FMNOOB Geplaatst 10 oktober Share Geplaatst 10 oktober Weer een sterke reeks. Heb je trouwens ook Lapras opgepikt van die ene kerel of mag dat ook niet met de regels die je hebt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 10 oktober Share Geplaatst 10 oktober KUTGW Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 10 oktober Share Geplaatst 10 oktober Dit ging echt heel simpel. @FMNOOB Die random Lapras verbaasde me enorm, toen ik het voor het eerst speelde. Maar ja, ik was een jaar of acht denk ik toen, dus toen was alles wel een verrassing. Maar die Lapras extra Al was de grootste verrassing dat ik het scherpst van al m'n vriendjes was en zag dat je kon surfen naar de Power Plant. Damn, iedereen was jaloers toen ik Zapdos liet zien. Zonder internet was het toch allemaal wat lastiger Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FMNOOB Geplaatst 10 oktober Share Geplaatst 10 oktober 13 minuten geleden zei neva: Dit ging echt heel simpel. @FMNOOB Die random Lapras verbaasde me enorm, toen ik het voor het eerst speelde. Maar ja, ik was een jaar of acht denk ik toen, dus toen was alles wel een verrassing. Maar die Lapras extra Al was de grootste verrassing dat ik het scherpst van al m'n vriendjes was en zag dat je kon surfen naar de Power Plant. Damn, iedereen was jaloers toen ik Zapdos liet zien. Zonder internet was het toch allemaal wat lastiger Tja, zonder het gemak van even het internet op gaan was het voor de kleine FMNOOB ook wel lastig hoor. Dagenlang rond lopen in een donkere grot en dan later achter komen dat je al een HM had die voor licht kon zorgen . Of er achter komen dat je 1 kans hebt om een Legendary te vangen en dat je vergeten bent om te saven voordat je het duel aanging. Pfff zware tijd was dat zeg. Gelukkig waren er genoeg kinderen die het speelden en kwamen we altijd verder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 10 oktober Share Geplaatst 10 oktober Lekker bezig daar! Ja, ik was dat mechanisme alweer vergeten, terwijl je het al had uitgelegd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 10 oktober Share Geplaatst 10 oktober Die Master Ball is ook weer binnen Snorlax blijft een baas met z'n Amnesia hoor! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 11 oktober Auteur Share Geplaatst 11 oktober Spoiler @FMNOOB de Lapras geldt als een encounter, maar daar doe ik dus een roll voor en vervang ik door de gerolde Pokémon @neva heel herkenbaar! Ik dacht toen ook van wauw waar is dat stuk water voor, en kom je opeens wilde Electabuzz en een Zapdos tegen, nu was in Gen 1 alles nog wel te vinden, maar zonder het internet ben ik nooit aan Tyrogue in Gen 2 en Nosepass in Gen 3 gekomen. @Aaron21 No problemo! Ik vind het geen probleem om dingen te herhalen, blijft het beter hangen @Mordurette Ja! Geweldige move in Gen 1 2 Gym gevechten, zijn jullie er klaar voor? We waren al in Saffron in de Fighting Dojo, dus ik ga ook een deurtje verder kijken, daar vinden we Sabrina. Mooi dat Sabrina tegen je zegt: 'I dislike fighting' en vervolgens haar sprite daar met een zweep staat. Kadabra en Alakazam kunnen een hele hoop damage doen en Venomoth kan irritant zijn met status moves, maar is ook redelijk te manipuleren. Plus is ironisch genoeg zwak tegen Psychic. Mr. Mime heeft een moveset van niks. Here we go! Snorlax begon tegen Kadabra en moest gelijk een critical Psybeam eten, ik had niet geheald van te voren, dus dit deed een behoorlijk percentage van mijn HP balk, gelukkig was 1 Body Slam totale overkill en viel Kadabra neer, Kadabra is namelijk een glazen kanon. Vanaf toen had ik eigenlijk geen marge meer, dus moest ik al meteen naar mijn troef: Starmie over. Starmie kon met 2 Surf's Mr. Mime en met 2 Psychic's Venomoth verslaan. Echter raakte Stun Spore van Venomoth me, en deed die ook nog 2 Leech Life's, waardoor ik op 68/106 HP kwam. Beide moves zijn super effective types tegen Starmie, dus het was 50-50. Ik begon een beetje nerveus te worden, Alakazam kan 3 van mijn 6 Pokemon Super Effective hitten. Desondanks had ik wel het vertrouwen erin dat Starmie de Psychic moves van Alakazam kon eten en mogelijk Recover kon gebruiken. Echter gebeurde iets wat ik totaal niet voor mogelijk hield. Alakazam weigerde aan te vallen! Ik heb Alakazam circa 30 beurten op rij Recover zien gebruiken. Ik begon met een paar Surfs en zag dat ik veel te weinig damage deed. Desondanks realiseerde ik me na een Recover van Alakazam of 4, dat die waarschijnlijk niks anders meer zal gaan doen. Daarna switchte ik naar Ice Beam in de hoop op een freeze. Dat gebeurde helaas niet, dus ben ik daarna Psychic gaan spammen in de hoop op Special drops, daar kreeg ik er 3 van en toen was Surf voldoende om zelfs inclusief Recover te 2-shotten! Het raarste gevecht tot nu toe! Ik heb dus gegoogled wat er aan de hand is. Sabrina's AI is zo in elkaar gezet, dat ze geen not very effective moves gebruikt. Ofwel, als jij een Psychic type hebt, zal Alakazam oneindig Recover gaan gebruiken. Dat kan wel gevaarlijk zijn, want met Struggle win je het gevecht niet. Desondanks is badge nummer 5 binnen! Gechoqueerd zijn dat je verliest terwijl je Ace alleen maar Recover gebruikt, heel raar! Kan iemand Sabrina de regels uitleggen van Pokémon? Meteen gaan we door naar Fuchsia, waar we een Temmer tegenkomen, maar wat heeft die nou in zijn linkerhand? Al die zwepen trouwens in deze game! Lijkt net een circus. Fuchsia gym voelt helemaal niet als een Poison gym aan overigens, de trainers daar gebruiken Drowzee, Hypno, Kadabra, Sandslash en een verdwaalde Arbok. In elk geval is Koga nu aan de beurt. Lijkt een beetje een Rocket Grunt team, maar dan net wat hogere levels. Doel voor dit gevecht is heel simpel, zorgen dat Selfdestruct van Weezing niet in een verlies van een Pokemon uitmondt. Ik ga gewoon met Beedrill's Twineedle beginnen en kijken hoe ver we komen, voordat ik moet switchen. MixedGrill mag gaan proberen de Selfdestruct uit te lokken en te eten. Kan zelfs nog Toxic met Rest counteren dan. Koga lijkt verdwaald. Hoort die niet thuis in de Saffron Fighting Dojo? En wat kan ik zeggen, het was weer zo'n ontzettend wazig gevecht. Koga begon met Koffing die een Tackle tegen Baklava de Beedrill miste. Baklava had aan 2 Twineedles genoeg om het af te ronden. Muk probeerde Disable, waardoor Pin Missile niet meer bruikbaar was (is toch een mindere move dan Twineedle) en deed daarna een Minimize, maar Baklava's ogen waren nog scherp genoeg om Muk te spotten. De tweede Koffing besloot gewoon helemaal niet aan te vallen, en kreeg alleen een X Attack. Weezing was het absolute toppunt: Beurt 1 een X Attack, Beurt 2 Smog en Beurt 3 nog een X Attack. 3 Body Slams waren genoeg om Weezing te vellen. Eigenlijk is dit best een makkelijke game. De overwinning tegen Koga zorgt ervoor dat ik de wateren van Kanto mag en kan gaan betreden, wat betekent dat ik recht heb op een handjevol nieuwe rolls. 6 om precies te zijn, als ik al de catches voor elkaar krijg. Dat zijn wel gelijk bijna alle rolls in dit spel! Daarna heb ik alleen nog Victory Road te goed. De level cap gaat nu naar lvl 47. Nu denk ik dat er nog maar weinig rolls zijn die ik echt in mijn team zou gaan implementeren. Arcanine, Jolteon, Dragonair, Tauros, Venusaur zouden nog wel leuke toevoegingen zijn, maar voor de rest ben ik vrij tevreden met mijn team. Maar hier gaan we de volgende keer weer mee verder, de update van vandaag is al lang genoeg, veel leesplezier! Spoiler @ReneLeBlanc @Kyrill @Keeza @Aaron21 @Thomassje123 @Dansmeister @La Pulga @bas huijsmans @neva @Erwin. @joostmakaay @chrisje1993 @Satioz @Badmuts @Stefan @FMNOOB @Total Football @Mordurette @Michaelinho* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 11 oktober Share Geplaatst 11 oktober Rare en gekke keuzes van de AI zeg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 11 oktober Share Geplaatst 11 oktober Update lekker doorgelezen met een NEIPA in de hand, inhoudelijk sterke update Jordi. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 11 oktober Share Geplaatst 11 oktober Ik had het door dat Sabrina de neutrale move koos boven de 'not very effective' move. Ben benieuwd of dit bij elke trainer het geval is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 11 oktober Share Geplaatst 11 oktober Toffe update weer! Tot op heden pas 2 pokemon gedown’d toch bij accident? Lekker bezig Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 11 oktober Auteur Share Geplaatst 11 oktober Spoiler @Kyrill Welkom bij Gen 1! Het spel dat met plakband en touwtjes aan elkaar vast hangt. @Aaron21 Het lijkt een Sabrina specifiek issue te zijn. @Michaelinho* Ik zal even de verliezen tot nu toe samenvatten: Tabouleh de Pikachu, de eerste van de drie verliezen in 'De Slag van Mt. Moon', Generaal Raticate van de Rockets was ontzettend sterk en was een van de lastigste gevechten deze challenge, misschien top 3, samen met Lance en het laatste Flesje gevecht. Maltesers de Geodude, sterk defensief, maar ook gevallen in 'De Slag van Mt. Moon' Oyakodon de Kangaskhan, zelfs een Kangaskhan was niet opgewassen tegen Raticate in 'De Slag van Mt. Moon' Soep de Kadabra, tegen een Saibaman, ik bedoel Geodude die Selfdestruct deed Satay de Doduo, behekst door een Gastly in de Pokemon Tower Ceviche de Tentacool, gecrit door een Mankey die met zijn hand rotsblokken wilde kapotslaan Dat maakt dus 6. Tijd om de 6 rolls bekend te maken, na deze rolls heb ik er nog 1tje te goed slechts! Spoiler De eerste 3 zijn zeer sterke opties. Barbecue de Magmar is een Fire type met goede stats, maar een matige movepool. Balsamico de Bellsprout is eigenlijk een soort van fusie van Arbok met Tangela. Victreebel heeft verrassend goede stats en een leuke movepool, hele interessante optie. NidoranM is misschien uiteindelijk wel een van de beste opties in Blue, vanwege de hoge utiliteit van Nidoking, maar ik kies ervoor om Hazelnut in eerste instantie nog niet te gaan gebruiken in elk geval. Voor Magmar. Wat een rare learnset Spoiler Hummus en Caesar ga ik niet zo snel gebruiken denk ik. Leuke Pokemon, maar heb al betere opties binnen dezelfde rollen. En de laatste voor nu! Wat een roll! Ik rollde de vorige ronde al een Dragonite, maar die mocht ik niet nemen. Dragonair daarentegen wel, was de laatste roll van deze ronde en dat is echt geweldig. Voor nu nog voldoende stats en rond de Pokemon League kan ik daar een Dragonite van maken. Heb alle Rare Candies tot nu toe opgespaard, dus niet eens een hoge nood om Dragonair echt hard te trainen.. Nu een ode aan deze twee trainers. Deze boze visserman die alleen maar Magikarps weet te vissen en die geweldige dieven Sprite. Dat krijg je als je met een oude vishengel vist! Een soort dwerg. Geniaal. Cinnabar Mansion heb ik in elk geval beter weten te plunderen dan de Burglars en nu is het tijd om Blaine te plunderen. Blaine kan ik totaal niet serieus nemen, ontzettend zwakke movesets en een hilarisch slechte AI, ben alleen benieuwd of hij slechter tegen me gaat vechten dan Sabrina. Ik neem hem zodanig niet serieus, dat ik gewoon ga switch trainen tegen hem met Bellsprout voorop, en dan switch ik naar een van mijn andere Pokemon. Eens kijken hoe dat gaat Het bijzondere aan Blaine is, hij kan zijn Super Potions ook in beurt 1 gebruiken, wanneer zijn Pokémon nog geen damage hebben, wat betekent dat een Super Potion dan letterlijk niks doet en Blaine een beurt verspilt! Dit is ons team, ik ga niet eens proberen de level cap te evenaren. Doel is om Bellsprout zsm naar lvl 33 te krijgen voor Razor Leaf iig. In de volgende update slopen we Blaine! Spoiler @ReneLeBlanc @Kyrill @Keeza @Aaron21 @Thomassje123 @Dansmeister @La Pulga @bas huijsmans @neva @Erwin. @joostmakaay @chrisje1993 @Satioz @Badmuts @Stefan @FMNOOB @Total Football @Mordurette @Michaelinho* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 11 oktober Share Geplaatst 11 oktober Lekkere aanwinsten zeg! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 11 oktober Share Geplaatst 11 oktober Je kan echt een geweldig team neer gaan zetten! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 12 oktober Auteur Share Geplaatst 12 oktober Ik mag niet klagen over de rolls nee! Al zijn er niet super veel Pokémon die echt nutteloos zijn in Gen 1 en een aantal van de slechtste opties hebben we al gerold eerder! Dus wat dat betreft staat het er goed voor. Dank voor alle reacties en likes! Blaine begint het gevecht met zijn signature move. Namelijk een Super Potion gebruiken op een Pokémon zonder HP eraf, uiteraard een slim idee! Hierdoor ging ik iets té nonchalant spelen. De eerste 3 Pokémon van Blaine vielen als bosjes neer. Ik had pas 1HP damage tegen gekregen, namelijk Hitmonlee die zijn Jump Kick miste. In Gen 1 is dat een glitch, waardoor je maar 1HP recoil damage tegen krijgt. Daarna bracht Blaine zijn Arcanine en ik bracht MixedGrill de Snorlax. Om de een of andere reden ben ik de hele run continu vergeten dat Snorlax in Gen 1 nog niet de extreem goede Special Defense heeft als die in andere games heeft. Ondanks dat ik me realiseerde Snorlax met een Fire Blast of Take Down waarschijnlijk eraan zou gaan, dacht ik van ah joh dat komt wel goed, en dat kwam het dus niet. Mixed Grill was onderweg om onze MVP te worden, maar verliest tegen de trainer met het laagste IQ in heel gen 1, wat een eerloze nederlaag. We zullen MixedGrill nooit vergeten. Hij was ook zo dichtbij. R.I.P. Mixed Grill, Route 4 - Cinnabar Island In elk geval is badge nummer 7 binnen en beginnen we steeds dichterbij het einde van de game te komen. Helaas is Balsamico ook gevallen, tijdens het trainen. Gelukkig had ik alleen de Swords Dance TM verspild en nog niet Toxic. Er zit een verschil in weten dat dingen bestaan en er ook daadwerkelijk rekening mee houden. Als in, Gen 1 heeft veel hogere crit kansen, maar probeer dan maar ook je risicoberekening daarop aan te passen. Dat was teveel gevraagd voor mij. Dit betekent dat Stifado de Arbok en Baklava de Beedrill weer het team komen versterken. Stifado heeft Toxic gekregen, aangezien Toxic + Wrap in gen 1 echt oneerlijk is. Tijd voor de 8e gym! Tussen Blaine en Giovanni zit namelijk niks, dus weer een dubbele gym update! Goed om te weten trouwens dat ik in gevechten geen items mag gebruiken. Geen healing items, geen status restores, PP restores. Dit geldt voor alle challenges die ik doe. Het team van Giovanni. Dit is wel de eerste keer dat ik denk van hé, dat is een leuk team wat je daar hebt Giovanni. Tot je gaat kijken naar die lachwekkend slechte movesets. Vooral Rhydon is echt dramatisch. Fissure en Horn Drill werken niet in Gen 1 als je langzamer bent dan de tegenstander en laat Rhydon nu niet zo snel zijn. Wat dus betekent dat Dugtrio met Dig (Dig is in Gen 1 even sterk als Earthquake) eigenlijk de grootste bedreiging is, maar die is dan weer enorm fragiel en van een erg laag level. Nee als mensen zeggen dat Giovanni hun favoriete Evil Team Leader is, dan kan ik het daar alleen maar mee oneens zijn, totaal geen uitdaging. Zo staan wij ervoor. Van boven naar beneden: Dragonair, Electrode, Beedrill, Arbok, Starmie en Hitmonlee. Let's go! En zo zag het gevecht ongeveer eruit, vrij vlekkeloos, bijna geen damage tegen. Zelfs Dragonair kon met 10 levels minder mee. Dus excuses voor weer een anticlimax. Maar ze doen het er echt om in deze game. Dat betekent dat ik alle 8 badges verzameld heb en dat ik onderweg ga naar de Indigo Plateau. Allereerst zal ik door Victory Road moeten en hier komen we een paar van de pittigste uitdagingen in de game tegen. Ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen... Spoiler @ReneLeBlanc @Kyrill @Keeza @Aaron21 @Thomassje123 @Dansmeister @La Pulga @bas huijsmans @neva @Erwin. @joostmakaay @chrisje1993 @Satioz @Badmuts @Stefan @FMNOOB @Total Football @Mordurette @Michaelinho* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 12 oktober Share Geplaatst 12 oktober NEE.. MIXED GRILL Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 12 oktober Share Geplaatst 12 oktober Mixed grill.. RIP . Ik heb helemaal aan het begin waarschijnlijk niet goed gelezen/opgelet. Maar hoe werken die rolls nou precies? Ik snap dat een roll een vangmoment is. Maar daarna haal ik af Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 12 oktober Share Geplaatst 12 oktober Wat een fout met MixedGrill, zo zonde Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 12 oktober Share Geplaatst 12 oktober Bellsprout gewoon weg 😔 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 12 oktober Share Geplaatst 12 oktober Snorlax weg. Is wel leuk voor de spanning. Gaat er wel eens een trainer moeten komen die er wat van maakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 12 oktober Auteur Share Geplaatst 12 oktober Spoiler @ alle mixed grill fans: Sorry jongens. :( Hij was erg populair. Ook onder zijn mede Snorlaxen. @Michaelinho* ik doe per encounter (dus 1 keer per route of stad, indien ik de Pokémon weet te bemachtigen zonder deze te fainten) een random generator nummer laten bepalen welke van de eerste 149 Pokémon ik mag gebruiken. @La Pulga Ja dat was erg klote, had een leuke Swords Dance, Wrap, Toxic strategie bedacht :( @Aaron21 Ik heb goed nieuws, spannend gaat het zeker nog worden. COME ON! De een na laatste kans voor Flesje om me voor de tweede keer te verslaan (vergeet het allereerste gevecht van de game niet, welke gelukkig niet telde voor de Nuzlocke). Ditmaal heeft hij een full team. Dit gevecht kan ik samenvatten met een aantal screens! Die vertellen het verhaal wel. Zie het hele gevecht in screens in de Spoiler hieronder: Spoiler Een clean sweep, alleen Exeggcute wist Dragonair te poisonen en Alakazam kon 1 crit Psychic op Starmie doen, die natuurlijk geresist werd. Dit bevestigt overigens ook de theorie dat de AI van Sabrina gewoon erg slecht is. Verder had ik zelf ook de nodige crits. Totaal geen moeite kostte het! Op naar Victory Road, dan mag ik mijn laatste roll doen! Een leuke Pokemon erbij zou op zich nog wel welkom zijn, maar ik heb gewoon een prima team voor de Elite Four, ik denk zelfs dat Beedrill heel nuttig gaat zijn. De laatste roll is een: Spoiler Een van de slechtste Pokemon in het spel.... kijk die belachelijk lage special stat, die je nodig hebt voor de elemental punches. (Fire, Ice en Thunder Punch) Nee die gaat ons team niet versterken. Hitmonlee is veel beter. Dan wil ik nu graag wat roll facts met jullie delen! In totaal hebben we 36 rolls gehad, met een keuze uit 149 Pokémon. Aangezien Pokemon kunnen evolueren, krijg je altijd een Venusaur als je Bulbasaur of Ivysaur rollt. Dus in totaal waren er 77 opties voor evolutionaire lines in deze groep. Opvallend is dat: uit 6 van de 149 opties, heb ik geen enkele roll gehad uit de Bulbasaur en Charmander lines (nu had ik Charmander niet eens kunnen verkrijgen, want die heb ik niet in Blue, de Stadium games of Crystal) Alle 3 de Legendary birds zijn niet voorbij gekomen 4 opties van de 149 uit de Eevee line zijn niet gerolled Kingler is meerdere keren gerolled op het moment dat ik die nog niet kon krijgen, dat was dus een reroll Wigglytuff is 3 keer gerolled in totaal, waaronder 2 keer op 1 dag De volgende update gaan we Victory Road doorkruisen, waar een aantal van de beste trainers in de hele game te vinden zijn. Bereid je maar goed voor alvast! Spoiler @ReneLeBlanc @Kyrill @Keeza @Aaron21 @Thomassje123 @Dansmeister @La Pulga @bas huijsmans @neva @Erwin. @joostmakaay @chrisje1993 @Satioz @Badmuts @Stefan @FMNOOB @Total Football @Mordurette @Michaelinho* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FMNOOB Geplaatst 12 oktober Share Geplaatst 12 oktober Inderdaad een pittige route die je gaat krijgen richting de Pokemon League! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 12 oktober Share Geplaatst 12 oktober Flesje is een grap. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 12 oktober Share Geplaatst 12 oktober Erg benieuwd of er nog Pokémon gaan sneuvelen in de Victory Road. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst 12 oktober Share Geplaatst 12 oktober Hitmonchan m’n reet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten