Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Wie is de Mol? 2014

MisterX

Wie is de Mol? 2014  

30 leden hebben gestemd

1. 1. Wie is de Mol? 2014

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 738
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Art vertelde dat er een zwarte vrijstelling was. De actie van Tygo met de zwarte vrijstelling is ook slim gespeelt, niet direct inzetten omdat iedereen eigenlijk wel verwacht dat die ingezet wordt (als ze denken dat die in het spel is). Freek heeft nog een vrijstelling in z'n bezit. Die denkt misschien wel in de volgende aflevering om deze in te zetten. Denk ook dat Freek gedacht heeft: 'nu de vrijstelling inzetten is zinloos, omdat de kans aanwezig is dat die zwarte vrijstelling ingezet gaat worden'. Ik denk dat Freek overigens wel in de finale gaat komen. Jan Willem is enorm onvoorspelbaar en Tygo is zo'n baas. Jennifer, Aaf en Susan zijn sneaky outsiders voor de Mol maar Sofie steekt er bij nu wel uit als potentiele mol. Ze speelt het ook best slim, vind haar wel een beetje bitchy overkomen, heerlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De poll op de avro site slaat nogal uit naar Sofie.

Vind haar te geforceerd bezig. Denk niet dat zij de Mol is. Ik neig meer naar Jennifer, Tygo of Jan Willem. Die kop van Tygo nadat Art zei dat de zwarte vrijstelling niet was ingezet. Prachtig. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zijn één van de stille deelnemers denk ik. Susan of JW. Al zal het me niet verbazen als het gewoon Tygo blijkt, omdat vrijwel iedereen de neiging heeft om hem af te strepen omdat hij heel obvious molt. De rest verdenk ik niet zo. Ja, misschien Sophie nog een beetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mol is denk ik sowieso een geldruiler bij ruilhandel-opdracht. Susan Daphne Sofie en Freek, een van hun dus. Susan valt voor mij ook af, blijven Freek en Sofie voor mij over als verdachten. Sofie wordt waarschijnlijk te duidelijk als mol naar voren gebracht door de regie. Freek deed het heel goed bij die woorden onthouden, onthield er 10 maar gaf er wel maar 6 door, erg verdacht.

Enige waar de mol baat bij heeft in deze opdracht is om de helft van 1500 te hebben of te krijgen. Hierdoor zal er nooit 1500 in de pot komen. Natuurlijk kan je zeggen dat dit ook was gebeurd als de mol geruild had met iets anders dan geld, maar ik denk niet dat de mol het hierop zou gooien.

Dit wordt dus ook gezegd door Jennifer in een hele lange biecht na deze opdracht. Titel is 'Jennifer'. 1 en 1 = 2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog maar eventjes gestemd, op Susan. Vanaf eigenlijk het begin mijn verdachte. Ik moet er wel bij zeggen dat ik nogal vaak mis zit en daaraan vast wil houden, dus dat zegt niets... Freek heb ik nog als tweede keus. Als ik momenteel een derde keus zou moeten geven, is dat JW, die toch wel aan het stijgen is. Bij hem heb ik echter het idee dat hij in de finale komt, maar niet de mol is. De productie wil natuurlijk niet dat een finalist totaal onverdacht is bij de kijkers, waardoor ze dus wat montagetruckjes toepassen, waardoor JW bij de kijkers toch een vaak gehoorde verdachte is, terwijl hij door de deelnemers totaal niet verdacht wordt. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat de mol de persoon is die nog nooit als verdachte genoemd is door een van de kandidaten. Als hij de mol is, mag zijn naam toch wel zo nu en dan vallen tussen de verdachte... Of ze moeten er dit jaar voor gekozen hebben om de mol zo erg te spoileren, maar dat zou ik persoonlijk toch wel erg jammer vinden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel opvallend dat bij ons Jan-Willem het meest verdacht wordt, terwijl de deelnemers hem totaal niet verdenken. Komt dit door de verborgen hints?

Anderen fora waar ik zit en facebook wordt hij ook enorm verdacht. Idd alleen niet bij de deelnemers zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze aflevering wees echt alles naar Jennifer en Sophie, behalve dat laatste dan met JW die weer op de afvaller zat. Snap overigens niet dat iedereen steeds met Sophie mee gaat dat alles moet worden gepost, want uiteindelijk verwacht ik niet dat je daar winst mee gaat maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Susan, verbaast me dat niemand hier erop zit behalve [MENTION=9138]MisterX[/MENTION];. Wil tunnelvisie nog niet helemaal aanzetten maar toch wel redelijk zeker dat zij t is.

Moet je er wel even bij vermelden dat ik vandaag nog gezegd heb dat ik er eigenlijk altijd naast zit :D

Sofie en Tygo liegen wat mij betreft veel te veel in het spel. Veel te enthousiast etc om echt de mol te zijn, al heb ik lange tijd Sofie wel op mijn lijst van kanshebbers gehad.

Aaf vind ik maar een saaie deelnemer. Als zij de mol zou zijn, is echt alles wat ze doet ongeveer gespoilerd in dusdanige mate dat ik daar zeker niet aan wil beginnen.

Freek lange tijd verdacht, maar begin ik aan te twijfelen. Het stiekem met Sofie geld weg sturen heeft er bij mij voor gezorgd dat de twijfel toe is gaan slaan, want vond dat een echte kandidatenactie. Al moet ik wel zeggen dat hij mogelijk geld niet in de envelop gestopt heeft en onder de neus van Sofie dan een mollenstreek uitgehaald heeft. Dan zou het wel een prachtige actie zijn geweest.

Dan kom je bij JW uit. Lange tijd vond ik hem de wannebe mol met vooral zijn uitspraken. Bij gebrek aan beter is hij nogal gaan stijgen. Ik vond hem deze keer erg opvallend bij de botenopdracht. Hij had volgens mij als enige pen en papier bij om de codes op te schrijven. Daar heeft hij niet mee gekloot. Als mol wil je juist geen houvast hebben. Wat dat betreft is de 2500 euro toch voor een groot deel zijn verdienste. En daarmee is hij toch een van de spekkers van de pot. Vraag me dus af of hij wel verwachtte dat iedereen de codes zou onthouden, en dat hij dus vertrouwen wilde kweken, of dat hij gewoon de fanatieke kandidaat was. Ik neig toch naar het laatste...

Dan blijft Susan over. Heb niet echt een reden om haar verder te verdenken, maar ook niet om af te strepen. Ze heeft nu een paar keer de porto beet gehad en volgens mij ging het iedere keer mis. De telefoon die opeens ruis ging vertonen een paar afleveringen geleden etc.

Dat is dus een beetje mijn huidige motivatie...

Link naar opmerking
Deel via andere websites