Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Wielrennen - Algemeen

Moser

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Pino:

Waarom liet hij dan Wellens dan toch als eerste boven komen?

Waarschijnlijk dacht hij dat Wellens er al over heen zat en wilde die nog 3 seconden sparen ;) Hij heeft dit in ieder geval zelf gezegd in een interview, dat hij omkeek na de top en omdat Wellens afhaakte een ziek groot gat had in z'n eentje, en toen maar dacht; gaan met die banaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Hwb:

Ik weet niet of dat zo was. Volgens mij kwam hij 10 meter voor de top in zijn wiel. Ik denk niet dat hij er nog over was geraakt.

2 minuten geleden zei Rogier.:

Waarschijnlijk dacht hij dat Wellens er al over heen zat en wilde die nog 3 seconden sparen ;) 

Mij leek het alsof hij Wellens die berg liet pakken voor de bergpunten.

Maar kreeg je echt bonificaties boven aan die berg? Wat is dat voor iets raars.

bewerkt door Pino
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alaphilippe heeft gezegd daar de sprong te wagen omdat hij zich al goed voelde en de hoop had dat er een groepje meekwam. Waar hij ging was het steiler dan aan de finish en hoogstwaarschijnlijk hoopte hij dan ook met een groepje aan te komen en zo de sprintende mannen (Sagan, Matthews, etc) te ontlopen.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat wordt er maar weinig over de etappes gesproken in vergelijking met een paar jaar terug. Kijken jullie wel? 

Vandaag saaie etappe, wat te verwachten was. Groenewegen nog niet helemaal fit en hele slechte organisatie, maar dat lijkt me eenmalig. 

Viviani toch wel verrassend en eigenlijk de enige met een goed treintje (deze etappe althans). 

Sagan lijkt toch echt niet meer de Sagan van de laatste jaren, ik moet kog maar zien of hij het groen behoudt. Matthews is ondanks zijn gejank toch best scherp. 

Overigens die dekselse Kristoff er ook gewoon weer bij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja heb gekeken.

Verbaasde mij ook over Kristoff. Groen zal voor Sagan weer een makkie worden. Gaat namelijk ook in bergritten gewoon mee in de aanval om onderweg te sprokkelen.

Dhr. Teunissen ook weer 6e :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Pino:

Wat wordt er maar weinig over de etappes gesproken in vergelijking met een paar jaar terug. Kijken jullie wel? 

Vandaag saaie etappe, wat te verwachten was. Groenewegen nog niet helemaal fit en hele slechte organisatie, maar dat lijkt me eenmalig. 

Viviani toch wel verrassend en eigenlijk de enige met een goed treintje (deze etappe althans). 

Sagan lijkt toch echt niet meer de Sagan van de laatste jaren, ik moet kog maar zien of hij het groen behoudt. Matthews is ondanks zijn gejank toch best scherp. 

Overigens die dekselse Kristoff er ook gewoon weer bij. 

Zovaak heeft Sagan niet gewonnen op een puur vlakke aankomst hoor. Tot nu toe 2e, 5e (vierde in de sprint),4e. Denk dat het prima met hem gaat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei Pino:

Ik heb die docu op tv gezien maar kan me van zoiets niet voor de geest halen. Heb je een voorbeeld? 

Mensen van de staf die praten over de wetenschappelijke benadering, en Tom die dan vervolgens zegt dat hij het allemaal wel een beetje overdreven vind. Dat soort uitspraken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap het idee wel achter de boni seconden. Al vind ik het altijd een beetje gaar als het op basis van die seconden uiteindelijk beslist wordt. Ik weet nog die ene keer dat volgens mij Vinokourov een paar seconden nodig had om een plekje te stijgen tijdens de rit naar Parijs. De tussensprint leverde toen opeens geen bonificatieseconden op. Vervolgens probeerde hij met op de finish en wist 1e te worden. Geen idee meer wat er toen met die bonificatieseconden gebeurde. In mijn gedachte waren ze ook komen te vervallen. Al dat soort dingen werden trouwens besloten tijdens de rit, in mijn herinnering. Disclaimer: Mijn herinnering kan niet helemaal kloppen... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei PJHoutman:

Zovaak heeft Sagan niet gewonnen op een puur vlakke aankomst hoor. Tot nu toe 2e, 5e (vierde in de sprint),4e. Denk dat het prima met hem gaat. 

Ik kijk natuurlijk niet alleen naar deze tour. Voorjaar valt ook gewoon tegen bij Sagan. 

En in de eerste etappe wordt hij geklopt door Teunissen. Dat was ook geen vlakke aankomst. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei MisterX:

Mensen van de staf die praten over de wetenschappelijke benadering, en Tom die dan vervolgens zegt dat hij het allemaal wel een beetje overdreven vind. Dat soort uitspraken. 

Maar kun je een voorbeeld noemen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei MisterX:

Ik snap het idee wel achter de boni seconden. Al vind ik het altijd een beetje gaar als het op basis van die seconden uiteindelijk beslist wordt. Ik weet nog die ene keer dat volgens mij Vinokourov een paar seconden nodig had om een plekje te stijgen tijdens de rit naar Parijs. De tussensprint leverde toen opeens geen bonificatieseconden op. Vervolgens probeerde hij met op de finish en wist 1e te worden. Geen idee meer wat er toen met die bonificatieseconden gebeurde. In mijn gedachte waren ze ook komen te vervallen. Al dat soort dingen werden trouwens besloten tijdens de rit, in mijn herinnering. Disclaimer: Mijn herinnering kan niet helemaal kloppen... 

Het antwoord: 2005, de Kazach Alexander Vinokourov. Hij ging in de laatste kilometer in de aanval. Zijn achterstand op Levi Leipheimer bedroeg slechts twee seconden. Omdat hij ook nog bonificatieseconden verdiende met de etappewinst ging hij Leipheimer voorbij in het algemeen klassement. Niet voor een podiumplek, maar voor plek vijf.

Deze misschien? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei komodo25:

Het antwoord: 2005, de Kazach Alexander Vinokourov. Hij ging in de laatste kilometer in de aanval. Zijn achterstand op Levi Leipheimer bedroeg slechts twee seconden. Omdat hij ook nog bonificatieseconden verdiende met de etappewinst ging hij Leipheimer voorbij in het algemeen klassement. Niet voor een podiumplek, maar voor plek vijf.

Deze misschien? 

Ik was daarbij hij sprintte voor mijn neus weg uit het peleton. Laatste keer dat Champs elyssee geen massasprint werd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even opgezocht hoe het zat. Bij de eerste eerste ging Vinokourov sprinten en werd Leipheimer tweede. Qua tijd stonden de twee gelijk, maar op basis van een andere regel stond Leipheimer nog steeds boven Vinokourov. Toen heeft de organisatie besloten dat er bij de tweede tussensprint geen bonificatieseconden te verdienen waren. Daar wilde Vinokourov eigenlijk ook nog seconden sprokkelen, maar dat kon niet meer. Vervolgens ontstonden er vraagteken of er nog wel bij de finish seconden waren te pakken. Uiteindelijk dus wel, waardoor Vinokourov alsnog een plekje wist te klimmen. 

Zie ook de volgende quote van het internet: zelfs bij de finish was het niet duidelijk of Vinokourov inderdaaf een plek zou stijgen:

17:36 - Awaiting Confirmation Of The Final Standings

We cannot yet confirm the position that Lance Armstrong was given in the final race of his career. We can report, however, that he has won the Tour de France for the seventh time. 
There are several things which need to be checked with the race jury before the final general classification results can be posted. 
The first is the exact time for the first passage of the finishing circuit (which stopped the clock in the race for overall honours). 
The second is if the stage winner, Alexandre Vinokourov will receive the time bonus for the stage win (because of the exceptional circumstances - ie. wet roads on the finishing circuit - which meant there were no time bonuses awarded for the intermediate sprint).

bewerkt door MisterX
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei 007mark:

Verbaasde mij ook over Kristoff.

Deze man altijd zekerheidje in poules. Toffe renner. Lijkt langzaam weer terug te komen, heeft ook mooie ploeg bij zich en dat zal hem ook wel vertrouwen geven. 

Verder, @Pino , vooralsnog alles gezien. Thuis werken met wat fysieke ongemakken heeft in dat opzicht dan wel voordelen. Zal er wat vaker over beginnen. Durf alleen weinig te zeggen met mijn kleine hoeveelheid kennis in tegenstelling tot de grote Pino. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Pino:

Hoe jij het zei klopte geen reet van

De grote lijnen klopte gewoon... 

Gedurende de rit is besloten dat er bij de tweede tussensprint geen bonificatieseconden waren te verdienen en ook was er gedurende de gehele rit (vanaf het moment dat er geen seconden meer waren te verdienen bij de tweede tussensprint tot zelfs na de finish) verwarring of er op de finish wel bonificatieseconden lagen. Uiteindelijk werd besloten dat er op de finish wel weer bonificatieseconden lagen, waardoor Vino alsnog een plekje steeg. Er was gedurende de rit in ieder geval een hoop onduidelijkheid over...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat verwachten we van vandaag mannen? Ik heb Schachmann met grote letters opgeschreven bij deze etappe, zoals praktisch heel wieler volgend Nederland waarschijnlijk.  Ben vooral benieuwd of een pak 'm beet Sagan, Matthews, Trentin, Colbrelli etc. ook mee gaan in de vlucht van de dag. Denk dat ze uiteindelijk niet mee zullen doen voor de dagwinst, zal waarschijnlijk net te zwaar zijn. Maar zou tactisch wel slim zijn om mee te springen, als ze met het peloton meegaan is er grote kans dat ze er toch af worden gereden. Gezien de etappe van morgen zal het peloton overigens ruimte bieden voor de aanvallers lijkt me. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites