Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

KNVB Beker

Ilias.

Aanbevolen berichten

In dit geval niks, dit kun je niet tegenhouden. Maar jij beweert dat ajax zich alles mag/kan permitteren, alleen omdat ze de succesvolste club in NL zijn, en dat mag nooit de bedoeling zijn.

Wat permitteert Ajax zich dan allemaal? Volgens mij moet je gewoon even je Twentse eierdopje afzetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nouja wat Ajax zich in dit geval permitteert is dat Ajax-supporters hun eigen keeper bekogelen met vuurwerk tijdens de bekerfinale en deze straf behoorlijk laag is. Ik had ook ergens gelezen dat in het verleden andere clubs die incidenten met vuurwerk hadden veel zwaarder gestraft werden, terwijl het vuurwerk daar nog in de vakken bleef en niet op het veld werd gesmeten. Dan is het dus niet heel vreemd als er geluiden komen dat de KNVB Ajax hiermee bevoordeelt ten opzichte van andere clubs, puur afgaand op jurisprudentie. Dus misschien gaat het wel niet om een Twents eieirdopje bij Elano, maar om een Ajax-bril bij jou.. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Achjah, alsof de KNVB Ajax al niet genoeg (in)direct steunt

Ik pak alvast even popcorn.

Vrij terecht ook als je bekijk wat Ajax voor het Nederlands voetbal betekent.

Heb wel mijn twijfels bij meer dingen, zoals de (in)directe steun van de KNVB aan Ajax door het sinds kort spelen van alle thuis interlands in de ArenA

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is hier t voordeel van dan?

Geld

Door het spelen van thuis interlands in de ArenA verdient Ajax geld. Deze club is namelijk voor 13% eigenaar van deze multifunctionele evenementenhal. Bovendien zullen de interlands van Oranje de exploitatiekosten drukken, met als gevolg dat Ajax minder huur dient te betalen voor hun thuis wedstrijden. Hetzelfde met de Cruijff schaal & de KNVB beker finale (maar dan voor Feyenoord).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geld

Door het spelen van thuis interlands in de ArenA verdient Ajax geld. Deze club is namelijk voor 13% eigenaar van deze multifunctionele evenementenhal. Bovendien zullen de interlands van Oranje de exploitatiekosten drukken, met als gevolg dat Ajax minder huur dient te betalen voor hun thuis wedstrijden. Hetzelfde met de Cruijff schaal & de KNVB beker finale (maar dan voor Feyenoord).

Pfoe zou daar deze zomer Zimling van gekomen zijn? Nu je dit zo zegt snap ik eigenlijk waarom PSV en Feyenoord niet uit de Eredivisie stappen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Huhu Sopho :D Het grappige is dat je dit gewoon meent he met je mooie complotten altijd :D

Dat Oranje speelt in de Arena is schadelijk voor Ajax, het veld wordt vaker gebruikt en dat komt het veld natuurlijk niet ten goede, hierdoor verspeelt Ajax wel eens punten in de eigen arena, spelers glijden wel eens uit, en raken eerder vermoeid omdat ze op een zwaar veld spelen. Dit kost Ajax punten, ik denk dat er door Oranje in de Arena wordt gespeeld om de competitie eens spannend te maken, na 4 jaar Ajax wordt het een beetje saai en dat moet de KNBB natuurlijk niet hebben #Sopho

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfoe zou daar deze zomer Zimling van gekomen zijn? Nu je dit zo zegt snap ik eigenlijk waarom PSV en Feyenoord niet uit de Eredivisie stappen.

Die balen flink inderdaad. PSV is namelijk eigenaar van het voetbalstadion (...niet van de grond voor de grappenmakers onder ons) en zal dus aanzienlijk meer inkomsten genereren uit een wedstrijd van Oranje. Weet niet precies wel percentage van de tickets naar de eigenaar van het stadion gaan, hetzelfde voor de horeca inkomsten, maar durf te beweren dat dat geen kleine bedragen zijn.

Daarom vond ik het altijd erg goed van de KNVB dat afwisselend Rotterdam, Amsterdam en Eindhoven aangedaan werden. Meen me te herinneren dat er ook een aantal keer in Arnhem is gespeeld. Doe daar nog Enschede bij en het is helemaal een stuk eerlijker. Maakt het Nederlands Elftal ook gelijk een stuk beter bereikbaar voor de toeschouwers (lees: kinderen).

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die balen flink inderdaad. PSV is namelijk eigenaar van het voetbalstadion (...niet van de grond voor de grappenmakers onder ons) en zal dus aanzienlijk meer inkomsten genereren uit een wedstrijd van Oranje. Weet niet precies wel percentage van de tickets naar de eigenaar van het stadion gaan, hetzelfde voor de horeca inkomsten, maar durf te beweren dat dat geen kleine bedragen zijn.

Maar jij denkt dus dat de KNVB de thuiswedstrijden in de ArenA laat spelen om Ajax voor te trekken en extra te spekken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar jij denkt dus dat de KNVB de thuiswedstrijden in de ArenA laat spelen om Ajax voor te trekken en extra te spekken?

Ik mag hopen van niet. De KNVB heeft namelijk naar buiten toe aangegeven dat het enkel in 50.000+ moderne stadions wilt spelen. We zullen zien of dit blijft staan als De Kuip is uitgebreid. Het zal mij benieuwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mag hopen van niet. De KNVB heeft namelijk naar buiten toe aangegeven dat het enkel in 50.000+ moderne stadions wilt spelen. We zullen zien of dit blijft staan als De Kuip is uitgebreid. Het zal mij benieuwen.

Dit viel me wel op ja. Opvallend dat je criteria hanteert waar maar één stadion aan voldoet. Zeg dan gewoon "we willen in de ArenA spelen".

Link naar opmerking
Deel via andere websites