Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Eurovisie Songfestival [2024]

Acquafresca

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei timpy00:

Rusland deed in 2014 gewoon mee hoor.

@Laki je wekt de indruk dat België gestraft is. Als dat zo zou zijn dan was Servië ook niet door. Verbraken ook de regels tijdens de halve finale.

Daarna noem je de televoting van Italië ineens als geloofwaardig argument. Moet je even voor de grap kijken hoe populair België daar was. Heb je meteen je antwoord waarom België niet door is. 

Als wij eruit liggen... dan gaan we niet veel punten gehad hebben van andere landen in diezelfde halve finale. Ik begrijp niet goed wat je probeert te zeggen? Wij waren niet populair en kregen niet veel punten, en wij zijn ook niet door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei timpy00:

Rusland deed in 2014 gewoon mee hoor.

@Laki je wekt de indruk dat België gestraft is. Als dat zo zou zijn dan was Servië ook niet door. Verbraken ook de regels tijdens de halve finale.

Daarna noem je de televoting van Italië ineens als geloofwaardig argument. Moet je even voor de grap kijken hoe populair België daar was. Heb je meteen je antwoord waarom België niet door is. 

Klopt, dus direct even vervangen door uiteindelijk. 'Rusland werd uiteindelijk uitgesloten'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Laki:

Als wij eruit liggen... dan gaan we niet veel punten gehad hebben van andere landen in diezelfde halve finale. Ik begrijp niet goed wat je probeert te zeggen? Wij waren niet populair en kregen niet veel punten, en wij zijn ook niet door.

Nee dus waarom zou je het frame ineens gaan benoemen dat ze gestraft zijn door het beeld wat ze voor de halve finale hebben laten zien?

Servië onderbrak gewoon de live uitzending van de halve finale, iets waar de EBU normaal veel strenger in is.

Ik snap ook niet waarom je ineens allerlei punten maakt dat het ineens iets politieks is. Dat is echt al decennia zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Laki:

Waarom zouden de mensen in Italië plots op een heel andere manier dan alle andere landen in Europa stemmen, dat is toch niet logisch?

Ik denk dat de denkwijze van Italianen, Nederlanders en Serviërs bijvoorbeeld wel extreem ver uit elkaar liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het grappige is niet of ik nog zeker weet of Joost - ongeacht of hij nu gediskwalificeerd wordt of niet - nog oprecht zijn lied kan brengen over Europese eenheid...

En de leus van het Eurovisiesongfestival: "United by Music" mag ook de vuilbak in. Is al even ironisch :-D

GNPoZl5XAAAZndK.png?ex=664050bd&is=663ef

Deze foto alleen al met die banner eronder is goud waard.

bewerkt door Laki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Laki:

Het grappige is niet of ik nog zeker weet of Joost - ongeacht of hij nu gediskwalificeerd wordt of niet - nog oprecht zijn lied kan brengen over Europese eenheid...

En de leus van het Eurovisiesongfestival: "United by Music" mag ook de vuilbak in. Is al even ironisch 

Wat is je punt. Je bent nu al twee pagina's random dingen aan het roepen en insinueren zonder ergens inhoudelijk argumenten over te geven.

Joost Klein heeft een akkefietje gehad met een fotograaf is het enige wat naar buiten is gekomen en jij gaat zo dadelijk de hele wereldproblematiek bij een meisje van 20 in de schoenen schuiven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Laki:

En de leus van het Eurovisiesongfestival: "United by Music" mag ook de vuilbak in. Is al even ironisch :-D

Zo zit ie vaker. Zegt dus helemaal niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Er is een klacht ingediend tegen Joost Klein. Dat meldt de Zweedse politie aan de NOS. Waar die aanklacht over gaat, is nog steeds niet helemaal duidelijk. Wel zegt de politie dat het gaat om een incident dat donderdagavond heeft plaatsgevonden met een vrouwelijke tv-medewerker. De klacht is gisteren ingediend.

De politie zegt dat Joost Klein gisteravond laat is verhoord. Degene die de klacht heeft ingediend, is ook verhoord. De zaak is nu doorgegeven aan de openbaar aanklager. Die gaat bepalen wat ermee zal gebeuren. De afwikkeling van de zaak kan nog weken duren.

Wat dit betekent voor zijn deelname aan de finale van het Eurovisie Songfestival van vanavond, is onduidelijk.

Dat wordt geen finale vanavond. Al moet het officiële overleg tussen AvroTros en de EBU vanochtend nog plaatsvinden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gezien mensen toch bezig zijn met me belachelijk te maken

Een greep uit de sfeer van het songfestival en oordeel zelf

Italiaanse zangeres die eventjes random Imagine begint te zingen, wel random... er zit wel een betekenis achter, het is ook geen toeval.

De Litouwse deelnemer met deze post op twitter, heel veelzeggend!

Deze persoon van de Israelische delegatie die even Griekenland belachelijk maakt en opruit.

Refererend naar dit incident

Een voorbeeld van waar de Israelische actief andere delegaties viseert, hier het viseren van de Nederlanders

En zoals ik al zei, dit ook dus. En Israel online is actief bezig met het in diskrediet brengen van andere inzendingen.

En ook controverse rond Spanje (ook daar incidenten), zowel via radio gehoord als radio gelezen.

De Litouwse zanger vat het eigenlijk goed samen.

bewerkt door Laki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei neva:

Ik denk dat de denkwijze van Italianen, Nederlanders en Serviërs bijvoorbeeld wel extreem ver uit elkaar liggen.

3 uur geleden zei Laki:

Waarom zouden de mensen in Italië plots op een heel andere manier dan alle andere landen in Europa stemmen, dat is toch niet logisch?

Andere Europese landen waren, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Italië, niet fout in de oorlog.

Edit: we wachten nog steeds op een officiële mededeling wat er exact gebeurt is, maar krijg langzaam ook wel het idee dat enorm opgeblazen en overtrokken wordt. Misschien heeft hij echt iets gedaan, maar mocht dat zo zijn, dan was er toch allang meer bekend?

bewerkt door 007mark
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei 007mark:

Andere Europese landen waren, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Italië, niet fout in de oorlog.

Edit: we wachten nog steeds op een officiële mededeling wat er exact gebeurt is, maar krijg langzaam ook wel het idee dat enorm opgeblazen en overtrokken wordt. Misschien heeft hij echt iets gedaan, maar mocht dat zo zijn, dan was er toch allang meer bekend?

Kunnen het ook omdraaien: mocht het een storm in een glas water zijn hadden we dat inmiddels toch wel vernomen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diskwalificeer hem gewoon of doe dit achteraf zou ik zeggen. Vind het als organisatie redelijk debiel dat je je hele planning over de kop gaat gooien door dit. Hij ging toch niet winnen, alleen door dit zelf kan hij nog stemmen winnen of verliezen. 

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Chiemel:

Diskwalificeer hem gewoon of doe dit achteraf zou ik zeggen. Vind het als organisatie redelijk debiel dat je je hele planning over de kop gaat gooien door dit. Hij ging toch niet winnen, alleen door dit zelf kan hij nog stemmen winnen of verliezen. 

Hij is gestegen bij de bookmakers in vergelijking met gisteren, dus als hij meedoet is de kans wellicht erop groter geworden. 

___

Dit ook nog (niet per se wat de tweet zegt, maar kijk naar het onderschrift van de tiktok video, het is continu de tegenstander viseren en zwartmaken

"the dutch representative doesn't like us and asked us not to take a picture. I respected his wish and took a picture of our lovely dancer (bracht hem wel even in beeld dus eigenlijk niet gerespecteerd maar dat even terzijde).

@neva Mijn punt is dat er wel degelijk een aanleiding voor dit allemaal is, en dat Joost wellicht over de schreef is gegaan als reactie op de bitsige atmosfeer die rond het festival hangt en het voortdurend gestalk en belaag van de Israëlische delegatie. En dat de andere deelnemers zijn kant kiezen.

bewerkt door Laki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij wordt verdacht van het bedreigen van een (vrouwelijke) medewerker van de Zweedse tv, lees ik op AD. Gaat dus iig niet (direct) over zijn houding tov Israël en/of zijn gedrag bij de persco.

Wel een beetje VdPoel-vibes nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Laki:

Gezien mensen toch bezig zijn met me belachelijk te maken

Een greep uit de sfeer van het songfestival en oordeel zelf

Italiaanse zangeres die eventjes random Imagine begint te zingen, wel random... er zit wel een betekenis achter, het is ook geen toeval.

De Litouwse deelnemer met deze post op twitter, heel veelzeggend!

Deze persoon van de Israelische delegatie die even Griekenland belachelijk maakt en opruit.

Refererend naar dit incident

Een voorbeeld van waar de Israelische actief andere delegaties viseert, hier het viseren van de Nederlanders

En zoals ik al zei, dit ook dus. En Israel online is actief bezig met het in diskrediet brengen van andere inzendingen.

En ook controverse rond Spanje (ook daar incidenten), zowel via radio gehoord als radio gelezen.

De Litouwse zanger vat het eigenlijk goed samen.

Dit is niet de Litouwse zanger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Urbeto:

Kunnen het ook omdraaien: mocht het een storm in een glas water zijn hadden we dat inmiddels toch wel vernomen? 

Ik denk vooral vanuit het perspectief dat er tegenwoordig overal camera's zijn. Dan zou toch ergens te zien moeten zijn.

Overigens snap ik Laki's punt verder wel. Kan natuurlijk best dat heel rechts Europa, wat normaal nooit Eurovision kijkt en zich er vanaf zet, nu juist even een stemmetje uitbrengt op Israel. Vanwege wat er allemaal gaande is. En soort protest tegen de Pro-Palestijnse beweging die in veel landen ook wel op gang komt laatste weken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Laki:

Hij is gestegen bij de bookmakers in vergelijking met gisteren, dus als hij meedoet is de kans wellicht erop groter geworden. 

___

Dit ook nog (niet per se wat de tweet zegt, maar kijk naar het onderschrift van de tiktok video, het is continu de tegenstander viseren en zwartmaken

"the dutch representative doesn't like us and asked us not to take a picture. I respected his wish and took a picture of our lovely dancer (bracht hem wel even in beeld dus eigenlijk niet gerespecteerd maar dat even terzijde).

@neva Mijn punt is dat er wel degelijk een aanleiding voor dit allemaal is, en dat Joost wellicht over de schreef is gegaan als reactie op de bitsige atmosfeer die rond het festival hangt en het voortdurend gestalk en belaag van de Israëlische delegatie. En dat de andere deelnemers zijn kant kiezen.

Stop met je domme frames man. Je post voornamelijk onzin en onwarheden. Je kunt gewoon op de nieuwssites lezen dat een vrouwelijke tv medewerkster donderdag na de halve finale een klacht heeft ingediend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei timpy00:

Dit is niet de Litouwse zanger.

Ja, hier heb je gelijk in. Mijn fout (Luktelk is het nummer en de twitteraar noemt wellicht Luuk, blijkt uit Nederland te komen). Is mijn fout, sorry.

2 uur geleden zei timpy00:

Stop met je domme frames man. Je post voornamelijk onzin en onwarheden. Je kunt gewoon op de nieuwssites lezen dat een vrouwelijke tv medewerkster donderdag na de halve finale een klacht heeft ingediend.

Het zou je misschien ook sieren mocht je een beleefdere toon aan nemen tegen mij. Ik stel niet op prijs dat je op me scheldt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Laki:

Het zou je misschien ook sieren mocht je een beleefdere toon aan nemen tegen mij. Ik stel niet op prijs dat je op me scheldt.

Ik scheld nergens en spreek je alleen aan op het feit dat je hier voornamelijk semi complot theorieën dropt en onzin. Je overal twitter als bron gebruikt en dat niet per se meest geloofwaardige is wat je kunt doen gezien de conclusies die je er uit haalt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei timpy00:

edit: wtf, is een citaat van Laki, niet van timpy.

Maar dat was heel de discussie toch niet? Die ging hier over:

3 uur geleden zei Laki:

Ik zie echt niet in waarom jij dat niet begrijpt.

Als Israel 37% van de stemmen bij televoting wint en Nederland tweede eindigt met 5 of 6% haalt van de Italiaanse stemmen, dan moet ik er toch geen tekeningetje bijmaken? Het is toch vrij duidelijk dat dat vooral een sympathiestem of een stem van steun aan Israël zal worden, en zo een mensen bestaan er meer dan genoeg in Europa.

De enige twee redenen dat ik kan bedenken dat het toch anders loopt is dat er misschien in de andere halve finale misschien ook een stemmenkanon zit voor de televoting of dat de jury een andere mening over Israel heeft (of het muzikaal gewoon niet goed genoeg vind). Maar het lijkt me toch al vrij duidelijk welke kant dat het opgaat. En mensen hebben niet omwille van nationale identiteit plots een 180% andere mening. Dat zal je morgen wel ondervinden, en kan ik u alvast zeggen vanuit mijn sociologisch perspectief. Ik kan met 100% zekerheid beweren dat bij de televoting geen enkel ander land uit de tweede halve finale in de buurt van Israël komt.

3 uur geleden zei Laki:

Ja, als 60% tegen Palestina is (maar niet op 1 land specifiek stemmen om hun onvrede te uiten over Israel omdat niemand Palestina vertegenwoordigt, zij zelf niet meedoen of dat er wel degelijk mensen zijn dat misschien gewoon willen stemmen op het nummertje dat ze het best of leukst vinden).

Ik denk niet dat het aantal zo hoog zal liggen als in Italië omdat Italië uitgesproken pro-Israël is, en er inderdaad in België meer kritische stemmen te horen zijn bijvoorbeeld, maar wij zijn ook wel op dat vlak vrij uniek binnen Europa. In Nederland is bijvoorbeeld GroenLinks en Frans Timmermans pro-Israël, net zoals in Duitsland en Oostenrijk en waar dat daar nog veel sterker heerst.

In Vlaanderen stemt 25% Vlaams Belang, die mensen staan over het algemeen veel positiever tegenover Israël bijvoorbeeld omdat ze steun aan Palestina woke vinden of gewoon islamofoob zijn. Als die 25% Israel stemt, dan wint israel gewoon onze televoting hoor. Het hangt ook wel een beetje af van wie de audience hier is voor het festival, want niet iedereen kijkt natuurlijk wel. Er zijn ironisch veel mensen uit die hoek die niet kijken omdat ze het festival te woke of te gay vinden.

Maar goed we zullen het wel zien.

Je hebt hele lappen tekst en gaat van hot naar her, maar eigenlijk is dit gewoon een gebed zonder einde. 

Dat je nu verschillende tweets er tussen uit plukt (al dan niet van onbetrouwbare bronnen) om aan te tonen dat het sfeertje rot is, ja, dat hadden we allemaal wel kunnen voorzien met het gezeur vooraf. 

Alleen is het volgens de serieuzere bronnen helemaal niet iets tussen Joost Klein en Israël. Dus maak je weer aannames op basis van onvolledige/onjuiste informatie. Gaat nergens over dit.

bewerkt door neva
Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei neva:

Alleen is het volgens de serieuzere bronnen helemaal niet iets tussen Joost Klein en Israël. Dus maak je weer aannames op basis van onvolledige/onjuiste informatie. Gaat nergens over dit.

Ik heb het recht op mijn mening, je moet me daar niet voor belachelijk maken.

Ik heb het gevoel dat niemand het echt weet, ook de media of betrouwbare bronnen niet. Eerst was er sprake van fysiek geweld, nu is het plots een bedreiging. Tegenwoordig is alles al een bedreiging hé, net zoals kritiek op de staat Israël ook al snel geframed wordt als antisemitisme.

Elke actie heeft een aanleiding. Over de aanleiding wordt niets gezegd. En in de plaats dat er iemand daar eens opener over communiceert, krijgen we deze show. Natuurlijk maken mensen dan al snel assumpties, zeker in tijden als deze.

De media kennen het volledige verhaal ook niet. Men moet leren communiceren, dat heeft men niet gedaan.

bewerkt door Laki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Laki:

Ik heb het recht op mijn mening, je moet me daar niet voor belachelijk maken.

Ik maak je niet belachelijk, dat doe je zelf. Je moet nu niet de slachtofferrol in gaan kruipen op het moment dat het je even tegen zit. Je dropt hier van alles en nog wat en dan hou je er ineens over op, om over een heel ander onderwerp het een en ander te gaan droppen. 

4 minuten geleden zei Laki:

Men moet leren communiceren, dat heeft men niet gedaan.

Met alle respect, maar zelf kan je daar wellicht ook nog wel aan werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites