Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

[IDS] FM24 Pride of the North

Djurovski

Aanbevolen berichten

30th7e2.jpeg

Voor we de rest van de maand inclusief de return tegen City gaan behandelen stond er nog een belangrijke wedstrijd op het programma deze maand. Namelijk de finale van de nationale beker in de Kuip tegen de ploeg uit de hoofdstad Ajax. Een lastige pot want hoewel we dit seizoen de Amsterdammers al tweemaal wisten te verslaan ( beide keren een 2-1 overwinning ). Maar zeer overtuigend is dat niet en dus belooft de finale een spannende pot te worden. Ajax doet het ook in de competitie meer dan goed en lijkt de finale dus voor de verandering te gaan tussen de twee beste clubs in de competitie. Hoe zijn wij in deze finale beland? 

UmuFACY.png

Tot aan de halve finale hadden wij drie uitwedstrijden tegen op papier gemakkelijke tegenstanders. En Zwolle en Cambuur werden dan ook zonder noemenswaardige problemen aan de kant gezet. Echter kwamen wij met de schrik vrij tegen GAE. Penalty's moesten de beslissing brengen en het was uiteindelijk Slonina die met de eer ging strijken door de 10e pingen van de Eagles te stoppen en zelf de winnende binnen te schieten. PSV op papier dan de sterkste in de rij werd gemakkelijk aan de kant gezet in onze eigen Borg. Hoe was de run van onze tegenstander?

7JM70sd.png

Ook een relatief makkelijke run tot de finale. Alleen in de kwartfinale hadden ze een lastige uitwedstrijd tegen het dorp. In de halve finale troffen ze Volendam en dat is toch wel wat anders dan PSV. Wel opvallend dat ook Ajax de eerste drie wedstrijden uit moesten spelen. 

OGA251Q.png

yY9kuep.png

In een uitverkochte Kuip zal de strijd losbarsten voor de denneappel. Beide ploegen zullen bij winst niet deelnemen aan de Europa League want zowel Ajax als wij hebben ons al geplaatst voor de Champions League. Dat betekend dus dat die opschuift in de competite. Goed dan de wedstrijd. Vanaf het begin was  het duidelijk dat wij de betere waren. Veel meer balbezit , meer kansen maar de keeper van Ajax stond een puike pot te keepen zodat er bij rust nog niet gescoord was. Tien minuten na rust was het wel raak , Tillmann ziet de loop actie van Cullen en zijn pass was op maat. Met een goede schijnbeweging zet hij zijn directe man opzij en schuift de bal kalm langs de doelman in het netje. Waar iedereen dan verwacht dat Ajax wel zou aanzetten kwam bedrogen uit want wij hielden het overwicht en de kansen. En als Ajax dan eens gevaarlijk werd en zowaar tot een goede kans kwam stond Seimen in de weg. En zo winnen we voor de 3e maal dit seizoen van Ajax. Wederom met maar 1 doelpunt verschil maar ook dat is genoeg voor winst natuurlijk

HMV3gKB.png

LYWZhsf.png

S36QUSD.png

Het bestuur is tevreden met de winst van de beker. De laatste en destijds enige keer was in 2015. Nu staat de beroemde denneappel voor de tweede keer in onze trofeën kamer. En was het dus ook weer een groot feest in het Stadpark waar de spelers als helden werden gehuldigd.

cRQKOV7.png

@Marius Dit was zeker een prestatie die ik niet verwacht had en de zoon al helemaal niet ( ha tegen City ben je echt kansloos ) Het zegt idd nog helemaal niets over de return maar deze hebben we toch mooi in de zak

@Kyrill Zeker een geweldige prestatie of het verdiend is? Wedstrijd was behoorlijk in evenwicht

@delichris Thuis zijn we wel sterker dan uit dus we moeten echt hopen hetzelfde te kunnen neerzetten

@Daz Dat we nu al in staat zijn om PSG op 0-0 te houden en van City te winnen had ik niet nu al verwacht

@Lensherr Deze smaakte als een perfect rijpe mango op een warme lentedag

@ElMarcos Ik ben vrij eigenwijs betreft aanpassen. Het is vaak een my way or the highway maar deze keer pakte het goed uit

@Vlonkie Van die tegentreffer baalde ik wel idd. Zeker omdat het uit een korte corner kwam waar wij al zovaal van hebben geprofiteerd en als je er dan 1 tegenkrijgt is dat kut haha

@KayDeManaager @Satioz Thnx

@Boyzone @Badmuts @De Raam @Thomassje123 

@broabander @John Terry 2.0 @Oerlie @MisterX @Glenn08 @Rykjvk1 @Cervantes 

@Titan @Tim' @19CH98 @Djordison @Tim Windt @FlyD @chrisje1993 @DutchClass22 @reibleetsak @MKLVMOND @Lenstra @MNie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nUklQwj.jpeg

arMDwVD.png

Albert Rusnak

Door de winst in de beker gleden mijn gedachten automatisch weer terug naar 03-05-2015. De bekerfinale tussen Zwolle en Groningen en waar Groningen voor het eerst in hun bestaan de beker en de eerste echte prijs wist te pakken. De doelpuntenmaker in die wedstrijd was Albert Rusnak. En aangezien het al weer even geleden is dat ik een speler uitlichtte was dit het juiste moment. Albert Rusnak is op 7 juli 1994 geboren in het Tsjechische Vyskov maar speelt voor het Slowaakse nationale elftal. Een technisch zeer begaafde speler. Al hebben wij er daar bij FC Groningen meer van gehad. Krisztian Adorjan ( mislukt ) en Gonzala Garcia-Garcia ( bij vlagen geweldig maar meestal speelde je met 10 man als hij in het veld stond ) Rusnak was veel dwingerder aanwezig en belangrijker. Met als kers op de kaart de beide treffers in de bekerfinale. 

Rusnak begon in de jeugd van het Slowaakse Kosice om vervolgens op jonge leeftijd naar Manchester City te vertrekken. Bij deze club werd hij verhuurd aan Oldham Athletic ( drie wedstrijden ) Birmingham City ( vier wedstrijden ) en Cambuur Leeuwarden ( 17 wedstrijden , vier goals ) Bij Cambuur viel hij op bij FC Groningen. In de winter werd zijn verhuurcontract verlengd tot aan de zomer. In die zomer zou zijn contract aflopen bij Manchester City en besloot FC Groningen hem te kopen. Bij onze club speelde hij 71 wedstrijden en scoorde 10 doelpunten. Waaronder de winnende in dat dorp

In de winter van 2017 verruild Rusnak FC Groningen voor een avontuur in de MLS en vertrekt naar Real Salt Lake. Het transferbedrag is nooit bekend gemaakt. Bij Salt Lake had hij in zijn debuut seizoen 14 assists wat hem een 4e plek opleverde en in de 2 volgende seizoenen wist hij meer dan tien treffers per seizoen te maken. Hij kwam tot 140 wedstrijden en 41 treffers voor Salt Lake. In januari 2022 vertrok Rusnak naar de Seattle Sounders. En in dat jaar wist hij CONCACAF Champions League  te winnen met zijn club. Momenteel is hij nog altijd actief bij de Sounders

Hoewel Rusnak voor Tsjechië mocht uitkomen omdat hij daar geboren is koos hij voor de het Slowaakse elftal. Zijn vader ( ook Albert Rusnak ) was geboren in Tsjechoslowakije maar na de afsplitsing tussen beide landen viel zijn geboorte stad onder Slowakije. Junior heeft gekozen voor Slowakije. Momenteel staat hij in het echt op 38 interlands en 7 goals ( in mijn save 66 interlands en tien treffers ) Met Slowakije won hij in 2018 de King's Cup een toernooi wat gehouden wordt in Thailand. Een toernooi wat al sinds 1968 wordt georganiseerd. En waar behalve landen soms ook clubs aan meedoen zoals AGF Aarhus ( wat @Keko wel blij zou maken denk ik ) Hoewel ze verloren de finale in 1986 van Noord Korea...

Bizar toernooi als je het mij vraagt

Citaat

Hier de link op zelfs eens te kijken

9dpUn1i.png

Voor even was hij terug in Nederland om de finale van de beker te bewonderen en was Voetbal Zone er om hem na afloop te intervieuwen. 

VZ: Albert leuk je weer eens in Nederland te zien. Waardoor was je nu weer in Nederland?

AR: Ik was door FC Groningen uitgenodigd om de finale te komen kijken en daar heb ik ja tegen gezegd aangezien de club nog altijd in mijn hart zit.

VZ: Je bent na afloop van deze wedstrijd niet meer de enige speler die voor FCG heeft gescoord in de beker , doet jou dat persoonlijk iets?

AR: ( lacht ) ben nog altijd de topscoorder in de finale's dus nee haha. En nee voor de club , de stad en de supporters is het geweldig dat ze weer een beker erbij hebben. En ze hebben natuurlijk ook al de titel gewonnen en ook dit seizoen strijden ze er weer voor. De club is met een geweldige opmars bezig en dat is mooi om te zien. 

VZ: Ze komen weer van ver dat is waar , had jij verwacht dat de club zo snel weer de weg naar boven heeft gevonden?

AR: Het verbaasde mij vooral dat ze zo zijn weggezakt. De club had altijd een goede naam en wisten steeds goede spelers aan te trekken. Helaas was dat een paar jaar minder wat goed gelukt maar heb nu al vertrouwen in de mensen die er nu zitten

VZ: De KNVB beker of de CONCACAF CL?

AR: De beker was mijn eerste echte grote prijs maar de CL betekend toch net iets meer

VZ: Wat verwacht je van de return tussen twee van jouw voormalige werkgevers?

AR: Groningen heeft mij thuis verbaasd door te weten te winnen van City. Ik gun het Groningen dan ook meer dan City aangezien ik daarvoor nooit echt heb mogen spelen , wat overigens destijds ook terecht is hoor. Het was wel een goede leerschool en heb er veel geleerd. Maar als ik dan moet kiezen hoop ik dat Groningen doorgaat. Heb overigens twee maanden terug de wedstrijd in de poulefase terug gekeken en als ik eerlijk ben geef ik City de meeste kans door die late tegengoal in de eerste wedstrijd. Ik hoop Groningen ik verwacht City

VZ: je bent de eerste in deze reeks die nu actief is op de velden. Je bent nu 33 en hebt inmiddels 167 wedstrijden voor Seattle gespeeld waar je contract in december afloopt. Is een terug keer een reële optie?

AR: Als ik de transfers de laatste seizoenen zo zie is het vooral gericht op jong talent en dat was vroeger ook al zo. Daarnaast is er volgens mij ook geen interesse vanuit Groningen of Europa. En zit ik prima hier in Amerika. Ook weet ik niet of ik na afloop van mijn carriere nog actief blijf in de voetballerij. Maar mocht Groningen willen praten , ze hebben mijn nummer anders was ik ook niet aanwezig bij deze finale. 

VZ: Heb je spijt van de overstap van Salt Lake naar Seattle? Nationaal gaat het niet heel erg lekker

AR: Spijt nee want het bracht mij wel de CL maar inderdaad de ploeg presteerd de laatste jaren niet naar kunnen en ook dit jaar is het maar de vraag of wij de play off gaan halen. Salt Lake heeft wel twee maal de finale van de MLS cup gehaald wel verloren maar dat steekt af en toe wel ja. 

VZ: Albert , leuk dat je even tijd wou vrijmaken , veel succes in het restant van de MLS en wie weet

AR: Ik zou er niet te veel op rekenen maar dank je wel en het was fijn om even terug te zijn in Nederland

@Marius Prijzen pakken is altijd leuk en had de beker nog niet gewonnen. Dat de finale dan tegen een topclub is maakt het wel mooier

@delichris Van ajax winnen is altijd mooi zeker in een finale

@Kyrill Dank je wel

@Daz Snap ik. Komt over enkele updates denk wel iets voorbij wat je weer wat blijer maakt

@MNie Come on het is maar de beker toch? Nee zeer blij mee om hem eindelijk te winnen

@Satioz thnx

@Lensherr @ElMarcos @Vlonkie 

@Titan @Tim' @19CH98 @Djordison @Tim Windt @FlyD @chrisje1993 @DutchClass22 @reibleetsak @MKLVMOND @Lenstra 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een mooie terugblik naar het verleden. Er zijn nog wel enkele leuke spelers bij Groningen geweest zoals Fredrik Stenman bijvoorbeeld. Die werd hier ook met de nodige adelbrieven gehaald bij Club Brugge.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

rV9M29s.jpeg

En dan werken we langzaam toe naar de return tegen City. Maar voor we daar zijn hebben we nog tegen Vitesse en Feyenoord gevoetbal. En na City staat de derby van het Noorden op het programma. Ook zijn de nieuwe jeugdspelers doorgekomen dus ook daar zullen we het later nog even over hebben. Als eerste troffen we in eigen huis Vitesse.

De harde kern van Vitesse bestaat uit verschillende groepen. En zit op zuid. Waarvan Crew 81 1 van de bekenste is. Qua rivaliteit is het natuurlijk vooral NEC wat de klok slaat. In ons eigen huis waren we veel beter maar lieten dat niet echt zien in de score. In de 29e minuut komen wij op voorsprong door Duarte die weer eens een wedstrijd mocht opdraven. Hij scoorde op aangegeven van ex Vitesse speler Manhoeff. Op slag van rust is het dan ineens 1-1 door Marin die scoorde uit 1 van de weinige kansen van de bezoekers. We speelden wel een veredeld B team aangezien de wedstrijd ( de thuiswedstrijd ) tegen City er stond te komen. Ver in de tweede helft leken wij dan weer op voorsprong te komen door Cullen maar helaas stond hij buitenspel. Negen minuten later is het wel raak voor Cullen , hij kopt een voorzet van Tillman tegen de touwen. Zes minuten voor tijd is het echter Tielemans die Vitesse weer langszij schiet. Ver in blessuretijd dan toch nog een moment , Mijatovic is de keeper voorbij en wordt in de rug gelopen... Heel het stadion schreeuwt om een strafschop maar Kooij vind het niets. Bal wordt weggerost maar opgepikt door Paulsen. Hij slingert die bal nog maar de 16 in en Tillman kopt raak. 3-2 in de dying seconds. 

COIkNan.png

De wedstrijd tegen Feyenoord zit tussen de twee wedstrijden tegen City in. Niet echt ideaal dus. De S.C.F. is de harde kern van de Rotterdammers. En ze zitten op vak S. Ajax is natuurlijk de grote rivaal. Europees is dat Benfica. Feyenoord had nog wat recht te zetten na onze masterclass in de Kuip terwijl ik mij vooral richte op de wedstrijd tegen City. En dat zag je op het veld waar de sterkhouders geen top wedstrijd op de mat wisten te leggen. En op slag van rust stonden we zelfs op achterstand. Ivanusec had de Rotterdammers op voorsprong gezet. Halverwege de tweede helft kwamen wij langszij via Rejczyk. Hij schoot een vrije bal van 26 meter in de kruising. Hier bleef het dan ook bij.

APkhtt5.png

Dan de wedstrijd natuurlijk de return tegen Manchester City. Gezien onze wedstrijd twee maanden terug had ik er een heel zwaar hoofd in. En de start kunnen jullie wel raden. Het was City wat de bal had , City die kansen kreeg maar wij hebben Seimen. In de fase 30 tot 40e minuut kregen wij zowaar twee hele grote kansen maar beide keren wist Mijatovic het net niet te vinden. Gaat ons dat nog opbreken? Ook in de tweede helft blijft City de bovenliggende partij maar wij hebben Seimen. Zou het dan , kunnen wij de rijke stinkers de baas blijven? Ja want wij hebben SEIMEN. Hoogspersoonlijk houd hij ons in de CL door zijn doel schoon te houden en een wereldpot te keepen. We eindigen zoals we begonnen zijn met een 0-0

evXqErw.png

jfoJaCG.png

En we treffen Bayern in de halve finale. De regerend kampioen... Als laatste wedstrijd speelden we nog tegen Heerenveen. De harde kern die bekend staat als Nieuw Noord. Zitten jawel op Noord. Met Groningen en Cambuur hebben ze twee rivalen in de buurt. En laat er nu net een wedstrijd tegen de FC op het programma te staan. In de 12e minuut komen wij op voorsprong door Tillman die de bal makkelijk kan binnentikken op aangeven van Toklomati. In de 49e minuut schreeuwt Heerenveen om een pingel maar de VAR zegt doorspelen. Even later gaat de bal wel op de stip voor de Friezen. Rejczyk trekt aan het shirt maar wij hebben Seimen. Ruim tien minuten later kunnen ze toch feestvieren wanneer Olsson de 1-1 binnen schiet. De VAR had een zeer drukke middag want twee treffers van ons worden afgekeurd. Zowel Postema als Mijatovic stonden net buitenspel. Even later krijgt Sadiq zijn tweede gele kaart wat weer op boze reacties uit het Friese vak opleverde. Iets waar nog veel meer gescheld uit kwam toen de bal drie minuten voor tijd op de stip ging. Rejczyk maakte zijn foutje goed en schiet ons zo naar de winst

sryE5U7.png

dbz77Li.jpeg

GHFZhZS.png

De titel kunnen wij al bijna ruiken deze kan tegen Sparta gepakt gaan worden volgende maand maar het wel heel raar lopen willen we dit nog verprutsen. Nog altijd niet verloren in de competitie en behalve Sparta zijn Helmond Sport en Zwolle de tegenstanders komende maand. Plus de halve finale van de CL natuurlijk. Goed dan nog de jeugdinstroom die helaas niet super geweldig was maar door een aantal nationaliteiten hebben de meeste spelers toch een contract gekregen

tdOgJWt.png

Een keeper uit Ivoorkust zie je niet dagelijks op Corpus den Hoorn binnenlopen. Dan ook nog een Duitser en een Pool het is een bont gezelschap. Ridderbos heeft trouwens ook nog de nationalieit van Aruba. 

CHlVxsU.png

In de tweede groep al wat betere spelers. Waarvan er 1 uit Burkina Faso en een Kroaat. Geen idee waar we ze vandaan toveren. Is het dan allemaal kommer en kwel? Nee hoor. 

LXStFbj.png

Want met van der Gaag komt er wel een speler binnen die kan uitgroeien tot een belangrijke speler in het eerste. Enigste nadeel is dat hij geen doorzettingsvermogen heeft. En ook onze Spaanse vriend kan nog van betekenis zijn. 

@delichris Dat was het zeker

@Marius Zo vaak hebben we niet wat te vieren in het noorden

@Kyrill Leuke speler met de nodige bravoure

@Lensherr Groningen heeft zeker leuke spelers gehad. Stenman , Kostic was echt een heerlijke tandem op de linkerflank. Hoe doet Bjorn Meier het eigenlijk in Brugge?

@MNie Thnx

@Daz Absoluut , zulke spelers zijn er gewoon te weinig. En voordeel aan Rusnak is dat hij ook nog presteerde

@Vlonkie Heerlijke speler

@Satioz thnx

@ElMarcos @Vlonkie 

@Titan @Tim' @19CH98 @Djordison @Tim Windt @FlyD @chrisje1993 @DutchClass22 @reibleetsak @MKLVMOND @Lenstra 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer van de matige intake maar die éne speler maakt het dan toch wel weer een beetje goed. Ben benieuwd hoe hij zal gaan ontwikkelen! En door gaan in de CL ten op zichte van City is echt uitermate knap. Succes tegen Bayern!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

A2iYFiz.jpeg

Aan alle mooie dromen komt altijd een einde ( of de wekker of? ) 

En dan zitten wel al mei of om heel eerlijk te zijn eind april want de eerste wedstrijd tegen Bayern stond in April op het programma maar ik neem hem mee in de mei update en dus is de eerste wedstrijd deze periode tegen de grootmacht uit Beieren. Tussen beide duels met Bayern staat een eventueel kampioensduel met Sparta op het programma. En na de return spelen we nog tegen Helmond Sport en Zwolle in de competetie en een eventuele finale. Maar goed eerst de eerste wedstrijd tegen de Rekord Meister. En huidige houder van de CL. De ploeg uit München hoeft weinig uitleg voor de volgers van het internationale voetbal. Maar voor de mensen die niet onder een steen maar een compleet betonblok hebben geleefd toch wat cijfertjes omdat het kan. In acht nemend dat het om 03-04-2024 gaat en niet de datum ingame.

Bayern speelt hun wedstrijden in de Allianz Arena waar ruim 75000 mensen naar binnen kunnen. In het begin deelde de club het stadion met stadsgenoot 1860 maar die zijn weer terug gegaan naar hun eigen stadion. In de begin dagen was de buitenkant dus of rood of blauw zodat men wist welke club thuis speelde. Dan de ploeg zelf die verruit het succesvolst is in Duitsland met 33 landstitels. Twintig keer werd de beker gewonnen en 10x de supercup. Verder staat er een Europacup voor bekerwinnaars in de prijzenkast , een UEFA cup en zes keer de Europacup 1 / Champions League. De Europese supercup werd tweemaal gewonnen net als de voormalige wereldbeker voor clubs en de nieuwe variant werd ook al twee keer gewonnen. Een niet te onderschatten ploeg met honger voor meer prijzen.

We begonnen goed aan de wedstrijd namen het iniatief en leken in de 11e minuut via Cullen de voorsprong te pakken. Helaas stond hij net buitenspel en gaat het feestje niet door. Bayern leek hierdoor wakker geschrokken te zijn en besluit om er een tandje bij te zetten. En helaas konden wij niet mee in dit geweld. Het ging van kwaad naar erger wanneer een schot van Musiela afwijkt op Leite en zodoende Seimen passeerd. Ook in de tweede helft blijft Bayern het beter voetballende team en komen wij gewoon niet in ons spel. Pino zorgt halverwege de tweede helft voor de 0-2 waardoor de return meer gaat lijken op een veredeld schoolreisje dan een echte wedstrijd ben ik bang

mSsxjMN.png

Sparta thuis , de wedstrijd om kampioen te kunnen worden maar ook het tussendoortje tussen de wedstrijden tegen Bayern. Kies ik voor het B team of geloof ik niet meer in de kansen van een stunt in de CL en gaan we de titel pakken met de sterkte 11 of maak ik er een combi van , Het werd een soort van sterkste 11 met een paar aanpassingen wegens vermoeidheid of schorsingen. De harde kern van Sparta heet de Spanenaren lijkt haast op het tv programma Spangas maar dat geheel terzijde. De vrij kleine groep zit in de hoek van het stadion op de Denis Neville tribune. Grootste rivaal is natuurlijk de grote broer al is het niet meer zo heftig als vroeger. 

Het eventuele kampioensduel begint al goed wanneer wij in de 6e muziek weer eens scoren uit een korte corner. Rejczyk neemt hem die speelt Kristmannsdottir in en die speelt de bal door naar Hiddink die wel raad weet met dit buitenkansje. De wedstrijd kabbelt rustig voort en komen totaal niet in de problemen. De meeste spelers lijken zich wel te sparen voor de return in München. In de 70e minuut kunnen onze fans dan weer juichen wanneer jeugdproduct Postema de 2-0 binnen schiet op aangeven van Gudmondsson. Vlak voor tijd maken we het feest compleet wanneer Postema een afgeslagen corner de 16 in speelt en Leite die er nog stond kan de bal binnen koppen. We zijn voor het tweede jaar op rij KAMPIOEN

HkoMuad.png

8JvIwul.png

iN7zxM6.png

Hierdoor zijn we nu de beste in de provincie qua aantal titels , beter dan Twente en evenaren we AZ en ADO. Er is nog wel een lange weg te gaan maar het begin is er. Goed daarna gingen we dus op schoolreisje naar München. Als je dan toch in 1 van de grootste steden van Duitsland bent kun je er ook maar van genieten toch? Na een bezoekje aan de Frauenkirche gingen we nog even naar het BMW museum en het Rock museum. Om af te sluiten in het Hofbräuhaus am Platzl. De dag erna even flink trainen om het daarna op te nemen tegen de plaatselijke grootmacht.En wederom hadden wij niet veel in te brengen tegen Bayern. Als ze dan ook nog eens tweemaal vlak voor rust en twee maal vlak na rust scoren dan is alle hoop in no time vervlogen en gaan we met een pakkie slaag terug naar huis. Helaas geen stunt dus 

r2SG4EB.png

Dat betekend dat we nog maar twee wedstrijden spelen. Normaal gesproken voor Jan de met korte achternaam sinds de titel al binnen is maar toch zag ik het anders. We kunnen nog ongeslagen kampioen worden. Helmond wat ook in het tweede seizoen boven de streep staat maar nog niet veilig is moet dan wel verslagen worden. Helmond kent geen echte harde kern hoewel er wel fanatieke groepen zijn waarvan de Helmond Youth zich graag willen bewijzen. 

Wij hadden in Helmond weinig te vrezen van zowel een harde kern als de spelers op het veld. Het werd een eenvoudige overwinning door twee assists van Gudmondsson. De eerste werd knap naar de grond binnengekopt door Tillman en de tweede kopbal vloog de kruising in via Toklamati. 0-2 dus nog 1 wedstrijd te gaan die we niet mogen verliezen

2ee5bsU.png

Zwolle is de tegenstander. Waar Vak-Noord de benaming is voor de fanatiek oftwel de harde kern. In het noorden zitten ze blijkbaar het liefst in de noord tribunes. Toeval of? Het werd iig een leuke laatste wedstrijd voor de fans in het groen en wit. Al in de 6e minuut wordt een voorzet van Rejczyk niet goed verwerkt , Wanner brengt de bal in en Cullen kopt raak. Zwolle raakt wat geïrriteerd en begint vooral te schoppen naar alles waar geen bal in de buurt is. En probeerde Wanner 1 van de spelers met geel nog een oor aan te naaien met een schwalbe in de 16. Scheids trapte erin maar de VAR niet.  In de rust wat wissels en 1 van die wissels in Postema die in de 53e minuut Tillman vrij voor de doelman zet en met zulke kansjes kan hij goed overweg. Na uur spelen veroverd Huseinbasic de bal zelf , dribbeld , passeert onderweg enkele tegenstanders en schiet de bal maar in het doel. In de laatste minuten scoren wij nog tweemaal via Tillman en Muslija en daardoor eindegen we dit seizoen met een 5-0 overwinning. Een pitchinvasion was het gevolg

MHi4EzN.png

6s2NRpI.png

ZQ3sIAq.png

XPz23wh.png

We eindigen het seizoen ongeslagen en met maar vijf gelijke spelen. Volgens Leite kwam dat vooral door mij , altijd mooi zulke veren in de reet toch? Tien punten boven Ajax en 21 boven de toch wel verrassende nummer 3 FC Utrecht die naar de voorrondes CL mag gaan. AZ pakt de plek van de beker in de Uefa League. Feyenoord , Willem II , Sparta en Vitesse gaan de play off spelen. Net als de Graafschap maar dan degene die je niet wilt spelen. ADO en Heracles dalen af naar het tweede niveau wat dus betekend dat Helmond zich voor het tweede jaar heeft gered. 

CVoJ1dT.png

RKC werd kampioen en in de KKD en gaat samen met Volendam naar de eredivisie. Fortuna gaat sowieso play off spelen. Roda heeft weer een beter seizoen dan het jaar ervoor. Emmen en GAE vielen tegen dit jaar.

TQwCPLL.png

Jong FCG een beetje een achtergebleven deel want niet actief in de piramide en dus mogen de grootste talenten naar de satelietclubs. Toch wil ik hier de komende jaren wel beter naar gaan kijken. Hoe en wat moet ik nog even gaan bekijken. Misschien wat bredere A selectie zodat spelers fit kunnen blijven in het tweede. Spelers die HG kunnen worden niet verhuren maar hier laten spelen aangevuld met spelers die nog niet toe zijn aan spelen in het eerste maar wel talentvol zijn. We gaan het eens rustig bekijken maar wil wel meer met het tweede elftal gaan doen. 

jnSFts3.png

Voor onzere U18 is het vooral belangrijk om in de A divisie te blijven. En ook in het tweede deel bleven ze er gewoon in. Doel is wel om hier in de toekomst toch ook echt voor de titel te blijven spelen. Dan nog twee nieuwsfeitjes die ik het vermelden waard vind.

ZJDZDRh.png

Seimen verlengd zijn contract met vijf jaar. En de afkoopclausule is van 16.75 mil verhoogd naar 44,5 miljoen. Mocht hij dus vertrekken verdienen we iig een lekker bedrag. Het er helemaal uitslopen lukte helaas niet maar verwacht wel dat hij nu niet direct gaat vertrekken. 

KYyf3Bh.png

De kogel is door de kerk er komt dan toch een nieuw stadion. Het heeft even geduurd sinds het eerste nieuws over een nieuw stadion aankwam en het duurt nog wel even voor wij erin gaan spelen. De bouw duurt drie jaar dankzij al die mooie stikstof regels etc. Maar we gaan dus naar een stadion van ruim 40k capaciteit waardoor we het 3e stadion in Nederland worden. 

@MNie Het was geen wedstrijd die goed voor het hart is haha. Maar nationaal zijn we heerlijk bezig

@Marius Het mocht helaas niet zo zijn maar we komen steeds verder dus we gaan vrolijk door

@delichris In deze fase kom je geen kleintjes meer tegen ( al dacht Bayern er misschien anders over ) maar helaas waren die nog een maatje te groot. Nationaal is het wel een heerlijk seizoen geworden

@Vlonkie Het was vooral andersom Bayern knalde tegen ons

@Kyrill Trots op dat we City hebben verslagen maar twee stunts was helaas te veel van het goede , nationaal kunnen we zeer trots zijn met alle drie de prijzen te hebben gewonnnen

@Glenn08 Helaas , helaas Met Bayern konden we het niet. Het zat er gewoon niet in. Had gehoopt om meer tegenstand te kunnen bieden maar helaas niet gebeurd. Op naar volgend seizoen

@Lensherr Ik had een klein beetje hoop maar die waren helaas nog te goed, Nationaal gelukkig wel heerlijk gepresteerd

@Daz Baal alleen van die determination en zijn niet ambiteus zijn maar wie weet kan hij verrassen. Zeker gezien de eerste wedstrijd in de poulefase tegen City gaf ik ons geen kans dus zeer trots , helaas was Bayern echt een maatje te groot ( nog )

@Satioz @ElMarcos

@broabander @John Terry 2.0 @Oerlie @MisterX 

@Rykjvk1 @Cervantes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites