Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

The Malta project

Thomassje123

Aanbevolen berichten

4e kwalificatieronde Champions League: Hamrun - Ludogorets

e5ad00a29fa6226cc6c6d1d4bf7b1748.png

We hebben een stunt neergezet tegen Slavia Praag maar dat betekent zeker niet dat je van Ludogorets zomaar eventjes wint. Ludogorets maakte niet dezelfde fout als Slavia Praag en ze onderschatten ons niet. Wij speelden niet eens zo heel slecht maar de Bulgaren waren echt wel een stuk beter. Het scoreverloop was echter wel teleurstellend. Na 57 minuten staan we 0-3 achter, het wordt zelfs 0-4. Een rampavond die ook een eretreffer niet kon goedmaken

47d6a6a2d5d7b548f9a6c6724c9e15a3.png

Deze wedstrijd kon dus eigenlijk op papier afgedaan worden want een 1-4 achterstand goed maken is toch wel echt schier onmogelijk. Toch lijken we wel te winnen, bijna. In de laatste minuut scoorde Ludogorets toch nog de 2-2. Een overwinning was nog wel lekker geweest maar had uiteindelijk ook niet uitgemaakt. De Champions League droom spat uiteen. Maar spelen in de Europa League is voor ons natuurlijk ook prachtig, al helemaal met dit nieuwe format

63ddd5b5f8895d3e5eaf844ca2e7dea7.png

5700f3cd76de36de6f08269897f4a608.png

Financiën

089555a1bb16e1774feacc83dd9803ff.png

Loting groepsfase Europa League

625341756e87e210ecd205680c25ff8b.png

d536d0facb8d10230b0224c1cefa8e42.png

@ElMarcos Zou je wel denken maar daar zit dus ook het gevaar

@Djurovski Zeker, helaas wel alsnog naar de Europa League

@iamforce1 Dat was het zeker, niet verwacht

@Kyrill En dan tegen Ludogorets zo onderuit gaan haha, maar Europa League is ook al heel mooi voor ons natuurlijk

@Rob1981 Je staat er bij (y) 

@Marius Dat zou je inderdaad denken maar we hadden het kruit al verschoten helaas

@Gert Die was zeker lekker, ik droomde al eventjes van de Champions League in seizoen 2

@delichris Ik had het zelf ook niet verwacht

@Michaelinho* Het was niet eens juichen, eigenlijk gewoon met open mond verbazing naar het scherm zitten staren haha

@Mordurette Inderdaad, helaas geen gevolg kunnen geven

@DemoN Overwinteren weet ik nog niet maar we gaan in ieder geval wel 8 wedstrijden spelen in de groepsfase

@Sven @KayDeManaager @Kyrill @keano77 @De Raam @Fantasy @Gert @delichris @Mordurette @Djurovski @mannie510 @Marius @DemoN @MNie @Jotew @Lensherr @Michaelinho* @ElMarcos @MisterX @iamforce1 @Rob1981

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Scouten door middel van teamverslagen

Inmiddels zijn we al wat verder in de save. Seizoen 1 zijn we doorgekomen, zoals ik al eerder zei vind ik seizoen 1 altijd lastig. Geen budget en welke spelers moet je in hemelsnaam halen zonder enige kennis? Nu hebben we wat meer geld en ook wat meer tijd. We gaan dus gericht zoeken naar goede spelers en daar heb ik een hele handige snelle manier voor.

In Football Manager wordt vaak realiteit geopperd, ook door de makers zelf. Echter een stuk of 100 spelers verhuren aan andere clubs is niks realistisch aan, een club uit Malta dat de Champions League wint... Daar is niks realistisch aan. Malta dat 1e wordt op de coëfficiëntenlijst... Daar is niks realistisch aan. You get the message. Dus gaan we voor efficiëntie

Wij zijn dus op zoek naar (relatief) goedkope spelers die wij op kunnen pikken en eventueel kunnen verhuren. Daarnaast willen we ook spelers die goed zijn maar net niet goed genoeg voor hun nationale team zodat we ze kunnen naturaliseren voor het Maltese nationale team. Daarom is er 1 land dat ideaal is om mee te beginnen, wij gaan naar Brazilië!

af1a21f743b4ac62ecb55c41b04f1ca2.png

Wij hebben genoeg scoutingsbudget om over de hele wereld te scouten. Hierdoor kunnen we een teamrapport opvragen van clubs uit Brazilië

Aanpassen van de view

Maar eerst gaan we de view of gewoon in het Nederlands de weergave aanpassen. De makkelijkste manier is om bovenaan een kolom te gaan staan met je muis en op de rechtermuisknop te klikken. Dan gaan we naar kolom invoegen -> scouting -> niveau en potentieel voegen we toe in de view. Hieronder zie je hoe het er dan uit ziet

457947bc69e12527bfdf1afda6fad407.png

Zo pas je de view/weergave aan

3a92a97408535ac2dfb9c77ab62f2708.png

Maar hier heb ik toch helemaal niks aan? Dat is wat je misschien denkt maar het mooiste gedeelte moet uiteraard nog komen. We hebben geen kennis van deze spelers. Dat is ook niet zo gek want mijn scouts zijn nog nooit in Brazilië geweest. Toch heb ik binnen 4 dagen van al deze spelers een idee hoe goed ze zijn. Kijk ook eens naar de datum rechtsboven

Teamverslag

0ce4ab7ffd016e8bea7038b480542126.png

Nu gaan we naar de volgende stap. We nemen onze beste scout en laten hem een teamverslag doen van het team dat je wilt scouten, dat doe je via teamverslagen zoals je hierboven ziet

f2ca4dd0ec923ecf07a39ddb5883fd3b.png

In dit geval wil ik het B team van Fluminense scouten. In dit stadium van de save zijn spelers van het eerste van Fluminense voor ons nog onhaalbaar. We wachten een paar dagen en in de inbox krijgen wij bovenstaande bericht. Dit is het teken dat het rapport klaar is. Zit je er klaar voor want onderstaande kan je wel eens gaan verbluffen

027662d12289fd3b13d43b21234aa8b3.png

Kijk even naar de datum rechts bovenin. 4 dagen zijn voorbij en ik heb van alle spelers in dit team het scoutingsverslag. Ik kan ook in 1 oogopslag zien welke van deze spelers interessant zijn. Dit is mijn view zoals ik die heb opgeslagen. Linksboven zie je wel dat ik deze view heb opgeslagen als scouting. Ik heb hier alles wat ik nodig heb. Hoe goed ze zijn, hun salaris, transferwaarde en ook kan ik zien of de contracten aflopen. 

*Note: Het eerste teamverslag duurt 4 dagen, daarna krijg je elke dag ingame een rapport als je meerdere teams achter elkaar hebt gescout op deze manier. Vervolgens kun je ze op de shortlist zetten. Ik zal eens een klein inkijkje geven naar mijn eigen scoutingssysteem, dat is ouderwets via een word documentje

43ecb19aa073ffc2d18f4e2886db5354.png

8f6d334902ed5da98ad9c65af8b0e0be.png

Zo ga ik alle clubs langs en binnen 2 maanden heb ik heel Brazilië gescout. Daarna kan ik direct door naar het volgende land dat ik wil scouten. Dat is overigens Colombia en daarna is Mexico aan de beurt, mocht je het jezelf afvragen

Belangrijk om nog te weten:

- Je kunt alleen een teamverslag doen daar waar je kan scouten, dit heeft te maken met het pakket wat je aan hebt staan bij je scoutingsgebied. Ik heb het wereldpakket dus ik kan dit overal ter wereld doen

- De verslagen zijn niet permanent, de sterren verdwijnen na een maand weer. Zet de spelers dus op je shortlist voordat je ze kwijtraakt. Of zet ze in je Excel document (Ja, ik weet dat sommige van jullie die hebben)

- Je kunt alleen een team scouten en niet een hele club. Dat wil zeggen dat je een eerste elftal of hun -19 apart van elkaar moet scouten

- Je krijgt maar 1 teamverslag per dag. Laat je beste scout dit dus doen en de andere scouts kunnen zich bezig houden met het reguliere scouten

@Djurovski Ja helaas wel maar Europa League is ook leuk

@Marius Dat wel maar ik prefereerde liever het de miljoenen die je krijgt in de Champions League

@DemoN Vooral de club tot nu toe, de anderen komen de voorrondes nog niet door

@Mordurette Het hadden nog meer miljoenen kunnen zijn in de Champions League, maar dat komt waarschijnlijk nog te vroeg

@Kyrill Dankje

@delichris Levert wel aardig wat op maar de CL had natuurlijk nog meer opgeleverd

@Sven @KayDeManaager @Kyrill @keano77 @De Raam @Fantasy @Gert @delichris @Mordurette @Djurovski @mannie510 @Marius @DemoN @MNie @Jotew @Lensherr @Michaelinho* @ElMarcos @MisterX @iamforce1 @Rob1981

Link naar opmerking
Deel via andere websites

f318e52b523d5df244841eb2ce150bc8.png

Groepsfase Europa League

Wedstrijd 1: Vojvodina - Hamrun

6d0e92a1a23979443ffd1fabcc124f4f.png

We openden deze Europa League campagne met een uitwedstrijd tegen het Servische Vojvodina. De groepsfase halen was al mooi, de rest is bonus. Maar toch wil je je goed presenteren als je daar toch staat. Dat is in deze wedstrijd exact wat we gedaan hadden. We kwamen wel 1-0 achter maar daarna namen we de wedstrijd steeds meer in handen. Eigenlijk waren we gewoon veel beter, we creëerden heel veel kansen. We waren dusdanig goed dat we op een gegeven moment 1-4 voor stonden, dat had ik nou ook niet verwacht. Ze scoren nog wel in blessuretijd maar dat mag de pret niet drukken, dit is natuurlijk een fantastisch resultaat

Speelronde 2 t/m 5

2639956c2488df127f993d99a6fcdf5a.png

Een hele sterke start maar konden we dat een vervolg geven? In eerste instantie wel want we speelden bij Slovan Bratislava gelijk en dat is ook een prima resultaat. Maar dan krijgen we wedstrijden tegen serieuze tegenstanders en daarin blijkt wel dat we eigenlijk nog wat te kort komen op dit niveau. Maar van Basel en Atalanta kun je verliezen. Tegen Viktoria Plzen hoopte ik in eigen huis op wel wat meer maar daarin gingen we eigenlijk ook kansloos ten onder. Dat was misschien het eerste echte teleurstellende resultaat. In speelronde 6 spelen we thuis tegen Dinamo Kiev, als we nog wat willen moeten we die echt winnen

Speelronde 6: Hamrun - Dinamo Kiev

f5556f63b1f684820c53f68dfc095f5e.png

Deze wedstrijd tegen Dinamo Kiev voelt als een laatste kans om er nog wat van te maken. We zitten er goed in en we maken er een gelijkwaardige wedstrijd van. Maar in korte tijd nemen we wel afstand van ze want we scoren 2x in 4 minuten. Kat in het bakkie was het zeker niet want de Oekraïners hadden niet lang nodig in de tweede helft om terug te komen in de wedstrijd. Het gevolg was nagelbijten in het restant van de wedstrijd. In de slotfase lijkt het dan toch mis te gaan. Lijkt... want in de blessuretijd is er grote euforie want we winnen hem alsnog

Stand na 6 wedstrijden

efdeb49bd2f8b52865c68ca2f15350f4.png

Dat betekent dat we dus nog mee doen. Met 7 punten is er nog alle kans om binnen de top 24 te eindigen. Mogelijk is zelfs 1 overwinning in de volgende 2 wedstrijden genoeg. Daarin spelen we tegen de volgende tegenstanders:

a28be09e5f156d0e60384a85e133cae8.png

In speelronde 7 spelen we uit tegen AZ en in speelronde 8 spelen we thuis tegen Young Boys

Investeringen

91c8629e271540f707c8658b8af5aa54.png

b88ea0a3576f5dcfbdff75302f126e9e.png

5a376ea1e5dce13297902f50e544b2fe.png

Nu we al voor het tweede seizoen achter elkaar in Europa actief zijn hebben we financieel een aardige buffer opgebouwd. Daarmee werd het tijd voor de eerste investeringen zoals je hierboven kunt zien

@Sven @KayDeManaager @Kyrill @keano77 @De Raam @Fantasy @Gert @delichris @Mordurette @Djurovski @mannie510 @Marius @DemoN @MNie @Jotew @Lensherr @Michaelinho* @ElMarcos @MisterX @iamforce1 @Rob1981 @Whitewolf345

Hopelijk hebben jullie wat aan dit soort updates :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites