Kowet Geplaatst 3 december 2021 Share Geplaatst 3 december 2021 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 3 december 2021 Share Geplaatst 3 december 2021 (bewerkt) 1 uur geleden zei Grote Ree: Nou @Socrates, kom maar door met die lijst! Ben oprecht benieuwd welke acceptabele klassiekers het hebben gehaald in jouw volwassenen top 35. Nou nou, helemaal volwassen is het al niet meer: George Michael heeft een plekje gekregen. (Overigens is het helemaal mijn intentie niet om hier de snob uit te hangen hoor, maar het lijstje van aron24 viel mij wel heel erg zwaar, triggerde mij natuurlijk weer) Heb de laatste dagen zo'n beetje die hele klote top2000 doorwerkt, ze kent geen geheimen meer voor me. Moet nu nog van 42 naar 35. Mis wel echt een hoop trouwens, beetje pijnlijk af en toe. 3 december 2021 bewerkt door Socrates Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 3 december 2021 Share Geplaatst 3 december 2021 (bewerkt) Nou, we zijn er mee klaar hoor. Ontzettend veel bagger in die hele lijst, maar toch nog tot een redelijke selectie kunnen komen imo. Voornamelijk grunge/alternatief/blues/r&b/soul en hier en daar wat 'gewoon' goed in elkaar stekende nummers. (Ben te lui om alles uit te schrijven) 3 december 2021 bewerkt door Socrates Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 3 december 2021 Share Geplaatst 3 december 2021 Prima lijstje hoor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 3 december 2021 Share Geplaatst 3 december 2021 Editors - Papillon Franz Ferdinand - Take Me Out Typhoon - Zandloper Paolo Nutini - Iron Sky (Albumversie) Coldplay - Fix You Amy Winehouse - Back To Black Sting - Englishman In New York Stromae - Formidable Nothing But Thieves - Sorry Lewis Capaldi - Someone You Loved Elbow - Lippy Kids Dua Lipa & Chris Martin - Homesick The Killers - Somebody Told Me Tame Impala - Let It Happen (Albumversie) Lana Del Rey - Video Games Foo Fighters - The Pretender London Grammar - Strong Michael Kiwanuka - Cold Little Heart (Albumversie) Moby - Porcelain Arctic Monkeys - Do I Wanna Know? James Blunt - Goodbye My Lover Asaf Avidan & The Mojos - One Day/Reckoning Song (Wankelmut Remix) Bastille - Laura Palmer Black Keys - Gold On The Ceiling Bon Iver - Skinny Love Ed Sheeran - The A Team De Jeugd Van Tegenwoordig - Sterrenstof Kings Of Leon - Pyro Op de valreep nog ingeleverd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 3 december 2021 Share Geplaatst 3 december 2021 11 minuten geleden zei 007mark: Amy Winehouse - Back To Black Godverdomme, steek je er uren werk in, vergeet je alsnog één van de beste nummers. Amy vergeten, kan niet meer met mezelf leven nu. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 3 december 2021 Share Geplaatst 3 december 2021 8 minuten geleden zei Socrates: Godverdomme, steek je er uren werk in, vergeet je alsnog één van de beste nummers. Amy vergeten, kan niet meer met mezelf leven nu. Rijp voor een ban uit het muziekboard Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bolderbast Geplaatst 3 december 2021 Share Geplaatst 3 december 2021 Welk liedje dat andere MU'ers (of andere generatiegenoten) wél leuk vinden hebben jullie helemaal niks mee? Dus niet Queen, Marco Borsato's of Adeletjes opnoemen. Voor mij zijn dat Michael Kiwanuka en Paolo Nutini. Kan wel horen dat het goede liedje zijn, maar ik vind er weinig aan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 3 december 2021 Share Geplaatst 3 december 2021 Ook nog ff gauw gestemd. Ik dacht eerst dat ik het hele weekend hier nog voor had Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 3 december 2021 Share Geplaatst 3 december 2021 12 minuten geleden zei Bolderbast: Welk liedje dat andere MU'ers (of andere generatiegenoten) wél leuk vinden hebben jullie helemaal niks mee? Dus niet Queen, Marco Borsato's of Adeletjes opnoemen. Voor mij zijn dat Michael Kiwanuka en Paolo Nutini. Kan wel horen dat het goede liedje zijn, maar ik vind er weinig aan. Coldplay, alles wat Nederlandstalig is, DJ's, Racoon, Rammstein, AC/DC.. Maar dit is een gevaarlijke vraag voor mij, dus ik laat het hier maar bij voor nu. @Erwin. Just The Two of Us Ook mooi dat je I Put A Spell On You hebt, al vind ik het erg jammer dat de versie van Nina Simone er niet in staat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 3 december 2021 Share Geplaatst 3 december 2021 Ook een schitterende versie inderdaad, staat overigens wel in de kieslijst. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 3 december 2021 Share Geplaatst 3 december 2021 1 uur geleden zei Bolderbast: Welk liedje dat andere MU'ers (of andere generatiegenoten) wél leuk vinden hebben jullie helemaal niks mee? Dus niet Queen, Marco Borsato's of Adeletjes opnoemen. Voor mij zijn dat Michael Kiwanuka en Paolo Nutini. Kan wel horen dat het goede liedje zijn, maar ik vind er weinig aan. Ik heb dat met Fleetwood Mac.. Ik kan horen dat het kwaliteit is, maar het trekt mij echt niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 3 december 2021 Share Geplaatst 3 december 2021 @Socrates Gossip van Heavy Cross is heerlijk en geweldig nummer ja. Mooie lijst zeg Verder ben ik ook heel blij je Leonard Cohen, Nina Simone en Sam Cooke hebt oa ook van mij aantal favorieten muzikanten. Mijn lijstje zat paar pagina's geleden helemaal onderaan dus ik typ het nu maar effe uit ook: Nina Simone- I Put A Spell On You Nina Simone- My Baby Just Cares For me Nina Simone- Ain't Got No. I got Life (original) Frank Sinatra- My Way Nancy Sinatra & Lee Hazlewood- Summer Wine Nancy Sinatra- These Boots Are Made for Walking David Bowie- Space Oddity David Bowie- Rebel Rebel David Bowie- Let's Dance Bon Iver- Skinny Love Joy Division- Atmosphere Joy Division- Love Will Tear Us Apart Otis Redding- These Arms of Mine KC& The Sunshine Band- Shake Your Booty KC& The SUnshine Band- Get Down Tonight KC& The Sunshine Band- Thats the Way ( I like it) Chubby Checker- Let's Twist Again James Blake- Limit To Your Love Doors- Brake on Through to the Other Side Doors- Riders on the Storm Eagles- Take it Easy War On Drugs- Under the Pressure War on Drugs- Red Eyes Gidge- Over Phil Collins- In the Air Tonight The National- Slipped The National- Where is Her Head Gidge- Norrland Sault - Free Nancy Sinatra & Lee Hazlewood- Some Velvet Morning Sigur Ros- Ekki Muk Kruanbin & Leon Bridges- Texas Sun Worakls- From Now On Sam Cooke- You Send Me Bo Diddley-Bo Diddley Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bolderbast Geplaatst 3 december 2021 Share Geplaatst 3 december 2021 @Kyrill Ekki Muk ja? Interesting. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 3 december 2021 Share Geplaatst 3 december 2021 Top 10: 10. Boudewijn de Groot - Avond (7) 9. Pearl Jam - Black (6) 8. Metallica - Nothing Else Matters (17) 7. Led Zeppelin - Stairway to Heaven (5) 6. Golden Earring - Radar Love (33) 5. Billy Joel - Piano Man (4) 4. Eagles - Hotel California (3) 3. Procol Harum - A Whiter Shade of Pale (153) 2. Danny Vera - Roller Coaster (1) 1. Queen - Bohemian Rhapsody (2) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 3 december 2021 Share Geplaatst 3 december 2021 7 minuten geleden zei Bolderbast: @Kyrill Ekki Muk ja? Interesting. Ja ja. Hemels mooi liedje in mijn ogen. En die YouTube clip met korte film erbij met Little Finger in bos met vos en slak is ook niet normaal mooi. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 3 december 2021 Share Geplaatst 3 december 2021 Whiter Shade gepusht vanuit radio 2? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 3 december 2021 Share Geplaatst 3 december 2021 6 minuten geleden zei MetalMichael: Whiter Shade gepusht vanuit radio 2? Nee, totaal niet eigenlijk. Ik heb zelfs het idee dat ze die naam een beetje gemeden hebben deze week om het niet nóg hoger te laten komen. Als iemand die titel noemde, gingen ze vaak snel verder. Maar was wel te verwachten dat die zo hoog komt (net als Radar Love). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 3 december 2021 Share Geplaatst 3 december 2021 (bewerkt) Ik zal wel een impopulaire mening hebben maar ik vind dat eigenlijk alleen Bohemian Rhapsody en in mindere mate Stairway to Heaven wat in de top 10 te zoeken hebben. Van de rest is het merendeel oké, maar kwalitatief echt te matig voor een top 10-notering mijns inziens. En wat Avond er te zoeken heeft is me al helemaal een raadsel. Waardeloos niemendalletje. 3 december 2021 bewerkt door Grote Ree Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 3 december 2021 Share Geplaatst 3 december 2021 25 minuten geleden zei Tim': Top 10: 10. Boudewijn de Groot - Avond (7) 9. Pearl Jam - Black (6) 8. Metallica - Nothing Else Matters (17) 7. Led Zeppelin - Stairway to Heaven (5) 6. Golden Earring - Radar Love (33) 5. Billy Joel - Piano Man (4) 4. Eagles - Hotel California (3) 3. Procol Harum - A Whiter Shade of Pale (153) 2. Danny Vera - Roller Coaster (1) 1. Queen - Bohemian Rhapsody (2) Ik wil echt NOOIT NIEMAND meer horen dat de Fransen chauvinistisch zijn. Wij zijn nog veel erger 3 Nederlandse nummers en of bands in de top 10 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 3 december 2021 Share Geplaatst 3 december 2021 8 minuten geleden zei Grote Ree: Ik zal wel een impopulaire mening hebben maar ik vind dat eigenlijk alleen Bohemian Rhapsody en in mindere mate Stairway to Heaven wat in de top 10 te zoeken hebben. Op basis waarvan? Verder wel eens, maar Bohemian Rhapsody is imo het meest vreselijke nummer uit die lijst. Misschien met die Boudewijn. Uit die top tien kan ik Pearl Jam en Led Zeppelin goed tolereren. Danny Vera vind ik dan nog het meest acceptabele van de rest. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 3 december 2021 Share Geplaatst 3 december 2021 Ik vind het geen boeiende top 10 en ik ben blij dat volk de democratie niet bepaald... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 3 december 2021 Share Geplaatst 3 december 2021 (bewerkt) 5 minuten geleden zei Socrates: Op basis waarvan? Verder wel eens, maar Bohemian Rhapsody is imo het meest vreselijke nummer uit die lijst. Misschien met die Boudewijn. Uit die top tien kan ik Pearl Jam en Led Zeppelin goed tolereren. Danny Vera vind ik dan nog het meest acceptabele van de rest. Arrangementen en muzikale afwisseling. Ik heb sowieso een zwak voor songs waarin meerdere nummers in één geheel zijn verwerkt. Ja, je kunt natuurlijk zeggen dat sommige delen ronduit potsierlijk zijn maar wat het wat mij betreft er dan voor zorgt dat het niet uit de bocht vliegt en het een circus wordt, is het ingetogen begin en eind. Buiten dat is Bohemian Rhapsody één van de drie songs ter wereld die het keer op keer voor elkaar krijgen om mij kippenvel te bezorgen (in dit geval is het de gong die het 'm doet) 3 december 2021 bewerkt door Grote Ree Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 3 december 2021 Share Geplaatst 3 december 2021 5 minuten geleden zei Socrates: Op basis waarvan? Verder wel eens, maar Bohemian Rhapsody is imo het meest vreselijke nummer uit die lijst. Misschien met die Boudewijn. Uit die top tien kan ik Pearl Jam en Led Zeppelin goed tolereren. Danny Vera vind ik dan nog het meest acceptabele van de rest. Beste zanger ooit. Die in dit nummer echt virtuoos is. Super herkenbare intro. Hele goede opbouw. Brian May van een andere planeet. Die overgang op ongeveer de helft. Complete andere vibe. Ik vind het gewoon altijd heel vet om dat nummer om een paar minuten voor 12 te horen, daarom mag hij van mij op 1. Met als betekenis dat er meerdere kanten aan een jaar zitten ofzo? (Lekker zweverig wel dit). Heb eigenlijk sinds het overlijden van mijn vader nooit meer gestemd. Pearl Jam en Metallica moeten er in (Metallica alleen met een ander nummer). Led Zeppelin eigenlijk ook met een ander nummer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 3 december 2021 Share Geplaatst 3 december 2021 6 minuten geleden zei Grote Ree: Arrangementen en muzikale afwisseling. Ik heb sowieso een zwak voor songs waarin meerdere nummers in één geheel zijn verwerkt. Ja, je kunt natuurlijk zeggen dat sommige delen ronduit potsierlijk zijn maar wat het wat mij betreft er dan voor zorgt dat het niet uit de bocht vliegt en het een circus wordt, is het ingetogen begin en eind. Buiten dat is Bohemian Rhapsody één van de drie songs ter wereld die het keer op keer voor elkaar krijgen om mij kippenvel te bezorgen (in dit geval is het de gong die het 'm doet) Mja, dan zien we dat gewoon heel anders. Ik vind het echt zes vreselijke minuten. Hoe stop je zoveel gekkigheid in zes minuten. Ordinaire, wanstaltige en hysterische popmuziek die alle kanten op schiet. Met een kinderlijke parodie op opera. Mis ook gelaagdheid. Kan het heel moeilijk serieus nemen. Maar ja, hee, Claudia de Breij is uit de top tien. Die kan niet eens zingen. Vinden we elkaar daar weer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten