Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

The Malta project

Thomassje123

Aanbevolen berichten

9c322eb9a24e5ad8539555722f0966eb.png

Groepsfase Europa League

Wedstrijd 4 t/m 6

2fcea284c906023108e1b336413497f1.png

Soms heb je een ploeg die je constant tegen komt in Europa. Bij Folgore was het altijd Inter en hier bij Hamrun is dat dus Slavia Praag, we komen de Tsjechen wederom tegen. Ze zullen ons niet vergeten zijn na de gênante uitschakeling 2 seizoenen geleden. Het was wel een incident want Slavia Praag blijft natuurlijk veel beter dan ons, ze wonnen dan ook terecht met 0-1. Dan 2 wedstrijden waar we echt resultaat moeten halen gezien de tegenstanders in januari. Thuis tegen CSKA Sofia moeten we dan eigenlijk winnen. We zijn vele malen beter maar daar waar we in het verleden sterk omgingen met de kansen waren we daarin juist heel slordig in deze wedstrijd. Wel komen we tot tweemaal toe terecht op voorsprong maar het eindigt teleurstellend in 2-2. In de 84e minuut gaven we een penalty weg, erg zonde. Dan moet er tegen Zrinjski echt wel gewonnen worden om door te gaan. Dat gebeurt vrij overtuigend, na 17 minuten was het al 0-2. De 1-2 viel in de 89e minuut dus het was niet zo spannend als de eindstand suggereert. 

Stand na 6 wedstrijden

196c28d829a4b46d31569069c9b80de2.png

11 punten na 6 wedstrijden, dat is wel 100% zeker genoeg om door te gaan naar de play-offs. Het is maar goed dat we deze punten nu al hebben want in de laatste 2 speelrondes spelen we namelijk tegen Galatasaray en Sporting CP. We hadden eigenlijk 13 punten moeten hebben als we wonnen van CSKA Sofia maar je kunt niet alles hebben. Wel kunnen we zonder druk de laatste 2 wedstrijden in gaan

Speelronde 7: Hamrun - Galatasaray

a0c6b106fc54997402b8f9c9c6295832.png

Alles is bonus in de laatste 2 wedstrijden. Maar tegen een team met onder andere Mauro Icardi is weinig te doen voor ons. Na 4 minuten stonden we al 0-1 achter en dan wordt het lastig. Een penalty maakte er zelfs 0-2 van. Maar we gaven ons niet zomaar gewonnen, we zaten wel degelijk in de wedstrijd. Een doelpunt in de 70e minuut maakte het wel degelijk spannend. Een nieuwe stunt zat er in maar het lukte helaas niet om de gelijkmaker te scoren. Ik denk dat een gelijkmaker nog verdiend was geweest ook. Helaas verlies maar we hebben onze huid weer duur verkocht

Speelronde 8: Sporting CP - Hamrun

f3ecffc90e6987c9196cdc73647a25d1.png

In deze wedstrijd verwacht je niet veel maar hij moet wel gespeeld worden. Maar het viel reuze mee, wat zaten gewoon in de wedstrijd. Na een uur staan we zelfs 0-2 voor door een hele sterke periode van ons. Ik kon mijn ogen niet geloven. Wel waren we snel terug op aarde want Sporting kwam redelijk snel terug. Er volgde een spannende slotfase maar we hielden stand. We winnen met 1-2 in Portugal, wat een stunt!

Stand na 8 wedstrijden

1e085ea409ee5694054d2c9ef46d4193.png

Over een stunt gesproken... Ik kon mijn lachen niet inhouden toen ik dit zag. Door de overwinning tegen Sporting gaan we niet alleen door, we eindigen zelfs in de top 8! Hiermee mogen we de play-off ronde overslaan. Een geweldige prestatie die ik op dit punt nog zeker niet verwacht had

Intake

53b3862a631cd15dc4ac7e9a0d74c98c.png

f7e6f95bddc78ed7fdab71fa1ff25b59.png

De intake zal in deze save geen rol van betekenis spelen. Misschien 1 goede speler eens in de 10 jaar maar dat is het dan wel. Dit is hoe een doorsnee intake er uit zal gaan zien. Hier zal ik dan ook weinig tot geen aandacht aan besteden

@Djurovski We hebben een hele sterke groepsfase gespeeld!

@Mordurette Financieel hebben we geen zorgen meer. Wereldwijde scouting en een flink salarisbudget

@delichris Ik ook niet, dit einde ook niet

@Kyrill Gaat heel lekker ja

@Renato Dat was inderdaad wat vroeg maar voor het geld was de CL wel lekker geweest

@Marius Ja en dat hebben we een vervolg kunnen geven

@nasje92 Dat beginnen we zeker

@Sven @KayDeManaager @Kyrill @keano77 @De Raam @Fantasy @Gert @delichris @Mordurette @Djurovski @mannie510 @Marius @DemoN @MNie @Jotew @Lensherr @Michaelinho* @ElMarcos @MisterX @iamforce1 @Rob1981 @Whitewolf345 @timpy00 @nasje92 @Renato

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18d96dd62f1970940c193d7aab789d43.png

2e knock-out ronde Europa League

Rangers - Hamrun

4b88a71f649a3f47319b0180d28bf17c.png

De eerste knock-out fase mochten we overslaan en in de 2e knock-out fase gingen we dus spelen tegen Rangers. We zijn al veel verder gekomen dan we dachten dus hoe het loopt maakt niet uit. Toch wil je natuurlijk wel gewoon winnen. Maar winnen dat zat er echt niet in en dat werd heel snel duidelijk. We waren niet eens zo slecht maar Rangers liet wel hun kwaliteit zien in de afronding, ze hadden weinig kansen nodig om te scoren. Na 48 minuten was het al 4-0 en dus een kansloze zaak. We komen wel terug maar het mag niet baten. Wel wat geflatteerd maar wel een dikke nederlaag

Hamrun - Rangers

4463b2bc7196fcac735b6561f0f2d267.png

Ook in eigen huis was het een kansloze zaak maar wat wil je dan als je 2 rode kaarten pakt. Dan mogen we blij zijn dat Rangers het wel best vond want anders wordt het natuurlijk een monsterscore

Competitie

3799ffed9507e4d5927dcd8e79dcb906.png

De competitie was een eitje, we zijn de andere ploegen al lang en breed voorbij gestreefd. Het verschil is nu al behoorlijk groot en dat zal mogelijk alleen maar groter worden de komende jaren

Eindstand coëfficiëntenlijst

730322fb347bb5eba0a66422a2d5eb6c.png

Dit is natuurlijk een ongekend seizoen waarin wij dus heel ver kwamen. Dat resulteert in een seizoen van 5,750 punten, dat is natuurlijk een record. Daarmee zullen we iets stijgen op de lijst maar niet veel. We gaan 28e worden

Kwalificatieplaatsen

5062f2b52e3932f70bc7ec3eecd7ba26.png

Dat heeft gevolgen voor de competitie. De nummer 2 of de bekerwinnaar gaat namelijk naar de voorronde van de Europa League en maakt een grotere kans om in ieder geval de groepsfase van de Conference League te halen. Aangezien de kans erg groot is dat wij de beker zullen winnen zal het vooral de nummer 2 worden die daar naar toe gaat. Geen stomme play-offs aan het einde van het seizoen, eindstand = eindstand. Dat gaat ons zeker helpen

Verhuurde spelers verlengen

caad1442c718a7a8b7a7ff20e5e09387.png

Aan het begin van het seizoen is het ons gelukt om veel spelers te verhuren. Nu is het tijd om te verlengen. Dit doen wij specifiek op 2 juni. Er is een kleine bug in het spel waardoor de contracten op 2 juni niet voor 1 jaar worden verlengd maar voor 2 jaar. Om alle contracten te verlengen gaan we naar ontwikkelingscentrum -> Rechtermuisknop op de speler -> transfers -> verlenging huurperiode voorstellen

e7baefa25181357c81a74c128376e825.png

Hierboven zie je een voorbeeld. We zitten in 2026 en desondanks wordt Alemao verhuurd tot 2028

@Djurovski Dat was zeker een mooie stunt :D 

@Marius Alles zit wel erg mee hoor tot nu toe, hopelijk gaat mij dat niet tegen zitten in een later stadium

@DemoN Ik ook niet maar het zit allemaal we; enorm mee hoor

@delichris Ik had het ook niet verwacht, je intakes zullen zo blijven

@Kyrill Inderdaad!

@Sven @KayDeManaager @Kyrill @keano77 @De Raam @Fantasy @Gert @delichris @Mordurette @Djurovski @mannie510 @Marius @DemoN @MNie @Jotew @Lensherr @Michaelinho* @ElMarcos @MisterX @iamforce1 @Rob1981 @Whitewolf345 @timpy00 @nasje92 @Renato

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Loan farm (2)

Had ik al gezegd dat dit geen normale doorsnee save is? 

ac9a57a3a6d8bce6f002f253835cc72a.png

ea7de6a313a448f246792d06589f0c2f.png

Ehm... Ja....Gelukkig is de politie nog niet aan de deur geweest voor human trafficking. We hebben maar liefst 36 spelers gehaald boven de spelers die we al hadden. 95% van deze spelers zal niet voor ons gaan spelen. Ze zitten allemaal in de -23 en het is de bedoeling dat ze voor de andere Maltese clubs gaan spelen. We zijn deze zomer dus erg druk met het verhuren van spelers. Zo ook hier, 94 spelers zijn aangeboden bij andere Maltese clubs. Uiteraard zullen ze niet allemaal gaan maar hoe meer hoe beter natuurlijk

f2fd76677af61d2233fbb6a8b0bd283e.png

Inclusief alle verhuurde spelers hebben we een totaal van 166 spelers in de -23 op het moment. Allemaal in de ballenbak voor de loan farm

74f20c9ec4db852b547507e42c7ebfb5.png

Van deze 166 spelers zijn er al 53 spelers verhuurd. Een enkeling aan een buitenlandse club maar de meeste spelen nu voor een andere club in Malta. En we zijn nog niet klaar, er zijn nog meer spelers onderweg en de komende seizoenen gaan we natuurlijk proberen om er zo veel mogelijk te verhuren

Salaris per jaar

fa423ceae18383ec1cfc0f41947b862e.png

Maar kost dat niet ongelooflijk veel geld? Ja, voor Maltese begrippen wel natuurlijk maar het valt eigenlijk reuze mee. Veel van deze spelers zijn echt spotgoedkoop qua salaris en ook nog eens transfervrij over gekomen. €6,13 miljoen per jaar betalen we nu dus aan salarissen. En tegenwoordig kunnen we dat best makkelijk ophoesten als we ons zelf elk seizoen kwalificeren voor Europees voetbal. Europees voetbal halen moet vanaf dit seizoen dan ook elk seizoen het doel zijn

Tip: Maak gebruik van je directeur voetbalzaken of assistent manager

287deec8c7339d091a27816fa2ac4ffc.png

Wist je dat je je directeur voetbalzaken ook om spelers kunt vragen? Ook als je geen directeur voetbalzaken hebt kan je assistent je van dienst zijn. Ga naar transfers -> directeur voetbalzaken -> transferdoelwitten. Dan kom je op bovenstaande pagina uit. Klik vervolgens rechtsboven op 'vraag DV om voorstel'.

66dcac7d8aee3e289d9b9984f6e12e39.png

Dan zie je deze. Hier kun je om 4 verschillende spelers vragen. 

Spelers die je kunt kopen

Spelers die je kunt huren

Spelers wiens contract afloopt

Transfervrije spelers

Dit is ideaal voor kleine clubs met kleine scoutingsbudget. Voor echte topclubs helpt het misschien niet veel maar er kan zomaar een goede speler uit rollen. Op deze manier heb ik zelf ook een aantal goede spelers gevonden, voornamelijk transfervrije spelers

@Kyrill Thanks, ja wel minder maar niet onverwacht

@delichris Het was pittig maar dit kan dus gebeuren als andere clubs jou wel serieus nemen

@Marius @Mordurette @Djurovski Our luck has run out

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook deze ga ik met veel plezier volgen!

heb zelf een half jaar niet meer gespeeld met mijn san Marino save doordat de fut er een beetje uit was. Ben nu weer sinds een week bezig ermee.

je gaat alweer flink goed, zal niet lang meer duren voordat je in de champions leauge zit!

de competitie wedstrijden, speel je die ook of simuleer je die?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 4: Voorrondes Champions League

1e en 2e kwalificatierondes

f5cb95267cc1909620fc5a8c41320eae.png

In de eerste en 2e kwalificatierondes geen problemen. We wonnen al van de Magpies uit Gibraltar met maar liefst 22-1 over 2 wedstrijden. Ook tegen RFS uit Letland geen problemen maar de nederlaag in de uitwedstrijd is wel erg slordig. Maar we wonnen al met 5-1 in eigen huis dus ja, het maakt allemaal nou ook weer niet zo veel uit

3e kwalificatieronde: Hamrun - Derry City

74ffeb6c7a6d2515e17b18b9d9adacc8.png

Derry City is toch een tegenstander om te verslaan in dit stadium van de kwalificatierondes? Dat is iets dat je natuurlijk niet te hard moet roepen maar dit is gewoon een tegenstander die we kunnen en misschien wel moeten verslaan. Dat klopt dan ook want dat deden we uiteindelijk vrij gemakkelijk. We hadden veel meer kansen maar het stond wel lang 0-1. Maar in de slotfase weten we uit te lopen naar een 0-4 voorsprong die niet eens geflatteerd was. 

36d50ed5b2dbca7162f7161d8c9a566d.png

Ook in de thuiswedstrijd geen problemen. Derry mocht de bal hebben maar onze verdediging stond zo goed dat ze amper wat creëerden. Vanuit de counter waren wij erg sterk en we scoren dan ook 3 keer. Dat had zelfs vaker gekund maar het was duidelijk dat Derry City geen partij voor ons was

Loting 4e kwalificatieronde

eea80bf7a38cb78dbb3abbd6e1d94d57.png

Dan zit er ineens nog maar 1 ronde tussen ons en het miljoenen bal waarin natuurlijk miljoenen euro's te verdienen zijn. Om de Champions League te halen moeten we dus Young Boys verslaan. Dat zal niet makkelijk zijn, 2 seizoenen geleden verloren we er nog van. Hebben we daar van geleed en zijn we een stuk verder dan toen? Dat moet dit tweeluik duidelijk gaan maken

@erik9 Welkom! Ik speel bijna alles, wedstrijden simuleren en instant result is niet hoe je het spel hoort te spelen vind ik. Maar dat is een persoonlijke voorkeur uiteraard. Daarnaast gaat people management belangrijk worden in de verdere fase van de save. Het is soms lastig om iedereen tevreden te houden. Jij succes, die CL komt vanzelf wel

@Djurovski Dat is ook exact de bedoeling. In mijn Folgore save waren de spelers bij de andere clubs ook allemaal ex spelers van mij

@delichris Het werk is soms niet leuk maar de uitkomsten wel. Het is een investering en alle keuzes maak je met het oog op de lange termijn

@Marius Soms wel. Maar ook is het spelers in bulk kopen en hopen dat andere clubs ze oppikken

Link naar opmerking
Deel via andere websites