Sick Blik Geplaatst 15 september 2014 Share Geplaatst 15 september 2014 Jammer man, heb zelf ook wel ooit dagen dat gewoon niets lukt. Failure op de bench is echt een hel trouwens, heel die barbell over je heen laten rollen en je weet gewoon dat iedereen je toekijkt. No stress man, niemand die er iets om geeft, behalve wat tokkies misschien. Iedereen snapt dat het erbij hoort ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 15 september 2014 Share Geplaatst 15 september 2014 Vandaag ook beetje slechte dag gehad. Kort geslapen (zo'n 6 uur, dus dat scheelt wel wat). Alleen squatten ging op gewicht. Heb echter het gevoel dat ik te laag squat. Warming-up de laatste 2x echt goed gedaan, voor me benen en squat op 3x5x50 gaat echt te makkelijk eigenlijk. Laatste vandaag op 52,5 gedaan en kon eigenlijk met gemak een 4e set van 55. Ga woensdag (waarschijnlijk) 3x5x55 proberen. Failde bench press op 37,5 de allerlaatste rep van laatste zet. Kreeg 'm zelfs niet meer op het laagste shit. Is kut om te hebben, zeker als je geen kracht meer hebt :r Ga overigens over 't algemeen wel vooruit, niet echt snel, maar ik merk zeker vooruitgang. Komt vanzelf wel neem ik aan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 15 september 2014 Share Geplaatst 15 september 2014 Vandaag ook beetje slechte dag gehad. Kort geslapen (zo'n 6 uur, dus dat scheelt wel wat). Alleen squatten ging op gewicht. Heb echter het gevoel dat ik te laag squat. Warming-up de laatste 2x echt goed gedaan, voor me benen en squat op 3x5x50 gaat echt te makkelijk eigenlijk. Laatste vandaag op 52,5 gedaan en kon eigenlijk met gemak een 4e set van 55. Ga woensdag (waarschijnlijk) 3x5x55 proberen. Failde bench press op 37,5 de allerlaatste rep van laatste zet. Kreeg 'm zelfs niet meer op het laagste shit. Is kut om te hebben, zeker als je geen kracht meer hebt :r Ga overigens over 't algemeen wel vooruit, niet echt snel, maar ik merk zeker vooruitgang. Komt vanzelf wel neem ik aan. Normale squat is als je zakt tot je heupen op kniehoogte zitten. Maar te laag squatten bestaat in principe niet echt, is gewoon je eigen voorkeur, hoe je het liefst wil trainen. :P En als je denkt dat je met bench beetje problemen gaat krijgen, gewoon iemand vragen om te spotten, 99% van de gasten doen dat met alle plezier. :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 15 september 2014 Share Geplaatst 15 september 2014 Normale squat is als je zakt tot je heupen op kniehoogte zitten. Maar te laag squatten bestaat in principe niet echt, is gewoon je eigen voorkeur, hoe je het liefst wil trainen. :P En als je denkt dat je met bench beetje problemen gaat krijgen, gewoon iemand vragen om te spotten, 99% van de gasten doen dat met alle plezier. :) Ja klopt van dat squatten. Maar dat was dus het rare, ik ging eigenlijk dieper dan normaal en het ging echt zo makkelijk. Voelde weinig. Denk dat het echt aan de warming-up ligt. En die bench press, tja, doe 'm al een tijdje op 37,5. Dus die fail was beetje vaag :( Maar zal ik eens doen dan, ben vaak in m'n eentje. Normale maatje heeft echt compleet andere collegetijden, dus kunnen gewoon niet samen gaan. Is best jammer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 15 september 2014 Share Geplaatst 15 september 2014 Beter te ver omlaag dan een half-repper zijn EcNjefEZ8qY [MENTION=12112]The Kerfts[/MENTION]; Gelukkig ook pas een keertje gehad, wel nice dat er altijd wel een paar mensen komen helpen. Wat zijn jouw stats op het moment? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 15 september 2014 Share Geplaatst 15 september 2014 (bewerkt) Beter te ver omlaag dan een half-repper zijn EcNjefEZ8qY [MENTION=12112]The Kerfts[/MENTION]; Gelukkig ook pas een keertje gehad, wel nice dat er altijd wel een paar mensen komen helpen. Wat zijn jouw stats op het moment? BroScienceLife _O_ Heerlijke filmpjes :-D Mijn stats zijn verre van indrukwekkend hoor. Deadlift al jaren niet gedaan, omdat mn motoriek faalt en ik hem gewoon niet kan uitvoeren, squat laatst 85 gehaald, bench zit ik nu net niet aan 60, was ook mn max. Verder train ik heel veel rug, maar ken ik niet precies de stats van. Leg Press kan ik 160 wel als ik teringharde metal als Meshuggah ofzo opzet. Pulldown zit ik op 50, chest flies op machine op 70 dacht ik, skullcrushers op 25 als die stang ook echt 10 kilo is. Dan shoulder press met dumbbells op 16 ofzo. Allemaal niet zo bijzonder dus, doe 8 reps en 3/4 sets, waarvan ik geleidelijk opbouw naar zwaarste set, alleen skullcrushers pak ik hem gelijk op zn zwaar, die doe ik ook min of meer wat onorthodox. Doe nu 2 jaar trainen dik, maar heb nooit eigenlijk langer dan een periode van een paar maanden vol kunnen houden, zit nu wel ongeveer 2 maanden op gemiddeld 4 keer per week, hoop ik zo lang mogelijk vol te houden, al krijg ik het wel steeds drukker. Ja klopt van dat squatten. Maar dat was dus het rare, ik ging eigenlijk dieper dan normaal en het ging echt zo makkelijk. Voelde weinig. Denk dat het echt aan de warming-up ligt. En die bench press, tja, doe 'm al een tijdje op 37,5. Dus die fail was beetje vaag :( Maar zal ik eens doen dan, ben vaak in m'n eentje. Normale maatje heeft echt compleet andere collegetijden, dus kunnen gewoon niet samen gaan. Is best jammer. Zwaarte ligt er ook aan hoe je je rug houdt naar mijn ervaring, ik wil altijd graag even mijn spotter me laten corrigeren tijdens mn sets, omdat ik nog wel eens mn form mid-set wil verneuken. Maar met goede form is het wel net iets easier. En tja zonde idd, heb het met mijn spotter ook, kunnen ook maar 2 keer per week samen trainen, waarvan hij vaak niet eens op vrijdag kan van de twee dagen. En dat van die bench is niet zo gek hoor, na een paar maanden kom je even op een soort van plafond, als je daar eenmaal overheen bent kan je weer bouwen. Mijn borst is sowieso dramatisch want ik heb een kippenborst. :P Pectus Excavatum, zoek maar op, al heb ik het niet zo extreem, maar het verkleint je spieren en je longinhoud wel enigszins, plus dat mijn ribben juist weer wat verder uitsteken, waardoor het soms lijkt of ik een buikje heb. :P 15 september 2014 bewerkt door The Kerfts Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 15 september 2014 Share Geplaatst 15 september 2014 Nice nice, ben nu nog ongeveer 3 maanden bezig met een pauze van ongeveer 1 maand tussenin. Wil binnenkort ook echt macro's bij gaan houden en ook een programma zoals SL 5x5 ofzo gaan doen. Grappige aan BroScienceLife, is dat wat hij zegt 9 van 10 keer ook echt waar is. :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 15 september 2014 Share Geplaatst 15 september 2014 Nice nice, ben nu nog ongeveer 3 maanden bezig met een pauze van ongeveer 1 maand tussenin. Wil binnenkort ook echt macro's bij gaan houden en ook een programma zoals SL 5x5 ofzo gaan doen. Grappige aan BroScienceLife, is dat wat hij zegt 9 van 10 keer ook echt waar is. :D En als het niet waar is bedoelt hij het puur cynisch. :P Maar nice man, echte gekke shit enzo ga ik overigens niet doen hoor, wil het gewoon puur bij simpel trainen houden, geen supplementen, shakes, heb ik geen geld voor, over tijdje gaan we wel over op splits, maar meer niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JanVertonghen Geplaatst 15 september 2014 Share Geplaatst 15 september 2014 Vandaag voor het eerst volgens het schema gedaan. Squats 4x8x50 en Bench Press 4x8x40. Had wel moeite met squats omdat ik mijn hielen niet goed op de grond kan/kon houden, daar nog tips voor? :r Wel een zwaar dagje zeg. Eerste keer in jaren dit huhu. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 15 september 2014 Share Geplaatst 15 september 2014 Vandaag voor het eerst volgens het schema gedaan. Squats 4x8x50 en Bench Press 4x8x40. Had wel moeite met squats omdat ik mijn hielen niet goed op de grond kan/kon houden, daar nog tips voor? :r Wel een zwaar dagje zeg. Eerste keer in jaren dit huhu. Iets breder staan, misschien dat dat helpt. Idealiter wil je op schouderbreedte staan, maar verschillende mensen hebben verschillende lichaamsbouw dus er is natuurlijk niet slechts 1 goede manier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rensationeel. Geplaatst 17 september 2014 Share Geplaatst 17 september 2014 Godver wat een waar-de-loze training vandaag. Niks lukte en enorm last van trapezius. Ben ongeveer 6 kilo in 6 weken aangekomen maar kan het tempo van Starting Strength niet meer bijbenen terwijl ik nog lang niet zou moeten stagneren... twijfel wat ik met mn eten moet doen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 17 september 2014 Share Geplaatst 17 september 2014 6 kilo in 6 weken is wel erg veel. Wat eet je op een dag? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rensationeel. Geplaatst 18 september 2014 Share Geplaatst 18 september 2014 Ja daarom snap ik het ook niet. Pak exclusief avondeten per dag ongeveer 2700-2800 kcal Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 18 september 2014 Share Geplaatst 18 september 2014 Zou gewoon iets minderen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rensationeel. Geplaatst 18 september 2014 Share Geplaatst 18 september 2014 Ja? Denk je niet dat de groei wel wat afneemt naarmate mijn gewicht ook toeneemt? ~3000 is niet overdreven veel had ik t idee Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 18 september 2014 Share Geplaatst 18 september 2014 2700-2800 excl avondeten? Kom je eerder op de 3500 uit hoor, verkijk je daar niet op. Groei zal natuurlijk altijd beter zijn als je zwaar boven onderhoud eet, maar dan zet je in verhouding veel te veel vet aan. Ben je straks weer een half jaar bezig om dat kwijt te raken, daar schiet je niks mee op. Imo mik je het beste op 1-1.5 kg per maand erbij, met een redelijk gelijknamige toename per week natuurlijk. Denk dat jij wel op 1.5 kg per maand kan mikken, gaat natuurlijk allemaal nog wat sneller als je net bezig bent. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 18 september 2014 Share Geplaatst 18 september 2014 Wat voor supplementen gebruiken jullie? Hier creatine en preworkout. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rensationeel. Geplaatst 19 september 2014 Share Geplaatst 19 september 2014 Hmm denk niet dat ik zo veel avondeet hoor ;c Nul nada noppes supplementen trouwens Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 23 september 2014 Share Geplaatst 23 september 2014 Merk wel een beetje dat ik niet meer zo snel vooruit ga als in het begin, komt denk ik vooral omdat ik mijn voeding nog een beetje laat slippen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 24 september 2014 Share Geplaatst 24 september 2014 Begin van dit jaar begonnen met fitnessen 3 à 4 keer per week. Door verhuizing moet ik echter opzoek naar een nieuwe sportschool. Fit For Free is de het meest dichtbij en goed betaalbaar, dus zit te overwegen daarnaartoe te gaan. Iemand ervaring met deze fitness keten? Hoe zou je het vergelijken met universitaire sportcentra (beter, slechter, drukker, rustiger?). Zag dat je welkom bent om een keer gratis te proberen, dus kan het ook zelf ontdekken natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Barend. Geplaatst 24 september 2014 Share Geplaatst 24 september 2014 Begin van dit jaar begonnen met fitnessen 3 à 4 keer per week. Door verhuizing moet ik echter opzoek naar een nieuwe sportschool. Fit For Free is de het meest dichtbij en goed betaalbaar, dus zit te overwegen daarnaartoe te gaan. Iemand ervaring met deze fitness keten? Hoe zou je het vergelijken met universitaire sportcentra (beter, slechter, drukker, rustiger?). Zag dat je welkom bent om een keer gratis te proberen, dus kan het ook zelf ontdekken natuurlijk. Ik heb er zelf nooit getraind, maar wat betreft trainingsapparatuur hoor ik alleen maar goede verhalen over universitaire gyms in Amsterdam. Zit zelf bij Basic Fit, daar is het echt teringdruk altijd (op verschillende plekken in Amsterdam). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 24 september 2014 Share Geplaatst 24 september 2014 Ik heb er zelf nooit getraind, maar wat betreft trainingsapparatuur hoor ik alleen maar goede verhalen over universitaire gyms in Amsterdam. Zit zelf bij Basic Fit, daar is het echt teringdruk altijd (op verschillende plekken in Amsterdam). Hm oké, die op Science Park schijnt idd chill te zijn maar is 8km van me vandaan helaas. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 24 september 2014 Share Geplaatst 24 september 2014 Hm oké, die op Science Park schijnt idd chill te zijn maar is 8km van me vandaan helaas. Waar zit je in A'dam? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 24 september 2014 Share Geplaatst 24 september 2014 Waar zit je in A'dam? Bijlmer, zo'n beetje naast metrohalte Bullewijk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aat Geplaatst 25 september 2014 Share Geplaatst 25 september 2014 Vanmiddag weer begonnen na vakantie. Bench press 150kg viel me niet tegen na een lang vakantie, had het slechter verwacht. Nog wel wat werk weer aan de winkel voordat ik op mijn oude gewicht zit (180kg bench press) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten