Dysproz Geplaatst 13 juni 2016 Share Geplaatst 13 juni 2016 Ik ben overigens ook de boeken aan het lezen. Zit nu ongeveer op 1/4 van ACOK. Boeken geven zo veel meer inzicht in het GoT wereldje. Enigste nadeel is dat er zo veel verschillende personages zijn dat ik het soms niet meer allemaal bij kan houden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 13 juni 2016 Share Geplaatst 13 juni 2016 Dat laatste zou wel ziek zijn hoor :< [spoiler=boekspoilers]Proloog van ADWD? (A dance with dragons?) Wat houdt dat in? :) [spoiler=boekspoilers]In de boeken gaat Varys na het helpen vluchten van Tyrion niet met hem mee maar verdwijnt ie. In de proloog (laatste hoofdstuk van boek 5) verschijnt ie opeens weer, en laat ie zijn little birds (kindjes) Kevan (Lannister, hand of the king) doodsteken. Zelf heeft ie dan al grandmaester Pycelle omgelegd met een kruisboog. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 14 juni 2016 Share Geplaatst 14 juni 2016 [spoiler=S06E08]The Hound zorgde wat mij betreft weer voor het hoogtepunt, echt relaxt dat die terug is. 'I prefer chicken' :D. De kill van the Mountain was natuurlijk ook echt heerlijk, jammer dat hij die andere gasten niet afmaakte. Je zag de angst in hun ogen. KL blijft voor mij wel tegenvallen, wel mooi dat Cersei ff op haar plek werd gezet door de hand van de koning. Maar Tommen is echt een raar jochie, geen 1 tegen 1 gevechten meer :( Wel erg benieuwd wat Cersei en de Maester in hun schild voeren. Hopelijk gaat het bij KL nog wel los, maar mocht er een berechting komen voor Cersei en Lancel, dan verwacht ik dat pas in het komende seizoen. Ik vond de scenes bij Riverrun wel oke, Jamie die toch even geconfronteerd werd met zijn fatsoenlijkheid maar toch ook weer heerlijk om te zien dat hij schijt heeft aan de daden die hij heeft uitgevoerd. Nu ben ik wel benieuwd wat er met het leger van Riverrun gaat gebeuren. Ik bedoel, gaan die nu naar het noorden zoals Jamie beloofde aan Brienne of wat? Verder Arya scenes wel oke, maar waar ze nu weer heen gaat? Scene van Tyrion mochten ze wel skippen, wat slecht zeg. Sowieso mis ik echt zijn geweldige dialogen met o.a. Varys. Waar gaat die nu heen? Het was natuurlijk wel enorm voorspelbaar dat Dany met haar draakje terug kwam. Al met al verder geen geweldige aflevering, zonde want de eerste 5 a 6 afleveringen waren echt van hoog niveau. Ramsey ook al 2 afleveringen niet gezien en ineens volgende week de slag met Jon. Nou mag toch hopen dat hun spektakel brengen aan dit seizoen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 14 juni 2016 Share Geplaatst 14 juni 2016 Ik denk dat Jaime's scenes verkeerd worden begrepen [spoiler=Jaime]Jaime zit op het moment in zijn redemption arc. Hij probeerde Edmure fatsoenlijk te behandelen en met goeie voorwaarden hem het kasteel op te laten geven. Toen hij merkte dat Edmure hem nog steeds als honorless persoon zag etc ging ie maar dreigen. Uiteindelijk heeft ie alsnog het kasteel zonder bloed te spillen teruggewonnen, waar ie op hoopte. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 14 juni 2016 Share Geplaatst 14 juni 2016 [spoiler=boekspoilers]Ik verwacht dat Varys of naar Dorne gaat, of terug naar KL en daar de proloog van ADWD doet (het stabben gebeurt sws kunnen we in de trailer zien, we weten alleen niet of Varys zichzelf ook laat zien daar. The rumor = verborgen wildfire van the Mad King nog onder KL. Ik verwacht dat Cersie de Mad Queen wordt en KL plat brandt en dat Jaime haar a la Aerys zal moeten doden Omg ja ik hoop echt dat ze dat uit de proloog er zo in gaan stoppen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 19 juni 2016 Share Geplaatst 19 juni 2016 [spoiler=S6E8]Betekent becoming no one hier niet dat je kan moorden, en dat je daarmee je ziel verkoopt oid Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 20 juni 2016 Share Geplaatst 20 juni 2016 Uur lang op t puntje van mn stoel 10/10 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mike-92 Geplaatst 20 juni 2016 Share Geplaatst 20 juni 2016 [spoiler=E9]Prima episode, alleen voor mij toch wel voorspelbaar. Ik dacht van te voren al dat Dany en haar draakjes de schepen zouden verbranden en dat gebeurde, ik dacht al dat Sansa samen met Littlefinger uiteindelijk Ramsay zouden verslaan en dat gebeurde, terwijl de kracht van GOT altijd het verrassende was. Maakt de episode niet minder gaaf, heb genoten. RIP Ramsay Bolton RIP Wun Wun Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arjan. Geplaatst 20 juni 2016 Share Geplaatst 20 juni 2016 [spoiler=Epic sode 9] [MENTION=12185]Mike-92[/MENTION]; Ik kan je wel vinden in dat het een voorspelbare aflevering was. Ik zat em nog redelijk te shaken toen Jon in de verdrukking lag, maar had ook zeker verwacht dat de Knights of the Vale zouden komen. Toch is dit in mijn ogen de beste episode ooit. De manier hoe de dragons in beeld zijn gebracht, de manier hoe de Battle of the Bastards in beeld is gebracht.. Echt magnifiek hoor. Voor mij ook een 10/10, no doubt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mike-92 Geplaatst 20 juni 2016 Share Geplaatst 20 juni 2016 [spoiler=Epic sode 9] [MENTION=12185]Mike-92[/MENTION]; Ik kan je wel vinden in dat het een voorspelbare aflevering was. Ik zat em nog redelijk te shaken toen Jon in de verdrukking lag, maar had ook zeker verwacht dat de Knights of the Vale zouden komen. Toch is dit in mijn ogen de beste episode ooit. De manier hoe de dragons in beeld zijn gebracht, de manier hoe de Battle of the Bastards in beeld is gebracht.. Echt magnifiek hoor. Voor mij ook een 10/10, no doubt Ik heb ook zeker niks aan te merken op de kwaliteit van de aflevering, ben het met jullie eens dat het niet beter in beeld gebracht had kunnen worden. Ging meer over "hoe het verhaal verliep gedurende de aflevering". Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 20 juni 2016 Share Geplaatst 20 juni 2016 Nu al zin om vanavond te kijken : Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jebus4life Geplaatst 20 juni 2016 Share Geplaatst 20 juni 2016 [spoiler=E9]Prima episode, alleen voor mij toch wel voorspelbaar. Ik dacht van te voren al dat Dany en haar draakjes de schepen zouden verbranden en dat gebeurde, ik dacht al dat Sansa samen met Littlefinger uiteindelijk Ramsay zouden verslaan en dat gebeurde, terwijl de kracht van GOT altijd het verrassende was. Maakt de episode niet minder gaaf, heb genoten. RIP Ramsay Bolton RIP Wun Wun [spoiler=E9]Tsja, op een bepaald moment moet je wel ergens naartoe werken natuurlijk. De serie begint (stilaan, want we hebben nog 14 of 15 (meen ik) afleveringen voor het gedaan is) naar een einde te gaan dus dan is het normaal dat het wat verrassend zal worden Ik was toch al zo paranoia dat ik er bijna zeker van was dat Tormund en/of Davos en wun wun (dat kon bijna niet anders) er zeker aan zouden gaan. Toen Jon daar onder die berg lijken lag begon ik ook serieus te twijfelen of die het wel ging redden, dat blijft toch een gevoel dat enkel GoT geeft *Idem toen hij op Ramsey afliep met dat schild en hij op de grond beuke, ik had nog wel een dolk van Ramsey verwacht :D Dat LF de strijd ging beslechten was ook al lang duidelijk, eerste voorzet werd maar liefst al halverwege seizoen 5 gegeven, en dan eerder dit seizoen opnieuw. Enige wat ook nog kon (want LF wil alles voor zichzelf) is dat hij pas ging komen opdagen nadat Jon/Sansa verslagen waren en dan Winterfell effectief voor zichzelf kon claimen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ozan Geplaatst 20 juni 2016 Share Geplaatst 20 juni 2016 (bewerkt) Geweldige aflevering, maar 10/10 is toch weer overdreven :r [spoiler=e09]Dat die 2 masters gingen worden vermoord door Grey Worm was zo voorspelbaar. Iedereen wist dat Littlefinger de battle zou redden, maar dat maakt niet veel uit. Dat de draakjes de schepen platbranden... Het is allemaal heel voorspelbaar geworden, niet alleen deze aflevering maar gewoon het hele seizoen al. De kracht van deze serie lag in de conversaties (conversatie Dany en Yara vond ik wel sterk) en het onverwachte steeds. Je dacht altijd het te weten, en dan gebeurde er toch iets waardoor je gewoon fout zat. Nu is alles super voorspelbaar gewoon, maar puur deze aflevering wordt er niet minder om. Geweldige aflevering, 9/10 verdient het wel zeker. Scenes van Mereen, het gevecht in het algemeen, Ramsay en Sansa met Ramsay z'n dood waren echt heel sterk. Dat voorspelbare deze aflevering was niet echt heel belangrijk, maar het is gewoon al heel het seizoen zo. Dat is het enige wat jammer is, verder was dit één van de beste afleveringen ooit idd. 20 juni 2016 bewerkt door Ozan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 20 juni 2016 Share Geplaatst 20 juni 2016 Toffe aflevering, maar rete voorspelbaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 20 juni 2016 Share Geplaatst 20 juni 2016 Toffe aflevering, maar rete voorspelbaar. Zeker waar, maar [spoiler=]het was toch lekker toen de honden een hap uit Ramsey zijn gezicht nam :D Wel een echt goede tactiek van de beste Bolton, alleen hadden ze in die cirkel wat harder door moeten duwen. Kreeg ook wel een lach op mijn gezicht toen LF daar met zijn riddertjes stond. Verder ben ik blij dat Danny toch nog even een belangrijk deel in de aflevering had. Tof stuk met broer en zus en ook de intro naar die draken toe :< Tyrion ook weer even een klasbak. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rexcoder Geplaatst 20 juni 2016 Share Geplaatst 20 juni 2016 : Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 20 juni 2016 Share Geplaatst 20 juni 2016 :< +1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DaanBdr Geplaatst 20 juni 2016 Share Geplaatst 20 juni 2016 [spoiler=S06E09]Heerlijke aflevering imo Jammer wel van Ramsey, geweldig personage. Dat slotstuk dat ie zegt: 'You suggested a one on one combat, didn't you? I've reconsidered! I think that is a wonderful idea.' _O_ Typisch Ramsey Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tomasson Geplaatst 20 juni 2016 Share Geplaatst 20 juni 2016 Ik vond vooral de glimlach van Sansa op het einde geniaal. De episode zelf was exact wat ik ervan verwacht had, dit is voor mij niet de aflevering van het seizoen, maar het was wel erg goed natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dysproz Geplaatst 20 juni 2016 Share Geplaatst 20 juni 2016 Man deze ep was zo epic. Zeker 10/10. _O_ _O_ _O_ [spoiler=e9] Begon al heerlijk met Meereen. Dothraki, 3 draken vrij & Dracarys :< Maar die battle of winterfell was nog zo veel beter. Tormund vs Umber, Jon die bijna stikt, Ramsay met Rickon, LF die arriveert, en de laatste scene. Zo gaaf allemaal _O_ Tof dat Tormund het overleeft, had ik niet verwacht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 20 juni 2016 Share Geplaatst 20 juni 2016 Wat een aflevering _O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sirkeith Geplaatst 21 juni 2016 Share Geplaatst 21 juni 2016 Eens met Tomasson, die glimlach was epic :D Ik had eigenlijk ook nog wel verwacht dat... [spoiler=verwachting]Tormund nog zij aan zij met Brienne zou vechten ofzo :P, Sowieso wel jammer dat Brienne eigenlijk niet in beeld is geweest. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 21 juni 2016 Share Geplaatst 21 juni 2016 Minder enthousiast dan de meeste mensen hier; [spoiler=aflevering 9] De tactiek van de slag was simpel en voorspelbaar, maar de techniek van filmen was erg mooi dynamisch. Ook dat Jon in de verdrukking kwam en de pure doodsangst van de Wildlings om weg te vluchten en hem onder de voet te lopen was op zich goed uitgebeeld. Dat de reus eraan ging: voorspelbaar en zonde. Rickon: idem. Het blijft een enorme achilleshiel van GoT. Slopen zonder nog een idee te hebben waarom. Idem voor Lord Umber. Machtige verschijning, ook op het slagveld. Jammer dat hij eraan ging. Maar zijn lot was natuurlijk al bezegeld als aangever van Rickon. Valt me wat dat betreft nog mee dat de makers Tormund hebben gespaard. Sansa zal vanaf nu wel de strategische beslissingen willen nemen nu zij de slag eigenlijk gewonnen heeft. Al met al een heerlijke sloop aflevering, maar zelfs als er revanche wordt genomen, dan moet de prijs weer zo hoog zijn dat je met een bittere nasmaak achterblijft. Jon en Sansa komen in een voorspelbare ruzie terecht. Rickon dood, reus dood. [spoiler=Voorgevoel laatste aflevering] Red Wedding 2.0 en een dode Jaimy. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jelle. Geplaatst 21 juni 2016 Share Geplaatst 21 juni 2016 [spoiler=Winterfell]In principe als Brann terugkeert is hij de Lord of Winterfell... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 22 juni 2016 Share Geplaatst 22 juni 2016 Ik heb maandag dus alleen de eerste en laatste 5 minuten gezien. :-D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten