Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM24/LLM] De Hollandse School – Totaalvoetbal en nu ook in Duitsland

germandutch

Aanbevolen berichten

Banner-Nieuw.jpg

nu (wel of niet tijdelijk) in Frankrijk

logo.jpg

Spoiler

89.jpg

In 4 dagen spelen wij in de Groep H van de Europa League uit in en tegen FK Bodø/Glimt, een Noorse voetbalclub uit Bodø in de provincie Nordland, net boven de poolcirkel. De vereniging werd in 1916 opgericht en speelt de thuiswedstrijden in het Aspmyra Stadion. Geel en zwart zijn de traditionele kleuren.

Spoiler

Het Aspmyrastadion is een multifunctioneel stadion in Bodø.

88.jpg

90.jpg

Bij regenachtig weer en voor slechts 7.916 toeschouwers arriveerden wij in Bodo in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. Bodø/Glimt kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is Jesus Gil Manzano. Ik wil niet veel zeggen, maar met Spaanse scheidsen heb ik al veel gedonder gehad.

91.jpg

Wij begonnen zeer goed en al na 20 minuten stond het maar liefst 0 : 3 en was deze match feitelijk al gespeeld. Het gas ging eraf en wij wilden deze wedstrijd rustig uitspelen. Echter kregen wij in de 45ste minuut ineens een doelpunt om de oren. 1 : 3 en nog geen twee minuten later, in de laatste minuut van de eerste helft, zorgde Laborde voor de 1 : 4 en dat werd ook de ruststand.

Natuurlijk deden wij het rustig aan in de tweede helft en toen wij in de 76ste minuut plots nog een tegendoelpunt kregen, voelde ik even nattigheid. Ik greep in en haalde de vandaag zwak spelende Rosario en de vermoeide Diop + Guessand naar de kant en bracht Sanson, Boja en Cho.

In de 89ste minuut haalde ik ook nog Laborde en Boudaoui eraf en voor hen kwamen Bouanani en Ndombele. Nadien raakte ook nog linksback Bard geblesseerd, maar hij kon deze match strompelend uitspelen. Het bleef 2 : 4 en de punten gaan mee naar huis.

Spoiler

92.jpg

93.jpg

-------------

@r4vje @rik1991 @Kavinos @joosthaf @Vlonkie

@Olivierke @ErikEagles @StanleyW @True_Legend

@Makalakalane @neva @Milton @Michaelinho*

@spaansetukker @TeamWesil @Neel2210 @MNie

@Going up @timpy00 @kmk @Whitewolf345

@MarcFM @TheRedOne @DemoN @keano77

@ElMarcos @DutchDoofus @stef1978

@Ostumapetojk37 @mattihamstra @larrie

@Thomassje123 @Thymen @Keeza

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

Alvast bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties.

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

95.jpg

97.jpg

In 3 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel thuis tegen FC Nantes, een Franse voetbalclub, opgericht in 1943 en uitkomend in de Ligue 1. De club speelt zijn thuiswedstrijden in La Beaujoire-Louis Fonteneau. De club promoveerde in 1963 naar de hoogste klasse en speelde daar tot 2007. Van deze 44 seizoenen op rij eindigde de club slechts zeven keer niet in de top 10. Na mindere seizoenen met onder andere twee degradaties is Nantes vanaf het seizoen 2013/14 weer actief in de Ligue 1.

Spoiler

94.jpg

96.jpg

Bij bewolkt weer en voor 26.701 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling, met jonkie Obas (volgens insiders ‘mijn aankoop van nix’) als linksback, omdat Bard niet beschikbaar is. Nantes kwam in een simpele 4-4-2 formatie het nog droge veld op en scheids is Thomas Leonard.

98.jpg

98a.jpg

Ofschoon wij duidelijk de betere ploeg waren, stond het bij rust nog steeds maar 0 : 0 en heb ik mijn mannen in de kleedkamer even toegesproken. Dat wij niet in ons spel kwamen, had hoofdzakelijk te maken met de scheids, die ons voor elke scheet terugfloot en alleen maar kaarten trok voor mijn jongens. Natuurlijk heb ik getracht dat hem duidelijk te maken, maar zowel de scheids alsook de 4de man leken Oost-Indisch doof.

5 minuten na herbegin in de tweede helft kregen wij met instemming van de VAR een penalty, die Laborde voor zijn rekening nam en feilloos binnen schoot. 1 : 0 en dat vroeg om meer en meer kwam er ook. In de 69ste minuut scoorde Guessand en in de 73ste minuut zorgde Laborde voor de 3 : 0. Nog in dezelfde minuut werd rechtsback Clauss brutaal uit de wedstrijd geschopt, zonder dat de scheids ingreep. Hij werd vervangen door jonkie Mendy.

Een minuut later haalde ik uit voorzorg Diop en Guessand eraf en bracht Boga en Cho. In de 79ste minuut mocht ook Boudaoui gaan douchen en kwam Ndombele. Vier minuten later zorgde Laborde voor de 4 : 0 en dat was zijn derde doelpunt, dus een hattrick. Het slotakkoord zette invaller Ndombele, die in de 86ste minuut voor de 5 : 0 zorgde, hetgeen ook de eindstand werd. Wel kon ik het na afloop niet laten, om de scheids te vertellen wat ik van zijn ‘prestatie’ heb gevonden. Blij was hij niet, maar dat zal mij een zorg zijn.

Spoiler

99.jpg

100.jpg

---------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

102.jpg

103.jpg

105.jpg

Al in 3 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel uit in en tegen Stade Brestois, een Franse voetbalclub uit de stad Brest in het departement Finistère.

Spoiler

Stade Francis-Le Blé is een stadion in de Franse stad Brest. Het stadion wordt het meest gebruikt voor voetbalwedstrijden en is het thuisstadion van Stade Brestois 29. Het stadion biedt plaats aan 15.097 toeschouwers. Het draagt de naam van Francis Le Bé, een voormalig burgemeester van Brest.

101.jpg

104.jpg

Bij regenachtig weer en voor 15.583 toeschouwers arriveerden wij in Brest in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Brest kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is helaas Benoit Bastien, met wie ik persoonlijk niet door een deur kan.

106.jpg

Weliswaar waren wij ook vandaag de betere ploeg, maar doordat Brest onze complete voorhoede behoorlijk aanpakte (hetgeen de scheids toeliet) konden wij in de eerste helft geen potten breken. Bij rust stond het dan ook nog steeds 0 : 0 en achtte ik een motivatiespeech in de kleedkamer noodzakelijk.

In de tweede helft begon het ietwat te lopen en in de 59ste minuut kwamen wij, door een eigen doelpunt van Chardonnet, eindelijk op 0 : 1 en 10 minuten later via Todibo op 0 : 2. Tja en toen zakten mijn spelers conditioneel steeds meer weg, waardoor ik in de 75ste minuut ingreep en Boudaoui, Diop en Guessand van het veld haalde. Voor hen kwamen Sanson, Boga en Cho.

Drie minuten later was het invaller Sanson die de 0 : 3 binnen schoot en even later kreeg linksback Bard een schop, waardoor hij slechts strompelend deze wedstrijd kon uitspelen. Het bleef 0 : 3 en de punten gaan mee naar huis. Rest mij nog op te merken, dat vandaag onze kracht achterin zat en wij voorin toch ietwat ‘tandeloos’ waren.

Spoiler

107.jpg

108.jpg

-------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

112.jpg

113.jpg

114.jpg

115.jpg

110.jpg

111.jpg

In 4 dagen spelen wij thuis tegen Association Sportive de Saint-Étienne Loire, beter bekend als AS Saint-Étienne, een Franse voetbalclub, opgericht in 1920 en uitkomend in de Ligue 1. De club speelt zijn thuiswedstrijden in Stade Geoffroy-Guichard.

Eind jaren 60 tot halverwege de jaren 70 behaalde de club zijn grootste successen, waaronder de winst van de Intertoto Cup en diverse landstitels. Ook werd in seizoen 1975/76 de Europacup I-finale gehaald, die met 1–0 werd verloren van Bayern München. Saint-Étienne won tien landstitels.

Spoiler

109.jpg

116.jpg

Bij zeer zonnig weer en voor 25.598 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. St. Etienne kwam in een 4-2-3-1 formatie het kurkdroge veld op en scheids is ene Eric Wattellier.

117.jpg

Omdat wij in 4 dagen een uitwedstrijd in en tegen Manchester United spelen, wilden wij vandaag er een rustige wedstrijd van maken en vooral blessures voorkomen. Blijkbaar had de tegenstander zijn huiswerk gemaakt, want ze begonnen gelijk keihard de duels in te gaan en er een puur fysieke wedstrijd van te maken.

Vandaar dat wij in de 17de minuut met instemming van de VAR een penalty kregen, die Laborde voor zijn rekening nam en feilloos binnen schoot. 1 : 0 en een goed begin. Na dit doelpunt deden wij ietwat rustig aan, feitelijk te rustig, waardoor het bij rust nog steeds maar 1 : 0 stond.

In de tweede helft ging het gas erop en in de 61ste minuut scoorde Laborde de 2 : 0, een minuut later kregen wij ook nog een tegendoelpunt om de oren door ene Tardien. 2 : 1 en voordat iemand in paniek kon raken, zorgde Todibo in de 65ste minuut voor de 3 : 1 en 4 minuten later kregen wij weer een penalty, omdat Moffi in de box werd neergelegd. Ook deze was met instemming van de VAR en Laborde schoot hem ook nu feilloos in het doel. 4 : 1 en dat was zijn derde doelpunt dus een hattrick.

Nog geen minuut later haalde ik de vermoeide Obas naar de kant en bracht de wel of niet herstelde Bard. 5 minuten later mochten ook Boudaoui, Mendy en Guessand douchen en kwamen Ndombele, Porozo en Boga. In de 81ste minuut haalde ik ook nog Diop naar de kant en bracht Bouanani. Het bleef 4 : 1 en wij verheugen ons al op de komende uitwedstrijd.

Spoiler

118.jpg

119.jpg

----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

In 4 dagen spelen wij dus de Groepswedstrijd van de Europa League uit in en tegen Manchester United Football Club (afgekort MUFC), een Engelse voetbalclub uit Manchester, opgericht in 1878 als Newton Heath L & YR FC en nam in 1902 de huidige naam aan. Het is de succesvolste Engelse club van het moment met twintig belangrijke bekers sinds hoofdtrainer Alex Ferguson in november 1986 bij Manchester United kwam. Ze wonnen reeds twintig keer het Engels landskampioenschap en won als eerste club de Premier League, dat in seizoen 1992/93 de Football League First Division verving. De club won in 1968, 1999 en 2008 de Europacup I/UEFA Champions League en was in zowel 2009 als in 2011 de verliezend finalist. Beide finales werden verloren van FC Barcelona. Manchester United speelt zijn thuiswedstrijden op Old Trafford, een stadion met een capaciteit van 76.312 plaatsen. De laatste uitbreiding van 7900 plaatsen werd verkregen door de noordoost- en noordwesthoeken van het stadion te verhogen. Zelfs na deze uitbreiding is het stadion bijna elke wedstrijd uitverkocht. De club haalt dan ook de hoogste gemiddelde toeschouwersaantallen van de Premier League. De thuiswedstrijden van de club worden gespeeld in een rood-wit-zwart tenue.

Spoiler

120.jpg

Wij hadden ons volledig ingesteld op een uitwedstrijd en zojuist vernemen wij, dat wij de komende wedstrijd thuis mogen of moeten spelen. Een beetje raar, maar goed, wij zijn er klaar voor.

In plaats van een trip naar Engeland blijven wij thuis en bij bewolkt weer en voor 27.567 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Het team van koopman EtH, Manchester United, kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op.

121.jpg

Eerlijk is eerlijk, in de eerste helft was het een min of meer gelijkwaardige wedstrijd zonder hoogtepunten. MU verdedigde compact en werd af en toe gevaarlijk met een van hun schaarse counters. En wij? Wij bleven aanvallend, maar liepen ons constant vast op hun verdedigend bolwerk. Bij rust stond het dan ook nog 0 : 0.

In de tweede helft ging het gas erop en verhoogden wij het tempo. Guessand zorgde in de 51ste minuut voor de openingstreffer, 1 : 0 en nog geen 4 minuten later zorgde Moffi voor de 2 : 0. Wij bleven gas geven en het was wederom Moffi, die in de 65ste minuut voor de 3 : 0 zorgde. 6 minuten later haalde ik de moegestreden Boudaoui en Guessand eraf en bracht Ndombele en Cho. In de 77ste minuut mochten ook Diop en Laborde gaan douchen en kwamen Boga en Bouanani.

Er was geen vuiltje aan de lucht, totdat Hannibal in de 93ste minuut voor een tegentreffer zorgde. 3 : 1 en dat was het dan ook. Persoonlijk vond ik dat MU teleurstelde. Ze speelden heel matig tot slecht en ik heb het gevoel, dat EtH teveel goede spelers heeft en geen keuze kan maken. Misschien zit ik fout, maar er moet wel iets zijn, waarom zijn team zoveel zwakke wedstrijden speelt?

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: ik ben zeker, dat onze eigenaar, die ook (mede-)eigenaar van MU is, gaarne had gezien, dat MU deze wedstrijd had gewonnen. Want MU heeft een peperdure staf, een zeer prijzige selectie en is op papier nog steeds de grootste club van de wereld.

Spoiler

122.jpg

123.jpg

-----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

125.jpg

Gelukkig kan de min of meer koopzieke EtH niet ook hier bij ons shoppen, want dat is reglementair niet toegestaan. Manchester City heeft het geprobeerd, door bij een van hun clubs spelers weg te halen, maar is finaal op hun bek gegaan. En net als Barca hebben ze al tientallen overtredingen begaan, zonder dat ze ooit echt aangepakt zijn.

En wat EtH persoonlijk betreft, hij is momenteel niet meer het uithangbord van de KNVB wat Nederlandse coaches betreft, dit is nu Slot, waarvan men heel veel verwacht. EtH heeft o.a. twee volleerde coaches, waarvan een (van Nistelrooy) een absolute wereldster was en een een goede coach voor maximaal de subtop. Hij zou beter moeten luisteren naar deze twee assistenten, vooral wat betreft tactieken, opstellingen en wissels, anders is het met de kerst gedaan voor hem en zijn staf.

In 3 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel uit in en tegen Racing Club de Strasbourg Alsace, een Franse voetbalclub uit Straatsburg.

Spoiler

Het stadion Stade de la Meinau werd in 1914 gebouwd op een door bomen omgeven plek in Jardin Haemmerlé in Straatsburg die FC Frankonia vanaf 1906 als voetbalveld gebruikte. FC Neubourg (een voorganger van RC Strasbourg) nam de plek in 1914 over om er een voetbalstadion te bouwen en haar wedstrijden te spelen.

124.jpg

126.jpg

Bij bewolkt weer en voor 25.731 toeschouwers arriveerden wij in Straatsburg in de 4-1-2-2-1 opstelling. RCS kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Florent Batta.

127.jpg

Eerlijk is eerlijk, wij speelden niet slecht, met uitzondering van Mendy, Rosario en Moffi, die hun dag duidelijk niet hadden. Dat het bij rust slechts 0 : 0 stond, was min of meer ook te wijten aan de scheids, die elke scheet onmiddellijk affloot, wel zeer correct maar ook extreem pietluttig was. Geen van de teams kwam in hun spel en de hoop was op de tweede helft gericht.

Maar ook in de tweede helft lukte het totaal niet, vandaar dat ik in de 65ste minuut Boudaoui en de zwakke Moffi eraf haalde en Ndombele en Guessand bracht. 6 minuten later mochten ook de zwakke Mendy en Diop gaan douchen. Voor hen kwamen Clauss en Boga. In de 85ste minuut verloste ik ook Rosario en bracht Porozo.

Het bleef bij een teleurstellend 0 : 0 en je kunt je afvragen, of wij met een puntje tevreden moesten zijn? Maar meer zat er gewoon vandaag niet in.

Spoiler

128.jpg

129.jpg

-----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

131.jpg

Pas in 14 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel thuis tegen Toulouse Football Club, een voetbalclub uit de Franse stad Toulouse. De club werd in 1970 opgericht en heeft niets te maken met het gelijknamige Toulouse dat van 1937 tot 1967 actief was en 19 jaar in de hoogste klasse speelde.

Spoiler

130.jpg

132.jpg

Bij bewolkt weer en voor 22.792 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Toulouse kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is Romain Lissorgue.

133.jpg

Wij waren op dreef en bij rust stond het al 2 : 0. Ook in de tweede helft bleven wij de bovenliggende partij, ofschoon ene Casseres in de 73ste minuut de aansluitingstreffer scoorde. Maar als je met 3 : 1 voorstaat, hoef je niet in paniek te raken. Wel haalde ik in de zelfde minuut Boudaoui eraf en bracht Ndombele. 4 minuten later zorgde Laborde voor de 4 : 1 en ik haalde Guessand naar de kant en bracht Boga. In de 83ste minuut mocht ook Diop gaan douchen en kwam Bouanani. Twee minuten later lukte het Genreau nog voor de 4 : 2 te zorgen en dat was het dan ook.

Spoiler

134.jpg

135.jpg

-----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

137.jpg

In 4 dagen spelen wij in de Groepsfase van de Europa League uit en in en tegen SK Slavia Praag, een Tsjechische voetbalclub uit de hoofdstad Praag en is de oudste voetbalclub van het land.

Spoiler

De Fortuna Arena is een voetbalstadion in de Tsjechische hoofdstad Praag. In het stadion worden thuiswedstrijden gespeeld van de voetbalclub SK Slavia Praag en van het Tsjechisch nationaal voetbalelftal. Het stadion, met een capaciteit van 20.800 toeschouwers, staat in de wijk Vršovice.

136.jpg

138.jpg

Bij regenachtig weer en voor 17.454 toeschouwers arriveerden wij in Praag in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. SP kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op.

139.jpg

Eerlijk is eerlijk, het werd een verschrikkelijke wedstrijd. SP pakte vanaf de eerste minuut het botte bijl uit en ging er keihard in. Pas in de 44ste minuut lukte het rechterspits Guessand de openingstreffer binnen te schieten. Bij rust stond het maar 0 : 1, maar gelukkig was niemand van ons geblesseerd.

Ook in de tweede helft gingen de SP’ers behoorlijk te keer, waarbij ze door de zeer partijdige scheids min of meer gematst werden en geen kaarten kregen. Uit voorzorg haalde ik in de 72ste minuut Boudaoui naar de kant en bracht Sanson. 7 minuten later mocht ook Guessand gaan douchen en kwam Cho en in de 84ste minuut haalde ik ook nog Rosario en Diop eraf en bracht Ndombele en Boga.

Het bleef 0 : 1 en mijn mannen hadden het ongeschonden overleeft.

Spoiler

140.jpg

141.jpg

---------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Al in 3 dagen spelen wij weer en nu uit in en tegen Olympique de Marseille, een Franse voetbalclub uit Marseille, die in de volksmond l'OM wordt genoemd. De club won reeds diverse keren het landskampioenschap en de beker van Frankrijk. De club won in 1993 de eerste editie van de UEFA Champions League en is tot nu toe de enige Franse club die dit toernooi won. De volksclub heeft een zeer sterke binding met haar aanhang en verkoopt jaarlijks minimaal zo'n 360.000 voetbalshirts. Geen enkele andere club speelde langer in de hoogste klasse dan Olympique de Marseille. De aartsrivaal van Olympique de Marseille is Paris Saint-Germain. Wedstrijden tussen beide clubs staan bekend als Le Classique.

Spoiler

Het Stade Vélodrome is een voetbalstadion met een capaciteit van 67.394 plaatsen in Marseille. De Franse club Olympique de Marseille speelt er zijn thuiswedstrijden. Het is naar capaciteit het op één na grootste stadion van Frankrijk.

142.jpg

143.jpg

Spoiler

144.jpg

Bij bewolkt weer en voor maar liefst 67.354 toeschouwers arriveerden wij in Marseille in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. OM kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Gael Angoula.

145.jpg

Het werd geen makkie, want OM geldt niet voor niets als de favoriet in deze match. Ze waren dan ook technisch beter, maar net niet voldoende, om ons weg te spelen. Wij hebben behoorlijk scorend vermogen en niet alleen voorin, maar ook op het middenveld en in de achterhoede. In de 45ste en laatste minuut van de eerste helft zorgde Diop voor de openingstreffer. 0 : 1 en dat gaf een goed gevoel.

De vermoeide Boudaoui haalde ik in de 68ste minuut van het veld en bracht Ndombele. Drie minuten later zorgde Clauss voor de 0 : 2 en in de 72ste minuut haalde ik Ndayishimiye en Diop naar de kant. Voor hen kwamen Porozo en Boga. 5 minuten later haalde ik de inmiddels geblesseerde Moffi en uit voorzorg ook Clauss eraf en bracht Mendy en Bouanani.

Het bleef 0 : 2 en ofschoon wij technisch de mindere ploeg waren, zijn wij een zeer hecht en samenwerkend team, waardoor wij ook dit soort moeilijke wedstrijden kunnen beslissen.

Spoiler

146.jpg

147.jpg

----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

150.jpg

151.jpg

148.jpg

149.jpg

In 7 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel thuis tegen Montpellier Hérault Sport Club, een Franse voetbalclub in Montpellier, in de Hérault, Occitanië. Zij werd opgericht in 1919. De club speelt zijn thuiswedstrijden in het Stade de la Mosson.

152.jpg

Bij bewolkt weer en voor 23.899 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. MH kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Marc Bollengier.

153.jpg

De manager van MH, ene Michel Der Zakarian, had zijn huiswerk gemaakt en de in de voorgaande persconferentie bewierookte Diop, werd gelijk keihard aangepakt, hetgeen ook met Bouanani gebeurde. Gevolg: ze konden geen potten meer breken en in de eerste helft bleven wij voorin zwak tot matig. Bij rust stond het dan ook nog steeds meer 0 : 0.

Eerlijk is eerlijk, ook MH gooide in de tweede helft het tempo omhoog en kwam aanvallend sterk naar voren. Gelukkig was onze complete achterhoede vandaag ijzersterk en liet niets aanbranden. In de 78ste minuut haalde ik de zwakke Boudaoui + Diop, zomede de vermoeide Guessand eraf en bracht Ndombele, Boga en Cho. Mede door Cho kregen wij wat meer grip op deze match en in de 88ste minuut was het juist invaller Cho, die met een slimme pass linkerspits Moffi in scoringspositie bracht en Moffi schoot de bal feilloos binnen. 1 : 0 en dat werd ook het eindresultaat.

Spoiler

154.jpg

155.jpg

--------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

156.jpg

In 4 dagen spelen wij wederom in de Groepsfase van de Europa League en wel thuis tegen SK Slavia Praag, een Tsjechische voetbalclub uit de hoofdstad Praag en is de oudste voetbalclub van het land.

157.jpg

Bij bewolkt weer en voor 20.555 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-3-3 opstelling. SP kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op.

158.jpg

Al in de tweede minuut raakte AMR Bouanani geblesseerd en werd vervangen door Cho. SP maakte er een zeer fysieke wedstrijd ervan, want ze wilden niet weer verliezen. Pas in de 25ste minuut lukte het verdediger Todiba, de bal in het vijandelijke doel te koppen. 1 : 0 en dat werd ook de ruststand.

In de tweede helft gebeurde weinig, wij waren weliswaar de betere ploeg, maar wij probeerden uit de duels te blijven en deze match nog slechts te controleren. Boudaoui en Moffi haalde ik in de 67ste minuut naar de kant en bracht Balde en Ndombele. 7 minuten later mochten ook Ndayishimiye en Diop gaan douchen en kwamen Poroza en Boga.

Het bleef 1 : 0 en de punten blijven hier.

Spoiler

159.jpg

160.jpg

--------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

162.jpg

164.jpg

Al in 3 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel thuis tegen Stade de Reims , een Franse voetbalclub uit Reims, opgericht in 1911. De Franse club speelt zijn thuiswedstrijden in het Stade Auguste Delaune.

De club kende tussen 1949 en 1962 een gouden tijd, waarin Reims zesmaal het Frans landskampioenschap behaalde en tweemaal de beker won. Het bereikte ook tweemaal de finale van de Europacup I en won de Coupe Latine, de voorloper van het Europacuptoernooi.

Spoiler

161.jpg

163.jpg

Bij bewolkt weer en voor 23.486 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-3-3 opstelling.

165.jpg

Reims kwam in een 4-2-3-1 formatie net nog droge veld op.

166.jpg

Wij hadden een dik halfuur nodig om aan de scheids te wennen en in ons spel te vinden en toen hij ons in de 36ste minuut met instemming van de VAR een penalty toekende, zorgde Moffi voor de 1 : 0, hetgeen ook de ruststand werd. De rechterkant was matig, omdat Clauss en Diop hun dag niet hadden.

Ook in de tweede helft domineerden wij en werd het uiteindelijk 1 : 3 en winst voor ons. Wel heb ik 4 wissels toegepast en wel:

68ste minuut: Diop + Boudaoui eraf – Brahimi + Ndembele erin,

73ste minuut: Ndayishimiye eraf – Porozo erin,

81ste minuut: Clauss eraf – Mendy erin.

Spoiler

167.jpg

168.jpg

------------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

172.jpg

De hele wedstrijdplanning is een en al shit hoor. Want nu spelen wij pas over 14 dagen de volgende competitiewedstrijd en wel uit in en tegen Olympique Lyonnais, een Franse voetbalclub uit Lyon, opgericht in 1899 en uitkomend in de Ligue 1. De club behoorde in het begin van de 21e eeuw tot de Europese top en is lid van de ECA. De club speelt zijn wedstrijden sinds januari 2016 in het Parc Olympique Lyonnais, hiervoor in het Stade de Gerland. De bijnamen van de club zijn La Reine (de Koningin) en Les Gones (de jongens). Olympique Lyonnais behoorde tot de beste clubs van Frankrijk en domineerde de Ligue 1 in de beginjaren van de 21e eeuw. In 2001 eindigden ze tweede, achter FC Nantes, maar daarna won de club de titel zeven maal op rij.

De aartsrivaal van Olympique Lyonnais is AS Saint-Étienne. Wedstrijden tussen beide clubs staan bekend als de Derby du Rhône.

Spoiler

Het Parc Olympique Lyonnais (officiële naam), ook wel bekend als Parc OL, is een voetbalstadion in Décines-Charpieu gelegen in de Métropole de Lyon. Het stadion beschikt over 59.186 plaatsen, waardoor het naar capaciteit het derde grootste stadion van Frankrijk is. De vaste bespeler van het stadion is Olympique Lyon, dat uitkomt in de Franse Ligue 1. Hiermee verlieten Les Gones na 65 jaar het oude Stade de Gerland. In dat stadion speelt nu enkel nog een rugbyteam. Het stadion werd ontworpen door het architectenbureau Populous.

169.jpg

170.jpg

Spoiler

171.jpg

Bij regenachtig weer en voor 42.062 toeschouwers arriveerden wij in Parc OL in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling.

173.jpg

Lyon kwam in een 5-2-2-1 formatie het natte veld op.

174.jpg

Al in de eerste minuut kregen wij een doelpunt om de oren, omdat verdediger Todibo en keeper Bufka nog stonden te slapen. 1 : 0 en een zeer slecht begin. Wij hadden een klein kwartier nodig om via rechtsback Clauss de gelijkmaker te produceren. Bij rust stond het 1 : 1 en Laborde had of zijn dag niet, of ik heb hem te vroeg gebracht?

In de tweede helft ging het gas erop en in de 51ste minuut zorgde spits Moffi voor de 1 : 2. De vermoeide maar zeer goed spelende Boga haalde ik in de 67ste minuut eraf en bracht Sanson. 5 minuten later mocht ook Ndayishimiye gaan douchen en kwam Porozo. Nog geen minuut later zorgde invaller Sanson voor de 1 : 3 en in de 80ste minuut haalde ik ook nog Diop naar de kant om Balde wat minuten te gunnen. Dat het in de 82ste minuut nog 2 : 3 werd, zorgde bij ons niet voor paniek.

Spoiler

175.jpg

176.jpg

------------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

177.jpg

178.jpg

179.jpg

181.jpg

In 4 dagen spelen wij de volgende groepswedstrijd van de Europa League en wel thuis tegen FK Bodø/Glimt, een Noorse voetbalclub uit Bodø in de provincie Nordland, net boven de poolcirkel.

180.jpg

Bij regenachtig weer en voor slechts 19.563 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. BG kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op.

182.jpg

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: wij waren uiteraard de veel betere ploeg, maar blijkbaar had de scheids daar problemen mee, want hij floot haast elke aanvallende actie van ons af. Vandaar dat wij in de eerste helft veel minder balbezit hadden en niet tot scoren kwamen. Bij rust stond het dan ook slechts 0 : 0.

Ook in de tweede helft werkte de scheids ons op alle mogelijke manieren tegen en in de 68ste minuut haalde ik uit voorzorgn Boudaoui en Diop eraf en bracht Ndombele + Boga. Twee minuten later zorgde spits Moffi voor de verdiende openingstreffer. 1 : 0 en nog geen minuut later haalde ik Ndayishimiye (die al geel had) naar de kant en bracht Porozo. En in de 76ste minuut mochten ook Clauss en Moffi gaan douchen en kwamen Mendy en Cho.

Het bleef 1 : 0 en ons publiek gaf de scheids een helder afscheidsdeuntje mee.

Spoiler

183.jpg

184.jpg

------------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90 = Nog gaat het lekker, hopelijk blijft het zo?

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

185.jpg

186.jpg

Dit word de maand van de ‘waarheid’. Waarom? Omdat wij o.a. tegen Monaco + PSG spelen en ook tegen Manchester United (de club van onze grote baas Sir Jim Ratcliffe). Dus dat wordt of genieten of een afgang.

In 3 dagen spelen wij alweer en wel thuis tegen AJ Auxerre, een Franse profvoetbalclub uit Auxerre. De club is opgericht in 1905 en wordt geroemd om zijn jeugdopleiding. De club speelde tussen 1980 en 2012 onafgebroken in Ligue 1. In 2012 degradeerde de club naar Ligue 2. Nadat in 2022 weer promotie naar het hoogste niveau was afgedwongen, degradeerde de club het seizoen erna opnieuw naar Ligue 2, om in 2024 weer terug te keren naar het hoogste niveau.

187.jpg

Bij bewolkt weer en voor 23.038 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Auxerre kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is ene mevrouw Stephanie Frappart. Eerlijk is eerlijk, ik heb het niet zo op vrouwelijke scheidsen in deze mannendivisie.

188.jpg

Auxerre, toch ooit een gele grote naam in de Franse 1ste divisie, werd nu door ons of beter gezegd door Gaetan Laborde binnen 8 minuten van het veld geveegd. Want onze AMR zorgde met een loepzuivere hattrick, dat Auxerre al 3 : 0 achterstond. En al na 20 minuten door doelpunten van Moffi en Mendy op 5 : 0 stond. Deze match was al gespeeld, voordat die überhaupt goed was begonnen. Bij rust stond het dus al 5 : 0 en was er geen vuiltje aan de lucht.

Weliswaar kregen wij in de 59ste minuut een tegendoelpunt om de oren (omdat onze keeper niet oplette), maar niemand raakte in paniek. Wel haalde ik in de 66ste minuut de moegestreden Boudaoui en Diop naar de kant en bracht Ndombele en Boga. 6 minuten later mochten ook Ndayishimiye en Rosario gaan rusten. Voor hen kwamen Porozo en Sanson. In de 78ste minuut mocht ook Guessand gaan douchen en kwam Cho.

De invallers deden het redelijk, desondanks kregen wij in de 89ste minuut nog een doelpunt tegen en ook nu lette onze keeper niet op.

Spoiler

189.jpg

190.jpg

-----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90 

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

192.jpg

193.jpg

194.jpg

197.jpg

In 6 dagen spelen wij een uitwedstrijd en wel in en tegen AS Monaco FC, een Monegaskische voetbalclub, opgericht in 1919. Het behaalde zijn proflicentie in 1948 en geldt als de sterkste ploeg van het Vorstendom Monaco. Ondanks het feit dat het een club uit Monaco is, heeft het altijd in de Franse voetbalcompetitie gespeeld. De club won onder meer achtmaal het landskampioenschap, vijfmaal de Franse Beker en driemaal de Alpencup. In 1992 behaalden ze de finale van de Europacup II en in 2004 de finale van de Champions League, maar beide finales werden verloren. In november 2011 is de club in handen gekomen van de Russische miljardair Dmitry Rybolovlev, die de club financieel ondersteunt. Inmiddels is de eigenaar Monaco Sports Invest + Huis Grimaldi.

De sportieve rivaal van AS Monaco is OGC Nice, beide gevestigd in steden aan de Côte d'Azur op 20 kilometer afstand van elkaar. Wedstrijden tussen beide clubs staan bekend als de Derby de la Côte d'Azur. De derby wordt in de meeste gevallen succesvol afgesloten door de Monegasken. Sinds het seizoen 2013/14 staan de wedstrijden tegen de eveneens kapitaalkrachtige club Paris Saint-Germain bekend onder de populaire benaming Le Ca$hico.

Spoiler

Het Stade Louis II (genoemd naar Lodewijk II van Monaco) te Monaco is het thuisstadion van voetbalclub AS Monaco. Het stadion kan 18.500 toeschouwers bevatten. In de periode 1998 tot en met 2012 werd in dit stadion jaarlijks om de Europese Supercup gespeeld. Ook wordt hier de atletiekwedstrijd Herculis gehouden.

Het complex is gelegen in de wijk Fontvieille. Naast een voetbalstadion bevat het complex ook een zwembad, universiteit, parkeergarage, etc.

191.jpg

195.jpg

Spoiler

196.jpg

Bij regenachtig weer en voor 18.521 toeschouwers arriveerden wij in Monaco in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling, met Rosario voor de geschorste Todibo als centrale verdediger. Monaco kwam in een 5-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is ene Gael Angoula.

198.jpg

Monaco is vandaag de favoriet, maar omdat ze met 3 centrale verdedigers opkomen, is voor mij duidelijk, dat ze ons vrezen en hoofdzakelijk spelen om niet te verliezen. Vandaar dat wij met vol gas begonnen, alleen lukte het ons niet, echt doelgevaarlijk te worden. Niet omdat Monaco zoveel beter was, maar omdat ze hulp kregen van een belangrijk persoon op het veld. Hoe de scheids de VAR kon overtuigen om in de 33ste minuut tegen ons een penalty te verstrekken, mag Joost weten, ik begreep het echter niet. Hoe dan ook, Golovin verzilverde het scheidsrechterlijke cadeautje en het werd     1 : 0. Dat was balen, kan ik u vertellen.

Natuurlijk heb ik mijn mannen in de rust weer even tot de orde geroepen, want Monaco mocht dan wel op individuele basis technisch beter zijn, maar wij waren een hecht team en nog lang niet verslagen. In de 65ste minuut kopte Laborde de gelijkmaker binnen. 1 : 1 en dat vroeg om meer.  En meer kwam er, want in de 70ste minuut zorgde Diop met een zatte volley voor 1 : 2.

Uit voorzorg haalde ik nog geen minuut later Diop en Boudaoui eraf en bracht Boga en Sanson. 5 minuten later mochten ook Ndayishimiye + Guessand gaan douchen en kwamen Porozo en Cho. De sfeer in en om het veld werd steeds grimmiger, want Monaco probeerde met man en macht en de extra hulp alsnog de gelijkmaker te produceren, maar mijn mannen konden dat voorkomen. In de 93ste minuut haalde ik ook nog Ndombele eraf, om tijd te rekken, en bracht Mendy. Vier minuten later werd invaller Porozo door ene Baglieri brutaal uit de wedstrijd geschopt, zonder dat de scheids ingreep. Wisselen kon ik niet meer en dus speelden wij met 10 man deze match uit. Het bleef 1 : 2 en na het laatste fluitsignaal was de scheids plots onzichtbaar.

Spoiler

199.jpg

200.jpg

--------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90 

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

202.jpg

203.jpg

204.jpg

205.jpg

In 5 dagen spelen wij weer een groepswedstrijd van de Europa League en wel uit in en tegen Manchester United Football Club (afgekort MUFC), een Engelse voetbalclub uit Manchester, opgericht in 1878 als Newton Heath L & YR FC en nam in 1902 de huidige naam aan. Het is de succesvolste Engelse club van het moment met twintig belangrijke bekers sinds hoofdtrainer Alex Ferguson in november 1986 bij Manchester United kwam. Ze wonnen reeds twintig keer het Engels landskampioenschap en won als eerste club de Premier League, dat in seizoen 1992/93 de Football League First Division verving. De club won in 1968, 1999 en 2008 de Europacup I/UEFA Champions League en was in zowel 2009 als in 2011 de verliezend finalist. Beide finales werden verloren van FC Barcelona. Manchester United speelt zijn thuiswedstrijden op Old Trafford, een stadion met een capaciteit van 76.312 plaatsen. De laatste uitbreiding van 7900 plaatsen werd verkregen door de noordoost- en noordwesthoeken van het stadion te verhogen. Zelfs na deze uitbreiding is het stadion bijna elke wedstrijd uitverkocht. De club haalt dan ook de hoogste gemiddelde toeschouwersaantallen van de Premier League.

Spoiler

201.jpg

206.jpg

Bij typisch Engels weer, dus stromende regen, en voor 50.617 toeschouwers arriveerden wij in Manchester in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. MU kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is weer een Spanjaard met een onuitspreekbare naam.

207.jpg

In het eerste halfuur waren wij volledig gelijkwaardig, tot de 30ste minuut. Hoe het mogelijk is, dat deze Spaanse scheids de VAR kon overtuigen om een penalty tegen ons te verstrekken, mag Joost weten. Hoe dan ook, Fernandes schoot de penalty feilloos binnen en wij stonden achter. 1 : 0 en dat was balen. Gelukkig maar 9 minuten, want in de 39ste minuut zorgde Rosario voor de gelijkmaker. 1 : 1 en dat werd ook de ruststand. Wel moet ik bekennen, dat hun nieuwe Duitse manager zijn huiswerk had gemaakt, want zijn mannen pakten Ndayishimiya, Ndombele, Diop en Moffi keihard aan, waardoor ze geen poot meer aan de grond kregen.

In de 73ste minuut haalde ik Moffi eraf en bracht Cho. 6 minuten later mocht ook Ndayishimiya vertrekken en kwam Sanson. Laborde zorgde in de 84ste minuut voor de 1 : 2. Nog geen minuut later haalde ik ook Ndombele, Diop en Guessand van het veld en bracht Boudaoui, Boga en Bouanani. Lang genieten van de voorsprong konden wij niet, want McTominay maakte in de 87ste minuut de gelijkmaker. 2 : 2 en was het dat? Nee, dat was het nog niet, want in de 95ste minuut zorgde invaller Cho voor de winnende treffer. 2 : 3 en dat gaf een goed gevoel, kan ik u vertellen.

Trouwens deze wel of niet verdiende overwinning hadden wij te danken aan de ijzersterke prestaties van Clauss, Todibo, Bard, Rosario, Laborde en invaller Cho.

Spoiler

208.jpg

209.jpg

----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90 

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

211.jpg

212.jpg

214.jpg

Al in 3 dagen spelen wij thuis tegen de gedoodverfde titelkandidaat Paris Saint-Germain Football Club meestal aangeduid als PSG of Paris Saint Germain, een Franse voetbalclub uit de hoofdstad Parijs. Opgericht in 1970 als fusieclub, maar maakte in 2011 zijn opmars door de overname door Qatar Sports Investments. Het is met zesenveertig nationale en internationale titels de meest succesvolle club van Frankrijk en speelt sinds 1974 onafgebroken op het hoogste niveau, langer dan elke andere club in de Franse competitie. De traditionele uitrusting van PSG bestaat uit een blauw en rood tenue. Het stadion van de club is Parc des Princes. Paris Saint-Germain won een recordaantal van twaalf landstitels.

Spoiler

210.jpg

213.jpg

Bij bewolkt weer en voor 32.997 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. Doordat de linkerkant Bard + Diop vandaag biet beschikbaar zijn, spelen jonkie Obas + Boga. Beide spelers heb ik vanmorgen goed geïnstrueerd en ik hoop, dat ze ons straks blijmaken. Ook heb ik het team duidelijk gemaakt, dat PSG te kloppen is, omdat ze Mbappe + Neymar + Verratti kwijt zijn. PSG kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Mathieu Vernice.

215.jpg

Eerlijk is eerlijk, verleden seizoen waren wij volledig kansloos geweest, maar nu waren wij gewoon de veel betere ploeg. PSG heeft dan wel nog een hoop individuele klasse, maar het is geen hecht team. Vandaar dat Laborde in de 37ste minuut de openingstreffer binnen kon koppen. Bij rust stond het dan oo, 1 : 0 en was geen vuiltje aan de lucht.

Twee minuten na herbegin zorgde de opgerukte linksback Obas voor de 2 : 0 en stond ons publiek als het ware op de banken. Het enigszins onherkenbare PSG kon tegen ons geen vuist maken en in de 68ste minuut haalde ik Ndayishimiye en Moffi eraf en bracht Rosario en Cho. 6 minuten later mochten ook Laborde en Boudaoui gaan douchen en kwamen Bouanani en Sanson. In de 79ste minuut haalde ik ook nog Clauss eraf en bracht Mendy.

En wie denkt u was vandaag de beste speler op het veld? Juist, ja, u zult het nooit raden, want het was jonkie Obas, die iedereen versteld liet staan.

Spoiler

216.jpg

217.jpg

-----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90 = MU is hun balance en ook identiteit, wel of niet tijdelijk, kwijt.

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

221.jpg

222.jpg

Eerlijk gezegd heb ik er moeite mee, als een speler (back-up, die 3 betere spelers voor zich heeft) plots eisen gaat stellen. Wij hebben 7 sterke middenvelders, desondanks heb ik getracht nog eentje binnen te halen, die net zo goed is dan die wij al hebben. Maar dat is helaas niet gelukt. Als een club onze vraagprijs op tafel legt, dan mag Porozo weg.

219.jpg

220.jpg

Pas over 3 weken spelen wij de volgende uitwedstrijd en nu in de 9de Ronde van de Coupe de France in en tegen Aubagne FC, een Franse voetbalclub uit Aubagne die in 1989 ontstond uit de fusie van drie clubs. De club promoveerde in 2024 voor het eerst in zijn bestaan naar de Championnat National.

Spoiler

Stade de Lattre-de-Tassigny in Aubagne met een capaciteit van 3000.

218.jpg

223.jpg

Bij bewolkt weer en voor slechts 1.381 toeschouwers arriveerden wij in Aubagne in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Gezien het lage niveau van de tegenstander heb ik uiteraard ervoor gekozen, om uitsluitend back-ups/ reservespelers op te stellen, zodat ook deze jongens minuten kunnen maken.

224.jpg

Aubagne kwam in een 5-1-2-2 formatie het nog droge veld op.

225.jpg

Uiteraard deden wij rustig aan, desondanks was deze match al na een halfuur gespeeld. Door 2 doelpunten van Guessand. In de 72ste minuut haalde ik Suver en Cho eraf en bracht Ndayishimiye en Laborde. 6 minuten later mocht ook Mendy gaan douchen en kwam nieuweling en huurspeler Di Pardo. Het bleef 0 : 2 en wij zijn een ronde verder.

Spoiler

226.jpg

227.jpg

----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90 = Je moet Nice niet onderschatten hoor. De selectie behelst 11 zeer goede spelers, die ook bij de bekende topploegen mee zouden kunnen.

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites