Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

[IDS] FM24 Pride of the North

Djurovski

Aanbevolen berichten

Er is flink geïnvesteerd in de selectie, hopelijk betaald dat zich uit! Daarnaast valt mij op dat je flink wat salaris betaald aan je aankopen, bij mijn AZ save krijgen alleen de absolute sterren 40K in de maand. Het lijkt er dus op dat promotie financieel gezien een must is maar daar heb ik zoals ik al eerder zei alle vertrouwen in!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MqZT1Cp.jpg

Nadat we zijn terug gekomen uit Kosovo waar de spelers meer op vakantie dachten te zijn dan op trainingskamp gezien de uitslagen. Maar goed er werd niet verloren en goed gescoord dus dan moet je soms ook niet te hard zijn tegenwoordig. Geen Huub Stevens of Robert Maaskant praktijken. Dus kunnen we ons opmaken voor de wedstrijden in de KKD en in een halve maand spelen we toch vier wedstrijden inclusief een bekerduel,  te beginnen met een wedstrijd op de Toekomst tegen Jong Ajax

Onze start in de wedstrijd was heerlijk daar wij al naar vijf minuten op 0-1 komen. Pelupessy stuurt Irandust de de diepte in , die kapt zijn man prima uit en schiet diagonaal binnen. Een paar minuten later komt de club uit de hoofdstad langszij via Misehouy. In de 19e minuut pakken wij weer de leiding. Kishna dendert over de linkerflank en zet de bal hard en strak voor. Irandust hoeft zijn voet er maar tegen aan te zetten. Tien minuten voor rust is de marge zelfs twee. Kishna neemt een indirecte vrije schop , Pelupessy kopt de bal hard op de lat en Blokzijl kan simpel binnen tikken. Zijn 1e treffer voor de groen witte brigade. Na de thee maken we het ons zelf te moeilijk. Vooral als Bacuna in de 67e minuut zo de bal in de voeten van Banel speelt en die er weer een wedstrijd van mag maken. Jong Ajax had geloof ik red bull in plaats van thee want ze spelen een stuk beter in de tweede helft. Via Axel van Dongen komt Ajax dan langszij in de 71e minuut. Een tweede nederlaag leek aanstaande toen Martha in de 83e minuut zelfs de 4-3 aantekenende maar de treffer wordt door de VAR afgekeurd.

dfxOFMN.png

Vervolgens spelen we de hondsrugderby in Emmen. Emmen is een gemeente en stad in zuidoost Drenthe. De gemeente telt 108852 inwoners waarvan 56640 in de stad zelf. Emmen is qua oppervlakte de 4e gemeente van Nederland. Toch een prestatie. De bijnaam van Emmen is vlinderstad en dat had te maken met de vlindertuin in het Noorderdierenpark. Het Noorderdierenpark was de trekpleister van de stad. En deze zeer mooie dierentuin stond er tot 2015. Inmiddels in het dierenpark weer te bezoeken onder de naam Rensenpark. Ondernemers op creatief gebied kunnen voormalige dierentuin gebouwen huren voor een atelier of escaperoom bijvoorbeeld. De oude kinderboerderij is de nu een stadsboerderij en er is zelfs een theatertje. Aan de overkant van het Noorderdierenpark is daarna Wildlands Adventure Zoo geopend in 2016. Ondanks vele kritieken vind ik het een zeer leuke dierentuin waar de dieren veel meer ruimte hebben. Maar het mist wel de charme van het Noorderdierenpark. Maar mocht je kinderen hebben en je bent eens in de buurt ga er heen. Emmen ontstond op het zuidoosten van de Hondsrug. Die zich uitstrekt van Emmen tot aan de stad Groningen. Vandaar dus de Hondsrugderby. Vlak buiten het centrum ligt het Veenpark ( officieel in Barger-Compascuum ) En is een openluchtmuseum waar de vervening vanaf het begin in 1870 tot 1966 in beeld wordt gebracht. Absoluut de moeite waard. En kent de stad 11 Hunebedden. Ook heeft de stad zelfs een FC Emmen museum. Verder heeft het de Joodse Synagoge die als enigste Synagoge in Drenthe nog de originele interieur heeft. En heeft Emmen het hoogste gebouw van Drenthe namelijk de Hondsrugtoren van 65 meter hoog. Overigens is het niet het hoogste bouwwerk van de provincie want die staat in Hoogersmilde. Voor de overige sportliefhebbers heb je ook nog de Gouden Pijl wat wielrenliefhebbers wel zullen kennen. Waar FC Emmen niet al te succesvol is is handbal vereniging E&O dat wel. De mannen werden het een aantal keer landskampioen. En zowel de mannen als vrouwen speelden diverse Europese wedstrijden. Deze wedstrijden worden gespeeld in de Oosting Arena. Dat beter bekend is onder de naam Sporthal Angelslo. Waar ik vroeger vaak ben geweest voor het Protos-Weering zaalvoetbaltoernooi. Een van de grootste zaalvoetbaltoernooien van het land voor amateurclubs. 23 december begint editie 47. En de finale wordt altijd in Angelso gespeeld. Waar mijn oude amateurclub SV HODO nog altijd mederecordhouder is samen met Hoogeveen en HZVV wonnen ze zes maal dit toernooi. Voor HODO was de laatste maal in 2010/2011 dus wordt wel weer eens tijd. Ook had/heeft Emmen Aquarena wat vroeger toen ik kind was een Subtropisch zwemparadijs was. De naam bestaat nog wel maar kan even niet zo snel vinden als het sinds de heropening nog altijd dat is. Misschien dat onze razende reporter @Elsjorro1990 hier uitsluitsel over kan geven.

Goed dan de wedstrijd op de Oude Meerdijk tegen de club met de mooiste sponsor van het land. Emmen dacht bloed te kunnen ruiken nadat wij een mindere oefencampagne hadden en een 1-3 voorsprong tegen Ajax weg gaven maar niets was minder waar want hoewel het spel nog niet geweldig was. Waren wij wel de betere en gaven weinig weg. Vlak na rust komen wij op 0-1. Irandust wint een belangrijk kopduel en Cullen gaat goed door. Die legt de bal af en Valente tikt hem binnen. In de 57e minuut lijkt Cullen de 0-2 te maken maar de grens steekt zijn vlag in de lucht. Zijn vervanger scoort uiteindelijk wel. Want Abraham maakt acht minuten voor tijd de 0-2 op aangeven van uitblinker Kishna. Een prima overwinning

j8ojOGr.png

Onze volgende wedstrijd is thuis tegen Cambuur. Deze wedstrijd is voor de beker. De ploeg uit Leeuwarden dus. Leeuwarden is de hoofdstad van Friesland en 1 van de oudste steden van Noord Nederland. Ruim 93000 inwoners kent deze stad. En is natuurlijk het begin en eindpunt van de 11 stedentocht. Zal die ooit nog gereden worden? De geschiedenis van Leeuwarden gaat terug tot in de Romeinse tijd. De Grote of Jacobijnerkerk  is de grootste van de Middeleeuwse kerken in de stad. En heeft de grafkelder van de Friesche Nassaus. Ook is in de stad de Westerkerk want tegenwoordig dienst doet als theaterruimte. De waag want zeker in het verleden een zeer belangrijk gebouw was. Want waar gehandeld wordt werd gewogen en dat gebeurde in de waag. De Blokhuispoort want de ingang was van de gevangenis. Met twee mooie torens. De mooiste kerk van de stad is volgens mij toch wel de Sint-Bonifatiuskerk.  Van de moderne bouwkunsten is de Achmeatoren de hoogste van Noord en Oost Nederland met een hoogte van 114 meter. Ook zijn er diverse musea's te vinden in de stad. Waaronder het Fries landbouwmuseum en het Fries Verzetsmuseum. Ook is er jaarlijks in de stad het Noordelijk Film Festival. En is er jaarlijks Into the Grave een metalfestival. Ook doet de pelgrimsroute naar Santiago de Compostella de stad aan. En is te herkennen aan zeven putdeksels. Het Jabikspaad begint in Sint Jacobiparochie en loopt tot het Overijsselse Hasselt waar ook het Groningse-Drentse Jacobspad aan komt om vervolgens via Deventer , Nijmegen en Maastricht aan te sluiten op alle andere routes naar Compostella. 

Wij waren in onze eigen borg heer en meester en konden al snel op 1-0 komen toen Abraham onderuit werd gehaald door Bergsma op het randje van de 16. De bal gaat op de stip maar Kishna mist de uitgelezen kans. Na veertien minuten is het dan wel raak. Een lange bal van Blokzijl wordt goed doorgekopt door Irandust. Valente loopt goed door en weet de bal voorbij de keeper te schieten. Ondanks een groot overwicht blijft de 1-0 heel lang staan. In de 67e minuut moet ik noodgedwongen wisselen wanneer Moser geblesseerd raakt. Waardoor Mous zijn debuut mag maken.  Vrij ernstig blijkt achteraf. In de blessuretijd komen wij dan toch op 2-0. Bacuna neemt de hoekschop en van Aken kopt bij de 1e paal raak. Wij mogen ons dus gaan opmaken voor de kwartfinale van de beker.

5kPSIrL.png

lyPKpxG.png

En we treffen het niet want we mogen op bezoek bij de huidige kampioen van Nederland. Ach ja spelen we toch in de Kuip dit jaar. Benieuwd hoe we ons gaan meten met deze topclub. Tot slot spelen we thuis tegen Jong AZ de laatste wedstrijd deze maand. Mous maakt zijn debuut in de basis want Verrips is gehuurd en ga ik niet verlengen. Een lange bal van Westerveld op Meerdink laat zien waar ons pijnpunt ligt en dat is de hoge lijn van de verdediging. Het is een risico wat ik neem en al in de 12e minuut wordt afgestraft. In de 26e minuut straft Kishna gepingel achterin keihard af en staan we weer gelijk. In de tweede helft komen we vlot op 2-1 door Määtä die goed werd weggestuurd door van Aken. Määtä verdedigend niet de beste maar zijn aanvallende impulsen maakt veel goed. In de 70e minuut komen de kaaskoppen toch weer langszij . Lenssen kopt raakt uit een hoekschop. Invaller Emeram wordt twee minuten later onderuit gehaald in de 16 en de bal gaat weer op de stip. Cullen gaat er achter staan en faalt niet. Toch weten wij deze voorsprong wederom niet vast te houden want tien minuten voor tijd is Meerdink weer een plaaggeest voor de verdediging en schiet raak. Hoewel Mous er hier niet goed uit zag.

hEkuh8r.png

kw5xrOp.png

eSdYwxR.png

Met maar vijf punten deze maand  komt Cambuur nu genaderd tot zes punten. Al hebben wij die wel in de beker verslagen. Het gat met de nummer drie Willem II is gelukkig nog erg groot. Dus promotie zou toch wel moeten lukken. Maar we zullen elke wedstrijd onze uiterste best moeten doen want elke tegenstander kan het ons toch lastig maken

@MNie Pfoe dat zou wat geweest zijn he. Wie weet ooit. Op zijn oude dag , dromen mag. Ben tevreden over de versterkingen. 

@Tim' Heb nog wel wat ideetjes wat dat betreft en dan niet alleen voor de coach. Ik ben tevreden over de transfermercado.

@Titan Een degelijke speler is het zeker. Ik voel je haha. Ben er ook niet kapot van hoewel die tegen Emmen in het echt niet eens zo slecht was. 

@delichris Gullit kende ik in game nog niet. Loopt niet over van het talent waar wel degelijk en is op amateurbasis. Voordeel is dat hij de Surinaamse en Kroatische nationaliteit heeft wat hem voor de Pokeplayer weer interessant maakt.

@ElMarcos Transferperiode vind ik toch altijd het leukst in FM. Ben ook tevreden met de gehaalde spelers. Gullit is denk ik niet direct een versterking maar wel goed voor de breedte. 

@DutchClass22 Thnx. Ik schuif voor het transferbudget door naar het salarisbudget. En dan vooral kijken voor transfervrije spelers.  Zit nu rond de 6 ton. 

@Marius Ik vind het een geweldige toevoeging en maak er dan ook dankbaar gebruik van. Verdedigend zijn we kwetsbaar dus daar vooral in geïnvesteerd. Of het echt aan de spelers ligt of aan mijn tactiek laat ik even in het midden. geef liever de spelers de schuld dan mijn eigenwijze ikke

@19CH98 Klopt ik schuif vooral het transferbudget naar salaris budget om zulke spelers te kunnen halen. Dat is natuurlijk wel een risico. Zeker mocht het nog misgaan. Maar neem liever nu het risico dan een speler als Cullen straks niet meer te kunnen halen. En om nu het seizoen af te maken met Mous op het doel? Hopelijk weet Cumming wel te presteren of zou hij te vroeg hebben gepiekt?

@De Raam Nou Cambuur komt anders wel verdomd dichtbij dus ik ben er nog niet zeker van. Bedankt voor de complimenten

@chrisje1993 @keano77 @KayDeManaager @Tim Windt thnx

@Rykjvk1 @MisterX @Oerlie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die Jongteams zijn een verhaal apart, in FM nog meer dan in het echt. Kies vaak voor een net iets anders aanpak, vooral omdat ze zo makkelijk scoren. Nja, makkelijk, vooral als ze tegen jou spelen :D . De twee belangrijkste wedstrijden heb je gelukkig gewonnen! In die bekerwedstrijd kan de clubkas sowieso goed gespekt worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

o9ou4jC.jpg

Februari de kortste maand van het jaar. Maar met vier wedstrijden in de competitie en de bekerkraker in de Kuip tegen Feyenoord toch niet de saaiste maand. Hebben wij ons kunnen herstellen of ruikt Cambuur nu echt bloed? We mogen in ieder geval aftrappen tegen FC Dordrecht , Hoe dichter bij Dordt hoe rotter het word een uitspraak die ik maar al te goed ken. maar is dat ook wel terrecht?

Dordrecht is behalve een stad ook een gemeente. De 5e van Zuid Holland met ruim 120000 inwoners. En bestaat ongeveer sinds het jaar 1000. In 1421 kwam door de Sint-Elisabethsvloed waarbij  grote delen van het achterland voorgoed verdronken de stad op een eiland te liggen. Later via inpoldering werd dit uitgebreid tot eiland van Dordtecht maar het oostelijke deel ( de Biesbosch ) werd nooit meer ingepolderd. Ten oosten van de stad vind je nu de Sliedrechtse Biesbosch en ten zuiden de Dortdse Biesbosch en samen maken die de Hollandse Biesbosch. Met een pondje is de rest van nationaal park de Biesbosch toegankelijk. Qua bezienswaardigheden heb je de Groothoofdspoort op de plaats waar 3 rivieren samenkomen. De grote kerk met zijn niet afgewerkte toren. Het voormalige stadshuis is een lust voor het oog. Het Scheffersplein met vele horeca schijnt zeker in de zomer de moeite waard te zijn. Sowieso zijn pleinen met horeca vaak de moeite waard. En er staat nog 1 overgebleven molen. De Kyck over den Dyck. Verder heb je er diverse museums waaronder het Dortrechts museum lokaal bekent als het schilderijen museum en het binnenvaart museum. In het buurtschap Willemsdorp staan nog diverse bunkers uit WOII.  Je hebt er de jaarlijkse boekenmarkt die zo'n 100000 mensen trekt. Het kent de 6 na oudste voetbalclub van Nederland namelijk D.F.C. En wie Dordrecht zegt , zegt natuurlijk Rene van der Gijp. En zo hebben we een mooi bruggetje voor de wedstrijd in het Matchoholic stadion

Waar wij voortvarend van start gaan aangezien Irandust ons al in de 3e minuut op 0-1 zet. Een mooie pass van Duarte in de loop van Irandust. Die dan naar binnen trekt en genadeloos uithaalt. In de 25e minuut komt de thuisploeg langszij via Kriwak. In de rust toch meer eens gezegd dat ik hier wel wat meer van verwacht en dat had effect want de 1e tien minuten na de thee was een lust voor het oog en zagen de spelers van Dordt alleen maar sterretjes. Direct na rust was het raak voor invaller Cullen die de tegenvallende Abraham was komen vervangen. Hove speelt Irandust in die speelt de bal goed in op onze spits en die weet hier wel raad mee. Twee minuten later is het Hove die scoort. Irandust is zijn man voorbij en trekt de bal keurig naar net buiten de 16 en Hove mag doeltreffend uithalen. Vijf minuten later is uitblinker Irandust de gevierde man met zijn tweede treffer deze wedstrijd. Määtä ons werkpaard op linksback stoomt weer eens op en zijn voorzet wordt binnen gekopt door Irandust. Twee minuten later is het alweer raak. En deze treffer lijkt op de 1-3. Weer is het Irandust met de voorzet en weer staat Hove net buiten de 16 helemaal vrij. Zeven minuten later scoort Cullen ook zijn 2e maar deze wordt afgekeurd wegens buitenspel. Van 1-1 naar 1-5 in tien minuten voetbal. Sebaoui scoort in de 67e minuut de 2-5 en diep in blessuretijd maakt Noc er nog 3-5 van. Toch weer drie tegentreffers. Ook al staat Cumming onder de lat.

MUhiyJ5.png

Standaard Luik wou Henk Veldmate overnemen maar Henk blijft in Groningen actief. Wij krijgen vervolgens Top Oss op bezoek. Oss een stad in Noord Brabant telt 58500 inwoners. En hoewel de stad een rijke historie kent. Het was zelfs de hoofdstad van het Kwartier van Maasland. Wat het noordelijke kwartier was van de Meierij van 's-Hertogenbosch. Wat weer het Noordoostelijke kwartier was van Hertogdom Brabant. De overige 3 waren Leuven , Brussel en Antwerpen. De Meierij van 's-Hertogenbosch bestand uit hoofd en vrije stad 's-Hertogenbosch. Kwartier van Oisterwijk met de zelfde stad als hoofdstad , kwartier van Kempenland met als hoofdplaats Oirschot wat later Eindhoven werd , kwartier van Peelland met Sint Oedenrode wat later Helmond werd als hoofdstad en dus het kwartier van Maasland met Oss als hoofdstad. Helaas zijn er weinig overblijfselen uit het verleden bewaard gebleven. Wat is er dan nog wel te zien. De voormalige watertoren ( bij intimi bekend als de sigaar van Oss ) en is tegenwoordig een Moskee. Overblijfselen van het Kasteel van Oss. Over de fundamenten van een torentje is een glazen plaat gelegd zodat je deze kunt bekijken. Twee molens namelijk de Zeldenrust uit 1860 en nieuw leven uit 1895. Je hebt er natuurlijk het jaarlijkse Carnaval ( wat helaas morgen al weer begint ). En je hebt er het Museum Jan Cunen wat in de prachtige villa Constance gehuisvest is. De villa werd in 1888 gebouwd in opdracht van Arnold van den Bergh zoon van Margarinefabrikant Simon van den Bergh. Hij vernoemde het pand naar 1 van zijn dochters. Het kwam later nog in meerdere handen tot het van 1921 tot 1974 dienst deed als stadshuis. Om vervolgens als museum verder te gaan. 

Wij kwamen zelf geen moment in de problemen tegen Top Oss en speelden een sterke wedstrijd. Hoewel de score dat niet laat zien. Wel wisten wij de punten in het hoge noorden te houden. In de 20e minuut komen wij op 1-0 door Irandust. Cullen ziet zijn schot geblokt worden , Duarte pikt op en speelt Irandust in die wel raak schiet. In de 63e minuut komen wij op 2-0. Gullit geeft voor , Irandust legt terug en Kishna schiet raak. Een prima aanval en de ploeg speelde prima in het algemeen.

eF1vkVf.png

Vervolgens mogen wij op bezoek in Eindhoven in het Jan Louwers stadion. Wie was die beste man eigenlijk? Waarom is het stadion naar hem vernoemd. Jan Louwers geboren in 1930 en overleden in 2012 is vooral bekend door zijn prestaties bij FC Eindhoven. Hij speelde als rechtsbuiten in de ploeg die landskampioen werd in 1954. En was er sterspeler. In 1953, 1954 en 1955 werd de ploeg afdelingskampioen met Louwers als sterspeler. In 1954 werden ze zelfs dus landskampioen. Het was een you love him or hate him speler. Geweldige wedstrijden en momenten wisselde hij af met wedstrijden waar hij totaal onzichtbaar was. In de periode bij EVV ( FC Eindhoven later ) zat hij toen ook een paar keer dicht bij het Nederlands elftal. Maar uiteindelijk kwam het nooit zover. Ook niet toen hij bij buurman PSV ging voetballen en met die ploeg landskampioen werd in 1963. Vervolgens speelt hij nog drie jaar bij Roda JC om vervolgens af te bouwen bij zijn geliefde FC Eindhoven ( EVV destijds ) Na zijn voetbal pensioen ging Louwers in de Horeca en wist een zeer succesvolle groothandel op te zetten die hij in 1987 verkocht aan Sligro. In 1994 werd het stadion van FC Eindhoven naar hem vernoemd. En in dit stadion mogen wij het dus opnemen tegen de kleine broer van PSV

We mogen meteen in de achtervolging want het is Seedorf die al in de 1e minuut raakschiet voor Eindhoven. Niet de start die je wilt hebben natuurlijk. Seedorf is het neefje van Clarence. In de 12e minuut trekken wij het recht wanneer Kishna raak kopt uit een voorzet van Irandust. In de 33e minuut komen wij op voorsprong. Peersman die weer eens in de basis mag starten gaat goed door en besluit om maar eens uit te halen. Zijn schot wordt onderweg nog aangeraakt door Seedorf zodat hij voor de tweede maal deze avond scoort maar nu in eigen doel. Na rust lijkt Eindhoven in de 66e minuut gelijk te komen maar de VAR keurt hem af wegens buitenspel. In de 74e minuut komen wij op 1-3 door een mooie aanval van twee invallers. Emeran die Irandust heeft vervangen geeft de bal voor en Jorgensen ( die Kishna heeft vervangen en Abraham is daardoor onze linksbuiten geworden ) kopt raak. Twee minuten juicht Jorgensen opnieuw wederom door een goede pass van Emeran maar ook nu is de VAR onverbiddelijk en blijft het dus 1-3. Acht minuten voor tijd gelooft het Jan Louwers stadion weer in een stuntje wanneer Kökcu ( Ozan voor de goede orde ) de ploeg terug brengt naar 2-3. Twee minuten later is het stadion echter weer in rouw gedompeld. Emeran die goed inviel brengt de stand op 2-4 met een mooie treffer van randje 16 de pass kwam van Abraham. 

uYygTTz.png

Onze laatste competitie wedstrijd is tegen Helmond Sport. Helmond is een stad en gemeente in Noord Brabant. En telt bijna 95000 inwoners. En had vroeger een grote metaal en textiel industrie. Helmond is ontstaan uit een nederzetting die al voor het jaar 1000 zou hebben bestaan en werd in 1179 voor het eerst genoemd. Helmond was eeuwen lang een centrum van textiel nijverheid want zich in de loop van de 19e eeuw verder ontwikkelde tot textiel industrie en met de aanleg van de Zuid-Willemsvaart in 1825 werd deze gestimuleerd. Door dit kanaal werd Helmond verbonden met 's-Hertogenbosch en het verdere Noordelijke en Westelijke Nederland en qua zuiden met Maastricht verder naar de Luikse bekken. Leden van de familie Wesselman en enkele Helmondse ondernemersfamilies waren nog betrokken bij katoenplantages in Suriname. Helmonders worden spottend kattenmeppers genoemd. Naar verluid aten ze vroegen katten oftwel dakhazen. Dus niet alleen Chinezen doen dit. Carnaval wordt hier natuurlijk ook groots gevierd. Een zeer bekend bouwwerk in Helmond is het Kasteel van Helmond. Een vierkante waterburcht in het centrum van de stad. In 1921 werd het eigendomsrecht van het kasteel door de weduwe van kasteelheer Carel Fredrik Wesselman van Helmond overgedragen aan de gemeente. Tegenwoordig is het nog altijd een officiële trouw locatie. En was het het decor van Kasteel van Sinterklaas van Omroep Brabant. In het centrum heb je verder nog het Huis met de Luts. Een van de oudste nog bestaande woningen van Helmond en stamt uit 1594 toen het opnieuw werd opgebouwd na een grote stadsbrand. Verder vind je in het centrum nog een aantal middeleeuwse gebouwen en straatjes. Van de industriële geschiedenis zijn nog enkele panden over. Waaronder het Auw Fabriekske daterend uit 1840 en was een kleine textielfabriek aan de Kanaaldijk waar nog een aantal oude fabrieksgebouwen en villa's te bewonderen zijn. Ook heb je er de Kubuswoningen. Lelijk in mijn ogen en die waren verboden met het Theater maar die is afgebrand in 2011. De woningen raakten ook beschadigd maar zijn gerenoveerd. Het Museum Helmond bevind zich deels in het Kasteel en deels in de kunsthal. Stichting Industrieel Erfgoed Helmond, in dit museum aan de kanaaldijk waar de belangrijkste bedrijven lagen vind je van alles betreft de textiel industrie. 

We waren beter , veel beter dan de bezoekers uit Helmond. En kregen in de 20e minuut een domper te verwerken doordat Emeran geblesseerd uitviel. Hij mocht in de basis starten na zijn goede invalbeurt tegen Eindhoven. De 0-0 bleef echter zeer lang op het bord staan. Pas in de 71e minuut maken wij de 1-0 door de vervanger van Emeran namelijk Irandust. Kishna neemt de hoekschop deze wordt slecht verwerkt door de verdediging en Bacuna kan oppikken. Deze legt de bal af aan Irandust die raak schiet. Elf minuten voor tijd maken wij ook de 2-0 een lange bal van Irandust op Määtä is op maat die legt hem voor en Cullen kan simpel binnen tikken. Dat diep in blessuretijd Helmond nog de 2-1 maakt met hun enigste schot tussen de palen is er 1 voor de statistieken. 

t2spZpt.png

Ook hebben wij een eerste satelliet club weten te vinden. De club had namelijk  nog geen officiële samenwerkingsverbanden. Of we er veel aan hebben is nog maar de vraag maar oud profclub Be Quick 1887 waar oud FCG speler Paul Matthijs de trainer is mag zich nu onderdeel van FC Groningen noemen. Waren Be Quick nou ze spelen namelijk in stadion Esserberg ( waar ik nog altijd eens naartoe moet gaan ) waar 12000 mensen naar binnen kunnen. Plus mijn oude amateur club wist deze top amateur ploeg eens uit te schakelen in de KNVB beker Noord. Om vervolgens te stranden bij Achilles 1894 uit Assen. Momenteel komen ze uit in de 4e divisie ( Hoofdklasse ) 

Ge0pPWZ.png

bhcZYT0.png

Dan de laatste wedstrijd deze maand. We mogen naar de Kuip voor de wedstrijd tegen huidig kampioen Feyenoord. Ik heb een vermoeden dat we Feyenoord de komende jaren nog regelmatig gaan tegen komen dus voor nu even alleen de wedstrijd. Kunnen wij ons al meten met de top van Nederland? Dat was de vraag die veel supporters zich stelden. Het antwoord is helaas nee. We begonnen nog vrij aardig met wat kleine kansjes en even dacht ik aan dat we zouden kunnen stunten. Helaas was dat niet het geval. Was Feyenoord heer en meester? Ze hadden wel een stuk meer kansen maar veel ervan stelden ook niet zo heel veel voor. Toch wonnen ze wel met 2-0 door treffers van Paixao en Dilrosun. Geen schande natuurlijk maar had gehoopt op meer verzet van mijn Groningen maar we weten nu in ieder geval onze plaats

e5RU0Pw.png

hf7J9PF.png

E0CG7QL.png

Door onze goede maand qua resultaten in de competitie en een mindere periode van Cambuur is het gat qua punten verdubbeld. De ploeg uit Leeuwarden staat nog altijd 2e maar ziet ADO en Willem II wel erg dichtbij komen. Aangezien wij pas 1x hebben verloren en de andere topploegen al 6 of 7x keer komt die titel nu wel dichterbij. Maar goed het is pas voorbij als we met die schaal in de handen staan natuurlijk. 

@delichris De jong teams hebben toch op FM aardig wat leuke talenten en willen wel voetballen. Dat maakt het lastige tegenstanders maar goed we staan nog bovenaan idd

@Titan Heldere en duidelijke analyse betreft de jeugdteams. Ik ben alleen een dinosaurus die weigert zich aan te passen ( toch maar eens gaan doen? ) 

@Tim Windt In de beker hadden we zeker een mooi affiche als had ik hem liever in eigen huis gehad. Maar goed we mochten weer eens spelen in de Kuip

@Marius Is het echt verrassend? Ze hebben wel prima selecties op FM en spelen toch vaak leuker voetbal dan de meeste andere tegenstanders. Misschien wat meer behoudender spelen was slimmer geweest maar hoop deze ploegen niet vaker tegen te komen haha

@DutchClass22 Daar hoop ik zeker niet op. Afgelopen maand was weer een lekkere dus hopelijk blijft de dip weg. Alleen voor wat chips te dippen misschien dat ik een dipje in huis haal

@ElMarcos Na deze maand ruik ik hem ook voorzichtig 

@19CH98 Ik ben zeker tevreden. hoewel de tegentreffers wij zorgen baart maar is vooral door mijn manier van spelen. 

@keano77 @Badmuts @MNie @Satioz thnx

@Tim' @De Raam @chrisje1993  @KayDeManaager @MisterX @Rykjvk1 @Oerlie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de comeptitie gaat het voortvarend! En leuk dat je de Be Quick als partner hebt! Daar ben ik ooit nog eens heengereden vanuit Gemert voor een Play-off wedstrijd om ze met 5-0 van ons te zien winnen hahaha. 't Clubbie van Robben trouwens ook. DIe krijgt toch wel de assistentenrol op een begeven moment?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orde op zaken gesteld in de competitie. In de beker is de nederlaag de logica zelve, al ga je altijd een keer dromen natuurlijk. Je weet in ieder geval al hoe je  er voor staat richting volgend seizoen wanneer je terug in de Eredivisie speelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben net helemaal bij om je novelle te lezen, je bent sterk bezig! vooral verslagen over steden zijn leuk om te lezen! dat stukje over Emmen is een favoriet, :classic_tongue:  zou graag een tag willen voor de volgende post!

bewerkt door MKLVMOND
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1dCxgvM.jpg

Milko Djurovski

Milko Djurovski geboren op 26 januari 1963 in Tetovo wat tegenwoordig in Noord Macedonië ligt is 1 van de grootste namen die ooit bij de Trots van het Noorden heeft gespeeld. In zijn jeugd speelde hij bij FK Teteks Tetovo om vervolgens in de jeugd van Rode Ster Belgrado te gaan spelen. Hier was hij speler van 1979 tot 1986. In 1984 won hij met Joegoslavisch elftal een bronzen plak op de Olympische spelen van 1984. Van 1986 tot 1990 speelde hij bij de grote concurrent Partizan Belgrado. Al vroeg was hij dus al niet bang voor wat controversie. In zijn tijd bij Partizan maakte hij indruk bij de wedstrijd tegen FC Groningen in de Europa League in 1989. De ongeschoren en langharige Djurovski stond voor de wedstrijd nog rustig wat sigaretjes ( daar komt dus de bijnaam Rookmagiër vandaan )  te roken om zich vervolgens maar snel om te kleden. In deze twee wedstrijden maakte hij drie doelpunten en veel indruk op Groningen. Een jaar later was hij speler van deze mooie club

hyydTd7.jpg

dcEQq4p.jpg

In Groningen werd Djurro al snel een publiekslieveling. Vooral door zijn klasse en zeer onverwachte acties in het veld. Hoewel hij die ook had buiten het veld. Als het sneeuwde kwam hij op moonboots op de training. Was het warmer weer lag hij regelmatig te slapen onder de tribunes. Op trainingskampen was hij actiever in het plaatselijke nachtleven dan op het trainingsveld. Uiteindelijk nekte dit gedrag zijn carrière bij de FC. Staff en medespelers accepteerden op een gegeven moment het gedrag niet meer. Bij Groningen vormde hij een gevaarlijke partner met Hennie Meijer. In zijn 1e seizoen maakte hij de meeste indruk en met 14 goals zorgde hij dat Groningen lang mee deed voor de titel. Pas vier wedstrijden voor het einde moest de club door blessures en schorsingen afhaken. Uiteindelijk speelde Djurovski 71 wedstrijden in de eredivisie met 28 treffers als gevolg. Qua absolute getallen vast niet de beste of grootste speler van de club maar voor mij is hij dat wel. Vooral door hoe ik bij de FC is gekomen en door zijn gedrag. Na zijn periode bij Groningen liep zijn carrière als een nachtkaars uit. Later is hij nog trainer geworden in o.a Slovenië , Bosnië en Noord Macedonië. En was nog even scout bij Heerenveen. Helaas zit hij niet in de database van FM24. Milko won drie maal de titel in Joegoslavië. Twee maal met Rode Ster en 1 maal met Partizan en won twee keer de beker daar met Rode Ster. 

Als Zestigjarige kwam hij dit jaar weer eens kijken naar zijn oude club. Al had hij niet de beste wedstrijd uitgezocht. Hij kwam namelijk naar Groningen-Ajax van vorig seizoen en die wedstrijd werd al na negen minuten voetbal gestaakt. Alhoewel hoe veel symboliek zit er in dat de Rookmagiër terug in het stadion is en de wedstrijd wordt gestaakt door rookbommen. Mooier kan toch bijna niet. Hij werd dus de Rookmagiër genoemd maar rookt al drie jaar niet meer. Het losbandige leven heeft hij sowieso los gelaten. In zijn eigen woorden " ik heb hier ( Groningen ) gerookt , gedronken en lol gemaakt " Maar ik drink al meer dan twintig jaar niet meer. Ik ben nu 60 en zo voel ik me ook. Het deed hem zichtbaar pijn want hoewel hij nu in Slovenië woont volgt hij de club nog wel

Citaat

"Ze hebben een fenomenaal stadion, volop publiek. Er is iets gebeurd, er klopt iets niet. Misschien hebben ze geen goede selectie samengesteld. Misschien hadden ze hier nooit op gerekend", aldus Djurovski. "Natuurlijk raakt het me. Dit is mijn club. Ik weet niet wat hier is misgegaan."

VZ: Milko , eind vorig seizoen was je hier ook. Toen was het een sportieve malheur. Hoe vind je hoe de club het nu doet?

MD: Ze hebben er duidelijk van geleerd. Al namen/nemen ze wel een groot risico gezien de spelers die gehaald zijn. Ze gokken op direct succes. Maar goed dat past de club ook wel.

VZ: Verwacht je dat als de club promoveert ze weer een stabiele ploeg op het hoogste niveau kunnen worden. 

MD: Deze ploeg , deze stad , dit publiek , kijk hoe de uitvakken vol zijn plus het stadion thuis. Deze club hoort op hoogste niveau thuis. Met hopelijk wat leuke wedstrijden in Europa. 

VZ: Rode Ster of Partizan dan?

MD: Haha lastige keus. Volgens mij heeft Groningen nog nooit tegen Rode Ster gespeeld. Dus doe die dan maar. Al waren de wedstrijden tegen Partizan ook altijd mooi. Maar goed voor nu is dat toekomst muziek. En wat betreft mijn eigen keuze betreft de beide clubs. Ik kom er nog graag bij beide dus ik zal hier geen keus in maken. Beide hebben zijn mooie kanten. Kom anders een keer de derby bekijken?

@delichris Ik denk dat we trots mogen zijn op onze run in de beker. Nu idd die titel veilig zien te stellen

@Badmuts Jaloers! Is het stadion de moeite van waard van Be Quick? Robben zal zich dan wel moeten ontwikkelen als hij assistent van mij wil worden

@Marius We zijn er nog niet he. Maar we weten waar we ons in moeten verbeteren

@19CH98 Nee absoluut geen schande en in de competitie doen we het meer dan prima

@Tim Windt Helaas geen stunt nee. Maar goed zo raar is dat nog niet. In de KKD gaat het meer dan prima

@Tim' Nee dat doen we ook zeker niet. Al hoop je altijd op meer. 

@MKLVMOND Leuk om te horen dat het bevalt en geen enkel probleem om je taggen. Dit keer even wat anders maar de stedeninfo zal vlug weer volgen. Aangezien onze razende reporter niet heeft gereageerd op het Emmen stuk kun jij hier uitsluitsel over geven betreft Aquarena?

@Satioz @keano77 @KayDeManaager @ElMarcos thnx

@Titan @DutchClass22 @MNie @De Raam @chrisje1993 @Oerlie @MisterX @Rykjvk1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer een sterk stukje! Leuk om een oud speler van de FC er bij te betrekken!

over Aquarena, die naam bestaat nog steeds… zwembad is verhuist naar stationsplein, bij FC Emmen. Echt subtropisch vind ik het niet meer,  het oude aquarena vind ik persoonlijk mooier.  Het is nu en normale zwembad met 1 glijbaan niet echt heel bijzonder

Link naar opmerking
Deel via andere websites