Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM24/LLM] De Hollandse School – Totaalvoetbal en nu ook in Duitsland

germandutch

Aanbevolen berichten

Banner-Nieuw.jpg

nu (wel of niet tijdelijk) in Frankrijk

logo.jpg

Spoiler

346.jpg

352.jpg

355.jpg

348.jpg

349.jpg

In 5 dagen spelen wij thuis in de Halve Finale van de Coupe de France tegen FC Annecy, een Franse voetbalclub uit Annecy, Haute-Savoie.

Spoiler

351.jpg

354.jpg

Bij regenachtig weer en voor 35.624 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling, met alleen de basisspelers keeper Bufka + spits Guessand. Voor de rest heb ik de reserves opgesteld, tenslotte is de tegenstander een 2de divisieclub.

356.jpg

Annecy kwam in in 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is een mevrouw Alexandra Collin. De bond blijft maar vrouwelijke scheidsen de velden opsturen bij een pure mannenwedstrijd. Waar zijn ze toch mee bezig? Ik heb niets tegen vrouwelijke scheidsen, maar er is ook vrouwenvoetbal en daar horen ze thuis.

357.jpg

Ofschoon het feitelijk een zeer makkelijke wedstrijd voor ons werd, hadden wij toch dik 40 minuten nodig, om op gang te komen. In de 41ste + 44ste en 46ste minuut zorgden Balde en Guessand voor 3 : 0, hetgeen ook de ruststand werd.

Nadat wij in de 60ste minuut uit heldere hemel plots een tegendoelpunt kregen, heb ik besloten, toch een paar wissels door te voeren. In de 67ste minuut haalde ik Porozo en de inmiddels geblesseerd geraakte Ndombele van het veld en bracht Clauss en Todibo. 5 minuten later mochten ook Di Pardo (de beste man op het veld) en Balde gaan douchen en kwamen Bard en Laborde. In de 78ste minuut haalde ik ook nog Guessand eraf en bracht Moffi.

Het bleef 3 : 1 en ofschoon de vrouwelijke scheids niet slecht floot, begreep ik niet, waarom zij in eerste instantie twee zuivere doelpunten meende te moeten afkeuren? Gelukkig greep de VAR in en herstelde zij haar beslissingen.

Spoiler

358.jpg

359.jpg

---------

@r4vje @rik1991 @Kavinos @joosthaf @Vlonkie

@Olivierke @ErikEagles @StanleyW @True_Legend

@Makalakalane @neva @Milton @Michaelinho*

@spaansetukker @TeamWesil @Neel2210 @MNie

@Going up @timpy00 @kmk @Whitewolf345

@MarcFM @TheRedOne @DemoN @keano77

@ElMarcos @DutchDoofus @stef1978

@Ostumapetojk37 @mattihamstra @larrie

@Thomassje123 @Thymen @Keeza

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90

@Total Football

Alvast bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

361.jpg

362.jpg

In 3 dagen moeten wij alweer aan de bak en wel in een uitwedstrijd in en tegen Montpellier Hérault Sport Club, een Franse voetbalclub in Montpellier, in de Hérault, Occitanië. Zij werd opgericht in 1919. De club speelt zijn thuiswedstrijden in het Stade de la Mosson.

Spoiler

Stade de la Mosson is een stadion in Montpellier. Het wordt vooral gebruikt voor de thuiswedstrijden voor de plaatselijke voetbalclub Montpellier HSC. Het stadion is gebouwd in 1972 en heeft na een aantal renovaties een capaciteit van 32.939 toeschouwers.

Het stadion is gebruikt voor het wereldkampioenschap voetbal 1998. Naast voetbal wordt het stadion ook gebruikt voor rugby. Een aantal van de groepswedstrijden tijdens het wereldkampioenschap rugby 2007 werd gespeeld in Stade de la Mosson.

360.jpg

363.jpg

Bij bewolkt weer en voor 14.253 toeschouwers arriveerden wij in Montpellier in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. Montpellier kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is Ruddy Buquet.

364.jpg

Zoals zo vaak begonnen wij sterk en al in de 7de minuut zorgde Boudaoui voor de openingstreffer. 0 : 1 en dat vroeg om meer. Meer kwam er ook, maar in eerste instantie niet van ons. Want Nordin zorgde in de 20ste minuut voor de gelijkmaker. 1 : 1 en dat werd ook de ruststand.

Wij bleven gas geven en in de tweede helft zorgden Clauss, Todibo en een eigen doelpunt van ene Ferri ervoor, dat wij in de 61ste minuut met maar liefst 1 : 4 voorstonden en toen was deze match als het ware al gespeeld. In de 67ste minuut haalde ik de vermoeide Sanson naar de kant en bracht Rosario en 5 minuten later mocht ook Diop vertrekken en kwam Cho. Adams scoorde in de 77ste minuut de 2 : 4 en toen haalde ik de vermoeide Ndayishimiye en Guessand eraf en bracht Panzo en Bouanani. Tien minuten later zorgde Laborde voor de eindstand 2 : 5 en wij waren tevreden.

Spoiler

365.jpg

366.jpg

----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

370.jpg

372.jpg

373.jpg

374.jpg

376.jpg

368.jpg

369.jpg

371.jpg

In 4 dagen spelen wij in de Kwartfinale van de Europa League en wel uit in en tegen TSG 1899 Hoffenheim, een Duitse sportvereniging uit Hoffenheim (stadion in Sinsheim), in de deelstaat Baden-Württemberg. Het voetbalelftal speelde in het seizoen 2001/2002 voor het eerst in de Regionalliga Süd, toen het derde niveau in Duitsland. In 2007 werd promotie naar de 2. Bundesliga behaald. In het seizoen 2007-2008 werd op de laatste speeldag, na een 5-0 tegen SpVgg Fürth, wederom promotie veilig gesteld, ditmaal naar de 1. Bundesliga. Naast voetbal is er een turn- en atletiekafdeling. De clubkleuren van TSG Hoffenheim zijn blauw-wit.

Spoiler

Rhein-Neckar-Arena (ook bekend onder de sponsornaam PreZero Arena) is een voetbalstadion in Sinsheim (Duitsland), niet ver van Hoffenheim. Het stadion is de thuisbasis van Bundesliga-club TSG 1899 Hoffenheim.

367.jpg

375.jpg

Bij bewolkt weer en voor 20.558 toeschouwers arriveerden wij in Sinsheim in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling, met rechter vleugelverdediger Clauss als linksback, Di Pardo als rechtsback en Cho als linkerspits. Door blessures en schorsingen heb ik ook 3 jonkies uit het 2de team op de bank zitten.

Hoffenheim kwam in een 5-1-2-2 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Daniele Orsato.

377.jpg

Erlijk is eerlijk, het werd alles andere als een makkelijke partij, want wij waren min of meer gelijkwaardig. Vandaar dat het bij rust ook nog steeds 0 : 0 stond. De puur rechtsbenige Clauss, die vandaag als linksback op moest treden, kwam in de 63ste minuut tot randje 16 en schoot de bal met zijn rechtervoet feilloos in het vijandelijke doel. Waarom de scheids dit zuivere doelpunt meende te moeten afkeuren, mag Joost weten. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn beslissing herzien. 0 : 1 en verdiend of niet, ik was tevreden.

Lang juichen kon ik echter niet, want nog geen 3 minuten later zogde Justvan voor de gelijkmaker. 1 : 1 en dat was even balen. 5 minuten later haalde ik de zwak spelende Boudaoui naar de kant en bracht Rosario, die gelijk voor meer druk zorgde. In de 77ste minuut mocht ook de eveneens zwak spelende Laborde inrukken en kwam Bouanani. Weer 6 minuten later haalde ik ook Di Pardo (al geel), Sanson en Diop naar de kant en bracht jonkie Joubij, Ndombele en Balde.

Toen iedereen dacht, dat het 1 : 1 zou blijven, was het invaller Bouanani, die de winnende treffer binnen tikte. 1 : 2 en deze toch wel zware bevalling hadden wij te danken aan de prestaties van Clauss en Todibo, zomede de invallers Rosario, Bouanani en Ndombele.

Spoiler

378.jpg

379.jpg

--------------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: met toch wel zeer veel mazzel (a la Gio van Bronkhorst toen bij Feyenoord) zijn wij nu al inofficieel kampioen van de Franse Ligue 1 en ik betwijfel, dat wij deze prestatie ooit zullen kunnen herhalen. M. i. heb ik alles uit mijn spelers geperst en lopen ze al tijden op hun tenen. En eerlijk is eerlijk, ik raak ook al uitgekeken op het Franse voetbal.

Ook al is de woonomgeving prettig te noemen, met het toch wel aangename klimaat en de prachtige omgeving, maar ik verlang toch naar verandering. Verandering van land, taal en club. Als ik binnenkort de kans krijg, om in Spanje te mogen werken, dan zal ik onmiddellijk vertrekken.

Maar nu eerst terug naar de competitie, want ik ben hier nog niet klaar. Wij moeten nog 6 competitiewedstrijden spelen en een aantal bekerwedstrijden. Ook is mijn zaakwaarnemer op de hoogte van mijn wens, om straks een Spaanse LaLiga club te managen.

Zo, al in 3 dagen spelen wij een uitwedstrijd in Stade de Reims, een Franse voetbalclub uit Reims, opgericht in 1911. De Franse club speelt zijn thuiswedstrijden in het Stade Auguste Delaune.

De club kende tussen 1949 en 1962 een gouden tijd, waarin Reims zesmaal het Frans landskampioenschap behaalde en tweemaal de beker won. Het bereikte ook tweemaal de finale van de Europacup I en won de Coupe Latine, de voorloper van het Europacuptoernooi.

Spoiler

Het Stade Auguste Delaune is een stadion in Reims. Het wordt vooral gebruikt voor de thuiswedstrijden voor de plaatselijke voetbalclub Stade de Reims. Het stadion is gebouwd in 1935 en heeft na een aantal renovaties een capaciteit van 21.628 toeschouwers.

380.jpg

381.jpg

Bij regenachtig weer en voor 14.780 toeschouwers arriveerden wij in Reims in de puur aanvallende 4-1-1-2 2 opstelling. Reims kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is Jeremy Stinat.

382.jpg

Wij begonnen goed en al bij rust stond het maar liefst 0 : 3 en was er geen vuiltje aan de lucht. Ofschoon wij de veel betere ploeg waren kregen wij in de 55ste minuut een doelpunt om de oren. Net als de ietwat partijdige scheids was ik van mening, dat het een buitenspeldoelpunt betrof, maar de VAR bewees het tegendeel. 1 : 3 maar niemand raakte in paniek. Wel haalde ik in de 66ste minuut de zwak spelende Sansan en ook Boudaoui eraf en bracht Ndombele en Rosario. Nog geen 3 minuten later zogrde Panzo voor 1 : 4, hetgeen ook de einduitslag werd.

In de 70ste minuut haalde ik Laborde naar de kant en bracht Bouanani. Weer 6 minuten later mocht ook de vandaag zwakke Ndayishimiye vertrekken en kwam Di Pardo.

Spoiler

383.jpg

384.jpg

-----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Al in 4 dagen spelen wij onze thuiswedstrijd in de Kwartfinale van de Europa League tegen TSG 1899 Hoffenheim.

Spoiler

385.jpg

386.jpg

Spoiler

387.jpg

Bij regenachtig weer en voor 35.624 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. Hoffenheim kwam in een 5-1-2-2 formatie het natte veld op.

388.jpg

Het werd makkelijker dan ik had verwacht, want ik vond dat Hoffenheim ‘met poep in de broek’ speelde. Veel te behoudend, haast laf en volgens mij ‘schijthuizenvoetbal’. Totaal anders, dan ze in de Bundesliga spelen. Bij rust stond het dan ook al 2 : 0 door doelpunten van Laborde en Clauss.

Ook in de tweede helft konden wij gas geven en in de 52ste minuut zorgde wederom Laborde voor de 3 : 0. In de 67ste minuut haalde ik de moegestreden Boudaoui eraf en bracht Rosario. Nog geen 6 minuten later zorgde Moffi voor de 4 : 0 en was deze match min of meer gespeeld. Weer een minuut later mochten ook sanson en Guessand gaan douchen en kwamen Di Pardo en Cho. In de 80ste minuut haalde ik ook nog Ndayishimiye (al geel) en Laborde naar de kant. Voor hen kwamen jonkie Aboua en Bouanani.

Het bleef 4 : 0 en iedereen was tevreden.

Spoiler

389.jpg

390.jpg

---------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

392.jpg

393.jpg

394.jpg

397.jpg

Al in 3 dagen spelen wij alweer en ook nu thuis tegen Olympique Lyonnais, een Franse voetbalclub uit Lyon, opgericht in 1899 en uitkomend in de Ligue 1. De club behoorde in het begin van de 21e eeuw tot de Europese top en is lid van de ECA.

Spoiler

391.jpg

395.jpg

Spoiler

396.jpg

Bij bewolkt weer en voor 24.584 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. OL kwam in een 5-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is Mathieu Vernice.

398.jpg

398a.jpg

Ik had veel verwacht, maar dit beslist niet. Al in de 8ste minuut zorgde Cho voor de openingstreffer, die in eerste instantie door de scheids werd afgekeurd. Waarom, mag Joost weten, in elk geval greep de VAR in en moest hij zijn beslissing herzien. 1 : 0 en een goed begin. Maar nog geen 2 minuten later kreeg Caqueret al zijn tweede gele kaart en dus ……

Rode-Kaart.jpg

Voor hem was deze match al afgelopen, voordat die überhaupt goed begonnen was. En toen ging het uiteraard heel makkelijk en veegden wij OL op zijn zachtst gezegd: ‘van het veld’. Want bij rust stond het maar liefst 6 : 0 en ons publiek wist niet wat hen overkwam.

Tijdens de rust had ik met mijn mannen afgesproken, dat wij in de tweede helft rustig aan zouden doen en deze match alleen nog zouden controleren. In de 67ste minuut haalde ik dan ook Sanson en Boudaoui (al geel) eraf en bracht Rosario en Ndombele. Nog geen 4 minuten later was het invaller Rosario die voor de 7 : 0 zorgde en nog in dezelfde minuut haalde ik Laborde en Diop naar de kant. Voor hen kwamen Bouanani en Balde. In de 77ste minuut mocht ook Ndayishimiye gaan douchen en kwam Panzo.

Het bleef 7 : 0 en met een tevreden gevoel verlieten wij het veld.

Spoiler

399.jpg

400.jpg

----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

402.jpg

403.jpg

404.jpg

405.jpg

Gelukkig spelen wij pas in 7 dagen de volgende wedstrijd, waardoor mijn spelers kunnen herstellen. De komende wedstrijd is een uitwedstrijd in en tegen AJ Auxerre, een Franse profvoetbalclub uit Auxerre. De club is opgericht in 1905 en wordt geroemd om zijn jeugdopleiding. De club speelde tussen 1980 en 2012 onafgebroken in Ligue 1. In 2012 degradeerde de club naar Ligue 2. Nadat in 2022 weer promotie naar het hoogste niveau was afgedwongen, degradeerde de club het seizoen erna opnieuw naar Ligue 2, om in 2024 weer terug te keren naar het hoogste niveau.

Spoiler

Het Stade de l'Abbé-Deschamps (of Stade Abbé-Deschamps) is een voetbalstadion in de Franse stad Auxerre. Ligue 1-club AJ Auxerre speelt er zijn thuiswedstrijden. Het stadion heeft een capaciteit van 23.467 zitplaatsen.

401.jpg

406.jpg

Bij regenachtig weer en voor 14.148 toeschouwers arriveerden wij in Auxerre in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Auxerre kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is ene Clement Turpin.

407.jpg

Wij zijn inofficieel kampioen en dus willen wij ook deze wedstrijd winnen, vandaar dat wij onmiddellijk met vol gas en hoge druk begonnen. Bij rust stond het dan ook al 0 : 2 en dat voelde goed, kan ik u vertellen.

In de tweede helft deden wij het wat rustiger aan en in de 70ste minuut haalde ik Sanson naar de kant, die al geel had en op wie de scheids zat te loeren. Voor hem kwam Ndombele. Nog geen minuut later zorgde Moffi voor de 0 : 3 en 6 minuten later greep ik in en haalde Ndayishimiye (al geel), Diop, Guessand en Laborde van het veld. Voor hen kwamen Panzo, Balde, Cho en Bouanani. 2 minuten later kregen wij een hoekschop tegen, waaruit ene Jubal per hoofd scoorde.     1 : 3 maar niemand raakte in paniek.

Net voor het laatste fluitsignaal zorgde invaller Cho in de 93ste minuut voor 1 : 4 en mogen wij straks met 3 punten de thuisreis aantreden.

Spoiler

408.jpg

409.jpg

----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

413.jpg

414.jpg

411.jpg

412.jpg

In 4 dagen spelen wij thuis de eerste Halve Finalewedstrijd in de Europa League tegen Tottenham Hotspur Football Club, in de volksmond vaak Spurs of Tottenham, een voetbalclub uit de Londense wijk Tottenham en werd opgericht in 1882. Het team komt uit in de Premier League.

Spoiler

410.jpg

415.jpg

Spoiler

416.jpg

Bij zonnig weer en voor een volle bak (dus 35.624 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Tottenham kwam in een 4-2-3-1 formatie het kurkdroge veld op en scheids is een Spanjaard Alejandro Jose Hernandez Hernandez.

417.jpg

Wij hadden dik twintig minuten nodig, om op gang te komen en in de 41ste minuut stond het al 3 : 0 door doelpunten van Laborde (2x) en Todibo. Maar dat werd helaas niet de ruststand, want in de 42ste minuut lukte het Kulusevski onze keeper te verrassen en de aansluitingstreffer binnen te tikken. 3 : 1 en dat werd de ruststand, maar pas nadat de VAR ingreep, want de scheids keurde dit zuivere doelpunt in eerste instantie af.

In de tweede helft deden wij het ietwat rustiger aan en tot de 67ste minuut gebeurde eerlijk gezegd heel weinig. Toen greep ik in en haalde Clauss en Guessand eraf. Voor hen kwamen Di Pardo en Cho. 6 minuten later mochten ook de zwak spelende Diop en Laborde (die een publiekswissel kreeg) vertrekken en kwamen Balde en Bouanani. In de 79ste minuut haalde ik ook nog Rosario naar de kant en bracht Sanson.

Invaller Balde zorgde in de 86ste minuut voor de 4 : 1 en twee minuten later was het Son, die eveneens onze keeper verraste en de 4 : 2 binnen schoot. Eerlijk is eerlijk, beide tegendoelpunten had onze keeper kunnen voorkomen.

Spoiler

418.jpg

419.jpg

---------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

421.jpg

422.jpg

425.jpg

Al in 3 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en nu thuis tegen AS Monaco FC, een Monegaskische voetbalclub, opgericht in 1919. Het behaalde zijn proflicentie in 1948 en geldt als de sterkste ploeg van het Vorstendom Monaco. Ondanks het feit dat het een club uit Monaco is, heeft het altijd in de Franse voetbalcompetitie gespeeld. De club won onder meer achtmaal het landskampioenschap, vijfmaal de Franse Beker en driemaal de Alpencup. In 1992 behaalden ze de finale van de Europacup II en in 2004 de finale van de Champions League, maar beide finales werden verloren. In november 2011 is de club in handen gekomen van de Russische miljardair Dmitry Rybolovlev, die de club financieel ondersteunt.

De sportieve rivaal van AS Monaco is OGC Nice, beide gevestigd in steden aan de Côte d'Azur op 20 kilometer afstand van elkaar. Wedstrijden tussen beide clubs staan bekend als de Derby de la Côte d'Azur. De derby wordt in de meeste gevallen succesvol afgesloten door de Monegasken. Sinds het seizoen 2013/14 staan de wedstrijden tegen de eveneens kapitaalkrachtige club Paris Saint-Germain bekend onder de populaire benaming Le Ca$hico.

Spoiler

420.jpg

423.jpg

Spoiler

424.jpg

Bij zonnig weer en voor wederom 35.624 toeschouwers (dus weer volle bak) verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling.

426.jpg

Monaco kwam in een 5-2-2-1 formatie het kurkdroge veld op en scheids is Romain Lissorgue.

427.jpg

Eerlijk is eerlijk, nu Mbappe, Neymar en co niet meer op de Franse velden rondlopen, spelen mijn aanvallers momenteel de ‘sterren van de hemel’. Niemand was dan ook verbaasd, dat Guessand in de 18de minuut de openingstreffer scoorde. Wel schrok iedereen zich een beroerte, inclusief mijn persoon, toen onze keeper Bufka in de 25ste minuut een hele zware blessure opliep en vervangen werd door Dupe. 11 minuten later zorgde Guessand ook nog voor ons tweede doelpunt, hetgeen de ruststand werd.

Mede door de zware blessure van Bufka deden wij het in de tweede helft rustig aan en in de 63ste minuut haalde ik uit voorzorg Moffi eraf en bracht Cho. In de 74ste minuut mochten ook Clauss en Ndombele (die eveneens uit deze wedstrijd werd geschopt) gaan douchen en kwamen Di Pardo en Porozza.

Het bleef 2 : 0 en de punten blijven hier, plus een nare smaak voor wat betreft de situatie met Bufka.

Spoiler

428.jpg

429.jpg

--------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

431.jpg

432.jpg

433.jpg

Al in 4 dagen spelen wij de uitwedstrijd in de Halve Finale van de Europa League in en tegen Tottenham Hotspur Football Club.

Spoiler

Tottenham Hotspur Stadium is een voetbalstadion in de wijk Tottenham in het noorden van Londen en is de thuisbasis van de Engelse betaald voetbalclub Tottenham Hotspur FC. Met een capaciteit van 62.850 is het het op drie na grootste stadion van Engeland en het grootste voor een voetbalclub uit Londen.

430.jpg

434.jpg

Spoiler

435.jpg

Uiteraard bij Engels weer, dus regen, en voor 61.740 toeschouwers arriveerden wij in Londen in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling, met keeper Dupe in het doel en jonkie Boulhendi als reservekeeper op de bank. Tottenham kwam weer in de 4-2-3-1 formatie het natte veld op.

436.jpg

Ook vandaag waren wij niet de onderliggende partij, maar desondanks werden wij al in de 11de minuut verrast, toen uit de eerste corner ene Pepe de bal in ons doel kopte. 1 : 0 en dat was balen. Temeer, omdat het ons niet lukte, om in de eerste helft terug te slaan. Bij rust stond het dan ook nog steeds 1 : 0, maar wij raakten niet in paniek.

In de 50ste minuut was het Guessand, die de gelijkmaker binnenschoot en in de 68ste minuut zorgde Moffi voor de 1 : 2 en was er geen vuiltje meer aan de lucht. Dat Johnson 7 minuten later de gelijkmaker binnen kopte, 2 : 2 zorgde eveneens niet voor paniek. Ons hele team speelde sterk en het bleef bij 2 : 2.

Spoiler

437.jpg

438.jpg

----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

440.jpg

Eind van deze maand is de competitie hier afgelopen en wij hebben (mijn) grootste doelstelling al gehaald, want wij zijn kampioen van Ligue 1 Uber Eats. Bovendien zitten wij ook nog in 2 Finales en theoretisch kunnen wij nog twee prijzen winnen. Mocht dat gebeuren, dan zal dit wel een mirakel zijn, want dit had echt niemand verwacht.

In 3 dagen spelen wij de voorlaatste competitiewedstrijd en wel uit in en tegen Paris Saint-Germain Football Club meestal aangeduid als PSG of Paris Saint Germain, een Franse voetbalclub uit de hoofdstad Parijs. Opgericht in 1970 als fusieclub, maar maakte in 2011 zijn opmars door de overname door Qatar Sports Investments. Het is met zesenveertig nationale en internationale titels de meest succesvolle club van Frankrijk en speelt sinds 1974 onafgebroken op het hoogste niveau, langer dan elke andere club in de Franse competitie. De traditionele uitrusting van PSG bestaat uit een blauw en rood tenue. Het stadion van de club is Parc des Princes. Paris Saint-Germain won een recordaantal van twaalf landstitels.

Spoiler

Het Parc des Princes is een voetbalstadion in Parijs, waarin Paris Saint-Germain sinds 1974 speelt. Tot 1990 speelden tevens RC Paris en Paris FC in het stadion. Het huidige stadion werd in 1972 gebouwd, naar een ontwerp van de architect Roger Taillibert. De capaciteit was circa 42.000 toeschouwers.

Omdat Frankrijk het EK 2016 organiseerde werd de capaciteit van het stadion uitgebreid naar 51.000 toeschouwers. De rol van nationaal stadion is sinds 1998 overgenomen door het nieuwe Stade de France. Sindsdien wordt het Parc des Princes vooral voor voetbalwedstrijden gebruikt.

439.jpg

441.jpg

Bij bewolkt weer en voor 47.926 toeschouwers arriveerden wij in Parijs in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. PSG kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is Eric Wattellier.

442.jpg

Zoals zo vaak begonnen wij goed en in de 14de minuut kon Laborde van een fout van Vitinha profiteren en de 0 : 1 binnen schieten. 12 minuten later raakte Vitinha geblesseerd en hij werd vervangen door Zaire-Emery. Wij waren ietsje beter dan PSG, maar konden dat niet in doelpunten tot uiting brengen. Bovendien had de scheids blijkbaar een kant gekozen en dat was niet onze kant. Bij rust stond het dan ook nog steeds maar 0 : 1.

Zes minuten na herbegin in de tweede helft was het Kolo Muani, die de gelijkmaker binnen tikte. 1 : 1 en dat was balen, kan ik u verzekeren. In de 61ste minuut haalde ik de zwak spelende Moffi naar de kant en bracht Cho. 6 minuten later mocht ook Boudaoui gaan douchen en kwam Rosario. En in de 72ste minuut strompelde Clauss naar de kant en werd vervangen door Di Pardo. Het bleef 1 : 1 en qua kansenverhouding had deze wedstrijd in 2 : 3 kunnen eindigen. Met een puntje op zak en 4 belachelijke gele kaarten mochten wij de thuisreis aantreden.

Spoiler

443.jpg

444.jpg

------------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

446.jpg

447.jpg

448.jpg

449.jpg

451.jpg

Onze laatste competitiewedstrijd spelen wij in 6 dagen en wel uit in en tegen Stade Rennais Football Club, een Franse voetbalclub uit Rennes, opgericht in 1901 en uitkomend in de Ligue 1. De club speelt zijn thuiswedstrijden in het Roazhon Park. Rennes speelt sinds de oprichting van de moderne Franse sportcompetitie steevast in een van de twee hoogste klassen, voornamelijk in de hoogste. Ook voor de oprichting van de profcompetitie was de club altijd aanwezig op het hoogste niveau.

Spoiler

Het Stade Roazhon Park is een voetbalstadion in de Franse stad Rennes. Het is de thuishaven van Stade Rennes, dat uitkomt in de hoogste voetbalcompetitie van Frankrijk, de Ligue 1. Het stadion beschikt na meerdere renovaties over capaciteit van 29.778 zitplaatsen.

445.jpg

450.jpg

Bij bewolkt weer en voor 31.127 toeschouwers arriveerden wij in Rennes in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. Rennes kwam in een 5-2-1-2 formatie het nog droge veld op en scheids is Jerome Brisard.

452.jpg

Omdat wij in de komende 7 dagen 2 bekerfinales moeten spelen en dit onze laatste competitiewedstrijd is, hebben wij besloten, dat wij weliswaar op winst zullen spelen, maar het toch wel rustig aan willen doen en blessures willen voorkomen. Vandaar dat wij dik 20 minuten nodig hadden om op gang te komen. In de 27ste minuut zorgde Guessand voor de openingstreffer, 0 : 1 en dat vroeg om meer. Echter niet meer in de eerste helft, want bij rust stond het nog steeds maar 0 : 1.

In de 54ste minuut schoot Laborde de 0 : 2 binnen, maar waarom de goed fluitende scheids dit zuivere doelpunt afkeurde, mag Joost weten. De VAR greep in en hij moest zijn beslissing herzien. 0 : 2 en het gas ging eraf.

De moegestreden Clauss en Guessand haalde ik uit voorzorg in de 67ste minuut eraf en bracht Di Pardo + Cho. 5 minuten later, door een foutje van Todibo, kon ene Santamaria de aansluitingstreffer makern. 1 : 2 en dat was even balen. 1 minuut later haalde ik ook Boudaoui naar de kant en bracht Rosario. En in de 78ste minuut mochten ook Diop en Moffi gaan douchen en kwamen Balde en Bouanani. Het bleef 1 : 2 en de competitie zit voor ons erop.

Spoiler

453.jpg

454.jpg

--------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

457.jpg

459.jpg

460.jpg

461.jpg

456.jpg

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: wat een geweldig seizoen was dit? Wij hebben 32 x gewonnen en 2x gelijkgespeeld, dus zijn ongeslagen kampioen van Ligue 1 uber Eats. Had ik dat destijds verwacht? Nee, natuurlijk niet.

458.jpg

In 4 dagen spelen wij de Finale van de Europa League in Ierland en wel in de Dublin Arena tegen AS Monaco FC. Wij hebben al 2x in de competitie van hun kunnen winnen en ik hoop dat het straks ook voor de derde keer lukt.

Spoiler

455.jpg

462.jpg

Spoiler

463.jpg

Bij bewolkt weer en voor 32.645 toeschouwers arriveerden wij in Dublin in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling, met o.a. 6 basisspelers, die van de week door vermoeidheid niet konden trainen. Of ze nu wel fit genoeg zijn om deze match uit te kunnen spelen, is de vraag. Dus ik ben benieuwd.

Monaco kwam in een 5-2-2-1`formatie het nog droge veld op en scheids is de Pool Szymon Marciniak.

464.jpg

Ofschoon het merendeel van mijn spelers vandaag niet okselfris is, barsten ze allen van zelfvertrouwen. Want ze waren de kampioen en dus de besten van Frankrijk en dat wilden ze hier ook laten zien. Vandaar dat wij met vol gas, hoge druk en puur aanvallend van start gingen en al in de 6de minuut zorgde linkerspits Moffi voor de openingstreffer. 0 : 1 en het stadion stond kop.

Monaco trok zich volledig terug en met 2 bussen voor de 16 probeerden ze onze aanvallen onschadelijk te maken, waarbij ze de hulp van de scheids kregen. Bij rust stond het nog steeds maar 0 : 1.

Ook in de tweede helft bleven wij aanvallen en in de 54ste minuut was het wederom spits Moffi, die voor de 0 : 2 zorgde, hetgeen uiteindelijk ook het slotresultaat werd. Sorry, dat ik het zeg, maar de scheids was helaas een aanfluiting en Monaco speelde min of meer met ‘poep in de broek’ en schijthuizenvoetbal.

Spoiler

465.jpg

466.jpg

------------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

468.jpg

470.jpg

469.jpg

Al in 3 dagen moeten wij alweer spelen en nu in de Finale van de Coupe de France in het Stade de France in Parijs, het grootste stadion van Frankrijk. Onze tegenstander is Racing Club de Lens, waarvan wij in de competitie ook al 2 x hebben gewonnen.

Spoiler

467.jpg

471.jpg

Spoiler

472.jpg

Bij regenachtig weer en vor 81.338 toeschouwers arriveerden wij in Parijs in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. En weer konden niet 6 maar nu 7 basisspelers door vermoeidheid niet trainen, maar ze zullen hoe dan ook vandaag op de tanden moeten bijten, want ook deze match willen wij winnen. Lens kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is deze keer een mevrouw Victoria Beyer. Hoe ik over vrouwelijke scheidsen in deze mannensport denk, is algemeen bekend.

473.jpg

Eerlijk is eerlijk, het werd een zeer moeizame match voor beide partijen, waarin wij uiteindelijk aan het langste eind trokken. In de 24ste minuut kopte Laborde de bal in het vijandelijke doel en dat was het dan ook. 1 : 0 en dat werd ook de ruststand.

In de tweede helft zakte het tempo steeds meer weg, want mijn mannen waren doodvermoeid, maar bleven wel overeind en achteraf mag ik zeggen, dat deze magere overwinning verdiend was. De scheids floot matig en dat was het dan ook.

Spoiler

474.jpg

475.jpg

-------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

476.jpg

477.jpg

480.jpg

481.jpg

478.jpg

479.jpg

482.jpg

Vooropgesteld, wij hebben al onze doelstellingen en ik heb ook mijn persoonlijke doelen gehaald en ik ben uitermate tevreden met het afgelopen seizoen. Maar ik twijfel, of ik nog een seizoen voor deze club en in de Franse Lique 1 Uber Eats wil blijven werken?

Van mijn zaakwaarnemer heb ik vernomen, dat inmiddels een aantal clubs naar mijn beschikbaarheid hebben geïnformeerd en dat waren toch niet de minste. Het betreft Newcastle United, Juventus, Vitoria Guimares, Lyon, Rennes + PSG. Eerlijk is eerlijk, in geen van deze clubs ben ik momenteel geïnteresseerd. Voor de Premier League acht ik mij nog niet rijp genoeg; de Serie A heb ik gehad; de Primeira Liga trekt mij niet en een andere Franse club dan Nice is nu niet aan de orde.

Wel zou ik, als ik hier wegga, een goede Spaanse club uit de La Liga willen doen. In mijn hoofd heb ik al een wel of niet voorlopige toekomstplanning: eerst een La Liga club, dan een sterke Bundesliga club, nadien een club uit de Premier League. En uiteindelijk terug naar de Eredivisie.

Nu, tijdens de vakantieperiode heb ik voldoende tijd om over mijn toekomst na te denken en samen met mijn zaakwaarnemer een definitieve beslissing te nemen.

--------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Misschien heb ik er te lang over nagedacht, wat ik nu feitelijk wil, hoe en vooral waar ik mijn managerscarrière voort wil zetten, want de clubs die ik noemde en die ons hadden benaderd, zijn inmiddels allen voorzien. Maar desondanks heb ik besloten, hier bij Nice definitief te stoppen en mijn heil ergens anders te zoeken.

De Spaanse La Liga trekt mij momenteel het meest. Er is een club waar ik in elk geval nooit voor wil werken en dat is FC Barcelona. Of ze wel of niet de grootste fraudeur wereldwijd zijn, weet ik niet, maar voor hun werken: beslist niet.

Met mijn familie heb ik afgesproken, dat ik hier in Nice zal stoppen en tijdelijk weer thuis zal komen, totdat ik een Spaanse club heb.

483.jpg

484.jpg

485.jpg

Binnen twee uur had ik van iedereen afscheid genomen en dat was het voorlopig dan ook. Nadat ik mij overal heb uitgeschreven werd het tijd voor de thuisreis.

---------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

Hoe goed je zaakwaarnemer ook is, je bent en blijft afhankelijk van de clubs, die een nieuwe manager zoeken. En eerlijk is eerlijk, momenteel is het shit, want er zijn maar drie clubs, die een nieuwe manager nodig hebben.

Mijn zaakwaarnemer heeft met twee van deze drie inmiddels contact gehad en gesprekken gevoerd. Met de derde club niet, want dat is het Duitse Union Berlin en ik wil voorlopig niet naar de Bundesliga. Daarentegen trekt Spanje mij wel, vooral om tegen de op dit moment zich zelfs noemende beste club van de wereld, dus Real Madrid, te spelen.

Real Valladolid is al afgevallen, want ze zoeken een heel ervaren manager, die gewend is aan degradatievoetbal en een mogelijke degradatie voor hun zal kunnen voorkomen. Hoe dan ook, in mij waren ze niet geïnteresseerd.

Club Atlético Osasuna of kortweg Osasuna daarentegen heeft wel interesse en met hun is zaakwaarnemer Struth momenteel in onderhandeling.

Wat weet ik van deze club en wil ik er wel heen? Dus heb ik Wikipedia geraadpleegd:

Club Atlético Osasuna of kortweg Osasuna is een Spaanse voetbalclub uit Pamplona die uitkomt in de Primera División. Thuisstadion is Estadio El Sadar, dat een capaciteit van 23.516 plaatsen heeft. Het woord "Osasuna" betekent "gezondheid" in het Baskisch, gebruikt in de betekenis van "kracht", waardoor Osasuna het enige team in La Liga is met een Baskische naam.

Een Baskische club dus, die hopelijk niet alleen maar over Baskische voetballers beschikt, zoals Athletic Bilbao?

Osasuna is dus gevestigd in Pamplona. Pamplona (Spaans) of Iruña (Baskisch; Iruñea volgens Euskaltzaindia, de Koninklijke Academie van de Baskische Taal) is de hoofdstad van de Spaanse regio Navarra. De stad is aan de rivier de Arga gelegen en telt circa 194.000 inwoners.

01.jpg

De stad is vooral bekend door de jaarlijkse stierenrennen tijdens de San Fermínfeesten, ter ere van San Firmín die de co-patroonheilige van de stad is. Deze feesten spelen zich af tussen 6 en 14 juli.

02.jpg

Het is een jaarlijks terugkerend tomatengevecht op de laatste woensdag van augustus. Dit evenement trekt altijd veel toeristen. Samen met de San Fermínfeesten en de bijbehorende stierenrennen in Pamplona behoort het tot de internationaal bekendste feesten van Spanje.

03.jpg

Pamplona is een elk geval geen ‘dooie stad’, maar eentje met veel vertier en waar je een hoop kunt beleven. Het lijkt mij wel wat. Dus ik ben benieuwd, wat mijn vooruitzichten bij Osasuna zijn.

Zaakwaarnemer Struth had een Zoom Video Communication gesprek kunnen regelen, waardoor de directie van Osasuna, te weten president Luis Sabalza, alg.dir. Fran Canal, dir. Ibai Ardanaz en DVZ Braulio Vazquez, met mij kennis konden maken. Mijn voorstelling en dus uiteindelijk mijn sollicitatiegesprek werd positief ontvangen. Dat ik al behoorlijk wat managementservaring had, tenslotte heb ik al voor 9 clubs succesvol gewerkt, deed feitelijk niets ter zake. Belangrijk was voor hun alleen, dat ik o.a. ervoor had gezorgd, dat de HSV + COMO kampioen van de 2de divisie werden en promoveerden. Nog meer indruk op hun maakten mijn successen met OGC Nice. En dat laatste gaf de doorbraak. Ze boden mij een contract aan en ik hapte onmiddellijk toe.

04.jpg

05.jpg

------------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

nu (wel of niet tijdelijk) in Spanje

logo.jpg

Toen ik vanmorgen op de club arriveerde, moest ik mij eerst op de burelen van het bestuur vervoegen, alwaar ik kennis mocht nemen van de lange termijnvisie voor de komende seizoenen.

06.jpg

06a.jpg

Mijn volgende stap was de kennismaking met enkele stafleden, waarmee ik nauw contact zal hebben in de toekomst. En wel de volgende:

Directeur Voetbalzaken (DVZ) Braulio Vazquez, 51 jaar, Spanjaard.

Spoiler

07.jpg

Technisch Directeur (TD) Patxi Punal, 47 jaar, Spanjaard. Geboren in Pamplona en kind van de club

Spoiler

08.jpg

Assistent manager (AM) Bittor Alkiza, 52 jaar, Spanjaard. Uit de regio en mijn Baskische rechter hand.

Spoiler

09.jpg

Hoofd scouting (HSC) Cata, 51 jaar, Spanjaard, de enige die ook Engels spreekt.

Spoiler

10.jpg

Manager Onder-19 (Mo19) Miguel Flano, 38 jaar, Spanjaard. Baskisch en een kind van de club.

Spoiler

11.jpg

Mijn voordeel is, dat ik toch wel behoorlijk Spaans spreek, want mijn collega’s spreken (behalve Cata, alleen Spaans).

Nadat iedereen zijn zegje had gedaan en ik hun duidelijk had gemaakt hoe ik hier zou werken stond de kennismaking met de selecties op het programma.

Selectie 1ste team

12.jpg

12a.jpg

Selectie B-elftal

13.jpg

Selectie C-team/Onder-19

14.jpg

Uit de rapporten blijkt, dat de teamsamenhang gewoon slecht is, daarentegen de sfeer in de kleedkamer uitstekend schijnt te zijn en de spelers benieuwd zijn, wat mijn beleid wordt en of de club via mij stappen zal zetten?

Volgens mijn assistent zijn het allen geweldige spelers, dat zal dan wel, maar ik zou ze toch wel even in actie willen zien. Want volgens de analisten en kenners werd ons team geprognosticeerd als 13de en aangezien het maar 20 LaLiga deelnemers zijn, kunnen ze dus niet zo ‘geweldig’ zijn.

Wij hebben voor 8 oefenwedstrijden gekozen en wel de volgende:

15.jpg

Voor onze eerste oefenwedstrijd tegen het 2de team heb ik voor de puur aanvallende 4-2-4 tactiek gekozen en de opstelling door mijn assistent laten doen.

16.jpg

Eerlijk is eerlijk, het werd een zeer matige wedstrijd en ik was totaal niet onder de indruk van onze prestatie. Tevredenstellend was alleen de prestatie van rechtsback Areso, linksback Bretones, spits Budimir en invaller Barje (AML).

Spoiler

17.jpg

18.jpg

-----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

21.jpg

Tijdens onze eerste trainingen vroeg ik mij af, of de door mij gekozen tactiek voor dit team wel de juiste was? Als je maar twee echte spitsen ter beschikking hebt, dan kun je toch beter met 1 spits spelen? En dus heb ik het accent van de trainingen op een 4-2-3-1 tactiek gelegd, waarbij ik maar een positie moest wijzigen. I.p.v. 2 spitsen werd de 2de spits een AMC (of te wel een 10) en de rest kon ongewijzigd blijven. Ik was benieuwd, want onze volgende oefenpot is tegen een ervaren team.

22.jpg

In 4 dagen spelen wij dus in de Unai Garcia Testimonial thuis tegen FC Kopenhagen, een Deense voetbalclub, opgericht op 1 juli 1992 en uitkomend in de Superligaen.

De club werd in 1992 opgericht als fusieclub tussen Kjøbenhavns Boldklub (KB), een club die was opgericht in 1876 en daarmee een van de oudste clubs op het Europese vasteland, en Boldklubben 1903. FC Kopenhagen plaatste zich in het seizoen 2006/07 voor het eerst voor de groepsfase van de Champions League, ten koste van Ajax.

De club heeft een rivaliteit met Brøndby IF die tevens in de hoogste Deense divisie speelt. Beide clubs komen uit Kopenhagen. Wedstrijden tussen de twee clubs hebben de bijnaam de New Firm, een verwijzing naar de Old Firm, de wedstrijden in Schotland tussen Rangers FC en Celtic.

Spoiler

20.jpg

Bij mooi zonnig voetbalweer en voor 12.267 toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling, met uiteraard Unai Garcia als VCR. Kopenhagen kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het kurkdroge veld op.

23.jpg

Wij begonnen redelijk stroef, want mijn nieuwe spelers moesten eerst aan mijn opdrachten wennen0, die ik hun had meegegeven. Want ze waren het totaal niet gewend, om alles vooruit te spelen. Sommigen lukte het gelijk redelijk, maar Pena had er veel moeite mee en Raul Garcia zakte steeds tever terug, waardoor hij amper in balbezit kon komen. Desondanks lukte het Arnaiz in de 19de minuut de openingstreffer binnen te knallen. 1 : 0 en dat vroeg om meer.

Meer kwam er ook en wel 20 minuten later, maar wel in ons doel. Larsson zorgde voor de gelijkmaker en 6 minuten later was het Torro, die de bal uit een hoekschop binnen kopte. 2 : 1 en dat werd ook de ruststand.

In de 70ste minuut zorgde Arnaiz voor de 3 : 1 en nog geen 5 minuten later kreeg hij van mij een publiekswissel. Hij werd vervangen door Barja. Aimar zorgde in de 84ste minuut voor het slotakkoord, door de 4 : 1 keihard binnen te knallen.

Ofschoon alle spelers hun best deden, was ik zeer tevreden met de prestaties van Areso, Torro, Munoz, Aimar en vooral ook Arnaiz.

Spoiler

24.jpg

25.jpg

------------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

In 4 dagen spelen wij de volgende oefenpot uit in en tegen CD Castellón, een voetbalclub uit Castelló de la Plana in de Spaanse provincie Castellón. Vanaf seizoen 2020-2021 speelt de ploeg in Segunda División A.

Spoiler

Estadio Municipal de Castalia is een multifunctioneel stadion in Castellón de la Plana, Spanje. Het wordt momenteel vooral gebruikt voor voetbalwedstrijden en is de thuisbasis van CD Castellón.

26.jpg

Bij bewolkt weer en voor 8.764 toeschouwers arriveerden wij in Castellon de la Plana in de aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. Castellon kwam in een 5-2-2-1 formatie het nog droge veld op.

27.jpg

Natuurlijk waren wij, tenminste op papier, de veel betere ploeg en al in de 3de minuut lukte het Raul Garcia de openingstreffer binnen te schieten. 0 : 1 en een goed begin en uiteraard dacht ik, dat wij nu deze tweede divisieclub weg zouden spelen. Maar dat gebeurde niet. Want in de 12de minuut kregen wij de gelijkmaker om de oren en 10 minuten later ook nog de 2 : 1. Pas in de 36ste minuut lukte het Budemir de gelijkmaker te produceren, 2 : 2, hetgeen ook de ruststand werd.

Optisch waren wij inderdaad het betere team en de mannen van de Nederlandse manager Dick Schreuder, schoten in de eerste helft 2x op ons doel en beide ballen gingen erin ook. Keeper Fernandez en verdediger Unai Garcia stelden teleur. In de rust greep ik in en haalde keeper Fernandez, Unai Garcia en ook Zaragoza (de huurspeler van Bayern München) eraf. Voor hen kwamen Herrera, Boyomo en Ruben Garcia.

In de 71ste minuut zorgde invaller Ruben Garcia voor de 2 : 3 en nog in dezelfde minuut werd hij brutaal uit het veld geschopt en vervangen door Aima. Uit voorzorg haalde ik ook Catena eraf en bracht Ibanez. 8 minuten later kopte Flakus Bosilj de bal op ons doel en ook deze derde bal op ons doel ging er in. 3 : 3 en de volledig onverdiende gelijkmaker was een feit. Twee minuten later haalde ik nog Pena eraf en bracht Cruz. Het bleef 3 : 3 en ik baalde als een stier. Waarom? Omdat wij 15 kansen hadden en slechts 3x scoorden en de tegenstander had 3 doelpogingen, die er allen in gingen.

Vanzelfsprekend heb ik Dick Schreuder gefeliciteerd met het gelijke spel, maar ik was wel teleurgesteld.

Spoiler

28.jpg

29.jpg

--------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

30.jpg

In 3 dagen spelen wij in en tegen onze satellietclub Club Atlético Osasuna B, meestal bekend als Osasuna Promesas, is het reserveteam van CA Osasuna, een Spaanse voetbalclub gevestigd in Pamplona, in de autonome regio Navarra. Opgericht in 1962, speelt momenteel in Primera Federación – Groep 2, met thuiswedstrijden in de Tajonar Facilities met een capaciteit van 4.500 zitplaatsen.

De Tajonar Facilities zijn het oefenterrein van de Spaanse voetbalclub CA Osasuna. Gelegen aan de zuidelijke rand van Pamplona, werd het centrum in juli 1982 geopend door de toenmalige clubvoorzitter Fermín Ezcurra.

Spoiler

31.jpg

Bij zeer zonnig weer arriveerden wij op het trainingscomplex Tajonar in de 4-2-3-1 opstelling. Ook ons tweede team kwam in een 4-2-3-1 formatie het kurkdroge veld op.

32.jpg

Wij begonnen slap, want al in het eerste kwartier kregen wij twee doelpunten om de oren, die, gelukkig voor ons, beiden werden afgekeurd. Buitenspel dus. Pas in de 18de minuut leken wij in staat om de openingstreffer te scoren. In de 30ste minuut kon Lorenzo van een blunder van Catena profiteren en de gelijkmaker binnen koppen. 1 : 1 en dat werd ook de ruststand. Keeper Fernandez, die op papier een uitstekende keeper schijnt te zijn, toonde dat niet op het veld. Ook middenvelder Torro stelde mij behoorlijk teleur, vandaar dat ik hem in de rust wisselde en Munoz mocht invallen.

Tevens veranderde ik de tactiek en ging van 4-2-3-1 over op 4-2-4, door AMC Aimar AML te maken en AML Zaragoza (de Bayen-huurling) rechterspits te maken. In de 57ste minuut haalde ik Catena en Arnaiz eraf en bracht Unai Garcia en Benito. Twee minuten later zorgde Zaragoza voor de 1 : 2 en weer een minuut later mocht ook spits Raul Garcia vertrekken en kwam Budimir.

Invaller Budimir zorgde in de 71ste minuut voor de 1 : 3 en dat ik, dat we het lek boven hadden. 10 minuten later raakte invaller Unai Garcia geblesseerd en uit voorzorg haalde ik ook Pena eraf. Voor hen kwamen Herrando en Bretones. Net voor het laatste fluitsignaal zorgde Lorenzo nog voor de 2 : 3 en dat werd dus de eindstand.

Ofschoon wij technisch beter waren, leek mij het 2de team slimmer te zijn en mogen wij blij zijn, dat wij het er winnend hebben afgebracht en niet volledig af zijn gegaan.

Spoiler

33.jpg

34.jpg

------------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

36.jpg

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: Ik heb het gevoel, dat ik niet tot de spelers doordring. Tactisch klopt het totaal niet, wij creëren amper iets, scoren veel te weinig en krijgen teveel doelpunten tegen. Wij hebben nog vier oefenwedstrijden en ofschoon de helft van de voorbereiding erop zit, krijg ik geen balans in het team en ben er nog steeds niet in geslaagd, om er een doeltreffend elftal te formeren.

In 3 dagen spelen wij al de volgende oefenwedstrijd en nu in en tegen AD Ceuta CF, een voetbalclub uit de Spaanse exclave Ceuta in Afrika. De club werd opgericht in 1956. Thuiswedstrijden worden afgewerkt in het Estadio Alfonso Murube, dat 6.500 plaatsen heeft. In het seizoen 2022/23 bereikte AD Ceuta CF de kwartfinale van de Copa del Rey, daarin werd de club uitgeschakeld door FC Barcelona.

Spoiler

35.jpg

Bij bewolkt weer en voor 2.883 toeschouwers arriveerden wij in Ceuta/Afrika in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Ceuta kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op.

37.jpg

37a.jpg

Deze wedstrijd was net begonnen, toen wij al in de 1ste minuut een doelpunt om de oren kregen. Nog geen drie minuten later ging linksback Redru finaal over de schreef en de scheids trok een directe  …

Rode-Kaart.jpg

Redru liep vloekend het veld af en Ceuta mocht met 10 man deze match uitspelen. 4 minuten later lukte het ons, de gelijkmaker te produceren en vanaf dat moment begon ook onze aanvalsmachine eindelijk op gang te komen. Bij rust stond het al 1 : 6 en in de 51ste minuut zorgde Budimir voor 1 : 7 en aangezien dit zijn derde doelpunt was, dus een hattrick.

Tien minuten later haalde ik de vermoeide Arnaiz naar de kant en bracht Aimar. In de 70ste minuut zorgde middenvelder Moncayola voor 1 : 8 en vroeg om een wissel. Voor hem kwam Munoz. Weer vier minuten later mochten ook Herrera en de beste MvW huurling Zaragoza gaan douchen. Voor hen kwamen Fernandez en Moreno.

Het bleef 1 : 8 en eindelijk mocht ik een keer tevreden zijn, want het team had vandaag zeer goed gespeeld. Maar let wel: tegen 10 man en dat is natuurlijk geen graadmeter. Bovendien was de tegenstander van een veel lager niveau.

Spoiler

38.jpg

39.jpg

---------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

41.jpg

In 4 dagen spelen wij in en tegen mijn voorgaande werkgever OGC Nice (Olympique Gymnaste Club Nice-Côte d'Azur), een Franse voetbalclub uit de Zuid-Franse badplaats Nice.

Spoiler

De Allianz Riviera is een voetbalstadion in het Franse Nice. Het stadion werd geopend op 22 september 2013. De vaste bespeler is OGC Nice dat eerst in het Stade Municipal du Ray speelde. Het stadion werd gebouwd met het oog op het EK voetbal 2016.

40.jpg

Bij zeer zonnig weer en voor 13.704 toeschouwers arriveerden wij in Nice, mijn voormalig werkterrein, in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Nice kwam in een 5-1-2-2 formatie het kurkdroge veld op. Eerlijk is eerlijk, het gaf mij wel een beetje een raar gevoel, plots je spelers, waarmee je een seizoen heel hecht hebt gewerkt, als tegenstander op ziet komen?

42.jpg

42a.jpg

Wij begonnen redelijk tot zeer goed en bij rust stond het al 0 : 2 voor ons. Wel verbaasde het mij, dat mijn voormalige club, waarmee ik puur aanvallend kampioen ben geworden, nu zeer defensief uit de startblokken kwam.

Ook in de tweede helft bleven wij gas geven en in de 63ste minuut stonden wij al op 0 : 5 en toen ging het gas eraf en wilden wij deze match controlerend uitspelen. Daar kwam het echter niet van, want plots begon ook Nice alles naar voren te gooien en ook puur aanvallend te spelen. In de 74ste minuut schoot Moffi op ons doel en tot mijn ongenoegen werd onze keeper gepasseerd. 1 : 5 en op dat moment volledig onverdiend.

Nog in dezelfde minuut haalde ik Herrera en ook Arnaiz naar de kant en bracht Fernandez en Aimar. Twee minuten later kregen wij weer een doelpunt tegen. 2 : 5 en een minuut later haalde ik ook Torro eraf en bracht Munoz. In de 82ste minuut werd het 3 : 5 en ik voelde nattigheid/ 6 minuten later mocht ook Budimir gaan douchen en kwam Moreno.

Tot mijn ongenoegen kregen wij in de 93ste minuut nog een doelpunt tegen. 4 : 5 en mijn mannen waren min of meer staande KO en deze wedstrijd duurde maar voort. Ik haalde Pena er nog af en bracht Bretones. Gelukkig bleef het 4 : 5 en konden wij deze overwinning nog net over de streep trekken.

Spoiler

43.jpg

44.jpg

-----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

46.jpg

47.jpg

Wij spelen nog 2 oefenpotjes en dan moet mijn selectie en vooral het basiselftal en de juiste tactiek er staan. Onze voorlaatste oefenwedstrijd is in 4 dagen en wel in en tegen Heracles Almelo, een Nederlandse betaald-voetbalclub uit Almelo die uitkomt in de Eredivisie. De club werd opgericht op 3 mei 1903 en is daarmee een van de oudere voetbalclubs van Nederland. Heracles is in haar bestaan twee keer landskampioen geworden: in 1927 en 1941. Tot de recente successen behoren het halen van de bekerfinale in 2012, en het winnen van de play-offs om Europees voetbal in 2016. De club speelt haar thuiswedstrijden in het Asito Stadion, dat sinds de verbouwing in 2015 een capaciteit heeft van 12.080 toeschouwers.

Spoiler

45.jpg

Bij zeer zonnig weer en voor 4.099 toeschouwers arriveerden wij in Almeo in de aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. Heracles kwam in een 4-2-3-1 formatie het kurkdroge veld op.

48.jpg

48a.jpg

Om eerlijk te zijn, van het team van de ambitieuze Erwin van de Looi had ik veel meer verwacht en hij blijkbaar ook. Zijn team speelde slap, ongeconcentreerd en zonder passie, vandaar dat het bij rust al 0 : 4 stond.

Mijn mannen speelden ijzersterk en wij bleven scoren. Pas in de 84ste minuut voerde ik mijn eerste wissel door en haalde Raul Garcia naar de kant. Voor hem kwam Moreno. 5 minuten later mocht ook Moncayola gaan douchen en kwam Osambela.

Uiteindelijk werd het 1 : 8 en dat tegen een Eredivisieclub.

Spoiler

49.jpg

50.jpg

---------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Onze laatste oefenwedstrijd spelen wij drie dagen later, wederom in Nederland, en nu in en tegen Sparta Rotterdam, een Nederlandse betaaldvoetbalclub uit Rotterdam. De club werd opgericht in 1888 en is daarmee de oudste club in het betaald voetbal in Nederland. Slechts elf amateurvoetbalclubs in Nederland zijn ouder dan Sparta. Sinds 1916 is Het Kasteel de thuisbasis van de club uit Spangen.

Spoiler

Sparta-Stadion "Het Kasteel" is het stadion van de Nederlandse betaald-voetbalclub Sparta Rotterdam. Het ligt in de Rotterdamse wijk Spangen.

51.jpg

Het mooie weer heeft plaats gemaakt voor regenbuien en voor 3.844 toeschouwers arriveerden wij in Rotterdam-Spangen in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Sparta kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op.

52.jpg

Het werd geen makkelijke wedstrijd, temeer omdat Sparta ons met overdreven fysiek spel de loef af wilde steken. Ene Meissen, die al sedert de 8ste minuut geel op zak had, probeerde in de 20ste minuut AML Arnaiz af te stoppen en blesseerde zich zelf. Door de opgelopen blessure gaf de scheids hem geen 2de gele of direct rode kaart. Hij werd gewisseld en vervangen door Drakpe.

Pas in de 48ste en laatste minuut van de eerste helft lukte het middenvelder Torro de 0 : 1 binnen te koppen. Een minuut na herbegin in de tweede helft tikte Triep de gelijkmaker in ons doel. 1 : 1 en dat was balen. Weliswaar waren wij optisch veel beter, maar onze kansen werden niet verzilverd. In de 60ste minuut haalde ik de geblesseerde Arnaiz naar de kant en bracht Aimar.

In de 79ste minuut zorgde middenvelder Moncayola per volley voor de 1 : 2 en 6 minuten later was het Pena, die de 1 : 3 binnen tikte. Nog in dezelfde minuut mocht Moncayola (de beste man van het veld), die al geel had, samen met Budimir gaan douchen en kwamen Ibanez en Moreno.

Het bleef 1 : 3 en daarmee zitten onze oefenpotjes erop. Thuis zal ik de definitieve selectie benoemen, waarmee wij de competitie in zullen gaan.

Spoiler

53.jpg

54.jpg

----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites