Lars990 Gepost September 5, 2014 Share Gepost September 5, 2014 'UEFA wil voordeel uitdoelpunten afschaffen' NYON - De UEFA denkt eraan om het dubbel tellen van uitdoelpunten af te schaffen. Dat werd donderdagavond bekend tijdens een congres van de Europese voetbalbond, waarbij veel trainers aanwezig waren. "Sommigen zijn van mening dat het steeds minder belangrijk is om thuis of uit te spelen. Je ziet steeds vaker dat clubs op vreemde bodem zegevieren. De velden zijn ook veel beter dan dertig jaar geleden", zei Alex Ferguson tegen The Guardian. Hij was 26 jaar trainer van Manchester United. De 'uitdoelpuntenregel' werd bijna dan 50 jaar geleden ingevoerd. Daarvóór moesten clubs na een gelijke stand over 2 wedstrijden een extra duel spelen of bepaalde de arbiter met het gooien van een munt wie de winnaar was. De huidige regel zou in de kaart spelen dat thuisclubs teveel nadruk leggen op de defensie. "Toen ik nog trainer was, wou ik vooral dat we thuis geen doelpunt tegen kregen. Dat is zonde", zegt Ferguson. http://www.ed.nl/algemeen/sport/uefa-wil-voordeel-uitdoelpunten-afschaffen-1.4518310 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Montass Gepost September 5, 2014 Share Gepost September 5, 2014 Zo, nu al :cab:. In de Zuid-Amerikaanse competities geldt dat al heel lang niet meer. Bij een gelijke stand qua goals, hoeveel er uit of thuis ook gescoord zijn, gaat de wedstrijd gewoon door. Vind het ook wel een stuk eerlijker, dan uit en thuis voordeel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michaelinho* Gepost September 5, 2014 Share Gepost September 5, 2014 Lijkt me inderdaad prima. Dat gelul met die uitdoelpunten die dubbel tellen vind ik al heel lang klinkklare onzin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RanDMC Gepost September 5, 2014 Share Gepost September 5, 2014 Zo, nu al :cab:. In de Zuid-Amerikaanse competities geldt dat al heel lang niet meer. Bij een gelijke stand qua goals, hoeveel er uit of thuis ook gescoord zijn, gaat de wedstrijd gewoon door. Vind het ook wel een stuk eerlijker, dan uit en thuis voordeel. Inderdaad. Al hadden ze daar wel wat eerder mee mogen zijn, nu vliegen wij er bijvoorbeeld uit tegen zo'n waardeloos kut Qarabagh :moop: Verder is het natuurlijk een dikke onzinregel, onbegrijpelijk eigenlijk dat die nog zo lang stand heeft kunnen houden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FMSjoerd Gepost September 5, 2014 Share Gepost September 5, 2014 Dan komt er wel meer waarde aan het hebben van de thuiswedstrijd als de return, wat dan een behoorlijk 'voordeel' zal zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cimbomcu Gepost September 5, 2014 Share Gepost September 5, 2014 Waarom onzin regel Randy ;c Ik vind het wel wat hebben eigenlijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RanDMC Gepost September 6, 2014 Share Gepost September 6, 2014 Omdat sommige ploegen juist beter zijn in uitwedstrijden en die daarmee dan een dik voordeel hebben te pakken. Zo'n Qarabagh ook, op dat kutveld daarginds kon je niks beginnen en vervolgens krijg je hier een paar scherpe counters om de oren waarvan er uiteindelijk 1 invliegt en je bij een gelijke stand eruit gaat. Bovendien lijkt het me dat je aanvallend voetbal wil stimuleren, maar met deze regel ga je dat voor een deel toch tegen, omdat je bang bent om thuis een tegendoelpunt te incasseren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cimbomcu Gepost September 6, 2014 Share Gepost September 6, 2014 Klopt ik ben niet voor maar ook niet tegen. Waarom ik het wel wat vind hebben, voor een Qarabagh is het bijvoorbeeld een wereldprestatie om uit bij Twente 1-1 te spelen, thuis 0-0 en als je als kleine clubje dat kunt dan verdien je wel door te gaan. Stel dat die regel niet bestond dan zou het verlengingen zijn en zou Twente daar de voordeel uit kunnen plukken (Beter elftal) en zou Qarabagh niet beloond worden voor die '''wereldprestatie'' . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magikarp Gepost September 6, 2014 Share Gepost September 6, 2014 Ach, is toch leuk. Vind het wel wat hebben. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sophomore Gepost September 6, 2014 Share Gepost September 6, 2014 Roep al jaren om de afschaffing hiervan, ook al heeft PSV er in '88 de EC1 er mee gewonnen. Bedoel je speelt uit en thuis, heft elkaar op. Nu dit in het nieuws komt hoor ik eigenlijk voor het eerst de argument voor de uitdoelpunten regel en moet eerlijk bekennen dat ik er door overtuigd ben. Een verlenging geeft namelijk meer thuisvoordeel aan de thuis club, dit wordt gecompenseerd door de uitdoelpuntenregel. Ook zouden zonder deze regel er veel meer verleningen komen heb ik me laten vertellen, er zal immers vaker een gelijke stand voorkomen. Tevens zit er wel wat in om dit te voorkomen door een uitdoelpunt zwaarder mee te tellen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nepchinees Gepost September 6, 2014 Share Gepost September 6, 2014 In '88 hebben we er misschien een CL mee gewonnen, maar in 2005 hebben we er misschien juist weer een CL mee verloren. Enfin, het is natuurlijk een zaadregel die afgeschaft moet worden. Vooral, zoals eerder al is genoemd, wordt het team met een goed bespeelbaar veld gewoon dik benadeeld en speelt ieder thuisteam in de eerste wedstrijd met de rem erop. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FC-Breda Gepost September 6, 2014 Share Gepost September 6, 2014 Bovendien lijkt het me dat je aanvallend voetbal wil stimuleren, maar met deze regel ga je dat voor een deel toch tegen, omdat je bang bent om thuis een tegendoelpunt te incasseren. Nu heb je een thuisspelend elftal dat geen tegendoelpunt wil en een uitspelend team dat wil scoren. Straks krijg je een thuisspelend team dat wil scoren en een uitspelend team dat de 0 wil houden om het thuis af te maken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Satyr Gepost September 7, 2014 Share Gepost September 7, 2014 Platini heeft een klap van de molen gehad geloof ik. 'Als Didier Deschamps Ribéry oproept, moet hij zich melden. Dat staat in de statuten van de FIFA. Doet hij dat niet, dan wordt hij voor drie duels geschorst bij Bayern München' • Franck Ribéry miste deze zomer het WK in Brazilië vanwege een blessure, waarna de aanvaller per direct besloot zijn interlandcarrière te beëindigen. Dit tot grote ergernis van landgenoot en UEFA-voorzitter Michel Platini. 'Ik begrijp hier helemaal niks van. Het is niet aan de spelers om te bepalen of ze voor het nationale team spelen, maar aan de coach. Ribéry is nota bene Frans, en het EK van 2016 wordt in Frankrijk gespeeld', aldus Platini. (vi.nl) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PJHoutman Gepost September 7, 2014 Share Gepost September 7, 2014 Wtf :cab: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cimbomcu Gepost September 7, 2014 Share Gepost September 7, 2014 :-D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iSimic Gepost September 7, 2014 Share Gepost September 7, 2014 Makkelijk te omzeilen natuurlijk, elke keer als Ribery moet komen stoot hij zijn teen gewoon en is hij geblesseerd. Laat overigens wel zien wat voor clown die Platini is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sick Blik Gepost September 7, 2014 Share Gepost September 7, 2014 Laat wederom zien wat voor prehistorische wereld de voetbalwereld is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sophomore Gepost September 7, 2014 Share Gepost September 7, 2014 Huh ik snap het niet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FC-Breda Gepost September 7, 2014 Share Gepost September 7, 2014 Platini is boos dat Ribéry is gestopt als international terwijl er een groot toernooi in eigen land aan komt. Hij dreigt hem nu bij Bayern te schorsen als hij niet weer voor Frankrijk gaat spelen. Heeft gezien het bericht één of andere vage regel weten te vinden waarmee hij nu Ribéry onder druk zet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sophomore Gepost September 7, 2014 Share Gepost September 7, 2014 Platini is boos dat Ribéry is gestopt als international terwijl er een groot toernooi in eigen land aan komt. Hij dreigt hem nu bij Bayern te schorsen als hij niet weer voor Frankrijk gaat spelen. Heeft gezien het bericht één of andere vage regel weten te vinden waarmee hij nu Ribéry onder druk zet. Ja dat eerste had ik nog door, maar dat tweede is nu een stuk duidelijker bedankt. Dus als hij opgeroepen wordt moet Ribery zich melden. Maarjah neem aan dat Didier hem niet meer gaat oproepen omdat Ribery heeft bedankt. Gaat dus denk ik geen probleem worden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toornstra Gepost September 7, 2014 Share Gepost September 7, 2014 Platini zal Deschamps wel onder druk gaan zetten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iJefferd Gepost September 7, 2014 Share Gepost September 7, 2014 Platini is echt aan het dementeren, kan niet anders. Wat een dwaas joh. T word echt eens tijd dat ie opbokt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Montass Gepost September 8, 2014 Share Gepost September 8, 2014 Moet je nagaan dat de meerderheid van de mensen blij was dat Platini een mogelijke opvolger van Blatter zou worden:-D. Die man is net zo gestoord. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vitesse88 Gepost September 8, 2014 Share Gepost September 8, 2014 Nou dan toch liever Platini dan die idioot van een Blatter. Die stelt zich weer verkiesbaar op, nou 1 + 1 = 2. Die wordt sowieso weer herkozen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Satyr Gepost September 8, 2014 Share Gepost September 8, 2014 Nou dan toch liever Platini dan die idioot van een Blatter. Die stelt zich weer verkiesbaar op, nou 1 + 1 = 2. Die wordt sowieso weer herkozen. Platini is nu ook ineens totaal tegen alle hulpmiddelen én hij is ook voor een WK in Qatar. Echt, die wordt gechanteerd, dat kan niet anders. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts