Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Opmerkelijke nieuwsfeiten uit de voetbalwereld

Captain

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quick'20 heeft vanmiddag het duel in de hoofdklasse C bij Germania gelijkgespeeld. In Groesbeek werd het 1-1. Al vroeg in het duel was het raak voor de thuisploeg. Dave Kleijnen bracht Germania op een 1-0 voorsprong na elf minuten. In de eerste helft lag het duel nog even stil door een blessure bij de grensrechter. Hij werd vervangen door de 83-jarige Frans Derks, vroeger actief al scheidsrechter in het betaald voetbal. Kort voor rust kreeg Jeroen Visscher de kans op de gelijkmaker, maar hij miste een strafschop. Kort na rust werd het toch gelijk. Niek Loohuis scoorde en bepaalde daarmee de eindstand op 1-1.

Oud voorzitter van Dordt en de Eerste Divisie. http://nl.wikipedia.org/wiki/Frans_Derks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Clownsneus Dunga zet zichzelf voor schut

Dinsdag 14 oktober 2014, 11:45

Dunga heeft de gemoederen verder verhit met zijn dubieuze gedrag na de met 2-0 gewonnen Súperclasico tegen Argentinië. De bondscoach van Brazilië kreeg heel Argentinië en half Brazilië over zich heen door in woord en gebaar uit te halen naar de Argentijnse bank.

Dunga kreeg het na afloop aan de stok met met de verzorger van Argentinië. De camera's van SporTV legden vast dat Dunga meermaals opzichtig aan zijn neus zat en zes keer naar zijn tegenstander riep: 'Jij bent net zo!' In Argentinië werd dat uitgelegd als referentie naar het drugsgebruik van Diego Maradona en dat de verzorger dus ook zou gebruiken (video).Nariz de payaso: Clownsneus

'Vindt u uw gedrag buiten de lijnen normaal? Of heeft u spijt van de insinuatie dat de staf van Argentinië drugs gebruikt?', vroeg TV Globo aan Dunga. 'Dat zijn uw woorden. Omdat er veel luchtvervuiling was, had ik de hele tijd last van een verstopte neus. Degene die het over drugsgebruik heeft, dat bent u.' Het Argentijnse Olé repte van de clowsneus van Dunga.Dunga is vanwege zijn uiterlijk vernoemd de dwerg Dopey (Stoetel) uit Sneeuwwitje

De omstreden uitspraken van Dunga kregen nog meer impact omdat de tolk zijn woorden verkeerd vertaalde in het Engels en zei dat Dunga refereerde aan de spelers van Argentinië en dat die dus beschuldigde van het gebruik van stimulerende middelen. Een Braziliaanse journalist greep direct in, maar toch namen diverse kranten de foute vertaling over.

[YOUTUBE]f4511cvSBFI[/YOUTUBE]

En wij maar janken over Hiddink.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jhon van Beukering snapt niet waarom hij in het verleden als iets te stevige spits werd bestempeld. Ook begrijpt de assistent-trainer van AFC Arnhem niet waarom hij steeds met Burger King in verband wordt gebracht. Hij snapt de grappen niet.

'Ik weet niet waar dat beeld vandaan komt. Maar eerlijk, het boeit me ook niet. Ik heb altijd keihard gewerkt als prof', zegt Jhon tegen Voetbal International.

Ooit hing er in Breda een spandoek met daarop de tekst 'Jhonny van de Burger King'. En dat slaat nergens op, aldus de oud-Feyenoorder. 'Ik kom nooit bij de Burger King, echt niet. Die heb je niet eens veel in Arnhem. Dat beeld dat ik altijd bij de Burger King zit, wordt zwaar overdreven. Ik ga liever naar McDonald's.'

Kan iemand hem vertellen dat de reden simpel is, zijn naam lijkt op Burger King en niet op MacDonalds.

Link naar opmerking
Deel via andere websites