Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Jupiler Pro League Topic

Fabian.

Aanbevolen berichten

Wou het net komen vragen, maar is blijkbaar al niet meer nodig. Tja, het is weer een ex-speler van Vreven dus ik hoop dat hij er iets van kan maken. Nu Gano net heeft bijgetekend vermoed ik dat Cerigioni gewoon tevreden zal moeten zijn met een plaats op de bank.

Veel te plat voor eerste, is nergens goed in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Terechte beslissing wel, maar veel te laat

Goh terecht, daar heb ik ook mijn twijfels bij. Voor zover ik weet, is de KBVB zelf in de fout gegaan door te stellen dat Rentmeister speelgerechtigd is. Dat is op z'n minst toch een verzachtende omstandigheid. Daarenboven, als men dan toch een straf uitspreekt, lijkt mij een algemene forfait eerder de strafmaat.

Ik speel zelf op amateurniveau, maar bij ons in de competitie heeft een ploeg 3 wedstrijden een speler opgesteld met een valse pas (dus niet speelgerechtigd). Deze club heeft dan in de terugronde alle matchen met 5-0 verloren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh terecht, daar heb ik ook mijn twijfels bij. Voor zover ik weet, is de KBVB zelf in de fout gegaan door te stellen dat Rentmeister speelgerechtigd is. Dat is op z'n minst toch een verzachtende omstandigheid. Daarenboven, als men dan toch een straf uitspreekt, lijkt mij een algemene forfait eerder de strafmaat.

Ik speel zelf op amateurniveau, maar bij ons in de competitie heeft een ploeg 3 wedstrijden een speler opgesteld met een valse pas (dus niet speelgerechtigd). Deze club heeft dan in de terugronde alle matchen met 5-0 verloren.

Dat verandert de zaak wel, dit wist ik helemaal niet! Da's echt schandalig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik volg het Belgische voetbal altijd via teletekst, maar dat gaat weg. Waar kan ik de uitslagen van de 3e, 4e en Provinciale Klassen vinden?

Trouwens, echt heerlijk hoe er elk jaar weer dit soort drama's zijn in Belgie. Ook qua fusies is het altijd echt genieten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat verandert de zaak wel, dit wist ik helemaal niet! Da's echt schandalig

Naar wat ik er van begrijp heeft de KBVB groen licht gegeven voor Rentmeister maar had ze geen rekening gehouden met het transferverbod opgelegd door de FIFA. Vervolgens hebben ze geprobeerd de zaak zo lang mogelijk uit te stellen tot het echt begon te dringen. Sterk staaltje amateurisme en competitievervalsing dus.

De promotie gaat dus beslist worden door het BAS. Bedankt om alle Eupen- en Antwerp-supporters een legendarische finale te ontmenen, KBVB.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drie jaar geleden kreeg KSV Oudenaarde oorspronkelijk ook een 0-5 zege tegen hetzelfde White Star toegekend omdat White Star een geschorste speler had opgesteld. Net voor het begin van de eindronde besliste de bond dat het een 0-5 forfaitzege werd zonder 3 punten voor Oudenaarde waardoor Oudenaarde degradeerde.

Ik vraag me af wat ze daar smoren in de Houba de Strooperlaan, wat een incompetentie :clap:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drie jaar geleden kreeg KSV Oudenaarde oorspronkelijk ook een 0-5 zege tegen hetzelfde White Star toegekend omdat White Star een geschorste speler had opgesteld. Net voor het begin van de eindronde besliste de bond dat het een 0-5 forfaitzege werd zonder 3 punten voor Oudenaarde waardoor Oudenaarde degradeerde.

Ik vraag me af wat ze daar smoren in de Houba de Strooperlaan, wat een incompetentie :clap:

Wut

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naar wat ik er van begrijp heeft de KBVB groen licht gegeven voor Rentmeister maar had ze geen rekening gehouden met het transferverbod opgelegd door de FIFA. Vervolgens hebben ze geprobeerd de zaak zo lang mogelijk uit te stellen tot het echt begon te dringen. Sterk staaltje amateurisme en competitievervalsing dus.

De promotie gaat dus beslist worden door het BAS. Bedankt om alle Eupen- en Antwerp-supporters een legendarische finale te ontmenen, KBVB.

Hoeveel matchen stond die speler dan op het blad?

Die kerel komt ook blijkbaar over van.... WS Brussels :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarschijnlijk de dag nadat wij de de titel hebben gevierd. Ik zie het al gebeuren :-D Of anders ergens in de loop van volgend seizoen.

Seraing heeft ook nog een zaak lopen bij het TAS betreffende hun transferverbod. Als ze die zaak winnen, vervalt de klacht van White Star Brussels en blijft alles zoals het is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me toch dat die uitspraak snel moet volgen. Stel je inderdaad voor dat als de competitie net bezig is naar voren komt dat door die uitspraak eigenlijk iemand anders kampioen had moeten spelen... Wil je toch niet meemaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites