DGremlin Geplaatst 5 december 2023 Share Geplaatst 5 december 2023 Ik loop 2-3 keer per week Lange broek en meestal termisch truitje onder een gewone trui. Of gewone trui met een jasje erboven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 5 december 2023 Share Geplaatst 5 december 2023 Merk de laatste maanden echt zieke verbetering. Gaan steeds sneller. Hartslag blijft ook laag (149 bpm). Onderstaand was maandag, 4:19 gemiddeld. Sowieso met deze kou. Echt heerlijk om te rennen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CrisChivu Geplaatst 7 december 2023 Share Geplaatst 7 december 2023 Op 5-12-2023 om 20:56 zei Rogier.: Thermoshirtje eronder (hangt beetje af wat je bovenste laag is), slidingbroekje & hoge sokken (of laag + trainingsbroek). Knie kan best tegen kou, maar bovenbeen of kuiten waar koude wind op slaat is niet zo best voor je spieren. Dunne handschoentjes nog als je handen snel bevriezen, en dan is het prima. Je kan evt nog een hoofdband dragen over je oren, maar ik weet niet hoe strak je kapsel zit. Ik ben inmiddels bijna 35 dus de haarlijn is vrij dun nu Goeie tip qua slidingbroekje idd misschien. Ik doe het nu met een trainigsjasje, korte broek en witte tennissokken, toch mss ff kijken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 8 december 2023 Share Geplaatst 8 december 2023 Morgen een trailrun van 20km in de buurt van Eindhoven. Op een normale weg zou ik 'm onder de 1u40 willen lopen, kijken wat daar bij een trailrun van over blijft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 9 december 2023 Share Geplaatst 9 december 2023 21 uur geleden zei Keko: Morgen een trailrun van 20km in de buurt van Eindhoven. Op een normale weg zou ik 'm onder de 1u40 willen lopen, kijken wat daar bij een trailrun van over blijft. Poah die was zwaar, maar ging heel lekker. Ben bij het eerste startmoment gestart, maar daar liepen niet echt snelle tussen wat erin resulteerde dat ik na 5km alleen vooraan liep. Twee keer half verkeerd gelopen, maar gelukkig had ik dat snel door. Op het einde zag ik de finish en zette ik nog even aan voor de laatste kilometer, bleek ik nog helemaal om het terrein te moeten lopen (nog een kilometer erbij) Ben ik op de laatste 300 meter nog ingehaald door iemand die later gestart was maar een stuk sneller liep, jammer, had het leuk gevonden om toch een soort van als eerste over de finish te komen. Een grote blubberbende daar, als je schoenen weer een beetje droog waren, kwam de volgende niet-te-ontwijken plas alweer. Toch gemiddeld 4:57 per km gelopen, erg tevreden mee. 20,58km in 1:41:50. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 9 december 2023 Share Geplaatst 9 december 2023 Voor een potentiële nieuw werkgever word ik geacht een soort van conditie te hebben. Dat heb ik niet. Ik wil dus gaan hardlopen. Iemand die verstand heeft van opbouw? En het liefst redelijk snel, als in zo snel als het kan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 9 december 2023 Share Geplaatst 9 december 2023 (bewerkt) 40 minuten geleden zei Arezo: Voor een potentiële nieuw werkgever word ik geacht een soort van conditie te hebben. Dat heb ik niet. Ik wil dus gaan hardlopen. Iemand die verstand heeft van opbouw? En het liefst redelijk snel, als in zo snel als het kan Toen ik herstellende was van mijn hernia heb ik de 'Couch to 5k' app gekocht. Daar ga je volgens mij iets van 3x in de week heel rustig opbouwen, uitgaande van mensen die geen hardloopervaring hebben. Op het begin ben je wellicht voor je gevoel suffe afstanden aan het lopen (1 minuut hardlopen, 1.5 minuut wandelen, dat iets van 3x), maar dat bouwt langzaam op en het is echt bedoeld voor een rustige opbouw van je lichaam (en dus niet meteen conditie, die gaat namelijk veel sneller dan je lichaam aankan). Ga dan ook niet zoals ik deed die kleine stukje heel hard lopen, daar krijg je alleen maar blessures van In 10 weken loop je 5 kilometer achter elkaar. Mocht het niveau echt te laag liggen, kan je gerust een week of twee verder instappen. Oh, en nog een tip. Schrijf je in voor een wedstrijd in maart ofzo, dan heb je een doel. 9 december 2023 bewerkt door Keko Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 10 december 2023 Share Geplaatst 10 december 2023 20 uur geleden zei Arezo: Voor een potentiële nieuw werkgever word ik geacht een soort van conditie te hebben. Dat heb ik niet. Ik wil dus gaan hardlopen. Iemand die verstand heeft van opbouw? En het liefst redelijk snel, als in zo snel als het kan Wat Keko zegt. De c25k programmering is een bewezen programma. Daar kun je ongeacht je huidige niveau zo instappen. Daarnaast kan ik je aanraden om naast het rennen zelf als nevenactiviteit minimaal 5 keer in de week even een serieus partijtje te neuken. Tampeloeres omhoog = hartslag omhoog. En dat is uiteindelijk wat je wil, dat hartje trainen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 10 december 2023 Share Geplaatst 10 december 2023 47 minuten geleden zei Beppu: Wat Keko zegt. De c25k programmering is een bewezen programma. Daar kun je ongeacht je huidige niveau zo instappen. Daarnaast kan ik je aanraden om naast het rennen zelf als nevenactiviteit minimaal 5 keer in de week even een serieus partijtje te neuken. Tampeloeres omhoog = hartslag omhoog. En dat is uiteindelijk wat je wil, dat hartje trainen. Gelukkig beschouw je het niet als een nichtenactiviteit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 31 december 2023 Share Geplaatst 31 december 2023 Op naar een mooi hard-2024-loop jaar! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 29 januari Share Geplaatst 29 januari Dit jaar begint het hardloopseizoen vroeg! Niet al te gek gedaan, maar fijn dat ik al begonnen ben. Vorig jaar namelijk pas in april wat gedaan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 30 januari Share Geplaatst 30 januari Lekker Markie! Hendo nog gespot? Moet hier ook echt weer beginnen. Zeker twee maanden niet meer gelopen. Vind het fitness nu een te leuk en daar moet hardlopen onder andere voor waken. Merk nu echter wel dat ik ook met het fitnessen soms naar lucht moet happen bij bepaalde oefeningen. Hopelijk eind deze week nog even een hele rustige 5-7km pakken om het motortje weer op te starten en dat de komende weken lekker 1-2 keer per week blijven doen. Wil niet meer zo fanatiek gaan lopen als voorheen, maar lekker op een lager hartslagje gaan lopen om het hele zooitje een beetje op peil te houden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 30 januari Share Geplaatst 30 januari 1 uur geleden zei Beppu: Lekker Markie! Hendo nog gespot? Moet hier ook echt weer beginnen. Zeker twee maanden niet meer gelopen. Vind het fitness nu een te leuk en daar moet hardlopen onder andere voor waken. Merk nu echter wel dat ik ook met het fitnessen soms naar lucht moet happen bij bepaalde oefeningen. Hopelijk eind deze week nog even een hele rustige 5-7km pakken om het motortje weer op te starten en dat de komende weken lekker 1-2 keer per week blijven doen. Wil niet meer zo fanatiek gaan lopen als voorheen, maar lekker op een lager hartslagje gaan lopen om het hele zooitje een beetje op peil te houden. Nee man, die knakkert zie je niet in Noord hoor. Enkel op plekken waar een camera op zijn poffert staat gericht. Kan die lekker de voorbeeldprof spelen /Valentijnmodeoff En goede berichten dat je ook weer gaat beginnen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 5 februari Share Geplaatst 5 februari Ondanks een flinke wind, ging het vrij makkelijk vanavond. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 9 februari Share Geplaatst 9 februari Maat van me doet mee aan een Februari Fit Challenge, georganiseerd door zijn werk (Run2Day). Heel de maand februari de datum rennen. Kortom: vandaag 9 kilometer, morgen 10 kilometer en ga zo maar door. Gekkenwerk hoor. Afgesproken deze week mee te doen (5, 6, 7, 8, 9, 10 & 11). De tandjes zeg. Vandaag kwam het totaal niet uit dus wekkertje om 5:45 uur en gas d'r op. Dit weekend het gehele weekend in Zandvoort met collega's dus daar nog 10 en 11 lopen. Daarna mooi geweest. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 9 februari Share Geplaatst 9 februari 4 minuten geleden zei Thierryvane: Maat van me doet mee aan een Februari Fit Challenge, georganiseerd door zijn werk (Run2Day). Heel de maand februari de datum rennen. Kortom: vandaag 9 kilometer, morgen 10 kilometer en ga zo maar door. Gekkenwerk hoor. Afgesproken deze week mee te doen (5, 6, 7, 8, 9, 10 & 11). De tandjes zeg. Vandaag kwam het totaal niet uit dus wekkertje om 5:45 uur en gas d'r op. Dit weekend het gehele weekend in Zandvoort met collega's dus daar nog 10 en 11 lopen. Daarna mooi geweest. Balen dat een schrikkeljaar is, toch weer 29 kilometer extra Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 9 februari Share Geplaatst 9 februari 6 minuten geleden zei 007mark: Balen dat een schrikkeljaar is, toch weer 29 kilometer extra Mij echt niet bellen man. Aankomende week lijkt mij al bizar, 12, 13, 14, 15, 16, 17 en 18 (105 kilometer totaal). Laat staan volgende week... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 9 februari Share Geplaatst 9 februari Hier gaat het gestaag ook steeds een stapje verder in mijn herstel. Best wel geregeld dat ik even ga hardlopen. Zit nu op 13 min hardlopen, 2 minuten wandelen, 13 minuten hardlopen. Laatst een keer even wat meer doorgelopen en tussendoor koffie gedronken bij mijn ouders. Dan merk je toch dat ik het nog even niet te explosief moet doen. Maar echt zo stapje voor stapje steeds verder die 2 blokken hardlopen steeds uitbreiden met een minuut. Ben iig opgelucht met hoe het gaat en dat ik lekker weer buiten mijn rondjes kan maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CrisChivu Geplaatst 9 februari Share Geplaatst 9 februari Zojuist zei Gert: Hier gaat het gestaag ook steeds een stapje verder in mijn herstel. Best wel geregeld dat ik even ga hardlopen. Zit nu op 13 min hardlopen, 2 minuten wandelen, 13 minuten hardlopen. Laatst een keer even wat meer doorgelopen en tussendoor koffie gedronken bij mijn ouders. Dan merk je toch dat ik het nog even niet te explosief moet doen. Maar echt zo stapje voor stapje steeds verder die 2 blokken hardlopen steeds uitbreiden met een minuut. Ben iig opgelucht met hoe het gaat en dat ik lekker weer buiten mijn rondjes kan maken. Goedd bezig man! Ga zo door! Laat je niet gek maken door de snelheidsduivels, iedereen zn eigen pad en weg Hier ook weer begonnen na lange tijd knieklachten. niet gepusht, mn Pr van de zomer was 27xx op de 5 KM, nu rustig op 31 minuten geloof ik gelopen, en weer door. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 9 februari Share Geplaatst 9 februari 5 minuten geleden zei CrisChivu: Goedd bezig man! Ga zo door! Laat je niet gek maken door de snelheidsduivels, iedereen zn eigen pad en weg Hier ook weer begonnen na lange tijd knieklachten. niet gepusht, mn Pr van de zomer was 27xx op de 5 KM, nu rustig op 31 minuten geloof ik gelopen, en weer door. Tnx! Nee ik maak me sowieso niet gek door anderen, maar eerder door mezelf Maargoed, 1,5 jaar geleden dus de blessure opgelopen, dus heb ergens nu (hopelijk) wel geleerd om naar mijn lichaam te luisteren. Jij ook goed bezig hoor! Fijn dat je weer kunt rennen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari Nog niet gedeeld door de hardloopfanaten hier, maar moest vanochtend toch wel even bijkomen van dit nieuwjs: Citaat Kelvin Kiptum, wereldrecordhouder op de marathon, is zondag om het leven gekomen bij een verkeersongeval, zo heeft zijn familie bekendgemaakt. De Keniaan was 24 jaar oud en laat twee kinderen achter. Zou mooi zijn als er nog een groots eerbetoon komt in Rotterdam (de eerste grote wedstrijd die hij weer zou gaan lopen). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari 4 minuten geleden zei Rogier.: Nog niet gedeeld door de hardloopfanaten hier, maar moest vanochtend toch wel even bijkomen van dit nieuwjs: Zou mooi zijn als er nog een groots eerbetoon komt in Rotterdam (de eerste grote wedstrijd die hij weer zou gaan lopen). Die foto's van zijn auto. Pfffffffffffffff. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari Ik vind vooral kut hij dood is, ander ook en nog andere zwaargewond. RIP Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CrisChivu Geplaatst 16 februari Share Geplaatst 16 februari Op 9-2-2024 om 09:31 zei Gert: Tnx! Nee ik maak me sowieso niet gek door anderen, maar eerder door mezelf Maargoed, 1,5 jaar geleden dus de blessure opgelopen, dus heb ergens nu (hopelijk) wel geleerd om naar mijn lichaam te luisteren. Jij ook goed bezig hoor! Fijn dat je weer kunt rennen. Yes dank, ik ben nu t fenomeen rustig opbouwen & in zone 2 en 3 van de hartslag trainen aan het aanwenden. Kon alleen niet laten na 5 dagen niet gelopen te hebben (in een slakkentempo relatief) volle bak de 3k te lopen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 17 februari Share Geplaatst 17 februari Ben al een tijdje voor de marathon in Rotterdam aan het trainen, maar ik krijg nog geen kaartje bemachtigd. Bij het vraag en aanbod platform al een keer of 50 geboden, maar nooit een reactie ontvangen. Dus ook hier maar even een klein oproepje: ken of ben jij iemand die de marathon toch niet gaat lopen? Ik neem het kaartje heel graag over! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten