Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[IDS] FM24 Pride of the North

Djurovski

Aanbevolen berichten

zMGjBtm.jpg

In mei leggen alle vogels een ei. En spelen wij onze twee laatste wedstrijden van dit seizoen. Want door de titel hoeven wij niet de plat off te gaan spelen. Met Telstar uit en Roda thuis hopen wij op twee mooie wedstrijden voor onze trouwe fans. We beginnen dus een wedstrijd in Velsen-IJmuiden. Hoewel Velsen de gemeente is is IJmuiden de grootste van de 2. Velsen bestaat uit Velsen-Noord ligt boven het Noordzee kanaal en is een dorp. En telt 5280 inwoners. Tata Steel staat deels in Velsen-Noord. Velsen-Zuid is de kern van het oorspronkelijke dorp Velsen. Maar door de aanleg en verbreding van het Noordzee kanaal zijn het nu twee losse dorpen. Het stadion van Telstar bevindt zich in Velsen-Zuid. En GTST gebruikt Velsen-Zuid vaak voor opnames van Meerdijk. De Engelmunduskerk is de moeite waard om te bezoeken. IJmuiden is met 32000 inwoners verreweg de grootste plaats van de gemeente Velsen. Het Fort bij IJmuiden beter bekend als Forteiland is een fort die dienst deed bij de stelling van Amsterdam. Het lag eerst ten noorden van het Noordzee kanaal maar door de verbreding werd het een eiland. Helaas niet vrij te bezoeken. Wel kun je via een bedrijf het afhuren voor bedrijfsevenementen en teamtrainingen. Het postadres van Tata Steel staat in IJmuiden maar het bedrijf zelf niet. Dat ligt in Velsen , Beverwijk en  Heemskerk. En kent twee vuurtorens. Voor toeristen is het noordzee kanaal met de bijhorende sluizen de attractie om het dorp te bezoeken. 

Wij hadden vooral de bal maar deden er niet genoeg mee. Waardoor wij Telstar het idee gaven dat er wat te halen was. In de 23e minuut is het dan ook de thuisclub die scoort. Het is Giousis die scoort. Na rust komen wij langszij via Jorgensen die raak schiet op aangeven van Hove

PODFVAf.png

De laatste wedstrijd is tegen Roda JC uit Kerkrade. De stad waar mijn werk gevestigd is irl. En ik het dus redelijk ken. Kerkrade is behalve een stad ook een gemeente en heeft met Eygelshoven nog 1 lostaant dorp wat bij de gemeente horen. Voormalige dorpen als Terwinselen , Chevremond en Kaalheide zijn nu wijken van Kerkrade. Kerkrade heeft net geen 40000 inwoners. Tussen 1830 en 1839 was Kerkrade onderdeel van België. En is bekend om zijn mijnen en zijn inwoners. Oftewel Koempels. De Heilig Hart van Jezuskerk staat in buurtschap Haanrade en heeft een heilig hartbeeld en een Lourdesgrot. Ook heeft Kerkrade een Sint-Catharinakerk @Rykjvk1. Het grootst behouden kloostercomplex van Nederland staat ook in Kerkrade namelijk Abdij Rolduc. Tegenwoordig kun je er o.a terecht voor bedrijfsfeesten en is er een escaperoom. Het kwam een aantal jaren terug nog in het nieuws omdat ze geen kamers wouden afstaan aan gasten die na een erotische beurs in Maastricht wouden gaan. Als onderdeel van het klooster heb je er ook nog de Abdijkerk.

Kasteel Erenstein ( waar je prima kunt slapen en eten ) ligt vlakbij Gaia Zoo 1 van de mooiste dierentuinen van het land. Het kasteel is als trouw locatie te huren. Zou daar gaan trouwen maar dat is er nooit van gekomen uiteindelijk. Hoeve Nieuw Erenstein is ook zeker de moeite waard om even langs te rijden. Op de markt ( waar het sowieso wel goed te vertoeven is bij mooi weer ) staat het standbeeld D'r Joep. Het nationale moment van Mijnwerkers. Ook heb je er de Rodahal. Waar regelmatig leuke feesten worden gegeven ( QMusic foute party en Stahlzeit o.a ) Ook is er voor bloemenliefhebbers de Botanische tuin ( al raad ik dan om naar het nabijgelegen Landgraaf te gaan voor Mondo Verde ). Een museum die zeker de moeite waard is , is Discovery Center Continium. Is gewijd aan ontwikkelingen in techniek vanuit het verleden , heden en de toekomst en is behoorlijk interactief. Had hier jaren geleden het verjaardagsfeestje van mijn zoon gegeven. En is 1 van de drie provinciale musea. De anderen stonden in Maastricht en Venlo. Het WMC ( Wereld Muziek Koers ) wordt hier om de vier jaar gehouden. Mocht je ervan houden. In het noorden loopt de grens over de Nieuwstraat ( Neustraße ) Dus de ene helft is Nederland en de andere helft Duitsland. Altijd leuk tijdens EK of WK voetbal wedstrijden.

Wij hadden wat goed te maken in deze wedstrijd. Laatste wedstrijd van het seizoen en ook nog eens thuis. Maar het stadion viel stiel toen er naar vier minuten 0-1 stond door Krasniqi. Achteraf bleek dat ook het enigste schot tussen de palen van de Koempels. Vlak voor rust komen wij dan zeer terecht op 1-1 door onze linksback Määtä. Hij werd goed vrijgespeeld door Hove. In de 54e minuut komen wij op voorsprong door Duarte. Hij maakt goed gebruik van de ruimte die hij krijgt door de korte corner van Bacuna die Irandust snel inspeelde. Vlak voor tijd wordt Emeran onderuit gehaald door Ouaissa. Cullen schiet de bal onverbiddelijk binnen. Na afloop van de wedstrijd werden de spelers gehuldigd in het stadion

ET3pgFE.jpg

66BLnD3.png

u2WL1Hy.png

1nCRf4a.png

Willem II promoveert met ons mee. Cambuur is dus veroordeeld tot de play off. Net als Roda , NAC en Ado. Twee verrassende ploegen hier zijn Den Bosch en Helmond Sport. Emmen en de Graafschap zijn dus sowieso veroordeeld tot nog een jaartje KKD. Na het feest in het stadion werd het feestje voortgezet op de grote markt. Met veel vuurwerk en bier werd het een geslaagd feestje. Wat gelukkig zonder grote incidenten verliep

jpYhaRF.jpg

Ons tweede , toch niet het elftal met de beste spelers draaide een goed seizoen en eindigde op een knappe tweede plaats. Kampioen werd Feyenoord die waren oppermachtig.

ecu7KuP.png

PaAGTkL.png

Onze U18 degradeerde helaas weer. Het team was tot aan de jeugdinstroom gewoon te zwak. Hierna herstelden ze zich goed maar vermoed dat ze met onderstaande spelers weer snel bij de besten in de jeugd gaan horen ( screens zijn van later in de game omdat ik mij vandaag eens heb gewaagd aan AI images te maken. 

Op het doel hebben wij de beschikking over Ivenzo Airewele. Is geboren in het altijd mooie Veendam en heeft een Surinaamse vader en Nederlandse moeder. Heeft de potentie om het 1e te kunnen halen

Spoiler

TJlEb2s.png

Als pure spits zie ik het niet in Rachid Zeriouh zitten op dit moment en train hem dan ook om naar AMR. Geboren in Appingedam. Maar heeft dankzij zijn ouders ook de Marokkaanse nationaliteit.

Spoiler

ARCJLFp.png

Veel wordt er van de in Zuidhorn geboren Mike Hiddink verwacht. Kan als spits spelen maar is meer een 10 of AML. Hij gaat een grote toekomst tegenmoed. De next Arjen Robben? Zeg het maar

Spoiler

zothNLn.png

Als breker op het middenveld hebben ze dan de in Zwolle geboren Iede Slegt. Als ware Viking strijd hij voor elke meter. 

Spoiler

DB2klD4.png

De play off is ook gespeeld en kunnen wij dus de eindstanden van de KKD en Eredivisie er bij pakken. Wie promoveren er wie spelen er komend seizoen een treetje lager?

D2BW4XG.png

Cambuur weet de play off te winnen en gaan dus ook al weer na 1 seizoen net als ons terug naar de Eredivisie. Niet dat ik het erg vind want wisten ze drie maal te verslaan dit seizoen.  Grote vraag dus welke drie ploegen er afdwalen. Jullie komen het zo te weten

Y9okzBq.png

Almere , Volendam ( goh de heen en weer ) en helaas GAE dalen af. Geen bezoekje aan het mooie Adelaarshorst dus. Hopelijk promoveren ze weer snel. Ajax ( ja onder Steijn ) werd kampioen van de eredivisie. AZ knap 2e en ook Utrecht had een goed seizoen. Heerenveen wist de play off te winnen en mag komend seizoen ook Europa in. Tot slot nog de ex spelers van Groningen die komende zomer het EK mogen spelen

ZlQyI5C.png

Padtje in Oranje ole ole . 

@19CH98 Uiteindelijk is die binnen en meer dan terecht. dank u

@delichris Thnx en idd hij is verdiend

@Titan Niet bewust hoor want heb niks tegen Cambuur. Gelukkig zijn ze mee gepromoveerd zijn iig zes punten :classic_happy:

@Marius Nu doorpakken hopelijk.

@MKLVMOND Dank u. Zullen het waarschijnlijk nodig hebben.

@keano77 @Satioz thnx

@chrisje1993Dank u

@Thomassje123 @ElMarcos @Rykjvk1 @Tim Windt @DutchClass22 @broabander @John Terry 2.0 @JC14 @Badmuts @MNie @Tim' @De Raam @KayDeManaager @Oerlie @MisterX

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zowel het eerste als het tweede hebben er een goed seizoen opzitten. Dat de Onder 18 helaas meteen weer degradeert is jammer maar gezien het feit dat de laatste weken een opgaande lijn lieten zien is er een grote kans om komend half jaar opnieuw weer te promoveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

yrtLpn6.jpg

Wie waren de helden die op de grote markt onder het genot van de nodige gele rakkers werden toegejuicht? 

De spelers werden 1 voor 1 voor gesteld en een wat beschonken Doldersum riep door de microfoon "Twente Twente Groningen komt er aan , Groningen komt eraan " Maar hoe hebben de spelers het gedaan dit seizoen?

mGupkrk.jpg

dA5eQkC.png

Verrips speelde geen enkele officiële wedstrijd en zal ook terug keren naar Fortuna Sittard. Moser was lange tijd 1e doelman tot hij geblesseerd raakte in de wintermercato.  Mous nam het over als invaller maar speelde een draak van een wedstrijd in zijn basis debuut. En mag vertrekken. Ik wist dus dat er nog wat bij moest komen en die kwam er met Jamie Cumming. Hij is momenteel gehuurd maar heeft een aflopend contract. Voor nu is het enige wat vast staat dat we met Moser in ieder geval nog een prima doelman hebben voor komend seizoen. Maar moet wel wat bijkomen.

tyt54UG.png

Radinio Balker was de vaste keus op de rechtsback positie. Speelde een redelijk seizoen maar heeft aangegeven zijn aflopende contract dat nog 2 jaar door loopt niet te willen verlengen. Van Gelderen had geen al te best seizoen. Schijnt in het echt ook 1 van de stoorzenders van de selectie te zijn wat bij mij in FM ook wel mee speelt. Beukers het talent mocht zijn debuut maken en speelde zeker niet slecht in die minuten. Milovic heeft nog geen 20 wedstrijden gespeeld en zal dus zeker komend seizoen blijven voor beide challenges. Deze positie is wel een puntje van aandacht in de zomer. 

VYMfnGI.png

Tymen Blokzijl speelde een goed seizoen. Plus eigen jeugd dus dat is altijd mooi. Naast hem deed Joost van Aken het ook zeker niet slecht. Beide zullen als het aan mij ligt ook gewoon mee de eredivisie in gaan. Marco Rente speelde ook regelmatig en deed dat naar behoren. Tabidze kwam voor wat ervaring en zekerheid maar wist niet erg te imponeren. Maar slecht was het ook niet. Toch is versterking hier zeker nodig.

893e6BP.png

Määtä speelde sterk. Was ook betrokken bij diverse treffers. Hopelijk weet hij dit ook te laten zien in de eredivisie. Peersman speelde zeker niet slecht maar zijn leeftijd begint wel op te spelen. Als we kunnen inspelen op zijn goede prestaties zullen we dat niet nalaten. Vooral omdat Gullit zeker geen verkeerde speler is. In principe hoef ik hier niet de markt voor op. 

Ligt het dan aan de spelers dat ik hier vooral versterkingen wil gaan halen? Nee niet direct eerder aan mijn speelstijl. Pas dat aan dan , maar dan hou ik mij niet aan mijn woord van GTPV. Lastig dus 

oRgD8oN.png

Duarte speelde de meeste wedstrijd als VMC en deed het gewoon goed. Pelupessy was zijn back up , hoewel die ook prima als MC kan spelen. Deed het aardig maar gaat niet het verschil maken in de eredivisie en mag vertrekken bij een goed bod. 

ZUOdivx.png

Hove en Bacuna was mijn favoriete samenstelling op het middenveld. Hove speelde hele goede wedstrijden maar ook best slechte gezien zijn gemiddelde. Maar met 4 treffers en 9 assists verwacht ik dan wel minimaal een 7+ cijfer. Bacuna draaide een zeer goed seizoen. En ondanks zijn leeftijd zal hij als het aan mij ligt nog zeker een jaar bij ons spelen. Valente rammelt aan de poorten. 

eKaTCxY.png

Op de AMR positie heb ik lang getwijfeld om een nieuwe speler te halen in het begin. Uiteindelijk dus besloten om het niet te doen. Met Irandust op een andere rol dan waar hij in het echt voor gehaald is mag ik zeggen dat het goed heeft uitgepakt. Hij speelde namelijk een zeer sterk seizoen. Noam Emeran liet als ruwe diamant zien dat hij de kwaliteit heeft op een leuke speler te gaan worden. Met van Bergen en van Kaam hebben wij nog twee leuke talenten. Maar is het eredivisie materiaal dat is de grote vraag. 

i91TXhp.png

Ricardo Kishna bleef lang fit en met een fitte Kishna heb je een wapen in huis. Speelde zeer sterk. Abraham behandel ik straks als spits. En Emeran kon hier ook aardig uit de voeten. 

ZxyUDVC.png

Van Veen en Jorgensen brachten niet van wat ik van ze verwachtte. Ligt dat wederom weer aan de spelers of mijn manier van spelen? Geen idee. Abraham pakte in ieder geval zijn kans. En liet zien dat het zeker een talent is. Voor Cullen is het dan lastig om zich de basis in te spelen maar laat wel zien dat het speler is waar wij nog plezier van gaan beleven in de toekomst. 

Op zich staat er een stevige basis voor komend seizoen. Zal bepaalde posities graag versterkt zien worden maar dan moeten er ook spelers vertrekken natuurlijk. Hoewel ik al wel kan zeggen dat er spelers al vast gelegd zijn die een aflopend contract hadden. 

@delichris Het zal nog 1 a 2 updates duren voordat de transfer in de zomer worden behandeld. Het seizoen is zeker geslaagd

@Marius Het was op en naast het veld een heerlijke maand

@Rykjvk1 Dat ben ik wel van plan maar is ook afhankelijk van verkopen natuurlijk. Graag gedaan haha. Moest toen ik die kerk zag aan jou comment denken vandaar

@Tim Windt Het lag zeker in de lijn der verwachting. Nu bouwen aan een eredivisie waardig team

@ElMarcos Dank u , Ja ik zie wel toekomst in deze jeugd lichting op den duur

@19CH98 Er lopen nu zeker leuke talenten rond in de U18 en verwacht wel promotie idd. Dat het tweede het zo goed deed verraste mij wel. Het eerste deed het zeker leuk

@Titan Groen , Geel jij tipt Ado als promovendus dus komend seizoen haha. Het was een mooie laatste wedstrijd idd

@Daz We mogen zeker niet klagen. Ben zelf ook benieuwd wat we kunnen laten zien in de eredivisie

@MNie Dank u wel

@Satioz thnx

@MKLVMOND @keano77 @chrisje1993 @Thomassje123 @DutchClass22 @broabander @John Terry 2.0 @JC14 @Badmuts @Tim' @De Raam @KayDeManaager @Oerlie @MisterX

Liever geen tag meer of juist wel let me know

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk om te zien hoe Kishna het gedaan heeft en zoals je zegt een fitte Kishna is een wapen voor elke Nederlandse club, maarja dan moet die wel fit zijn natuurlijk. De basis is op zich prima voor volgend seizoen, maar je zult toch nog enkele versterkingen moeten halen om het komende seizoen goed door te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed om een realistische analyse van je selectie te maken, zodat je ook precies weet waar je je moet gaan versterken. Leuk om naar die gegenereerde foto te kijken bovenaan, want er gaat zoveel mis met al die bierflesjes dat ik niet weet waar ik moet beginnen :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4VWP7FU.jpg

Nog even een terugblik op het afgelopen seizoen. Want hoe je het ook went of keert ik heb toch een prijs gepakt. Niet 1 waar je erg trots op moet zijn als Groninger maar een prijs is een prijs. Ook won ik nog een andere prijs

bfb8LCa.png

Deze is al iets fijner natuurlijk. En we hebben ons aan de verwachting weten te houden. Top 4 was het minimale en met de titel hebben we gedaan wat velen hadden verwacht. En met 19000 fans gemiddeld hebben we onze trouwe fans gegeven wat ze nodig hadden. Terug naar de eredivisie

fO2GK1x.png

Wie waren onze beste 11 volgens de statistieken?

fWh72vY.png

Toch verrassend Moser op doel en van Aken naast Blokzijl. Voor de rest wel het elftal waar ik het liefst mee speelde. Met bijna iedereen gemiddeld een 7 hebben ze het meer dan oke gedaan. 

9gQ04hL.png

Bacuna de grote man en Abraham de verrassing van het seizoen denk ik zo. Määtä en Irandust beide in echt uitgekotst laten zien dat ze zeer belangrijk kunnen zijn onder de juiste manager. 

xXV8HJg.png

Dit zegt denk ik genoeg, We hebben gedaan wat er van ons verwacht werd. Enigste puntje van aandacht de aantal overtredingen tegen, Al vind ik ons soms nog lief te lief en mogen we best harder ingrijpen.

R69szwQ.png

Financieel gaat het de goede kant op. En dit kan eigenlijk de komende jaren hopelijk alleen maar beter worden. En dat geld hopelijk voor deze 

4VbImsW.png

Hier is werk aan de winkel maar goed eerst maar eens weer Europees voetbal natuurlijk. En dat is waarschijnlijk nog wel even weg. Eerst maar zien te overleven in de eredivisie. 

@MNie Versterkingen zijn zeker gewenst maar dat ligt ook aan de verkopen natuurlijk. Kishna was behoorlijk fit en dan speelt hij ook gewoon

@Marius Ik denk dat wij een prima basis hebben om  mee door te bouwen. 

@ElMarcos Daar ben ik ook zeker benieuwd na. 

@19CH98 Het talent is er zeker. Of hij veel minuten gaat maken is de vraag 

@delichris Thnx

@Tim Windt De kracht ligt in het collectief

@Titan Er moet natuurlijk ook wel interesse zijn in de spelers maar er zullen zeker veranderingen komen

@Tim' Oi daar zijn veel bierenbeulen actief zie ik. We weten waar we ons moeten versterken iig

@Daz Die hadden zeker een goed seizoen

@Satioz @Badmuts Thnx

@Rykjvk1 @MKLVMOND @keano77 @chrisje1993 @Thomassje123 @DutchClass22 @broabander @John Terry 2.0 @JC14  @De Raam @KayDeManaager @Oerlie @MisterX

Link naar opmerking
Deel via andere websites