Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM24/LLM] De Hollandse School – Totaalvoetbal en nu ook in Duitsland

germandutch

Aanbevolen berichten

Hollandse-School-Banner.jpg

RL-Nord-Ost-ZFC-logo.jpg

Spoiler

225.jpg

229.jpg

231.jpg

Jammer, maar niets aan te doen. Misschien helpt het, als ik met Meuselwitz een prijs ga winnen? Kampioenschap of promotie is natuurlijk een tastbaar succes. Maar dan moet ik wel het seizoen hier afmaken, wel heb ik dan ook mogelijkerwijs mijn hoogste diploma?

227.jpg

228.jpg

In 6 dagen spelen wij thuis tegen Carl Zeiss Jena, een Duitse voetbalclub uit Jena, in de deelstaat Thüringen.

Spoiler

226.jpg

230.jpg

Bij extreem koud en sneeuwachtig weer verschenen wij voor 2.221 toeschouwers in de puur aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Jena kwam in een simpele 4-4-2 formatie het koude, natte, witte veld op en scheids is helaas Henry Müller.

Ondanks het toch wel verschrikkelijke weer begonnen wij gelijk met vol gas en al in de 10de minuut vuurde middenvelder Schätzle een keihard schot van buiten de 16 op het vijandelijke doel af. Zijn schot raakte een been van Hehne en verdween in het doel. 1 : 0 en het cadeautje was ons openingsdoelpunt. 4 minuten later was het Miatke, die voor de 2 : 0 zorgde en in de 19de minuut was het uiteraard spits Hansch die de 3 : 0 binnen schoot. Dit werd ook de ruststand. De scheids floot redelijk, maar alleen mijn spelers kregen gele kaarten.

In de tweede helft ging het gas eraf en beperkten wij ons tot controle van deze wedstrijd. De eerste wissels deed ik in de 67ste minuut door Krüger en Kadric naar de kant te halen. Voor hen kwamen Bock en Sakar. 4 minuten later mocht ook Miatek inrukken en kwam Shoshi. Mijn laatste twee wissels deed ik in de 78ste minuut door Keßler en Schätzle van het veld te halen. Voor hen kwamen Rehder en Jacobi.

Twee minuten later kopte ene Dahlke de aansluitingstreffer binnen. 3 : 1 en dat was het nog niet. Want in de 87ste minuut lukte het Cocic, middels een overtreding op Eckardt in balbezit te komen en de bal in ons doel te schieten. 3 : 2 en ofschoon alle invallers zeer matig speelden, konden wij de voorsprong houden en de overwinning boeken.

Wij waren de betere ploeg, hadden 63% balbezit. Beide teams maakten zich volgens de scheids schuldig aan 14 overtredingen en natuurlijk kregen alleen wij gele kaarten en wel 4 stuks. Jena kreeg uiteraard niets.

232.jpg

Spoiler

233.jpg

234.jpg

--------

@r4vje @rik1991 @Kavinos @joosthaf @Vlonkie

@Olivierke @ErikEagles @StanleyW @True_Legend

@Makalakalane @neva @Milton @Michaelinho*

@spaansetukker @TeamWesil @Neel2210 @Badmuts @MNie

@Going up @timpy00 @kmk @Whitewolf345

@MarcFM @TheRedOne @DemoN @keano77

@ElMarcos @DutchDoofus @stef1978 @Kyrill

@Ostumapetojk37 @mattihamstra @larrie

@Thomassje123 @Thymen @Keeza

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

Alvast bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

RL-Nord-Ost-ZFC-logo.jpg

Spoiler

236.jpg

237.jpg

238.jpg

239.jpg

240.jpg

241.jpg

In 7 dagen spelen wij uit en wel in en tegen Energie Cottbus, een Duitse voetbalclub uit de Brandenburgse stad Cottbus. Voor de Duitse hereniging speelde de club in de DDR-Oberliga. Na de hereniging moest de club beginnen in de Regionalliga. In 1997 promoveerde de ploeg naar de 2. Bundesliga. Bovendien wist Energie Cottbus in dat jaar de finale van de Duitse beker (DFB-Pokal) te halen. Deze finale werd in het Olympiastadion in Berlijn verloren van VfB Stuttgart. In 2000 promoveerde Energie Cottbus naar de Bundesliga, waaruit de club in 2003 degradeerde. In het seizoen 2006/2007 promoveerde de club opnieuw naar de hoogste klasse en verbleef er twee seizoenen.

Spoiler

Stadion der Freundschaft is een voetbalstadion in de Duitse stad Cottbus. Voetbalclub Energie Cottbus speelt haar thuiswedstrijden in het stadion, waarvan het veld is omgeven door een sintelbaan. Het bouwwerk werd gebouwd in 1930. Midden jaren 80 vond er een grootschalige verbouwing plaats. Momenteel heeft het Stadion der Freundschaft 22.528 plaatsen, waarvan 10.949 overdekte zitplaatsen, 7795 overdekte staanplaatsen en 3630 onoverdekte staanplaatsen.

235.jpg

242.jpg

Bij ijskoud weer en sneeuwbuien arriveerden wij in Cottbus voor maar liefst 5.288 toeschouwers en wel in de ietwat behoudende 5-2-3 opstelling. EC kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte koude en witte veld op en scheids is ene Jens Klemm.

Ondanks het verschrikkelijke k*tweer, maar geïnspireerd door het grote toeschouwersaantal begonnen wij met vol gas en puur op de aanval. Al in de 3de minuut zorgde Shoshi voor de openingstreffer door de bal binnen te tikken. 0 : 1 en een begin naar wens. Maar dat was het dan ook, want EC trok zich volledig terug en wij kwamen er niet meer doorheen. Bij rust stond het dan ook nog steeds 0 : 1.

Of de tegenstander ons onderschat heeft of niet, mag Joost weten, wel zorgde Oesterhelweg in de 51ste minuut voor de gelijkmaker. 1 : 1 en toen gaf aanvoerder Eckardt het sein om aan te vallen. In de 63ste minuut zorgde Schätzle voor de 1 : 2 en in de 70ste minuut was het Hansch, die de 1 : 3 binnen schoot. Nog in dezelfde minuut haalde ik Miatke en Schätzle naar de kant en bracht Bürger en Kadric. 6 minuten later mochten ook Eckardt, Trübenbach en Hansche gaan douchen. Voor hen kwamen Jacobi, Bock en Ulrich.

De scheids, sorry dat ik het zeg, maar een thuisfluiter bij uitstek, die haast alles in ons nadeel floot, greep in de 78ste minuut plots zeer theatraal in. Invaller Jacobi, net koud in het veld, was met ene Hofmann verwikkeld in een duel om de bal, toen de scheids ertussen sprong en plots en volledig onverwacht een directe rode kaart trok.

Rode-Kaart.jpg

In eerste instantie was niet duidelijk voor wie deze kaart was, want er was geen sprake van een overtreding. Maar de scheids zag het anders en deze kaart was bedoelt voor Jacobi, die net 2 minuten in het veld was en zijn eerste balcontact had. Jacobi liep verbaasd van het veld en ik wilde bij de scheids verhaal halen, maar de 4de man en mijn staf hield mij tegen.

Wij moesten deze match met 10 man uitspelen en omdat ook de invallers zeer goed speelden, konden wij de voorsprong houden. Alhoewel, in de 92ste minuut zorgde invaller Ulrich nog voor de 1 : 4 en dat was het dan ook. Met 3 punten, 2 gele en 1 belachelijke rode kaart mochten wij de thuisreis aantreden.

243.jpg

Spoiler

244.jpg

245.jpg

---------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

RL-Nord-Ost-ZFC-logo.jpg

Spoiler

247.jpg

248.jpg

249.jpg

252.jpg

Tja, sollicitaties zetten geen zoden aan de dijk. Ik krijg alleen maar afwijzingen. En dus lijkt het mij het beste, als ik dit seizoen afmaak, de titel probeer te pakken en vooral het hoogste trainersdiploma binnenhaal. Misschien heb ik dan meer kans om dichter bij huis aan de bak te komen?

Wel heb ik afstand gedaan van mijn bevoegdheden in verband met transfers (koop/verkoop) en contractverlengingen. Gezien de financiële problemen, waarin onze club verkeert, leek mij dat het beste. De directie mag beslissen, of ze mij tot seizoenseinde willen handhaven.

250.jpg

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: op sportief vlak staan wij er goed voor. Maar feit is en blijft, dat deze club het zich financieel niet kan veroorloven, om in deze divisie te blijven bestaan. Financieel zullen wij het nooit redden. Als ik de directie was, dan zou ik alle spelers onmiddellijk verkopen en opnieuw met amateurspelers herstarten.

251.jpg

Pas in 2 weken spelen wij de volgende wedstrijd en nu thuis tegen BSG Chemie Leipzig, een Duitse voetbalclub uit Leipzig, Saksen.

Spoiler

246.jpg

253.jpg

Bij behoorlijk slecht weer, veel wind en hagelbuien, verschenen wij in de ietwat behoudende maar toch zeer aanvallende 5-2-3 opstelling. CL kwam in een 5-2-2-1 formatie het natte koude veld op en scheids is Eugen Ostrin. Ook iemand, waar ik geen hoge pet van op heb.

Wij waren de betere ploeg, maar konden het niet in doelpunten uitdrukken. Bij rust stond het dan ook nog steeds 0 : 0 en in de kleedkamer heb ik mijn jongens nogmaals duidelijk gemaakt, wat wij moeten doen om alsnog te winnen. Wel moet ik toegeven, dat Miatke, Shoshi en Trübenbach geen poot aan de grond kregen en dat veranderde helaas ook niet in de tweede helft.

Diep in de tweede helft, om precies te zijn in de 80ste minuut, greep ik in en haalde Keßler (die geblesseerd geraakt was), Miatke en Trübenbach van het veld. Voor hen kwamen Rehder, Bürger en Bock. 7 minuten later zorgde aanvoerder Eckardt eindelijk voor het openings- en wat later bleek het winnende doelpunt. 1 : 0 en een last viel van mijn schouders. Nog geen minuut later haalde ik mijn aanvoerder van het veld en bracht Kadric. In de 94ste minuut, om tijd te rekken, mocht Shoshi al gaan douchen en kwam Ulrich.

Het bleef 1 : 0 en de punten blijven hier. Dat het geen sprankelende wedstrijd werd, kan ik begrijpen. Want de momentele zeer slechte financiële situatie gaat ook bij de spelers niet in de koude kleren zitten.

254.jpg

Spoiler

255.jpg

256.jpg

-------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

RL-Nord-Ost-ZFC-logo.jpg

Spoiler

258.jpg

Pas in 13 dagen spelen wij de volgende wedstrijd en wel uit in en tegen Greifswalder FC, een Duitse voetbalclub uit Greifswald, in de noordoostelijke deelstaat Mecklenburg-Voor-Pommeren. De vereniging werd in 2015 opgericht en speelt de thuiswedstrijden in het Volksstadion.

Spoiler

Das Volksstadion Greifswald ist ein Fußballstadion mit Leichtathletikanlage in der Universitäts- und Hansestadt Greifswald, Mecklenburg-Vorpommern.

257.jpg

259.jpg

Bij bewolkt maar droog weer en voor 1.346 toeschouwers arriveerden wij in Greifswald in de puur aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Greifswald kwam in een4-3-2-1 formatie het nog droge veld op.

Zoals afgesproken begonnen mijn mannen met vol gas, hoge druk en puur aanvallend en al in de 7de minuut was het Pistol, die een strakke voorzet van Miatke onhoudbaar in het doel kopte. 0 : 1 en een goed begin. In de 29ste minuut was het Hansch, die een voorzet van Bürger in het doel kon koppen, omdat keeper Kühn de bal miste. 0 : 2 en dat werd ook de ruststand.

In de 70ste minuut was het wederom Pistol, die nu een crosspass volley kon nemen en in het doel kon schieten. 0 : 3 en dat was het dan ook. 6 minuten later begon ik te wisselen en haalde de inmiddels geblesseerde Krüger zomede Pistol, Bürger en Miatke naar de kant. Voor hen kwamen Rehder, Bock, Raithel en Shoshi. Schmökel kwam in de 92ste minuut strompelend naar de kant en werd vervangen door Sakar. Het bleef 0 : 3 en de punten gaan mee naar huis.

Vooraf had ons bestuur en ook de supporters op een gelijkspel gehoopt. Vandaar dat de verbazing groot was, dat wij als winnaar uit de bus kwamen.

260.jpg

Spoiler

261.jpg

262.jpg

----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

RL-Nord-Ost-ZFC-logo.jpg

Spoiler

264.jpg

Pas over 2 weken spelen wij de volgende wedstrijd en wel thuis tegen Hertha BSC II, het reserveteam van Hertha BSC dat is gevestigd in Berlijn. Historisch gezien speelde het team in de tijd dat het seniorenteam in het professionele voetbal speelde als Hertha BSC Amateure. Sinds 2005 speelt het permanent onder de huidige naam.

Spoiler

263.jpg

265.jpg

Bij regenachtig weer en natte sneeuw verschenen wij voor 1.347 toeschouwers in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Door de blessure van rechtsback Krüger heb ik AMR/S Bock op die plek gezet. Hertha II kwam in een simpele 4-4-2 formatie het natte deels witte veld op.

Nou als ik eerlijk ben, van een tweede team van een echte profclub had ik veel meer verwacht. En zeker niet, dat wij al na een kwartier met 3 : 0 voor zouden staan en bij rust zelfs op 4 : 0. Dit is toch te zot voor woorden?

Na 52 minuten stond het 4 : 1 en was er nog steeds geen vuiltje aan de lucht. Het hele team speelde ijzersterk, behalve rechtsback Bock, die op deze positie totaal niet uit de voeten kon. In de 72ste minuut haalde ik eerst Trübenbach naar de kant, die volledig op was en bracht Sakar. 5 minuten later mochten Bock, Pistol en Bürger gaan douchen en kwamen Raithel, Shoshi en Fuchs.

Uit een voorzet van invaller Shoshi zorgde spits Hansch in de 94ste minuut voor de eindstand. 5 : 1 en dat was het dan ook. Nog in dezelfde minuut haalde ik Schmökel naar de kant, die al geel had en met de scheids in discussie wilde. Voor hem kwam Rehder. Het bleef 5 : 1 en als ik mij niet vergis hebben wij met deze overwinning een van mijn persoonlijke doelstellingen gehaald, waardoor mogelijkerwijs deze diep in schulden verkerende club nog meer in de problemen komt?

266.jpg

Spoiler

267.jpg

268.jpg

----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

RL-Nord-Ost-ZFC-logo.jpg

Spoiler

272.jpg

273.jpg

274.jpg

271.jpg

270.jpg

Om eerlijk te zijn, ik begrijp het ook nog niet? Hoe is het toch mogelijk, dat ik met zo een krakkemikkige selectie, die door god en alleman als zekere degradatiekandidaat werd gezien, kampioen kon worden?

In 14 dagen spelen wij weer een uitwedstrijd en wel in en tegen FSV 63 Luckenwalde, een voetbalclub uit de districtsstad Teltow Fläming, Luckenwalde. De club werd in 1963 opgericht door de fusie van de twee clubs Motor Luckenwalde en Progress Luckenwalde. Onder de naam TSV Luckenwalde was de voetbalploeg destijds vooral vertegenwoordigd in de DDR-districtscompetitie. Er was nooit echt een kans om op een hoger niveau te spelen. In 1990 kreeg de club de nog steeds huidige naam FSV 63 Luckenwalde.

Spoiler

Werner Seelenbinder Stadium Luckenwalde. Het stadion beschikt over twee grote en één kleine grasvelden. In 1997 werd op de voormalige racefietsbaan een kunstgrasveld aangelegd voor 1,9 miljoen Duitse mark. Als gevolg hiervan verbeterden de trainings- en speelomstandigheden in het Werner-Seelenbinder Stadion aanzienlijk. Alle vier de plaatsen zijn voorzien van schijnwerpers.

269.jpg

275.jpg

Bij regenachtig weer gemengd met natte sneeuw arriveerden wij in Luckenwalde in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling, met een helaas niet helemaal okselfrisse selectie.

276.jpg

Luckenwalde kwam in een 5-3-2 formatie het natte deels witte veld op en scheids is ene Felix Benjamin Schwermer.

Als inofficiele maar frisgebakken kampioen wil je wat laten zien en dat deden wij dan ook. Al in de 4de minuut was het Trübenbach, die een voorzet van Krüger in het doel kopte. 0 : 1 en een goed begin. Na die doelpunt veranderde de sfeer in en om het veld. Het werd grimmiger en de tackles werden harder en gemener. Kadric kreeg in de 12de minuut een schop tegen zijn enkel, zonder dat de scheids ingreep. Hij werd vervangen door Sakar. In de 29ste minuut was Hansch ter plekke, om een steekpass van Eckardt in het vijandelijke doel te schieten. 0 : 2 en dat werd ook de ruststand.

Toen ook Pistol in de 63ste minuut door een schop tegen zijn enkel het veld moest verlaten, werd ik toch even kwaad. Omdat ook nu de scheids zogenaamd niets had gezien. Voor Pistol kwam Bock. In de 75ste minuut haalde ik onze vandaag beste speler Bürger uit voorzorg naar de kant en bracht Fuchs.

Luckenwalde probeerde ons fysiek af te troeven en in de 76ste minuut lukte het hun, door een intikkertje van Gollnack de aansluitingstreffer te scoren. 1 : 2 maar wij raakten niet in paniek. Aanvoerder Eckardt zorgde in de 91ste minuut voor de 1 : 3 eindstand en dat was het dan ook.

277.jpg

Spoiler

278.jpg

279.jpg

----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

RL-Nord-Ost-ZFC-logo.jpg

Spoiler

281.jpg

Wederom pas in 2 weken spelen wij de volgende wedstrijd en nu uit in en tegen Fußballclub Hansa Rostock e.V., kortweg F.C. Hansa Rostock en algemeen bekend als Hansa Rostock, maar wel hun tweede elftal.

Spoiler

Ook het tweede team speelt zijn thuiswedstrijden in het Ostseestadion in Rostock.

280.jpg

282.jpg

Bij bewolkt maar droog weer en voor slechts 307 toeschouwers arriveerden wij in Rostock in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Het tweede team van HR kwam in een 4-1-2-1-2 formatie het nog droge veld op en scheids is Marko Wartmann.

Wij begonnen redelijk en uit onze gevaarlijkste aanval in de 8ste minuut schoot Pistol richting doel (of hij een voorzet wilde geven of inderdaad op doel wilde schieten, mag Joost weten) en zijn schot raakte verdediger Kohn en caramboleerde over de doellijn. Dus 0 : 1 en in de 32ste minuut raakte Pistol zwaar geblesseerd. Voor hem kwam Bock. Bij rust stond het nog steeds 0 : 1 en de sfeer in en om het veld werd helaas steeds onvriendelijker.

In de tweede helft beperkten wij ons tot wedstrijdcontrole en in de 74ste minuut haalde ik Jacobi eraf en bracht Fuchs. Eerlijk is eerlijk, van het tweede team van deze 2de Bundesligaclub had ik veel meer verwacht. Wij bleken gewoon het betere team te zijn. Omdat Trübenbach al geel op zak had van de beschermheer van de tegenstanders wisselde ik hem in de 90ste minuut en bracht de weer herstelde Miatke. Het bleef 0 : 1 en de punten gaan mee naar huis.

283.jpg

Spoiler

284.jpg

285.jpg

----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

RL-Nord-Ost-ZFC-logo.jpg

Spoiler

286.jpg

Pas in 2 weken spelen wij weer. Ik wil niet veel zeggen, maar als je slechts om de 2 weken een wedstrijd mag spelen, dan kom je nooit in een goed ritme. Voor het herstellen van kleine blessures is dit weliswaar ideaal, maar ik heb er moeite mee. En mijn spelers ook.

Enfin, in 2 weken spelen wij thuis tegen SV Babelsberg 03, een Duitse voetbalclub uit Babelsberg, een stadsdeel van Potsdam.

Spoiler

284.jpg

287.jpg

Bij regenachtig weer, gepaard met natte sneeuw, en voor 1.303 toeschouwers verschenen wij in de behoudende 5-2-3 opstelling. Waarom deze tactiek? Mijn spelers zijn niet okselfris en de tegenstander heeft een sterk elftal, dus ben ik ietwat voorzichtig vandaag. Babelsberg kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte deels witte veld op.

Wij begonnen desondanks heel goed en al bij rust was deze match min of meer gespeeld, want toen stond het maar liefst 4 : 1 voor ons en het publiek was tevreden.

Bij de stand van 5 : 2 voor ons haalde ik in de 74ste minuut de licht geblesseerde Kadric naar de kant en bracht Rehder. In de 86ste minuut mocht Bürger gaan douchen en kwam Miatke. Wij konden de voorsprong houden en de punten blijven hier. De volgens mij grootste en positieve verrassing van deze wedstrijd is het feit, dat aanvaller Bock maar liefst een hattrick heeft gescoord.

288.jpg

Spoiler

289.jpg

290.jpg

--------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

RL-Nord-Ost-ZFC-logo.jpg

Spoiler

292.jpg

293.jpg

Pas in 13 dagen spelen wij onze volgende wedstrijd en wel uit in en tegen Berliner Athletik Klub 07, een Duitse voetbalclub uit de hoofdstad Berlijn.

Spoiler

Het Poststadion is een sportstadion met een atletiekfaciliteit dat in 1929 werd voltooid aan de Lehrter Straße 59 in de Berlijnse wijk Moabit in de wijk Mitte. Het grenst aan het Fritz Schloß Park en wordt samen met de groene omgeving ook wel SportPark Moabit genoemd.

De sportfaciliteit is een van de grootste sportfaciliteiten in Berlijn. Het bestaat in essentie uit een stadion met natuurgras, vijf grote velden met kunstgras, een klein speelveld met kunstgras, twee atletiekfaciliteiten, een sport- en roeihal, een rolsportfaciliteit, een skatepark, een krachttrainingsfaciliteit, een familiesportveld, een klimhal van de Duitse Alpenclub en tennisbanen,

291.jpg

294.jpg

Bij regenachtig weer en voor slechts 298 toeschouwers arriveerden wij in Berlijn in de ietwat behouden 5-2-3 opstelling. Waarom deze tactiek? Omdat mijn mannen fysiek op zijn, maar toch willen wij ons stinkende best doen, om niet te verliezen. De BAK kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op.

Sprankelend voetbal en vol gas leken niet meer mogelijk. Toch deden mijn jongens hun best en in de 22ste minuut lukte het Schmökel, uit een corner, de bal in het vijandelijke doel te koppen. 0 : 1 en een goed begin. 7 minuten later was het de min of meer wedergeboren Bock, die een voorzet perfect in het doel kopte en voor de 0 : 2 zorgde. Hetgeen ook de ruststand werd. Wat opviel was, sinds er scouts voor Hansch op de tribunes zitten, speel hij matig tot slecht en als een natte krant.

Pas in de 75ste minuut was het verdediger Keßler, die uit een corner de bal in het doel kopte. 0 : 3 en 1 minuut later haalde ik Kadric eraf, die volledig op was. Voor hem kwam Fuchs. Het bleef 0 : 3, want BAK leek niet in staat om ons in de problemen te brengen.

295.jpg

Spoiler

296.jpg

297.jpg

--------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

RL-Nord-Ost-ZFC-logo.jpg

Spoiler

301.jpg

302.jpg

299.jpg

300.jpg

Ook de volgende en voorlaatste competitiewedstrijd spelen wij pas over twee weken en wel thuis tegen 1. FC Lokomotive Leipzig, een Duitse voetbalclub uit Leipzig. De club is de onofficiële opvolger van de eerste Duitse kampioen VfB Leipzig.

Spoiler

298.jpg

303.jpg

Bij regenachtig weer en voor 2.640 toeschouwers verschenen wij in de ietwat behoudende 5-2-3 opstelling. LL kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is Eugen Ostrin, waar ik totaal geen vertrouwen in heb.

Het werd geen makkelijke wedstrijd, kan ik u vertellen, ondanks het feit, dat aanvoerder Eckardt al in de 7de minuut voor de openingstreffer zorgde.1 : 0 en een goed begin, maar het vervolg liet op zich wachten. In de 46ste en laatse minuut van de eerste helft kregen wij de gelijkmaker om de oren en wel van Dombrowa. 1 : 1 en dat is de ruststand. De spitsen Shoshi en de alom bewierookte Hansch, zomede keeper Sedlak speelden zwak.

In de 59ste minuut tikte Kadric de 2 : 1 binnen , maar 4 minuten later zorgde Ziane weer voor de gelijkmaker. 2 : 2 en dat was balen. Uit een corner in de 67ste minuut was het verdediger Schmökel die de 3 : 2 binnenkopte en voor de verlossende treffer zorgde. In de 80ste minuut greep ik in en haalde Kadric en Ulrich van het veld, die volledig op waren. Voor hen kwamen Raithel en Bock. 5 minuten later mocht ook Bürger gaan douchen en kwam Miatke.

Het bleef 3 : 2 en tot tevredenheid van ons publiek bleven de punten hier.

305.jpg

Spoiler

306.jpg

307.jpg

---------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

RL-Nord-Ost-ZFC-logo.jpg

Spoiler

309.jpg

310.jpg

Onze allerlaatste competitiewedstrijd onder mijn leiding vindt in 6 dagen plaats en wel uit in en tegen FC Eilenburg, een Duitse voetbalclub uit Eilenburg, Saksen.

Spoiler

308.jpg

311.jpg

Bij bewolkt maar droog weer en voor slechts 179 toeschouwers arriveerden wij in Eilenburg in de ietwat behouden 5-2-3 opstelling, met linksback Raithel, die de geschorste rechtsback Krüger moet vervangen.

312.jpg

Mijn mannen zijn niet meer okselfris en ik kan nog maar over 17 selectiespelers beschikken. Maar ik heb hun allen duidelijk gemaakt, dat ze zich in deze wedstrijd ‘moeten laten zien’ en dat wij vandaag de competitie winnend af willen sluiten.

Eilenburg kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en ze wilden niet ook deze wedstrijd van ons verliezen.

Nou ik kan u vertellen: wij hebben ze compleet verrast en ze min of meer in een half uur van het veld geveegd. Al in de 5de minuut zorgde middenvelder Kadric voor de openingstreffer 0 : 1, in de 10de minuut was het Schmökel die uit een corner de 0 : 2 binnen kopte en 3 minuten later zorgde spits Hansch voor de 0 : 3. In de 23ste minuut was het weer Kadric die de 0 : 4 binnen tikte en in de 25ste minuut maakte Hansch de 0 : 5 en dat was het dan ook. Ons hele team speelde ijzersterk en ook de linksback die vandaag rechtsback speelde, deed het goed. Bij rust stond het nog steeds 0 : 5 en was deze match als het ware al gespeeld.

Raithel mocht in de 61ste minuut gaan douchen en voor hem kwam centrumverdediger Rehder, die wel of niet als rechtsback uit de voeten kan. In de 79ste minuut haalde ik Kadric en Ulrich van het veld en bracht Miatke en Bock. Het bleef 0 : 5, want Eilenburg had weinig tot niets in te brengen.

313.jpg

Spoiler

314.jpg

315.jpg

--------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

RL-Nord-Ost-ZFC-logo.jpg

Spoiler

316.jpg

317.jpg

318.jpg

319.jpg

320.jpg

321.jpg

Aan alles komt een einde en mijn verblijf in het Ossieland is nu gelukkig ten einde. De familie en de Heimat of te wel Keulen roept en het wordt tijd, dat ik huiswaarts keer. Enerzijds, omdat ik mij hier nog steeds niet thuisvoel en op mijn gemak ben en anderzijds omdat ik nu graag voor een Wessieclub wil werken.

Trouwens, mijn huidige club zit behoorlijk in de problemen, want ze hadden nooit en nimmer erop gerekend, dat wij kampioen zouden worden en dat ze nu moeten promoveren naar de 3de Bundesliga. Feit is, ze voldoen niet aan de noodzakelijke eisen om überhaupt tot de 3de Bundesliga te worden toegelaten en tevens zijn ze zo goed als failliet.

Enfin, ik heb al afscheid genomen van de spelers, de staf en het personeel en inmiddels mijn ontslag ingediend.

322.jpg

323.jpg

324.jpg

Tja, dat was het dan ook weer. Mijn vader zal bij zijn, als ik straks als ‘werkeloze manager’ thuis verschijn. Maar het is niet de bedoeling, dat ik thuis op mijn lauweren rust, ik zoek wel weer een nieuwe club, want let wel: ik heb de smaak te pakken en voetbalcoach ligt mij wel (denk ik).

----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanuit mijn eigen kamer in mijn ouderlijk huis, middels mijn laptop, heb ik naar alle clubs uit de 3de Bundesliga, die momenteel een manager zoeken, mijn sollicitatiemail gestuurd. Veel moeite hoefde ik niet te doen, want er waren maar 3 clubs, die een manager zochten. En wel 1860 München, Sandhausen en FC Verl.

01.jpg

02.jpg

03.jpg

Van 1860 heb ik niets meer vernomen, wel van de twee overige clubs.

04.jpg

Eenzelfde shitantwoord kreeg ik ook van FC Verl en ook deze club staat nu  op mijn zwarte lijst, want zo rancuneus ben ik wel.

Natuurlijk heb ik ook bij de DFB kenbaar gemaakt, dat ik op zoek ben naar een club uit de 3de Bundesliga, die een manager zoekt, die zoals ik 2 kampioenschappen in zijn bagage heeft. Een kleine 2 weken later kreeg ik deze mededeling:

06.jpg

Ik was er als de kippen bij en heb onmiddellijk gesolliciteerd. En toen kwam, wel laat maar toch, het antwoord van 1860 en was mij duidelijk, dat alleen clubs die tegen degradatie vechten, eventueel in mij geïnteresseerd zullen zijn.

07.jpg

Een paar dagen later kwam het antwoord van Saarbrücken:

08.jpg

09.jpg

Blijkbaar hebben ze mijn CV niet goed gelezen, want ik heb 2 kampioenschappen gerealiseerd? Maar goed, in een persoonlijk gesprek zal ik alles toelichten.

10.jpg

--------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enfin, ik ga mijn managerscarrière in Saarbrücken voortzetten. En wat weet ik van de plaats Saarbrücken? Niets, helemaal niets. Gelukkig hebben wij Wikipedia en het antwoord luidt:

Saarbrücken is de hoofdstad van de Duitse deelstaat Saarland. De stad aan de Saar telt 179.315 inwoners en heeft een oppervlakte van 167,07 km². De universiteitsstad is het politieke, economische en culturele centrum van Saarland.

landkaart.png

De volgende ochtend vertrok ik per auto naar Saarbrücken. In de middag kwam ik aan keek mijn ogen uit. Als ik een natuurfreak was, zou ik happy zijn, want de omgeving van het stadion is behoorlijk bosrijk.

stadion1.jpg

stadion2.jpg

Op de club heerste een voor mijn doen ongewone drukte, want in 3 dagen staat al mijn eerste competitiewedstrijd op het programma. En let wel: tegen Sandhausen, de club, waar ik nu al een pesthekel aan heb, omdat ze mij belachelijk hebben gemaakt.

10a.jpg

10b.jpg

10c.jpg

De kennismaking met de directie, RVC, de complete staf en het personeel was binnen een dik uur gebeurt. Nadien mocht ik kennismaken met de selectie van het eerste team.

11.jpg

Selectie 1ste team

12.jpg

----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3liga-FCS-logo.png

13.jpg

14.jpg

15.jpg

De komende 3 wedstrijden zijn cruciaal voor mijn verblijf hier. Als wij er zonder kleerscheuren doorheen komen, zal wel of niet iedereen mij ondanks mijn nog jonge leeftijd hier accepteren, en verliezen wij, vrees ik dat ik gelijk weer kan vertrekken.

16.jpg

Zaterdag spelen wij dus mijn eerste competitiewedstrijd uit in en tegen SV Sandhausen, officieel SV Sandhausen 1916, een Duitse voetbalclub uit de plaats Sandhausen.

Spoiler

Het Hardtwaldstadion is een voetbalstadion in de Duitse plaats Sandhausen. In het stadion speelt de voetbalvereniging SV Sandhausen haar thuiswedstrijden; deze club komt in het seizoen 2017/2018 uit in de 2. Bundesliga. Het stadion biedt plaats aan 10.600 personen.

Het stadion werd in 1951 geopend. In 1988 werd een overdekte tribune gebouwd, waaronder zich onder andere sanitair en een persruimte bevinden. Bovendien beschikt de tribune over een appartement, waar testspelers kunnen overnachten. Lichtmasten werden in het seizoen 2001/2002 gebouwd. In 2008 werd het stadion aan de eisen van de 3. Liga aangepast, door onder andere een nieuwe tribune met 2.500 zitplaatsen te bouwen.

17.jpg

18.jpg

Spoiler

19.jpg

Bij bewolkt maar droog weer en voor 5.831 toeschouwers arriveerden wij in Sandhausen in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Sandhausen kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op en ik hoopte op een duidelijke overwinning. Waarom? Omdat ik toch wel een zeer rancuneus ventje ben, vooral, als ze mij belachelijk willen maken.

De eerste 40 minuten waren beide teams min of meer gelijkwaardig en in de 43ste minuut kregen wij een vrije trap, die spits Rabihic voor zijn rekening nam. Tot ieders verbazing schoot hij de bal van een meter of 25 feilloos in het doel. 0 : 1 en de openingstreffer was een feit en bovendien de ruststand.

In de 1ste minuut van de tweede helft was het linksback Gaus, die met een strakke voorzet spits Rabihic bediende en laatstgenoemde schoot ook deze bal in het doel. 0 : 2 en ik voelde mij opgelucht, want het ging de goede kant uit. Tja en toen kwam de 59ste minuut en raakte onze keeper zwaar geblesseerd. Hij brak zijn pols en wij zullen hem ongetwijfeld 1 maand of 2 missen. Voor hem kwam jonkie Schreiber, een huurspeler uit de jeugd van RB Leipzig.

AMC Neudecker was in de 70ste minuut totaal vermoeid en werd vervangen door Biada. 6 minuten later haalde ik ook Stehle en Kerber naar de kant en bracht P. Schmidt en Sontheimer. In de 84ste minuut bediende AML Günther-Schmidt spits Rabihic en laatstgenoemde schoot ook deze bal in het doel. 0 : 3 en dat was ook zijn derde doelpunt en dus een heuse hattrick.

Kan het nog mooier? Mijn eerste wedstrijd, gelijk een overwinning, een hattrick en bovendien kon ik nu een lange neus maken naar die gasten, die mij belachelijk maakten.

20.jpg

Spoiler

21.jpg

22.jpg

---------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3liga-FCS-logo.png

Spoiler

26.jpg

27.jpg

29.jpg

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: 

voor mijn toekomst als manager van een betaalde voetbalclub is maar een ding voorlopig belangrijk, namelijk dat ik het hoogste diploma haal, zodat ik straks (als deze periode bij Saarbrücken is afgelopen) mijn handen vrij heb en vooruit kan. En dus heb ik mijn verzoek om aan de trainerscursus deel te nemen bij de directe ingediend.

24.jpg

25.jpg

K*t zeg. Het begint al slecht hoor. Verdorie, als je geen vertrouwen in elkaar hebt, dan wordt samenwerking wel erg moeilijk. En dus neem ik bij deze het besluit, dat ik na de 3de wedstrijd wederom mijn verzoek indien en als ze hier niet aan willen voldoen, dan ben ik onmiddellijk vertrokken.

In 7 dagen spelen wij de tweede competitiewedstrijd en wel uit eveneens tegen een club, bij wie ik gesolliciteerd had. En wel Turn- und Sportverein München von 1860 e. V., kortweg TSV 1860 München of 1860 München, vaak ook Münchner Löwen, 1860, Sechzig of Sechzger genoemd, een Duitse sportclub uit München. Van de sporten is de voetbalsectie het grootst en bekendst. TSV speelde 20 seizoenen in de Bundesliga, waarvan de laatste keer in 2004 was. De club was er zelfs verantwoordelijk voor dat stadsrivaal Bayern niet mocht deelnemen in het eerste seizoen. Buiten de seizoenen 1982 tot 1991 en 1992/93 speelde de club altijd in de twee hoogste reeksen. Door financiële problemen moest de club in 2017 voor het eerst in de geschiedenis van start gaan in de vierde hoogste klasse. Mede hierdoor speelt het vanaf het seizoen 2017/18 niet meer in de Allianz Arena, maar in het Grünwalder Stadion, het op twee na grootste stadion in München.

Spoiler

58.jpg

28.jpg

Bij bewolkt maar droog weer en voor 9.555 toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling, met de net herstelde of beter gezegd nog licht geblesseerde reservekeeper Schreiber in het doel en als reservekeeper jonkie Mutter, die voor het eerst op de bank mag zitten.

30.jpg

1860 kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het droge veld op en scheids is Mario Hildenbrand.

Wij begonnen goed en in de eerste 25 minuten waren wij beslist niet het zwakkere team, wat de favoriet 1860 had er moeite mee, ons bij te benen. Tot de 28ste minuut en toen besliste de scheids in mijn ogen de verdere wedstrijd. Bij een simpel duel om de bal tussen onze verdediger Uaferro en spits Zwarts sprong de scheids ertussen en trok heel theatraal een directe ……

Rode-Kaart.jpg

Tot aller verbazing kreeg onze speler Uaferro deze kaart en moest scheldend vertrekken. Met 10 man en tegen 12 tegenstanders moesten wij deze match uitspelen. Mijn protesten bij de vierde man werden niet eens gehoord en ik begon mij steeds meer aan de partijdige scheids te ergeren. Nadat Uaferro het veld had verlaten, haalde ik AMC Neudecker er ook af en bracht verdediger Henke.

Enkele minuten later kreeg ook Stehle een gele kaart omdat hij opmerkingen op het rare gefluit van de scheids had en bij rust stond het nog steeds 0 : 0.

Met 10 tegen 11, waarbij ook de scheids min of meer tegen je is, is heel moeilijk spelen, kan ik u vertellen, zeker als je de punten nodig hebt. Onze spits Rabihic en AML Günther-Schmidt werden keihard aangepakt en kregen geen poot aan de grond.

Ofschoon wij een man minder hadden, probeerden wij toch aan te vallen en in de 50ste minuut konden wij niet voorkomen, dat ene Vrenezi de bal volley in ons doel kon knallen, waarbij onze keeper amper reageerde. 0 : 1 en dat was balen. Toch deden wij ons best om het de tegenstander moeilijk te maken en in de 71ste minuut lukte het Stehle de gelijkmaker binnen te schieten. 1 : 1 en ik was opgelucht. 6 minuten later haalde ik Stehle en Gaus eraf, omdat beiden al geel hadden en de scheids op ze bleef loeren. Voor hen kwamen P. Schmidt en Di Michele Sanchez. In de 83ste minuut haalde ik ook Kerber naar de kant en bracht Sontheimer. Het bleef 1 : 1 en ons publiek bedankte de scheids voor zijn one-men-show.

Dat wij toch nog een puntje konden redden, hadden wij te danken aan het zeer goede spel van Stehle, Zeitz en Boeder.

31.jpg

Spoiler

32.jpg

33.jpg

--------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3liga-FCS-logo.png

Spoiler

35.jpg

36.jpg

Pas in 14 dagen spelen wij weer en dan uit in en tegen Hallescher FC, een Duitse voetbalclub uit Halle, Saksen-Anhalt. De club is de officieuze opvolger van Hallescher FC Wacker 1900 en speelde tot 1991 voor het grootste deel in de hoogste klasse.

Spoiler

Het Erdgas Sportpark is een voetbalstadion in de Duitse stad Halle an der Saale. In het stadion speelt de Hallescher FC, die in 2012 naar de 3. Liga promoveerde, haar thuiswedstrijden. Het beschikt over 6.215 ziplaatsen en 8.843 staanplaatsen, alle overdekt.

Het Erdgas Sportpark werd in 2011 gebouwd op het terrein van het oude Kurt-Wabbelstadion, waarbij monumentale delen van het oude stadion behouden bleven.

34.jpg

37.jpg

Bij regenachtig weer en voor 8.974 toeschouwers arriveerden wij in Halle in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Hallescher kwam in een simpele 4-4-2 formatie het natte veld op en zowel onze directie alsook onze supporters hoopten op een gelijkspel, want voor iedereen leek duidelijk te zijn, dat Hallescher FC de favoriet was. Dat mag dan wel zo zijn, maar wij hebben de punten nodig en daar gaan wij voor.

In de 24ste minuut was het Stehle, die met een strakke voorzet Günther-Schmidt bediende en laatstgenoemde schoot de bal feilloos in het vijandelijke doel. 0 : 1 en ik was tevreden. Pas in de 41ste minuut lukte het Skenderovic, doordat hij van een blunder van Kerber kon profiteren, de bal in het doel te tikken. 1 : 1 en de wel of niet verdiende gelijkmaker was een feit en ook de ruststand.

Ofschoon de scheids een zeer duidelijk zichtbare voorkeur had, gaf Gaus in de 71ste minuut een strakke voorzet op Günther-Schmidt, die de bal volley nam en in het doel knalde. 1 : 2 en nu was ik pas echt tevreden. 1 minuut later haalde ik uit voorzorg Stehle naar de kant en bracht Biada. In de 77ste minuut mocht ook de zwak spelende Rizzuto vertrekken en kwam Sontheimer. Weer 5 minuten later haalde ik ook Becker (die al geel had) naar de kant en bracht Henke. Het bleef 1 : 2 en de dikverdiende punten gaan mee naar huis.

38.jpg

Spoiler

39.jpg

40.jpg

----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3liga-FCS-logo.png

Spoiler

45.jpg

42.jpg

43.jpg

Komende zaterdag spelen wij thuis tegen SC Preußen Münster. een Duitse profvoetbalclub uit Münster, die uitkomt in de Regionalliga West en werd in 1906 opgericht. Vanaf 1910 tot 1981 was de club altijd actief in de twee hoogste klassen, sindsdien is de club met uitzondering van 2006 tot 2011 actief op het derde niveau.

Spoiler

41.jpg

46.jpg

Dit is toch te zot voor woorden? Toen ik hier begon (dus drie wedstrijden geleden) waren wij de gedoodverfde degradatiekandidaat en nu zijn wij ineens ‘torenhoge favoriet’?

Bij regenachtig weer en voor 9.177 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. PM kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op.

Wij begonnen goed, met vol gas, hoge druk en puur aanvallend. Tja en toen gebeurde het! In de 13de minuut stortte Stehle naar de grond. Verrekte hamstring! Hij werd vervangen door Brünker, feitelijk een spits, maar nood breekt wetten. Nog geen 4 minuten later kopte Günther-Schmidt de bal in het doel en was de openingstreffer een feit. 1 : 0 en dat gaf vertrouwen.

Dat wij in de eerste helft niet meer tot scoren kwamen, lag meer aan onze spitsen dan aan de tegenstander. Bij rust stond het dan ook nog steeds maar 1 : 0.

Ofschoon wij ook in de tweede helft domineerden, lukte het ons niet te scoren. Vandaar dat ik in de 73ste minuut ingreep en Gaus + de moegestreden Brünker naar de kant haalde. Hun vervangers waren Henke en Biada. Mede door een fout van Sauerland kon Kerber per schuiver van een meter of 23 in de 89ste minuut voor de 2 : 0 zorgen. 4 minuten later was het Morawka, die voor een tegentreffer kon zorgen, maar het was te laat om nog op gelijke hoogte te komen.

47.jpg

Spoiler

48.jpg

49.jpg

--------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3liga-FCS-logo.png

Spoiler

51.jpg

52.jpg

54.jpg

In 7 dagen spelen wij weer een uitwedstrijd en nu in en tegen SC Freiburg II, het reserveteam van de Duitse voetbalclub SC Freiburg, gevestigd in Freiburg, Baden-Württemberg. Het team speelde tot 2005 als SC Freiburg Amateure. Het team heeft de eerste ronde van de DFB-Pokal, de Duitse beker, een keer bereikt, in 2001-02. Ze promoveerden voor het eerst naar de 3.

Spoiler

Dreisamstadion is een voetbalstadion in Freiburg, Baden-Württemberg. Het was tussen 1954 en 2021 de thuisbasis van Bundesliga-team SC Freiburg, totdat in oktober 2021 een nieuw stadion werd gebouwd - het Europa-Park Stadion. Het stadion biedt plaats aan 24.000 toeschouwers en werd gebouwd in 1953. Het ligt vlakbij de rivier de Dreisam. , waarnaar het is vernoemd.

50.jpg

53.jpg

Bij bewolkt maar droog weer en voor 3.102 toeschouwers arriveerden wij in Freiburg in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Waarom en hoezo tegen een op papier veel sterker elftal een dergelijke ‘kamikaze-tactiek? Verstoppen heeft geen zin en omdat veel spelers amper fit of hersteld zijn, probeer ik het te ‘verbloemen’ met puur aanvallend voetbal. Of het zal helpen, Joost zal het weten?

Freiburg kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en op de een of andere manier had ik het gevoel, dat ze dachten met amateurtjes te maken te hebben?

Een klein halfuur kreeg ik dat gevoel ook, want toen waren zij gewoon beter, maar ze scoorden niet. In de 34ste minuut bediende Günther-Schmidt met een korte breedtepass die opstormende Kerber en Kerber schoot de bal in het doel. 0 : 1 en iedereen was verrast. Bij rust stond het nog steeds 0 : 1 en hadden mijn mannen het gevoel, dat ze de tegenstander aankonden.

In de 57ste minuut gaf rechtsback Rizzuto een strakke voorzet op spits Rabihic en deze kans benutte onze spits. Plots stond het 0 : 2 en Freiburg werd wakker. AMR Naifi raakte in de 66ste minuut geblesseerd en werd vervangen door Biada. 7 minuten later was Gaus totaal op en voor hem kwam Lo Scrudato. In de 78ste minuut haalde ik Thoelke naar de kant, uit voorzorg omdat hij al geel had en de scheids steeds meer op hem zat te loeren, en bracht Becker.Ondanks de vele aanvalspogingen bleven wij overeind en eindigde deze match in 0 : 2.

55.jpg

Spoiler

56.jpg

57.jpg

-------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3liga-FCS-logo.png

Spoiler

60.jpg

Ondanks mijn voornemen hebben ze nu al 5 wedstrijden onder mijn leiding gespeeld en nog niet verloren, waardoor wij inmiddels op de 9de plaats staan. Maar tot mijn teleurstelling weigeren ze, mij voorlopig aan de trainerscursus te laten deelnemen.

Wat moet ik doen? Wij moeten nog twee wedstrijden spelen en dan zit de eerste competitiehelft erop. Die twee wedstrijden wil ik nog doen en als ik dan nog niet aan de cursus deel mag nemen, stap ik echt op. Om duidelijk te maken dat ik het serieus meen, heb ik mijn interesse in een andere club al kenbaar gemaakt.

61.jpg

Correct is het niet, dat geef ik toe, ik deed het feitelijk alleen maar, om een beslissing te forceren. Om naar buiten toe deze situatie ietwat af te zwakken, heb ik voor dit ‘leugentje om bestwil’ gekozen.

62.jpg

63.jpg

Nu kan ik alleen maar hopen, dat de directie begrijpt wat mijn bedoeling was en dat ze eindelijk wel of niet willen praten over deelname aan de trainerscursus. Want ik blijf erbij: als ik niet mag, stap ik op.

In 7 dagen spelen wij thuis tegen SSV Jahn Regensburg, een Duitse voetbalclub uit de stad Regensburg, Beieren.

Spoiler

59.jpg

64.jpg

Bij bewolkt maar droog weer en voor 10.060 toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. JR kwam in een simpele 4-4-2 formatie het droge veld op.

Eerlijk is eerlijk, wij waren ietsje beter dan JR en dat compenseerden zij met fysieke inzet. In het eerste halfuur was het dus een min of meer gelijkwaardige strijd. Gelukkig voor ons kon rechtsback Rizzuto in de 33ste minuut van een misser van verdediger profiteren en de bal in het doel schieten. 1 : 0 en wij waren blij.

Helaas kregen wij in de 46ste en laatste minuut van de eerste helft door spits Huth een tegentreffer om de oren en bij rust stond het dan ook, min of meer terecht, 1 : 1. Het hele team, met uitzondering van spits Schmidt, speelde in de eerste helft zeer goed en dus hoopte ik op een soortgelijke tweede helft.

Pas in de 76ste minuut lukte het AMC Biada voor de 2 : 1 te zorgen. 5 minuten later haalde ik uit voorzorg rechtsback Rizzuto eraf, die al van de scheids een gele kaart op zak had, en bracht Thoelke. In de 86ste minuut mocht ook Gaus gaan douchen en kwam Di Michele Sanchez. En toen kwam de 95ste minuut en bij een reddingsactie van onze keeper Paterok trapte invaller Kother, wel of niet expres, op zijn onderarm. Voor keeper Paterok was deze match afgelopen en geblesseerd werd hij afgevoerd. Ik vrees, dat ik hem zeker 2 maanden zou moeten missen. De dader kreeg alleen een gele kaart en nadien floot de scheids deze wedstrijd af.

65.jpg

Spoiler

66.jpg

67.jpg

---------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3liga-FCS-logo.png

Spoiler

77.jpg

78.jpg

79.jpg

80.jpg

82.jpg

In 4 dagen spelen wij thuis tegen SSV Ulm 1846 FUSSBALL e.V., beter bekend als SSV Ulm 1846 of SSV Ulm, is een Duitse voetbalclub gevestigd in Ulm, Baden-Württemberg. SSV Ulm 1846 FUSSBALL werd op 9 maart 2009 opgericht als nieuwe onafhankelijke club door de scheiding van de voetbalafdeling van de huidige multisportclub SSV Ulm 1846 eV.

Spoiler

76.jpg

81.jpg

Bij regenachtig weer en voor 10.023 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Ulm kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op.

Ook voor deze wedstrijd hebben wij nog steeds 11 basisspelers en 9 mogelijke wisselspelers op de bank, dus van een crisis kan echt geen sprake zijn, wel van ietwat vervelende bijkomstigheden zoals veel geblesseerde en een zeer beperkte selectie.

Ook al had de scheids een (wel of niet duidelijke) lichte voorkeur voor onze tegenstander, begonnen wij toch sterk en al in de 20ste minuut zorgde spits Rabihic voor de openingstreffer. Jammer genoeg zorgde 4 minuten later, wel of niet vanuit een buitenspelsituatie, ene Röser voor de gelijkmaker. 1 : 1 en toen ULM in de 32ste minuut ook nog een volledig belachelijke penalty kreeg, begon mijn bloed te koken. Rösler nam de penalty voor zijn rekening en schoot hem perfect binnen. 1 : 2 en ik voelde mij genaaid. Er was geen VAR en dus werd de scheids niet gecorrigeerd.

Ik was dan ook ontzettend opgelucht, toen spits Rabihic en de 35ste minuut voor de gelijkmaker zorgde. 2 : 2 en dat werd ook de ruststand.

Toen Patrick Schmidt in de 52ste minuut de 3 : 2 binnen kopte, viel een giga last van mijn schouders. ULM raakte min of meer uitgepraat en werd amper nog gevaarlijk. In de 75ste minuut haalde ik Uaferro van het veld en bracht Thoelke. 5 minuten later mochten ook Rizzuto en Gaus gaan douchen en kwamen Becker en Di Michele Sanchez. In de 91ste minuut haalde ik nog Patrick Schmidt eraf en bracht Brünker. Het bleef 3 : 2 en de punten blijven hier.

83.jpg

Spoiler

84.jpg

85.jpg

----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites