, hoe het tactisch helemaal nergens op leek. Deze hele hype die nu waait heeft enkel te maken met de laatste (anderhalve) maand ofzo, na de nederlaag tegen Barça, toen ze de rest van hun competitiewedstrijden wonnen, samen met die 2 overwinningen tegen Bayern (nochtans ook met het nodige geluk) en die hele sterke CL finale.

Doorheen dat hele seizoen heb ik Real zelden zo goed zien spelen als ze nu doen. Dan gaat het me nu toch benieuwen wat ze komend seizoen gaan doen, als ze door kunnen gaan op dit elan. Tactisch vind ik het zelfs nu nog steeds niet geweldig, Real is op dit moment meer als een vriendengroep die elkaar('s kwaliteiten) door en door kennen, samen een veldje opstappen en door hun onderlinge chemie iedereen kunnen domineren.

Heerlijke pot tussen Real en Valenz zeg. Kun je al opschrijven als 1 van de wss leukste potten van het seizoen.

Maar met alle respect voor Benzema, als je echt een stuk of 7-8 open doelkansen krijgt en er geen enkele binnen schiet tsja.

Heerlijke pot tussen Real en Valenz zeg. Kun je al opschrijven als 1 van de wss leukste potten van het seizoen.

Maar met alle respect voor Benzema, als je echt een stuk of 7-8 open doelkansen krijgt en er geen enkele binnen schiet tsja.

Toch maar eens nadenken voor een alternatief. Benzema is leuk met Ronaldo erbij in de aanval, maar als Karim het alleen moet doen dan laat hij het afweten.

Dybala graag.