Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Eurovisie Songfestival [2024]

Acquafresca

Aanbevolen berichten

Ruslands burenbron was een beetje opgedroogd.

Zweden _O_ _O_. Wel een beetje teleurgesteld dat Noorwegen nog zo laag staat. Wel echt extreem pijnlijk dat alle dik betalende landen, op Italië echt stijf onderaan staan. Oostenrijk en Duitsland zelfs nog 0 :r.

Oostenrijk is alleen niet een dik betalend land. ;c Je vergeet overigens ook Australië, betalen natuurlijk ook dik om te mogen meedoen, twee keer in de halve finales te stemmen en meteen in de finale te staan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Muziek is toch ook gewoon herkenning. Het is altijd handig als je je liedje in de halve finale al een keer heb mogen laten horen. Ach, Zweden weer. Beetje zelfde sound als Loreen vind ik het. Een degelijk nummer en ik gun het hen meer dan Rusland. Maar België en Australië waren meer uitgesproken en ook mijn favorieten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ruslands burenbron was een beetje opgedroogd.

Oostenrijk is alleen niet een dik betalend land. ;c Je vergeet overigens ook Australië, betalen natuurlijk ook dik om te mogen meedoen, twee keer in de halve finales te stemmen en meteen in de finale te staan

Doelde eigenlijk op de traditioneel betalende landen. Engeland, Frankrijk, Duitsland etc. Australië en Italië scoorden wel gewoon goed. Al is dat bij Italië ook voor het eerst in jaren.

Dat Oostenrijk niet betaald weet ik. Dat stukje over die 0 punten stond eigenlijk los van die zin daarvoor :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had het die Russische meid meer gegund, maar Zweedse zanger zag er ook uit als een sympathieke vent en een bovendien gewoon een lekker nummer. Komt me té bekend voor trouwens, lijkt op een nummer van David Guetta maar ook op een ander nummer dat ik niet voor de geest kan halen. :cab:

Overigens, wat moet dat kut voelen zeg. Win je een jaar geleden het songfestival en een jaar later eindig je met 0 punten. :r Niet eens zo'n heel verkeerd nummer van Oostenrijk trouwens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eurovision Songfestival

Had het die Russische meid meer gegund, maar Zweedse zanger zag er ook uit als een sympathieke vent en een bovendien gewoon een lekker nummer. Komt me té bekend voor trouwens, lijkt op een nummer van David Guetta maar ook op een ander nummer dat ik niet voor de geest kan halen. :cab:

Overigens, wat moet dat kut voelen zeg. Win je een jaar geleden het songfestival en een jaar later eindig je met 0 punten. :r Niet eens zo'n heel verkeerd nummer van Oostenrijk trouwens.

Combi van Lovers on the Sun en dat Hey Brother, wat mij betreft. Waren nog veel andere nummers die ergens op leken. Doen ze goed. Dan denk je het te herkennen en dan waardeer je het al een stuk meer -> stemmen

Vond Italië wel echt goed trouwens. Goede stemmen. België had, in de tweede kijkbeurt, ook wel wat (al mag ie wat minder Stromae imiteren). Estland wel een leuk nummer, en een lekker wijf. Australië een prima radionummer. De rest was eigenlijk enorme troep. Al hadden Montenegro en Roemenië ook wel iets.

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Discussie over wie er volgend jaar Nederland moet vertegenwoordigen zal ook wel weer oplaaien de komende weken. Ik doe dan ook maar een duit in het zakje. Zou graag Dotan willen zien als deelnemer. Weer terug naar het gevoel wat Anouk en The Common Linnets ook wilde uitdragen. Dicht bij jezelf blijven en gewoon een goed nummer neerzetten. Denk dat Dotan daar een goede optie voor is. Moet hij wel zelf willen natuurlijk.

Hoor net op de radio dat Trijntje 14e was in de halve finale :r

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Caro Emerald zou ook een goede zijn denk ik.

Volgens mij heeft Engeland dit jaar wel bewezen dat Caro Emerald muziek niet werkt op dit festival toch? ;c

O'G3NE niet zeg. Vind dat zulke verschrikkelijke muziek, echt van die langdradige zeiknummers. Ik zou graag een keer zien dat wij eens iets proberen wat Zweden deed, wij hebben hier in Nederland zoveel goede DJ's. Die moeten toch wel iets leuks kunnen schrijven. Of ik zou graag iets zien in de trant van Dotan of Kensington inderdaad. Kensington gaat het natuurlijk nooit doen, maar dan gewoon iets in de trant van die muziek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zweden was de logische winnaar, maar 'het volk' stemde de kitschpartij van Italie helaas. Maar goed, het is wat het is en gelukkig waren de juries daar om die onzin te stoppen. Ikzelf was vooral fan van in mindere mate Belgie, maar vooral het fantastische Letland. Noorwegen kon me ook ontzettend bekoren en Montenegro eveneens, maar ik ben altijd een sucker voor die Balkanballads.

Link naar opmerking
Deel via andere websites