Kelvin Geplaatst 25 augustus 2014 Share Geplaatst 25 augustus 2014 Toevallig is er net iemand (weet even niet meer wie) lopende het seizoen overgestapt van Orica naar BMC. Is niet weggekocht, want Orica is ermee akkoord: contract ontbonden. Weet niet of Sagan nog doorlopend contract had. Het afkopen van lopende contracten door de nieuwe ploeg (zoals in het voetbal) is in het wielrennen iig heel zeldzaam. Heeft denk ik ook met de kapitaalpositie van veel ploegen te maken. Best lullig dat Orica akkoord gaat met de transfer van een renner die van Garmin was. :shhh: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 25 augustus 2014 Share Geplaatst 25 augustus 2014 Algemeen wielernieuws #6 Net als Feyenoord, dat in een moeite door Daley Blind had verkocht, ze waren toch lekker bezig. (Bericht van De Speld) Garmin dus inderdaad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FC-Breda Geplaatst 26 augustus 2014 Share Geplaatst 26 augustus 2014 Alonso heeft een licentie aangevraagd, maar mag dan sowieso pas per 1 oktober renners aantrekken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 26 augustus 2014 Share Geplaatst 26 augustus 2014 Ach ja, officieel per 1 oktober. Natuurlijk zijn ze in gesprek met renners, dat moet wel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dost Geplaatst 26 augustus 2014 Share Geplaatst 26 augustus 2014 Contador? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pieter Geplaatst 27 augustus 2014 Share Geplaatst 27 augustus 2014 Lijkt me sterk dat ze meer betalen dan Oleg. Ze zouden beter investeren in Spaanse jeugdopleiding, want dat ligt volgens mij echt op apegapen. Diepterecord ook aan Spaanse Vuelta-rijders dit jaar geloof ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 27 augustus 2014 Share Geplaatst 27 augustus 2014 Vooral ook omdat er een Spaanse ploeg minder is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 27 augustus 2014 Share Geplaatst 27 augustus 2014 Enkel nog Movistar en Caja Rural over. Is natuurlijk erg mager voor zo een groot wielerland als Spanje. Daarom hoop ik ook dat Alonso wel veel Spanjaarden in zijn ploeg de kans geeft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 27 augustus 2014 Share Geplaatst 27 augustus 2014 Algemeen wielernieuws #6 Spaanse wielrennen is erg geraakt door de crisis. Veel organisatoren hebben het niet gered, dus veel koersen zijn verdwenen. Ontwikkelen als (jonge) renner dus een stuk moeilijker. Hierover stond een aardig stuk van Edwin Winkels in de laatste De Muur. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bruins Geplaatst 27 augustus 2014 Share Geplaatst 27 augustus 2014 Ploegen ook. Kijk ff tien jaar terug hoeveel er op het hoogste en Pro Continentaal niveau reden. Nu nog maar twee geloof ik, Movistar en Caja Rural. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 27 augustus 2014 Share Geplaatst 27 augustus 2014 Zelfs op continentaal niveau hebben ze er nog maar 2 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 27 augustus 2014 Share Geplaatst 27 augustus 2014 Dat dus, er is nauwelijks nog een sportpiramide. Kan na deze generatie (Contador, Rodriguez, Valverde) best een tijd duren voordat het Spaanse wielrennen er weer bovenop is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Viktor Geplaatst 27 augustus 2014 Share Geplaatst 27 augustus 2014 Ploegen ook. Kijk ff tien jaar terug hoeveel er op het hoogste en Pro Continentaal niveau reden. Nu nog maar twee geloof ik, Movistar en Caja Rural. 2014 WT: Movistar PCT: Caja Rural CT: Burgos Euskadi 2004: TT1: Euskaltel (tegenwoordig weg) Illes-Ballears/Banesto (tegenwoordig Movistar, ooit het befaamde Banesto) Liberty Seguros (tegenwoordig Astana, ooit het befaamde ONCE) Relax-Bodysol (weg) Saulnier-Duval (verdwenen als Geox in 2011) TT2: Kelme (verdwenen na dat jaar) Cafe Baque Costa Almeria Ik kan wat missen van 2004, maar er zijn idd wel wat verdwenen. Vooral door dopingschandalen uiteraard. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 27 augustus 2014 Share Geplaatst 27 augustus 2014 En dan is net voor 2004 Vitalicio Seguros nog verdwenen. Zat Relax trouwens hoger dan Kelme? :S Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Viktor Geplaatst 27 augustus 2014 Share Geplaatst 27 augustus 2014 Kennelijk. Ik was ook hoogstens verbaasd dat Kelme maar TT2 was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 27 augustus 2014 Share Geplaatst 27 augustus 2014 Kelme, dat was toch die ploeg met allemaal kleine klimmertjes in een spuuglelijk groen/wit tenue? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Viktor Geplaatst 27 augustus 2014 Share Geplaatst 27 augustus 2014 Dat was cultploeg Kelme idd, toenmalig ook de oudste nog actieve sponsor. Valverde zat er op het eind bijv ook nog in. Kelme _O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elano Geplaatst 27 augustus 2014 Share Geplaatst 27 augustus 2014 Kelme, dat was toch die ploeg met allemaal kleine klimmertjes in een spuuglelijk groen/wit tenue? Dat shirt was juist episch, beter dan al dat zwart van tegenwoordig Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 28 augustus 2014 Share Geplaatst 28 augustus 2014 Dat shirt was juist episch, beter dan al dat zwart van tegenwoordig Spuuglelijk en episch sluit elkaar niet uit he. [MENTION=13501]Viktor[/MENTION]; ik geloof dat de laatste 2-3 jaar voor Kelme al moeilijker waren, dat zal de TT2 verklaren. Want eerder hoorden ze gewoon bij de eliteploegen, met Buenahora, met Escartin, met Heras, met Botero. Behoorlijk te vergelijken met Euskaltel, maar dan nog net een tandje beter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pieter Geplaatst 28 augustus 2014 Share Geplaatst 28 augustus 2014 Spuuglelijk :| Nog altijd mijn favoriete tenue. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 28 augustus 2014 Share Geplaatst 28 augustus 2014 Spuuglelijk? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Le Saux Geplaatst 28 augustus 2014 Share Geplaatst 28 augustus 2014 Oscar Sevilla :huhu: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steijns Geplaatst 28 augustus 2014 Share Geplaatst 28 augustus 2014 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 29 augustus 2014 Share Geplaatst 29 augustus 2014 Kelme ging nog tijdelijk door tot 2006 onder de naam Comunidad Valenciana. Zouden toen de Tour mogen rijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hurricane Geplaatst 30 augustus 2014 Share Geplaatst 30 augustus 2014 Schokkend nieuws uit de Belgische wielerwereld: Igor Decraene is niet meer. De wereldkampioen tijdrijden bij de junioren liet het leven op amper 18-jarige leeftijd. :( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten