Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Eurovisie Songfestival [2024]

Acquafresca

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Thierryvane:

Even een snelle vraag. Misschien heb ik het gemist. Vorig jaar mocht Rusland niet meedoen, right? Waarom Israël dit jaar wel? #FreeJoost

Maar waarom alleen deze vraag of Israël? Azerbeidzjan bijvoorbeeld doet ook mee.

Rusland deed na de inval in Oekraïne in 2014 ook 'gewoon' mee. Toenmalige Russische artiesten hadden het erg zwaar op eurovisie dat jaar.

En de hashtag free Joost heeft weer helemaal niks met Israël haar deelname te maken dus die correlatie mis ik ook.

Buiten dat ik wel vind dat als wat nu bekend is klopt Joost Klein erg makkelijk gediskwalificeerd is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei timpy00:

Maar waarom alleen deze vraag of Israël? Azerbeidzjan bijvoorbeeld doet ook mee.

Rusland deed na de inval in Oekraïne in 2014 ook 'gewoon' mee. Toenmalige Russische artiesten hadden het erg zwaar op eurovisie dat jaar.

En de hashtag free Joost heeft weer helemaal niks met Israël haar deelname te maken dus die correlatie mis ik ook.

Buiten dat ik wel vind dat als wat nu bekend is klopt Joost Klein erg makkelijk gediskwalificeerd is.

Neem mijn posts in dit topic vooral niet te serieus. Eerste jaar dat ik wilde gaan kijken vanwege #FreeJoost maar helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Thierryvane:

Neem mijn posts in dit topic vooral niet te serieus. Eerste jaar dat ik wilde gaan kijken vanwege #FreeJoost maar helaas.

Zou het leuke move vinden als ze hem volgend jaar weer sturen.

Maar kan me voorstellen dat Avrotros dat niet durft en Joost niet wilt.

Zojuist zei Laki:

Winnaar die ook nog even een sneer uitdeelt.

Winnaar deelde wel een sneertje uit maar dit is dus wel de deelnemer van Litouwen.

Nederland zou gisteren 58 punten van de jury's hebben gehad. 0 keer 12 punten lees ik ner.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12points.png?ex=6641e220&is=664090a0&hm=

Voor Israël, vooral sterk gescoord in westerse landen maar niet in elk land (23 andere landen) het maximale puntenaantal gehad, nl. alle oost-Europese landen, Noorwegen, Denemarken en Ierland nemen ze geen 12 punten.

Dus wat is duidelijk, de actie van extreemrechtse trolls die massaal op Israel stemmen is blijkbaar enkel gelukt in west-Europa en anglo-sfeer.

Sterker nog, Israël wint de televote niet maar desondanks hebben ze wel van meer landen 12 punten gekregen dan eender welk ander land.

Het ijzeren gordijn komt dus plots weer tevoorschijn.

Oekraïne sympathie dan weer een stuk groter in Oost-Europa.

bewerkt door Laki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Laki:

12points.png?ex=6641e220&is=664090a0&hm=

Voor Israël, vooral sterk gescoord in westerse landen maar niet in elk land (23 andere landen) het maximale puntenaantal gehad, nl. alle oost-Europese landen, Noorwegen, Denemarken en Ierland nemen ze geen 12 punten.

Dus wat is duidelijk, de actie van extreemrechtse trolls die massaal op Israel stemmen is blijkbaar enkel gelukt in west-Europa en anglo-sfeer.

Sterker nog, Israël wint de televote niet maar desondanks hebben ze wel van meer landen 12 punten gekregen dan eender welk ander land.

Het ijzeren gordijn komt dus plots weer tevoorschijn.

Oekraïne sympathie dan weer een stuk groter in Oost-Europa.

Wat is nu weer je punt?

Israël is op de plek geëindigd waar het hoort. Teveel punten van televote te weinig van jury. Ze zijn 5e.

Je snapt overigens zelf wel toch waarom die andere landen geen 12 punten aan Israël gaven toch? Ook om vrij politieke redenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei timpy00:

Wat is nu weer je punt?

Israël is op de plek geëindigd waar het hoort. Teveel punten van televote te weinig van jury. Ze zijn 5e.

Je snapt overigens zelf wel toch waarom die andere landen geen 12 punten aan Israël gaven toch? Ook om vrij politieke redenen.

Zijn punt? Zijn punt is dat Israël niet mee mocht doen en gestraft had moeten worden. Dat ESF geen politieke uitingen mag bevatten maar voor dit jaar wel, want meneer Laki had dat gewenst gevonden. Zijn punt is dat Israël laatste moest worden en iedereen die de Joden punten hebben gegeven rechtse wappies zijn met een nazi-tattoo op de rechterarm en een Duitse adelaar op de penis. 

Wat is eigenlijk zijn punt? Echt smullen man dit, al die theorieën over landen, stemmingen en politieke ideologie. Lijkt wel het COVID topic van weleer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei ElPrincipito:

Zijn punt? Zijn punt is dat Israël niet mee mocht doen en gestraft had moeten worden. Dat ESF geen politieke uitingen mag bevatten maar voor dit jaar wel, want meneer Laki had dat gewenst gevonden. Zijn punt is dat Israël laatste moest worden en iedereen die de Joden punten hebben gegeven rechtse wappies zijn met een nazi-tattoo op de rechterarm en een Duitse adelaar op de penis. 

Wat is eigenlijk zijn punt? Echt smullen man dit, al die theorieën over landen, stemmingen en politieke ideologie. Lijkt wel het COVID topic van weleer.

omdat meneer Laki dat gewenst heeft. Meneer heeft... het nieuws of de audience in de zaal zelf niet beschouwd.

Bovendien zijn dit soort precedents met het terecht uitsluiten v. Rusland ook al gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De mening van een aantal users hier dat zij Israël kut vinden en dat zij niet mee hadden mogen doen is ook al een paar dagen duidelijk. Begint ook erg triest te worden. Vermoeiend niet hoor. Dit topic is verder goud natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonder alles wat er daar gaande is en puur kijkende naar het nummer van Israel; hadden bij de televote veel lager moeten eindigen en bij de jury een stukje. Had denk in 'normale omstandigheden' 8e geworden ofzo. Maar zo gaf iemand inderdaad ook al het voorbeeld van Oekraine 2 jaar geleden. Die wonnen ook mede door de situatie. Dat helpt een bovengemiddeld nummer dan toch vaak wat plekken naar boven.

Nog steeds niets vernomen van Joost geloof ik he?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Laki:

omdat meneer Laki dat gewenst heeft. Meneer heeft... het nieuws of de audience in de zaal zelf niet beschouwd.

Bovendien zijn dit soort precedents met het terecht uitsluiten v. Rusland ook al gedaan.

Je mening over Israël is helder en heeft plausibele punten. Maar Rusland is niet meteen na inval Oekraïne uitgesloten. Azerbeidzjan doet mee. Maar omdat die zowat laatste worden horen we niks daarover of hoe werkt dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O

15 minuten geleden zei timpy00:

Je mening over Israël is helder en heeft plausibele punten. Maar Rusland is niet meteen na inval Oekraïne uitgesloten. Azerbeidzjan doet mee. Maar omdat die zowat laatste worden horen we niks daarover of hoe werkt dat?

Azerbeidzjan moet ook uitgesloten worden, ja - wat mij betreft. Maar het menselijk leed daar is wel minder dan in de Gaza.

UnC1Jtg.png?ex=6641eebf&is=66409d3f&hm=c

QtQ2Iwm.png

De mensen van Oekraïne hebben niets gegeven aan Israël, wellicht omdat ze daar wel geinformeerd waren over het feit dat Golan in 2016 in de Krim optrad en daarmee het erkent als deel v. Rusland.

Iets wat de extreemrechtse mensen die massaal op israël stemden zoals Djurovski eventjes over het hoofd verloren waren neem ik aan...

bewerkt door Laki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Grote Ree:

Dit is niet de winnaar maar de artiest van Litouwen.

Ik haal Nemo en die dus door elkaar, sorry. Maar dan nog... het is nog altijd een statement die telt.

Hier die van Ierland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Laki:

Iets wat de extreemrechtse mensen die massaal op israël stemden zoals Djurovski eventjes over het hoofd verloren waren neem ik aan...

0 punten voor jou. Lekker polariseren en dan hier een betoog houden over jouw aversie tegen Israël. 

Beetje een kind dat telkens blijft drammen om gehoord te worden, we weten nu jouw mening jongen. Stelt

je niet in het recht om zulke vergelijkingen te maken jegens @Djurovski, en dan huilie huilie doen omdat je je afgelopen dagen niet gewenst voelde? Sneu.

bewerkt door ElPrincipito
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch maar even my two cents dan maar: Wat ik zie zijn artiesten die stuk voor stuk drama queens zijn of spelen. Met hun 'traumatic experience' en 'hard and horrible'. Wat moeten die mensen in Gaza wel niet denken als ze dit soort terminologie horen? Je doet mee aan een liedjesfestijn, grow the fuck up man. Accepteer gewoon de situatie, ontwijk de mensen die jou niet liggen, geniet van de onvergetelijke week die het zou het moeten zijn en kap eens met altijd weer die ego-show.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Grote Ree:

Toch maar even my two cents dan maar: Wat ik zie zijn artiesten die stuk voor stuk drama queens zijn of spelen. Met hun 'traumatic experience' en 'hard and horrible'. Wat moeten die mensen in Gaza wel niet denken als ze dit soort terminologie horen? Je doet mee aan een liedjesfestijn, grow the fuck up man. Accepteer gewoon de situatie, ontwijk de mensen die jou niet liggen, geniet van de onvergetelijke week die het zou het moeten zijn en kap eens met altijd weer die ego-show.

Jij kan niet oordelen, jij weet niet wat er zich achter de schermen heeft afgespeeld en volgens mij lig jij helemaal niet wakker om Gaza gezien je gewoon Israël kiest op ons songfestival.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Laki:

Jij kan niet oordelen, jij weet niet wat er zich achter de schermen heeft afgespeeld en volgens mij lig jij helemaal niet wakker om Gaza gezien je gewoon Israël kiest op ons songfestival.

Tering, wat ben jij hardleers en vermoeiend in deze discussie zeg. Ongelofelijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Urbeto:

Tering, wat ben jij hardleers en vermoeiend in deze discussie zeg. Ongelofelijk. 

Ik vind zijn reactie gewoon niet correct, en ik kom tot die vaststelling omdat iedereen al twee jaar lang het niet-geschreven embargo rond Rusland respecteert. Geen enkele gebruiker heeft Rusland vertegenwoordigt sinds begin 2022 op zijn minst, dus volgens mij was er een ongeschreven regel die ik dan ook respecteerde omdat ik zelf ook niet Rusland wil vertegenwoordigen omwille van de controverse. Daarom vond ik het vreemd dat iemand Israël wel vertegenwoordigde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Laki:

O

Azerbeidzjan moet ook uitgesloten worden, ja - wat mij betreft. Maar het menselijk leed daar is wel minder dan in de Gaza.

UnC1Jtg.png?ex=6641eebf&is=66409d3f&hm=c

QtQ2Iwm.png

De mensen van Oekraïne hebben niets gegeven aan Israël, wellicht omdat ze daar wel geinformeerd waren over het feit dat Golan in 2016 in de Krim optrad en daarmee het erkent als deel v. Rusland.

Golan was inwoner van Rusland en is terug naar Israël verhuisd toen Rusland Oekraïne de tweede keer binnenviel.

Weet je ook waarom het menselijk leed minder is door Azerbeidzjan? Omdat ze iedereen al weggejaagd hebben.

Maar goed we weten je punt over Israël en het is prima dar je vind dat ze niet mee mochten doen. 

Je hoeft ons denk ik niet meer te overtuigen van je mening. En achter de schermen zijn veel meer journalisten vanuit landen aangesproken op hun gedrag dan alleen die van Israël. Sterker nog de Israëlische delegatie is ook gestraft voor hun gedrag waar bijvoorbeeld Ierland het eerder over had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Laki:

Ik vind zijn reactie gewoon niet correct, en ik kom tot die vaststelling omdat iedereen al twee jaar lang het niet-geschreven embargo rond Rusland respecteert. Geen enkele gebruiker heeft Rusland vertegenwoordigt sinds begin 2022 op zijn minst, dus volgens mij was er een ongeschreven regel die ik dan ook respecteerde omdat ik zelf ook niet Rusland wil vertegenwoordigen omwille van de controverse. Daarom vond ik het vreemd dat iemand Israël wel vertegenwoordigde.

Dat betekend dat Rusland 8 keer heeft meegedaan sinds het Oekraïne is binnen gevallen. 

Hadden we Luxemburg dus ook moeten boycotten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei timpy00:

Golan was inwoner van Rusland en is terug naar Israël verhuisd toen Rusland Oekraïne de tweede keer binnenviel.

Weet je ook waarom het menselijk leed minder is door Azerbeidzjan? Omdat ze iedereen al weggejaagd hebben.

Maar goed we weten je punt over Israël en het is prima dar je vind dat ze niet mee mochten doen. 

Je hoeft ons denk ik niet meer te overtuigen van je mening. En achter de schermen zijn veel meer journalisten vanuit landen aangesproken op hun gedrag dan alleen die van Israël. Sterker nog de Israëlische delegatie is ook gestraft voor hun gedrag waar bijvoorbeeld Ierland het eerder over had.

Oekraïne heeft daar dan toch een duidelijke andere mening over.

Ik geef u geen ongelijk wat betreft Azerbeidzjan. Begrijp me daar niet verkeerd, ik vind ook dat wij harder moeten zijn tov Azerbeidzjan en dat Azerbeidzjan omwille van hun acties uitgesloten moet worden. Daar ben ik volledig mee akkoord. Geopolitiek ligt het moeilijker omdat Azerbeidzjan een alternatief was tegenover Rusland als een deel v. het leveren van ons energie. Maar ik geef u hier gelijk in.

Ik heb mijn mening gezegd, ik zal er niet meer over uitwijden, maar ik denk dat de controverse, het gedrag van de delegatie, omroep en het feit dat het dit jaar nog veel meer politiek was dan anders duidelijk is dat Israël hier niet thuishoort. Het gaat bij mij niet dat ze niet laatste eindigen. Ik zou nog steeds kritiek geven mochten ze laatste geëindigd hebben, dat verandert voor mij de zaak niet.

Het gaat erom dat ze mogen meedoen, daar gaat het om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites