Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Jouw wieleruitrusting / fiets

Hannes123

Aanbevolen berichten

Inderdaad laagjes. Zweetshirt (ik ben fan van Castelli en craft), daarna fietsshirt korte mouw en lange mouw. Ligt tevens wel aan zweetshirt met of zonder lange mouwen. Verder heb ik een lange broek met zeem. Ook heb ik overschoenen en handschoenen van Castelli (alles moet kloppen en matchen met elkaar..)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf een zweetshirt met windbreker erin, dus als ik het zo hoor, moet ik eens op zoek naar een lange broek en een shirt met lange mouwen. En handschoenen voor koud weer.

Dan zou iets van zweetshirt + Korte mouwen shirt + lange mouwen shirt in ieder geval voor bovenlichaam genoeg moeten zijn, denk ik.

Broek weet ik niet of ik nu dus lange broek met of zonder zeem moet kopen. Ik lees op internet beide opties en hier worden ze nu ook weer beiden genoemd. Wat is precies het verschil tussen korte broek met zeem + lange broek zonder zeem of lange broek met zeem. Beetje voor- en nadelen van beide opties dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf een zweetshirt met windbreker erin, dus als ik het zo hoor, moet ik eens op zoek naar een lange broek en een shirt met lange mouwen. En handschoenen voor koud weer.

Dan zou iets van zweetshirt + Korte mouwen shirt + lange mouwen shirt in ieder geval voor bovenlichaam genoeg moeten zijn, denk ik.

Broek weet ik niet of ik nu dus lange broek met of zonder zeem moet kopen. Ik lees op internet beide opties en hier worden ze nu ook weer beiden genoemd. Wat is precies het verschil tussen korte broek met zeem + lange broek zonder zeem of lange broek met zeem. Beetje voor- en nadelen van beide opties dus.

In mijn ogen is een lange broek met zeem eigenlijk hetzelfde als een korte broek met beenwarmers, en dat vind je te koud. Je hebt wel lange broeken die weer een stuk dikker zijn, maar het lijkt mij dat je het dan bij je kuiten vrij warm gaat krijgen. Vooral voor net boven je kont is het fijn om twee lagen te hebben (dus korte broek met- en lange broek zonder zeem), omdat die wind daar flink koud kan worden zeker in combinatie met opspattend water.

Lange broek met zeem:

Overal even dik maar wel lekker makkelijk om aan te trekken (en scheelt in de was).

Lange broek zonder zeem:

Je hebt twee verschillende diktes qua kleren op je onderlichaam, wat fijn kan zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijkbaar niemand. Dat etixx setje ziet er wel leuk, maar dan had lidl reclame eraf gemoeten.

De zeem in een van mijn bibshorts lijkt versleten te zijn. Die zit dubbel, onderste boven en binnenste buiten ofzo. Geen idee wat daarmee precies aan de hand is. Maar fijn zitten doet hij niet meer. Ben dus vooral op zoek naar een nieuw bibshorts, maar een heel nieuw setje is ook altijd wel leuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uiteindelijk besloten om niet met de lidl in zee te gaan. Vond de kleding niet echt geweldig. Ondertussen zal het denk ik wel uitverkocht zijn. Dat is meestal met dit soort aanbiedingen.

Iemand die nog een leuke zaak weet om eens rond te neuzen voor kleding? Graag wel een beetje in de buurt van Rotterdam en omstreken. Ik pas nog altijd liever eerst de kleding voordat ik aanschaf, dus online bestellen zit er dan niet echt in. En diegene van Gert is gevestigd in Budel, dat is mij te ver weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uiteindelijk besloten om niet met de lidl in zee te gaan. Vond de kleding niet echt geweldig. Ondertussen zal het denk ik wel uitverkocht zijn. Dat is meestal met dit soort aanbiedingen.

Iemand die nog een leuke zaak weet om eens rond te neuzen voor kleding? Graag wel een beetje in de buurt van Rotterdam en omstreken. Ik pas nog altijd liever eerst de kleding voordat ik aanschaf, dus online bestellen zit er dan niet echt in. En diegene van Gert is gevestigd in Budel, dat is mij te ver weg.

Ik ben gisteren ook even wezen kijken, vond het best prima voor die prijs. Een extra setje kan sowieso nooit kwaad, zeker niet voor 40 euro. Maar de schappen waren inderdaad al vrij leeg ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag mijn fiets schoongemaakt en voor het eerst weer naar mijn fiets gekeken na mijn laatste valpartij (niet meer gefietst). Nu kwam ik er tijdens het schoonmaken achter dat mijn achterwiel enorm klemde. In eerste instantie dacht ik aan een slag in het wiel, maar die kon ik niet ontdekken. Na wat verder gekeken te hebben, kwam ik er achter dat het mijn rem was. Het remblokje aan de ene kant zat tegen mijn wiel aan, terwijl er aan de andere kant genoeg ruimte was. Nu kan ik dus blijkbaar handmatig mijn rem een beetje heen en weer duwen, ondanks dat de schroef daarvoor gewoon vast lijkt te zitten. Ik heb met een inbussleutel hem vaster proberen te draaien, maar ik krijg er geen beweging in.

Met mijn remmen kunnen bewegen, bedoel ik onderstaande als één geheel. Zo'n soort rem heb ik.

1.jpg

Dit gehele stuk kan ik blijkbaar heen en weer bewegen. Kost wel wat krijgt, maar echt inspannen hoef ik niet. Ik vraag me echt af of dit normaal is of niet. Het lijkt me namelijk niet te moeten kunnen, maar ik trof hetzelfde fenomeen ook bij mijn voorwiel aan (al moet ik daar echt wel behoorlijk wat kracht zetten.

Deze week trouwens weer kleding bij de lidl in de aanbieding. Nog even gekeken bij het schap, maar niets gekocht. (onder)shirtjes heb ik eigenlijk wel genoeg. Broekjes waren alleen zonder betels. Heb dan toch het idee dat heel je rug zo zichtbaar wordt op de fiets zonder een met bretels. Of hebben sommige hier goede ervaringen met broekjes zonder bretels op de racefiets?

bewerkt door MisterX
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen idee of dit het juiste topic is :)

Maar ik ben op zoek naar een nieuwe fiets, een gewone, geen racefiets of iets dergelijks. Een stevige herenfiets met in ieder geval framemaat 57 of 61 cm. Het liefst met wat van die dikkere stangen en een mogelijkheid tot zo'n bak voorop. Het liefste tegen een prijs van max. 300 euro. Via allerlei fietsenwinkel websites kom ik vaak de Vogue Transporter tegen, alleen is die momenteel niet leverbaar in het zwart en in mijn maat.

Zoiets dus;

http://spaarbikes.nl/wp-content/uploads/2014/08/893861.jpg

Of een Popal;

http://www.fietsenopfietsen.nl/media/catalog/product/cache/4/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/6/0/60_23f4397295977f1712bdceb95334edaad7c186be_1.jpg

Verder is het lastig in deze prijsklasse. Hoop eigenlijk dat deze ergens in de aanbieding verschijnt binnenkort. Iemand nog tips, of een goede website?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jouw wieleruitrusting / fiets

Niemand? Volgens mij zit ik ook helemaal in het verkeerde board te posten, excuses :-D

Kijk eens rond op Duitse sites zoals ebay en amazon. Stukken goedkoper dan hier in NL. Als iemand die zelf fietsen verkoopt kan ik zeggen dat een nieuwe + stevige fiets voor 300€ heel krapjes is. Merken als Gudereit en Stevens kan je jaren zonder problemen gebruiken.

https://www.amazon.de/Ortler-Monet-Herren-schwarz-Cityrad/dp/B01BOBPZKI

https://www.fahrrad-xxl.de/kettler-berlin-cargo-x0015893?varid=1674

http://www.victoria-fahrrad.de/nl/modell/victoria-retro-5-4/

Misschien wat? Moet wel zeggen, ben niet zo bekend met Nederlandse merken.

En ebike > alles haha

bewerkt door Acquafresca
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk eens rond op Duitse sites zoals ebay en amazon. Stukken goedkoper dan hier in NL. Als iemand die zelf fietsen verkoopt kan ik zeggen dat een nieuwe + stevige fiets voor 300€ heel krapjes is. Merken als Gudereit en Stevens kan je jaren zonder problemen gebruiken.

https://www.amazon.de/Ortler-Monet-Herren-schwarz-Cityrad/dp/B01BOBPZKI

https://www.fahrrad-xxl.de/kettler-berlin-cargo-x0015893?varid=1674

http://www.victoria-fahrrad.de/nl/modell/victoria-retro-5-4/

Misschien wat? Moet wel zeggen, ben niet zo bekend met Nederlandse merken.

En ebike > alles haha

Is duur :cab:

Maar bedankt voor het meedenken, sta inmiddels op een wachtlijst voor die ene die ik postte. Maar ff geduld hebben denk ik en in de tussentijd wat hier in de buurt kijken bij fietsenzaken en bouwmarkten (y)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hem gewonnen en ja ik heb hem gepast en daardoor kwam ik erachter dat hioj niet past. Dus in principe is hij nog meer waard omdat mijn lichaam hem heeft aangeraakt.

Maar voor de geïnteresseerden voor €€15 mag hij weg.

bewerkt door Pino
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik speel met het idee om misschien te gaan beginnen met fietsen. Met dit mooie weer lijkt het me een goede manier om beetje in conditie te komen/blijven. In welke prijsklasse kan ik het dan het beste zoeken voor een eerste fiets? Wat voor merk etc. Heb er namelijk echt geen verstand van. Misschien dat jullie ergens wel een goede aankoop weten?

Overigens zit ik in een verkenningsfase, dus nog geen idee of ik het ga doen, maar beetje hulp kan nooit kwaad denk ik zo ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites