Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

TV-series #3

Vegas

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 2,5k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Op zoek naar een nieuwe serie om te volgen, welke zou ik kiezen, The Walking Dead of Breaking bad? Of heeft iemand nog een andere suggestie?

Sowieso Breaking Bad, The walking dead valt vies tegen op een gegeven moment.

EDIT: Iemand ervaring met The Wire?

bewerkt door groffegerda
Link naar opmerking
Deel via andere websites

EDIT: Iemand ervaring met The Wire?

The Wire wordt door veel mensen, ook hier, gezien als beste serie die ooit gemaakt is. De eerste afleveringen moet je even doorbijten, maar doe dat alsjeblieft want geloof me, het loont. Verder ga ik het mezelf gemakkelijk maken en mezelf quoten uit het 'Beste TV-serie'-topic:

1. The Wire (2002-2008, 5 Seizoenen)

"It's all in the game, yo. All in the game."

Sublieme dwarsdoorsnede van hedendaags Amerika. The Wire dissecteert zonder genade de verschillende facetten van de samenleving (de drugsproblematiek, de teloorgang van de industrie en bijhorende problemen van de arbeidersklasse, het onderwijs en de politiek). Wie een project als dit opzet, vindt enorm veel valkuilen op zijn weg. Bedenker David Simon weet die allemaal te ontwijken. Er is geen plaats voor zwart/wit, alleen voor grijs. Grijs zijn de straten van Baltimore, waar kinderen door de economische realiteit geen andere keuze hebben dan mee in het grote drugsspel te stappen. Grijst kleurt de haven, waar een man met dilemma's worstelt. De serie verplicht je om mee te denken. Welke mate van criminele activiteit is moreel toelaatbaar om jobs te redden die zorgen voor een inkomen? Grijs is het politiekantoor, waar ordehandhavers ook gewoon klootzakken blijken te zijn die moedeloos moeten toekijken hoe Baltimore geterroriseerd wordt door mensen die niet af te rekenen hebben met financiële bezuinigingen en een log wettelijk kader dat als ballast een onderzoek ophoudt. Grijs kleurt de binnenkant van het stadhuis. Het zou makkelijk geweest zijn om alle politici, zoals onder een bepaald deel van de bevolking wel eens durft te worden geroepen, weg te zetten als postjespakkers en poenscheppers. The Wire trekt deze populistische kaart niet. De ogen sluiten voor de problemen wordt niet gedaan, want er worden genoeg politieke spelletjes gespeeld. De politici in Baltimore hebben hun eigen agenda, maar je voelt ook dat ze écht van de stad een betere plek willen maken. Tegen beter weten in. Nuance is hét sleutelwoord doorheen deze serie, die me even vaak vochtige ogen bezorgde doordat iemand uit de problemen geraakte als door sympathieke personages die het slachtoffer worden van een bendeoorlog om zogenaamde 'corners'. In sommige hogescholen of Universiteiten wordt The Wire al gebruikt als materiaal om les te geven over bepaalde sociale problematiek. Het zegt veel over deze serie, zowel kunst als maatschappelijk relevant werkstuk. Beste tv-serie ooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Wire wordt door veel mensen, ook hier, gezien als beste serie die ooit gemaakt is. De eerste afleveringen moet je even doorbijten, maar doe dat alsjeblieft want geloof me, het loont. Verder ga ik het mezelf gemakkelijk maken en mezelf quoten uit het 'Beste TV-serie'-topic:

Klinkt goed, vind acteurs en het verhaallijn een zeer essentieel onderdeel van een serie. Hiernaast vindt ik de actie en de onvoorspelbaarheid wat sommige series hebben ook belangrijk, zit dat ook in deze serie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt goed, vind acteurs en het verhaallijn een zeer essentieel onderdeel van een serie. Hiernaast vindt ik de actie en de onvoorspelbaarheid wat sommige series hebben ook belangrijk, zit dat ook in deze serie?

Acteurs en verhaal zit echt wel goed bij The Wire. Qua actie en onvoorspelbaarheid moet je voor de geest halen dat The Wire een enorm realistische serie is op alle vlakken. Er zit zeker actie, spanning en een zeker onvoorspelbaarheid in maar het is zeker geen actieserie waar de kogels je om de oren vliegen of een thrillerserie waar je kan wachten op gekke plottwists. Al zijn er genoeg momenten waar je wel op het puntje van je stoel zit, al komt dat meer omdat de karakters zo ontzetten dgoed zijn uitgewerkt dat je enorm hard gaat meeleven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eens zien of ik die kan binnenhalen. Heb er al zoveel goede verhalen over gehoord :)

Edit: Helaas, momenteel niet te vinden :r

bewerkt door r4vje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe is Terry Crews? En is de serie niet heel flauw, heb dat idee wel als ik de reclames op CC zie.

Terry Crews is prima, goede balans tussen serieus en af een toe karikaturaal. Zo is eigenlijk de hele serie. Flauw valt best mee, niet flauwer dan gerenommeerde comedyseries van dit moment (het is geen Reno 911 ofzo).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begonnen aan de serie 'The Wire', maar valt vies tegen. Had stiekem hoge verwachtingen onder andere vanwege de positieve recensies op dit forum maar de serie heeft het helaas niet waar kunnen maken bij mij. Nu opzoek naar een andere. Iemand tips? (True detective, boardwalk empire, vikings, sons of anarchy, breaking bad, homeland, prison break en game of thrones al gezien, om aan te geven wat voor genre ik kijk

EDIT; 'The Shield & 'The Sopranos' als opties, aan te raadden?

bewerkt door groffegerda
Link naar opmerking
Deel via andere websites

TV-series #3

Hoe ver ben je gekomen met The Wire? Zou niet voor aflevering 6 opgeven namelijk. Serie heeft wat tijd nodig om je te pakken, maar als hij dat doet word je er ruimschoots voor beloond.

Heb zelf van beide alleen losse afleveringen gezien, maar The Shield en The Sopranos worden beide (hier) veel aangeraden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites