Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

KNVB Beker

Ilias.

Aanbevolen berichten

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/spakenburg-voorzitter-een-finale-op-zondag-nee-dat-is-niet-mogelijk~a66b5411/

dit is een grap toch? Ik hoop natuurlijk van harte dat de mensen uit dit geweldige dorp de finale halen. Ik ga voor Feyenoord- Ado en Spakenburg- De Graafschap in de halve finale en dan finale Feyenoord Spakenburg. Maar wel gewoon op zondag. Dan maar een reglementaire 3-0 overwinning voor Feyenoord omdat de tegenstander niet opkomt dagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou eigenlijk in het regelement van de KNVB moeten dat in dit zeldzame geval het op zaterdag kan. Wat een gezeik om niets zeg. En kom er niet mee aan dat zondag bekerfinale zo'n belangrijke traditie is, want dat is het niet. Wat kan mij het schelen dat de bekerfinale op een zaterdag is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Arezo:

Maar stel ik nodig jou uit op een feestje en dat feestje is op zondag. Dan ga jij toch ook niet zeggen: ik kom alleen op je feestje als het op zaterdag is?

Ja, alleen het is niet mijn feestje, als ze de finale halen is het (mede) Spakenburgs feestje. En dat is precies het verschil. Daarnaast verplaatst de KNVB sowieso allerlei wedstrijden een dag hier en daar, waarom zou dit dat hier niet kunnen? En geloof me, ik begrijp helemaal niets van de redenatie van gelovigen. Maar ik zie de moeite gewoon niet zo? Zeker niet als je het nu al twee en een halve maand van tevoren ziet aankomen. Dan is het stiekem gewoon zeiken om niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Artikel 2 (o.a.)
Iedere betaaldvoetbalorganisatie of amateurvereniging die zich inschrijft voor het toernooi om de TOTO KNVB Beker, seizoen 2022/’23, dient te voldoen aan het bepaalde in het onderhavige reglement.

Artikel 6.
De 2 winnaars van de halve finales nemen deel aan de finale. De finale wordt door het bestuur betaald voetbal georganiseerd en gespeeld in Stadion Feijenoord te Rotterdam op zondag 30 april 2023 om 18.00 uur.

De voorzitter en wat fans van 60 jaar en ouder passen zich maar aan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei himan:

als ze de finale halen is het (mede) Spakenburgs feestje

Dat zie ik toch een beetje anders. Ondanks dat Ik Spakenburg een fantastisch dorp vind, denk hierbij aan het visroken, de klederdracht en de modelbotterbouw, is het natuurlijk de KNVB beker, en hun feestje. Nee ik pleit toch voor mijn eigen idee. Indien Feyenoord Spakenburg de bekerfinale wordt en Spakenburg wil niet op zondag spelen, dan wordt het helaas een reglementaire 3-0 nederlaag voor de vertegenwoordigers van deze parel aan de voormalig Zuiderzee. In de spoiler hieronder breng ik graag een hommage.

Spoiler
Opa, kijk ik vond op zolder
'N foto van een ouwe boot,
Is dat nog van voor de polder,
Van die ouwe vissersvloot.
Jochie, dat is 'n gelukkie,
Ik was dat prentje jaren kwijt.
'K Heb nou weer 'n heel klein stukkie,
Van die goeie ouwe tijd.
Daar is het water, daar is de haven,
Waar j' altijd horen kon, we gaan aan boord.
De voerman laat er nou paarden draven
En aan de horizon, leid Emmeloord.
Eens ging de zee hier te keer,
Maar die tijd komt niet weer,
Zuiderzee heet nou IJsselmeer.
'N Tractor gaat er nou greppels graven,
'K zie tot de horizon geen schepen meer.
Kijk, die jongeman ben ikke, ja, ikke was de kapitein.
Hiero, en die grote dikke, ja, dat moet malle Japie zijn.
Opa, en die blonde jongen, vooraan bij de fokkeschoot?
Opa, zeg nou wat!
Die jongen, is je Ome, die is dood.
In 't diepe water, ver van de haven,
In die novembernacht, voor twintig jaar.
Door 't brakke water is hij begraven,
Maar als 'k nog even wacht, zien wij elkaar.
Toen ging de zee zo tekeer, in een razend verweer.
Ongestraft slaat niemand haar neer.
Nu jaren later, hier paarden draven,
Zie ik de hand en macht, van onze Heer.
Waar is het water, waar is de haven,
Waar j' altijd horen kon, we gaan aan boord.
De voerman laat er, z'n paard nou draven
En aan de horizon leid Emmeloord.
Eens ging de zee hier tekeer, maar die tijd komt niet weer.
'T Water leid nou achter de dijk.
Waar eens de golven, het land bedolven,
Golft nou een halmenzee, de oogst is rijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, alsof jullie allemaal al vrij hebben gevraagd en geloven in het heilige KNVB beker regelement. Poe zeg. Als de KNVB, de 4 halve finale clubs en de politie samen overeen kunnen komen dat de wedstrijd op zaterdag kan worden gehouden als Spakenburg die haalt. Dan kan dat gewoon. 

Als de KNVB kan buigen voor een regenboogarmbandje, dan kunnen ze dat ook wel voor dit. Kies je gevechten uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei himan:

Haha, alsof jullie allemaal al vrij hebben gevraagd en geloven in het heilige KNVB beker regelement. Poe zeg. Als de KNVB, de 4 halve finale clubs en de politie samen overeen kunnen komen dat de wedstrijd op zaterdag kan worden gehouden als Spakenburg die haalt. Dan kan dat gewoon. 

Als de KNVB kan buigen voor een regenboogarmbandje, dan kunnen ze dat ook wel voor dit. Kies je gevechten uit.

Maar één club bepaalt toch niet wanneer een finale wordt gehouden? Zou een mooie boel zijn. Daarnaast staan er helemaal geen Spakenburgers of diep gelovigen in dat team, zijn allemaal oud-profs die in het verleden prima op zondag hebben gevoetbald. Hypocriet gelul dus.

Ook is Spakenburg al jaren een van de clubs die de broodnodige promotie/degradatieregeling tegenhoudt, dus ik mag hopen dat die nu wel genoeg invloed hebben gehad.

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei himan:

Als de KNVB, de 4 halve finale clubs en de politie samen overeen kunnen komen dat de wedstrijd op zaterdag kan worden gehouden als Spakenburg die haalt. Dan kan dat gewoon. 

Als er een goede reden voor zou zijn geweest, was het wat mij betreft prima. Zoals veiligheid bijvoorbeeld. Maar een goede reden is (nog) door niemand aangedragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Kyrill:

No offence, is natuurlijk super knap dat ze 1-4 bij Utrecht winnen als Spakenburg zijnde...

Maar waar halen ze lef vandaan nu al over de FINALE te gaan hebben, terwijl halve finale nog gespeeld moet worden....

;e:5

Ze krijgen er vragen over van journalisten en die beantwoorden ze netjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Tim':

Als er een goede reden voor zou zijn geweest, was het wat mij betreft prima. Zoals veiligheid bijvoorbeeld. Maar een goede reden is (nog) door niemand aangedragen.

Vind je geloofsovertuiging (ik ga eerlijk zijn, ik ga daar niet lekker op) dan WEL een argument om de boel te verplaatsen? Laat duidelijk zijn hè: iedereen mag geloven wat hij wil en geloven in wie hij wil maar om daar nou een voetbalwedstrijd voor te verplaatsen? Verder wat @PJHoutman, ik ben het helemaal met hem eens vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites