Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Film Topic

Kyrill

Aanbevolen berichten

46 minuten geleden zei ElPrincipito:

Ik ben ermee bezig. Zit nu 45 minuten in de film. Valt tot nu toe niet tegen, snap de slechte recensies nog niet zo. 

Ken je die aflevering van Friends waar Rachel probeert te koken, maar een shepherd's pie en een trifle door elkaar kookt, omdat twee bladzijden aan elkaar plakken? Joey snapt niet waar iedereen moeilijk over doet. Custard? Good. Jam? Good. Meat? Good. 

Dat past wel een beetje bij deze film. Visueel echt superstrak en gelikt. Goed. IJzersterke cast vol goede acteurs. Goed. Verhaal dat voldoet aan alle cliches. Yup. Maar om de een of andere reden vormen al die losse bestanddelen geen lekker samenhangend geheel.

Ik kan alleen de vinger niet goed leggen op de reden waarom het voor mij niet goed samengaat allemaal. In theorie zijn dit allemaal positieve elementen voor mij.

bewerkt door Nom de Guerre
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Ken je die aflevering van Friends waar Rachel probeert te koken, maar een shepherd's pie en een trifle door elkaar kookt, omdat twee bladzijden aan elkaar plakken? Joey snapt niet waar iedereen moeilijk over doet. Custard? Good. Jam? Good. Meat? Good. 

Dat past wel een beetje bij deze film. Visueel echt superstrak en gelikt. Goed. IJzersterke cast vol goede acteurs. Goed. Verhaal dat voldoet aan alle cliches. Yup. Maar om de een of andere reden vormen al die losse bestanddelen geen lekker samenhangend geheel.

Ik kan alleen de vinger niet goed leggen op de reden waarom het voor mij niet goed samengaat allemaal. In theorie zijn dit allemaal positieve elementen voor mij.

Grappig dat je dit zegt. Geeft mij in ieder geval stof tot nadenken in het restant van de film! 

Die scene ken ik overigens niet - Rachel zelf wel :classic_love:

Wist niet dat jij ook films keek trouwens, ik dacht dat jij enkel FM speelde heel de dag. Ja en af en toe les gaf. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei ElPrincipito:

Grappig dat je dit zegt. Geeft mij in ieder geval stof tot nadenken in het restant van de film! 

Die scene ken ik overigens niet - Rachel zelf wel :classic_love:

Wist niet dat jij ook films keek trouwens, ik dacht dat jij enkel FM speelde heel de dag. Ja en af en toe les gaf. 

FM leent zich prima om daarnaast een filmpje te kijken of een boekje te lezen :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De afgelopen dagen drie films gezien:

Saltburn (7,5/10): erg vermakelijk. Komt een tikkeltje traag op gang, maar je gaat je steeds meer dingen afvragen en aan het einde van de film krijg je je antwoorden. Verder top geacteerd.

Burnt (6/10): prima acteurs, maar het verhaal mist diepgang. Ik geniet altijd wel van films of series over restaurants/keukens, maar hier viel dat een beetje in het niet omdat de hoofdpersoon vrij irritant is.

Spotlight (9,5/10): misschien zelfs wel 10. Deze film heb ik al eerder gezien en het werd tijd om nog een keer te kijken. Stelde opnieuw niet teleur. Het verhaal is top, de acteurs zijn top, alles is top.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 1-1-2024 om 13:08 zei Nom de Guerre:

Heeft iemand zich aan Rebel Moon gewaagd?

Inmiddels afgekeken! Moet zeggen dat het niet tegenviel maar ik snap jouw bedenkingen. Die had ik ook, qua special effects echt schitterend. Maar het miste wel iets, een bepaalde diepgang denk ik. Het verhaal komt wellicht te snel op gang, je mist essentiële gedeelten van de onderdrukking vanuit ‘Moederwereld’ om echt empathie te ontwikkelen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Tim':

De afgelopen dagen drie films gezien:

Saltburn (7,5/10): erg vermakelijk. Komt een tikkeltje traag op gang, maar je gaat je steeds meer dingen afvragen en aan het einde van de film krijg je je antwoorden. Verder top geacteerd.

Man, vandaag gekeken n.a.v. jouw post. Wat een pareltje zeg! Echt heel goed, greep mij enorm. 8,5/10

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rebel Moon nu al de tegenvaller van het jaar. Wat een warrige bedoeling zeg. Dit komt toch niet in de buurt van bijv Dune.

Spoiler

Zal misschien ook niet meegeholpen hebben dat ik apen stoned was tijdens de film (d) maar sci-fi of fantasy wordt er vaak juist wel leuker van

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei ElPrincipito:

Man, vandaag gekeken n.a.v. jouw post. Wat een pareltje zeg! Echt heel goed, greep mij enorm. 8,5/10

Nice! Zou ik ook zeker aan mensen aanraden om te kijken (y)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Tim':

6 uur geleden zei ElPrincipito:

Ik had hem al op mijn lijstje staan, maar door jullie goede woorden vanavond meteen maar gekeken. Ik kan me niet helemaal vinden in de lof. De setting is mooi, de acteurs zijn veelal goed en met name het eerste deel van het verhaal is intrigerend. Toch blijft het verhaal grotendeels voorspelbaar. De punten waar dat niet zo is zijn er ook, maar daar is dan weer totaal onduidelijk waarom de karakters als zodanig handelen. Voor een film van ruim twee uur vind ik dat er wel wat meer diepte in de gedachtewereld van de protagonist had mogen bestaan. Enfin, het was niet onvermakelijk, maar ik had er meer van verwacht. 6/10. Van Emerald Fennell (de regisseur) kan ik Promising Young Woman sterker aanraden. 

Eergisteren keek ik Detachment. Dit filmdrama uit 2011 speelt zich af rond een invaldocent (gespeeld door de altijd fenomenale Adrien Brody) in het Amerikaanse onderwijssysteem. Het toont de misstanden van het onderwijs in een mindere omgeving alsmede de hulpeloosheid van een teloorgaande maatschappij aan. Dat is wel mooi gedaan. Ik heb hem gekeken voor Brody, maar ook James Caan had enkele goede scenes. De film is te vinden op YouTube. 7,5/10

About Time uit 2013 is een romantische komedie over tijdreizen en het uitstippelen van je leven en de liefde. Ik kreeg hem aangeraden en de aanwezigheid van Bill Nighy, Amy McAdams en Margot Robbie trokken me over de streep. Het is best wel vermakelijk voor een romcom. Niet hoogstaand, maar wel een aardige insteek. 7/10

Argentina, 1985 is een rechtbankdrama over hoe een jonge groep advocaten onder leiding van oudgediende Strassera (gespeeld door Ricardo Darin, een geweldig acteur) de dappere taak op zich neemt om de kopstukken van het dictatoriale regime, Videla niet uitgezonderd, te vervolgen. Wat ik zo mooi vond aan deze film waren de cinematografie, het acteerwerk van Darin en Lanzani, de spanningsopbouw en gewoon het feit dat de film me iets bijbracht over een geschiedenis waar ik me nagenoeg niet bewust van was. Het had iets korter mogen zijn dan de 140 minuten die hij duurt, maar toch is dit wel een aanrader: 8/10

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Detachment en About Time vind ik beide ook wel toffe films.

Had trouwens rond de feestdagen behalve Saltburn ook nog Eyes Wide Shut gekeken, van Kubrick. Had er eigenlijk toch wel meer van verwacht, ondanks de fijne mysterieuze sfeer. Verhaal en ontknoping vond ik niet heel sterk en ergerde me best wel aan het spel van Nicole Kidman.

6,5/10 denk ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei ElPrincipito:

La Sociedad De La Nieve gekeken op Netflix. Potverdikkie wat goed. Heftige beelden, goed acteerwerk en een mooie diepere laag. 9/10

Die heb ik gisteren op mijn watchlist gezet. Moet Rebel Moon nog even afkijken eerst. 

Moet ook nog ergens een zit plannen voor Oppenheimer. 3 uur… Doe nu al vaak over één aflevering van 50 minuten drie dagen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8-1-2024 om 17:41 zei ElPrincipito:

La Sociedad De La Nieve gekeken op Netflix. Potverdikkie wat goed. Heftige beelden, goed acteerwerk en een mooie diepere laag. 9/10

Is een remake volgens mij. Daar is in de jaren 70 of 80 ook al een film overgemaakt. Deze nieuwe staat ook in mijn kijklijst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites