Gert Posted January 17, 2007 Share Posted January 17, 2007 Voor de mensen die wel eens zelf fietsen. Kan je hier terecht. Vertel je belevenissen,leuke routes,prestaties,laat je fiets zien,noem maar op ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gert Gepost January 17, 2007 Author Share Gepost January 17, 2007 Voor de mensen die wel eens zelf fietsen. Kan je hier terecht. Vertel je belevenissen,leuke routes,prestaties,laat je fiets zien,noem maar op ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suddenwar Gepost January 17, 2007 Share Gepost January 17, 2007 Re: Je eigen "fietsprestaties"  lol ik ga iedere zaterdagvoormiddag mé mn pa gaan fietsen, als ik wil rijdt ik hem er af maar tis fun. meestal gebruiken we onze mountainbikes, soms eens koersvelo's. 80 à100 km aan een gemiddelde van 28. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeff Gepost January 17, 2007 Share Gepost January 17, 2007 Re: Je eigen "fietsprestaties" Â Keerje de Galibier opgereden, voor de rest sla ik een keertje mountainbiken nooit af. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gert Gepost January 18, 2007 Author Share Gepost January 18, 2007 Re: Je eigen "fietsprestaties" Â Ik heb toen ik 17 jaar was een groot deel van Luik_bastenaken-luik gereden. Dat was echt cool. Ik ga 21 April met wat vrienden de tour versie van de Amstel Gold Race fietsen. Dat wordt wel gaaf :) We gaan de 100KM fietsen. Als dat meevalt dan kunnen we het jaar erna altijd nog een langere afstand kiezen. Hier het profiel van de route die we gaan fietsen: Â Â Ik heb sinds de zomer een nieuwe racefiets. Hij is van Orbea. Heeft klikpendalen en versnellingen aan het stuur enzo :) Â Â Later misschien nogwel wat aktiefoto's enzo :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dost Gepost January 18, 2007 Share Gepost January 18, 2007 Re: Je eigen "fietsprestaties" Â Ik heb eind november ook maar 's een fiets gekocht, over 2 weken denk ik weer te gaan beginnen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gert Gepost January 18, 2007 Author Share Gepost January 18, 2007 Re: Je eigen "fietsprestaties" Â Heb je er een foto van? Ik heb sinds ik deze fiets heb wat keren gefietst op de postbank. Maar ben sinds deze fiets niet vooruit te branden. Zal deels te maken hebben gehad met me conditie toen. Maar ook met de fietsafstelling. Ik ga binnenkort er maar eens mee experimenteren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dost Gepost January 18, 2007 Share Gepost January 18, 2007 Re: Je eigen "fietsprestaties" Â Nee, het is iig een Deacathlon. Maar doe niet echt races rijden gewoon voor de fun. Ben er wel tevreden mee. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelflap Gepost January 18, 2007 Share Gepost January 18, 2007 Re: Je eigen "fietsprestaties" Â Ik heb 4 jaar 30 km per dag naar school gefietst, nu ben ik te lui om de scooter te laten staan :-D Â Een echte fietser ben ik zelf dus niet, doe meer aan voetballen ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gert Gepost January 18, 2007 Author Share Gepost January 18, 2007 Re: Je eigen "fietsprestaties" Â Ik reedt 5 jaar lang 20km naar school. Maarja, naar school fietsen hoort erbij :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scorpius Gepost January 18, 2007 Share Gepost January 18, 2007 Re: Je eigen "fietsprestaties" Â Ik zal me hier maar even voorstellen op fiets gebied. Ik ben een cyclosportieve fietser zoals ze dat zo mooi noemen, iemand die graag voor de lol z'n mountainbike pakt en een stuk door het bos gaat fietsen. Maar afgelopen weekend was het tijd voor iets nieuws. Hier een kort verslagje. Â Zaterdag 13 januari 2007 Â Â Het was vroeg, het was heel vroeg. Ik kon niet slapen, wedstrijdspanning denk ik ofzo. Ik heb nog nooit een wedstrijd uitgefietst, nog nooit een wedstrijd gereden uberhaupt. En toch wedstrijdspanning, het was niet te geloven. Maar het was nog steeds pas 6 uur in de ochtend. En we zouden pas om een uur beginnen. Mijn fietsvrienden, lagen natuurlijk nog te pitten, en ik was al klaarwakker, stijf van de adrenaline. Dan maar een banaantje tegen de honger. Â Inminddels is het 10 uur, mijn fietsmaten zijn ook wakker geworden. We zitten met twee gezinnen in een bungelow in het centrum van Egmond. We lopen rustig naar de sporthal om onze nummers op te gaan halen, we worden aangenaam verast met een bidon AA sportdrank voor onderweg. Nog 2 en een half uur te gaan. Â Pff.. eindelijk, het is half 1, ik sta in het startvak. M'n helm op, m'n handschoenen aan, mezelf goed warm aangekleed. Dit wordt mijn eerste Egmond-Pier-Egmond. Ik ga gvd met windkracht 8 van Egmond naar Ijmuiden fietsen, en weer terug. En ik heb er nog zin in ook. Dan komt een concurrent mij even voorbij, en kijkt naar m'n banden. 'Ja, jongen', klinkt het, 'dat zijn de verkeerde banden voor op het strand.' Verrek, ik kijk om me heen, en iedereen rijdt zonder profiel. Sta ik daar met m'n Giant mountainbike, grof profiel op de banden. Als ik nog eens goed om me heen kijk schrik ik helemaal. Iedereen heeft clickpedalen, en voorvorkvering. Allemaal peper dure fietsen... Maar gewoon moed houden, nix aan de hand. Over 5 minuten starten we. Â Pats, het startpistool, maar ik moet nog even wachten, sta vrij ver achterin. Zo, eindelijk verlost. Ik mag het strand op. Na het eerste stukje door Egmond rustig gefietst te hebben weet ik nog niet wat mij op het strand te wachten staat. Ik rijd het strand op, en wordt meteen aan alle kanten ingehaald, alsnog te ver voorin gestart. Dan toch eindelijk mijn groepje gevonden. We rijden met 15 kilometer per uur naar Ijmuiden toe. Ik vind het wel best zo. Zit lekker achterin het groepje, doe geen trap te veel. Ik wil vlammen met wind mee. Â Ijmuiden, ow ik ben al op de helft. We zijn net het strand afgegaan, was even zwaar, door het losse zand omhoog lopen. Dan komt het genot van de dag, een stukje asfalt, heerlijk. Ik neem even rustig de tijd om een plas te doen en een snicker te eten, en vervolg dan mijn weg terug richting Egmond. Op de terugweg lijk ik te vliegen. Ik ga met 35 kilometer per uur over het strand heen, en ik begin te voelen dat mijn eerste Egmond-Pier-Egmond onder de twee uur kan. Castricum schiet ik voorbij en ik blijf maar mensen inhalen. Ik zie de strandafgang naar Egmond liggen, ik zet nog een keer aan. Mijn kilometerteller schiet omhoog, ik zit nu tegen de 40 per uur aan. Daar is de strandafgang, snel van m'n fiets, ik haal nog wat mensen in. Dit is geweldig! Met een big smile op m'n gezicht rij ik het laatste stuk, wat nog pittig omhoog gaat. Het is bijna 3 uur. Â Daar ligt de finish, ik pers nog even alles uit m'n lichaam. En dan: 1 uur, 56 minuten en 14 seconde. Ik ben trots op mezelf, ik heb het gedaan. Dit was mijn eerste Egmond. En hij was meteen onder de twee uur. Al met al een geslaagde dag! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moser Gepost January 18, 2007 Share Gepost January 18, 2007 Re: Je eigen "fietsprestaties" Â Mooi verhaal, hulde voor je prestatie :thumb: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JLS Gepost January 18, 2007 Share Gepost January 18, 2007 Re: Je eigen "fietsprestaties" Â Eej Gert, Â Ik doe ook mee aan de Amstel Gold Race. Eigenlijk zou ik vorig jaar al mee doen alleen gooide een flinke knieblessure toen roet in het eten. In tegenstelling tot jou wil ik voor de 200 km gaan. Een flinke afstand, maar ik ben ook al een tijdje in training..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Gepost January 19, 2007 Share Gepost January 19, 2007 Re: Je eigen "fietsprestaties" Â Leuk om te lezen dit jongens :) Â Mijn fietservaring is zeer beperkt, afgezien van op en neer naar Utrecht elke dag, 5 jaar lang, school ;c en in de brugklas hadden we een "tour de Boni" bedacht, waarmee we elke schooldag een race hielden op de route naar school. Dan spraken we van te voren een begin en eindpunt voor de etappe af en speelden we in twee "ploegen" met kopman en knechten en treintjes vormen enzo :mrg: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gert Gepost January 19, 2007 Author Share Gepost January 19, 2007 Re: Je eigen "fietsprestaties" Â Eej Gert, Â Ik doe ook mee aan de Amstel Gold Race. Eigenlijk zou ik vorig jaar al mee doen alleen gooide een flinke knieblessure toen roet in het eten. In tegenstelling tot jou wil ik voor de 200 km gaan. Een flinke afstand, maar ik ben ook al een tijdje in training..... Â Vette shit, nee wij zijn met een groep jongens en we gaan maar eens voor de 100KM :P Kunnen we erna altijd nog zien of we de komende jaren het herhalen met een langere kilometer aantal. En daarnaast ben ik niet in training nog. Wel let ik wel wat beter op me voeding waardoor ik wat lichter wordt :P Maare cool dat je em gaat fietsen. Ga je met veel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Justro Gepost January 19, 2007 Share Gepost January 19, 2007 Re: Je eigen "fietsprestaties"  Gert, het is Posbank, zonder T dus,.. tenminste, als je die berg bij Arnhem, in de buurt bedoelt... ;)  Mijn fietsactiviteiten zijn nogal grillig. het ene jaar fiets ik makkelijk over de paar duizend kilometer heen, en het jaar erop weer zowat niets. In 2005 na mn examen met mn pa naar de Alp geweest. Dat was pas echt tof. Natuurlijk ging ik voor de tijd. ik was boven in 1.13.20 (detail, dat is precies 2 keer zo veel als de recordtijd van Pantani destijd, 36.40)  Het jaar erop samen met mijn pa en mijn broertje geweest. Mn pa al voor de eerste bocht zoekgefietst, en toen kwam ik boven in 1.02.18 (net een minuut vóór mn broertje, die had ik eigenlijk ook nog wat meer zoek willen fietsen)  Verderrr, uiteraard tientallen keren de Posbank, de Col d'Ornon, de Galibier, Lauaret, Telegraphe en de Col de Croix de Fer in de sneeuw... (en ook naar beneden, dat is echt eng...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antharas Gepost January 21, 2007 Share Gepost January 21, 2007 Re: Je eigen "fietsprestaties" Â Woow Gert , mooie fiets .. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gert Gepost January 21, 2007 Author Share Gepost January 21, 2007 Re: Je eigen "fietsprestaties" Â Justro,indeed ;) Â En thanks Antharas :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jochem Gepost January 23, 2007 Share Gepost January 23, 2007 Re: Je eigen "fietsprestaties"  Ik krijg ook een racefiets, eindelijk. Ik heb een beetje rondgekeken enzo, en ik heb mijn oog laten vallen op twee fietsen. Eén zwarte Raleigh en een Gazelle racefiets. De Gazelle is helemaal top tip in orde, nieuwe banden + zadel. Hij fietst best fijn en ik kan hem meenemen voor €200,-. Die Raleigh kost €60,- maar dan moeten de banden en versnellingskabels vernieuwd worden, verder in goede staat. Beiden hebben buisversnellingen, dus niet aan het stuur. De Gazelle is wat ouder maar nog in perfecte staat, het frame is nog handgemaakt en heeft destijds 1500 Gulden gekost. Ik heb nog niet op de Raleigh gefietst, maar dat ga ik vanavond doen. Ik kies voor de fiets waar ik het best op kan fietsen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dost Gepost January 23, 2007 Share Gepost January 23, 2007 Re: Je eigen "fietsprestaties" Â Met de Gazelle ben je denk ik goedkoper uit als je goede banden enzo erbij haald(denk ik). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scorpius Gepost January 23, 2007 Share Gepost January 23, 2007 Re: Je eigen "fietsprestaties" Â Even een vraagje aan de heren kenners hierzo ;). Ik wil graag een nieuwe mountainbike gaan kopen. Eentje waar ik gewoon lekker op kan fietsen, zo'n twee a drie keer per maand in het bos. De mountainbike die ik nu heb is een Giant Boulder, ik ben gewoon toe aan een betere fiets. Bovendien is ie te klein :cab: Â Dus mijn vraag aan jullie, wat denken jullie dat een goede mountainbike is voor mij, in de prijsklasse tot ongeveer 600 euro. Â Ik weet niet of dit het goede topic is, maar mocht het niet zo zijn, moeten de mods maar ff verplaatsen. Kon namelijk geen topic vinden waar ik zo'n vraag kon stellen. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axel Gepost January 23, 2007 Share Gepost January 23, 2007 Re: Je eigen "fietsprestaties"  Mijn route is simpel :  Naar school, naar huis. En dat iedere dag. Is wel vermoeiend  :cab: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suddenwar Gepost January 23, 2007 Share Gepost January 23, 2007 Re: Je eigen "fietsprestaties" Â Koop je een trek of een scott, die zijn niet duur en bollen zeer goed. neem enkel voorvering, dat past binnen de 600 euro en als je niet gaat voro wedstrijden maar voor de fun is dat al meer dan genoeg. maak ook dat je een stuur hebt dat bij je past, ik bedoel de ene heeft graag een geen extra greep, de andere enkel een rechthoek, sommige een vierkant of een vierkant met maar 3 zijden, maar dat kun je altijd nog veranderen. Â http://www.scottusa.com http://www.trekbikes.com Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelflap Gepost January 23, 2007 Share Gepost January 23, 2007 Re: Je eigen "fietsprestaties" Â Van de discotheek naar huis is voor mij denk ik ook wel 6 km, denk dat mijn record zo rond een half uur ligt ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jochem Gepost January 24, 2007 Share Gepost January 24, 2007 Re: Je eigen "fietsprestaties" Â Ik heb toch voor de Raleigh gekozen, die had een iets hoger frame waardoor mijn houding daarop gewoon stukken beter is dan op die Gazelle. Het is verder echt een goede fiets, altijd goed onderhouden en nog bijna in orginele staat. Mijn broer regelt voor mij nieuwe bandjes en versnellingskabels. Hij werkt bij een tweewielerszaak en kan ze voor inkoopsprijs krijgen, altijd handig. Als die dingen er op zitten ga ik hem even mooi oppoetsen zodat ie er weer als nieuw uitziet. Dan zal ik ook wel even een foto'tje posten. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts