Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×

[Pokémon] Sick Blik's Pokémon Challenges Marathon

Sick Blik

Aanbevolen berichten

Het verlies van Soep is pijnlijk, maar we moeten door, dus dat is wat we doen!

spacer.png

Bao hadden jullie nog te goed van me, al hebben we ontzettend weinig aan Bao, want deze leert geen nieuwe moves meer, tenzij ik TMs ga gebruiken.

De route 9 roll is overigens een Ninetales, maar die kan ik pas verkrijgen zodra ik in Celadon ben, maar dat is ook al vrij vlot, dus geen reroll! Rock Tunnel zelf levert niks op, want ik kill per ongeluk de encounter daar, oeps! Route 8 maakt dan weer een hele hoop goed, want dat is een Starmie.

Tussendoor nog even een Mew glitch gedaan:

Spoiler

c8ce514e4d5a0acf7f7950bd5c317cd4.png

Hier zijn onze nieuwe vrienden!

Spoiler

6f3639fe60bb0923ca22fcdba4f89765.png

279ef9aab466e2eca392817e3272ad3f.png

Onze nieuwe toevoegingen. Ik zou Starmie al gelijk Thunderbolt en Ice Beam kunnen geven, samen met Recover en later Surf is die dan bijna onverslaanbaar, maar daar wacht ik nog heeeeeel even mee. Ninetales is niet geweldig goed, aangezien ik die zsm moest evolven, blijft de moveset erg beperkt. Beetje hetzelfde probleem als met Bao de Wigglytuff.

Rock Tunnel zijn we verder zonder problemen doorgekomen. West van Lavender Town komen we deze bijzondere man tegen.

Spoiler

ef3701add9b5ffbd66c524909e6d883f.png

Ik heb nog steeds geen idee wat deze Gambler aan het doen is, Yahtzee?

Daarna duiken we de Game Corner in:

Spoiler

387c9e71535616ed11ebc2093704013a.png

'HOE KAN JE NU AL EEN SNORLAX HEBBEN?' hoorden omstanders hem roepen. 'DIT IS NIET EERLIJK'.

Giovanni had ook niet veel betrokkenheid bij het gevecht, aangezien hij zijn Kangaskhan met de eerste move al Rage liet doen. Dit betekent dat Kangaskhan de move Rage blijft gebruiken totdat het gevecht over is. Lekkere Low IQ move is dat.

Spoiler

2da06092dd35e07d7a7fb23db8472adc.png

826f27d2edbee11fdb6cbd551784f091.png

Ondertussen hebben we twee nieuwe versterkingen. Golabki de Vileplume, die alleen maar kan poederen en Absorberen en Pita de Aerodactyl. Ik kan helaas de nickname van Aerodactyl niet aanpassen, aangezien deze uit m'n vorige Blue game komt. In elk geval is de Game Corner leeg gemaakt en gaan we nu terug naar Lavender Town.

Dit is geniaal eigenlijk:

Spoiler

9552db703474d642acff49c2339d6065.png

eda35bf672b2c81f8ad1b8e386c5be8d.png

Het gevecht zelf was niet zo heel lastig, vrij aardige clean sweep. Blue zijn Pokemon zijn qua level niet heel gebalanceerd. Alleen Exeggcute met Hypnosis + Barrage deed een beetje lastig tegen Doduo, de rest was allemaal vrij gemakkelijk verslagen.

Daarna klom ik naar boven door de Pokémon Tower heen en alsof het zo moest zijn. Een van mijn Pokémon legde het loodje. Dankjewel voor het foreshadowen Flesje.

Een van onze eerste Strijders is gevallen. Satay is het slachtoffer van een misclick aan mijn kant. Ik realiseer me wel gelijk dat die Lavender Tower wel eens problematisch zou kunnen zijn. Gastly met Lick zorgt voor veel paralysis, Night Shade doet telkens dezelfde schade (best veel) en Confuse Ray is ook irritant. Daarnaast werken mijn normal type moves niet wat betekent dat een aantal van mijn sterren zoals Arbok, Hitmonlee en Tangela compleet nutteloos zijn. Ben benieuwd of ik het zonder verdere slachtoffers ga redden.

f73bcfc1cde279c3599a9568f0108acc.png

In de volgende update gaan jullie zien of er meer graven in de Pokémon Tower zullen komen voor mijn Pokémon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Starmie is natuurlijk overpowered in het spel, hopelijk ga je daar nog veel plezier aan beleven.

Die Gastly is echt een pain in the ass hoor.

Wat neva trouwens ook aangeeft, misschien ook de Pokémon erbij zetten in plaats van alleen de nickname, scheelt terugzoeken (d)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ghost is ook een sterk type in de eerste generatie. Eigenlijk nog steeds, maar vanaf Gen 2 is 'Dark' als type geïntroduceerd. Anders had je enkel normal pokémon om ghost aanvallen te counteren. Volgens mij werkt night shade wel ook gewoon op normal types?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

@neva en @Mordurette goede tip idd, zal ik zoveel mogelijk mee rekening proberen te houden. Sowieso, schroom niet om aan te geven wanneer ik een foutje maak, of iets niet goed uitleg. Wil nog wel eens wat slordig getypt hebben.

Starmie is inderdaad een geweldige Pokémon in Gen 1. Fenomenale typing met alleen zwaktes tegen Electric en Grass, waarvan de sterkste move die ik nog ga tegenkomen denk ik Giga Drain is, volgens mij is Surge de enige met Thunderbolt. Daarnaast fantastische movepool.

Gastly is inderdaad vreselijk om tegen te vechten. Dat had ik wat onderschat. Wat @Aaron21 ook aangeeft, supersterke defensive typing in Gen 1. Alleen zwak tegen Ground en Psychic moves. Daarentegen zelf ontzettend irritante moves met Night Shade die gewoon werkt tegen Normal types. Ik citeer Bulbapedia:

Although Night Shade is a Ghost-type move, its type does not alter the amount of damage it inflicts. Night Shade is not affected by type immunities, so it can hit both Normal-type and Psychic-type Pokémon, both of which have immunities to Ghost-type moves in Generation I.

Zelfs Struggle heeft geen effect tegen Ghost types in Gen 1, echt bizar!

En ja @ReneLeBlanc Doduo gaan we natuurlijk niet heel erg missen, Fly doe ik buiten de Battles om wel nog lekker met Satay :P 

Ik was gisteren de update in elkaar aan het zetten, klapt door de hevige regenval opeens de hele stroom op het eiland eruit. Wraak van Lt. Surge? Erg kinderachtig van hem vind ik dat. Daarom komt nu nog de update van gisteren en zal ik straks meteen nog een update erachter aan doen.

Anticlimax, maar Pokémon Tower eist geen verdere slachtoffers. Al moest ik wel echt mijn best doen en gefocust spelen. Om de 2-3 gevechten moest ik de hele bende healen, want het zag er dan zo uit:

98377de2a340b450fa1843f7f7d7cef4.png

Overigens ben ik ergens vergeten aan te geven dat ik een Tentacool heb gevangen, deze heet Ceviche. O-Toro is de Pokémon Tower roll, die onthul ik zodra deze evolved is, want die vorm mag ik pas gebruiken.

a412a68a682c5fa3624bf2478ff2e154.png

Dit gevecht was totaal geen probleem voor onze Poolse kool!

Gym 4 is Erika, en dit lijkt een koud kunstje te worden voor Beedrill, die alle Grass moves 4x resist, niet gepoisoned kan raken en met Twineedle ontzettend veel damage doet (Bug is super effective tegen Poison in Gen 1)

db7855f218a210e39947d2fa938b716c.png

Tijd om het team te ontmoeten waarmee we Erika gaan bestrijden

Allereerst onze Ace, Baklava de Beedrill. Twineedle sloopt alles wat ook maar een gras typing heeft. Waarschijnlijk wel meteen een van de laatste kunstjes, want buiten de Bikers en Koga's gym heeft Beedrill niet heel veel toegevoegde waarde meer.

2d65c75c6061eb4c371e2d50eb96df21.png

aaba9f90a8d0ce5c697b3c9c44f47653.pngOnze tank en fan favorite! Mixed Grill, kan ook Water Gun, want waarom niet. Hielp goed tegen de Hikers. Plus Amnesia en Water Gun is best een aardige combo. Mixed Grill had net al een andere Snorlax van een hoger level gesloopt, dus is echt een uitblinker in z'n soort.

5e98abdc2057b22806ae08eacba4458c.png

Churrasco de Hitmonlee. Het lijkt op de actiefoto alsof Hitmonlee goed is met trappen, maar zoals je kan zien is die meer van de Body Slams en de tackles, misschien dat hij die benen gebruikt om snelheid te creëren voordat die op tegenstanders in beukt.

7365ead1f74cc7f7051966845ae34870.png

Onze geniepige slang, Stifado de Arbok. Wint met onderhandse methoden, zoals proberen iemand te poisonen en vervolgens dubbele damage doen met Wrap en poison damage. Dalijk krijgt die ook nog Screech en misschien zet ik er nog Toxic op, dan wordt die al helemaal lachwekkend overpowered

4128a2e3934eab474405ab15c10d6c93.png

Er moet iemand een boom kappen om de gym in te kunnen. Wederom geweldig gamedesign, dan onze geliefde starter maar! Tagliatelle de Tangela. Sleep Powder kan verder ook geen kwaad om op zak te hebben.

1f0e114400257aaf52d9441887ab9420.png

Ten slotte, iemand die ook nog een Sleep Powder kan. Golabki onze Poolse kool, oftewel Vileplume, voor als het echt helemaal mis dreigt te gaan.

Ik ga nu het gevecht tegen Erika samenvatten:

4c5fda3d34094de97ddd415475894d64.png

Hoi

f6b9e4bec34dcf676db3fcd54115954c.png

1 Twineedle

29a2c8e2abb0c8a0b758362a6cd0c021.png

2 Twineedles

6ab460e6a4ef6831629bde7e17b69d9c.png

1 Twineedle

069fbd13ee9d95dcd7e1a246bd38d2b4.png

Doeidoei

bewerkt door Sick Blik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

@Keeza Jup, dat is een van de dingen die ik geweldig vind aan Gen 1. De sprites! Golbat met een hele actieve tong, Exeggcute die totaal niet in verhouding zijn, Alienesk Kakuna, karate Poliwrath, Graveler midden in een gevecht, Gastly die echt een gaswolk is, die geweldige Hitmonlee sprite, Kingler met zn enorme klauwen, Arcanine en natuurlijk Grimer.

Maar bijvoorbeeld ook de gruwelijk lelijke, Blastobesitas, varkentje Nidorina, misvormde Wigglytuff, de hele Machop line, Hitmonchan zijn rare pose, Rhyhorn, Pinsir, Eevee, Discomastar en Moltres.

@Aaron21 en @FMNOOB Beedrill is echt ontzettend situationeel. Heeft een Attack stat van 80 wat vrij aardig is, plus Twineedle. Twineedle doet 2x 25 power. Inclusief Same Type Attack Bonus is dat dus 37,5 x 2 wat dus 75 is. Nu raakt Bug super effective tegen Grass en Poison. Vileplume en Victreebel hebben beide dat type. Wat betekent dat 75 dus naar x4 gaat. Ik doe dus een move met een base power van 300. Dat is 2x Hyper Beam. Plus dan nog de critkans die voor beide hits geldt. Ongeveer een 81% boost. Dus Victreebel kreeg een 80 Base stat Attack 543 power move te eten. Dan ben je wel gezien, dat is dus bijna 4x Hyper Beam en bijna 3x Explosion :D Verder is Beedrill natuurlijk geen goede Pokémon, maar Erika had niks in te brengen tegen deze matchup.

Dit blijf ik een van de raarste sprites in Pokemon vinden:

Spoiler

a114a11001b81c1acb67c5a070a0ac22.png

Daarnaast hebben we een nieuw verlies erbij, zoals zo vaak in nuzlockes, tijdens het grinden. De Tentacool genaamd Ceviche had nog niks van meerwaarde kunnen doen en werd gecrit met Karate Chop, onoplettend moment, want ik had kunnen weten dat die crit kans enorm hoog is in Gen 1:

6f71974496c623bf267fcf0cce8b22b1.png

Ik had de Bubblebeam TM aan Ceviche verspild, wat op zich niet super erg is. Want Surf is ook nabij.

De Cycling Road roll is een van mijn favoriete Pokémon: Electrode! Dus ik heb een Voltorb gevangen, Takoyaki genoemd en die ben ik nu aan het trainen tot level 30, dan mag ik 'm gebruiken. Ik zet er ook Thunderbolt op, aangezien die anders geen Electric moves leert.

Na Erika heb je eigenlijk 2 verschillende keuzes, ga je eerst voor Koga, of ga je Silph Co. bevrijden. Het gaat eigenlijk om 2 gevechten, of Koga (die op zich niet zo lastig is, maar met een Weezing van level 43 incl. Selfdestruct een levensgroot risico is voor op z'n minst 1 death) of Rival Fival zoals ze het in de Pokemon Challenge community noemen (de vijfde verplichte ontmoeting met je rivaal) (die begint toch al een redelijk uitgebalanceerd team te krijgen, maar movesets laten te wensen over). Ik zal allereerst Silph Co. gaan bevrijden, dus mijn volgende grote gevecht is deze:

bd0acc99e5b27798e8d2d692475f801f.png

Zoals je aan de levels ziet is dat een forse stap omhoog! Als je echter nog wat gedetailleerder kijkt zie je dat ik niet veel heb om voor te vrezen.

Exeggcute zou een irritante moveset kunnen hebben, ware het niet dat ik Twineedle heb. Pidgeot begint met Sand Attack en Wing Attack best wel aardig te worden. Dragon Rage op Gyarados is vrij gevaarlijk, Alakzam met Psybeam en Recover is ook vrij sterk. Alleen Charizard heeft echt een waardeloze moveset. Ik denk echter dat met de juiste preparatie en moves dit gevecht vrij makkelijk zou kunnen zijn, dus dat is wat we gaan doen.

Aangezien de map nu vrij open wordt, kan ik ook een heel aantal encounters erbij krijgen. Ik heb voor mezelf besloten dat ik vissen in steden in deze challenge niet als encounters tel, om het iets uitdagender te maken, dus een Cerulean City/Fuchsia City/Vermilion City/Cinnabar Island zullen niet tellen.

Dan heb ik nu alsnog 7 encounters te goed: Safari Zone, het water net onder Fuchsia, 1 net voor Fuchsia City en maar liefst 4 routes tussen Fuchsia en Lavender Town in. Ik verknalde echter 1 catch (drukte op Run ipv Bag, dat krijg je als je op Speed up speelt), wat betekent dat ik maar 6 encounters heb. Gelukkig was mijn Safari Zone encounter wel gelukt.

Dus nu ga ik 6 rolls doen en ga ik dan kijken wat er getraind moet worden voor het Rival Fival, Koga en Sabrina blok. Ik heb namelijk vrijwel alle trainers tussen Lavender en Fuchsia in nog niet gehad. Plus dat Silph Co. ook een hele lading trainers heeft met zwakke levels.

Spoiler

450c90514b141a5f8ecfa8918554db90.png

Ik bedoel kijk eens naar deze zwakke Golbat, van de eerste Rocket trainer in Silph Co. Vette timing overigens met die inverted kleuren zo midden in de Confuse Ray.

Dit is overigens iets waar ik me de laatste jaren steeds meer aan ben gaan ergeren. Die evil teams. 9 van de 10 keer voegen die ontzettend weinig toe, met slechte Pokémon op lagere levels dan ze eigenlijk zouden moeten zijn, waardoor je vaak gewoon blind aan het doordrukken bent. De grootste schuldige hierin is Gen 2 (Gold, Silver, Crystal). Sowieso vind ik dat de meest overrated games in de hele Pokémon franchise! En ja, ik weet dat ik hier verschillende mensen tegen het verkeerde been schop. Echter gaan deze games zeker de revue passeren hier, dus zodra deze aan de beurt zijn zal ik beter toelichten waarom ik dat vind.

Daarnaast had ik nog een enorme close call! Beedrill kwam bijna ten einde tegen een wilde Ditto die ik moest vangen voor mn encounters, crit Twineedle, zorgde ervoor dat ik van Full HP naar 2 HP ging. Daarna maar snel gewisseld naar Pita de Aerodactyl:

e9c7ee9040101384d54906a3eb5085b5.png

De rolls zijn uiteraard al gedaan, maar wat daar uit komt, houd ik nog even geheim tot de volgende update! Aangezien deze update al vrij hevig in tekst is!

bewerkt door Sick Blik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vette update weer! Crystal blijft voor mij nummer 1, maar dat is vooral doordat de wereld ineens zoveel groter werd en het zo'n vette generatie was. Voor het eerst nieuwe pokemon, voor het eerst een nieuwe wereld, voor het eerst nieuwe legendaries, voor het eerst een nieuw type, etc. 

Maar hoe vaker ik hem speelde, hoe meer ik zag dat hij helemaal niet lekker gebalanceerd was. En dat er eigenlijk geen moeilijkheidsgraad in zit. Maar ik ben erg benieuwd naar wat jij mij daar straks nog meer over kan leren.

Dat is het leuke extraatje van de updates, los van het verhaal. Speltechnisch ben je gewoon zeer goed op de hoogte en dat is heel tof om te lezen. De 'Mew/Teleport/Dig/Fly'-glitch kende ik al, maar ik ben erg benieuwd waarmee je me eventueel de komende spellen mee kan verrassen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Aaron21:

Die levels gaan ineens omhoog hé bij de 5e rival battle. Het is trouwens niet altijd de 5e, want er zit 1 tussen die niet verplicht is.

Vóór de eerste badge linksaf in Viridian is dat volgens mij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei neva:

Vóór de eerste badge linksaf in Viridian is dat volgens mij. 

Inderdaad. Die kan je ook aan het eind doen. Ben niet zeker of die er dan nog is als je hem aan het begin doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

@neva volledig begrijpelijk natuurlijk. Ik heb ook geweldige herinneringen aan die game van vroeger. En als het gaat om visuals en de ziel en zaligheid die in die game is gestoken, dat is natuurlijk allemaal geweldig. Dank verder! Ben zelf ook benieuwd waar ik jullie mee kan verrassen nog :P

@Aaron21 klopt! Desondanks is dat wel de Rival Fival.

@Thomassje123 deels eens, maar ik heb wel eens een nuzlocke verloren in X/Y. Wat misschien wel de makkelijkste mainline Pokémon is :P Het ligt er maar net aan hoe je de uitdaging toepast en hoe oplettend je speelt. Want idd meestal is het erg simpel. Ik denk dat je mijn Gold/Silver run dan wel erg leuk gaat vinden, dat is geen speedrun, maar wel een andere uitdaging om te laten zien hoe makkelijk de game kan zijn!

@Michaelinho* Daarom blijft Pokémon voor mij zo leuk, ondanks dat de games vaak niet zo moeilijk zijn, zit er enorm veel diepgang in en de balans is vaak ook gewoon prima. Natuurlijk zijn sommige Pokémon veel beter dan anderen, maar op een Unown na is bijna niks unusable.

Tijd om onze nieuwe versterkingen bekend te maken! Eerst kan ik mededelen, dat één van de zes rolls een Dragonite was. Eerst was ik daar erg blij mee, totdat ik me realiseerde dat Dragonite een van de weinige Pokémon is die ik moet rerollen op dit moment in de game, omdat Dragonite niet voor de level cap van 43 te bemachtigen is. Dat is ff klote!

Nieuwe teamgenoten:

Spoiler

1a7b250390c710978faa8d7ed47b2ea1.png

Bubble Tea de Squirtle is de eerste roll, hebben we toch een soort van starter deze run! En voor de oplettende kijker: dit is inderdaad het kind van de geglitchte Blastoise van eerder.

1445614d404d9e069d79bd459476ad6f.png

Okroshka de Gastly, helaas zal die nooit een Gengar kunnen worden, maar Haunter is ook wel ok

6f8d33f0750db5a1910df3bb18d1be4c.png

Ahi Poke de Seaking, word ik warm noch koud van

f45499cf3f69addfaf14d8e6052f0158.png

Chilli Crab de Kingler, hele hoge attack, maar geen passende learnset ervoor

944fff4748e8c695445cee9abca5afee.png

Onze eigen Peking Eend, kan op zich nog wel nuttig zijn als Golduck

0082108b83892ff6f7c1b96280e2fe2d.png

En ten slotte Panini de NidoranF, zou nuttig kunnen zijn als Nidoqueen!

Eigenlijk is dit zonder Panini gewoon een zooi inferieure Water Pokémon bij elkaar. Dus ik verwacht niet dat jullie van deze groep er veel in actie gaan zien.

Ik had weer eens een close call, door mijn roekeloosheid. Ik dacht, ik pak alvast even de eerste gym trainer in Fuchsia, die zal wel 2 Koffing hebben die ik makkelijk met Beedrill kan verslaan. Niets was minder waar, level 38 Hypno met Psychic. Ik raakte behoorlijk in de stress, maar een combinatie van Snorlax's Rest, Amnesia en een hoop geluk zorgden ervoor dat ik er zonder kleerscheuren uit kwam.

7d04ac28195911affe585bf524bdb45f.png

Zoals jullie misschien wel of niet weten, in Gen 1 is Special een stat die voor Special Attack én Special Defense geldt. Wat betekent dat Amnesia gelijk je aanval en verdediging boost. Een extreem sterke aanval, die Pokémon als Alakazam en Mewtwo nog vele malen sterker maakt dan ze al zijn. Maar voor Snorlax ook zo belangrijk. Snorlax krijgt later een hele hoge Special Defense, maar in Gen 1 heeft Snorlax slechts een special van 65, dus daarom doet Psychic meteen veel damage. Daar hield ik ook even geen rekening mee.

Bij deze nog een geniale sprite, de minimize!

Spoiler

97c0bdabeb6ef9890b6208d53d42d43f.png

In elk geval heb ik zitten puzzelen met movesets en stats en ben ik tot het volgende team gekomen om nu verder mee te gaan:

57a5ed2987906cef8c12c9a0c9ec55d8.png

Die heb ik tussen Lavender en Fuchsia in zitten levellen, maar het is echt onmogelijk om die route te doen zonder Pokemon Center trips tussendoor. Maar, geen Pokemon verloren! 

Bij deze ook de officiële onthulling van Takoyaki de Electrode:

fc5f140ba02d77a7f29c119a55df2fe4.png

De rol van Takoyaki is gewoon griezelig snel zijn en Thunder Waves en Bolts gooien. Op priority moves na is Takoyaki altijd sneller en heb ik een gratis Thunder Wave om te smijten.

02d5a0abc64e3bd7d6b25a4a94ac02be.png

Stifado is een geweldenaar. Wrap en Glare zorgen ervoor dat tegenstanders bijna niks kunnen doen. Strength is om dingen wat sneller te pakken. Na Koga kan ik Poison Sting vervangen door Toxic en gaan we helemaal enge strategieën toepassen (Wrap + Toxic in Gen 1, sta je compleet machteloos)

176f149684eccced5f5ce190c7eb6301.png

Churrasco is brute kracht. Gewoon knetterhard Body Slammen. Op lvl 33 leert Hitmonlee eindelijk een Fighting move: Rolling Kick.

8da2175f3d126fa19bfaa3197f278d46.png

Baklava de Beedrill, is objectief gezien een matige Pokemon, maar Twineedle killt gewoon Poison types simpel en die komen we nog veel tegen. Uit mijn hoofd zijn Poison types na Water de meest voorkomende in Gen 1. Plus, als Beedrill overleeft tot aan de E4, dan is dit dé Pokemon om Lance's Dragonite te pakken.

b96233076deba064de3e2c17a290ea5d.png

Carambola heeft ontzettend sterke stats en een hele veelzijdige moveset, was een no brainer om die toe te voegen.

0053b6c776fcf745cce69f7f0b95c03a.png

Ten slotte onze Ace, MixedGrill, niet kapot te krijgen. Brute kracht, heel veel bulk, Rest, Headbutt, all purpose tank.

Excuses voor 2 team introducties zo kort op elkaar. Maar dan weten jullie in elk geval waar jullie aan toe zijn voor de komende paar grote gevechten.

3f8da143032896fbf03f0f15cc2382c1.png

Takoyaki overleefde zojuist een Selfdestruct van een Electrode van lvl 33, dan heb je jezelf bewezen! De superieure Electrode van de twee.

b2e6586b61062634765fb63ce97c2676.png

Wisten jullie dat hier een Max Potion zit als je daarop drukt?

1e7f867a3eb7f2ab9d4495d037063ed5.png

Aan dat mannetje met de vloergekleurde vetkuif onderin te zien, staat Rival Fival klaar. In de volgende update gaan we met hem knokken! Deze update komt later vandaag nog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

deels eens, maar ik heb wel eens een nuzlocke verloren in X/Y. Wat misschien wel de makkelijkste mainline Pokémon is  Het ligt er maar net aan hoe je de uitdaging toepast en hoe oplettend je speelt. Want idd meestal is het erg simpel. Ik denk dat je mijn Gold/Silver run dan wel erg leuk gaat vinden, dat is geen speedrun, maar wel een andere uitdaging om te laten zien hoe makkelijk de game kan zijn!

Dat hoef je mij niet uit te leggen haha. We weten allemaal nog hoe moeilijk Miltank was als kind zijnde...

Blijkt dat je die met Fury Cutter gewoon kunt one shotten :-D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Thomassje123:

Dat hoef je mij niet uit te leggen haha. We weten allemaal nog hoe moeilijk Miltank was als kind zijnde...

Blijkt dat je die met Fury Cutter gewoon kunt one shotten :-D 

Dat ligt toch iets complexer. Je moet daarvoor wel al een 5-tal keer oprij gecut hebben, want anders gaat het helemaal niks doen. Rollout was een 'pita' altijd als je tegen Whitney speelde.

@Sick Blik Ik zie nog niet in hoe Beedrill je gaat helpen tegen Dragonite?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Aaron21:

Dat ligt toch iets complexer. Je moet daarvoor wel al een 5-tal keer oprij gecut hebben, want anders gaat het helemaal niks doen. Rollout was een 'pita' altijd als je tegen Whitney speelde.

@Sick Blik Ik zie nog niet in hoe Beedrill je gaat helpen tegen Dragonite?

Daar is de Clefairy voor

By the way, als je wilt lachen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

@joostmakaay TYVM

@Thomassje123 en @Aaron21 Leuke strat wel die Fury Cutter, maar die moet je idd wel eerst opzetten, al zal dat meestal wel lukken. Voor mij is de oplossing gewoon een Rock Pokémon, met Onix of Geodude heeft Whitney geen enkele kans. Machop, Gastly en nog wel een paar strats kunnen werken. Ik vind Whitney niet de lastigste gym leader. Ik denk dat ik dat Wattson in Emerald vind, die is in sommige runs gewoon compleet onmogelijk. Natuurlijk is Marshtomp wel een volledige counter, maar veel meer opties heb je niet.

@Aaron21 in Gen 1 willen Trainers altijd Super Effective type moves gebruiken, zelfs wanneer de moves geen damage doen. Dragonite van Lance heeft Agility en Barrier, dus Dragonite zal 100% van de tijd een van deze twee moves gebruiken. Trainers hebben ook unlimited PP, dus Dragonite kan dan letterlijk geen damage doen. Leuk voorbeeld hiervan was Twitch Plays Pokémon, toen ATV de extreem underlevellede Venomoth won van Dragonite van Lance.

Dank voor alle reacties en likes! 

Terwijl ik Silph Co. probeer te bevrijden van een kwade mafia organisatie, staat Flesje, die zich totaal niet betrokken voelt bij deze situatie, op een willekeurige plek te wachten om te kijken of ik sterker geworden ben.

88a1104983be971513e1a6dda7c5415d.png

Hier wat actiefoto's:

Spoiler

e731861ca2f5b6bfabec8a898f9ba2df.png

dd6ac4f95e51ad941a2a03628085e6cc.png

62eb7f9a4d471a95e63509cfd2eb469e.png

Mijn excuses voor wederom een anticlimax, maar het was echt een ontzettende cakewalk:

Pidgeot deed nog zijn uiterste best om Takoyaki te raken, door een Quick Attack te gebruiken en me te outspeeden, maar in beurt 2 werd deze strategie al opgegeven. Exeggcute gebruikte uiteraard Reflect tegen Beedrill, omdat die zo geprogrammeerd is in Gen 1, zoals met mijn Dragonite voorbeeld. Gratis win. Gyarados kon een Thunderbolt niet incasseren, Alakazam was veel te druk bezig met Disable doen, dat die geen tijd had om Carambola aan te vallen en ging daardoor ook vlot eraan. Ten slotte Charizard, die de slechtste move in gen 1 gebruikte, Rage en zelfs terwijl Surf disabled was, kon ik rustig met een paar Psychics het level verschil van 3 goedmaken.

Waarom is Rage zo'n ontzettend slechte move? Tijd om uit te leggen, aangezien dit al het tweede grote gevecht is dat een Ace zichzelf in Rage lockt. Als je de move Rage gebruikt in Gen 1, kan je NIKS anders meer doen totdat je Pokémon dood is of het gevecht voorbij is. Dit is slechts een move met een Power van 20, dus zelfs wanneer je Attack elke aanvalsbeurt omhoog gaat, doe je alsnog amper damage na bijvoorbeeld 3 raises.

Daarnaast heb je ook nog dit:

Citaat

If Rage misses during the turn it is selected, its secondary effects will not activate. If Rage misses due to the 99.6% accuracy bug of 100%-accuracy moves when there are no other accuracy or evasion modifiers in effect, or in case said modifiers cancel each other, its accuracy will be unaffected. However, if Rage misses due to an accuracy or evasion check when its decision-removing effect is active, the accuracy of Rage will subsequently become 0.4%. The duration of Rage will be paused but not disrupted by anything, including sleep, freeze, binding, flinching, or if the user hurts itself due to confusion.

Wat gewoon hilarisch is.

Giovanni krijgen jullie ook meteen cadeau, want die kan er geen reet van:

3b3c232a7d12b2c4cd1cf9297e94ba43.png

Giovanni dacht dat het zinvol was een Guard Spec. aan zijn Nidorino te geven, terwijl ik met Churrasco de Hitmonlee aan het vechten was. Die breakdancede ook met wat Rolling Kicks Kangaskhan de vernieling in. Rhyhorn kon overduidelijk niet meeSurfen met Snorlax en na 3 keer spontaan geheugenverlies te hebben geleden kon Snorlax zodanig goed Surfen dat ook Nidoqueen het onderspit delfde. Is dat wat die Surfers allemaal in die backpackers badplaatsen doen? Geheugenverlies zorgt ervoor dat je sterker kan Surfen?

En dan mijn prijs voor het winnen van dit gevecht is:

f0e65e3b7c9d441ffa940ef04c07e5a1.png

Niks, want ik heb geen ruimte in mijn tas meer.

In een stukje ironie, merkte ik daarna overigens wel dat er in die kamer heel tactisch een PC is geplaatst, waarschijnlijk om dus ruimte in je bag te kunnen maken, zodat je deze Master Ball kan ontvangen. Dit betekent dus dat GameFreak zich bewust was van hoe ze de Bag capaciteit ontzettend verknald hadden, blijft toch wel grappig!

bbc64c2fef6176b9a2d63d6866f7bfce.png

En aangezien Churrasco de Hitmonlee nog vast zat in zijn Rolling Kick animatie, rollen we ook gewoon door naar de Fighting Dojo:

1d99a3799813dc5827e87e534ece3c37.png

Ik vond het niet nodig om te kijken wie de beste Hitmonlee had, dus Carambola was aan de beurt. Beide Hitmon's waren binnen 1 Hit van Psychic Mondood verklaard.

Ik vind dit wel even genoeg voor nu! De volgende update krijgen jullie niet 1, maar 2 gym gevechten! Spannond! Op naar pagina 4!

Link naar opmerking
Deel via andere websites