Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM24/LLM] De Hollandse School – Totaalvoetbal en nu ook in Duitsland

germandutch

Aanbevolen berichten

Banner-Nieuw.jpg

nu tijdelijk in Italië

logo.jpg

Spoiler

296.jpg

Weliswaar heb ik mijn doelstelling al gehaald, maar persoonlijk heb ik het gevoel, dat ik hier nog niet klaar ben, want ook het kampioenschap is nog mogelijk. En dat, ofschoon Fabregas al staat te popelen, om het van mij weer over te nemen. Maar het kan nog niet, want de bond heeft tot nu toe nog geen toestemming gegeven.

In 8 dagen spelen wij weer een uitwedstrijd en nu in en tegen Parthenope of zoals ik deze club ken als Società Sportiva Calcio Napoli (SSC Napoli), een Italiaanse voetbalclub uit Napels die uitkomt in de Serie A. De club werd officieel in 1926 opgericht .

Spoiler

Het Stadio Diego Armando Maradona, voorheen Stadio San Paolo, is een voetbalstadion in Napels en de thuisbasis van SSC Napoli. Het is het op twee na grootste stadion van Italië, na San Siro in Milaan en het Stadio Olimpico in Rome.

295.jpg

297.jpg

Bij bewolkt weer en voor 44.713 toeschouwers arriveerden wij in Napels in de aanvallende 4-3-3 opstelling. Favoriet of niet, Napoli zal een harde dobber aan ons hebben, want wij zijn heel moeilijk te verslaan. Mijn mannen willen zich in de kijker blijven spelen en daar doen ze alles voor. Napoli kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Alberto Santoro.

298.jpg

298a.jpg

Let wel: wij waren niet slechter, nee, volgens mij waren wij iets beter, maar ook vandaag had ik het gevoel, dat wij hier niet mochten winnen. Hoe dan ook, bij rust stond het 2 : 2. Beide tegendoelpunten had onze eerste keeper Semper ongetwijfeld kunnen voorkomen, maar hij is nog niet fit genoeg om te mogen spelen. Ook Bigas en Ballet hadden hun dag niet en de rest speelde ijzersterk.

Ook in de tweede helft bleven wij gas geven, maar doordat de scheids iets teveel de kant van de tegenstander koos en zoveel mogelijk aanvalspogingen onzerzijds affloot, bleef het bij 2 : 2. In de 75ste minuut greep ik in en haalde Da Cunha eraf en bracht Chajia. 5 minuten later mochten ook Cassandro, Ballet en Abildgaard gaan douchen en kwamen Goldaniga, Strefezza en Barba.

In de 92ste minuut lukte het Zielinski de 3 : 2 te maken, maar een minuut later was het wederom Nsame, die de welverdiende gelijkmaker binnen tikte. 3 : 3 en eerlijk is eerlijk, met een echt correcte scheids hadden wij qua kansenverhouding met 1 : 3 kunnen en moeten winnen. Uiteraard mocht het niet zo zijn.

Spoiler

299.jpg

300.jpg

-----------

@r4vje @rik1991 @Kavinos @joosthaf @Vlonkie

@Olivierke @ErikEagles @StanleyW @True_Legend

@Makalakalane @neva @Milton @Michaelinho*

@spaansetukker @TeamWesil @Neel2210 @MNie

@Going up @timpy00 @kmk @Whitewolf345

@MarcFM @TheRedOne @DemoN @keano77

@ElMarcos @DutchDoofus @stef1978

@Ostumapetojk37 @mattihamstra @larrie

@Thomassje123 @Thymen @Keeza

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

Alvast bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties.

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

nu tijdelijk in Italië

logo.jpg

Spoiler

302.jpg

303.jpg

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: wij moeten nog 10 wedstrijden spelen en dan zit deze competitie erop. AC Milan kunnen wij niet aan en die zullen ongetwijfeld kampioen worden. Wij staan momenteel op de 2de plaats met 15 punten voorsprong op de 3de. Dus deze positie hoop ik vast te kunnen houden, mits ik het seizoen af mag maken. En dat kan uiteraard een probleem worden, want Fabregas is bezig met het verkrijgen van de toestemming om al voordat hij de nodige papieren (trainersdiploma’s) heeft, mijn positie over te mogen nemen. Jammer genoeg ben ik destijds hiermee akkoord gegaan en zodoende bestaat de mogelijkheid, dat ik het seizoen niet af mag maken. Spijtig, maar niets aan te doen. In elk geval mag ik trots zijn, op wat ik met het team heb bereikt.

Nou, ik ben benieuwd, hoelang ik mag doorgaan en waar het gaat eindigen?

In 7 dagen spelen wij een thuiswedstrijd en wel tegen Società Sportiva Lazio (afgekort SS Lazio) beter bekend als kortweg Lazio, een Italiaanse voetbalclub, opgericht op 9 januari 1900.

Spoiler

301.jpg

304.jpg

Bij bewolkt weer en voor een volle bak met 6.498 toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-3-3 opstelling. Lazio kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Davide Ghersini, die de neiging heeft, spelers van grote clubs in bescherming te nemen.

305.jpg

Wij begonnen goed, zeer goed zelfs en al in de 3de minuut zorgde linkerspits Nsame met een volley voor de openingstreffer. 1 : 0 en dat vroeg om meer. Dat kwam er ook, maar niet zoals ik had gewenst, want de scheids begon ineens alleen op mijn spelers te letten en in de 24ste minuut kreeg Cassandro de gele kaart voor een licht schouderduwtje. Maar 7 minuten later zorgde Bellomo voor de verdiende 2 : 0 en toonden wij aan, heer en meester op het veld te zijn. In de 47ste minuut kreeg ook Sala geel, hetgeen ik belachelijk vond. Bij rust stond het 2 : 0.

Ook in de tweede helft waren wij de betere ploeg, maar werden door de scheids herhaaldelijk teruggefloten, waardoor ook ons publiek zich roerde. Da Cunha, die matig speelde, kreeg in de 62ste minuut eveneens geel. Ook dit sloeg nergens op. Vandaar dat ik in de 73ste minuut Da Cunha en ook Ballet uit voorzorg van het veld haalde en Chajia + Strefezza bracht. 5 minuten later mochten ook Cassandro en Abildgaard vertrekken en kwamen Goldaniga en Barba. Drie minuten later kreeg ook Bigas geel en in de 94ste minuut zorgde invaller Barba met een zatte volley voor de 3 : 0. Waarom de scheids dit zuivere doelpunt afkeurde, mag Joost weten. In elk geval greep nu wel de VAR in en moest hij zijn foutieve beslissing herzien. Het werd dus 3 : 0 en dat was het dan ook.

Spoiler

306.jpg

307.jpg

----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

nu tijdelijk in Italië

logo.jpg

Spoiler

309.jpg

310.jpg

312.jpg

In 12 dagen spelen wij de volgende wedstrijd en nu uit in en tegen Empoli FC, een Italiaanse voetbalclub, opgericht in 1920 en speelt in de Serie A. De clubkleuren zijn blauw en wit. Empoli speelt haar thuiswedstrijden in het Carlo Castellani stadion.

Spoiler

Het Stadio Carlo Castellani is een voetbalstadion in Empoli, dat plaats biedt aan 19.847 toeschouwers. Vaste bespeler is Empoli. Het stadion is vernoemd naar clublegende Carlo Castellani, die omdat hij lid was van het Italiaanse verzet, naar het Oostenrijkse concentratiekamp Mauthausen gedeporteerd werd en daar in 1944 overleed. Tot op heden is Castellani nog steeds topschutter van de club.

308.jpg

311.jpg

Bij bewolkt weer en voor 15.600 toeschouwers arriveerden wij in Empoli in de aanvallende 4-3-3 opstelling. Empoli kwam in een 5-2-1-2 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Francesco Cosso.

313.jpg

Ook vandaag waren wij de betere ploeg, ofschoon de tegenstander door de scheids volgens mij in de watten werd gelegd. Desondanks lukte het middenvelder Kone in de 12de minuut de openingstreffer te scoren, die de scheids uiteraard in eerste instantie afkeurde. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn foutieve beslissing herzien. De gelijkmaker, wel of niet uit buitenspelpositie, in de 29ste minuut werd door hem natuurlijk wel gelijk goedgekeurd, waardoor de VAR niet in actie kon komen. 1 : 1 was de stand bij rust.

Ook in de 2de helft waren wij de veel sterkere ploeg en in de 72ste minuut zorgde Ballet voor de hoogverdiende winnende treffer. 1 : 2 en nog geen minuut later haalde ik de moegestreden Kone naar de kant en bracht Baunöder. 5 minuten later mocht Cutrone gaan douchen en kwam Gabrielloni (die in de kleedkamer continu over gebrek aan speeltijd zit te zeuren) en in de 84ste minuut mocht ook Ballet vertrekken. Voor hem kwam Strefezza. Het bleef 1 : 2, want Empoli was niet bij machte, om het ons nog moeilijk te maken. Wel moet ik bekennen, dat wij onder normale omstandigheden deze wedstrijd met minimaal 1 : 4 hadden kunnen en moeten winnen.

Spoiler

314.jpg

315.jpg

-----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

nu tijdelijk in Italië

logo.jpg

Spoiler

319.jpg

320.jpg

317.jpg

318.jpg

In 7 dagen, dus komende zondag, spelen wij weer thuis en nu tegen Salento beter bekend als Unione Sportiva Lecce, een Italiaanse voetbalclub uit Lecce die sinds 2022/2023 in de Serie A uitkomt.

Spoiler

316.jpg

321.jpg

Bij bewolkt weer en voor 6.498 toeschouwers (volle bak, doordat ons stadion veel te klein is) verschenen wij in de puur aanvallende 4-3-3 opstelling. Salento/Lecce kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Gianluca Aureliano, bij wie ik steeds een slecht gevoel krijg.

322.jpg

En eerlijk is eerlijk, mijn gevoel bedroog mij niet. Het kwam door de scheids, dat wij niet in ons spel konden komen, want hij floot haast al onze aanvalspogingen af. Pas in de 44ste minuut lukte het linksback Sala de openingstreffer te forceren. 1 : 0 en dat werd ook de ruststand. Het hele team speelde weliswaar redelijk tot zeer goed, maar als de scheids je probeert tegen te houden, kun je niet succesvol worden.

1 minuut na herbegin zorgde middenvelder Abildgaard met een intikkertje voor de 2 : 0 en nog geen 7 minuten later lukte het ene Sansone de aansluitingstreffer te forceren. En dat was het dan ook, want Salento/Lecce was ondanks de medewerking van de scheids niet in staat om het ons nog moeilijk te maken en wij kregen geen scoringskansen meer.

In de 75ste minuut greep ik in en haalde uit voorzorg Ballet, Abildgaard en Kone naar de kant. Voor hen kwamen Strefezza, Braunöder en Barba. 11 minuten later mochten ook Cassandro en de zeer zwak spelende Da Cunha gaan douchen en kwamen Curto en Verdi. Het bleef 2 : 1 en de punten blijven hier.

Feitelijk hadden wij deze toch wel magere overwinning hoofdzakelijk te danken aan de ijzersterke prestatie van linksback Sale, middenvelder Abildgaard en AMR Ballet. En wat de scheids betreft, hij kreeg een 5.2 voor zijn gedoe.

Spoiler

323.jpg

324.jpg

---------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

nu tijdelijk in Italië

logo.jpg

Spoiler

326.jpg

Ofschoon het team het min of meer fantastisch doet en ik bij de fans niet meer stuk kan, zijn er problemen in de kleedkamer ontstaan, die door spits Alessandro Gabrielloni werden gecreëerd. Gabrielloni ziet zichzelf als onze beste spits, maar komt in mijn rangorde pas op de derde plaats en heeft Cutrone en Nsame voor zich. Dit wil of kan hij niet accepteren en eist meer speeltijd. Logisch, zou ik zeggen, maar niet op de manier zoals hij dat eist, want hij doet dat op een zeer beledigende manier, hetgeen ik niet kan en wil accepteren. Bij Fabregas stond hij blijkbaar op de 2de plaats, achter Cutrone, maar ik vind Nsame gewoon beter. Een speler die mij grof beledigt en mijn gezag in de kleedkamer probeert te ondermijnen, hoort niet in mijn selectie thuis. Vandaar dat ik hem in de O20 selectie heb verbannen en op de transferlijst heb gezet. Uiteraard tegen de wens van Fabregas, die verder zijn snor drukt.

In 6 dagen spelen wij de volgende wedstrijd en wel uit in en tegen Parma Calcio 1913, een Italiaanse voetbalclub. Parma FC werd in 2004 opgericht als opvolger van Parma AC uit 1913 na het Parmalat-schandaal. In 2015 werd Parma FC failliet verklaard en maakte een doorstart onder de huidige naam. Sinds 2024 speelt de club in de Serie A, de eerste klasse van Italië.

Spoiler

Stadio Ennio Tardini is een voetbalstadion in Parma. Het stadion, dat de thuisbasis is van Parma Calcio 1913, is gebouwd in 1923 en vernoemd naar een van de vorige voorzitters van Parma, Ennio Tardini, die ook de bouw van het stadion voor zijn rekening nam. Het heeft een capaciteit van 27.906 plaatsen.

325.jpg

327.jpg

Bij bewolkt weer en voor 9.831 toeschouwers arriveerden wij in Parma in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Parma kwam in een simpele 4-4-2 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Fabio Maresca.

328.jpg

Het werd van onze kant een hele matige wedstrijd, zonder hoogtepunten in de eerste helft en bij rust stond het dan ook nog steeds 0 : 0. Na een toch wel krachtige speech in de rust heb ik mijn mannen nogmaals duidelijk gemaakt, wat ik in de tweede helft wilde zien.

En of u het geloofd of niet, mijn pepspeech zette zoden aan de dijk, want in de 58ste minuut was het Nsame, die uit een corner de bal in het vijandelijke doel kopte. 0 : 1 en dat vroeg om meer. 8 minuten later haalde ik de moegestreden Kone naar de kant, zodat de weer herstelde Bellomo minuten kon maken. In de 77ste minuut was het wederom Nsame, die een voorzet in het doel kopte en voor de 0 : 2 zorgde.

\

Nog in dezelfde minuut haalde ik Verdi en Sala van het veld en bracht Strefezza en Barba. 11 minuten later mochten ook Cassandro en Nsame gaan douchen en kwamen Curto en jongeling Presta (uit het 2de team). Het bleef 0 : 2 omdat Parma geen vuist kon maken.

Spoiler

329.jpg

330.jpg

----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

nu tijdelijk in Italië

logo.jpg

Spoiler

332.jpg

333.jpg

In 8 dagen spelen wij thuis tegen Cagliari Calcio, een Italiaanse voetbalclub, opgericht in 1920 en uitkomend in de Serie A. De club speelt zijn thuiswedstrijden in de tijdelijke Sardegna Arena, totdat het nieuwe stadion gereed is. Hiervoor speelde het in het Stadio Sant'Elia. De club speelt de laatste jaren afwisselend in de hoogste twee divisies van het Italiaanse voetbal. Hoogtepunt uit de clubgeschiedenis is het kampioenschap van de Serie A, behaald in het seizoen 1969-70. In 2015 degradeerde Cagliari naar de Serie B om vervolgens het seizoen erop kampioen te worden.

Spoiler

331.jpg

334.jpg

Bij zeer zonnig weer en voor een volle bak, dus 6.498 toeschouwers, verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Cagliari kwam in een 4-1-2-1-2 formatie het kurkdroge veld op en scheids is ene Francesco Fournau.

335.jpg

Wij begonnen goed, heel goed zelfs, tenminste in het eerste halfuur, want in de 17de minuut scoorde Cutrone en in de 31ste minuut de weer herstelde Bellomo. Waardoor bij rust de stand 2 : 0 was. Nsame, die tijdens de persconferentie vooraf werd bewierookt, kreeg geen poot aan de grond en werd zeer onbehoorlijk aangepakt, zonder dat de scheids ingreep. Ook Stefezza had vandaag niets te lachen, want hij kreeg ook aardig veel tackles.

In de tweede helft draaide de wedstrijd om, niet omdat Cagliari ineens zoveel beter speelde, maar omdat de scheids ze steeds meer matste. Om ze weer in het zadel te helpen, kreeg Cagliari in de 63ste minuut ineens een penalty, die ene Pavoletti feilloos binnen schoot. 2 : 1 en ik vroeg mij af, waarom de scheids de penalty had gegeven? Blijkbaar had hij de VAR overtuigd of ze durfden hem niet te corrigeren? Joost mag het weten.

Da Cunha werd in de 74ste minuut uit de wedstrijd geschopt en uit voorzorg haalde ik ook Abildgaard naar de kant. Voor hen kwamen Chajia en de weer herstelde Odenthal. 5 minuten later haalde ik ook Strefezza, die al geel had, naar de kant en bracht Verdi. Wij waren misschien niet beter, maar veel gevaarlijker met 67% balbezit en 15 hoekschoppen tegen 3.

Maar ja, de scheids, wel of niet van bovenaf bepaalt, gaf het voordeel steeds aan Cagliari en kregen wij 3 gele kaarten.

Het bleef het 2 : 1 en voelde ik ons de terechte overwinnaar en gelukkig onvoldoende genaaid door de scheids.

Spoiler

336.jpg

337.jpg

----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

nu tijdelijk in Italië

logo.jpg

Spoiler

338.jpg

339.jpg

340.jpg

342.jpg

In 7 dagen spelen wij de volgende wedstrijd en wel weer thuis tegen Venezia , een Italiaanse voetbalclub uit de stad Venetië. De club kwam in het seizoen 2020-21 uit in de Serie B en promoveerde in 2021 voor het eerst sinds 2001-02 naar de Serie A. Na degradatie in 2022 keerde de ploeg in 2024 weer terug op het hoogste niveau.

341.jpg

Bij bewolkt weer en een volle bak, dus 6.498 toeschouwers, verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Venezia kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het droge veld op en scheids is ene Matteo Marchetti.

343.jpg

Op de ranglijst staan wij er zeer goed voor en hebben wij nog alles in eigen hand en daar wilden wij uiteraard weer wat punten aan toevoegen, vandaar dat wij met vol gas, hoge druk en puur aanvallend ook vandaag van start gingen. Maar helaas, ik zou haast zeggen ‘pindakaas’, Venezia trok zich onmiddellijk volledig terug en met 2 bussen voor de 16 en een zeer compacte defensie lukte het ons niet, er doorheen te komen. Bij rust stond het dan ook nog steeds 0 : 0 en Verdi + Nsame kregen been poot aan de grond.

In de rust heb ik mijn mannen dan ook toegesproken en hun duidelijk gemaakt, dat een overwinning het mogelijke kampioenschap steeds dichter tot ons brengt. Blijkbaar had ik de juiste snaar geraakt, want in de tweede helft zorgden ze binnen 18 minuten voor een 3 : 0 stand en leefde ons publiek volledig op. Door doelpunten van Abildgaard (51ste + 61ste minuut) en Cassandro (63ste minuut) kregen wij het heft in handen, ondanks de tegenwerking van de scheids.

De zwak spelende Verdi haalde ik in de 74ste minuut naar de kant en bracht Chajia. 7 minuten later mochten ook Abildgaard (publiekswissel) en Cassandro (al geel) vertrekken en kwamen Barba en Curto. In de 92ste minuut kreeg Venezia nog een wel of niet terechte penalty en kon Gytkjaer de veel te late aansluitingstreffer nog binnenschieten. Het bleef 3 : 1 en wij zijn op de goede weg. Dat ik mij de hele wedstrijd aan de scheids heb zitten ergeren, is een feit, ook al wil ik er geen woorden aan vuil maken.

Spoiler

344.jpg

345.jpg

--------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

nu tijdelijk in Italië

logo.jpg

Spoiler

349.jpg

350.jpg

347.jpg

Ofschoon wij nu 3 punten voorstaan op onze directe concurrent AC Milan vrees ik toch, dat wij t.z.t. als 2de uit de bus zullen komen. Onze eerste confrontatie hebben wij van ACM verloren en wie zegt, dat wij ongeschonden uit de laatste 4 wedstrijden zullen komen?

Ondanks al het goede werk wat ik hier heb verricht, zullen de eigenaren het toejuichen, als Fabregas het alsnog over zou kunnen nemen. Gelukkig voor mij, heeft hij tot nu toe geen vrijstelling of te wel toestemming van de bond gekregen. Maar dit is Italië en hier is alles mogelijk, mits een bepaalde partij het wil.

348.jpg

In 7 dagen spelen wij uit in en tegen ACF Fiorentina, een Italiaanse voetbalclub, die speelt in het Stadio Artemio Franchi in Florence (Firenze). De traditionele kleuren van de club waren rood en wit, maar in 1928 werden deze veranderd in paars en wit. Paars is de hoofdkleur van Fiorentina. De spelers worden daarom ook "La Viola" (de paarsen) genoemd.

Spoiler

Stadio Artemio Franchi is het stadion van de Italiaanse voetbalclub ACF Fiorentina. Het stadion biedt plaats aan 47.282 mensen. Het gehele stadion is gebouwd uit cement, inclusief een toren van 70 meter. Deze wordt "Torre di Maratona" genoemd, ofwel de "Toren van Marathon".

346.jpg

351.jpg

Bij zeer zonnig weer en voor 25.788 toeschouwers arriveerden wij in Florence (of te wel Firenze) in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling.

352.jpg

Fiorentina kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het kurkdroge veld op en scheids is Matteo Gualtieri.

353.jpg

353a.jpg

Eerlijk is eerlijk, het begon niet goed. Al in de 6de minuut lukte het rechtervleugelspits Gonzalez ons verdedigingscentrum te overlopen en de bal langs keeper Semper in ons doel te schieten. 1 : 0 en dat was balen. Voorts hadden wij tot de 35ste minuut zeer veel problemen met de snelheid van Gonzalez, die onze verdedigers heel slecht eruit liet zien en keeper Semper maakte vandaar een zeer onbetrouwbare indruk. Zijn zelfvertrouwen had hem blijkbaar in de steek gelaten of hij was zich ervan bewust, dat komend seizoen de nieuwe aankoop van Fabregas, namelijk keeper Pepe Reina, in het doel zal staan.

Pas in de 37ste minuut lukte het Nsame uit een corner de bal in het vijandelijke doel te koppen en voor de gelijkmaker te zorgen. 1 : 1 en dat gaf weer hoop. Desondanks stond het bij rust nog steeds maar 1 : 1 en stelden Barba, Verdi en ook keeper Semper mij teleur.

Twee minuten na herbegin maakte zich Gonzalez schuldig aan een smerige tackle op Verdi en drie minuten later attaqueerde hij keeper Semper, waarop de scheids ingreep en terecht geel trok. Maat dit was de 2de gele kaart en dus trok hij ook ….

Rode-Kaart.jpg

Gonzalez moest het veld verlaten en 4 minuten later stapte ook Verdi geblesseerd op. Hij werd vervangen door Chajia. Nog geen minuut later zorgde Abildgaard voor de 1 : 2 en kreeg ik het gevoel, dat wij deze match tegen de 10 van Fiorentina winnend konden beeindigen. Maar 10 minuten later was het Torres, die onze verdediging te snel af was en voor de nieuwe gelijkmaker zorgde. 2 : 2 en dat was balen.

In de 71ste minuut haalde ik de moegestreden Abildgaard naar de kant en bracht Kone. 8 minuten later mocht ook Nsame gaan douchen en kwam Gabrielloni. Natuurlijk waren wij technisch de betere ploeg, maar de 10 van Fiorentina maakten er steeds meer een fysieke strijd ervan, waarmee wij toch heel veel moeite hadden. Vandaar ook, dat wij in de 90ste minuut plots de 3 : 2 om de oren kregen. Uit een vrije trap kwam de bal bij Bonaventura en die schoot hem langs de vandaag zeer zwakke Semper in ons doel. 3 : 2 en ik voelde nattigheid. Gelukkig voor ons, was Cutrone in de 95ste en laatse minuut ter plekke, om de gelijkmaker binnen te tikken. 3 : 3 en dat was het dan ook. Was ik nu tevreden? Nee, totaal niet, want wij hebben hier 2 punten laten liggen en dat zal ons ongetwijfeld opbreken.

Spoiler

354.jpg

355.jpg

---------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

nu tijdelijk in Italië

logo.jpg

Spoiler

357.jpg

359.jpg

360.jpg

Ik was totaal niet verbaasd, toen mijn zaakwaarnemer ‘s avonds na de match tegen Fiorentina belde, want hij was voor mij op zoek naar een nieuwe club voor het komende seizoen. Maar van een nieuwe club was nog geen sprake, want hij had van de eigenaren van Como moeten vernemen, dat ik onmiddellijk moest opstappen, indien het team van de volgende tegenstander, AS Roma, niet kon winnen. Bij verlies konden wij namelijk het kampioenschap vergeten en alleen bij winst hadden wij nog een kans. Bovendien stond Fabregas, hun absolute favoriet voor de managersfunctie, te popelen om het over te nemen. Het zal allemaal wel en eerlijk gezegd, houd ik met alles rekening.

Wel heb ik mijn zaakwaarnemer verzocht, naar een club uit de 1ste divisie in Frankrijk, Portugal of Spanje uit te kijken, die eventueel mij in dienst willen nemen.

En ik concentreer mij op onze volgende tegenstander in 7 dagen (thuis) en wel Associazione Sportiva Roma, kortweg AS Roma, een Italiaanse voetbalclub uit Rome die sinds 1953 uitkomt in de Serie A, de hoogste voetbalklasse van Italië.

AS Roma veroverde al drie keer de landstitel, negen keer wonnen ze de Italiaanse beker en won als eerste club ooit de Conference League in 2022. Hun thuiswedstrijden spelen ze in het Stadio Olimpico met geel-rood (giallo-rosso) als clubkleuren.

Spoiler

356.jpg

358.jpg

Spoiler

361.jpg

Bij bewolkt weer en een volle bak (dus weer 6.498 toeschouwers) verschenen wij in de aanvallende 4-3-3 opstelling. ASR kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Niccolo Baroni.

362.jpg

Toen wij begonnen kreeg ik steeds meer het gevoel, dat wij volgens mij in dit ‘M-land’, waar een of meer zogenaamde organisaties stiekem op de achtergrond aan de touwtjes trekken, vandaag niet mogen winnen. Onze aanvalspogingen konden niet succesvol worden, omdat de scheids te pas en te onpas ingreep en ons om vage redenen terugfloot. Blijkbaar liet de scheids ons doorspelen, zodat ASR de gelegenheid kreeg om te scoren. Alleen stonden wij dit niet toe en in de 51ste minuut was het Nsame, die van een fout van Bove profiteerde en de bal in het doel tikte. Tot ieders verbazing keurde de scheids dit zuivere doelpunt echter af, waardoor de VAR ingreep en hij zijn foutieve beslissing moest herzien.    1 : 0 en dat werd dan ook de ruststand.

In de tweede helft probeerde ASR ons onder druk en achterin volledig vast te zetten. Ze kregen 60% balbezit, maar konden de openingen niet vinden. De moegestreden Abildgaard haalde ik in de 74ste minuut naar de kant en bracht Kone. 7 minuten later mocht ook de zeer zwakke Strefezza vertrekken en kwam Chajia. De net herstelde Bellomo raakte bovendien nog geblesseerd, maar bleef in het veld om onze mogelijke overwinning veilig te stellen. Het bleef 1 : 0 en wij hebben het nog steeds in eigen hand. Deze magere en toch wel nare overwinning hebben wij hoofdzakelijk te danken aan het ijzersterke spel van keeper Semper, verdediger Bigas, rechtsback Cassandro, linksback Sala, linker middenvelder Da Cunha en spits Nsame. Achteraf hoorde ik dat de scheids een 5.7 kreeg voor zijn partijdig gedoe en daar mocht ‘ie blij mee zijn, want van mij had hij een zatte 1 gehad.

Spoiler

363.jpg

364.jpg

------------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

nu tijdelijk in Italië

logo.jpg

Spoiler

366.jpg

367.jpg

368.jpg

370.jpg

Tja, hoe is het toch mogelijk? Ik zit er nog steeds en wij hebben het blijkbaar ook nu nog in eigen hand? Wel moeten wij in 7 dagen definitief ‘met de billen bloot’, want dan spelen wij tegen onze grootste concurrent, namelijk AC Milan. En nog uit ook.

Spoiler

Stadio Giuseppe Meazza is een voetbalstadion in Milaan. Het wordt gedeeld door AC Milan en Internazionale, ondanks hun grote rivaliteit. De officiële naam van het stadion is Stadio Giuseppe Meazza, naar een speler die voor beide clubs uitkwam. Het stadion wordt ook wel genoemd of staat beter bekend als het San Siro stadion, naar de wijk waarin het stadion ligt.

365.jpg

369.jpg

Bij bewolkt weer en voor maar liefst 72.679 toeschouwers arriveerden wij in Milaan in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling.

371.jpg

ACM kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is Daniele Minelli.

372.jpg

En let wel: vandaag ben ik niet de enige, die van mening is, dat wij hier niet kunnen en mogen winnen. Manager Pioli had zijn huiswerk gemaakt, want zijn mannen trokken onmiddellijk ten strijde en ik kan u vertellen, dat mijn middenvelders Abildgaard en Bellomo niets meer te lachen hadden. Ze werden onmiddellijk keihard aangepakt, zonder dat de scheids ingreep. Ook Da Cunha, Strefezza en Cutrone werden meer dan behoorlijk geattaqueerd. Vandaar dat ene Krunic in de 18de minuut de openingstreffer kon maken. 1 : 0 en ik voelde nog meer nattigheid.

Gelukkig voor ons werd Cutrone in de 34ste minuut in de box brutaal neergelegd. Reden voor de VAR om via de scheids aan ons een penalty toe te kennen, die Nsame voor zijn rekening nam en feilloos binnenschoot. 1 : 1 en de gelijkmaker was een feit. 6 minuten later zorgde Leao voor de 2 : 1, hetgeen ook de ruststand werd.

Ook in de tweede helft deed de scheids dat, hetgeen hem blijkbaar was opgedragen, hij floot steeds meer in het voordeel van ACM en de tegenstander bleef mijn mannen keihard en ongestraft aanpakken. In de 68ste minuut zorgde Jovic nog voor de 3 : 1 en 6 minuten later greep ik in en haalde de bont en blauw geschopte Cutrone van het veld. Voor hem kwam dwarsligger Gabrielloni.

In de 80ste minuut haalde ik ook nog Curto en Da Cunha eraf en bracht jonkie Bandolo en Chajia. Veel veranderde niet, want dat wij geen vuist meer konden maken, daar zorgde o.a. de scheids voor. Het bleef 3 : 1 en het kampioenschap kunnen wij nu vergeten. De droom is uit gedroomd.

Spoiler

373.jpg

374.jpg

----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

nu tijdelijk in Italië

logo.jpg

Spoiler

376.jpg

377.jpg

Ik heb dan wel geroepen, dat wij onze droom kunnen vergeten, maar er is nog niets definitief beslist. Want er dient nog een wedstrijd gespeeld te worden. Wij moeten tegen Juventus en ACM tegen Venezia.

In 7 dagen spelen wij dus de allerlaatste wedstrijd van dit seizoen en wel thuis tegen Juventus Football Club, een van de oudste voetbalclubs van Italië. Juventus slaagde er als een van de weinige Europese topclubs in om samen met Manchester United, Ajax, Chelsea en Bayern München, alle drie de UEFA-hoofdcompetities (Europacup I / UEFA Champions League, Europacup II en UEFA Cup / UEFA Europa League) te winnen. Juventus is Latijn voor jeugd.

Spoiler

375.jpg

378.jpg

Spoiler

379.jpg

Bij bewolkt weer en voor uiteraard weer een volle bak, dus 6.498 toeschouwers, verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Het ooit zo geweldige Juve kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is Maurizio Mariani.

380.jpg

Ieder normaal denkend en voetbalminded mens weet, dat AC Milan zijn huidige tegenstander Venezia van het veld zou vegen en dat de uitslag van onze match niets meer ter zake doet. Wij zijn al gekwalificeerd voor volgend seizoen de Champions League en dus stapt Fabregas straks in een gespreid bedje.

Ofschoon ons bestuur, de stat en onze supporters op een gelijkspel rekende, begonnen wij met vol gas, hoge druk en puur aanvallend. Juve zocht hun heil in iets ‘te fysiek’ spel en al in de 21ste minuut ging het fout. Cambiaso wilde Strefezza tegenhouden, maakte een overtreding, maar binnen in de 16, en stortte naar de grond, waarbij zijn schouder uit de kom raakte. Cambiaso werd vervangen en wij kregen, vooral door en met instemming van de VAR, een penalty te nemen, die Nsame voor zijn rekening nam. Feilloos schoot hij de penalty binnen en het stond 1 : 0. Hetgeen ook de ruststand werd.

Ook in de tweede helft bleven wij gecontroleerd aanvallen en in de 56ste minuut kregen wij op een meter of 25 van het doel van Juve een vrije trap te nemen, die Da Cunha voor zijn rekening nam. Zijn keihard schot sloeg als een raket in het doel binnen en plots stond het 2 : 0. 13 minuten later haalde ik de lichtgeblesseerde Strefezza naa de kant en bracht de wel of niet weer helemaal herstelde Ballet. Uit een corner in de 73ste minuut zorgde Rabiat voor de aansluitingstreffer.     2 : 1 en weer 1 minuut later haalde ik Da Cunha eraf en brach Chajia.

Dat de scheids wel gele kaarten aan ons uitdeelde en geen enkele aan Juve, kon mij feitelijk niet meer schelen, want dit waren de laatste minuten dat ik de manager van Como was. Wel viel mij op, dat nog-assistent Fabregas heel zenuwachtig langs de lijn heen en weer bleef lopen. Waarom, werd mij niet duidelijk. Toen de scheids eindelijk voor het einde van de match floot, vloog Fabregas ineens om mijn nek en begon mij nog op de wangen te zoenen ook. Alvorens ik een afwerende beweging kon maken, begon ook ons publiek volledig door het lint te gaan. Plots stormde iedereen schreeuwend het veld op en ik hoorde van alle kanten mensen schreeuwen, dat wij kampioen waren.

Spoiler

381.jpg

382.jpg

---------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

nu tijdelijk in Italië

logo.jpg

Spoiler

383.jpg

385.jpg

388.jpg

384.jpg

386.jpg

387.jpg

Tja en toen was de feestvreugde voorbij en was ik verplicht, zoals van te voren contractueel was vastgelegd, mijn ontslag in te dienen. Ofschoon alles correct was verlopen, zal ik nooit meer aan een dergelijke constructie deelnemen. Gevoelsmatig zou ik zeggen, dat dit voor een manager onwaardig is.

389.jpg

390.jpg

391.jpg

------------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

Het seizoen in Italië is eerlijk gezegd fantastisch verlopen en ik heb er een hoop bijgeleerd. Met een promovendus een kampioenschap in de hogere divisie te halen, is toch wel iets bijzonders en ik zie dat wel als derde stap. De volgende stap zou zijn om een top- of subtopclub in een van de hogere divisies te gaan managen.

Trouwens, mijn zaakwaarnemer heeft natuurlijk ook niet stilgezeten en was behoorlijk en intensief voor mij bezig. Momenteel hebben wij aanvragen ontvangen van clubs uit verschillende landen en wel de volgende:

uit België: Kortrijk + Union SG

uit Portugal: Braga + Vitoria Guimares

uit Duitsland: Union Berlin + Wolfsburg

uit Frankrijk: OGC Nice + Reims

uit Italië: Empoli + Venezia

uit Spanje: Real Valladolid + Osasuna

Eerlijk is eerlijk, bij de meeste van deze clubs heb ik geen positief gevoel, bovendien wil ik volgend seizoen het liefst niet werken in België, Portugal, Duitsland en ook niet weer in Italië. Blijft over Frankrijk en of Spanje. Spanje is misschien nog iets te hoog gegrepen, bovendien spreek ik de taal (nog) niet.

Wel bijzonder interessant is OGC Nice (Olympique Gymnaste Club Nice-Côte d'Azur), een Franse voetbalclub uit de Zuid-Franse badplaats Nice. De club werd in de jaren 50 vier keer landskampioen. Eigenaar is Sir James "Jim" Arthur Ratcliffe, diens eerste grote aankoop op sportgebied vond in 2017 plaats, toen Ratcliffe het Zwitserse FC Lausanne Sport overnam. In 2019 kwam OGC Nice daar bij als volgende voetbalclub. De Engelsman is multimiljardair en was in 2018 nog de rijkste Brit met een vermogen van 21 miljard pond. Inmiddels bezit hij ook een groot deel van de aandelen van Manchester United.

Weliswaar weet ik helemaal niets van Nice, noch van de club, noch van de stad, maar desondanks nam mijn zaakwaarnemer met de directie van OGC Nice contact op en ik zie wel, waar het eindigt. Het enige wat ik al wel weet, ik voldoe volledig aan de profielschets van de manager die Nice zoekt.

-----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

Nog geen 3 dagen later kreeg ik van mijn zaakwaarnemer het verzoek, om aan een skypeonderhoud met het bestuur van de Franse club OGC Nice deel te nemen. Ik had weliswaar nog geen hele week thuisgezeten als werkeloze voetbalmanager, maar ik wilde hoe dan ook weer aan de slag en dus stemde ik toe.

Aan de Franse kant was de voorzitter van Nice ene Jean-Pierre Rivere aanwezig, de alg.dir. Fabria Bocquet, de TD Florent Ghisolfi en de DVZ Florian Maurice. En aan onze kant mijn zaakwaarnemer Struth, een tolk, die snel en uitstekend vertaalde, een notaris en ik. Maar er was nog een ‘luisterende deelnemer’ en die zat in Manchester en wel Sir James "Jim" Arthur Ratcliffe.

Zoals ik al opmerkte, ik voldeed volledig aan hun profielschets van de manager die zij zochten en in een kleine 2 uur was alles geregeld of te wel de basis gelegd voor een tweejarig dienstverband als zijnde manager van Nice.

De info over Nice zag er goed uit:

Nice is een stad in het zuiden van Frankrijk aan de Middellandse Zee, gelegen tussen Marseille en Genua, met 348.085 inwoners op 1 januari 2021 (groot metropolitaans gebied). De stad is een toeristische trekpleister en marktleider aan de Franse Rivièra (Côte d'Azur). Sinds 2021 staat de stad, en met name het overwintergebied van de buitenlanders, zoals de Promenade des Anglais, op de Unesco-Werelderfgoedlijst.

01.jpg

OGC Nice (Olympique Gymnaste Club Nice-Côte d'Azur) is een Franse voetbalclub uit de Zuid-Franse badplaats Nice. De club werd in de jaren 50 vier keer landskampioen.

02.jpg

Twee dagen later verschenen wij in Nice en nadat de heer Struth en onze advocaat het contract hadden gecheckt, hebben wij getekend.

03.jpg

Volgens mijn zaakwaarnemer had Sir Ratcliffe ervoor gezorgd, dat ik deze baan kreeg. Joost mag weten of het zo is, mij zal het in elk geval een zorg zijn. Ik ben blij, dat ik weer onder de pannen ben.

04.jpg

-----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

nu (wel of niet tijdelijk) in Frankrijk

logo.jpg

Na een toch wel uitvoerige kennismaking met de complete technische staf kwamen de selecties aan bod.

Selectie 1ste team

05.jpg

Spoiler

Selectie 2de team

06.jpg

06a.jpg

Ook is er nog een derde team, de O19 selectie, maar die is voorlopig voor mij niet interessant.

Volgens deze overzichten heb ik voor het 1ste team een selectie van 24 spelers, waarvan 10 spelers in transferperikelen verkeren.

08.jpg

Vanaf morgen spelen wij in totaal 6 oefenwedstrijden en na afloop moet mijn definitieve selectie er staan, inclusieve de juiste tactieken.

09.jpg

Bij zeer zonnig weer en onder het toeziend oog van het bestuur, mijn staf en alle spelers van de 1ste en 2de selecties kwamen beide teams in een puur aanvallende 4-2-2-2 tactiek het kurkdroge veld op. De gekozen tactiek was mijn verzinsel en de opstelling kwam uit de koker van de AM Julien Sable, 42 jaar. Omdat wij qua defensieve krachten zeer zwak bezet zijn (slechts 1 VL + 2 VC) heeft de TD Florent Ghisolfi nog snel zeven huurspelers opgetrommeld.

10.jpg

10a.jpg

Het onderlinge verschil was behoorlijk groot en toch kregen wij 2 tegendoelpunten om de oren. Verdedigend klopte het (nog) niet, maar het was te verklaren, omdat het verdedigingscentrum voor het eerst samenspeelde. Ik had namelijk proefspeler Mario Hermoso, een 28 jarige Spanjaard afkomstig van Atletico Madrid, naast Todibo gezet.

Hoe dan ook, zes spelers hebben indruk op mij gemaakt en daar kan ik al op voortborduren.

Spoiler

11.jpg

12.jpg

-----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

14.jpg

13.jpg

Morgen vertrekken wij voor een trainingskamp naar Monthey, een gemeente en plaats in het Zwitserse kanton Wallis, en maakt deel uit van het district Monthey. Monthey telt 17.113 inwoners. Bolliger & Mabillard (B&M), een fabrikant van achtbanen, is hier gevestigd.

In 3 dagen spelen wij de volgende oefenpot en wel in en tegen FC Bavois, een Zwitserse voetbalclub uit de plaats Bavois, dat in het kanton Vaud ligt. De vereniging werd in 1941 opgericht en speelt de thuiswedstrijden in het Stade des Peupliers. De sportaccommodatie is door weilanden omgeven en heeft een tribune met 75 zitplaatsen. De kleuren van de vereniging zijn rood-wit.

Bij mooi zonnig weer en voor 659 toeschouwers arriveerden wij in Bavois in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Ik had de hele opstelling door elkaar gehutseld en o.a. ook 4 proefspelers opgesteld, die echter allen te oud zijn om voor een mogelijk contract in aanmerking te mogen komen. Wel zal ik proberen om Hermosa (weliswaar al 28 jaar) te contracteren, want dit lijkt mij de juiste vervanger voor Dante, die al 39 is.

Bavois kwam in een 4-2-3-1 formatie het kurkdroge veld op en eerlijk is eerlijk, het is een amateurclubje en ongetwijfeld een paar nummers te klein voor ons.

15.jpg

15a.jpg

Uiteraard werd het een schuttersfeest, maar wel eentje met geen hattrick en ook een klein smetje, want het tegendoelpunt is m.i. niet acceptabel. Hier moet ik dus iets aan doen. De complete achterhoede is voorlopig mijn zorgenkindje en ik moet proberen, om Lotombe, die hoe dan ook weg wil, te houden, want hij kan zowel VR alsook VL spelen.

Spoiler

16.jpg

17.jpg

---------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

18.jpg

19.jpg

Na 4 dagen intensieve trainingseenheden spelen wij de 5de dag weer een oefenwedstrijd en wel in en tegen FC Vevey-Sports, een Zwitserse voetbalclub uit Vevey, een stad in het Franstalige kanton Vaud. In 1905 werd de club opgericht. De traditionele kleuren zijn geel en blauw.

Spoiler

Het Stade de Copet is een multifunctioneel stadion in Vevey, een stad in Zwitserland. Het stadion wordt vooral gebruikt voor voetbalwedstrijden, de voetbalclub FC Vevey United maakt gebruik van dit stadion. In het stadion is plaats voor 3.900 toeschouwers. Het stadion werd geopend in 2011.

Bij regenachtig weer en voor 3.071 toeschouwers arriveerden wij in Vevey in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Vevey kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op.

20.jpg

Ook deze tegenstander was natuurlijk veel te licht en totaal geen graadmeter, desondanks begonnen wij rustig en controlerend aan deze match. Bij rust stond het maar 0 : 2 en vond ik dat Brahimi en Claude-Maurice mij teleurstelden, daarentegen was de rest van het team wel dominant aanwezig.

In de tweede helft voerde ik 7 wissels door, kregen wij 16 corners en eindigde deze oefenpot in 0 : 4. Helaas werd het geen sprankelende match, wel een beetje een zakelijke en eentje om blessures te voorkomen.

Spoiler

21.jpg

22.jpg

----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

24.jpg

Persoonlijk vind ik het heel erg jammer, dat Lotombe weg wilde en definitief is vertrokken. En nu hebben wij dus een probleem, want wij hebben maar 1 VL en 1 VR. Uit het 2de team heb ik jongeling Antoine Mendy (19jr) geplukt, die als back-up van VR Clauss voortaan moet fungeren. En een back-up voor VL Bard moeten wij nu zoeken. Voorts heb ik geprobeerd om verdediger Hermosa te contracteren, maar diens salariseisen (3x zoveel als onze beste spelers) waren ons te gortig en dus zoeken wij nog een jonge goede centrumverdediger.

Omdat ik volgens afspraak alleen spelers tot max. 23 jaar mag contracteren, heb ik de proefspelers laten vertrekken. Alleen keeper Ayesa (22jr) en VR/L Obas (23jr) mogen nog even blijven en worden misschien nog gecontracteerd.

Al in 2 dagen spelen wij de volgende oefenwedstrijd en wel in en tegen FC Echallens Région, een Zwitserse voetbalclub uit Echallens, uit het Franstalige kanton Vaud. De thuiswedstrijden worden gespeeld in het Stade des Trois Sapins, dat louter staanplaatsen heeft. De clubkleuren zijn groen en geel.

Spoiler

23.jpg

Ofschoon wij hier in Zwitserland zitten, hebben wij continu Engels weer, dus stromende regen en ook vandaag weer. Voor 2000 toeschouwers arriveerden wij in Echallens in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Echallens kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op.

25.jpg

Ook voor deze oefenwedstrijd heb ik zoveel mogelijk niet-basisspelers opgesteld, om alle selectiespelers speeltijd te gunnen en ze in actie te zien. Uiteraard was ook deze tegenstander van een veel lichter niveau en beslist geen graadmeter. En dus deden wij wederom rustig aan en bij rust stond het dan ook 0 : 3 en het hele team speelde goed tot zeer goed.

In de tweede helft domineerden wij weliswaar, maar het tempo bleef laag en werd het uiteindelijk maar 0 : 5. De tegenstander schoot 1 keer op ons doel en wij kregen 13 corners. Ik heb 7 wissels doorgevoerd en ook de wisselspelers deden het redelijk tot zeer goed.

Spoiler

26.jpg

27.jpg

----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

30.jpg

31.jpg

En nu komen nog twee oefenwedstrijden, waarop hier iedereen zit te wachten en waarbij wij met de billen bloot zullen gaan. Namelijk tegen het grote Real Madrid en Club Atletico Osasuna. Na deze twee wedstrijden wordt duidelijk, waar wij staan en of wij dit seizoen het PSG, Marseille, Monaco, Auxerre, Angers, Rennes + St. Etienne moeilijk kunnen maken?

29.jpg

Komende woensdag spelen wij thuis tegen Real Madrid Club de Fútbol, een Spaanse voetbalclub uit Madrid. De club werd opgericht op 6 maart 1902 als Madrid Club de Fútbol. Meestal wordt de huidige clubnaam afgekort tot Real Madrid. Daar enkele bijnamen, zoals Los Blancos en Los Merengues. De club speelt haar thuiswedstrijden in het Estadio Santiago Bernabéu en werd door de FIFA benoemd als de beste voetbalclub van de 20e eeuw. De aartsrivaal van Real Madrid is FC Barcelona, wedstrijden tussen beide clubs staan bekend als El Clásico. Real Madrid behoort tot de meest succesvolle en beste clubs aller tijden.

Real Madrid won zesendertig keer de Primera División, twintig keer de Copa del Rey, dertien keer de Supercopa de España, zes keer de UEFA Super Cup, twee keer de UEFA Cup, drie keer de Intercontinental Cup, vijf keer de FIFA Club World Cup en vijftien keer de Europacup I / UEFA Champions League. Real Madrid is met vijftien Europacup I / UEFA Champions League-overwinningen recordhouder van het toernooi, voor het Italiaanse AC Milan, dat het toernooi zeven keer wist te winnen.

Spoiler

28.jpg

Bij prachtig zonnig en droog voetbalweer en voor (slechts) 20.198 toeschouwers (ik had een vol huis verwacht, dus minimaal 36.000 toeschouwers) verschenen wij in de aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. Het grote Real Madrid kwam in een 4-1-2-1-2 formatie zonder vleugelspitsen het kurkdroge veld op. Manager Ancelotti had beloofd, dat RM in bestbezetting zou aantreden en aan deze belofte heeft hij ook voldaan.

32.jpg

32a.jpg

Uiteraard had ik geen enkele moeite, om mijn mannen te motiveren, want iedereen weet, dat dit het juiste platform is om je in de kijker te spelen. Het werd, ten minste voor ons, een wedstrijd om niet snel te vergeten. Spijtig was alleen, dat al in de 7de minuut Valverde geblesseerd af moest haken en hij werd vervangen door Vallejo. Bij rust stond het 1 : 1 en eerlijk is eerlijk, wij waren gelijkwaardig en onze kracht zat hem in de aanval.

Ook in de tweede helft hielden wij stand en de toeschouwers werden als het ware met een schuttersfeest verwend. In de tweede helft wisselde RM drie spelers en wel Viniciua Junior (licht geblesseerd), Güler en Garcia. Voor hen kwamen Diaz, Martin Villar en Rodrygo, toch ook niet de minsten. Ik heb niemand gewisseld en het hele team doorlaten spelen. Enerzijds omdat ik het elftal niet uit elkaar wilde rukken en anderzijds omdat Dante mij in de rust had verzocht, alleen bij blessures te wisselen. Het eindresultaat gaf hem recht, want deze oefenpot eindigde in 5 : 5 en iedereen was tevreden.

Spoiler

33.jpg

34.jpg

-----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

3 dagen later stond de laatste oefenwedstrijd op het programma en ook weer thuis maar nu tegen Club Atlético Osasuna of kortweg Osasuna, een Spaanse voetbalclub uit Pamplona die uitkomt in de Primera División.

Spoiler

35.jpg

Bij heerlijk zonnig voetbalweer en voor 13.699 toeschouwers (dus net niet een half gevuld stadion) verschenen wij in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. En ook nu heb ik hoofdzakelijk niet basisspelers opgesteld, om iedereen zoveel mogelijk spelminuten te gunnen. Osasuna kwam in een 5-2-2-1 formatie het kurkdroge veld op en gevoelsmatig zou ik zeggen, dat wij ze moeten kunnen hebben, want het is in de La Liga gewoon middelmaat.

36.jpg

Nou ‘middelmaat’ of niet, wij hadden er gewoon heel veel moeite mee, want ze speelden met een heel compacte verdediging en in de eerste helft was er voor ons geen doorkomen aan. Bij rust stond het dan ook nog steeds 0 : 0 ofschoon wij mijns inziens toch wel de betere ploeg waren.

Pas nadat verdediger Garcia in de 58ste minuut de bal in het eigen doel schoot, kregen wij steeds meer vat op deze match. In de 64ste minuut haalde ik Sansone eraf en bracht Rosario en 5 minuten later zorgde Boudaoui voor de 2 : 0. Nog geen 4 minuten later was het Boga, die voor de 3 : 0 eindstand zorgde. Brahimi mocht in de 74ste minuut gaan douchen en werd vervangen door Bouanani en in de 80ste minuut haalde ik ook nog Clauss en Guessand eraf. Voor hen kwamen Mendy en Moffi.

Het bleef 3 : 0 en het basiselftal zit al in mijn hoofd.

Spoiler

37.jpg

38.jpg

---------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

42.jpg

43.jpg

44.jpg

47.jpg

48.jpg

Omdat mijn Frans voorlopig nog zeer weinig voorstelt en in deze club de communicatie puur in het Frans gebeurt, heb ik gelukkig maar liefst 6 spelers, die mij ondersteunen en min of meer als tolk fungeren. En wel Dante, Rosario, Bulka, Boga, Moffi en Suver. Met hun hulp kan ik mijn aanwijzingen en bedoelingen uitstekend overbrengen en zijn wij klaar voor de competitie.

Dit zijn onze tegenstanders in het komende seizoen:

39.jpg

En deze maand zullen wij onze krachten moeten meten met:

40.jpg

In 8 dagen spelen wij de eerste competitiewedstrijd en wel uit in en tegen Lille Olympique Sporting Club, een Franse voetbalclub uit Rijsel, opgericht in 1944 en uitkomend in de Ligue 1. De club speelt zijn thuiswedstrijden in het Stade Pierre Mauroy in Villeneuve-d'Ascq, geopend in 2012. In 1944 werd de huidige naam aangenomen na een fusie van Olympique Lillois en Sporting Club Fivois. In het eerste decennium na de Tweede Wereldoorlog en na de eeuwwisseling behaalde de club zijn grootste successen.

Spoiler

Het Stade Pierre-Mauroy is een voetbalstadion in de agglomeratie van de Franse stad Rijsel (Lille). Het is het thuisstadion van de eersteklasser Lille OSC en biedt plaats aan 50.186 toeschouwers. Het staat in de gemeente Villeneuve d'Ascq en is het belangrijkste stadion van de metropool. Het werd geopend in augustus 2012 en is sinds 21 juni 2013 genoemd naar de socialistische politicus Pierre Mauroy die lange tijd burgemeester van Rijsel was.

41.jpg

45.jpg

46.jpg

Bij regenachtig weer en voor 36.687 toeschouwers arriveerden wij in het Stade Pierre-Mauroy in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Waarom deze ‘kamikaze tactiek’? Volgens de wedstrijdvideo’s, die ik in de laatste avonden heb bekeken, zijn er maar 3 ploegen, die aanvallend spelen en de rest speelt om niet te verliezen. Ook onze huidige tegenstander hoort bij de laatste categorie. Lille kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is ene Romain Lissorque.

49.jpg

Wij begonnen deze wedstrijd met vol gas, hoge druk en puur aanvallend en in een dik half uur lag Lille als het ware op hun rug en was deze match al gespeeld. Want na 35 minuten stond het maar liefst 0 : 4 en dat had hier beslist niemand verwacht.

Twee minuten na herbegin in de tweede helft kopte Diop de 0 : 5 binnen en werd het plots muisstil in het stadion. Om eerlijk te zijn, wij waren heer en meester op het veld en in de 74ste minuut haalde ik de moegestreden Guessand en Rosario (die al geel had) eraf en bracht Boga en Dante. 5 minuten later haalde ik ook Diop naar de kant en bracht Bouanani. Weliswaar kregen wij in de 90ste minuut nog een doelpunt tegen, maar niemand raakte in paniek. 1 : 5 en daar kun je mee thuiskomen.

Spoiler

50.jpg

51.jpg

--------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

53.jpg

54.jpg

56.jpg

59.jpg

Ook tijdens onze eerste competitiewedstrijd is gebleken, dat onze kracht voorin zit en dat ik deze aanvallende speelstijl zal aan blijven houden. Voorts werd duidelijk, dat de juiste basis er staat. De spelers die hoe dan ook weg willen, Dante + Brahimi + Claude-Maurice, mogen weg zodra onze vraagprijs op tafel komt. Voor Dante, die voordien ondanks zijn leeftijd van 39 jaar als centrumverdediger in de basis stond, blijft voorlopig reserve en zijn plek wordt ingenomen door Ndayishimiye. Feitelijk een defensieve middenvelder, die ook als CV uit de voeten kan.

Om eerlijk te zijn, Dante stelt mij teleur, want ik dacht dat hij tot de technische staf zou toetreden. Maar dat gebeurt dus niet.

Spoiler

55.jpg

58.jpg

Waar hebben wij het over? De selectie is redelijk tot zeer goed, alleen komen wij nog 2 ervaren vleugelbacks te kort, maar dit los ik voorlopig op met 2 jonkies uit het tweede team. De club heeft maar liefst 9 spelers gekocht voor in totaal €144mln, plus ik heb er nog 1 huurspeler, 1 transfervrije speler en een verdediger gekocht. Met andere woorden, mijn selectie staat, ik ben ermee tevreden en dat heb ik deze gasten ook duidelijk gemaakt.

Enfin, in 7 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel thuis tegen Stade Rennais Football Club, een Franse voetbalclub uit Rennes, opgericht in 1901 en uitkomend in de Ligue 1. De club speelt zijn thuiswedstrijden in het Roazhon Park. Rennes speelt sinds de oprichting van de moderne Franse sportcompetitie steevast in een van de twee hoogste klassen, voornamelijk in de hoogste. Ook voor de oprichting van de profcompetitie was de club altijd aanwezig op het hoogste niveau.

Spoiler

52.jpg

57.jpg

Bij zeer zonnig weer en voor 25.239 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. Rennes kwam in een 5-2-1-2 formatie het kurkdroge veld op en scheids is Romain Lissorgue.

60.jpg

Ofschoon het bij rust slechts 1 : 0 stond, waren wij de veel betere ploeg en speelde het hele team ijzersterk. De scheids floot correct, maar waarom hij mijn spelers wel gele kaarten gaf en de tegenstander niets, mag Joost weten.

In de 50ste minuut kregen wij een penalty, die Laborde helaas niet kon verzilveren, want keeper Mandanda plukte zijn schot gewoon uit de lucht. Wel zorgden Clauss (53ste minuut) en Diop (63ste minuut) voor een verbetering van de stand.

Guessand haalde ik in de 75ste minuut naar de kant en bracht Cho en in de 81ste minuut mochten ook Rosario en Diop gaan douchen. Voor hen kwamen Sanson en Boga. In de 92ste minuut haalde ik ook nog Boudaoui eraf en bracht Ndombe. Het bleef 3 : 0 en de punten blijven hier.

Spoiler

61.jpg

62.jpg

---------------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

64.jpg

65.jpg

66.jpg

In 7 dagen spelen wij de volgende uitwedstrijd en wel in en tegen Racing Club de Lens, een Franse voetbalclub uit Lens opgericht in 1906. De club speelt haar thuiswedstrijden in het Stade Bollaert-Delelis. Haar bijnaam sang et or (= bloed en goud) komt van de traditionele kleuren: rood en geel. RC Lens kent een grote rivaliteit met haar buren uit Rijsel, Lille OSC. Hun onderlinge wedstrijden worden Derby du Nord genoemd.

Spoiler

Het Stade Bollaert-Delelis is een voetbalstadion, gesitueerd in het Franse Lens. Het stadion is gebouwd in 1932 en is de thuishaven van voetbalploeg RC Lens. Het stadion telt 38.223 plaatsen. De naam Bollaert is afkomstig van een commercieel directeur van een plaatselijk mijnbouwbedrijf die vlak voor de opening van het stadion overleed. De naam Delelis werd in 2013 als eerbetoon toegevoegd na het overlijden van André Delelis, jarenlang burgemeester van de stad Lens. Hij haalde RC Lens ook uit het slop toen de ploeg failliet ging. Vroeger heette het stadion Stade Félix Bollaert. Het stadion werd, na de toewijzing van Lens als speelstad voor het EK 2016, verbouwd. RC Lens week tijdens het seizoen 2014-2015 hiervoor tijdelijk uit naar het Stade de la Licorne in Amiens.

63.jpg

67.jpg

Bij bewolkt weer en voor 38.223 toeschouwers arriveerden wij in Lens in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. Lens kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Pierre Gaillouste.

68.jpg

De eerste 20 minuten deden wij rustig aan en in de 22ste minuut was het rechtsback Clauss, die de achterlijn haalde en een strakke voorzet op het vijandelijke doel afvuurde. Alvorens Laborde aan de bal kon komen, probeerde verdediger Medina de bal weg te trappen, maar raakte hem totaal verkeerd en schoot in zijn eigen doel. 0 : 1 en dergelijke cadeaus nemen wij dankend aan. Nog geen 2 minuten later zorgde Moffi voor de 0 : 2 en dat werd ook de ruststand.

In de tweede helft deden wij wederom rustig aan en beperkten ons tot controle van deze match. Rosario en ook Guessand haalde ik in de 74ste minuut naar de kant en bracht Sansan en Cho. 7 minuten later mocht ook Diop gaan douchen en kwam Boga. Mijn 4de en laatste wissel deed ik in de 93ste minuut door Boudaoui naar de kant te halen en Ndombele het veld in te sturen.

Uit een corner in de 94ste minuut zorgde Laborde voor de 0 : 3 en terwijl mijn mannen nog stonden te juichen, was het Diouf, die nog voor een eretreffer kon zorgen. 1 : 3 en dat was het dan ook.

Spoiler

69.jpg

70.jpg

---------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

74.jpg

75.jpg

77.jpg

72.jpg

73.jpg

In 6 dagen spelen wij thuis tegen Angers Sporting Club de l'Ouest, een Franse voetbalclub uit Angers, de hoofdstad van het Franse departement Maine-et-Loire.

Spoiler

71.jpg

76.jpg

Bij bewolkt weer en voor 25.051 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Angers kwam in een 5-1-2-2 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Hakim Ben El Hadj.

78.jpg

Wij begonnen matig, veel te traag, te behoudend, waardoor Angers ons makkelijk kon bijhouden. Bovendien had ik het gevoel, dat Todibo, Diop en Moffi geïrriteerd raakten door de zeer fysieke stijl van Angers. In de 37ste minuut stond onze achterhoede te slapen, waardoor Hunou ze kon overlopen en de bal in ons doel kon tikken. 0 : 1 en dat was balen, kan ik u verzekeren. De 0 : 1 werd ook de ruststand.

Vanzelfsprekend heb ik in de rust mijn mannen weer even toegesproken en in de tweede helft ging het gas erop en zorgden wij eindelijk voor meer druk. Pas in de 74ste minuut lukte het rechtsback Clauss de gelijkmaker te produceren en nog in dezelfde minuut haalde ik de zwakke Diop naar de kant en bracht Boga. 6 minuten later mocht ook de eveneens zwakke Moffi vertrekken en kwam Guessand, die gelijk voor nog meer druk zorgde.

Juist invaller Guessand zorgde in de 92ste minuut voor de winnende treffer. Uiteindelijk hadden wij deze toch wel zeer magere overwinning te danken aan de sterk prestaties van Clauss, Ndayishimiye, Rosario, Laborde en invaller Guessand. Ook heb ik mij over de scheids behoorlijk zitten ergeren, die ons steeds terug floot, maar niets tegen het overharde spel van de tegenstander deed.

Spoiler

79.jpg

80.jpg

--------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

81.jpg

84.jpg

Pas in 15 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel uit in en tegen Le Havre AC, een Franse voetbalclub uit Le Havre. De club werd gesticht in 1872 en is de oudste club uit Frankrijk. De club speelde in de eerste klasse van 1938-1943, 1944-1947, 1950-1954, 1959-1962, 1985-1988, 1991-2000, 2002/03, 2008/09 en vanaf 2023.

Spoiler

Het Stade Océane is een voetbalstadion in de Franse stad Le Havre. Het is de thuishaven van de voetbalclub Le Havre AC en het heeft een capaciteit van 25.178 plaatsen. Het werd in 2012 geopend en verving daarmee het oude stadion, Stade Jules Deschaseaux. Een soortgelijk stadion staat in Haifa (Israël), gebouwd door dezelfde architectengroep, genaamd het Sammy Oferstadion.

83.jpg

82.jpg

Bij bewolkt weer en voor 14.836 toeschouwers arriveerden wij in Le Havre in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. Le Havre kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op en de scheids is ene Benoit Bastien.

85.jpg

85a.jpg

Blijkbaar wilde Le Havre ons met wel of niet overdreven fysiek spel aftroeven, maar al in de 5de minuut gingen ze de fout in en met instemming van de VAR kregen wij een penalty, die Laborde feilloos binnen schoot. 0 : 1 en een goed begin. Bij rust stond het al 0 : 2 en dat vroeg om meer.

Nadat wij al 1 : 3 voorstonden, pakte Le Havre ineens het botte bijl uit en werden hun tackles harder en harder. In de 75ste minuut ging Camara volledig door het lint en hij kreeg een directe …

Rode-Kaart.jpg

Nog geen 5 minuten later zorgde Diop voor het slotakkoord, door de 1 : 4 binnen te schieten. Weer 1 minuut later greep ik in en haalde Rosario naar de kant. Voor hem kwam Sanson. In de 92ste minuut haalde ik uit voorzorg ook nog Diop, Boudaoui en Gussand eraf en bracht Boga, Ndombele en Cho. Het bleef 1 : 4 en wij waren tevreden.

Spoiler

86.jpg

87.jpg

-----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites