germandutch Geplaatst 19 september Auteur Share Geplaatst 19 september (bewerkt) nu (wel of niet tijdelijk) in Frankrijk Spoiler In 7 dagen spelen wij thuis tegen Lille Olympique Sporting Club, een Franse voetbalclub uit Rijsel, opgericht in 1944 en uitkomend in de Ligue 1. De club speelt zijn thuiswedstrijden in het Stade Pierre Mauroy in Villeneuve-d'Ascq, geopend in 2012. In 1944 werd de huidige naam aangenomen na een fusie van Olympique Lillois en Sporting Club Fivois. In het eerste decennium na de Tweede Wereldoorlog en na de eeuwwisseling behaalde de club zijn grootste successen. Spoiler Bij regenachtig weer en voor 26.619 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Lille kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op. Het leek een makkie te worden, want binnen een klein half uur stond het al 2 : 0 voor ons door doelpunten van Guessand en Clauss. Laborde speelde zwak, de rest was ijzersterk en bij rust stond het nog steeds 2 : 0. In de tweede helft zakten wij iets weg en kregen wij in de 59ste en 63ste minuut een corner tegen en of u het geloofd of niet, ook twee tegendoelpunten. Onze keeper Bufka reageerde amper en David + Zhegrova konden beiden scoren. Plots stond het 2 : 2 en ofschoon wij toch wel veel beter waren, voelde ik plots nattigheid. Rosario (67ste min.) en Cho (69ste min) zorgden voor de 4 : 2 en kregen wij de grip op de match terug. Wel haalde ik in de 82ste minuut de moegestreden Cho eraf en bracht Bouanani en in de 94ste minuut ook Guessand. Voor hem kwam Claude-Maurice. Het bleef 4 : 2 en de punten blijven hier. Spoiler -------- @r4vje @rik1991 @Kavinos @joosthaf @Vlonkie @Olivierke @ErikEagles @StanleyW @True_Legend @Makalakalane @neva @Milton @Michaelinho* @spaansetukker @TeamWesil @Neel2210 @MNie @Going up @timpy00 @kmk @Whitewolf345 @MarcFM @TheRedOne @DemoN @keano77 @ElMarcos @DutchDoofus @stef1978 @Ostumapetojk37 @mattihamstra @larrie @Thomassje123 @Thymen @Keeza @DGremlin @chrisje1993 @vekie71 @Rikkert90 Alvast bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 19 september bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rikkert90 Geplaatst 19 september Share Geplaatst 19 september Weer een prachtige overwinning! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 20 september Auteur Share Geplaatst 20 september (bewerkt) nu (wel of niet tijdelijk) in Frankrijk Spoiler Altijd en overal is het hetzelfde: clubmanagers duiken op, beloven een speler een ‘gouden toekomst’, en denken nadien dat ze hem voor een prikkie kunnen kopen. Elke speler heeft een vraagprijs en als ze die voldoen, zijn wij hem kwijt. Maar niet voor een fractie van de vraagprijs, zoals ook in dit geval. Nu is de speler en zijn ‘vriendjes’ boos en wij zitten met de gebakken peren. Waarom de spelers mijn zienswijze niet willen of kunnen begrijpen, mag Joost weten. Maar leuk is anders. In elk geval laat ik de speler niet voor een habbekrats vertrekken. In 7 dagen spelen wij weer een uitwedstrijd en wel in de 10de Ronde van de Coupe de France in en tegen Football Club de Chambly Oise, een Franse voetbalclub uit Chambly. Spoiler In Stade Walter Luzi in Chambly spelen zij hun thuiswedstrijden. Bij zwaar bewolkt weer en voor slechts 3.512 toeschouwers arriveerden wij in Chambly in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. Omdat de huidige tegenstander van een veel lager niveau schijnt te zijn, heb ik de Engelse methode toegepast en 7 reservespelers in de basis staan. Chambly kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op. Reservespelers of niet, mijn mannen konden zich vandaag volledig uitleven en het werd dan ook een schuttersfeest. Wel heb ik in de tweede helft 5 wissels doorgevoerd en wel in de 65ste minuut Obas eraf gehaald en Bard gebracht. In de 71ste minuut mochten Beka Beka + Guessand vertrekken en kwamen Todibo en Laborde. 6 minuten later haalde ik ook nog Mendy en mijn nieuwste aankoop Panzo eraf en bracht Di Pardo en Ndombele. Natuurlijk was de tegenstander veel te zwak en geen graadmeter, maar het voelt toch goed, als je spits Cho 4 doelpunten maakt en dus ook een hattrick. Spoiler ---------------- @r4vje @rik1991 @Kavinos @joosthaf @Vlonkie @Olivierke @ErikEagles @StanleyW @True_Legend @Makalakalane @neva @Milton @Michaelinho* @spaansetukker @TeamWesil @Neel2210 @MNie @Going up @timpy00 @kmk @Whitewolf345 @MarcFM @TheRedOne @DemoN @keano77 @ElMarcos @DutchDoofus @stef1978 @Ostumapetojk37 @mattihamstra @larrie @Thomassje123 @Thymen @Keeza @DGremlin @chrisje1993 @vekie71 @Rikkert90 Alvast bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 20 september bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rikkert90 Geplaatst 20 september Share Geplaatst 20 september Zo de knetters, flink uitgehaald Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 21 september Auteur Share Geplaatst 21 september (bewerkt) nu (wel of niet tijdelijk) in Frankrijk Spoiler Bij de opening van de transferwindows, begin van de maand, heb ik nog snel 3 verdedigers gehaald en wel twee huurspelers en ene Jonathan Panzo gekocht voor €1,4 milj. De huurspelers zijn Jack Kingdon, 18jr, uit de jeugd van Man. Utd. En Alessandro Di Pardo, 24jr, een rechtsback van Cagliari. Panzo heb ik gekocht, omdat Porozo + Todibo + Ndayishimiye weg willen, maar nog niet weg zijn omdat aan onze vraagprijs niet wordt voldaan. In 7 dagen spelen wij wederom thuis en nu tegen Racing Club de Lens, een Franse voetbalclub uit Lens opgericht in 1906. De club speelt haar thuiswedstrijden in het Stade Bollaert-Delelis. Haar bijnaam sang et or (= bloed en goud) komt van de traditionele kleuren: rood en geel. RC Lens kent een grote rivaliteit met haar buren uit Rijsel, Lille OSC. Hun onderlinge wedstrijden worden Derby du Nord genoemd. Bij bewolkt weer en voor 27.051 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. Lens kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Willy Delajod. Eerlijk is eerlijk, ik had veel meer verwacht van onze tegenstander, maar bij rust stond het al 3 : 0 voor ons en was deze match volgens mij al gespeeld. Wel begon ik mij steeds meer te ergeren aan het gedrag van de scheids. Hij floot weliswaar niet slecht, maar haast uitsluitend alleen maar tegen ons, waardoor wij regelmatig uit ons spelritme geraakten. Ook in de tweede helft probeerden wij met veel tempo deze match te domineren en nadat Laborde in de 68ste minuut voor de 4 : 0 had gezorgd, kregen wij twee minuten later plots uit heldere hemel een doelpunt tegen. 4 : 1 maar niemand raakte in paniek. Wel greep ik in de 78ste minuut in en haalde Ndombele (al geel) en Cho eraf. Voor hen kwamen Rosario en Bouanani. 6 minuten later was Laborde ter plekke om de 5 : 1 binnen te koppen en dat was zijn derde doelpunt en dus een hattrick. In de 91ste minuut haalde ik de totaal vermoeide Clauss nog naar de kant en bracht Mendy. Het bleef 5 : 1 en ons publiek was tevreden. Spoiler ---------- @r4vje @rik1991 @Kavinos @joosthaf @Vlonkie @Olivierke @ErikEagles @StanleyW @True_Legend @Makalakalane @neva @Milton @Michaelinho* @spaansetukker @TeamWesil @Neel2210 @MNie @Going up @timpy00 @kmk @Whitewolf345 @MarcFM @TheRedOne @DemoN @keano77 @ElMarcos @DutchDoofus @stef1978 @Ostumapetojk37 @mattihamstra @larrie @Thomassje123 @Thymen @Keeza @DGremlin @chrisje1993 @vekie71 @Rikkert90 Alvast bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 21 september bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rikkert90 Geplaatst 21 september Share Geplaatst 21 september Zo, even flink uitgehaald tegen Lens, lekkere overwinning weer! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 22 september Auteur Share Geplaatst 22 september (bewerkt) nu (wel of niet tijdelijk) in Frankrijk Spoiler Wat inmiddels iedereen opvalt is, dat door de weggang van Mbappe + Neymar + Verratti het hier zo grote PSG aan het wegzakken is en inmiddels door AS Monaco minimaal werd ingehaald. In 7 dagen spelen wij de volgende uitwedstrijd en wel in en tegen Angers Sporting Club de l'Ouest, een Franse voetbalclub uit Angers, de hoofdstad van het Franse departement Maine-et-Loire. Spoiler Het Stade Raymond-Kopa is een voetbalstadion in Angers (Frankrijk). Het is de thuisbasis van de plaatselijke voetbalclub Angers SCO. Het stadion heeft een capaciteit van 18.752 toeschouwers. Bij regenachtig weer en voor slechts 9.783 toeschouwers arriveerden wij in Angers in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. Angers kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is ene Benoit Millot. Het is te hopen, dat de verslaggever voortaan naar wedstrijden kijkt in plaats van zich te bezatten en nadien een een reaal verslag weergeeft. Enfin, wij waren zeker 3 klassen beter dan de tegenstander, alleen konden wij in de eerste helft niet tot scoren komen, omdat de scheids ons steeds terug floot. Bij rust stond het dan ook nog steeds maar 0 : 0 en konden Laborde en Moffi amper nog lopen, want ze werden keihard aangepakt, zonder dat de scheids ingreep. In de 68ste minuut haalde ik Sanson naar de kant en bracht Rosario en 5 minuten later mocht ook Guessand uit voorzorg vertrekken en kwam Cho. De weer herstelde Badaoui zorgde in de 78ste minuut voor de winnende treffer. 0 : 1 en dat was het dan ook. Angers schoot geen enkele bal op ons doel, wij 9x en wij kregen 14 hoekschoppen (tegen 4) en 3 belachelijke gele kaarten. Hoe dan ook, de drie zuur verdiende punten gaan mee naar huis. Spoiler --------- @r4vje @rik1991 @Kavinos @joosthaf @Vlonkie @Olivierke @ErikEagles @StanleyW @True_Legend @Makalakalane @neva @Milton @Michaelinho* @spaansetukker @TeamWesil @Neel2210 @MNie @Going up @timpy00 @kmk @Whitewolf345 @MarcFM @TheRedOne @DemoN @keano77 @ElMarcos @DutchDoofus @stef1978 @Ostumapetojk37 @mattihamstra @larrie @Thomassje123 @Thymen @Keeza @DGremlin @chrisje1993 @vekie71 @Rikkert90 Alvast bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 22 september bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rikkert90 Geplaatst 22 september Share Geplaatst 22 september Mooi bovenaan met Nice! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 23 september Auteur Share Geplaatst 23 september (bewerkt) nu (wel of niet tijdelijk) in Frankrijk Al in 3 dagen spelen wij alweer en nu in de 11de Ronde van de Coupe de France uit in en tegen Stade Rennais Football Club, een Franse voetbalclub uit Rennes, opgericht in 1901 en uitkomend in de Ligue 1. De club speelt zijn thuiswedstrijden in het Roazhon Park. Rennes speelt sinds de oprichting van de moderne Franse sportcompetitie steevast in een van de twee hoogste klassen, voornamelijk in de hoogste. Ook voor de oprichting van de profcompetitie was de club altijd aanwezig op het hoogste niveau. Spoiler Het Stade Roazhon Park is een voetbalstadion in de Franse stad Rennes. Het is de thuishaven van Stade Rennes, dat uitkomt in de hoogste voetbalcompetitie van Frankrijk, de Ligue 1. Het stadion beschikt na meerdere renovaties over capaciteit van 29.778 zitplaatsen. Het recordaantal toeschouwers werd bereikt in 2005, toen 29.490 fans zagen hoe Olympique Marseille werd verslagen met 3-2. Het stadion is twee keer het decor geweest voor het Frans voetbalelftal, dat waren een oefeninterland tegen Bosnië Herzegovina in 2004 (1-1) en een oefeninterland tegen het Albanees voetbalelftal in 2014 met dezelfde einduitslag. Bij regenachtig weer en voor 27.629 toeschouwers arriveerden wij in Rennes in de puur aanvallende 4-3-3 opstelling. Rennes kwam in een 5-2-1-2 formatie het natte veld op en scheids is ene Jeremie Piquard. Doordat ons bestuur, de staf en vooral ook onze supporters van mening waren, dat wij hier vandaag een rammeling zouden krijgen, waren mijn jongens hoog gemotiveerd en beslist niet van plan, hier te willen verliezen. Vandaar dat wij onmiddellijk met vol gas, hoge druk en puur aanvallend begonnen en al in de 2de minuut zorgde Guessand met een zatte volley voor de openingstreffer. 0 : 1 en het publiek werd stil. Niet van schrik, maar van verbazing, want dat hadden ze uiteraard niet verwacht. Rennes probeerde ons gelijk fysiek aan te pakken, maar mijn mannen waren vandaag tactisch ijzersterk en ondanks alle aanvalspogingen van Rennes bleven wij overeind en stond het bij rust nog steeds 0 : 1 en alleen Moffi liet het afweten. In de tweede helft verhoogden wij het tempo en domineerden deze match. De moegestreden Sanson haalde ik in de 69ste minuut naar de kant en bracht Boudaoui. 6 minuten later mocht ook Rosario inrukken en kwam Panzo. In de 80ste minuut mochten Clauss en Guessand gaan douchen en kwamen Mendy en Bouanani. Het bleef uiteindelijk maar 0 : 1, ofschoon het minimaal 0 : 5 had moeten en kunnen zijn, want wij heersten in de tweede helft. Met 60% balbezit en slechts 8 overtredingen. Toch kregen wij van de scheids maar liefst drie gele kaarten. Spoiler -------- @r4vje @rik1991 @Kavinos @joosthaf @Vlonkie @Olivierke @ErikEagles @StanleyW @True_Legend @Makalakalane @neva @Milton @Michaelinho* @spaansetukker @TeamWesil @Neel2210 @MNie @Going up @timpy00 @kmk @Whitewolf345 @MarcFM @TheRedOne @DemoN @keano77 @ElMarcos @DutchDoofus @stef1978 @Ostumapetojk37 @mattihamstra @larrie @Thomassje123 @Thymen @Keeza @DGremlin @chrisje1993 @vekie71 @Rikkert90 Alvast bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 23 september bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 24 september Auteur Share Geplaatst 24 september (bewerkt) nu (wel of niet tijdelijk) in Frankrijk Spoiler In 4 dagen spelen wij thuis tegen Le Havre AC, een Franse voetbalclub uit Le Havre. De club werd gesticht in 1872 en is de oudste club uit Frankrijk Bij bewolkt weer en voor 25.032 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Havre kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is Thomas Leonard. Eerlijk is eerlijk, het werd een makkie en al binnen een klein half uur was deze match gespeeld. Na 25 minuten stond het al 3 : 0 en was ons publiek tevreden. De scheids deed zijn best, maar de waardering die hij kreeg, 10, vindt ik persoonlijk veel te hoog. Temeer, omdat hij ons eerste doelpunt in eerste instantie afkeurde en door ingrijpen van de VAR alsnog goedkeurde. Voorts kregen wij met instemming van de VAR een penalty en als de VAR 2x in een wedstrijd in moet grijpen, dan heeft de scheids geen 10 verdiend. Enfin, driekwart van deze match controleerden wij alleen maar en dat was het dan ook. Wel heb ik in de tweede helft nog 4 wissels doorgevoerd en wel in de 74ste minuut Diop + Guessand eraf gehaald en Boga en Cho gebracht. Rosario mocht in de 85ste minuut vertrekken voor Panzo en in de 90ste minuut Clauss. Voor hem kwam Mendy. Spoiler -------- @r4vje @rik1991 @Kavinos @joosthaf @Vlonkie @Olivierke @ErikEagles @StanleyW @True_Legend @Makalakalane @neva @Milton @Michaelinho* @spaansetukker @TeamWesil @Neel2210 @MNie @Going up @timpy00 @kmk @Whitewolf345 @MarcFM @TheRedOne @DemoN @keano77 @ElMarcos @DutchDoofus @stef1978 @Ostumapetojk37 @mattihamstra @larrie @Thomassje123 @Thymen @Keeza @DGremlin @chrisje1993 @vekie71 @Rikkert90 Alvast bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 24 september bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rikkert90 Geplaatst 24 september Share Geplaatst 24 september De trein van OGC Nice blijft maar doorgaan! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 25 september Auteur Share Geplaatst 25 september (bewerkt) nu (wel of niet tijdelijk) in Frankrijk Spoiler In 7 dagen spelen wij een uitwedstrijd en wel in en tegen FC Nantes, een Franse voetbalclub, opgericht in 1943 en uitkomend in de Ligue 1. De club speelt zijn thuiswedstrijden in La Beaujoire-Louis Fonteneau. De club promoveerde in 1963 naar de hoogste klasse en speelde daar tot 2007. Van deze 44 seizoenen op rij eindigde de club slechts zeven keer niet in de top 10. Na mindere seizoenen met onder andere twee degradaties is Nantes vanaf het seizoen 2013/14 weer actief in de Ligue 1. Spoiler Het Stade de la Beaujoire - Louis Fonteneau, beter bekend als La Beaujoire is een voetbalstadion in Nantes en heeft 38.285 zitplaatsen. Het stadion wordt vooral gebruikt voor wedstrijden van FC Nantes. Bij regen, natte sneeuw en voor 25.109 toeschouwers arriveerden wij in Nantes in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. Nantes kwam in een 5-1-2-2 formatie het natte witte veld op en scheids is ene Ruddy Buquet. Het duurde even, voordat wij op gang kwamen, maar toen was het zo gebeurd. Door doelpunten van Laborde en Diop stonden wij bij rust al op 0 : 2. Bovendien waren wij heer en meester en domineerden deze match. De scheids ontpopte zich als een zeer vervelend en pedant mannetje. Hij floot weinig, maar als hij floot trok die ook gelijk een gele kaart en dat sloeg echt nergens op. In de tweede helft beperkten wij ons tot controle van deze match en in de 74ste minuut haalde ik uit voorzorg Guessand naar de kant, die al geel had en op wie de scheids begon te loeren. Voor hem kwam Cho. Dertien minuten later werd Todibo uit de wedstrijd geschopt, zonder dat de scheids ingreep. Terwijl Todibo van het veld gesjouwd werd, haalde ik ook Boudaoui eraf, die net als Todibo ook al geel had. Voor hen kwamen Panzo en Sanson. Eerlijk is eerlijk, ik ergerde me steeds meer aan de scheids. Waarom? Omdat wij welgeteld 25 hoekschoppen kregen, maar amper de kans kregen, om een bal in het vijandelijke doel te koppen, omdat hij alles affloot. De match eindigde dan ook in 0 : 2 en met 3 punten en 3 gele kaarten op zak konden wij de thuisreis aantreden. Spoiler ------- @r4vje @rik1991 @Kavinos @joosthaf @Vlonkie @Olivierke @ErikEagles @StanleyW @True_Legend @Makalakalane @neva @Milton @Michaelinho* @spaansetukker @TeamWesil @Neel2210 @MNie @Going up @timpy00 @kmk @Whitewolf345 @MarcFM @TheRedOne @DemoN @keano77 @ElMarcos @DutchDoofus @stef1978 @Ostumapetojk37 @mattihamstra @larrie @Thomassje123 @Thymen @Keeza @DGremlin @chrisje1993 @vekie71 @Rikkert90 Alvast bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 25 september bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 26 september Auteur Share Geplaatst 26 september (bewerkt) nu (wel of niet tijdelijk) in Frankrijk Spoiler In 7 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel thuis tegen Stade Brestois, een Franse voetbalclub uit de stad Brest in het departement Finistère. De clubkleuren zijn rood en wit en de club speelt in het stadion Francis-Le-Blé met een capaciteit van 15 000. Bij bewolkt weer en voor 25.124 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Brest kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op. Wij begonnen gelijk met vol gas en hoge druk, vandaar dat Moffi al in de 10de minuut de openingstreffer binnen kon schieten. In de 21ste minuut was het Guessand, die voor de 2 : 0 zorgde, hetgeen ook de ruststand werd. Omdat wij blijkbaar te rustig aan de tweede helft begonnen, lukte het ene Ajorque in de 57ste minuut een tegentreffer te fabriceren. 2 : 1, maar niemand raakte in paniek. Panzo werd in de 69ste minuut brutaal uit de wedstrijd geschopt, zonder dat de toch wel goed fluitende scheids ingreep. Nadat Panzo van het veld werd gesjouwd, haalde ik ook Sanson eraf, die al geel had. Voor hen kwamen Porozo en Ndombele. Nog geen minuut later zorgde Moffi voor de 3 : 1 en in de 76ste minuut haalde ik ook uit voorzorg Guessand eraf en bracht Bouanani. In de 90ste minuut zorgde invaller Ndombele nog voor het slotakkoord, door de 4 : 1 binnen te schieten. Spoiler _________ @r4vje @rik1991 @Kavinos @joosthaf @Vlonkie @Olivierke @ErikEagles @StanleyW @True_Legend @Makalakalane @neva @Milton @Michaelinho* @spaansetukker @TeamWesil @Neel2210 @MNie @Going up @timpy00 @kmk @Whitewolf345 @MarcFM @TheRedOne @DemoN @keano77 @ElMarcos @DutchDoofus @stef1978 @Ostumapetojk37 @mattihamstra @larrie @Thomassje123 @Thymen @Keeza @DGremlin @chrisje1993 @vekie71 @Rikkert90 Alvast bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 26 september bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 27 september Auteur Share Geplaatst 27 september (bewerkt) nu (wel of niet tijdelijk) in Frankrijk Spoiler In 3 dagen spelen wij thuis in de Kwartfinale van de Coupe de France tegen Paris Saint-Germain Football Club meestal aangeduid als PSG of Paris Saint Germain, een Franse voetbalclub uit de hoofdstad Parijs. Opgericht in 1970 als fusieclub, maar maakte in 2011 zijn opmars door de overname door Qatar Sports Investments. Het is met zesenveertig nationale en internationale titels de meest succesvolle club van Frankrijk en speelt sinds 1974 onafgebroken op het hoogste niveau, langer dan elke andere club in de Franse competitie. De traditionele uitrusting van PSG bestaat uit een blauw en rood tenue. Het stadion van de club is Parc des Princes. Paris Saint-Germain won een recordaantal van twaalf landstitels. Spoiler Bij bewolkt weer en voor 35.624 toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. De favoriet * volgens de media, PSG, kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Clemence Goncalves. De media noemt PSG de favoriet, maar volgens mij zijn ze toch ietwat te voorbarig, want PSG had ook dit seizoen ongetwijfeld alles weer gewonnen, als ze niet Mbappe, Neymar en Verratti kwijt waren geraakt. Zonder deze drie toppers ‘koken ook hun alleen maar met water’ en ik heb mijn spelers duidelijk gemaakt, dat wij nu een grote kans hebben om van hun te winnen. Eerlijk is eerlijk, wij waren vandaag duidelijk de betere ploeg met de betere kansen. Dat het desondanks toch maar 3 : 2 werd, was ook te wijten aan de scheids, die zijn oren teveel naar PSG liet hangen. Volgens mij dan. Wel moet ik toegeven, dat PSG ons in de eerste minuten heeft verrast, waardoor ze in de 8ste minuut al op 0 : 1 kwamen. Bij rust stond het 1 : 1 en domineerden wij. Laborde zorgde in de 61ste minuut voor 2 : 1 en Asensio in de 66ste minuut voor de gelijkmaker, 2 : 2. In dezelfde minuut haalde ik de vermoeide Sanson eraf en bracht Ndombele. 5 minuten later mochten ook Diop en Moffi vertrekken en kwamen Boga en Bouanani. Invaller Boga zorgde in de 90ste minuut voor de winnende treffer, 3 : 2 en volgens kansenverhouding had deze match 4 : 0 kunnen en moeten zijn. Maar gelukkig zijn wij nu weer een ronde verder. Te danken hebben wij deze krappe overwinning aan het ijzersterke optreden van Clauss, Bard, Laborde, Moffi en invaller Boga. Spoiler ---------- @r4vje @rik1991 @Kavinos @joosthaf @Vlonkie @Olivierke @ErikEagles @StanleyW @True_Legend @Makalakalane @neva @Milton @Michaelinho* @spaansetukker @TeamWesil @Neel2210 @MNie @Going up @timpy00 @kmk @Whitewolf345 @MarcFM @TheRedOne @DemoN @keano77 @ElMarcos @DutchDoofus @stef1978 @Ostumapetojk37 @mattihamstra @larrie @Thomassje123 @Thymen @Keeza @DGremlin @chrisje1993 @vekie71 @Rikkert90 Alvast bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 27 september bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Total Football Geplaatst 27 september Share Geplaatst 27 september Gefeliciteerd met je overwinning, je doet het zeer verrassend met OGC Nice! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 28 september Auteur Share Geplaatst 28 september (bewerkt) nu (wel of niet tijdelijk) in Frankrijk Spoiler Al in 4 dagen spelen wij weer en nu uit in en tegen Association Sportive de Saint-Étienne Loire, beter bekend als AS Saint-Étienne, een Franse voetbalclub, opgericht in 1920 en uitkomend in de Ligue 1. De club speelt zijn thuiswedstrijden in Stade Geoffroy-Guichard. Eind jaren 60 tot halverwege de jaren 70 behaalde de club zijn grootste successen, waaronder de winst van de Intertoto Cup en diverse landstitels. Ook werd in seizoen 1975/76 de Europacup I-finale gehaald, die met 1–0 werd verloren van Bayern München. Saint-Étienne won tien landstitels. Spoiler Stade Geoffroy-Guichard is een stadion in Saint-Étienne. Het wordt vooral gebruikt voor de thuiswedstrijden voor de plaatselijke voetbalclub AS Saint-Étienne. Het stadion is gebouwd in 1931 en heeft na een aantal renovaties een capaciteit van 35.616 toeschouwers. Bij regenachtig weer en voor 18.396 toeschouwers arriveerden wij in Saint-Etienne in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. Saint-Etienne kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op. Al in de 14de minuut zorgde Moffi voor het openingsdoelpunt. 0 : 1 en dat vroeg om meer, maar meer kwam er in de 1ste helft niet meer. Bij rust stond het nog steeds 0 : 1. Ook in de tweede helft kwamen wij pas laat en een beetje stroef op gang, vandaar dat ik in de 68ste minuut de vermoeide Sanson eraf haalde en Ndombele bracht. 5 minuten later mocht ook Guessand gaan douchen en kwam Cho. In de 77ste minuut zorgde Laborde voor de verlossende 0 : 2 en 1 minuut later mochten ook Clauss (al gee) en Diop gaan douchen en kwamen Di Pardo en Boga. Met deze verse krachten konden wij nog meer druk maken en in de 81ste minuut en 85ste minuut zorgden Moffi en Boudaoui voor 0 : 4 en was deze match definitief gespeeld. Spoiler -------- @r4vje @rik1991 @Kavinos @joosthaf @Vlonkie @Olivierke @ErikEagles @StanleyW @True_Legend @Makalakalane @neva @Milton @Michaelinho* @spaansetukker @TeamWesil @Neel2210 @MNie @Going up @timpy00 @kmk @Whitewolf345 @MarcFM @TheRedOne @DemoN @keano77 @ElMarcos @DutchDoofus @stef1978 @Ostumapetojk37 @mattihamstra @larrie @Thomassje123 @Thymen @Keeza @DGremlin @chrisje1993 @vekie71 @Rikkert90 @Total Football = Door het vertrek van Mbappe, Neymar + Verratti is PSG ook nog maar een van de zes clubs, die evtl. aanspraak kunnen maken op de titel. En wij zijn erbij. Alvast bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 28 september bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Total Football Geplaatst 28 september Share Geplaatst 28 september Daar heb je ook zeker gelijk in. Je doet het echt verdienstelijk, mooi om te zien Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 29 september Auteur Share Geplaatst 29 september (bewerkt) nu (wel of niet tijdelijk) in Frankrijk Spoiler In 4 dagen spelen wij in de 16de Finale van de Europa League de uitwedstrijd in en tegen Bologna F.C. een Italiaanse voetbalclub, opgericht in 1909 en uitkomend in de Serie A. De club speelt zijn thuiswedstrijden in het Stadio Renato Dall'Ara. Het stadion, vernoemd naar een oud-voorzitter, kreeg deze naam in 1983, maar de club speelt al sinds 1927 in het stadion. Spoiler Stadio Renato Dall'Ara is een multifunctioneel stadion in de Noord-Italiaanse plaats Bologna waar onder andere de Serie A-club Bologna FC 1909 haar thuiswedstrijden afwerkt. Het stadion werd in 1927 geopend en telt momenteel 38.279 zitplaatsen. Stadio Renato Dall'Ara bestaat uit één ring waarvan de hoofdtribune overkapt is, ook heeft het een atletiekbaan. Bij zwaar bewolkt weer en voor 31.007 toeschouwers arriveerden wij in Bologna in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Bologna kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is Felix Zwayer. Eerlijk is eerlijk, wij waren vandaag niet de betere ploeg, wel de slimmere, als je op het eindresultaat afgaat. Bologna was technisch beter, wel alleen op individuele basis. In de 35ste minuut kopte Rosario de openingstreffer binnen, alhoewel de scheids dit zuivere doelpunt in eerste instantie afkeurde. De VAR greep in en het doelpunt werd gegeven. 0 : 1 en dat werd ook de ruststand. Twee minuten na herbegin zorgde Diop voor de 0 : 2 en in de 64ste minuut was het wederom Rosario, die de 0 : 3 binnen schoot. Nog geen minuut later haalde ik Diop naar de kant en bracht Boga. In de 70ste minuut mocht Moffi gaan douchen en kwam Cho. Drie minuten later zorgde Lopez voor de aansluitingstreffer. 1 : 3, maar niemand raakt in paniek. Wel raakte Di Pardo geblesseerd en in de 79ste minuut werd hij vervangen door Ndombele. De drie invallers voegden helaas niets toe en uiteindelijk mochten wij blij zijn, dat wij, verdiend of niet, als winnaar van het veld kwamen. Want Bologna had maaar liefst 63% balbezit, maar ze scoorden te weinig. Spoiler ------------ @r4vje @rik1991 @Kavinos @joosthaf @Vlonkie @Olivierke @ErikEagles @StanleyW @True_Legend @Makalakalane @neva @Milton @Michaelinho* @spaansetukker @TeamWesil @Neel2210 @MNie @Going up @timpy00 @kmk @Whitewolf345 @MarcFM @TheRedOne @DemoN @keano77 @ElMarcos @DutchDoofus @stef1978 @Ostumapetojk37 @mattihamstra @larrie @Thomassje123 @Thymen @Keeza @DGremlin @chrisje1993 @vekie71 @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 29 september bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 30 september Auteur Share Geplaatst 30 september (bewerkt) nu (wel of niet tijdelijk) in Frankrijk Spoiler Al in 3 dagen spelen wij weer en nu thuis tegen Racing Club de Strasbourg Alsace, een Franse voetbalclub uit Straatsburg. Spoiler Bij bewolkt weer en voor 26.495 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. Strasbourg kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Hakim Ben El Hadj. Doordat wij drie van de 4 vleugelbacks door blessures/schorsingen missen, heb ik achterin wat moeten puzzelen. Jonkie Obas is vandaag rechtsback en centrumverdediger Panzo, nog niet helemaal hersteld, is linksback. En of u het geloofd of niet, ze speelden beiden een uitstekende wedstrijd. Vandaar dat wij al in de 20ste minuut door Rosario op 1 : 0 kwamen, hetgeen ook de ruststand werd. Ook in de 2cd helft waren wij het betere team en in de 49ste minuut zorgde Diop voor 2 : 0 en 5 minuten later was het Guessand, die voor de 3 : 0 zorgde, hetgeen ook de einduitslag werd. In de 66ste minuut haalde ik de moegestreden Diop eraf en bracht Boga. 7 minuten later mochten ook Moffi + Boudaoui (al geel) vertrekken en kwamen Cho en Sanson. Jonkie Obas (ook al geel) en Guessand (die een publiekswissel kreeg) mochten in de 79ste minuut gaan douchen. Voor hen kwamen Ndombele (feitelijk een VM) en Balde (een AML/R). Het bleef 3 : 0 en in 4 dagen spelen wij weer tegen Bologna. Spoiler --------- @r4vje @rik1991 @Kavinos @joosthaf @Vlonkie @Olivierke @ErikEagles @StanleyW @True_Legend @Makalakalane @neva @Milton @Michaelinho* @spaansetukker @TeamWesil @Neel2210 @MNie @Going up @timpy00 @kmk @Whitewolf345 @MarcFM @TheRedOne @DemoN @keano77 @ElMarcos @DutchDoofus @stef1978 @Ostumapetojk37 @mattihamstra @larrie @Thomassje123 @Thymen @Keeza @DGremlin @chrisje1993 @vekie71 @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 30 september bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Total Football Geplaatst 30 september Share Geplaatst 30 september Goede overwinning weer! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 1 oktober Auteur Share Geplaatst 1 oktober (bewerkt) nu (wel of niet tijdelijk) in Frankrijk Spoiler In 4 dagen spelen wij in de 16de Finale de thuiswedstrijd in de Europa League weer tegen Bologna F.C.. Spoiler Spoiler Bij bewolkt weer en voor 35.624 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. Doordat reservekeeper Dupe op het laatste moment geblesseerd raakte, zit nu jonkie Boulhendi uit het tweede team op de bank. Bovendien zitten ook nog drie jonkies uit het 2de op de bank, om in geval van nood in te kunnen vallen. Bologna kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en ze zullen er alles aan doen, om vandaag te winnen. Wij begonnen goed, zeer goed zelfs en al in de 9de minuut zorgde Diop voor de openingstreffer. 1 : 0 en ons publiek was tevreden. Na dit doelpunt gooide Bologna alles op de aanval en in de 30ste minuut hadden ze succes, doordat Cambiaghi voor de gelijkmaker zorgde. Bij rust mochten wij blij zijn, dat het nog steeds maar 1 : 1 stond. Ook in de 2de helft bleef Bologna aanvallen en in de 52ste minuut zorgde Odgaard voor d 1 : 2 en voelde ik nattigheid. Tja en of u het geloofd of niet, plots begonnen mijn mannen deze match te domineren. Het was Boudaoui, die in de 66ste minuut de gelijkmaker voor zijn rekening nam. 2 : 2 en wij bleven doorgaan. Drie minuten later schoot Diop de bal in het vijandelijke doel. Waarom de Spaanse scheids dit zuivere doelpunt meende te moeten afkeuren, mag Joost weten. Gelukkig greep de VAR in en stond het 3 : 2. Pas 20 minuten later was het invaller Boga, die het slotpunt zette en de 4 : 2 binnen schoot. 7 minuten later schopte een gefrustreerd geraakte Aebischer Boga brutaal uit deze wedstrijd, zonder dat de scheids ingreep. Spoiler --------- @r4vje @rik1991 @Kavinos @joosthaf @Vlonkie @Olivierke @ErikEagles @StanleyW @True_Legend @Makalakalane @neva @Milton @Michaelinho* @spaansetukker @TeamWesil @Neel2210 @MNie @Going up @timpy00 @kmk @Whitewolf345 @MarcFM @TheRedOne @DemoN @keano77 @ElMarcos @DutchDoofus @stef1978 @Ostumapetojk37 @mattihamstra @larrie @Thomassje123 @Thymen @Keeza @DGremlin @chrisje1993 @vekie71 @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 1 oktober bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Total Football Geplaatst 1 oktober Share Geplaatst 1 oktober Weer netjes de overwinning over de streep getrokken! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 2 oktober Auteur Share Geplaatst 2 oktober (bewerkt) nu (wel of niet tijdelijk) in Frankrijk Spoiler In 4 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel uit in en tegen Toulouse Football Club, een voetbalclub uit de Franse stad Toulouse. De club werd in 1970 opgericht en heeft niets te maken met het gelijknamige Toulouse dat van 1937 tot 1967 actief was en 19 jaar in de hoogste klasse speelde. Spoiler Stadium Municipal (ook bekend als Stadium of Stade de Toulouse) is een stadion in Toulouse. Het wordt vooral gebruikt voor de thuiswedstrijden voor de plaatselijke voetbalclub Toulouse FC. Het stadion is gebouwd in 1937 en heeft na een twee grootschalige renovaties in 1949 en 1997 een capaciteit van 36.550 toeschouwers. Het stadium bevindt zich op een riviereiland in de bedding van de Garonne, het Île du Grand Ramier vlak ten zuiden van het stadscentrum bevat naast het grote stadion eveneens een groot openluchtzwembad en een tentoonstellingspark. Bij bewolkt weer en voor 21.124 toeschouwers arriveerden wij in Toulouse in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. Toulouse kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op. Door het toch wel zeer behoudende spel van Toulouse konden wij naar hartenlust aanvallen en al in de 14de minuut kopte Guessand de openingstreffer binnen. 0 : 1 en dat gaf een goed gevoel. Pas in de 47ste en laatste minuut van de eerste helft was het spits Moffi, die voor de 0 : 2 zorgde, hetgeen ook de ruststand werd. In de 61ste minuut haalde ik de behoorlijk vermoeide Moffi naar de kant en bracht Cho. Nog geen 3 minuten later zorgde middenvelder Boudaoui voor de 0 : 3 en was deze match als het ware al gespeeld. Laborde mocht in de 70ste minuut gaan douchen en voor hem kwam Brahimi. 5 minuten later haalde ik ook nog Clauss, Ndombele en Boudaoui eraf en bracht Di Pardo, Panzo en Sanson. Het bleef 0- : 3, want Toulouse kon tegen ons geen vuist maken en gaan de punten mee naar huis. Spoiler ----------- @r4vje @rik1991 @Kavinos @joosthaf @Vlonkie @Olivierke @ErikEagles @StanleyW @True_Legend @Makalakalane @neva @Milton @Michaelinho* @spaansetukker @TeamWesil @Neel2210 @MNie @Going up @timpy00 @kmk @Whitewolf345 @MarcFM @TheRedOne @DemoN @keano77 @ElMarcos @DutchDoofus @stef1978 @Ostumapetojk37 @mattihamstra @larrie @Thomassje123 @Thymen @Keeza @DGremlin @chrisje1993 @vekie71 @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 2 oktober bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Total Football Geplaatst 2 oktober Share Geplaatst 2 oktober Je doet wat je moet doen, gaat lekker! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 3 oktober Auteur Share Geplaatst 3 oktober (bewerkt) nu (wel of niet tijdelijk) in Frankrijk Spoiler Pas in 12 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en nu thuis tegen Olympique de Marseille, een Franse voetbalclub uit Marseille, die in de volksmond l'OM wordt genoemd. De club won reeds diverse keren het landskampioenschap en de beker van Frankrijk. De club won in 1993 de eerste editie van de UEFA Champions League en is tot nu toe de enige Franse club die dit toernooi won. De volksclub heeft een zeer sterke binding met haar aanhang en verkoopt jaarlijks minimaal zo'n 360.000 voetbalshirts. Geen enkele andere club speelde langer in de hoogste klasse dan Olympique de Marseille. De aartsrivaal van Olympique de Marseille is Paris Saint-Germain. Wedstrijden tussen beide clubs staan bekend als Le Classique. Spoiler Spoiler Bij bewolkt weer en voor 35.624 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. OM kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op met o.a. Kondogbia, Mason Greenwood (die volgens mij een van de beste spitsen zou kunnen zijn, maar ik zou hem niet in mijn team willen hebben omdat hij alleen bij gebrek aan bewijs van een zware misdrijf werd vrijgesproken), Hojbjerg en Memphis Depay. Dit zijn dus beslist geen koekenbakkers maar een technisch hoogstaand team. Scheids is trouwens ene Jerome Brisard. Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: op individuele basis zijn wij beslist minder, maar als team waren wij stukken beter dan OM, die min of meer als los zand fungeerden. En ofschoon wij beter waren, lukte het ons niet om in de eerste helft te scoren. Waarom? Omdat de scheids een ware aanfluiting was en ons voor elke scheet terug floot. Uit een vrije trap van Clauss in de 68ste minuut kwam middenvelder Boudaoui randje 16 in balbezit en hij schoot de bal keihard in het vijandelijke doel. Waarom de scheids dit zuivere doelpunt meende te moeten afkeuren, mag Joost weten. In elk geval greep de VAR in en moest hij zijn foutieve beslissing herzien. 1 : 0 en volledig verdiend. Omdat Diop geblesseerd was geraakt, haalde ik hem en ook uit voorzorg Boudaoui naar de kant en bracht Cho en Rosario. 5 minuten later mochten ook Ndayishimiye en Sanson gaan douchen. Voor hen kwamen Panzo en Di Pardo. In de 79ste minuut bracht ik ook nog Guessand in veiligheid, omdat OM de botte bijl hanteerde. Voor hem kwam Bouanani. Het bleef 1 : 0 omdat OM geen vuist kon maken en ondanks het magere resultaat, was ons publiek tevreden. Spoiler -------- @r4vje @rik1991 @Kavinos @joosthaf @Vlonkie @Olivierke @ErikEagles @StanleyW @True_Legend @Makalakalane @neva @Milton @Michaelinho* @spaansetukker @TeamWesil @Neel2210 @MNie @Going up @timpy00 @kmk @Whitewolf345 @MarcFM @TheRedOne @DemoN @keano77 @ElMarcos @DutchDoofus @stef1978 @Ostumapetojk37 @mattihamstra @larrie @Thomassje123 @Thymen @Keeza @DGremlin @chrisje1993 @vekie71 @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 3 oktober bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten