Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM24] Soka safi

Fantasy

Aanbevolen berichten

image.png.9a74e8373b94b1867d315067c48e20eb.png

#6 Bem-vindo

Bij wijze van spreken zouden we elf Brazilianen kunnen opstellen, getuige de beperkte competitieregels in Tahiti. En daar besloot ik dan ook eens gretig gebruik van te maken, want al op de eerste dag dat de transfermarkt haar deuren opende mochten we vijf spelers verwelkomen op de club. Toevalligerwijs - of misschien ook niet - allemaal afkomstig uit Brazilië, waar zij in de krochten van de competitie of bij reserve- of jeugdploegen van gerenommeerde clubs speelden. Nou kan ik ze allemaal één voor één aan jullie voorstellen, maar ik laat het rustig aan jullie eigen verbeelding over. De kwaliteit is namelijk nog niet direct om over naar huis te schrijven, ondanks dat we met deze nieuwelingen een behoorlijke kwaliteitsimpuls hebben weten te realiseren. Uiteindelijk kwamen er zes Brazilianen, één Tahitiaan en één Fransman naar de club, waarmee ik wel durf te stellen dat we er behoorlijk beter op zijn geworden. 

1aankopen30juli2024.png.9d8cb206d9ffa81167a1f17bde77fe40.png

Citaat

1651.png.1a96be1dfd3969f5f7635b422a85e5a4.png Rodriguinho - Aanvallende middenvelder

2rodriguinho.thumb.png.11bb0af1465cb2c9c26333dffe6a643d.png

Citaat

1651.png.1a96be1dfd3969f5f7635b422a85e5a4.png Tiago Guth - Verdediger

3guth.thumb.JPG.992c3b0c99c48819c358cbbf54b8c0b2.JPG

Citaat

1651.png.1a96be1dfd3969f5f7635b422a85e5a4.png Willian - Aanvaller

4willian.thumb.JPG.64b2346cca1e0cac96e3329b83bb246d.JPG

Citaat

1651.png.1a96be1dfd3969f5f7635b422a85e5a4.png João Vitor - Buitenspeler

5joaovitor.thumb.JPG.9552a6dd931fcd441754aebea3391bba.JPG

Citaat

1651.png.1a96be1dfd3969f5f7635b422a85e5a4.png Márcio Defendi - Doelman

6defendi.thumb.JPG.ebd4fcc733d4508985da7dedb4f661c0.JPG

Citaat

1651.png.1a96be1dfd3969f5f7635b422a85e5a4.png Marcelinho - Verdedigende middenvelder

7marcelinho.thumb.JPG.23c541750410fc744e743dbf6e10d9fc.JPG

Citaat

1441.png.1202c1e555131782cb13fbffdea8255e.png Roonui Tehau - Centrale middenvelder

8tehau.thumb.JPG.3f219858ba9df08ab1531d4bdee75043.JPG

Citaat

769.png.af62d31742e0de0fd3ee9ad167f6fba6.png Hendrik Foucras - Centrale verdediger

9foucras.thumb.JPG.554725c05e226a1649334b75cedcbd7a.JPG

Voetballen deden we natuurlijk ook, met name tegen wat regionale ploegen die niet direct tot de grootmachten van Tahiti gerekend kunnen worden. Het was vooral zaak om het samba-voetbal een beetje vorm te geven en alle nieuwelingen aan elkaar te laten wennen. Getuige het spel én de resultaten durf ik wel te stellen dat dat gelukt is en naar mijn mening zijn we klaar voor de start van de competitie. Laat AS Termanava hun borst maar nat maken voor de openingswedstrijd van de competitie!

10wedstrijden.png.f3f8001b30b2324f1b13ad690fd63c6b.png

@RFA@Satioz@KayDeManaager@Nom de Guerre@keano77@Jotew@Willem@Glenn08@FlyD@Marius@Tim Windt@bas huijsmans@Lensherr@Arezo@MisterX@De Raam@Djurovski@Cervantes@delichris@MNie@La Pulga@MKLVMOND@neva@JoonsterkeBE@Kyrill

Zo - daar zijn we weer. Je ziet het, updates moet je niet elke dag verwachten hier in dit verhaal :DW: Ik wil jullie dan ook bedanken voor het geduld én natuurlijk ook voor het lezen en liken van de vorige update(s). Tot de volgende!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog maar eens een blik nieuwe Brazilianen opengetrokken zo te zien! Gelukkig zijn de regels daar nog niet te strikt. De voorbereiding was, ondanks de naar het schijnt mindere tegenstand, alvast de moeite.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.84b9ef2490793a93e19b6e1b7ebb100a.png

#7 Kriebels, kriebels en nog eens kriebels

Met een gedegen voorbereiding achter de rug was het nu tijd voor het echte werk. En we gaan er rap doorheen deze update, want ik neem jullie mee langs de eerste vier maanden van het nieuwe voetbalseizoen van Tahiti. Te beginnen met november en december, waarin we de toon direct wisten te zetten. In de strijd om de Coupe des Champions, de Super Cup zo u wilt, vernederden we AS Piraé door met maar liefst 6-1 te winnen. Grote man aan onze zijde was Willian, want de spits legde er drie in het netje. De grootste overwinning tijdens de laatste maanden van 2024 noteerden we in eigen huis tegen AS Pueu, waar we na 33 minuten al met 7-0 voor stonden. Je raadt het al - het is en blijft tenslotte FM - maar die lijn werd natuurlijk niet doorgetrokken. Enkel in eigen huis tegen AS Piraé wisten we niet de volle buit te pakken, want enigszins ongelukkig bleven we steken op een 1-1 gelijkspel nadat Ariiura Labaste in de 93 minuut gelijk maakte voor de bezoekers. 

1novemberdecember24.png.be71daeb5ab3a4190484623091bf920c.png

Het seizoen was nog maar pas begonnen of de transfermarkt opende weer haar deuren. En dus mochten we weer de hort op om versterkingen aan ons te binden, wat we dit keer in een iets gematigdere vorm deden. Bebeto kwam over van Potiguar de Mossoró, uitkomende in de Campeonato Brasiliero Série D. Hij kostte ons welgeteld helemaal niets, net als dat we gratis gebruik gaan mogen maken van de diensten van Mohamed Rayen Lefi. Dat klinkt niet heel Tahitiaans, wat ook klopt. Deze Tunesische rechtsback had wel oren in een tijdelijk dienstverband op Tahiti en dus huren we hem de komende maanden van ES Tunis. 

Bebeto - Centrale (verdedigende) middenvelder

2bebeto.png.c4d6401155f702b9406dc0fb985bc328.png

Mohamed Rayen Lefi - Rechtsback

3lefi.png.b0a1dfeae2440bb3b3bb17c537f3dbaa.png

Ook werd er vlak na de jaarwisseling geloot voor de groepsfase van de OFC Champions League. De grote afwezige dit jaar is de titelverdediger die er de afgelopen drie jaar met de eindzege vandoor ging: Auckland City. De Nieuw-Zeelandse eer wordt dit jaar verdedigd door Napier City Rovers en Miramar Rangers, wat onze kansen aanzienlijk vergroot om dit jaar de zege mee te nemen naar Tahiti als je het mij vraagt. Wijzelf mogen het gaan opnemen tegen Rewa uit Fiji, Moaula uit Samoa (die overigens een logo hebben dat verdacht veel lijkt op die van Tottenham Hotspur) en Gulf Komara uit Papoea Nieuw Guinea. De groepsfase wordt dit jaar overigens afgewerkt in Samoa, dus hopelijk geniet Moaula niet té veel van een thuisvoordeel. 

4clloting.png.f7bd487c376cab30ac356ab8b65dd79b.png

Kriebels zei ik hè, in de titel. Nou - die kwamen dit keer vanuit Nederland. Ik als Hollandse trainer in de Stille Zuidzee val blijkbaar ook op in de Keuken Kampioen Divisie. Dat zette mij wel aan het denken, wat wat ambieer ik nu eigenlijk als trainer. Op een of andere duistere manier ging promovendus AS Tiare Tahiti de Coupe de France in en mochten wij daar dus niet aan deelnemen, wat ik aandachtig in de gaten wil houden komend seizoen. Als daadwerkelijk enkel de promovendus hieraan mag deelnemen, dan raakt de lol er rap af voor mij. Het doel in eerste instantie is vooral om de OFC Champions League te gaan winnen, waar zoals gezegd de kansen best voor aanwezig zijn in mijn ogen komend seizoen.

5ado.png.5fa6a357f93157fd432bfa798f6ee99c.png

En ondertussen ging het voetbal in januari ook gewoon door. In de beker troffen we AS Papenoo, die niet al te veel tegenstand boden en blij mochten zijn dat de score niet al te hoog opliep. De competitiewedstrijden rondom het bekertreffen leverden namelijk minstens vier treffers per duel op. Eind december en begin januari maakten we respectievelijk vijf en vier goals en ook tijdens de twee wedstrijden na de bekerzege mochten onze fans vier maal juichen.

In februari gingen we vrolijk door met het maken van doelpunten, al hadden we achterin de boel ook lang niet altijd even goed dichtgetimmerd. Al op de eerste dag van februari kregen we direct drie goals om de oren, wat verder niet heel veel deerde gezien de vijf gescoorde doelpunten in datzelfde duel. De Champions League leverde ook leuke wedstrijden op, waarbij we tegen Gulf Komara in de 93e minuut nog tegen een 3-2 achterstand aankeken en uiteindelijk met een 3-4 overwinning het veld verlieten na treffers van Tehauarii Holozet in de 94e minuut en Marcelinho in de 95e minuut. De wedstrijd is pas af, als de scheidsrechter voor het laatst gefloten heeft :DW: In de overige wedstrijden kwamen we geen moment in gevaar en dus mogen we ons opmaken voor de volgende fase van het toernooi. 

6januarifebruari25.png.3190bcfbfc0b2925f2f0a246194fdef3.png

Tot slot nog een blik op de tussenstand in de Ligue 1 Vini, wat geen verrassingen geeft. Althans, niet als het op AS Tefana aankomt. Met al 68 gescoorde doelpunten en slechts 13 tegentreffers, gecombineerd met één keer puntverlies en 15 overwinningen kunnen we stellen dat we terecht aan kop gaan. De strijd om plek twee is wel een spannende, maar daar heb ik zelf dan weer iets minder aandacht voor natuurlijk. 

7stand.png.4574f79a493eec15b564d8ce999fb519.png

@RFA@Satioz@KayDeManaager@Nom de Guerre@keano77@Jotew@Willem@Glenn08@FlyD@Marius@Tim Windt@bas huijsmans@Lensherr@Arezo@MisterX@De Raam@Djurovski@Cervantes@delichris@MNie@La Pulga@MKLVMOND@neva@JoonsterkeBE@Kyrill

Onwijs bedankt allemaal weer voor het volgen en reageren van en op dit verhaal. Waar precies de uitdaging gaat liggen ná het winnen van de OFC Champions League? Daar ben ik nog niet helemaal uit. Maken we er een Hexagon-challenge van? Of gewoon zo snel mogelijk naar de (Europese) top? We gaan het vanzelf meemaken. Eerst die vermaledijde Champions League in Oceanië maar eens proberen op het palmares te krijgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In eigen land ga je als een speer, en dat geldt eigenlijk ook voor de eerste wedstrijden in de CL. Zonder de titelverdediger liggen daar dan ongetwijfeld helemaal kansen. Verder hoop ik toch ook nog op een deelname aan de Franse beker alvorens je andere oorden zou op zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.695d1391a5a24d61f516c52773a87949.png

#8 Hexagon

"De beste ideeën ontstaan door hardop te denken" aldus ikzelf. En zo werd het balletje Hexagon opgeworpen door ondergetekende, wat enthousiast werd ontvangen door een eenling hier. Meer heb je niet nodig natuurlijk :D Nee zonder dollen, de Hexagon-challenge is een challenge waarbij op elk continent de Champions League gewonnen dient te worden. Laten we eerst maar eens beginnen in Oceanië, want dat is ook geen uitgemaakte zaak dat we daar direct met de zege aan de haal gaan. Dus, we beginnen met een voorbeschouwing op de nieuwe jeugdspelers, welke Tehauarii Tevepauhu vroeg in de ochtend met mij deelde begin maart. Conclusie; we hoeven er niet te veel van te verwachten. En door!

1jeugd.png.3f482455fb14795d6ad6a7e1e960b51d.png

In maart konden we het rustig aan doen, wat in de bekerwedstrijd tegen AS Piraé wel érg letterlijk werd genomen door de opgestelde basisspelers. Het leek van geen kant op het voetbal dat we normaal op de mat leggen en de vele reserves lieten zien waarom zij vaker op de bank zitten dan in de basis staan. Het bestuur was dan ook meer dan terecht not amused na het laatste fluitsignaal. Dat gevoel deelde ik met de spelers in woord en gebaar in de kleedkamer en dat gevoel deelde het bestuur de volgende ochtend toen ik mij moest verantwoorden voor deze bekernederlaag. Gelukkig ging het ons in de competitie een stuk beter af, waar ik dan ook maar wat graag de nadruk op wil leggen deze maand. Met drie eclatante zeges en een nipte overwinning mochten we 'gewoon' twaalf punten bijschrijven, zoals ik het graag zie.

2maart25.png.a486899cd2950acfbd3d29f78af8f404.png

In april hadden we een drukke maand voor de boeg, waarmee ik niet direct wil zeggen dat ik blij ben dat we uitgeschakeld zijn in de beker. Dat had onze speelkalender allicht nóg voller gemaakt, maar daar heb je niets aan... 'als-praatjes'. We trapten deze maand af met een 7-1 overwinning op AS Dragon, die zich onderin de middenmoot bevinden dit seizoen. In dit duel besloot ik ook weer enkele reserves een kans te gunnen, die dit keer wél de kansen met beide handen aanpakten. In het weekend stond namelijk de eerste wedstrijd van het tweeluik tegen AS Central Sport op de kalender in de kwartfinale van de OFC Champions League. Met een 2-0 zege in eigen huis werd de basis gelegd voor het bereiken van de halve finale, want op bezoek bij onze landgenoten volstond een 1-1 remise om die halve finale dan ook daadwerkelijk te bereiken.

In de halve finale stond een week later AS Magenta als tegenstander in ons Stade Louis Ganivet. Met 17 meegereisde uitsupporters vielen ze qua support redelijk in het niet bij de in totaal 1.239 fans van onze samba-ploeg, maar op het veld was het gewoon elf tegen elf. En dat was te merken ook, want het was een zeer spannende pot voetbal die uiteindelijk eindigde in een 2-1 overwinning. Dat betekende dat we in de return in het Stade Numa-Daly vol aan de bak moesten. Uiteindelijk bleken de Nieuw-Cadeloniërs met 3-2 te sterk in de return en dus maakte ik mijzelf op voor twee kwartieren extra voetbal. Maar wat bleek, de scheidsrechter floot direct voor het eindsignaal. In Oceanië doen ze nog aan uitdoelpunten, wat ons in dit geval wel goed uit kwam natuurlijk! 

3april25.png.ed19fc22445e31c78dc20e91afbe23d2.png

In de maand april wisten we de gelederen ook nog te versterken trouwens. De Turkmeens international Mekan Saparow liep uit zijn contract bij Arkadag, waar hij twee seizoenen de pannen van het dak speelde nadat hij eerder in de Ýokary Liga actief was bij Altyn Asyr en Balkan, dat hem ook nog twee jaar verhuurde aan Akhal. Nu gaat deze centrale verdediger dus zijn eerste buitenlandse avontuur aan en dan zij er maar weinig betere bestemmingen dan Tahiti natuurlijk...

4saparow.thumb.png.081c68aaee405838c1ed87c8111bcb35.png

Leuk zo'n Turkmeense verdediger; jullie zijn natuurlijk veel meer benieuwd naar de finale van de OFC Champions League. Maar voordat ik daarover ga uitweiden, eerst nog een 3-2 nederlaag tegen AS Temanava, een van de laagvliegers uit de Ligue 1 Vini. We hebben iets te vaak zo'n off-day dit seizoen als je het mij vraagt, want ook de wisselspelers zouden eigenlijk met gemak hun klasse moeten kunnen etaleren tegen de wat mindere goden van de competitie. Bon, dat deden ze dus klaarblijkelijk niet en dus hield ik mijn hart vast voor de finale van het Oceanische miljoenenbal. De tegenstander daar was Lautoka FC uit Fiji, die achtvoudig winnaar zijn van de Digicel Premier League - de hoogste voetbalcompetitie van het land. 

Maar jongens, de pot voetbal die we in deze finale op de mat legden... Het Churchill Park (toevalligerwijs de thuishaven van Lautoka) staat nog op zijn grondvesten te trillen. De ruim 8.000 toeschouwers wisten niet wat ze zagen. Na een kwartier voetballen stonden we op een 0-2 voorsprong, welke nadien geen moment meer in gevaar kwam. Met een kansenratio van 5-29 en een xG van 0,44-4,80 mag het geen verrassing zijn dat we dit duel ruimschoots wonnen. De score stokte uiteindelijk op 0-5, wat bijna finale-onwaardig genoemd kan worden. Én ontzettend lekker natuurlijk, want nu kunnen we het eerste streepje zetten bij de Champions League zeges. De eerste van velen, hopelijk.

5mei25.png.81f0c9f2ea96e56bf08cff6e824ac6d6.png

De resterende wedstrijden in mei wisten we ook nog te winnen, inclusief een pot in eigen huis tegen AS Piraé, onze naaste belager in de strijd om de titel. Of nouja... strijd... We staan inmiddels 22 punten voor met nog maar een handvol wedstrijden te spelen. Dus de snelle rekenaar heeft al gauw door dat we niet meer in te halen zijn en onszelf opnieuw tot kampioen hebben weten te kronen. 

6stand.png.8af62b0109607958ab7b7cb750f04a0b.png

Kennen jullie die voorspelling van onze jeugdintake nog, waarin gerept werd over twee degelijke verdedigende middenvelders en met geen woord werd gesproken over een talentvolle spits? Dat toont maar weer aan dat die voorspellingen niet al te zwaar getild moet worden. Serge Neff-brand is trouwens niet veel beter dan Malo Hernandez, die vorig jaar als grootste talent van de nieuwe lichting gezien werd. Wel zou hij zomaar mee kunnen bij de gemiddelde club in de Ligue 1 Vini, maar ten opzichte van de andere (Braziliaanse) selectiespelers komt 'ie toch wel iets te kort. 

7jeugdinstroomn.png.1b26a8d6973f6acb8b703afec4989b6f.png

Bedankt allemaal weer voor het lezen en/of liken van de vorige update(s). En natuurlijk ook een bedankje voor iedereen die de moeite nam om een reactie achter te laten, m.n. @Arezo die het Hexagon-vlammetje nóg verder heeft aangewakkerd met zijn reactie. Ik heb zo'n vermoeden dat we die kant op gaan, al wacht ik ook nog even af of we misschien - heel misschien - toch de Franse beker nog kunnen opschudden met ons Braziliaans samba-ploegje :DW: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent behoorlijk streng voor jezelf want met meer dan een straat voorsprong is de titel meer dan dik verdiend. Om nog maar te zwijgen over de CL. Het parcours richting de finale was niet zonder hobbels, maar de vertoning in de finale was dan weer overweldigend. Nu maar hopen op een ticket voor de Franse beker, al klinkt die hexagon ook niet slecht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit gaat lekker zeg. De CL gewonnen, maar ik zie dat jij zowel een uit als thuis speelt in de kwartfinale en halve finale. Welke database is dit? Want ik speelde ook in Ocenanië en ik had maar één kwartfinale en één halve finale in de CL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites