Djurovski Geplaatst 2 december 2023 Share Geplaatst 2 december 2023 Heerlijk seizoen hoor. En mooi de beker gepakt. Prijs pakken is altijd leuk. Dallinga is hier naar Utrecht gegaan. Hou mijn hart vast Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 2 december 2023 Share Geplaatst 2 december 2023 (bewerkt) Een prijs pakken in een derby tegen een aartsrivaal is sowieso iets voor de geschiedenisboeken! Met ook nog eens een derde plaats is het zeker een geweldig seizoen geweest! 2 december 2023 bewerkt door Marius Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 2 december 2023 Share Geplaatst 2 december 2023 Een derde plek in de eindrangschikking en daarnaast ook nog een bekerwinst. In het echt kan Lyon daar alleen maar van dromen. Aangezien jij dit al in seizoen 1 laat zien mag je zeer tevreden zijn, echt heel goed gedaan! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 3 december 2023 Share Geplaatst 3 december 2023 Prima resultaat voor het eerste seizoen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 4 december 2023 Share Geplaatst 4 december 2023 Gefeliciteerd met het winnen van de beker en ook de derde plek in de competitie. Helemaal geen slechte oogst na seizoen een. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 4 december 2023 Share Geplaatst 4 december 2023 Je mag spreken van een fantastisch eerste seizoen met een prijs en een mooie 3de plek! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Daz Geplaatst 5 december 2023 Auteur Share Geplaatst 5 december 2023 I. Seizoensoverzicht Een terugblik op afgelopen seizoen. Met één prijs namelijk de beker en een keurige derde plaats hebben we het echt uitstekend gedaan. Waar we begonnen in een 4-2-2-2 formatie zijn we al snel overgestapt naar een 4-2-3-1 formatie mede dankzij een uitstekende Rayan Cherki. Waar hij geregeld linksbuiten stond liet hij ook op tien zijn kwaliteiten zien. Ook betekende dit dat Lacazette vaker op de bank moest plaatsnemen ten faveure van Dallinga die voor 4.2 miljoen overkwam. Goals en Assists Met 69 goals voor en 41 tegen hebben we een doelsaldo van 28 na 34 wedstrijden waar ik erg tevreden mee ben. Dallinga is de grote man met 13 goals gevolgd door Cherki (11), Lacazette (9), nieuwkomer Adli (7), huurling Nuamah (6), Jeffinho (5), en huurling Baldé (4). Op het gebied van assists staat ook Cherki hoog met 9, andere spelers zijn Nuamah (7), Tagliafico (7), Adli (6), Jeffinho (4) en Caqueret (3). Met het naderende vertrek van Nuamah en Baldé zullen we in ieder geval dit moeten opvangen. Ook lijkt Tagliafico, met nog 1-jarig contract, te vertrekken omdat hij zijn opties na afloop contract wilt verkennen. Verrassing van het seizoen We kunnen het over de goals van Dallinga hebben (zeker in de beker), de stormachtige ontwikkeling van Cherki of de stabiliteit van keeper Lopes. Maar voor mij is dé verrassing Yacine Adli. Nadat hij in het verleden van Bordeaux naar Milan ging kwam hij op een dood spoor. Met weinig wedstrijden in de benen bij Milan (6) kwam hij op huurbasis over en heeft hij zich direct in de basis geknokt ten koste van Tolisso. 34 wedstrijden, 7 doelpunten, 6 assists en een gemiddelde van 7.15. We hebben hem dan ook nu vastgelegd voor 5.25 miljoen. Een koopje! Spoiler Algemene selectie Met 33 jaar en 380 duels in zijn carriere tot nu toe is Anthony Lopes onze onbetwiste nummer één. Reserve keeper Riou zal met pensioen gaan dus wordt het zoeken naar een tweede keeper. Achter de hand hebben we nog talent Justin Bengui Joao. Als we kijken naar de verdediging dan zien we dat de vaste namen vaak Tagliafico, Caleta-Car (komt definitief over van Southampton, Diomandé en Mata zijn. Rechtsback Kumbedi klopt op de deur en heeft dit seizoen toch 12 wedstrijden gespeeld. O'Brien heeft amper gespeeld en Lovren en Maitland-Miles zijn ontevreden en lijken zich naar de uitgang te werken. Tot slot hebben we met Yacine Chaib een talent die zich al vaker achter Tagliafico heeft laten zien. Op het middenveld waren de vaste namen Adli en Caqueret in het centrum waardoor Tolisso het met een reserverol moest doen. Met een salaris van ruim 4 mil per jaar zal er gekeken worden of hij niet weg moet. Aan de andere kant is hij met zijn 29 jaar wel een routinier. El Arouch heeft minder speeltijd gekregen dan ik had gehoopt en Akouokou lijkt te mogen kijken naar een nieuwe club. Met Alvero en Lepenant komen er bovendien twee verhuurde middenvelders bij in die rol. Voorin heeft Dallinga de strijd op dit moment met Lacazette gewonnen. Cherki op 10 of linksbuiten is een zekerheidje en nieuwkomer Zakharyan laat zich ook vaker in de basis zien. Jeffinho heeft duidelijk zijn waarde gehad dit seizoen en ook Nuamah op de flanken. Laatstgenoemde is op huurbasis dus het wordt lastig om hem te verlengen. Kadewere heeft een minimale rol gespeeld maar mag behouden worden en huurling Baldé gaat weer terug naar Troyes. Datzelfde geldt voor Diego Moreira. Heeft amper gespeeld en is een talent die teruggaat naar Chelsea. Tot slot zal aankomend seizoen Amin Sarr terugkomen die weinig gespeeld heeft bij Wolfsburg en hebben we met Momodou Sonko en Assane Diao talenten vastgelegd voor op de flanken. Transfertargets Als tweede doelman hebben we Luiz Júnior op het oog. Hij speelt bij Famalicão en kan goede cijfers overleggen. Henk Veldmate is erg tevreden over hem en voor 5.6 miljoen lijkt me dit een mooie aankoop. Spoiler Voor rechtsbuiten kijken we naar verschillende spelers maar mijn hoofdprioriteit is toch Roony Bardghji. Een speler die natuurlijk extreem bekend is onder de FM spelers maar ook in real life klopt hij aan de deur. Met een som van 11 miljoen ga ik zeker een poging wagen al wil hij op dit moment het aankomend EK afwachten. Spoiler Op linksback kijken we nog steeds of we Barco kunnen vastleggen en anders is Maatsen een interessante. Die is nog gratis op te halen maar eist een hoog salaris en ik weet niet zo goed of hij écht de potentie heeft om een topper te worden. Spoiler Achterin hebben we met Mamadou Sarr een toptalent in huis al acht ik niet dat hij meteen klaar is. We gaan zien hoe het gaat lopen maar met Doukouré en Vitik hebben we twee verdedigers op het oog die niet al te veel hoeven te kosten. Spoiler Kortom de selectie zal een kleine verandering krijgen. Een paar spelers zullen verkocht worden, een paar huurspelers verlaten te club en van een paar spelers is het onzeker of ze blijven. Ik wil het liefst de selectie met jeugd aanvullen maar als die er niet klaar voor is zal er gekeken worden naar externe versterkingen. Tags @ElMarcos @MNie @19CH98 @Tim Windt @Bogatyr @chrisje1993 @Mordurette @Djurovski @De Raam @Jotew @Marius @DGremlin @RoWe @KayDeManaager @keano77 @Satioz @Kyrill @xJordinosaur @glennix @John Terry 2.0 Reacties Thanks allen voor het reageren! Ik ga starten met de pre-season en de transfercarousel mag gaan draaien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 5 december 2023 Share Geplaatst 5 december 2023 MOoie post en overzicht. Leuke transfer targets!! 41 goals tegen is wel veel hoor in mijn ogen, als je zelf ''maar'' 69 scoort. In niedergeval was het weer een mooi seizoen, benieuwd wie er naar Les Gones gaan komen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 5 december 2023 Share Geplaatst 5 december 2023 (bewerkt) Leuk overzicht man. Dat is waarom je mijn favoriete novelle bent. Ben benieuwd of er enkele transfer targets daadwerkelijk gaan komen. Kijk er naar uit! 5 december 2023 bewerkt door Bogatyr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 5 december 2023 Share Geplaatst 5 december 2023 Mooi overzicht van een mooi seizoen, benieuwd welke spelers je kunt aantrekken van je targetlijstje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 5 december 2023 Share Geplaatst 5 december 2023 Interessante inkijk. Ik heb Maatsen ook lopen in Turkije (vanaf seizoen 3). Ik heb na dik een half seizoen nog steeds mijn twijfels over hem. Hij is wel geen vaste basisspeler waardoor het voor hem misschien ook moeilijk is om het potentieel ten volle te tonen. Ik weet dus ook niet goed of ik hem je écht kan aanraden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 5 december 2023 Share Geplaatst 5 december 2023 Leuk overzicht! 5.6 miljoen voor een reserve doelman vind ik persoonlijk wel heel veel geld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 5 december 2023 Share Geplaatst 5 december 2023 Een mooi overzicht! Om er maar een ding uit te pakken, Dallinga die een concurrentiestrijd met Lacazette wint is ook niet iets wat veel voetbalvolgers een paar jaar geleden voorspeld zullen hebben Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
glennix Geplaatst 5 december 2023 Share Geplaatst 5 december 2023 Mooi overzicht en je hebt goede targets op het oog. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 6 december 2023 Share Geplaatst 6 december 2023 Je hebt voor het nieuwe seizoen een paar hele mooie targets op het oog. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 6 december 2023 Share Geplaatst 6 december 2023 Goed eerste seizoen gedraaid en leuke spelers op het oog! Benieuwd wie je kunt verleiden. Roony is wel weer belachelijk goed deze FM. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 6 december 2023 Share Geplaatst 6 december 2023 Je vizier is gericht op zeer goede spelers benieuwd wie er allemaal komen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Daz Geplaatst 7 december 2023 Auteur Share Geplaatst 7 december 2023 (bewerkt) Transfer sneakpeek We zitten nog kort in de voorbereiding maar in Lyon is de manager al druk bezig met de teamcompositie van aankomend seizoen. Het trainingskamp wordt belegd in Rio de Janeiro en manager van Heusden heeft ervoor gekozen om een hoop jeugd- of B team spelers mee te nemen. Sarr (18), El Azzouzi (17), Barisic (19), Lega (21), Lagha (20), Diawara (19) en Djib (22) mochten zich allen melden om mee te gaan. En ook nieuwkomer Assane Diao is met zijn 18 jaar erg jong. Ondertussen waren er ook de nodige wijzigingen in de selectie van Van Heusden. Maitland-Miles en Akouokou zijn vertrokken. Eerstgenoemde naar Anderlecht voor 6 miljoen en Akouokou naar Celtic voor 6.5 miljoen euro. Sterkhouder Tagliafico overweegt zijn opties. Er zijn al twee biedingen van respectievelijk Leicester City als Brighton van rond de 25 miljoen euro maar hij wilde niet naar de competitie vertrekken. Bovendien vond ik het bedrag niet hoog genoeg. Amin Sarr is teruggekomen maar lijkt zich op te kunnen maken op een vertrek, dan wel niet tijdelijk. Nog één speler is definitief verkocht en dat is Elasasr Mohamed. Hij kwam vorig seizoen gratis over van OM' en vertrekt voor max 3.7 miljoen naar Racing Lens. Bij elkaar komt er dus 16.2 miljoen euro in de kas. Elasasr Mohamed Spoiler Eerder hadden we het al over een aantal gewenste versterkingen. We hebben lang aan tafel met het management van Roony Bardghi gezeten en een goed aanbod gedaan, zeker voor Lyon standaarden. Echter heeft de speler besloten om naar Red Bull Leipzig te vertrekken. Ian Maatsen is vertrokken naar Leeds United mede omdat we besloten om hem geen aanbod te doen. Doukouré heeft zijn contract verlengd en ook Vitik lijkt niet te komen. Op moment van schrijven geef ik O'Brien en ook Sarr de kans in de voorbereiding. Daarnaast is Lovren nog niet verkocht dus een echte noodzaak voor een nieuwe CB hebben we niet. Wel zijn we in gesprek met het management van Valentin Barco. Deze speler heeft een gelimiteerde afkoopsom van 11.5 miljoen en zou weleens de stap naar Lyon kunnen maken. Ook omdat we willen anticiperen op een eventueel vertrek van Tagliafico. Daarbij hebben we op dit moment wel concurrrentie van Atalanta. Over Argentijnen gesproken; in Argentinië hebben we een nieuwe interessante speler op het oog; Sebastián Boselli. Deze speler kan zowel centraal als rechtsback uit te voeten. Spoiler Nog even terug naar de versterking voor in de aanval. Bardghi wilde niet komen dus zijn we doorgeschakeld naar alternatieven. Namen als Kluivert, Pellestri en Summerville worden genoemd maar in de wandelgangen wordt er gesproken over een échte buitenkans. Stay tuned.. Tags @ElMarcos @MNie @19CH98 @Tim Windt @Bogatyr @chrisje1993 @Mordurette @Djurovski @De Raam @Jotew @Marius @DGremlin @RoWe @KayDeManaager @keano77 @Satioz @Kyrill @xJordinosaur @glennix @John Terry 2.0 Reacties @Kyrill Dank! Het is inderdaad best veel maar als je kijkt naar hoe de rest dat doet is het nog best oké! @Bogatyr Wat leuk om te horen! Ik probeer wel een beetje variatie te doen in mijn novelle posts. Wat betreft de targets.. we zijn hard bezig! @Marius Mede dankzij je comment heb ik ervoor gekozen om hem te laten lopen. Ik heb immers Tagliafico nog en zie in Maatsen toch niet écht de topversterking die het zou moeten zijn met zo'n salaris. @DGremlin Reserve maar hij is nog vrij jong en Lopes mijn eerste keeper is ook niet de jongste meer. Vandaar de keuze. @19CH98 Ja eens! Ik ben benieuwd hoe het aankomend seizoen gaat zijn. Lacazette gaat vast nog wel zijn waarde hebben. @De Raam Helaas.. 7 december 2023 bewerkt door Daz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 7 december 2023 Share Geplaatst 7 december 2023 Het is vooral speculatie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 7 december 2023 Share Geplaatst 7 december 2023 Leuke post Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 8 december 2023 Share Geplaatst 8 december 2023 Hele leuke post weer. Zeer benieuwd wie er nu definitief jouw kant uit gaan komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 8 december 2023 Share Geplaatst 8 december 2023 Altijd leuk om een inkijk te krijgen in alle namen die passeren. We zien hier vaak alleen maar de namen die werkelijk een transfer realiseren, maar als FM-speler weten we dat er achter de schermen natuurlijk veel meer gebeurd. In ieder geval zeker ook een aantal interessante namen die de revue passeren! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 8 december 2023 Share Geplaatst 8 december 2023 De grote klappers moeten nog komen waarschijnlijk. De ene Argentijn voor de andere op linksback zal een van die klappers kunnen zijn. Samen met de voor ons nog onbekende speler kan het wel eens een mooie transferperiode worden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 8 december 2023 Share Geplaatst 8 december 2023 Nog weinig concreet, ben benieuwd wie er nog bij gaan komen en of er nog spelers vertrekken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 8 december 2023 Share Geplaatst 8 december 2023 Leuk om niet direct de transfers te zien, dus ik ben nog nieuwsgierig naar wat komen gaat.. of beter gezegd wie komen gaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten