Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

FM Café

Fantasy

Aanbevolen berichten

7 minuten geleden zei 19CH98:

Vanaf seizoen 2.

Top, zoiets dacht ik al gehoord te hebben.

5 minuten geleden zei Kyrill:

Ik ga zeggen(en dan doe ik nog voorzichtig) ik zie jou minstens 7 punten pakken deze  4 duels

Ik ga er vanuit dat hij natuurlijk 9 punten pakt. Alleen Ajax moet je natuurlijk laten winnen en kampioen laten worden :cheer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Kyrill:

Ik ga zeggen(en dan doe ik nog voorzichtig) ik zie jou minstens 7 punten pakken deze  4 duels

Dat is iets te optimistisch, het werd 1 punt uit tegen AZ. ;c Door Feyenoord keihard afgedroogd, tegen PSV had ik ook niet veel in te brengen. Tegen Ajax 2-1 verloren maar dat was nogal ongelukkig. Kwam als 14e (3 punten boven de degradatiestreep) uit deze reeks, maar dan heb je het voordeel dat de andere tegenstanders (op Cambuur na die al een paar seizoenen een degelijke subtopper zijn) niet zoveel meer voorstellen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

FM Mobiel 23 met Arsenal. Micky van de Ven net 12 maanden geblesseerd geraakt, echt sneu. Als hart onder de riem, gelijk 5 jarig nieuw contract gegeven. Als Mario Been nieuw contract krijgt na 10-0 nederlaag, dan vind ik dit meer dan goede reden voor Micky. 

Screenshot_20231125_040902_FM23 Mobile.jpg

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat doen jullie met talenten (die het eerste niet gaan halen) met een aflopend contract, die voorheen 1,1k p/w krijgen maar nu 4/5k p/w willen? Met de achterliggende gedachten dat je geld aan hem wilt verdienen?

Verkopen (voor een lagere verkoopprijs) voordat hij te bosmannen is? Of verlengen en hopen dat er een club komt hem voor een hogere verkoopprijs wil hebben?

Voorbeeld van z'n speler;

image.thumb.png.4c4c886e53638c8ed11865aecbabbed6.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Thierryvane:

Dit renpaard - Boussourou Coulibaly - kwam seizoen één onze jeugdinstroom binnenrennen. Hopen dat hij voor Nederland kiest, maar wat voor training zouden jullie hem meegeven? Focus op linksbuiten of toch spitsie?

Schermafbeelding2023-11-25100903.thumb.png.18f25da77599815d85308daa82fc7011.png

Ik train jeugdspelers altijd zo compleet mogelijk, tenzij ik een DNA hanteer of de speler in kwestie een enorme zwakte heeft die weggewerkt dient te worden.

Ik zou deze trainen als Complete Spits met eerst een additionele focus op uithoudingsvermogen zodat ie straks ook wedstrijden vol kan houden. Als dat eenmaal op 11/12 zit zou ik de focus omzetten naar Attacking Movement.

Als hij eenmaal gaat spelen zou ik hem trainen in de rol waarin je hem gaat gebruiken maar dat is sowieso pas vanaf 18.

2 uur geleden zei joostmakaay:

Wat doen jullie met talenten (die het eerste niet gaan halen) met een aflopend contract, die voorheen 1,1k p/w krijgen maar nu 4/5k p/w willen? Met de achterliggende gedachten dat je geld aan hem wilt verdienen?

Verkopen (voor een lagere verkoopprijs) voordat hij te bosmannen is? Of verlengen en hopen dat er een club komt hem voor een hogere verkoopprijs wil hebben?

Voorbeeld van z'n speler;

image.thumb.png.4c4c886e53638c8ed11865aecbabbed6.png

Verschilt per speler natuurlijk. Ik probeer altijd wel te verlengen, als dat redelijk kan, en ze dan te verhuren om de transferwaarde op te krikken. Sommige spelers willen dan ook nog weleens verrassen en toch bruikbaar worden. Na 2 of 3 uitleenbeurten dan verkopen, verdien je het salaris altijd wel terug, zeker als je ook betaald krijgt voor de huurbeurten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Kyrill:

Ik ben wel blij, ik nu vaak via corners scoor, dat heb ik laatste jaren maar weinig gehad:cheer:

Scoren uit corners is prima. Maar je kunt ook overdrijven zeg...

Overdrijven is wel wat deze FM daarin lijkt te doen. Alleen voor de player dan. Want de computer heeft gewoon pech...

image.png.90292b9399676cea2a3dd560b9a35f7f.png

Ik heb al hattricks gehad door verdedigers, puur en alleen uit corners :t:

Dit is dus van het ene uiterste (bijna niets) naar het andere uiterste (veel te veel).

bewerkt door MisterX
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind een ding in FM echt al jaren kut en dat is het vieren van een kampioenschap. Hele seizoen moeite lopen doen en dan krijg je uiteindelijk zo'n erepodium waar 11 spelers op staan en een beker omhoog houden. Na de wedstrijd krijg je nog twee doodsaaie berichtjes (Reading is kampioen) and that's it. Beetje beleving daaromheen zou leuk zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na al die jaren gewerkt te hebben met een negatief transferbudget en vervolgens een budget van nog net geen 100k, heb ik nu gewoon meer als een miljoen te besteden :D

73afa2f07aaa97f180d990bc3fe90553.png
Kan nog steeds geen hoger percentage van de transferinkomsten voor m'n budget krijgen, dus daar zie ik nauwelijks wat van terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naast Brighton ook de Engelse nationale ploeg er bij genomen als opvolger van Roberto Martinez die niet verder geraakte dan een kwartfinale op het voorbije WK.

image.thumb.png.5750c6134d6b428185cf2e9fdbe805ac.png

Na een slechte start toch als groepswinnaar kunnen eindigen. We spelen dezelfde formatie als Brighton alleen met twee diepe spitsen in plaats van een targetspits en een diepe spits. Dit had ik de eerste interlandperiode wel gedaan, maar dan is er gebrek aan kwaliteit bij de targetspitsen.

image.png.ca4286516d876579b5247d62c21da23f.png

De kwalificatie voor het EK 2032 moet wel eenvoudig lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei Lensherr:

Naast Brighton ook de Engelse nationale ploeg er bij genomen als opvolger van Roberto Martinez die niet verder geraakte dan een kwartfinale op het voorbije WK.

image.thumb.png.5750c6134d6b428185cf2e9fdbe805ac.png

Na een slechte start toch als groepswinnaar kunnen eindigen. We spelen dezelfde formatie als Brighton alleen met twee diepe spitsen in plaats van een targetspits en een diepe spits. Dit had ik de eerste interlandperiode wel gedaan, maar dan is er gebrek aan kwaliteit bij de targetspitsen.

image.png.ca4286516d876579b5247d62c21da23f.png

De kwalificatie voor het EK 2032 moet wel eenvoudig lukken.

Welke tactiek hanteer je? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites