Christian. Geplaatst 14 maart 2022 Share Geplaatst 14 maart 2022 Decathlon is inderdaad echt een aanrader voor praktisch alles wat je nodig hebt als beginnende fietser. Heb daar vorige zomer ook de nodige euro's aan uitgegeven toen ik begon met wielrennen. Hier afgelopen dinsdag het eerste rondje van 2022 gemaakt, maar kon duidelijk merken dat ik enkele maanden niks had gedaan. Wel heerlijk om weer op pad te gaan in het zonnetje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 14 maart 2022 Share Geplaatst 14 maart 2022 Ik heb alles bij de lokale fietsenmaker gekocht. Die kunnen er dan een mooi prijsje van maken als je daar ook meteen kleding etc koopt. Volgens mij had ik voor iets van 1000-1200 mijn fiets en een eerste setje kleding, helm etc. Met 105 afmontage. Ik ben trouwens wel begonnen met 1 setje kleding. Later heb ik nog wel eens bibshorts gekocht bij de Lidl of Aldi, maar die vond ik echt flut kwaliteit. Leuk om iets achter de hand te hebben, maar ik zou altijd eerst een ander pakken als die niet vies zijn. Qua kleding vind ik bibshort inderdaad wel het belangrijkste. Als die niet lekker zit, dan fiets dat niet lekker. Daar zou ik dus niet te veel op bezuinigen. Ik ben daarom trouwens niet van het online bestellen. Je weet nooit of een bepaald model goed valt. Ik zou lekker gaan passen in een winkel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CrisChivu Geplaatst 14 maart 2022 Share Geplaatst 14 maart 2022 Dank voor de suggesties! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 15 maart 2022 Share Geplaatst 15 maart 2022 Mijn eerste rondje buiten dit jaar ging niet helemaal zoals gepland... Helaas reed ik na 15 km al lek. En toen bleek mijn pompje ook nog eens kapot zijn. Dus ik kon niet de band lappen... Daar eindigde de rit dus... Qua conditie zat het wel goed. Daarover heb ik niets te klagen. De snelheid zat er ook goed in. Ik had juist het rustige deel tegen de wind in (gelukkig staat er weinig wind) gehad. Op de terugweg wilde ik juist meer gas erbij gaan geven. En ik zat nu al op 28-29 km/u. Zonder lekke band had ik zomaar op de 30+ km/u uitgekomen (rondje van 40 km). Dat is m'n voorgaande jaren zelden solo gelukt. Dat geeft dus aan dat het wel goed zit met m'n conditie. Binnenkort even m'n achterband fixen. In het weekend volgt waarschijnlijk poging 2 voor 2022 buiten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 15 maart 2022 Auteur Share Geplaatst 15 maart 2022 Mooie eerste poging iig. Veel plezier komend weekend. Lekker weer om te toeren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 15 maart 2022 Share Geplaatst 15 maart 2022 22 uur geleden zei Christian.: Decathlon is inderdaad echt een aanrader voor praktisch alles wat je nodig hebt als beginnende fietser. Heb daar vorige zomer ook de nodige euro's aan uitgegeven toen ik begon met wielrennen. Hier afgelopen dinsdag het eerste rondje van 2022 gemaakt, maar kon duidelijk merken dat ik enkele maanden niks had gedaan. Wel heerlijk om weer op pad te gaan in het zonnetje. Reclame, maar care. Nieuwe collectie is deze week in de winkels. Mocht je nieuwe kleding willen, zou ik echt niet te lang wachten. Voorraden fietskleding zijn echt drama. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 16 maart 2022 Share Geplaatst 16 maart 2022 @Lenstraen @Dansmeister: Succes met die triatlon en de voorbereiding. Echt een prachtige sport. Houdt ons op de hoogte. En als je vragen hebt dat stuur maar een berichtje. @CrisChivu: Ik zou zeker langs de plaatselijke fietsmakers gaan en wees niet bang om wat te onderhandelen Hierboven zijn al de nodige tips gegeven. Een alu fiets met Shimano 105 zou ideaal zijn voor dat budget. Over het algemeen zijn Duitse merken goed qua prijs/kwaliteit. Verder inderdaad Decathlon voor kleding en accessoires. Uiteindelijk is dat ook wat passen en proberen. Zelf heb ik bijvoorbeeld het liefst een heel dunne zeem in mijn broeken en voor de schoenen heb ik heel brede schoenen nodig met het liefst een heel stijve zool en flexibele plaatjes. Als er vragen zijn dan laat het maar weten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 16 maart 2022 Share Geplaatst 16 maart 2022 Verrassend dat de Decathlon hier zo vaak genoemd werd. Ik ken de winkel niet heel goed, maar ik had daar altijd een beetje het beeld van dat het een soort Wibra voor sportartikelen was: Oftewel goedkoop, maar ook slechte kwaliteit. Op basis van bovenstaande reactie lijk ik een verkeerd beeld te hebben. Ik moet ook zeggen dat er hier in de buurt geen Decathlon zit. Daardoor wordt het al snel onbekend maakt onbemind. 16 minuten geleden zei FlyD: Een alu fiets met Shimano 105 zou ideaal zijn voor dat budget. Over het algemeen zijn Duitse merken goed qua prijs/kwaliteit. Ik heb zelf een alu met Shimano 105. Geen Duits merk, maar een Sensa. Dat volgens mij Nederlanders. Een best prima instapmerk voor een eerste fiets, vind ik persoonlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 16 maart 2022 Auteur Share Geplaatst 16 maart 2022 Voor het hardlopen koop ik jacks, shirts en broeken altijd bij decathlon. Goedkoop en duurzaam. Dikke prima. En personeel 8s natuurlijk ook enorm kundig. Dat is echt ongekend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 7 april 2022 Share Geplaatst 7 april 2022 Op zoek naar een nieuwe buitenband, huidige zijn versleten. Rij nu nog op 25mm maar ga denk ik ook gewoon maar met de rest van de wereld mee naar de 28mm. Tips (@FlyD ) zijn altijd welkom. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 7 april 2022 Share Geplaatst 7 april 2022 6 uur geleden zei Lenstra: Op zoek naar een nieuwe buitenband, huidige zijn versleten. Rij nu nog op 25mm maar ga denk ik ook gewoon maar met de rest van de wereld mee naar de 28mm. Tips (@FlyD ) zijn altijd welkom. De Continental GP 4000(s) was jaren de beste band die je kon hebben, maar die is bijna nergens nog te verkrijgen. Gek genoeg is de opvolger, de GP 5000 is minder (slijt sneller). Je kunt de Continental 4 seasons proberen. Rolweerstand is iets minder goed, maar als je geen wedstrijden rijdt maakt dat niet uit. Je kunt ook naar de Schwalbes gaan kijken. De Pro One en de Durano zouden goed zijn. Heb zelf maar 1 keer Schwalbes gehad en toen had ik er problemen mee, maar dat was enkele 'generaties' terug, dus dat zou nu allemaal opgelost zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 18 april 2022 Share Geplaatst 18 april 2022 Ff met collega's aan het trappelen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 18 april 2022 Auteur Share Geplaatst 18 april 2022 2 uur geleden zei Djurovski: Ff met collega's aan het trappelen Gezellig. Mooie omgeving om te trappelen 😎 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 18 april 2022 Share Geplaatst 18 april 2022 4 uur geleden zei NicoHaak: Gezellig. Mooie omgeving om te trappelen 😎 Absoluut. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 23 april 2022 Share Geplaatst 23 april 2022 Straks gaat dit nog normaal worden. Was wel weer gezellig. En zolang we het afsluiten bij de ikea erin houden kan ik er wel aan wennen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 1 mei 2022 Share Geplaatst 1 mei 2022 Ook dit weekend was het weer raak Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 2 mei 2022 Share Geplaatst 2 mei 2022 Woon nu een paar maanden in Gent en vermaak me bijzonder goed in de Vlaamse Ardennen. Ik ben zelf niet de lichtste (80kg, 178cm) dus lange klimmen zijn voor mij pittig, maar gelukkig zijn het hier vooral korte steile rotdingen, die vind ik wel "leuk". Ook liggen kasseistroken, zoals de Mariaborrestraat, me relatief goed. Ik rij daar tot nu toe steeds m'n vrienden uit het wiel. Doel is om begin van de zomer van huis naar huis te fietsen, oftewel van Gent naar Amsterdam. Dat is dan wel weer flink vlak. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 2 mei 2022 Auteur Share Geplaatst 2 mei 2022 Leuk doel is dat. Beste tocht Hier vorige week maar eens gaan informeren bij de fietsenwinkel in de buurt om mijn fiets een opknapbeurt te geven. Ga mijn fiets in september brengen en krijg dan nieuwe casette, crankset etc. Is wel een keer nodig na een jaar of 15. Dit jaar nog niet op de racefiets gezeten, maar als ik in juli op vakantie ga naar de camping (gewoon in Nederland), dan gaat ie wel mee. Dan zelf maar even rijklaar maken, zodat ik er iig op het vlakke mee kan toeren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 2 mei 2022 Share Geplaatst 2 mei 2022 Hier de racefiets ook weer zomerklaar gemaakt. Afscheid nemend van de mooiste veluweroutes om bij mijn vriendin te gaan fietsen de komende maanden rondom Gilze. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 2 mei 2022 Share Geplaatst 2 mei 2022 8 uur geleden zei Lenstra: Woon nu een paar maanden in Gent en vermaak me bijzonder goed in de Vlaamse Ardennen. Ik ben zelf niet de lichtste (80kg, 178cm) dus lange klimmen zijn voor mij pittig, maar gelukkig zijn het hier vooral korte steile rotdingen, die vind ik wel "leuk". Ook liggen kasseistroken, zoals de Mariaborrestraat, me relatief goed. Ik rij daar tot nu toe steeds m'n vrienden uit het wiel. Doel is om begin van de zomer van huis naar huis te fietsen, oftewel van Gent naar Amsterdam. Dat is dan wel weer flink vlak. Een dag uitkiezen met harde wind uit het zuiden en dan kan Gent - Amsterdam een heerlijk tochtje worden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 7 mei 2022 Share Geplaatst 7 mei 2022 Op 2-5-2022 om 17:02 zei Dansmeister: Hier de racefiets ook weer zomerklaar gemaakt. Afscheid nemend van de mooiste veluweroutes om bij mijn vriendin te gaan fietsen de komende maanden rondom Gilze. Oef, das nogal een verschil. Al heb je daar ook wel mooie landelijke wegen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 7 mei 2022 Share Geplaatst 7 mei 2022 Ik zou hier vandaan juist richting Gilze gaan om daar mooie tochten te maken. Dat lijkt me mooier dan hier... Gilze rijen, al die bossen etc daarzo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 16 mei 2022 Share Geplaatst 16 mei 2022 Vandaag voor het eerst op de fiets naar het werk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 17 mei 2022 Share Geplaatst 17 mei 2022 @Dansmeister @Rogier. hoe gaat het met jullie vorderingen rondom de triatlon? @FlyD@NicoHaak Ik merk dat ik een beetje stagneer qua zwemcapaciteit, maar 1k moet prima goed lukken. Binnenkort eens in open water beginnen. Fietsen is geen enkel probleem. Hardlopen wel, ik heb nog niet meer dan 6.5k gelopen. Ga later deze week wel eens voor de 8k. Beetje willekeurig afgelopen zondag door de dag heen alle drie de sporten gedaan. Ik werd wakker en 5k hard gelopen, in de middag 1.5k gezwommen (rustig tempo) en 's avonds nog 40k gefietst. Verkeerde volgorde, niet achter elkaar en ook lang niet genoeg hard gelopen, maar vond 't wel grappig. Is natuurlijk niet de perfecte training, maar wel tof om te merken dat me dit op die manier eigenlijk zonder problemen afging. Ik ben de aankomende weken veel op pad voor m'n werk, blijf trainen, maar vanaf 11 juni weer redelijk honkvast dus dan ga ik aan de slag met een plan om op 4 september de Olympische afstand te doen bij de Keistad Triatlon in Amersfoort. Deze post gaat eigenlijk vooral over de andere twee sporten in de triatlon Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 17 mei 2022 Share Geplaatst 17 mei 2022 56 minuten geleden zei Lenstra: @Dansmeister @Rogier. hoe gaat het met jullie vorderingen rondom de triatlon? @FlyD@NicoHaak Ik merk dat ik een beetje stagneer qua zwemcapaciteit, maar 1k moet prima goed lukken. Binnenkort eens in open water beginnen. Fietsen is geen enkel probleem. Hardlopen wel, ik heb nog niet meer dan 6.5k gelopen. Ga later deze week wel eens voor de 8k. Beetje willekeurig afgelopen zondag door de dag heen alle drie de sporten gedaan. Ik werd wakker en 5k hard gelopen, in de middag 1.5k gezwommen (rustig tempo) en 's avonds nog 40k gefietst. Verkeerde volgorde, niet achter elkaar en ook lang niet genoeg hard gelopen, maar vond 't wel grappig. Is natuurlijk niet de perfecte training, maar wel tof om te merken dat me dit op die manier eigenlijk zonder problemen afging. Ik ben de aankomende weken veel op pad voor m'n werk, blijf trainen, maar vanaf 11 juni weer redelijk honkvast dus dan ga ik aan de slag met een plan om op 4 september de Olympische afstand te doen bij de Keistad Triatlon in Amersfoort. Props hoor, alles zo op een dag, dan heb je nog ruim de tijd voor september Is er een reden dat je voor Amersfoort kiest? Ik zoek namelijk ook nog een race einde zomer. Twijfel over de halve van Almere, maar ik heb geen idee of ik dat überhaupt kan finishen t.z.t. Zelf nog 2.5 week hier, ga op 5 juni in Huizen de kwart doen. Zwaartepunt van de trainingen gaat er volgende week af, maar heb eigenlijk geen goed idee waar ik sta. Ga 'm gegarandeerd halen, maar de snelheid is een tweede. Vooral bij het fietsen ben ik echt net een schildpad. In mijn trainingsschema's kom ik vrijwel niet voorbij zone 2 (enkele uitzonderingen deze weken), dus geen idee of ik de 30 km/h aan kan tikken met een hoger tempo en een heel erg recht parcours. Zit nu meestal zo rond de 25/26 km/h. Aanrader trouwens om aerobars aan te schaffen, mocht je die nog niet hebben, fietst heerlijk. Mik toch wel op onder de 3 uur; 25m zwemmen, 1u25m fietsen en 1u hardlopen, plus nog wat transitietijd. Klinkt enerzijds heel langzaam (ook gegeven de tijden die er vorig jaar zijn neergezet), anderzijds ook totaal niet als je alles zo los bekijkt. Doelstelling is in ieder geval niet laatste worden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten