Mordurette Geplaatst 22 oktober Share Geplaatst 22 oktober Het doelpunt in de 95e minuut is enorm zuur maar uiteindelijk gewoon een prima prestatie neergezet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 22 oktober Share Geplaatst 22 oktober Gevochten en verloren maar absoluut geen schande Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 22 oktober Share Geplaatst 22 oktober Een stunt van jewelste toch wel om op Union te gaan winnen. Het Europese seizoen kan je op die manier inderdaad erg geslaagd noemen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 23 oktober Share Geplaatst 23 oktober Toch knap gespeeld in Europa en je bent met de club volgens mij ook wel gestegen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
iamforce1 Geplaatst 23 oktober Share Geplaatst 23 oktober Sterk eerste seizoen Das niet slecht als je dit door kan zetten gloort er n mooie toekomst Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 23 oktober Share Geplaatst 23 oktober Zuur om er op deze wijze uit te vliegen, maar alles bij elkaar gewoon een heel knap seizoen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 23 oktober Auteur Share Geplaatst 23 oktober (bewerkt) Transfervrije spelers ophalen zonder scoutingsbudget In eerdere stadiums van dit soort saves heb je vaak weinig budget. Het grootste deel gaat naar het salarisbudget waardoor er voor het scoutingsbudget steeds minder geld beschikbaar wordt. In deze update ga ik laten zien hoe je aan het einde van het seizoen transfervrije spelers kunt oppikken zonder ze te hoeven scouten Als eerste gaan we simuleren tot vlak voor de contracten aflopen op 30 juni/1 juli. In mijn geval zit ik nu op 28 juni, 2 dagen voordat alle contracten aflopen. Op dit punt is de kans het grootst dat de spelers ook daadwerkelijk weg gaan bij hun club. Dat laatste is wat we willen want als de spelers zonder club zitten kunnen wij ze op proef laten komen! Maar dan komt nu het punt dat het meeste tijd in beslag gaat nemen. Hoe veel spelers je wilt bekijken en hoe lang je er aan wilt spenderen is aan iedereen zelf. Ik neem hier rustig de tijd voor. Een twitch stream op tv en op mijn gemakkie de spelers op de shortlist zetten. Bovenstaande is namelijk wat we gaan doen. We gaan sorteren op aflopende contracten en alle spelers met aflopende contracten zetten we op de shortlist. Selecteren -> rechter muisknop -> op shortlist. Vervolgens verder naar het volgende team. Filteren hoeft niet, dat doen we later Zo ga ik meerdere competities handmatig langs. Ik heb gekozen voor de competities om Malta heen. Dit kan veel tijd in beslag nemen, het is wat je er voor over hebt. Ik heb wel scoutingsbudget maar ik heb maar 2 scouts dus ik kan ze niet allemaal scouten. Als je naar een competitie gaat die niet speelbaar is zie je ook geen ranglijst. Toch kun je alle clubs in de competitie zien, klik linksboven op overzicht -> stadions en je krijgt bovenstaande screen 1 juli Fast forward naar 1 juli. Er zullen spelers zijn die hun contract last minute alsnog hebben verlengd maar veel spelers zitten nu zonder club. En spelers zonder club kunnen wij laten proefdraaien en dat is waar we nu mee bezig gaan We hebben het voorwerk gedaan en nu is het tijd om spelers te zoeken die we willen. Ga naar scouting en dan shortlist. In totaal hebben we 1156 spelers op de shortlist staan die geen club hebben en die wel oog hebben voor een transfer naar ons. Nu gaan we filteren wat we nodig hebben Zet de contractstatus op clubloos en je ziet iedere speler die op dit moment geen club heeft In mijn geval ben ik op zoek naar een rechtervleugel verdediger (VVR). Helaas zijn er maar 11 beschikbaar. Ik laat ze allemaal op proef komen Ik zie in 1 oogopslag of er spelers tussen zitten die interessant zijn. Toch 1 speler die interessant is ook vanwege zijn leeftijd (Matija Bojovic). Deze competitie kent geen restricties dus ik besluit hem een contract aan te bieden. Alle andere proefspelers laten we vertrekken zodat er nieuwe spelers op proef komen Maar ik kan mij voorstellen dat dit een beetje tegenvalt. Helaas geldt dat ook voor mij maar de VVR positie is gewoon een moeilijke positie om in te vullen. Ook heb ik centrale middenvelders nodig. En daar heb ik geluk want ik heb 188 spelers om uit te kiezen. Daar zal vast wel een goede speler tussen zitten toch? We selecteren een aantal spelers (max 30) en we laten ze op proef komen Bingo! Dat ziet er al een heel stuk beter uit. Vooral de bovenste (Spataru) ziet er wel heel goed uit De rest vind ik niet interessant of goed genoeg. Ze gaan van de shortlist en hun stages worden beëindigd zodat er weer ruimte is voor nieuwe spelers op proef We gaan terug naar de shortlist en nemen weer nieuwe spelers op proef en zo gaan we door tot ze we allemaal gehad hebben Nadat ik dit een aantal keer heb gedaan zijn dit de spelers die over zijn gebleven. Ik heb ze allemaal een contract gegeven en met Danilo Bakic en Dan Spataru heb ik meteen 2 spelers die ik direct kan inpassen in het eerste. En dat zonder het scoutingsbudget te gebruiken. Ideaal voor kleine clubs Ter volledigheid hier nog de screens van Bakic en Spataru @ElMarcos Heel zuur, vooral die goal in de 95e minuut in de heenwedstrijd @iamforce1 Het zal nu de vraag zijn of dit structureel wordt of dat dit gewoon puur geluk was @delichris We zijn flink gestegen @Marius Jammer dat we die stunt niet hebben kunnen voortzetten in eigen huis @Djurovski Geen schande, wel jammer als je zo dichtbij bent @Mordurette Heel onnodig ook, daardoor ook verloren. In eigen huis gewoon compleet weggespeeld @Gert Ik wel door een bepaalde Twitch streamer Maar laat staan hoe je de club uitspreekt. Succes hehe @Kyrill Als we zo doorgaan met de club dan zullen we vanzelf stijgen @Sven @KayDeManaager @Kyrill @keano77 @De Raam @Fantasy @Gert @delichris @Mordurette @Djurovski @mannie510 @Marius @DemoN @MNie @Jotew @Lensherr @Michaelinho* @ElMarcos @MisterX @iamforce1 23 oktober bewerkt door Thomassje123 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 23 oktober Share Geplaatst 23 oktober Leuke inkijk zeker voor llm is dit ideaal Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 23 oktober Share Geplaatst 23 oktober Lesje scouting met een kleine portemonnee voor dummies dit. Tof om te zien hoe je dat aanpakt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 23 oktober Share Geplaatst 23 oktober Leerzaam tnx! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
iamforce1 Geplaatst 23 oktober Share Geplaatst 23 oktober Was erg interessant zo krijg je er toch een iets andere kijk op Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 24 oktober Share Geplaatst 24 oktober En zo leer je toch weer iets op je oude dag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 25 oktober Auteur Share Geplaatst 25 oktober 1e voorronde Champions League: Hamrun - Nomme Kalju In de eerste voorronde van de Champions Leauge moesten we naar Estland. Dat kon natuurlijk veel erger. Afgelopen seizoen hebben we een enorme stap gemaakt op de club coëfficiëntenlijst en daar plukken we nu de vruchten van. Maar dan moet je natuurlijk nog wel winnen en met veel nieuwe spelers en een andere tactiek is dat niet zomaar gedaan. We kwamen dan ook 1-0 achter maar dat was wel heel erg onterecht. We waren beter maar hun eerste schot gaat er in. Wel komen we op 1-1 maar gezien de statistieken hadden we moeten winnen. Maar het is een goede uitgangspositie voor de thuis wedstrijd Dan moet je het nog wel in eigen huis af maken. Gelukkig wordt het ons na 4 minuten al veel makkelijker gemaakt door de rode kaart van de man die in de heenwedstrijd nog tegen ons scoorde. Daarna was het eenrichtingsverkeer. We komen voor en met 2 goals in 2 minuten zorgen we er voor dat het definitief beslist is. Op naar de volgende ronde 2e voorronde Champions League: Hamrun - FC Haka Na Kalju gaat de moeilijkheidsgraad weer een beetje omhoog want FC Haka uit Finland is wel wat verder dan Estland. In de eerste wedstrijd was het een attractieve wedstrijd waarin wij gewoon goed speelden. We kwamen ook terecht 0-1 voor maar we konden dat niet vasthouden. Na de 1-1 werd FC Haka steeds beter en begonnen wij vrede te krijgen met een gelijkspel. Maar het ging toch mis. In de allerlaatste minuut kregen we een penalty tegen en die ging er in. Zuurder kun je haast niet verliezen Dus moeten we in eigen huis flink aan de bak. Maar de spelers hebben die boodschap nog niet helemaal begrepen want we speelden niet een hele goede eerste helft, we kwamen dan ook op een 0-1 achterstand om het nog maar wat lastiger te maken. In de rust moest dus de knop om en de donderspeech kon uit de kast gehaald worden. Dat had het juiste effect want we begonnen erg goed en sterk aan de tweede helft, we kwamen ook snel op 1-1 en dat is lekker. Het was het startsein van een dominante tweede helft want FC Haka had niks meer te vertellen. We maken 2-1 en daarna gaan we er over. We pakken ze met 3-1 en dat was terecht Hiermee zijn we al sowieso zeker van de groepsfase van de Conference League. Hoe de kwalificatierondes nu ook lopen, er zit sowieso een Europees avontuur in Loting 3e voorronde Champions League De moeilijkheidsgraad gaat een flink aantal graden omhoog, Slavia Praag is de tegenstander in de 3e voorronde. Normaal gesproken is dat een kansloze zaak maar je weet het maar nooit he @Sven @KayDeManaager @Kyrill @keano77 @De Raam @Fantasy @Gert @delichris @Mordurette @Djurovski @mannie510 @Marius @DemoN @MNie @Jotew @Lensherr @Michaelinho* @ElMarcos @MisterX @iamforce1 Bedankt voor de reacties, hopelijk hebben jullie er wat aan. Gedurende deze save zal ik meer speltips delen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 25 oktober Share Geplaatst 25 oktober Slavia Praag is wel een paar maatjes groter dan de Scandinavische en Baltische opponenten. Hoop dat je kan stunten! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 25 oktober Share Geplaatst 25 oktober Al lekker op dreef. Zeker die Finnen zijn toch wel hoger in te schatten dan een Maltese club normaliter. Slavia is nu helemaal een ander niveau, maar je kan zonder druk aan de bak. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 25 oktober Share Geplaatst 25 oktober Al zeker van Europees voetbal is altijd fijn en voetbalt toch een stuk lekkerder. Benieuwd of je weet te stunten tegen Slavia. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 26 oktober Share Geplaatst 26 oktober Leuke potjes gespeeld en wie weet kan je stunten tegen Slavia Praag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 27 oktober Share Geplaatst 27 oktober Prima uitslagen, maar zoals je zelf ook al aangeeft is Slavia van een ander niveau. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 27 oktober Auteur Share Geplaatst 27 oktober 3e voorronde Champions League: Hamrun - Slavia Praag De moeilijkheidsgraad gaat flink omhoog. Slavia Praag is een club die wel eens te vinden is in de Champions League. Dat zij dan het initiatief hebben is volkomen logisch. Maar we moeten wel proberen om stand te houden. Dat lukt in eerste instantie net echt want na 17 minuten is het toch echt 1-0. Helemaal kansloos waren we niet maar het was wel duidelijk wie de betere ploeg was. Na de 2-0 leek het dan ook wel gebeurd maar het bleef bij 2-0. Sterker nog, in de blessuretijd konden we nog stiekem een goal maken. We zitten er nog zeker in Alle kansen maar we moeten natuurlijk wel flink aan de bak. Ook hier was Slavia Praag veel beter en via een penalty leken ze het al te beslissen. Maar de penalty werd gemist en we waren nog steeds in leven. En daar ging Slavia Praag de fout in, ze lieten ons in leven. Meteen na rust maken we 1-0. Ik heb in het verleden heel vaak in de schoenen van Slavia Praag gezeten en je weet wat er dan gaat gebeuren. De kleine club - wij dus in dit geval - gaat er dan in geloven. We zetten onze tanden er in en maken het Slavia Praag heel moeilijk. Dusdanig moeilijk dat het 1-0 bleef. Penalty's gingen de beslissing brengen. Strafschoppen Tjakka! Om een bepaald persoon maar eens te quoten. Slavia Praag liet ons over 2 wedstrijden in leven en ze betalen daar de prijs voor. Wij gaan door naar 4e kwalificatieronde! Nog 1 te gaan en we zitten in de Champions League, dat zou eens wat zijn zeg Loting 4e kwalificatieronde In de 4e en laatste kwalificatieronde spelen we tegen Ludogorets. We zijn sowieso al zeker van Europa League voetbal maar deze winnen en we spelen Champions League voetbal. Dan zijn we vet binnen. Maar zo ver is het natuurlijk nog niet @ElMarcos @delichris @Mordurette @Marius @Fantasy Zeker een ander niveau, maar blijkbaar kunnen wij die ook aan @Sven @KayDeManaager @Kyrill @keano77 @De Raam @Fantasy @Gert @delichris @Mordurette @Djurovski @mannie510 @Marius @DemoN @MNie @Jotew @Lensherr @Michaelinho* @ElMarcos @MisterX @iamforce1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DemoN Geplaatst 27 oktober Share Geplaatst 27 oktober Wat een prestaties zeg… Europees overwinteren in Malta in plaats van in Benidorm? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 27 oktober Share Geplaatst 27 oktober Prachtige prestatie tegen Slavia! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 28 oktober Share Geplaatst 28 oktober Dit is ‘JUICHEN’ geweest hoor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 28 oktober Share Geplaatst 28 oktober Dit had ik niet verwacht. Wel een heerlijke ronde geweest. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 28 oktober Share Geplaatst 28 oktober Lekker gedaan hoor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 28 oktober Share Geplaatst 28 oktober Slavia uitschakelen is toch wel een zeer straffe prestatie. Dan ben je ook niet kansloos tegen Loedogorets. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten