Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Hardlopen

Arsène

Aanbevolen berichten

Vooral hoe je normaal loopt, of dat je enkels je benen naar buiten of naar binnen laten zakken (over- en onderpronatie, google maar). In het geval van pronatie moet je op zoek naar een schoen die dat compenseert. Bij x-benen zul je dus op zoek moeten naar een schoen met een versteviging aan de binnenkant van je zool, bij o-benen aan de buitenkant (grofweg gezegd). Je kunt het beter een keer laten opnemen bij Runnersworld, daar maken ze gratis een filmpje van je loopstijl. Aan de hand daarvan kun je zien wat voor schoenen je nodig hebt. Advies inwinnen is altijd het beste.

Als je het serieus aan gaat pakken, zou ik zeker niet bezuinigen op schoenen, dat is ongeveer het slechtste wat je kunt doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vooral hoe je normaal loopt, of dat je enkels je benen naar buiten of naar binnen laten zakken (over- en onderpronatie, google maar). In het geval van pronatie moet je op zoek naar een schoen die dat compenseert. Bij x-benen zul je dus op zoek moeten naar een schoen met een versteviging aan de binnenkant van je zool, bij o-benen aan de buitenkant (grofweg gezegd). Je kunt het beter een keer laten opnemen bij Runnersworld, daar maken ze gratis een filmpje van je loopstijl. Aan de hand daarvan kun je zien wat voor schoenen je nodig hebt. Advies inwinnen is altijd het beste.

Als je het serieus aan gaat pakken, zou ik zeker niet bezuinigen op schoenen, dat is ongeveer het slechtste wat je kunt doen.

Tis eigenlijk het bekende verhaal.. Ipv van voetbal in de zomerstop, naast mijn krachttraining.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Endomondo en Runkeeper, weet niet of die er voor de Blackberry ook zijn. En je hebt wel van die horloges met GPS, maar die zijn wel duur volgens mij.

Gisteren weer een 5000 meter gelopen na een aantal weken liesklachten, veel te hard begonnen en 2,5 km stukgegaan. Uiteindelijk viel de tijd nog mee: 15.27,49

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Endomondo en Runkeeper, weet niet of die er voor de Blackberry ook zijn. En je hebt wel van die horloges met GPS, maar die zijn wel duur volgens mij.

Gisteren weer een 5000 meter gelopen na een aantal weken liesklachten, veel te hard begonnen en 2,5 km stukgegaan. Uiteindelijk viel de tijd nog mee: 15.27,49

Runtastic heb ik nu, ook prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben goed bezig.

Heb dus het 5km programma van Evy gebruikt om weer op conditie te komen.

Kon eerder nog geen km hardlopen zo slecht was me conditie.

Gisteravond voor de tweede keer 5km achter elkaar gelopen. Geen interval meer.

Mijn enige doel op de 5km is nu nog om onder de 25 min te lopen.

Weet niet hoe realistisch dat is.

Maar zit nu op 26.49 minuut. Dat was overigens alweer 1.35 sneller dan afgelopen woensdag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo. Het hardlopen zit er op voor deze zomer. Voetbaltraining begint vanavond weer. Misschien dat ik nog wel af en toe ga hardlopen om het te onderhouden.

De 5km gaat nu wel lekker. Heb een tempo waarbij ik onder de 27 min loop. Ben ik voor nu tevreden mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben goed bezig.

Heb dus het 5km programma van Evy gebruikt om weer op conditie te komen.

Kon eerder nog geen km hardlopen zo slecht was me conditie.

Gisteravond voor de tweede keer 5km achter elkaar gelopen. Geen interval meer.

Mijn enige doel op de 5km is nu nog om onder de 25 min te lopen.

Weet niet hoe realistisch dat is.

Maar zit nu op 26.49 minuut. Dat was overigens alweer 1.35 sneller dan afgelopen woensdag.

Doe je toch wel netjes. Ik kon ook eerst nooit een km volhouden zonder te stoppen.

Nu loop ik makkelijk 5 km onder de 25 min. Maar goed ik liep ook eerst 2 tot 3 keer in de week 5 km.

Wel ben ik benieuwd voor de mensen die 10 km lopen hoe ze dat opbouwen om daar na toe te werken. Ik kan 5 km goed volhouden maar om nou te zeggen dat ik dat daarna weer kan....

Stoppen jullie dan even met hardlopen en gaan jullie even enkele minuten rustig lopen en daarna weer hardlopen of hoe moet ik dat zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanuit de trainingsleer gezien is 2/3 keer per week niet echt voldoende om je conditie aanzienlijk te verbeteren. Meestal moet je dan naar minimaal 3/4 keer gaan... Als je echt een beetje hard wil kunnen lopen tenminste.

De praktijk bewijst dat dat wél kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites