Jump to content

Game of Thrones

Niels

Recommended Posts

Alleen de verhaallijn in King's Landing kan me totaal niet boeien, voor de rest voel ik hem alweer zwaar, vooral de eerste 15 minuten hadden me echt helemaal te pakken.

Ik denk wel dat daar nog een strijd losbarst hoor, tussen the High Sparrow en co. en Jaime/Cersei/Tommen/FrankenMountain.

Oh ja, daar ben ik wel erg benieuwd naar. Wel weer goed, zo'n keiharde en strenge persoon in KL.

Als ie daadwerkelijk naar KL komt. Ze hebben ook een kasteel voor Horn Hill ''gecast'' namelijk, dus mogelijk gaat Sam tijdens zijn reis naar Oldtown (wat we ook nog krijgen) gewoon op familiebezoek. Want moeder, broertje en zusje Tarly zijn ook gecast.

Is de serie de boeken nou inmiddels al voorbij of nog niet?

Boeken voorbij: Jon, Cersie, Bran, Tyrion, Dany

Nog net niet: Arya

Nog niet: Sam

Stuk inhalen: Jaime, Greyjoys, Brienne

Omgegooid: Dorne, Sansa

Aan het eind van S05 leek het er bij Jaime, Brienne en de Greyjoys op dat ze daar stukken van zouden laten varen maar die gaan ze schijnbaar in S06 alsnog doen.

Dorne was al behoorlijk aangetast in S05 (Jaime en Bronn gaan daar niet heen in de boeken), en lijkt helemaal te zijn omgegegooid, ik denk om het effect op het verhaal te minimaliseren na de flop die ze in S05 waren.

Sansa is ook behoorlijk veranderd, heeft de rol van een ander (minder belangrijk) personage uit de boeken overgenomen (want ik de boeken deed ze op het eind geen flikker).

Arya staat op het punt om voorbij de boeken te gaan.

Sam's verhaallijn is ook iets aangetast (in de boeken wordt zn hele reis naar Oldtown beschreven, en gaat ie via Braavos waar ie Arya ook ontmoet), maar dat hebben ze in de serie geskipt. Hij is in de boeken al wel in Oldtown, dus is in wezen nog niet helemaal bij.

Boeken voorbij: Jon, Cersie, Bran, Tyrion, Dany

Nog net niet: Arya

Nog niet: Sam

Stuk inhalen: Jaime, Greyjoys, Brienne

Omgegooid: Dorne, Sansa

Aan het eind van S05 leek het er bij Jaime, Brienne en de Greyjoys op dat ze daar stukken van zouden laten varen maar die gaan ze schijnbaar in S06 alsnog doen.

Dorne was al behoorlijk aangetast in S05 (Jaime en Bronn gaan daar niet heen in de boeken), en lijkt helemaal te zijn omgegegooid, ik denk om het effect op het verhaal te minimaliseren na de flop die ze in S05 waren.

Sansa is ook behoorlijk veranderd, heeft de rol van een ander (minder belangrijk) personage uit de boeken overgenomen (want ik de boeken deed ze op het eind geen flikker).

Arya staat op het punt om voorbij de boeken te gaan.

Sam's verhaallijn is ook iets aangetast (in de boeken wordt zn hele reis naar Oldtown beschreven, en gaat ie via Braavos waar ie Arya ook ontmoet), maar dat hebben ze in de serie geskipt. Hij is in de boeken al wel in Oldtown, dus is in wezen nog niet helemaal bij.

Hadden ze het maar gelijk goed moeten doen en niet alle focus moeten leggen op die vervelende Ellaria en de Sandsnakes. Doran was een véél interessanter personage.

Hadden ze het maar gelijk goed moeten doen en niet alle focus moeten leggen op die vervelende Ellaria en de Sandsnakes. Doran was een véél interessanter personage.

Tja,

[spoiler=dorne]Ellaria kon denk ik prima Arianna vervangen, en ze konden prima Aegon schrappen (als ie er idd niet toe doet) en Quenten ook, en dan voor Dany gaan. Wat D&D dus eerst ook deden.

Uitwerking is alleen kut, ik bedoel kom op, boeklezers willen een Fire & Blood speech, en geen feministisch gekut met die sand snakes

Hadden ze maar minder tijd moeten stoppen in onbelangrijke en oninteressante storylines zoals de Grey Worm/Missandei romance en zogenaamde komische scenes tussen Jaime en Bronn. Ze kunnen zich beter gewoon aan het bronmateriaal van GRRM houden. Hoe meer ze er van af wijken, hoe minder de serie wordt.

Hadden ze maar minder tijd moeten stoppen in onbelangrijke en oninteressante storylines zoals de Grey Worm/Missandei romance en zogenaamde komische scenes tussen Jaime en Bronn. Ze kunnen zich beter gewoon aan het bronmateriaal van GRRM houden. Hoe meer ze er van af wijken, hoe minder de serie wordt.

Eens, ben ook blij dat ze in S06 weer meer naar bronmateriaal neigen, veel quotes overnemen enzo ook al werden die niet altijd in dezelfde scenes gebruikt (Tyrion bij de draken, Euron, ToJ morgen). Die quotes werkte perfect bij Tyrion en Euron

Gave scene inderdaad.

[spoiler=Ep 3]Die kerel (Arthur Dayne geloof ik?) die tegenover vijf man komt te staan en ze één voor één pakt:<. Heerlijk hoor. Niet dat gedoe wat je vaak actiescènes ziet dat ze één voor één gaan vechten met elkaar;e. Verder vond ik Kingslanding weer saai. stukje van Varys heerlijk en bij Castle Black ook weer vette stukken gezien.

Vette ep zeg. _O_ Stuk bij The Wall heel vet, Jon pakt het aan zoals het hoort. Varys ook weer heerlijk bezig en omgg Arthur Dayne _O_ KL vond ik nu ook wel tof, al hoop ik wel dat Tommen nu niet weer pussy wordt en dat Cersei en Jaime eens laten zien wie baas is.

Muah, voelde een beetje als een tussenaflevering. En hoe [tekst]Jon zich ontwikkelde deze aflevering was ronduit kut. Vooral die 'my watch has ended' komt echt veeeeel te snel. Totaal out of character. Zullen mensen ongetwijfeld zeggen dat hij niet dezelfde is door zijn wederopstanding, maar die verklaring vind ik echt te simpel.[/tekst]

Heerlijke flashback, eindelijk doet Brann iets dat interssant is om te volgen. Prima aflevering verder, Jon gaat rocken. Dat kan niet anders. Gok dat Rickon enigszins de sjaak is :cab:

[spoiler=Umbers]Ik kan me haast niet voorstellen dat de Umbers echt Rickon aan Ramsay uitleveren en daarmee de Starks verraden, die Greatjon Umber vond het prachtig dat z'n vinger werd afgebeten en was de eerste die Robb 'King in the North' noemde. Zou wel een extreme omslag zijn als ze dan nu Rickon laten martelen en meer van zuks.

Heb 't in een spoiler gezet, maar is niet gebaseerd op iets dat ik weet hoor. Vond het gewoon onlogisch toen ik het zag.

Edited by Tomasson