Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Jupiler Pro League Topic

Fabian.

Aanbevolen berichten

56 minuten geleden zei Bogatyr:

Ja lijkt er wel heel erg op  

Las juist ergens dat iemand zo een goal maar één keer in zijn carrière maakt, maar blijkbaar is dat dus niet zo.

Enige is dat het zuur is dat de kleine ploegjes nooit eens kunnen winnen. Zulte Waregem ook 10 jaar geleden op de laatste speeldag gestrand. Nu dit jaar gezakt naar tweede. Een ploeg als Antwerp zie ik wel aan de top blijven meedraaien. Maar Union zal dit niet kunnen vasthouden op basis van geld en dergelijke.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Satyr:

Genk fans hebben de eigen spelers aangevallen, omdat Antwerp door hun zege kampioen is geworden

Je bedoeld Brugge? Zijn daar beelden van? Zou wel gek zijn.

Zojuist zei Laki:

Las juist ergens dat iemand zo een goal maar één keer in zijn carrière maakt, maar blijkbaar is dat dus niet zo.

Enige is dat het zuur is dat de kleine ploegjes nooit eens kunnen winnen. Zulte Waregem ook 10 jaar geleden op de laatste speeldag gestrand. Nu dit jaar gezakt naar tweede. Een ploeg als Antwerp zie ik wel aan de top blijven meedraaien. Maar Union zal dit niet kunnen vasthouden op basis van geld en dergelijke.

Ja klopt wel. Had Union het ook gegund, net als vorig seizoen. Ze gaan heel wat sterkhouders verliezen denkik dus ze zullen opnieuw slim moeten inkopen en wat huren van Brighton.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Laki:

Wat Union betreft... We zullen het zien. Vorig seizoen zei iedereen hetzelfde en dit seizoen presteerden ze zelfs beter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Thierryvane:

Van harte maat!

Blijf wel genieten hoor van die beelden bij Antwerp. Fucking Toby Alderweireld, baas.

Alsof het in de sterren geschreven stond inderdaad. Terug naar Antwerpen gekomen om Antwerp op de kaart te zetten, en dan dit :DW:

Kan niet stoppen met podcasts beluisteren en herhalingen te bekijken. Wat doet dit deugd na - en dat geldt voor vele supporters van mijn leeftijd - enkel 2e klasse meegemaakt te hebben tegen ploegen als Sint Niklaas, Geel, Francs Borains, Heist-op-den-Berg. Hoe fantastisch zou het zijn om de CL hymne te horen in ons eigen stadion. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Michiel RAFC:

Alsof het in de sterren geschreven stond inderdaad. Terug naar Antwerpen gekomen om Antwerp op de kaart te zetten, en dan dit :DW:

Kan niet stoppen met podcasts beluisteren en herhalingen te bekijken. Wat doet dit deugd na - en dat geldt voor vele supporters van mijn leeftijd - enkel 2e klasse meegemaakt te hebben tegen ploegen als Sint Niklaas, Geel, Francs Borains, Heist-op-den-Berg. Hoe fantastisch zou het zijn om de CL hymne te horen in ons eigen stadion. 

En ik niks anders dan moeite doen om alles wat Antwerp is te negeren. Zelfs op het werk de radio uitzetten bij het nieuws. Hoe dicht vreugde en verdriet soms bij elkaar kunnen liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Michiel RAFC:

Hoe fantastisch zou het zijn om de CL hymne te horen in ons eigen stadion. 

Zonder grappig te willen zijn; voldoet de Bosuil aan de eisen voor CL dan? Of is er een kans dat jullie in bijv. Brussel moeten gaan spelen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei PJHoutman:

Zonder grappig te willen zijn; voldoet de Bosuil aan de eisen voor CL dan? Of is er een kans dat jullie in bijv. Brussel moeten gaan spelen?

Nee, voldoet zeker voor alle Europese normen hoor. Is ook al Europa League in gespeeld. 2 van de 3 tribunes die nu gebruikt worden, zijn helemaal nieuw. 1 tribune staat momenteel jammer genoeg leeg, in afwachting van verbouwing. Een bepaalde familie heeft de achterliggende gronden nog in eigendom en zij liggen dwars om een opstalrecht te verlenen aan Antwerp.

@Glenn08 Begrijpelijk. Moet voor jullie ook een rollercoaster geweest zijn: ik denk dat jullie zichzelf weinig kans gaven op voorhand, maar maakt het niet minder pijnlijk. Ach, volgend jaar kunnen de rollen zomaar omgedraaid zijn. 

bewerkt door Michiel RAFC
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Michiel RAFC:

Ik vond Vandenbempt zijn commentaar persoonlijk heerlijk bij dat doelpunt. Beetje Agueroooo variant, durf ik dat zeggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Michiel RAFC:

@Glenn08 Begrijpelijk. Moet voor jullie ook een rollercoaster geweest zijn: ik denk dat jullie zichzelf weinig kans gaven op voorhand, maar maakt het niet minder pijnlijk. Ach, volgend jaar kunnen de rollen zomaar omgedraaid zijn. 

Nee op zich had ik vooraf ook gezegd dat Antwerp kampioen ging worden. Maar eens je dan in het stadion komt geloof je er gewoon ook in. En over volgend jaar maak ik me geen illusies, 2 goede jaren op rij voor Genk zou een unicum zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Michiel RAFC:

Een bepaalde familie heeft de achterliggende gronden nog in eigendom en zij liggen dwars om een opstalrecht te verlenen aan Antwerp.

Ik dacht dat ze wél opstalrecht willen verlenen, maar de grond niet willen verkopen.

Logisch dat Gheyssens daarin niet wil meegaan, want op het moment dat het opstalrecht afloopt wordt alles wat erop staat eigendom van de grondeigenaar.
Anderzijds vind ik ook niet dat de politiek zich moet gaan inmengen door onteigening. Die grond is nu eenmaal eigendom van iemand en die hebben het volste recht om te weigeren te verkopen... Net zoals Gheyssens zijn stukje grond niet wil verkopen waar Club zijn nieuwe stadion wil/wou bouwen.

Edit: De uitleg staat ook zo op Sporza

Citaat

Het grote probleem? De Bosuil-gronden zijn deels eigendom van de familie Mintjens uit Malle, rijk geworden in de meubelindustrie. Antwerp heeft tot 2052 wel het zogenoemde opstalrecht, maar als de club nu een nieuwe tribune 2 bouwt, wordt die over een kleine 30 jaar eigendom van de familie Mintjens.

bewerkt door DGremlin
Link naar opmerking
Deel via andere websites