Jump to content

Awaydays / Groundhops

Crouch

Recommended Posts

What else are you gonna do on a saturday? Sit in your f***ing armchair wanking off to pop idols then try and avoid your wife's gaze as you struggle to come to terms with your sexless marriage? Then go and spunk your wages on kebabs, fruit machines and brasses? F*ck that for a laugh - I know what I'd rather do. Tottenham away - Love it!

Niets is mooier dan het bezoeken van een uitwedstrijd van je local clubje. Van een uitwedstrijd naar je rivaal met 1200 uitzinnige medefans tot het liggen op de grond van je door stenen bekogelde bus. Je maakt er van alles mee van vriendschap tot vijanden, alleen door de passie voor je club.

De laatste tijd viel het me op dat er veel mensen van dit forum naar een uitwedstrijden van zijn of haar club gaan. De ene ging op een mooie trip naar Paok/ Rangers, de andere ging naar de vijand aan de andere kant van de rivier om de 3 punten.

Van een onnodige combi naar een bier drinken met de tegenstander. Het kan allemaal in Nederland.

Bezoek je veel uitwedstrijden van je club en hoe zien die awaydays er uit voor jouw.

[spoiler=Uitleg topic]

Geachte mods, de afgelopen tijd viel het me vaak op, dat er veel mensen op het forum uitwedstrijden bezoeken van hun club. Door middel van deze topic is het veel meer overzichtelijker. Kunnen er verhalen uitgewisseld worden en eventueel andere forumleden overtuigen van het bezoeken van een uitwedstrijd van hun local club.

What else are you gonna do on a saturday? Sit in your f***ing armchair wanking off to pop idols then try and avoid your wife's gaze as you struggle to come to terms with your sexless marriage? Then go and spunk your wages on kebabs, fruit machines and brasses? F*ck that for a laugh - I know what I'd rather do. Tottenham away - Love it!

Niets is mooier dan het bezoeken van een uitwedstrijd van je local clubje. Van een uitwedstrijd naar je rivaal met 1200 uitzinnige medefans tot het liggen op de grond van je door stenen bekogelde bus. Je maakt er van alles mee van vriendschap tot vijanden, alleen door de passie voor je club.

De laatste tijd viel het me op dat er veel mensen van dit forum naar een uitwedstrijden van zijn of haar club gaan. De ene ging op een mooie trip naar Paok/ Rangers, de andere ging naar de vijand aan de andere kant van de rivier om de 3 punten.

Van een onnodige combi naar een bier drinken met de tegenstander. Het kan allemaal in Nederland.

Bezoek je veel uitwedstrijden van je club en hoe zien die awaydays er uit voor jouw.

[spoiler=Uitleg topic]

Geachte mods, de afgelopen tijd viel het me vaak op, dat er veel mensen op het forum uitwedstrijden bezoeken van hun club. Door middel van deze topic is het veel meer overzichtelijker. Kunnen er verhalen uitgewisseld worden en eventueel andere forumleden overtuigen van het bezoeken van een uitwedstrijd van hun local club.

Ooit hier een verslag(je) gepost van de trip naar Rangers Away vorig seizoen.

Post is van +- 31 maart 2011

Wat was het geweldig zeg! 33 uur in de bus was het zeker waard

Om 9uur Schotse tijd kwamen we met de 8 bussen aan in Glasgow. Nadat we uit waren gestapt gingen we met ongeveer 600�*700 man meteen de Glasgow Fanstore binnen. Tot mijn verbazing was er een geweldige aanbieding.Als je een shirt kocht, kreeg je een ander shirt gratis. Het leukste was een thuisshirt van de Rangers kostte gewoon 25 pond + gratis bedrukking, dat in combinatie met de aanbieding, dus dat was dus 2 shirts voor 25 pond

Nadat we met zijn alle een Rangers shirt gekocht hadden, gingen we met zijn alle naar de St. George Plein waar we via PSVNETWERK hadden afgesproken met andere groepen. Ook was er opdat moment een parade over St. Patricks Day(Een nationale feestdag voor Ieren, dus voor Celtic fans). Daardoor was het plein gevuld met 1000 boeren en heel veel Celtic fans. Nadat de parade was afgelopen gingen we met zijn alle naar een kroeg. Dit leverde voor mij wat problemen op ivm mijn leeftijd (16), want in Schotland moet je 17 zijn voor de pub binnen te komen. Gelukkig was er ook nog een noodinuitgang

Rond 2uur ben ik naar het Celtic Stadion geweest voor een rondleiding.

Gelukkig was dit op een loopafstand en zijn we te voet naar het stadion gegaan. Onderweg naar het stadion heel veel mensen tegengekomen die bijna allemaal het zelfde zeiden; ''Come on PSV'' of Good luck your mates''! Ook kreeg ik van echt 10 man gewoon een Celtic/Ierland sjaal.

Bij de rondleiding waren er ook alleen maar PSV fans, behalve een groepje fans van Sankt Pauli (idioten, wat het zijn ).

Daarna gewoon naar het Rangers stadion gegaan. We kwamen daar ongeveer een uur voor de wedstrijd en vanaf dat moment bijna non-stop tot de rust zitten zingen(2e helft was ik mijn stem kwijt tot de 70e min, en de helft van het uitvak ook gelukkig konden we daarna weer volle gas knallen)

Elke keer als de Rangers begonnen te zingen over We love you Rangers kwamen wij weer met Ierse Vlaggen,Celtic en PSV Sjaals en met We love you PSV en dan weer met We love you Celtic. Dit omdat er ook een flinke groep Celtic fans er waren (Zo waren er ook wat Wolverhampton Wanderers fans, Newcastle Fans en nog wat fans uit Frankrijk.)!

Na een tijdje ben ik ook alleen maar Pro PSV gaan zingen.

Op het einde kwam er echt een prachtig gebaar van de Rangers, er kwamen heel veel Schotse fans die hun sjaaltje naar ons gooiden en wij natuurlijk terug gooien die van ons.

Gister was het ook raak bij Utrecht, waren als allerlaatste bus weg en moesten we op een gegeven moment voor een viaduct/brug in de buurt van de stadion wachten. Niks aan de hand dachten we, stewerds kregen al toestemming voor de verkoop van blikjes cola/bier/fanta/fristi in de bus tot dat er in een keer een paar stenen langs mijn hoofd vlogen door de bus. Nou, ik heb nog nooit zo snel een bus leeg zien gaan, opeens stond iedereen buiten. :D Helaas waren de daders spoorloos, want er zaten toch wat flink wat gasten met een slok op en met de sterotype wat Nederland van de gemiddelde voetbalfan denkt:mrgy:

Gelukkig viel de schade mee en konden we meteen doorrijden naar Eindhoven.

Vorig jaar ben ik met Genk naar Standard, Westerlo, Eupen en Cercle Brugge geweest. Eupen had by far het coolste stadion (old skool, alles staantribune). Standard - Genk in de play-offs was mijn eerste topmatch op verplaatsing. Geweldige sfeer de hele match lang. Alleen het stadion daar is wel enorm irritant, voor thuis en uit supporters denk ik. Van op de bovenste ring zag je de goal aan onze kant niet :cab:

Door mijn ouders ben ik dit seizoen nog maar naar 3 thuismatchen geweest, maar ik ben wel van plan om naar Bergen - Genk te gaan. Payback time :D

Dit seizoen naar Heerenveen uit geweest, was m'n eerste uitwedstrijd ooit. En eerlijk gezegd vond ik het tig keer leuker dan een thuiswedstrijd, alleen was m'n stem echt helemaal kapot na afloop :cab: geen minuut stil geweest en een prachtige uitslag. De busreis was ook prachtig, supportersvereniging van dorp hiernaast :mrgy:

Ben een keer bij de derby Gladbach - Schalke geweest, zat toen in het uitvak van Schalke. Maar in Duitsland is heel die voetbalcultuur anders. Dikke burgers/braadworsten en pullen bier in de rust, supporters lopen door elkaar heen en gaan in dezelfde bus naar het stadion en een HEERLIJKE sfeer. Ook cafe's zitten vol met zowel Schalke als Gladbach supporters. In de trein richting Gladbach kwamen we al heel veel Schalke en Gladbach supporters tegen en dan wordt de ene club ook belachelijk gemaakt, maar aan vechten denken ze niet. Echt een aanrader om daar eens een wedstrijd te bekijken..

Want ;e ?

O wacht we moeten natuurlijk allemaal voor hetzelfde land zijn. Kan toch dat je opa/oma of vader/moeder daar vandaan komt en dat je meer sympathie voor Duitsland dan Nederland hebt.. :cab:

Zelf heb ik nog wel de gedachte om ooit naar VVV - AZ te gaan of een andere leuke wedstrijd, maar vervoer is het grootste probleem. Nu met een rijbewijs is dat niet meer, dus ik gok dat het er volgend jaar wel in zit.

Afgelopen zondag natuurlijk mooiste wedstrijd ooit, Vitesse - NEC _O__O_ De spanning vooraf was al hoog, zeker omdat dit seizoen thuis was verloren lag de druk er nog wat extra op. NEC speelde echt veel beter dan Vitesse maar de kansen werden natuurlijk weer niet afgemaakt. Moment van de 0-1 was echt fantastisch, echt niet normaal de feestvreugde op dat moment. Machtig mooi. Vanaf de 0-1 tot het eindsignaal echt zoveel spanning, niet normaal. Gewoon een beetje angst dat de gelijkmaker toch valt, terwijl Vitesse totaal niet gevaarlijk was. Toen het eindsignaal klonk ging het echt helemaal los, niet normaal meer. Daarna ging het feestje buiten bij de bussen door, terwijl Vitesse-supporters aan het wachten waren langs de weg. Uiteindelijk werd via een andere weg gereden dan waar de grote groep stond. Uiteindelijk 11 arrestaties dacht ik. Op het voorplein was het ook geweldig. Ik stond precies waar de spelers uitstapten. Nog nooit zo'n feest meegemaakt op voetbal-gebied.

Verder nog niet veel uitwedstrijden geweest. Vorig seizoen FC Twente uit, 1-1. Ook een mooie pot. Dit seizoen nog De Graafschap uit, zaadpot. Ga nog wel naar meer dit seizoen, even kijken nog naar welke. Ben twee jaar terug ook naar PSV-NEC geweest, al was dat in een skybox van een oom ;c

Heb je die buiken gezien van die Engelsen

Wilde net zeggen, die spelen wss alleen voetbal op de PS/Xbox :D

Ik zal morgen ook wel eens wat verhaaltjes plaatsen.

Ik heb uitwedstrijden naar Ajax, Twente, Feyenoord, Nec (2x), de Graafschap (2x), Willem 2, Utrecht, AZ & Ado gepakt. Machtig mooi lijkt het me om een uitwedstrijd naar het buitenland te pakken, lijkt me echt kapot mooi. Ik heb fantastische verhalen gehoord over de wedstrijden van Vitesse uit naar Inter Milan, Liverpool en met name Werder Bremen _O_ Super!

De fantastische verhalen over Bremen uit kan ik beamen, daar was ik namelijk bij, meteen ook de mooiste wedstrijd die ik ooit live heb mogen aanschouwen van Vitesse. Verder nog een keer uit bij Roda JC geweest in een van de kutseizoenen, kostte me toen 10 euro dus dat kon wel een keertje. ;c

Ja Awaydays. Ik maak onderscheid tussen Europees en Nationaal.

Europees is het allemaal begonnen, aangestoken door Jasza zijn verhalen. Fiorentina uit, met een maatje van school. Was voornamelijk met Jasza en Oente en die groep, vond het niet een vet tripje maar de winst maakte een hoop goed. Daarna nog Anderlecht(2), Paok, Madrid(2), Milan, Auxerre, Zagreb en Lyon gehad.

1: Paok. De match, de ambiance, de rellenDu8nB4BYq94 , het weer, ja prima. Maatje van me is nacht voor de match aangevallen, hersenschudding enzo. Sowieso veel Ajax gasten gepakt daar maar dat weet je van te voren daar. Het resultaat natuurlijk geniaal, Steek pakt pingel, bal net voor de lijn weggehaald etc. Na de match hun proberen ons aan te vallen....nog nooit van me leven zo bang geweest...

2: Madrid, een geweldige stad, beide keren in september dus korte broek, slippertjes en lekker zuipen. Beide keren klop gekregen maar dat boeit weinig europees vind ik.

3: Zagreb, zou het een trip worden zoals PAOK met rellen ed? Nee, niks gebeurd, wel bang als je het land in rijdt maar gelijk veel politie.

Europees nu Lyon, Auxerre, Anderlecht en Zagreb met de bus geweest, wat is dat geniaal. 's nachts amper/niet slapen door de drugs/drank, iedereen lekker lam, bij elk tankstation uit stapen om stickers van 410 te plakken....natuurlijk, je bent verrot bij terug komst maar liever bus dan vliegtuig, want als de bus bij de arena vertrekt, heb je zon europees gevoel.

Binnenkort komt er nog Manu bij :D

Nationaal bijna elk stadion geweest(DH, willem2 en Nac) van de eredivisie niet. Jammer dat ik nooit Feyenoord mee heb gemaakt.

Vetste match heb ik niet echt, FCU was vet na de match maar een drama Ajax, Twente beker finale was in de kuip maar verloren maar wel ziek. Denk dan toch SCH vorig jaar, eerste keer pyro afgestoken in een stadion, slecht gevoetbald, wel winnen en dus in race voor het kampioensschap blijven...

AWAYDAYS, LOVE IT.