Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Roda JC Kerkrade

steijns

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei Hwb:

Er ontstaan heel veel problemen doordat fans zelf ook dat idee hebben. Voetbalclubs zijn niet van de fans. Natuurlijk voelen ze zich in sterke mate verbonden met de club. Maar dat maakt de club niet van hen. Als ze zichzelf wijsmaken dat dat wel zo is, of dat ze recht hebben over het besturen van de club te beslissen, gaat het geregeld nogal mis.

Aan de andere kant, zonder fans is er geen club. Ik snap ook best dat je als club niet naar iedere schreeuwlelijk hoeft te luisteren. De supporters hoeven zich ook niet op microniveau met het beleid van de club te bemoeien, zoals of verdediger X wel of niet gekocht had moeten worden, maar als de identiteit van de club in het gedrang komt, snap ik best dat ze zich hiertegen uitspreken. Je kunt de fans prima formeel negeren, maar wanneer ze en masse wegblijven, zowel uit het stadion als qua tv-kijkers, dan wordt toch vrij snel een pijnlijk verhaal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Rossi:
6 uur geleden zei Elsjorro1990:
Als je geweld als een middel gaat gebruiken om je zin te krijgen ben je bij voorbaat al fout. Dan doet eigenlijk de rest van de discussie er ook niet meer toe. Dat ik jeuk krijg van bepaalde zaken wil toch niet zeggen dat ik dan ook maar geweld moet gebruiken? Dat is toch waanzin? 

Op de beelden die ik gezien heb is er geen geweld gebruikt.

Man doe nou niet zo achterlijk. Met je poten aan iemand zitten, duwen etc. Dat valt gewoon onder geweld. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Rossi:
7 uur geleden zei Elsjorro1990:
Als je geweld als een middel gaat gebruiken om je zin te krijgen ben je bij voorbaat al fout. Dan doet eigenlijk de rest van de discussie er ook niet meer toe. Dat ik jeuk krijg van bepaalde zaken wil toch niet zeggen dat ik dan ook maar geweld moet gebruiken? Dat is toch waanzin? 

Op de beelden die ik gezien heb is er geen geweld gebruikt.

Maar dat is er wel gebruikt zoals ik al eerder aangaf. Toen je zei mij te geloven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Rossi:

Klopt en zoals ik al zei als hij geslagen is veroordeel ik dat net zo goed.

Maar op de manier hoe hij eruit gezet is, beetje duwen, vind ik de reacties erg overdreven.

Het feit dat hij er uberhaupt uit gezet is, dat is al te belachelijk voor woorden. Dat zie je zelf ook wel

toch? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt als supporter niet eens het recht om te eisen dat anderen eruit moeten. Of doe jij dat ook als je buurmannetje je niet aanstaat? Laat staan dat je ze er zelf uitwerkt. Echt heel zorgwekkend vertekend beeld hebben sommigen hier van wat een supportertje precies inhoudt.

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb het idee dat er iets van historisch besef mist bij sommige users hier. En dan specifiek de ontstaansgeschiedenis van voetbalclubs eind 19e eeuw/begin 20e eeuw. 

9 uur geleden zei Hwb:

Er ontstaan heel veel problemen doordat fans zelf ook dat idee hebben. 

Oh dat wil ik zo van je aannemen, maar ik zie niet in hoe dit een argument is tegen mijn stelling dat  voetbalclubs van de fans zijn.

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Sophomore:

Heb het idee dat er iets van historisch besef mist bij sommige users hier. En dan specifiek de ontstaansgeschiedenis van voetbalclubs eind 19e eeuw/begin 20e eeuw. 

Niks mee te maken in 2019 natuurlijk. Zo kun je van wel meer organisaties en bedrijven de ontstaansgeschiedenis aanhalen. Tijden veranderen, er wordt geprofessionaliseerd etc. Dit is een redenatie van de categorie 'Rijdende Rechter'. "In 1832 liep hier een sloot, die mijn overgrootvader op zijn vierde verjaardag gegraven heeft. Daarom mag jij geen schutting plaatsen en ook je auto niet voor de deur parkeren."

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Magikarp:

Je hebt als supporter niet eens het recht om te eisen dat anderen eruit moeten. Of doe jij dat ook als je buurmannetje je niet aanstaat? Laat staan dat je ze er zelf uitwerkt. Echt heel zorgwekkend vertekend beeld hebben sommigen hier van wat een supportertje precies inhoudt.

Vind ik wel een prima voorbeeld dit. Als mijn buurman ervoor zorgt dat ik geen woonplezier heb, dat ik mijn huur niet meer kan betalen en dat ik misschien mijn geliefde huis moet verlaten dan zorg ik er iig wel voor dat die buurman weet dat ik er absoluut niet blij mee ben. Dat betekent niet dat ik hem in elkaar tik, maar ik ga ook zeker niet blijven negeren en wachten tot het mis gaat en ik mijn eigen huis moet verlaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een prima voorbeeld wat jij ervan maakt (als huurder/huiseigenaar heb je namelijk wel flink wat rechten en de buurman is gelijk aan jou), ik doelde vooral op de buurman in het stadion, maar je doet het weer. Heb al meerdere keren aangegeven dat je best je onvrede kan uiten. Alleen niet op deze manier. 

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Nom de Guerre:

Aan de andere kant, zonder fans is er geen club.

Eens. Ik zeg ook niet dat fans niet belangrijk zijn. Maar geen enkele club is qua voortbestaan afhankelijk van de de harde kern. Roda zou prima kunnen functioneren zonder die 60 gasten (als het er al 60 waren) die De la Vega het stadion uitgooiden. Omdat ze de grootste bek hebben, denken ze dat zij model staan voor alle/de meeste/de meest betrokken supporters en dus dat zij de mening van de fans vertegenwoordigen. Dat klopt soms, maar vaak is het ook gewoon ontzettende onzin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er komt geen straf. En Roda komt met niets naar buiten, omdat dit vooraf allemaal was afgesproken!
Daarom konden deze mensen ook daar komen, ze hadden gewoon kaarten van Roda gekregen voor het vak ernaast.
Omdat het personeel helemaal klaar is met die man. Het is een tiran op de werkvloer. Een grote oplichter. Een charlatan. 

Deze actie was volledig gepland. Daarom greep beveiliging niet in en kwam politie niet naar binnen. En daarom stond er wel veel politie al klaar. Iedereen was op de hoogte.
Er was zelfs afgesproken dat als De La Vega niet vrijwillig zou vertrekken van de tribune, de politie hem op de tribune zou komen halen en wegbrengen 'voor zijn eigen veiligheid'.

Zou geregisseerd zijn door Roda zelf. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Hwb:

Eens. Ik zeg ook niet dat fans niet belangrijk zijn. Maar geen enkele club is qua voortbestaan afhankelijk van de de harde kern. Roda zou prima kunnen functioneren zonder die 60 gasten (als het er al 60 waren) die De la Vega het stadion uitgooiden. Omdat ze de grootste bek hebben, denken ze dat zij model staan voor alle/de meeste/de meest betrokken supporters en dus dat zij de mening van de fans vertegenwoordigen. Dat klopt soms, maar vaak is het ook gewoon ontzettende onzin.

Ik begrijp je punt, maar als je onder deze omstandigheden de fans de deur uitzet, dan gaan er meer supporters lopen dan alleen die zestig. Voor een club die het vooral van lokale en regionale sponsors moet hebben, lijkt me dat geen verstandig besluit. Daarmee zeg ik niet dat je geen signaal mag afgeven, maar dit signaal is niet het juiste, in mijn ogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De soap gaat verder, gisteren heeft het kantoorpersoneel zich collectief ziek gemeld.

De la Vega wil de beveiliger (no hablo Espanol) ontslaan en tevens ook contract verbreken met het beveiligingsbedrijf.

Roda wil daarentegen Del la Vega weg hebben, er staat al een nieuwe investeerder klaar, een Limburger die miljonair is geworden in de IT en tevens hebben een groep oud spelers van Roda ook wat geld bij elkaar gekregen.

Del la Vega wil daarentegen van geen wijken weten, gaat nog spannend worden de komende weken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei E2E:

Als de KNVB de overname door De La Vega afkeurt heeft hij juridisch toch geen poot om op te staan? Zit er niet heel kort op verder.

Ja maar kijk hoelang het in Den Bosch heeft geduurd....

En zo lang Del la Vega er nog zit, kan er geen andere investeerder komen.

Del la Vega schijnt ook al leningen hebben afgesloten, al weet ik niet of dat op de naam van Roda is, of op de naam van Del la Vega, ik vrees het eerste.

11 minuten geleden zei E2E:

Overigens, ik ga me er niet al te erg in mengen, maarrrr; iemand het stadion uitduwen is niet 'geweldloos'. Als we het woord 'geweldloos' gaan interpreteren als 'heeft geen klap of schop gekregen' gaan we echt de verkeerde kant uit met z'n allen. Ben het verder wel ongeveer eens met Magikarp. 

Helemaal mee eens, kijk ik wil die Mexicaan het liefste ook vandaag dan morgen weg hebben, maar dit is niet de juiste manier. En dat gelul van Soof over supporters en zo, tja dan snap je er gewoon niet veel van.

bewerkt door Pino
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

'Roda kan zonder veel problemen van De la Vega af'

Roda JC zou zonder al te veel problemen van Mauricio Garcia de la Vega af kunnen komen.

Dat zegt de Heerlense advocaat Bjorn Jegers, die ook lid is van Platform Roda JC, tegen L1.

Eenzijdig ontbinden
"In de regel is het zo dat je een overeenkomst kunt ontbinden op basis van in gebreke stelling als je een overeenkomst met iemand sluit en hij komt zijn verplichtingen niet na. Dat basisprincipe gaat ook bij Roda ook op", legt Jegers uit. Dat ontbinden kan volgens hem ook eenzijdig. "Roda kan van die constructie ook gebruik maken, want we weten dat De la Vega meerdere afspraken niet is nagekomen."

Absurd bedrag
Dat de Mexicaanse eigenaar nu 250.000 euro eist als afkoopsom vindt Jegers absurd. "Hij kan dat een mooi rond bedrag vinden, maar op basis waarvan? Hij is drie maanden bij de club die vrijwel onderaan staat in de Keuken Kampioen Divisie en hij heeft in die tijd meer geld uit de club gehaald dan dat hij erin heeft gestoken. Dus op grond waarvan zou hij recht hebben op zo’n groot geldbedrag. Ik zou zeggen: Roda trap er niet in en geef hem geen geld mee."

bewerkt door Pino
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Roda-investeerder Korotaev wint zaak in hoger beroep

Een belangrijke ontwikkeling in de juridische strijd waarin Roda-investeerder Aleksei Korotaev al twee jaar verwikkeld is. De rechter in Dubai heeft de claims van investeringsmaatschappij Helin International verworpen.

Dat meldt Bjorn Jegers namens Platform Roda JC op Twitter.

Hoger beroep
De Zwitsers-Russische zakenman zou een ongedekte cheque van 18 miljoen euro hebben uitgeschreven. Korotaev werd vrijgesproken en beschuldigde de investeringsmaatschappij van het vervalsen van zijn handtekening. De maatschappij werd ook schuldig bevonden, maar ging tegen die uitspraak in beroep. Helin heeft deze zaak nu verloren, zo laat een woordvoerder van Korotaev aan De Telegraaf weten.

Belangrijke stap
Dit is een belangrijke stap voor Korotaev, die vanwege de juridische strijd de Verenigde Arabische Emiraten niet mocht verlaten. Bovendien kon hij ook niet bij zijn geld komen. Hoewel hij de zaak nu gewonnen heeft, heeft hij nog steeds een reisverbod. Het is niet bekend wanneer dit wordt opgeheven.

Roda
De vermogende zakenman heeft nog altijd 20 procent van de Kerkraadse club in handen. Hij heeft zo'n 4 miljoen in de club gestoken en gaf onlangs aan bereid te zijn meer geld in Roda te willen pompen als de rechtszaak volledig achter de rug is. Korotaev heeft in de tussentijd zelfs contact gehad met de in opspraak geraakte beoogde clubeigenaar Mauricio Garcia de la Vega. Of de twee ooit écht gaan samenwerken bij de noodlijdende club valt te bezien.

De la Vega
Roda JC wil in gesprek met de Mexicaan om de samenwerking zo spoedig mogelijk te beëindigen. Supporters hebben hem vrijdag uit het stadion gezet omdat ze boos zijn omdat hij afspraken niet zou zijn nagekomen. Het kantoorpersoneel van de Koempelclub heeft maandag het werk neergelegd uit onvrede. Ondanks alle commotie heeft de Mexicaan aangegeven graag in Kerkrade te willen blijven.

bewerkt door Pino
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei komodo25:

Deze actie was volledig gepland. Daarom greep beveiliging niet in en kwam politie niet naar binnen. En daarom stond er wel veel politie al klaar. Iedereen was op de hoogte.
Er was zelfs afgesproken dat als De La Vega niet vrijwillig zou vertrekken van de tribune, de politie hem op de tribune zou komen halen en wegbrengen 'voor zijn eigen veiligheid'.

Zou geregisseerd zijn door Roda zelf. 

Dat ligt toch iets genuanceerder.

https://www.vi.nl/nieuws/totale-chaos-binnen-roda-jc-personeel-staakt

Goed artikel over de gehele situatie

bewerkt door Pino
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Pino:

En dat gelul van Soof over supporters en zo, tja dan snap je er gewoon niet veel van.

Ik was bijna zo ver dat ik je helemaal gelijk wilde geven, maar hier sla je, voor mijn gevoel, de plank mis. Fysieke dwang uitoefenen om je zin te krijgen is nooit goed, maar dat heeft Soof ook nooit gezegd.

Zonder supporters heb je geen club, dus compleet gelul is het niet, zeker niet vanuit het standpunt van Roda. Je rekent nota bene op de clubliefde van Stijn Koster om verder te komen. Dan schiet je door als je het omschrijft als "gelul over supporters".

bewerkt door Nom de Guerre
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Ik was bijna zo ver dat ik je helemaal gelijk wilde geven, maar hier sla je, voor mijn gevoel, de plank mis. Fysieke dwang uitoefenen om je zin te krijgen is nooit goed, maar dat heeft Soof ook nooit gezegd.

Zonder supporters heb je geen club, dus compleet gelul is het niet, zeker niet vanuit het standpunt van Roda. Je rekent nota bene op de clubliefde van Stijn Koster om verder te komen. Dan schiet je door als je het omschrijft als "gelul over supporters".

Ik doelde ook meer op het goed praten van de actie van de supporters door Del la Vega er op die manier uit te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Wel lastig om er dan een balans in te vinden denk ik. Het zijn net kinderen. Geef één of twee keer toe, en de volgende keer dat je de grens trekt en niet naar ze luistert gaan ze op steeds gekkere manieren aandacht vragen en hun zin forceren. Grenzen vanaf het begin aangeven, maar dat is hier dus volledig misgegaan. Die zijn er nu van overtuigd dat ze wat te vertellen hebben, en dat is dodelijk voor een gezonde bedrijfsvoering.

Overigens ken ik Stijn Koster niet, maar:

Scenario a: Hij heeft niks met die groep in deze zaak te maken, dus hij zal dat gedrag ook wel afkeuren en niet weglopen wanneer Roda (of iemand) ingrijpt tegen deze gasten. (denk ook dat dat weglopen van andere supporters wel mee zal vallen als Roda laat merken dat ze op een normale manier bezig zijn om alles te regelen. wat je in een eerdere post zei)

Scenario b: Hij heeft wel met die groep te maken. In dat geval moet je dat als Roda niet eens willen en lekker de stekker eruit trekken.

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites