Zawisza Geplaatst 9 augustus Share Geplaatst 9 augustus Gelukkig is Sevilla een leuke stad. Scheelt al flink haha. Ik sta dit seizoen 'pas' op 4 potjes. Lech Poznan - Gornik Zabrze Lechia Gdansk - Motor Lublin Lech Poznan - Lechia Gdansk Apator Torun - GKM Grudziadz (alhoewel dit een hele andere sport is). Prima vermaakt, maar geen enorm gekke dingen. Merk wel dat het spektakel er een beetje vanaf is na zoveel pyroshows gezien te hebben. Elke keer een fakkel wordt saai. Lechia wel leuk showtje verder, maar mist dan toch een leuk doek oid. Vanavond het echte werk (): Zawisza Bydgoszcz - Vineta Wolin. Alle 999 kaarten leken uitverkocht, dus verwacht een goede 1400 man vanavond. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FMNOOB Geplaatst 13 augustus Share Geplaatst 13 augustus Helaas, geen echt bezoek. Afgelopen zondag fietste ik langs een stadion in Struga. Ik zag een wedstrijd met een zeer kleine fanatieke aanhang bij de thuisploeg. Toen zag ik een camera staan en dacht ik dat het mogelijk was dat we langs een grote club reden. Kom ik er nu achter dat het de landskampioen Struga is. Grappig, want je zou een groter stadion verwachten en meer politie op de been. Ook leuk om te zien dat er gaten in de stadionmuur zaten en mensen van buiten toch naar de wedstrijd konden kijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GAE EAGLES Geplaatst 14 augustus Share Geplaatst 14 augustus Wij zijn aan het kijken om na onze geslaagde trip naar Lissabon komend voorjaar richting Oost/ Europa te gaan. Wij weten nog niet precies waarheen, maar Albanië stond een van de lijstjes, maar wordt het waarschijnlijk niet meer. De wedstrijd waar wij dan heen willen past niet in onze planning. Nu ben ik verder aan het kijken, Praag (Sparta tegen Slavia) en Bohemians speelt dat weekend ook thuis, komt naar voren net als Trencin - Slovan Bratislava. Zondag zitten wij weer bij elkaar om verder te kijken wat wij willen. Dus even wat voorbereiden. Jullie misschien nog tips, voor maart, begin april? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Badmuts Geplaatst 14 augustus Share Geplaatst 14 augustus (bewerkt) Mijn favoriete lokale Deense club mag in de 2e ronde van de beker aantreden tegen Aalborg op 3 september. Cluppie speelt in de 6e divisie en moet daarom dus altijd kwalificatie spelen om überhaupt te worden toegelaten. Eerste keer dat ze 2e ronde halen ook en dan Aalborg loten Zullen ook wel veel Odense supporters komen want die liggen er al uit tegen een derde divisionist Hopelijk lukt het me op erheen te gaan. Dag later moet ik met UNA namelijk naar Quick Den Haag 14 augustus bewerkt door Badmuts Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zawisza Geplaatst 15 augustus Share Geplaatst 15 augustus 11 uur geleden zei GAE EAGLES: Wij zijn aan het kijken om na onze geslaagde trip naar Lissabon komend voorjaar richting Oost/ Europa te gaan. Wij weten nog niet precies waarheen, maar Albanië stond een van de lijstjes, maar wordt het waarschijnlijk niet meer. De wedstrijd waar wij dan heen willen past niet in onze planning. Nu ben ik verder aan het kijken, Praag (Sparta tegen Slavia) en Bohemians speelt dat weekend ook thuis, komt naar voren net als Trencin - Slovan Bratislava. Zondag zitten wij weer bij elkaar om verder te kijken wat wij willen. Dus even wat voorbereiden. Jullie misschien nog tips, voor maart, begin april? Competities in Oosten plannen niet zoveel vooruit. Pech is dat er 3 leuke potjes zijn en ze alle 3 gelijk vallen. Wat zoek je precies? Sfeer, goed voetbal? Vind je de steden eromheen belangrijk? Hoe wil je er naar toe? Ik kan clubs aanbevelen waar je nog nooit van gehoord hebt, maar als je geen auto hebt, wordt dat heel lastig . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GAE EAGLES Geplaatst 15 augustus Share Geplaatst 15 augustus 2 uur geleden zei Zawisza: Competities in Oosten plannen niet zoveel vooruit. Pech is dat er 3 leuke potjes zijn en ze alle 3 gelijk vallen. Wat zoek je precies? Sfeer, goed voetbal? Vind je de steden eromheen belangrijk? Hoe wil je er naar toe? Ik kan clubs aanbevelen waar je nog nooit van gehoord hebt, maar als je geen auto hebt, wordt dat heel lastig . Dat is inderdaad wel vaker zo, maar de weekenden staan als het goed is wel vast. Dus aan de hand daarvan kunnen wij wel wat plannen. Goed voetbal niet zozeer, dat is toch lastig. Maar sfeer sowieso, 1 grote club en dan nog een club uit dezelfde stad of omgeving op een lager niveau. Ook voor het stadion, zoals we vorig jaar hebben gedaan bij Atletico CP en Bellenences. Dat voetbal was ook niet om aan te gluren, maar de stadions waren geweldig. Verder willen wij wel wat van de stad/omgeving zien, dus niet alleen maar voetbal. Waarschijnlijk met het vliegtuig die kant op, maar een busje huren waar wij met z'n allen in kunnen behoord ook tot de opties, daar zijn wij nog niet over uit. Ligt ook een beetje aan hoelang het rijden is natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zawisza Geplaatst 15 augustus Share Geplaatst 15 augustus 2 minuten geleden zei GAE EAGLES: Dat is inderdaad wel vaker zo, maar de weekenden staan als het goed is wel vast. Dus aan de hand daarvan kunnen wij wel wat plannen. Goed voetbal niet zozeer, dat is toch lastig. Maar sfeer sowieso, 1 grote club en dan nog een club uit dezelfde stad of omgeving op een lager niveau. Ook voor het stadion, zoals we vorig jaar hebben gedaan bij Atletico CP en Bellenences. Dat voetbal was ook niet om aan te gluren, maar de stadions waren geweldig. Verder willen wij wel wat van de stad/omgeving zien, dus niet alleen maar voetbal. Waarschijnlijk met het vliegtuig die kant op, maar een busje huren waar wij met z'n allen in kunnen behoord ook tot de opties, daar zijn wij nog niet over uit. Ligt ook een beetje aan hoelang het rijden is natuurlijk. Mocht Polen onder de categorie vallen, kan ik vrijblijvend voor je kijken wat interessant is qua wedstrijden/beleving etc. Ook qua steden kan ik de nodige tips geven qua eten, toeristische attracties en meer algemene tips uiteraard ook. Feel free to DM Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GAE EAGLES Geplaatst 15 augustus Share Geplaatst 15 augustus 1 uur geleden zei Zawisza: Mocht Polen onder de categorie vallen, kan ik vrijblijvend voor je kijken wat interessant is qua wedstrijden/beleving etc. Ook qua steden kan ik de nodige tips geven qua eten, toeristische attracties en meer algemene tips uiteraard ook. Feel free to DM Thanks, ik hou het in gedachten. Maar niet iedereen wil naar Polen heb ik het idee. Maar zal het voordragen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zawisza Geplaatst 15 augustus Share Geplaatst 15 augustus 2 uur geleden zei GAE EAGLES: Thanks, ik hou het in gedachten. Maar niet iedereen wil naar Polen heb ik het idee. Maar zal het voordragen. Wroclaw, Gdansk, Kraków allemaal prachtige steden. Denk interessanter qua steden dan Albanië. Maar misschien ben ik bevooroordeeld Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zawisza Geplaatst 16 augustus Share Geplaatst 16 augustus Niet verwacht dat ik er ooit nog zou komen, maar tickets voor de kraker tussen Ajax en Jagiellonia zijn binnen. 🥸 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 16 augustus Share Geplaatst 16 augustus 1 uur geleden zei Zawisza: Niet verwacht dat ik er ooit nog zou komen, maar tickets voor de kraker tussen Ajax en Jagiellonia zijn binnen. 🥸 Uitvak wel dan he Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zawisza Geplaatst 16 augustus Share Geplaatst 16 augustus 20 minuten geleden zei Djurovski: Uitvak wel dan he Zit naast papa en dochter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 17 augustus Share Geplaatst 17 augustus @Djurovski Waar heb jij toen geparkeerd bij Aachen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 17 augustus Share Geplaatst 17 augustus 49 minuten geleden zei cimbomcu: @Djurovski Waar heb jij toen geparkeerd bij Aachen? Grote parkeergarage achter het stadion Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zawisza Geplaatst 17 augustus Share Geplaatst 17 augustus 3 uur geleden zei cimbomcu: @Djurovski Waar heb jij toen geparkeerd bij Aachen? Je kan m beter achterin de wijk zetten. Ben je sneller weg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 17 augustus Share Geplaatst 17 augustus 34 minuten geleden zei Zawisza: Je kan m beter achterin de wijk zetten. Ben je sneller weg Adres? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zawisza Geplaatst 17 augustus Share Geplaatst 17 augustus 39 minuten geleden zei cimbomcu: Adres? ik zette hem hier. Onderweg daarheen heb je gewoon straten waar je m gratis kan neerzetten afhankelijk van de tijd. Ik was nagenoeg gelijk weg. Bij stadion moetniedereen door dezelfde poort uit garage etc Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Christian. Geplaatst 26 augustus Share Geplaatst 26 augustus Treurtrip Sint-Truiden (25-08-2024 STVV - Union SG 0-0) Gisteren had ik het geluk om de wedstrijd STVV - Union SG te mogen aanschouwen. Om eerlijk te zijn heb ik mijn ogen uitgekeken. Daarom een klein sfeerverslag voor alle liefhebbers hier. Ik probeer al een tijdje de Jupiler Pro League af te vinken en gisteren was het tijd voor een nieuw hoofdstuk; STVV, ook wel bekend als Sint-Truidense VV. Samen met een collega zijn we die kant op gegaan en hoewel wij geen geweldig trackrecord hebben met onze wedstrijden (Antwerp, Union, Eupen en Westerlo gevinckt en elke keer verloor de thuisclub (doelsaldo 1-9), waren wij toch redelijk optimistisch gestemd. Op een of andere manier stond STVV altijd al een keertje op het lijstje. Stayen klonk als een mooi klassiek stadion en de bijnaam 'Hel van Stayen' deed toch vermoeden dat het een kleine club betreft met een prima sfeer. Aangezien Sint-Truiden in FM ook altijd een lastige uitwedstrijd was, werd het hoog tijd voor een bezoekje. Na een korte tussenstop bij de Achelse Kluis om wat speciaalbiertjes in te slaan kwamen we rond 14:30 aan bij Stayen, of tegenwoordig beter bekend als het Daio Wasabi Stayen Stadium. Waar normaal gesproken je anderhalf uur voor de aftrap wel enige vorm van voetbalsfeer kunt ontdekken, bleek dit bij STVV totaal te ontbreken. Op enkele Japanse fans en kinderen na was het terrein compleet uitgestorven. Aan de oostkant van het stadion was een soort fanplein ingericht wat vooral deed denken aan een troosteloze kermis. Gelukkig was 'Disco Japi Japo' net van start gegaan en met een dansende mascotte (bekend als Binkie) en een kleine rookmachine werd gepoogd om de supporters alvast op te warmen. Laten we het erop houden dat de respons niet geheel enthousiast was. Al helemaal niet van ondergetekende. Goed het belangrijkste dan; eten en drinken. Vooraf had ik goede verhalen gehoord over de keuze aan drank bij Sint-Truiden. Binnen in het stadion zit een soort groot supporterscafé waar je overal bier kunt halen en rustig kunt zitten. Omdat Untappd ook gevuld moet worden gingen we voor het eerste alcoholische drankje die we niet kenden; 'Mazout'. Volledig in de veronderstelling dat we een lekker speciaalbiertje uit de regio zouden krijgen, zien we opeens tot onze grote verbazing de barman een fles cola pakken. Blijkbaar is Mazout een combinatie van cola met bier, zeer populair in deze regio. Mij is nog steeds niet helemaal duidelijk waarom, want persoonlijk vond ik het niet weg te hachelen. Gelukkig hebben we de 'Spavela' overgeslagen, want blijkbaar is dat een mix van Spa rood en bier. Waarom zou je zo je bier willen verkrachten? Goed, nadat we van de schrik waren bekomen hebben we maar normale biertjes besteld, die meer weghadden van een cappuccino met iets teveel slagroom. Dat zelfs de Frites Andalouse nog vakkundig werd verpest door de lokale frituur verbaasde ons op dat moment al niet meer. Overigens was de Haribo-kraam (nog nooit gezien!) verrassend populair bij de supporters van STVV. Genoeg over de randzaken, want uiteindelijk kwamen we voor het stadion en de wedstrijd. Wat als eerste opviel was het kunstgras, iets wat ik voor zover ik weet nog niet eerder heb gezien in België op het hoogste niveau. Het tweede wat opviel was het zeer opmerkelijke uitvak. Het had wat weg van een kippenhok wat op palen was gezet. Heel aantrekkelijk leek het mij niet en de Union supporters konden zo te zien ook alleen bovenin plaatsnemen. Overigens was het thuisvak ook niet fantastisch qua zicht. Een groot hekwerk belemmerde het zicht aanzienlijk. Gelukkig was het verre van uitverkocht en konden we enkele rijen naar beneden gaan zitten in de zon. De Japanse fans kwamen in elk geval niet voor niets, want met zes Japanners in de basis viel er voor hun in elk geval nog iets te juichen. Ik had een beetje te doen met de harde kern van STVV, want het lijkt me toch lastig om je te identificeren met een speeltje van een Japanse eigenaar. Wat ook niet hielp was dat deze Aziatische talenten moeite hadden om driemaal een bal naar dezelfde kleur te spelen. Union ging keurig mee in het niveau, waardoor de ruststand van 0-0 ook niet verwonderlijk was. Inmiddels hadden we al een hard hoofd dat we überhaupt iets van spektakel zouden gaan zien en de DJ van dienst probeerde de sfeer nog maar te verhogen door Sound of Silence te draaien. Veel treffender gaan we het niet meer zien vrees ik. De sfeer vond ik overigens ook wat tegenvallen. Er waren veel lege plekken in het stadion en de harde kern van STVV probeerde wel wat, maar was eigenlijk te klein om het stadion in beweging te krijgen. Op de lange zijde deed er geen enkele supporter mee. Enkel mijn achterbuurman was verbaal aanwezig door de scheidsrechter van dienst toch een keer of zeven 'groene smurf' te noemen. Diezelfde scheidsrechter zorgde in de tweede helft voor het enige moment van opwinding, nadat een invaller aan de kant van STVV direct rood kreeg. Ondanks een VAR-ingreep bleef de scheidsrechter bij zijn beslissing, waardoor er voor de achtste keer 'groene smurf' door het Stayen heen schalde. Daarmee was alles ook wel benoemd, want na exact 95 minuten en 28 seconden eindigde de wedstrijd met dezelfde uitslag als waarmee we begonnen. Met een wedstrijd op Stayen in de pocket en met een illusie armer konden we weer drie uur terug in de auto naar Zwolle. Het gezegde 'vincken is lijden' is niet voor niets populair. Neem dan ook van mij aan, Sint-Truiden kun je gerust overslaan. Hieronder nog een klein fotoverslag om jullie extra enthousiast te maken: Pre-match vermaak door 'Disco Japi Japo' en mascotte 'Binkie' De ingang van de tribunes had wat weg van het betreden van een koelcel Binnenin een soort supporterscafé, wat een klein uurtje voor de aftrap erg in trek was Aan aankleding geen gebrek met geel-blauwe slingers en foto's van de helden van STVV Frites Andalouse. Helaas ook geen succes. Geen idee of we bier of cappuccino hebben gekregen Voor 22 euro (want Union is een topwedstrijd) verwacht je iets beter zicht Het enigszins opmerkelijke uitvak Het kunstgras van STVV In de rust was het gelukkig iets drukker (iedereen stond overigens buiten en niet in de omloop) Praktische buitentoiletten. Pluspuntje voor STVV! En de eindstand. De brilstand bleef op het scorebord Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 26 augustus Share Geplaatst 26 augustus Ben helemaal niet echt van het groundhoppen enzo, maar een aantal jaar geleden in Wales voor het werk wat potten bezocht. Wil dat toch wel weer gaan doen (niet voor het werk) de volgende keer dat ik daar ben, was altijd wel geinig en zeker als ik daar zonder 'druk' zit zal dat nog leuker zijn. Ook in Brighton zitten er wat kleinere clubjes die ik nog eens wil bezoeken om de lokale keuken te proberen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst 26 augustus Share Geplaatst 26 augustus 30 minuten geleden zei Magikarp: Ben helemaal niet echt van het groundhoppen enzo, maar een aantal jaar geleden in Wales voor het werk wat potten bezocht. Wil dat toch wel weer gaan doen (niet voor het werk) de volgende keer dat ik daar ben, was altijd wel geinig en zeker als ik daar zonder 'druk' zit zal dat nog leuker zijn. Ook in Brighton zitten er wat kleinere clubjes die ik nog eens wil bezoeken om de lokale keuken te proberen. Even voor de goede orde, wat is jouw link met dat fucking Brighton nou precies? Heb je daar een buitenvrouwtje? Of woont jouw familie er toevallig? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 26 augustus Share Geplaatst 26 augustus 10 minuten geleden zei ReneLeBlanc: Even voor de goede orde, wat is jouw link met dat fucking Brighton nou precies? Heb je daar een buitenvrouwtje? Of woont jouw familie er toevallig? Vriendin woont daar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 26 augustus Share Geplaatst 26 augustus @Christian. Uitvak is wel humor in Sint Truiden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 27 augustus Share Geplaatst 27 augustus 15 uur geleden zei Djurovski: @Christian. Uitvak is wel humor in Sint Truiden De thuistribune (achter het doel) met de 'harde kern' ook. Maar ook meer vanwege de tristesse. Dat veld is inderdaad een verschikking. Als het regent blijft het water er zelfs op staan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 28 augustus Share Geplaatst 28 augustus (bewerkt) Ben niet zo fanatiek als de meeste hier, maar voor als je mij op Futbology wilt toevoegen: ... is mijn username. Zag dat een paar jaar terug @Zawisza zijn username hier ook had gedropt, maar kan hem niet vinden in de app. Heb je nu een andere dan ERFC .. ? 29 september bewerkt door Sophomore Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Christian. Geplaatst 29 augustus Share Geplaatst 29 augustus Op 26-8-2024 om 17:34 zei Djurovski: @Christian. Uitvak is wel humor in Sint Truiden Ja jij was er geweest toch met Eupen? Zag er in elk geval maximaal guur uit vanaf het thuisvak. Heeft er volgens mij ook mee te maken dat ze die tribune niet verder kunnen aanpassen vanwege het treinspoor aan de achterkant. Voor de Futbology liefhebbers hier; als het goed is ben ik te vinden op de usernaam cvv9 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten