Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Fitness/Krachttraining

Oldskool

Aanbevolen berichten

Haha oke. Ik ben zelf ook anderhalf jaar bezig en ga goed vooruit. Heb jaar lang met iemand getraint die al 10 jaar traint en veel ervaring opgedaan.

Zelf gebruik ik een pre workout en eiwit shakes. Ik werk overdag en wat energie om te trainen en concentratie is wel gewenst.

Was benieuwd of je wat gebruikte. Ik zelf zoek altijd pre workouts zonder creatine. Puur het feit dat ik zonder creatine of anabole breed wil worden en kijken wat het max van me lichaam is. Daarentegen wil ik ook niet de bijwerkingen van die troep.

Ben btw 1.83 en weeg 84 kg en redelijk droog. Dalijk weer cutten in maart ongeveer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er genoeg van, ik ga vanaf maandag weer beginnen met krachttraining. Wel even een nieuw schema doen denk ik, gooi dit weekend wel iets in elkaar. Heb echter niet het budget om voor mezelf eten te kopen dus ik zal het vooral met boterhammen gaan doen, niet optimaal mja. :P

Moet ook nog ff goede brute angry muziek zoeken om goed te kunnen pompen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fitness/Krachttraining

Ben afgelopen week begonnen, na de hele maand december vakantie te hebben gehad. Vind overigens dat sjorren aan die machines maar saai.

Veel spinning, ook met het oog op het wielerseizoen, en lopen. Als ik conditioneel aangesterkt ben ga ik me denk aansluiten bij een groepsles. Bootcamp waarschijnlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit jaar begonnen met vier keer in de week naar de sportschool te gaan (klinkt heel stoer, maar slechts 12 dagen in 2014 dusjah). Afgelopen half jaar twee keer per week, maar dan had ik nog twee keer voetbaltrainingen. Zal het ongetwijfeld totaal verkeerd aanpakken enzo, maar resultaat is wel te zien (vooral mijn armen). Had mezelf als doel gesteld om bij terugkomst in NL minimaal één vriend te kunnen verslaan met armpje drukken, dat moet nu wel lukken denk ik ;c Eerst ga ik als warming-up een kwartiertje fietsen. Dan alle apparaten af (stuk of 6). Hier doe ik telkens vier setjes van 10. Als zo'n setje gemakkelijk gaat zet ik het gewicht hoger. Daarna 2 of 5 km roeien of half uurtje hardlopen. Zal ongetwijfeld niet veel voorstellen voor de meeste mensen hier, maar voel me er fijn bij en ik ga de laatste tijd ook niet meer kapot van de spierpijn de volgende dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe puur alleen kracht zelf. Helaas door die klotetentamens geen tijd gehad om een goed schema in elkaar te zetten en te printen dus zal morgen voor een keer moeten improviseren. :S

Heb er wel weer zin in haha, echt lang geleden. Laatste keer was in juni en daarvoor in april toen ik nog meerdere keren per week ging.

Mja volgens mij maakt het niet veel uit of je full body doet of niet als beginner. En qua sets is het gewoon, hoe meer repetities, hoe meer je op uithoudingsvermogen van je spier traint. Ik zat eerst op 6 reps, maar ga nu maar weer naar 8. Maar mijn doel is dan ook vooral functionele kracht. Wielrenners ofzo doen heel veel reps, die krijgen dan minder spiervolume, maar trainen meer op uithoudingsvermogen. Meeste mensen zitten tussen 8 en 10. En met hoeveelheid gewichten is idd gewoon prima, als je meer aan kan gewoon lekker doen en als je het niet aankan, niet forceren, schiet je niks mee op. Zijn altijd dezelfde types die dat doen, je herkent ze wss meteen. In mijn oude sportschool had je ook zo'n idioot, zat te brullen als hij oefeningen deed joh en dan die gewichten vol op de grond meppen. Gaf hem toen wel ff respect hoor want is wel stoer natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zorg gewoon dat ik minstens 3 setjes van 12 kan doen, daarna ga ik zwaarder proberen.

[MENTION=6154]Kweekie[/MENTION]; Hoe denk jij over die Creatine supplementen dan?

Een van de weinige supplementen dat heel effectief is, raad het zeker aan.

Neem Creapure Creatine Monohydraat, 5 gram per dag (maakt niet uit wanneer). Kun je de rest van je leven blijven doen, pauzes oid hoeft niet (hoor je wel is).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een van de weinige supplementen dat heel effectief is, raad het zeker aan.

Neem Creapure Creatine Monohydraat, 5 gram per dag (maakt niet uit wanneer). Kun je de rest van je leven blijven doen, pauzes oid hoeft niet (hoor je wel is).

En wat is de werking precies?

Een (naar mijn gok niet zo welingelichte ;c) vriend zei dat je dat eerst 6 weken kon doen, met sporten, dat je spieren er dan een soort van opgeblazen uitzagen en dat je daarna 6 weken moest sporten zonder die creatine te gebruiken, en dat je vetpercentage na die 12 weken veel lager zou liggen. Klopt dat ongeveer? :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wat is de werking precies?

Je spiercellen bevatten allemaal een voorraad creatine (in de vorm van creatinefosfaat). Bij explosief kracht zetten is dit de eerste energiebron die aangesproken wordt. Als je creatine supplementeert, wordt deze energievoorraad wat groter, waardoor je net een tikkeltje meer energie hebt. Kan resulteren in wat meer kracht, in de zin van, je kan soms hier en daar een of zelfs twee reps extra, bijvoorbeeld.

Door creatine te nemen vul je deze voorraad eerst aan, en daarna hou je deze verzadigd voor continue effect. Vaak wordt een ''ladingsperiode'' aangeraden, 4 maal 5g per dag voor een week en daarna 5g per dag om te onderhouden, maar dat hoeft niet per se. Je kan ook gewoon vanaf het begin 5g per dag nemen, dan raken die cellen ook verzadigd, alleen het duurt dan wat langer (3-4 weken itt 1 week ofzo).

Niet iedereen reageert er even sterk op hoor overigens, sommigen merken er weinig tot niets (zoals ik). Maar het kost echt geen drol en er zitten geloof ik nog veel meer voordelen aan, dus ik neem gewoon braaf 5g per dag ;c

Een (naar mijn gok niet zo welingelichte ;c) vriend zei dat je dat eerst 6 weken kon doen, met sporten, dat je spieren er dan een soort van opgeblazen uitzagen en dat je daarna 6 weken moest sporten zonder die creatine te gebruiken, en dat je vetpercentage na die 12 weken veel lager zou liggen. Klopt dat ongeveer? :p

Lol wat. Creatine zorgt er inderdaad voor dat je spieren voller ogen, maar je kan het zo lang nemen als je wilt, het is compleet veilig en zelfs vrij gezond. Je hoeft niet arbitraire pauzes in te lasten. En het doet niets met je vetpercentage.

Wel ga je er een paar pondjes van aankomen, maar dat is gewoon extra vocht in de spieren (daardoor lijken ze voller). Niet onderhuids, dus in wezen kan het je zelfs er beter uit laten zien.

bewerkt door Kweekie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meer mensen hier die elke avond voor het slapen gaan wat oefeningen doen? Ik doe het nu al een tijdje best chill, ook beter voor mij. Ik had 1x een abbo genomen bij sportschool, enige wat ik deed is praten met mensen die ik kende, of ik ging daar random naar mensen kijken en tegen ze aanlullen terwijl ze hard aan t werk waren. Of ik ging filmen hoe ik broek naar beneden trok van maatjes die aan het rennen waren op die band, best wel klote dat ik dus geen concentratie heb.

Maar nu doe ik dus al een kleine maand elke avond voor mezelf wat oefeningen, en m'n vraag was of sommigen hier het ook deden, zo ja wat voor oefeningen? Ik wil namelijk meer gaan variëren, wel met goede uitleg erbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog steeds spierpijn van maandag, dan merk je wel dat je ff een half jaar eruit bent geweest ja huhu. Drukte ook echt chickengewichten. :cab:

Huhu ik ging gister thuis even wat oefeningetjes doen met een dumbell nou ik kan m'n armen niet eens meer strekken vandaag :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites