Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Wielrennen - Algemeen

Moser

Aanbevolen berichten

Ik had al wel het idee dat Tom niet goed genoeg zou zijn en zich niet zou mengen in de strijd om plek 1. Dat dit echter zou komen door een zware val was niet in mijn gedachte opgekomen. Mogelijk start Tom vandaag geen eens. Toch jammer als zo'n renner uitvalt. 

https://nos.nl/artikel/2284625-dumoulin-na-zware-val-giro-klassement-voorbij-beslis-morgen-of-ik-doorga.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag lekker afstappen, 4:30 achter, even herstellen en dan volle focus op de Tour. Oomen er ook gelijk uithalen en in eenzelfde traject zetten als Tom. Kelderman die dan weer fit is.

Roche beetje laten aanvallen deze Giro, kan prima een etappe naar huis fietsen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Kavinos:

Vandaag lekker afstappen, 4:30 achter, even herstellen en dan volle focus op de Tour. Oomen er ook gelijk uithalen en in eenzelfde traject zetten als Tom. Kelderman die dan weer fit is.

Roche beetje laten aanvallen deze Giro, kan prima een etappe naar huis fietsen. 

Het zou wel verstandig zijn om inderdaad af te stappen en een extra hoogtestage ter voorbereiding van de Tour in te plannen. Wellicht dat ie daar nog kan vlammen, al is het deelnemersveld daar echt "packed". Krijgt ie wel Roche, Kelderman en Oomen mee waarschijnlijk. Hier valt niets meer te halen, afgezien van een eventuele ritwinst. 

Alleen rijdt Roche niet mee in de Giro, dus dan hou je echt niets meer over. Bakelants, Haga, Power, Vervaeke, Hindley en Chris Hamilton. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is Tom gevallen bij de tweede valpartij bij die rotonde, waar Landa ook viel (en ging beelden van zijn)? Dus niet bij die eerste valpartij gedeeltelijk veroorzaakt door die guy van Ineos? 

Hoor dat nu pas. 

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm dan hebben ze het onder andere bij de Cycling podcast verkeerd.

Puccio heeft inderdaad zijn excuses aangeboden zie ik nu, maar hij weet zelf natuurlijk niet zeker wie er allemaal precies wel/niet bij lag. Dacht op de beelden ook te kunnen zien dat Tom ervoor zat (of laat ik het anders zeggen, heb hem er niet bij zien liggen). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 15-5-2019 om 16:24 zei Hwb:

Puccio heeft nogal uitgebreid excuses gemaakt aan Dumoulin, dus gok van niet.

Hm alleen die ene bron van mij claimt dat het de tweede valpartij was, 123932409823324 anderen hebben het idd over de eerste crash. Denk dat dat laatst dus een stuk aannemelijker is haha.

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sam Oomen voor een klassement laten gaan? Hij hij toch al eens top 10 gereden als meesterknecht van Dumoulin? Al weer ik niet of hij voor een podium kan gaan, want anders is het gewoon een kansloze onderneming. Altijd zo triest vind ik het als iemand 8e wordt ofzo. Dan ben je het eigenlijk net niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei MisterX:

Sam Oomen voor een klassement laten gaan? Hij hij toch al eens top 10 gereden als meesterknecht van Dumoulin? Al weer ik niet of hij voor een podium kan gaan, want anders is het gewoon een kansloze onderneming. Altijd zo triest vind ik het als iemand 8e wordt ofzo. Dan ben je het eigenlijk net niet. 

Normaal ben ik dat met je eens, maar als jonge renner die eigenlijk tweede viool zou spelen is het een mooie kans om te laten zien dat je het kan. Niet alleen naar Sunweb, maar ook naar andere ploegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij is al het hele jaar top. Sommige renners kennen een constante vorm door het seizoen heen lijkt wel (Alaphilippe lijkt ook wel altijd goed te zijn, Valverde in z'n goede jaren ook). Het zou kunnen dat Roglic inderdaad nog instort de laatste week, maar ik zie hem nu wel echt als favoriet voor de eindzege.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grootste probleem wordt denk ik zijn ploeg. Als andere renners vroeg gaan aanvallen in de bergen (zoals Froome vorig jaar), dan kan hij het nog wel eens heel moeilijk krijgen.

Mollema verrassend sterk trouwens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites